Εντυπωσιάστηκα από το τεράστιο ενδιαφέρον που εξέφρασαν οι συμπολίτες μας προς στην πρωτοβουλία των Γιατρών του Κόσμου, για «υιοθέτηση» παιδιών από την Ζιμπάμπουε.
Ο κάθε ένας από μας, μπορεί με 20 ευρώ το μήνα να εξασφαλίσει τα στοιχειώδη για ένα παιδί , δηλαδή την καθημερινή του διατροφή, τη βασική του μόρφωση και την ιατρική του κάλυψη.
Για ένα παιδί που αλλιώς ίσως και να πεθάνει σύντομα.
Και έχει τεράστια σημασία να κατανοήσουμε πως αυτό που κάνουν οι Γιατροί του Κόσμου δεν έχει καμία σχέση με την υποκρισία που διέπει την λεγόμενη «φιλανθρωπία».
Αυτόν που θα πει «και τι μας νοιάζει εμάς…δεν κοιτάμε τα χάλια μας κλπ» ευθέως τον φτύνω στα μούτρα αν και ξοδεύω το σάλιο μου σε σκουπίδια.
Ωστόσο, θέλω να βάλω στο τραπέζι για σκέψη.
Πόσο ειλικρινείς είμαστε;
Πόσο μας διέπει πραγματικός Πολιτισμός και έγνοια για το τι συμβαίνει;
Γιατί, κακά τα ψέματα, 20 ευρώ το μήνα για τους περισσότερους είναι ένα απλό τίποτα.
Με 20 ευρώ το μήνα λοιπόν, αγοράζουμε σε τιμή ευκαιρίας την ηρεμία της συνείδησής μας, το διατυμπανίζουμε δεξιά και αριστερά και πορευόμαστε ειρηνικά στο δρόμο του...πανάγαθου και φιλάνθρωπου πνεύματος.
Και, την ίδια ακριβώς στιγμή, είμαστε παγερά αδιάφοροι για το τι συμβαίνει δίπλα μας, μπροστά από την καλοθρεμμένη κοιλιά μας την φορτωμένη με σιεφταλιές και ασιατικά εδέσματα.
Γιατί, ακριβώς μπροστά μας, είναι ο μετανάστης λαθραίος ή όχι δεν έχει σημασία, που ίσως έχουμε «προσλάβει» . (με έναν μικρό αναγραμματισμό, το προσλάβει, γίνεται προσβάλλει).
Και τον έχουμε προσβάλλει….με συγχωρείτε, προσλάβει ήθελα να πω, για να μας κάνει τις δουλειές μας σχεδόν τζάμπα, ανασφάλιστα, χωρίς ωράριο και δικαιώματα.
Ή απλά, για έχουμε και εμείς κάποιον να του δίνουμε διαταγές, να νιώθουμε πως ελέγχουμε τη ζωή του, να γινόμαστε μικροί θεοί που ορίζουν τις τύχες κάποιων άλλων.
Τις Κυριακές ασφαλώς, θα πάμε στην εκκλησία, θα κάνουμε τον σταυρό μας, θα πάρουμε το πιο «ταπεινό» μας ύφος γιατί ο θεός έχει παντού μάτια, είναι γνωστός κουτσομπόλης και τα βλέπει όλα, και σαν καλοί χριστιανοί, θα δώσουμε άδεια για λίγες ώρες από το έρμο το δουλικό.
Βέβαια, στις ώρες που μεσολαβούν μέχρι να ξαναπιάσει δουλειά η δούλα, θα έχουμε φροντίσει να κάνουμε το σπίτι άνω κάτω, να γεμίσουμε τους νεροχύτες με λερωμένα πιάτα, τα πατώματα με ψίχουλα και σκουπίδια, γιατί το «ζώον» πρέπει να δικαιολογήσει τα 200-300 ευρώ της αμοιβής.
Εμείς πάντως είμαστε εντάξει.
