Στήλη Άλατος

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.

Συντονιστείτε τώρα στους 107, 6

Κινούμενη Άμμος. Κάθε Σάββατο 6-8 μ.μ στον 107,6 ή στο : www.1076.eu Στο shoutbox, το συζητάμε ζωντανά! Από τον Bach στον Dylan και από τον Beethoven στους Beatles και τους Felice Brothers,όλα είναι Μουσική 107.6 ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

666 λέξεις για τον Μίκη Θεοδωράκη.

Πάνω Κάτω, Πάνω Κάτω
Ανατολικά Δυτικά
Ορδές Αγίων, Ορδές Δαιμόνων
Ορδές Αγίων, Ορδές Στρατηγών.
Αντίο Ήλιε, Αντίο Ήλιε, Αντίο Ήλιε
Αντίο Φως
Καληνύχτα
(Μ. Θεοδωράκης, Ήλιος και Χρόνος)

666 λέξεις, οι οποίες όταν συναντήσει και εκείνος το αναπόφευκτο, θα πολλαπλασιαστούν και θα ταξιδέψουν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη των συγκινήσεων που μας χάρισε και θα μας χαρίζει με το έργο του.

Και γέννησε έργα σπουδαία, που θα ζήσουν πολύ μετά από αυτόν τον ίδιο τον γεννήτορά τους, ακόμα και αν κάποιες φορές ο ίδιος δεν φέρθηκε καλά-κατά τη γνώμη μου- σε κάποια από αυτά με τις μετέπειτα ενορχηστρώσεις του ή τις άμουσες ερμηνείες από τραγουδιστές που δεν καταλάβαιναν καν τι τραγουδούσαν.

Παραβιάζω μια υπόσχεση με αυτό το σημείωμα, καθώς είχα πει στον εαυτό μου πως δεν θα μπω σε δημόσια συζήτηση για τις διάφορες επιεικώς περίεργες συμπεριφορές και θέσεις του συνθέτη.

Σπάω τελικά την υπόσχεση, καθώς η αγάπη και ο σεβασμός στα όσα έχει προσφέρει είναι πιο ισχυρά από οτιδήποτε.

Και ακόμα πιο ισχυρός, είναι ο θυμός που με τριγυρίζει καθώς αισθάνομαι πως κάποιοι εκμεταλλεύονται θρασύτατα τον Μίκη Θεοδωράκη, και επενδύουν πάνω στο αυθεντικό πάθος που ανέκαθεν τον διέκρινε για τις τύχες της πατρίδας του και τον εγκλωβίζουν σε οδυνηρές υπερβολές , άστοχες ενέργειες και δηλώσεις.

Με αποτέλεσμα, να εκπίπτει στα μάτια πολλών και ειδικά νέων ανθρώπων , στην περιοχή του γραφικού-και αυτό είναι ίσως το λιγότερο.

Το χειρότερο, είναι πως με όσα δηλώνει-πάντα με τη βοήθεια τρίτων- γίνεται άθελα του όπλο και εργαλείο στα χέρια των πιο μαύρων περιοχών της δημόσιας ζωής του τόπου.

Κύκλοι εθνικιστικοί, ποικίλοι ανώμαλοι συνωμοσιόλογοι φίλα διακείμενοι στη Χρυσή Αυγή, Πλεύρηδες και Γεωργιάδηδες αρπάζουν τα λόγια του και τα κάνουν παντιέρα στις φυλλάδες τους και στις ρυπαρές ιστοσελίδες τους.

Από την άλλη, αυτή η τόσο άδικη για τον βίο και την πολιτεία του Θεοδωράκη κατάσταση, υποδαυλίζεται αλύπητα από τους «αριστεροπατριώτες» τυχοδιώκτες οι οποίοι προφανώς επιδιώκουν -άρδην, να δημιουργήσουν όσο προλαβαίνουν, μία ιδιαίτερη Θεοδωρακική κληρονομιά την οποία μετά, θα θελήσουν να διαχειριστούν στο όνομά του.

Το τραμπουκοειδές μπουκάρισμα ενός εξ αυτών των φιλόδοξων ηγετίσκων, μετά της κουστωδίας του, στις εγκαταστάσεις του Καναλιού 15 στην οδό Δορυλαίου κάπου στα τέλη της δεκαετίας του 80, το θυμάμαι ακόμα καλά και όχι μόνο εγώ.