Χαμογελάμε ευτυχείς , είμεθα χριστιανοί σωστοί, φυλάμε το χέρι του παπά ,ψάλλουμε άμα λάχει κιόλας, δίνουμε και 20 ευρώ το μήνα για κάποιο παιδάκι στην Ζιμπάμπουε, ε! τι άλλο να κάνουμε δηλαδή για να εξασφαλίσουμε τη θεσούλα μας στον παράδεισο κοντά στο μεγάλο αφεντικό;
Σιγά μη γίνουμε σαν τους αρχαίους Έλληνες, που επειδή δεν πίστευαν σε μεταθανάτια θεϊκά μπαξίσια, έφτιαχναν Θέατρα, Αγάλματα και Φιλοσοφία!
Γράφει ο Πάμπος Φιλίππου στο καινούργιο του βιβλίο:
Δεν με νοιάζει πια για τη ζωή σας /δεν με νοιάζει πια για το δικό σας το τομάρι/ Κλαίω μονάχα για ένα γάτο / που έχασε απ’ το στόμα του ένα ψάρι.
Καλή χρονιά φίλες και φίλοι!
Στήλη Άλατος
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.
12 σχόλια:
καλημέρα Γιώργο. Δυστυχώς οι περισσότεροι από μας θεωρούμε πως δεν χωράνε άλλα προβλήματα στη ζωή μας γιατί απλά οι σκοτούρες και το άγχος που έχουμε για επαγγελματική αποκατάσταση, για αγορά σπιτιού, καινούριου αυτοκινήτου ( που προστίθεται μαζί με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα), για να παντρέψουμε το γιο μας, την κόρη μας, ή να σπουδάσουμε τα παιδιά μας, δεν μας αφήνουν περιθώρια για περαιτέρω σκέψεις. Είναι αλήθεια πως κοιτάζουμε μονάχα το βόλεμα μας και οτιδήποτε άλλο συμβαίνει γύρω μας είναι περιττό. Ευτυχώς υπάρχει και εκείνη η μερίδα (μειοψηφία) που τους φώτισε ο Θεός να νοιάζονται και για άλλες καταστάσεις και να προσπαθούν με το δικό τους λιθαράκι να φτιάξουν μια καλύτερη ζωή για το συνάνθρωπο τους, είτε λέγεται ιατρική περιθαλψη, είτε οικονομική στήριξη, ή απλά μια συντροφιά στον πόνο του διπλανού τους. Και μακάρι να αλλάξουν έστω και για λίγο τα μυαλά του κόσμου και να αντιληφθούν επιτέλους πως δεν κάνει να έχουμε ανθρώπους να πεινάνε, να πονάνε, να κακοποιούνται και να υποφέρουν. Ας μην θεωρούμε λοιπόν τα προβλήματα μας, ( τουλάχιστον αυτά που δεν είναι καν προβλήματα) μέγιστης σημασίας και ας ανοίξουμε τα μάτια μας πιο καλά και να αντιληφθούμε το μαύρο μας το χάλι και την υποκρισία που κυριαρχεί επάνω στον πλανήτη. όσο για την προσπάθεια των γιατρών του κόσμου ας συνεισφέρουμε ο καθένας σιωπηλά χωρίς να διατυμπανίζουμε όπως λέει και ο φίλος μας ο Γιώργος.
"Χαμογελάμε ευτυχείς , είμεθα χριστιανοί σωστοί, φυλάμε το χέρι του παπά ,ψάλλουμε άμα λάχει κιόλας, δίνουμε και 20 ευρώ το μήνα για κάποιο παιδάκι στην Ζιμπάμπουε, ε!"
.........
μπράβο, γιατί αν δεν πρόσθετες κι αυτό εδώ, θα ήταν μισές οι σκέψεις σου!
Ξέρεις πόσοι από μας λέμε "δεν βαριέσαι τι είναι 20 ευρώ" τα δίνουμε λοιπόν, αλλά όπως λες παραπάνω έχουμε τη δούλα ή το δούλο να μας καθαρίζει την κόπρο του σπιτιού μας ή του γραφείου μας, του κήπου μας, του... του... του... ό,τι κατέχει ο καθείς μας με 200-300 ψωροευρώ, ανασφάλιστους, (σιγά τώρα μη τους ασφαλίσω κιόλας, δεν φτάνει που είναι λαθρομετανάστες...)
εν πάση περιπτώσει, καλό να τα δίνουμε αυτά τα 20 ευρώ για τα πιτσιρίκια στη Ζιμπάμπουε,(νάναι καλά οι γιατροί που έχουν βάλει στην άκρη την προσωπική τους ζωή και αφοσιώθηκαν στα παιδάκια), αφού βέβαια κάποιος μας διαβεβαιώσει ότι δεν πάμε στο παράδεισο μ αυτά και μ άλλα παρόμοια. Ο παράδεισος ή η κόλαση είναι εδώ και τη ζούμε καθημερινά, άλλοτε αξίζοντας την άλλοτε όχι.
Αυτά για όσους πιστεύουν ότι υπάρχει η άλλη ζωή και θέλουν να κατευνάσουν μ αυτόν τον τρόπο τον όποιο θεό πιστεύουν...
Να σου ευχηθώ μια πολύ καλή καινούργια χρονιά με υγεία προσωπική και οικογενειακή, καθώς και πολύ δημιουργική!!!
Εύχομαι υπέροχη και δημιουργική χρονιά Γιώργο!
Αγαπητέ politispittas.
Καλωσόρισες και καλή χρονιά να περάσεις κι εσύ και ο κόσμος γύρω σου.
Κλαψιάρικο το τελευταία σου κείμενο. Μήπως όντως είναι τελικά όλα μαύρα κι άραχνα και γεμάτα υποκρισία και ιδιοτέλεια; Σίγουρα όχι και το ξέρουμε και οι δύο. Το άρθρο σου στοχεύει και καυτηριάζει συγκεκριμένες νοοτροπίες και συμπεριφορές αλλά να μην ξεχνάμε πως υπάρχουν και κάποιοι που δεν έχουμε προσλάβει ούτε δούλα στο σπίτι αλλά ούτε και κανένα μετανάστη (λαθραίο ή μη) για να μας κάνει κάποιες δουλειές. Και αν χρειαστεί να το κάνουμε κάποιες ανάγκες θέλουμε να καλύψουμε. Και επίσης κάποιοι από μας δεν συνηθίζουμε τις Κυριακές μας να πάμε εκκλησιά, να σταυροκοπιόμαστε να κάνουμε μετάνοιες να προσκυνάμε εικόνες και να φιλάμε χέρια παπάδων. (Όσοι νοιώθουν την ανάγκη να το κάνουν δικό τους προσωπικό ζήτημα, φτάνει να μην υποκρίνονται γενικώς στη ζωή τους).
Και αφού 20 ευρώπουλα το μήνα “ …για τους περισσότερους είναι ένα απλό τίποτα…” γιατί να μην προχωρήσουμε πιο μαζικά και πιο οργανωμένα σε τέτοιες κινήσεις που θα εξασφαλίσουν “… τα στοιχειώδη για ένα παιδί , δηλαδή την καθημερινή του διατροφή, τη βασική του μόρφωση και την ιατρική του κάλυψη.”;
Και τέλος μια ερωτησούλα: Τι είναι τα “ασιατικά εδέσματα”;
Anef_oriwn
Κυριακή 13/01/2008 – 4:15 μ.μ.