Η αιτία; Κάποιο κριτικό σχόλιο ενός συνεργάτη του ιστορικού σταθμού, που υπήρξε το πρώτο ελεύθερο ραδιόφωνο στην Ελλάδα. Αυτά βέβαια, αρκετά πριν η εν λόγω παρεΐτσα δει «το φως το αληθινόν» και ταυτισθεί με τις «λαοσυνάξεις» του αλήστου μνήμης Χριστόδουλου και συνδυάσει επικίνδυνα την αριστερή με την εθνικιστική ρητορική.

Επιζητούν να λάβουν μια κληρονομιά όπου αίφνης, ο συνθέτης του Canto General, της Ρωμιοσύνης, του Άξιον Εστί, του Επιτάφιου, του Ήλιος και Χρόνος, του Πνευματικού Εμβατήριου, των αναρίθμητων τραγουδιών, θα εμφανίζεται λίγο πολύ εθνικιστής, αντισημίτης, θρησκόληπτος και βυζαντινόπληκτος και φορέας ανιστόρητων θεωριών συνωμοσίας.

Μια «κληρονομιά» στην οποία ο μακρύς βίος του Μίκη Θεοδωράκη θα έχει πάει περίπατο στη συλλογική μνήμη για να κατακαθίσουν μόνο, όσα κάποιοι επιθυμούν-γιατί έτσι τους βολεύει.

Δεν είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς στα διάφορα πρόσφατα video που κυκλοφορούν, την συνολική κόπωση του μεγάλου συνθέτη.

Εύλογη και απόλυτα ανθρώπινη αν συνδυάσει κανείς τα 85 χρόνια που κουβαλάει στις πλάτες του και το βαρύ φορτίο μιας ζωής , μιας τεράστιας και εκρηκτικής περιπέτειας που για πολλά, για πάρα πολλά χρόνια, δεν υπήρξε διόλου εύκολη.

Και θεωρώ πρακτική συστηματικής ατιμίας την εκμετάλλευση της βαθύτατης και άδολης φιλοπατρίας του, που σαν αποτέλεσμα φέρνει τον τραυματισμό της εικόνας του, της ουσίας του και γιατί όχι, του μύθου του.

Ξαφνικά, τον πιάνουν στο λερό τους στόμα οι διάφοροι της ακροδεξιάς, αυτοί που στο παρελθόν τον εξόρισαν, τον φυλάκισαν, τον λοιδόρησαν, τον απαγόρευσαν.

Από την άλλοι παραδίδεται αμαχητί στη χλεύη πολλών εξ’ αριστεράς ορμώμενων, κυρίως νέων ανθρώπων που εύλογα ίσως, δεν έχουν καμία αναστολή στον οικτιρμό του, μιας που δεν πρόλαβαν να βαπτιστούν στο πάθος και τον λυρισμό του έργου του.

Χαμένος, βγαίνει ο ίδιος. Ας το σκεφτούν οι νέοι επίδοξοι φίλοι του.

Και εφόσον παριστάνουν τους «πατριώτες» ας σκεφτούν ακόμα, πως μέσα από το τσαλάκωμα του Θεοδωράκη, ζημιωμένοι βγαίνουν και οι Έλληνες, καθώς αυτή η «κατάσταση» δημιουργεί ένα αρνητικό φίλτρο στη δυναμική του έργου του σε μία εποχή που το χρειαζόμαστε.

Αιδώς Αργείοι. Αφήστε τον έξω από τις σκοπιμότητες σας.


Γιώργος Πήττας για τον Πολίτη και το TVXS

21 σχόλια:

Νικόλας Κυριάκου είπε...

Τα είπες όλα. Ούτε μια λέξη δεν είναι περιττή.

iordanou είπε...

Καλημέρα Γιώργο,

Ελπίζω να σε βρίσκω καλά.

Δεκτό το ότι είναι μεγάλος, όμως δεν είναι δα και τα τελευταία 1-2 χρόνια που άρχισε η κατηφόρα. Την τελευταία 10ετία είδαμε απλά την μετατόπιση από τον Μιτσοτάκη στον Χριστόδουλο.

Δυστυχώς δεν μπορώ πλέον να αξιολογήσω τον Μίκη σαν συνθέτη και τον Μίκη σαν άνθρωπο λες και είναι ένα γιατί έτσι μειώνω το έργο του και δεν θέλω γιατί είναι ένα από τα καλύτερα δείγματα του σύγχρονου Ελληνικού πολιτισμού και γιατί ο Μίκης σαν συνθέτης ήταν αυτός που έφερε τους Έλληνες ποιητές στα σπίτια όλης της Ελλάδας.