Και πέραν των πιο πάνω να παρατηρήσω ότι η ουσιαστική λύση των προβλημάτων της πεινάς και της φτώχεια δεν είναι απλά ζήτημα να “… υπάρχει και εκείνη η μερίδα (μειοψηφία) που τους φώτισε ο Θεός να νοιάζονται και για άλλες καταστάσεις και να προσπαθούν με το δικό τους λιθαράκι να φτιάξουν μια καλύτερη ζωή για το συνάνθρωπο τους, είτε λέγεται ιατρική περιθαλψη, είτε οικονομική στήριξη, ή απλά μια συντροφιά στον πόνο του διπλανού τους …” (όπως αναφέρει η Yiota) και ούτε και ζήτημα ευχολογίων για “… να αλλάξουν έστω και για λίγο τα μυαλά του κόσμου και να αντιληφθούν επιτέλους πως δεν κάνει να έχουμε ανθρώπους να πεινάνε, να πονάνε, να κακοποιούνται και να υποφέρουν.”
Απαιτούνται επαναστατικές και ριζοσπαστικές αλλαγές στην οικονομική και κοινωνική δομή της κοινωνίας μας για να υπάρξει σωστή ανακατανομή του πλούτου. Όλα τ’ άλλα είναι θεωρητικολογίες και κουβέντες για φιλολογική συζήτηση.
Anef_oriwn
Κυριακή 13/01/2008 – 4:27 μ.μ.
Θα γράψω ένα σχόλιο από πρώτο χέρι .δουλεύω σε βιοτεχνία που φτιάχνουμε κουρτίνες ταπετσαρίες σαλονιών και ότι έχει σχέση με το σπιτι.Από μικρό παιδί αυτή τη δουλειά κάνω.Έχω δουλέψει με εργοδότες που ήυαν τέλειοι σε όλα τουλάχιστο στη Κύπρο πριν πολλά χρόνια.Τέλος πάντων εδώ και 17 ναι 17 χρόνια δουλεύω στον ίδιο εργοδότη και ο μόνος λόγος είναι γιατί δεν υπάρχουν δουλειές στο νομό μας.Αν είμαι ευχαριστημένη?Λοιπόν σας γράφω τις συνθήκες ποτέ αύξηση ποτέ πληρωμή λόγω αργίας όποια και νάναι αυτή η αργία ποτέ πληρωμή γιατί αρρώστησες.Και χωρίς Ι.Κ.Α. .για όσους δεν ξέρουν είναι τα ένσημα και παίρνω τα μισά από ότι δικαιούμαι και εγώ και οι άλλες τρείς συνάδελφοι ντόπιες .Μην ακούσω κανένα να μου κάνει τον έξυπνο ότι τα θέλουμε και τα παθαίνουμε!.Και τώρα η σχέση με όλα αυτά που γράφεις αγαπητέ Γιώργο ο εν λόγω εργοδότης ω ναι κάνει μεγαλόσταυρους λέει και ξαναλέει ότι έχει αναλάβει οικονομοικά να μεγαλώνει παιδιά στην Ινδία , κάνει δώρα δεξιά και αριστερά για να φαίνετε καλός.
Είναι πολλοί αλλά σκόρπιοι.
@ Γιώτα κατά τη γνώμη μου, η συστηματική- οργανωμένη "φιλανθρωπία" που έχει κατά κόρον προωθηθεί από την εκκλησία –όχι μόνο την Κυπριακή ή την Ελληνική αλλά συνολικά- πότε με τα διάφορα «φιλόπτωχα» ταμεία ή και με πολλούς at hoc εράνους αποτελούν την επιτομή της κοινωνικής υποκρισίας μας και καθρεφτίζουν μεγαλοπρεπώς την απόλυτη απουσία ευέλικτων και λειτουργικών θεσμών. Οι Γιατροί του Κόσμου, δεν είναι «φιλανθρωπία» αλλά ενεργή πρακτική εξειδικευμένων Πολιτών (Ιατρών στην προκειμένη περίπτωση).
@mtryfo ανταποδίδω τις ευχές κι ευχαριστώ πολύ- περιττό ίσως να πω πως συμφωνώ σε όλα όσα καταγράφεις!
@-=IMAGINOS=- επίσης φίλτατε, κυρίως και πάνω απ όλα υγεία και ψυχραιμία!
@ Άνευ_ δεν ξέρω αν το κείμενο μου είναι…..κλαψιάρικο (!!!) αν είναι πράγματι έτσι να απολογηθώ γιατί σφόδρα αντιπαθώ τις «κλάψες» (κατά συνέπεια και τον Καζαντζίδη-άσχετο.). Ωστόσο ένα κείμενο δεν έχει νόημα απλά να επιβραβεύει αυτά με τα οποία ίσως ο γράφων συμφωνεί αλλά τα «άλλα» τα απέναντι. Και νομίζω πως δεν διαφωνήσεις στην ύπαρξη της υποκρισίας που συχνά, πολύ συχνά διαπερνά την κοινωνία μας.
Από κει και πέρα, θα συμφωνήσω μαζί σου πως για όλα αυτά απαιτούνται πάνω από όλα ριζοσπαστικές αλλαγές που πρέπει να έχουν ως τελικό αποτέλεσμα την ανακατανομή του πλούτου-σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε τοπικό θα έλεγα πως κατ’ αρχήν έχουμε ανάγκη από έναν στοιχειωδώς εκσυγχρονισμένο Καπιταλισμό ώστε να υπάρχουν πρώτα από όλα εκείνοι οι θεσμοί που διέπουν ένα σύγχρονο κράτος και κάνουν τον πολίτη ναι νιώθει αξιοπρεπής στην καθημερινότητά του και στη σχέση του με την Πολιτεία. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο-νομίζω- μπορεί να αναπτυχθεί και ένα υγιές πολιτικό αριστερό κίνημα με ανακλαστικά στην εποχή μας και όχι ως αντίλαλου της βιομηχανικής επανάστασης.
@Σταλαματιά, τι να προσθέσει κανείς σε όσα καταγράφεις; τίποτα...Μόνο που απλά, μου ενισχύουν όσα έλεγα πιο πάνω για τις ανάγκες του εκσυγχρονισμού.
Anepaisthita, diavazontas to post mou irthe sto mialo i tainia
"About Schmidt" me ton Jack Nicholson. Pragmatika korifaia tainia, opou ena perifereiako gegonos stin arxi tou ergou, i mixaniki dld simplirosi mias epitagis apo enan afipiretisanta asfalisti gia "iiothetisi" enos paidiou apo tin Afriki, kathistatai sto telos i (sinaisthimatiki) litrosi tou apo tin avastaxti tou kathimerinotita. I tainia ktizetai mesa apo tin aftoviografiki afigisi tou protagonisti, i opoia emperiexetai stis epistoles pou grafei sto mavraki kai se krata kathilomeno mexri to telos. Eironia, aftosarkasmos (na thimiso oti protagonistis einai o Jack Nicholson), tragikotita. Kai apo tin alli plevra tou paralipti tis epistolis, i vouvi, aperanti, lefki kai amolinti athootita.
Spoudaia tainia oxi giati protrpeei toso tin iothetisi moron (ti iiothetisi dld, mia pouloustrena sta kalomathimena mas anipsia parapano mas kostizei)oso giati zografizei tin avastaxti epifaneiakotita tou ditikou (atomikistikou) tropou zois.
Καθόλου δεν μας διέπει ο αληθινός πολιτισμός..δες λιγο την συγχρονη ελληνικη επικαιροτητα.. μεσα στη διαφθορα και τη σηψη..
...οτι πρεπει για να δωσουν προτυπα.. οι τυποι.. :(
@ Αγαπητέ Politispittas
Μέγα θέμα ανοίγεις με τα γραφόμενα σου απευθυνόμενος σε μένα. Πιο συγκεκριμένα γράφεις: “…Σε τοπικό (σημ. επίπεδο) θα έλεγα πως κατ’ αρχήν έχουμε ανάγκη από έναν στοιχειωδώς εκσυγχρονισμένο Καπιταλισμό ώστε να υπάρχουν πρώτα από όλα εκείνοι οι θεσμοί που διέπουν ένα σύγχρονο κράτος και κάνουν τον πολίτη ναι νιώθει αξιοπρεπής στην καθημερινότητά του και στη σχέση του με την Πολιτεία.”