Επίσης, το ότι αρέσκεται στις φιλοφρονήσεις και τις βραβεύσεις δεν είναι κάτι πρόσφατο. Οι εθνικιστές δεν κάνουν τίποτε περισσότερο από το να εκμεταλλεύονται τα διαχρονικά του ελαττώματα.

Εισηγούμαι την ανάγνωση του http://www.varometro.net/blog/to_kyrie_eleison_ki_o_mikis/ όπου χειρίζεται το θέμα "Μίκης" με ανάλογο σεβασμό αλλά με ελαφρώς πιο κριτικό μάτι.

Καλή συνέχεια.

Μιχάλης είπε...

Γιώργο συμφωνώ με το κείμενο σου.

Και πραγματικά είναι με μεγάλη λύπη που βλέπω τις τελευταίες κινήσεις του Μίκη που πραγματικά κάπου τα έχει χαμένα.
Και αυτό δεν το λέω απαξιωτικά. Όσοι με ξέρουν γνωρίζουν την απεριόριστη αγάπη μου για τον ίδιο και το έργο του.
Για μένα είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας και συνθέτης εν ζωή.

Με λυπεί, λοιπόν, που κάποιοι προσπαθούν σήμερα να τον μπλέξουν σε καταστάσεις που είμαι σίγουρος ότι δεν εκφράζουν τον Μίκη.
Έχω πλούσιο αρχείο για τον συνθέτη, έργα, άρθρα του, βιβλία και μέσα από αυτά μπορεί κάποιος να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για το φαινόμενο Μίκης.

Στην περασμένη έκδοση της «Γνώμης» υπήρχε ένα σχόλιο το οποίο αναφερόταν σε επικριτική δήλωση του Μίκη για κάποιους παράγοντες της «Σπίθας» Κύπρου οι οποίοι καταφέρθηκαν εναντίον της Μέρκελ.
Όταν δεις αγαπητέ μου Γιώργο ποιοι πλαισιώνουν τη «Σπίθα» Κύπρου και ποιοι πίνουν σήμερα νερό στο όνομα του Μίκη θα φρίξεις!
Είναι αυτοί που τον έστελλαν στο πυρ το εξώτερον, αυτοί που τον χαρακτήριζαν τουρκόφιλο, προδότη και ότι άλλο διακοσμητικό επίθετο μπορεί να σκεφτεί κάποιος.

Σωστά διάβασα κάπου ότι το περιβάλλον του Μίκη πρέπει να τον προστατεύσει.

Εκφράζω ξανά τη λύπη μου…

Unknown είπε...

Νικόλα, καλημέρα και ευχαριστώ. Πολύ καιρό έκανες να με τιμήσεις με επίσκεψη και σχόλιο!

Unknown είπε...

Γιώργο καλημέρα και σε σένα.

Κοίτα...

τα διαχρονικά ελαττώματα του Μίκη, σε όσους έχουμε παρακολουθήσει τη διαδρομή του για πολλά χρόνια, είναι λίγο πολύ γνωστά.

Πολλοί από εμάς του συγχωρέσαμε πολλά ή και συχνά προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τη λογική κάποιων κινήσεων του. Ο Μίκης, είναι μία εκρηκτική προσωπικότητα, όπως ακριβώς η μουσική του: ορμητικός σαν ποτάμι με ξέχειλο συναίσθημα. Ταύτισε τη διαδρομή του, με τις τύχες της πατρίδας του και παράλληλα έγινε πολλές φορές θύμα του ναρκισσισμού του. Προσωπικά, όλα αυτά του συγχωρούσα και τα ξεπερνούσα, έφταναν πάντα μερικές νότες από κάποιο έργο του για να τα λησμονήσω.

Ανάποδες χοντρές, άρχισα να παίρνω σε πληροφορώ πριν βρεθεί αγκαλιά με τον Χριστόδουλο, άρχισα να θυμώνω σοβαρά μαζί του όταν πριν από 20 περίπου χρόνια άρχισε όπως γράφω και στο άρθρο να κακοποιεί τα έργα του με ενορχηστρώσεις που κατέστρεφαν τον χαρακτήρα τους. Αυτό για μένα, στάθηκε το σημείο μεγάλης ανησυχίας, πολύ σοβαρό για τα δικά μου κριτήρια, από την οποιαδήποτε πολιτική του αντίφαση. Σε αυτό το σημείο για μένα, άρχισε να αχνοφαίνεται ότι κάτι, δεν πάει καλά. Εφόσον πια δεν είχε κάτι κανούργιο να πει δημιουργικά άρχισε ανεξήγητα να ταλαιπωρεί βάναυσα πολλά έργα του και να δείχνει πως δεν είχε πια καμία επαφή με την ιδιαίτερη φλόγα που τα γέννησε.