Αλήθεια το πιστεύεις αυτό, ότι δηλ. είναι πραγματοποιήσιμο σε χώρες του περιφερειακού καπιταλισμού (όπως η Κύπρος);
Εγώ δέχομαι ότι πολλές από τις θέσεις που προβάλλω κάποτε είναι για την ώρα ουτοπικές (χωρίς να παύουν να είναι διαχρονικά σωστές). Λόγου χάριν η θέση μου ότι για την εξάλειψη της πείνας και της φτώχιας “… απαιτούνται επαναστατικές και ριζοσπαστικές αλλαγές στην οικονομική και κοινωνική δομή της κοινωνίας μας …” καθώς και “… σωστή ανακατανομή του πλούτου …”, (συμπληρώνοντας ότι αυτό θα επιτευχθεί) μέσα από το σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας.
Δεν νομίζεις όμως ότι ακούγονται το ίδιο εξωπραγματικές και δικές σου απόψεις για εκσυγχρονισμό των καπιταλιστικών κοινωνιών στις χώρες του περιφερειακού καπιταλισμού (όπως οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, των Βαλκανίων, της Λατινικής Αμερικής, για να μην μιλήσουμε για την Ασία και την Αφρική); Στην ουσία δεν συμφέρει στις ανεπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες να αναπτυχθούν (οικονομικά, πολιτικά και θεσμικά) και οι χώρες του καπιταλισμού της περιφέρειας (της επαρχίας).
Οι αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες που χαρακτηρίζονται (όπως λες κι εσύ) με όλους εκείνους τους θεσμούς που “… διέπουν ένα σύγχρονο κράτος και κάνουν τον πολίτη να νιώθει αξιοπρεπής στην καθημερινότητά του και στη σχέση του με την Πολιτεία…” και που όλοι μας (άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο κάνουμε συχνά πυκνά αναφορά – για μένα δεν είναι πανάκεια), έχουν πετύχει να λειτουργούν μέσα σε “σωστά” θεσμικά πλαίσια (και αυτό ισχύει πιο πολύ για τους αυτόχθονες – βλέπε προβλήματα με τους μετανάστες στη Γαλλία), μέσα από την κατά αιώνες στυγνή εκμετάλλευσης του πλούτου και του ανθρώπινου δυναμικού άλλων λιγότερο ανεπτυγμένων ή υποανάπτυκτων (“αγρίων”) τόπων και χωρών (στην Ασία, Αφρική, Λατινική Αμερική). Όλα αυτά δεν επιτελέστηκαν αναίμακτα. Μέσω της αποικιοκρατίας (παλαιοτέρα) και της παγκοσμιοποίησης και της νεοαποικιοκρατίας (σήμερα) έχουν πετύχει όλ’ αυτά και με το ίδιο τρόπο τα διατηρούν και σήμερα. Πιστεύεις ότι οι χώρες του λεγόμενου “Τρίτου Κόσμου” θα καταφέρουν να απογαλακτιστούν καμιά φορά από τα μεγάλα καπιταλιστικά κέντρα και να πετύχουν “ … έναν στοιχειωδώς εκσυγχρονισμένο Καπιταλισμό”;
(Εδώ θα ήθελα να κάνω μια παρένθεση και να κάνω αναφορά σ’ ένα βιβλίο που πραγματεύεται τις μεθόδους που οι μεγάλες καπιταλιστικές χώρες χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν συνθήκες εξάρτησης με τα καθεστώτα και τις κυβερνήσεις των “άλλων” τριτοκοσμικών χωρών: “Εξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου”, του John Perkins από τις Εκδόσεις “Αιώρα” (2007).
Ορίστε και ένα απόσπασμα από την εισαγωγή του βιβλίου: “Οι Οικονομικοί Δολοφόνοι (Economist Hit men) είναι υψηλόβαθμοί επαγγελματίες που δουλειά τους είναι να εξαπατούν χώρες σε όλο τον κόσμο, αποσπώντας τους ποσά που ανέρχονται σε τρισεκατομμύρια δολάρια. Διοχετεύουν τα χρήματα της Παγκόσμιας Τράπεζας, της Αμερικάνικης Υπηρεσίας Διεθνούς Ανάπτυξης (USAID) και άλλων οργανισμών “βοήθειας” των Ηνωμένων Πολιτειών προς άλλες χώρες, στα θησαυροφυλάκια των μεγάλων εταιρειών και στις τσέπες των λιγοστών πλουσίων οικογενειών που ελέγχουν τις φυσικές πλουτοπαραγωγικές πηγές του πλανήτη. Τα μέσα που χρησιμοποιούν για την επίτευξη του σκοπού αυτού είναι, οι νοθευμένες εκλογές, η εξαγορά, ο εκβιασμός, το σεξ και οι δολοφονίες …”.)
Ανεξάρτητα όμως από αυτά για την επίτευξη έστω και κάποιων στοιχειωδών εκσυγχρονιστικών θεσμών (που δεν θα είναι μόνο προς όφελος του κεφαλαίου αλλά και των χαμηλα-εισοδηματικών στρωμάτων) χρειάζεται η παρουσία στην πολιτική σκηνή (και αρένα) ενός δυνατού αριστερού κινήματος το οποίο δεν θα κάνει απλά διαχείριση του συστήματος (σε περίπτωση ανόδου στην εξουσία) αλλά θα μπορεί να προχωρήσει και σε δομικές αλλαγές που σίγουρα θα επηρεάζουν συμφέροντα και κατεστημένα. Αλλιώς δεν αλλάζουν τα πράγματα όσο και αν εμείς φιλολογούμε εδώ μέσα. (Και δεν κατάλαβα τι εννοείς εσύ με “υγιές πολιτικό αριστερό κίνημα”)
Τέλος επειδή δεν μου αρέσει να αοριστολογώ θα κάνω μια μικρή αναφορά σ’ ένα (μόνο) ζήτημα που χρειάζεται αναδόμηση και εκσυγχρονισμό (εδώ στην Κύπρο). Στο ρόλο της Εκκλησίας στη κυπριακή κοινωνία και πιο συγκεκριμένα για τις παρεμβάσεις (στην πολιτική ζωή, στην παιδεία και αλλού) και τα υπερπρονόμια της. Είναι ένα θέμα λίγο πολύ ταμπού που κανένα κόμμα (ακόμα και το ΑΚΕΛ – πλην μεμονωμένων περιπτώσεων και για επί μέρους ζητήματα) δεν τολμά ούτε να το αγγίξει (όχι να βάλει το μαχαίρι στον κόκαλο) και να απαιτήσει βαθιές εκσυγχρονιστικές τομές.
Πιο συγκεκριμένα επιβάλλεται για το ζήτημα αυτό:
1. O διαχωρισμός της εκκλησίας από το κράτος και ο περιορισμός της δραστηριότητας της εκκλησίας στα καθαρά θρησκευτικά της καθήκοντα. (Τι πάει να πει ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας υποδέχεται την εικόνα, τα οστά ή την καρά του οποιουδήποτε αγίου με τιμές αρχηγού κράτους;).
2. Η ολοκληρωτική απεξάρτηση της Παιδείας από την Εκκλησία (αλλαγή του περιεχομένου και του τρόπου διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, κατάργηση των αγιασμών και των υποχρεωτικών εκκλησιασμών και πολλά άλλα).
Αυτά για την ώρα και απολογούμαι αν σας κούρασα.
Anef_oriwn
Τετάρτη 16/01/2008 – 5:42 μ.μ
Δημοσίευση σχολίου