Πάντα έλεγα, πως έτσι και αλλιώς, στο τέλος, θα κριθεί από την ιστορία κυρίως για το έργο του.

Αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο, μετά από πάρα πολλές και βασανιστικές σκέψεις για τον λόγο που εξηγώ. Κάποιοι, τον χρησιμοποιούν χυδαία για ίδιο συμφέρον. Και πιστεύω, πως αντίστοιχα, κάποιοι άλλοι, που υποτίθεται πως είναι πραγματικά κοντά του,οφείλουν να τον προστατεύσουν γιατί έτσι όπως είναι τα πράγματα, ακυρώνουν και την ίδια τη δυναμική του έργου του στους νεώτερους.Θα δω το κείμενο που μου λες, λίγο αργότερα. Σε ευχαριστώ.

Νικόλας Κυριάκου είπε...

Γιώργο, διαβάζω ανελλιπώς τα κείμενα σου και παρακολουθώ και τα σχόλια, κυρίως στο tvxs.

Unknown είπε...

Μιχάλη, θαρρώ είμαστε στην ίδια ακριβώς πλεύση...

Unknown είπε...

Μιχάλη, θαρρώ είμαστε στην ίδια ακριβώς πλεύση...

Unknown είπε...

Χαίρομαι ιδιαίτερα Νικόλα, με τιμάς. Όπως ξέρεις, στο έχω ξαναπεί, εκτιμώ βαθύτατα τη ματιά σου. Περιμένω όταν ξαναβρεθείς Κύπρο να κοπιάσεις Σάββατο στο studio να...εκπομπή-σουμε παρέα:)

Kantounistas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Peter Papageorgiou είπε...

Αν και δεν είμαι ενήμερος όλων των καταστάσεων σχετικά με το άρθρο σου, ξέρω δυο πράγματα. Οι καλλιτέχνες εκ της φύσης τους είναι εκκεντρικοί και κάποια πράγματα απλά πρέπει να τους συγχωρούνται. Ας πούμε ότι συχνά "λειτουργούν" σε ένα άλλο επίπεδο και πρέπει να το εκτιμάμε και να δείχνουμε κατανόηση (πάντα σε κάποιο βαθμό...) Το δεύτερο είναι κάτι το οποίο με έχει προβληματίσει πολύ τελευταία και ήθελα και να γράψω γιαυτό αλλά δεν το έχω καταφέρει. Οι Ιρλανδοί λένε "too far east is west..." και εννοούν πως καμιά φορά όταν πας στο ένα άκρο αρχίζεις και προσεγγίζεις το άλλο. Έχω δει συχνά προσεγγίσεις "περίεργες" από τη μια πλευρά στην άλλη του πολιτικού φάσματος, που με έχουν προβληματίσει. Και πάντα αναρωτιέμαι γιατί δεν γίνεται απλά να βγούμε τελείως έξω από αυτό το "φάσμα" και να σκεφτούμε κάπως αλλιώς...?

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ PolitisPittas,
Shερετώ ΣΕ!

Κι εγώ συμφωνώ με τα όσα γράφεις στο κείμενο ΣΟΥ. Τούτα βασικά συνοψίζονται στην κουβέντα ΣΟΥ: «Ταύτισε ... [ο Θεοδωράκης] ...τη διαδρομή του, με τις τύχες της πατρίδας του και παράλληλα έγινε πολλές φορές θύμα του ναρκισσισμού του». Όμως έχει δίκιο ο Iordanou όταν λέει [περίπου] ότι διαχρονικά η πολιτική στάση και συμπεριφορά του Θεοδωράκη ήταν/είναι αντιφατική! Και τώρα όντως το εκμεταλλεύονται οι εθνικιστές [ακόμα και φασίστες]! Δεν ξέρω σε ποιο βαθμό είναι ικανός να το αντιληφτεί αυτό, όμως έχω την άποψη ότι φέρει και ο ίδιος τεραστία ευθύνη για την πορεία ποίοι έχουν πάρει τα πράματα. Σίγουρα ο περίγυρος του θα ‘πρεπε να προστατέψει την υστεροφημία του, αλλά για τους δικούς τους λόγους επιτρέπουν [συνειδητά πιστεύω] την εκμετάλλευση του ονόματος και της ιστορίας του. [Αναφέρθηκα, σε ανάρτηση μου, κάτι παρόμοιο που έζησα το καλοκαίρι κατά τες διακοπές που κάναμε στην Ελλάδα και αφορούσε τον Μάριο Τόκα] ...
Λες [λόγου χάριν] σε σχόλιο ΣΟΥ: «Εφόσον πια δεν είχε κάτι καινούργιο να πει δημιουργικά άρχισε ανεξήγητα να ταλαιπωρεί βάναυσα πολλά έργα του και να δείχνει πως δεν είχε πια καμία επαφή με την ιδιαίτερη φλόγα που τα γέννησε.»
Μα πότε σταμάτησε ο Θεοδωράκης να δημιουργεί; Όταν απομακρύνθηκε από την Αριστερά και τους αγώνες της. Πότε έγραψε τα τόσα και τόσα εξαιρετικά τραγούδια του και τι τον ενέπνεε για να τα γράφει; Δεν ήταν την εποχή που ήταν ενεργά και παθιασμένα δραστηριοποιημένος στην Αριστερά [Νεολαία Λαμπράκηδων, ΕΔΑ, ΚΚΕ];
[Με τους «αριστεροπατριώτες» και τες φανφάρες τους θα ασχοληθώ κι εγώ λίαν συντόμως στο Blog μου – από ιδεολογικοπολιτικής άποψης] ...

-=IMAGINOS=- είπε...

Οι διάφοροι της ακροδεξιάς, αυτοί που στο παρελθόν τον εξόρισαν, τον φυλάκισαν, τον λοιδόρησαν, τον απαγόρευσαν Γιώργο, σήμερα ο Θεοδωράκης δεν έχει να πει τίποτα για αυτούς αλλά με τη σιωπή του προς αυτούς τους δικαιώνει κιόλας. Ο Μίκης κατακρίνει σήμερα την αριστερά και κατακεραυνώνει την λεγόμενη γενιά του Πολυτεχνείου κυρίως που καταλήστεψε τους έλληνες, τα έφαγε όλα και παρέδωσε στην νέα γενιά μια Ελλάδα υπόδουλη και καταχρεωμένη στους ΔΝΤούδες για τα επόμενα 50 τουλάχιστον χρόνια εάν ακόμα συνεχίσει μέχρι τότε να υπάρχει Ελλάδα... Επίσης τον άκουσες τον Μίκη τι λέει για την λαθροεισβολή; Μάλλον δεν τον άκουσες γιατί δεν θα είχες γράψει αυτό το άρθρο προς τιμήν του.

-=IMAGINOS=- είπε...

Γιώργο διάβασε και αυτή την επιστολή του Μίκη προς την Δραγώνα που αν θυμάμαι καλά της είχες πλέξει και το εγκώμιο παλαιότερα.

http://www.ardin.gr/node/2681

Unknown είπε...

Με υποτιμάς Χρήστο και δεν κατανοείς ούτε τι γράφω ούτε γιατί.

Αυτά που αναφέρεις όπως και άλλα που δεν αναφέρεις αναλόγου τύπο, τα ξέρω πάρα πολύ καλά.

Το τι εστί Εθνικό Πολιτιστικό Κεφάλαιο μάλλον δεν το αντιλαμβάνεσαι. Όπως και τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζω το ζήτημα.

Δεν με ενδιαφέρει να εμπλακώ σε κριτική αρνητική ή θετική για τα όσα λέει και κάνει ο Θεοδωράκης.

-=IMAGINOS=- είπε...

Ε όχι βέβαια βρε Γιώργο. Ξέρεις πολύ καλά ότι ειδικά εσένα δε σε υποτίμησα ποτέ. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει. Ξέρω πολύ καλά τι θέλεις να πεις αλλά με πειράζουν μερικά πράγματα που γράφεις για τους δεξιούς γιατί ουσιαστικά τους απαγορεύεις να ασχολούνται με τον Μίκη και αυτά που λέει σήμερα. Γιατί να μην επικαλούμαι πχ εγώ αυτά που λέει ο Μίκης; Μήπως εγώ τον κυνήγησα επί χούντας; Και το ότι έχω γράψει στο ιστολόγιο μου πάμπολλες φορές για τον Μίκη χαρακτηρίζοντας τον ως τον σπουδαιότερο Έλληνα εν ζωή και μεγαλύτερο καλλιτέχνη μήπως πειράζει και αυτό; Εξάλλου με τα τραγούδια του Μίκη μεγάλωσα γιατί αυτά άκουγε ο πατέρας μου και τέτοια τραγούδια δεν πρόκειται να ξαναγραφούν από κανέναν άλλον. Γιατί δεν μπορώ δηλαδή να τον επικαλούμαι ή να τον θαυμάζω εγώ και κάθε άλλος που δεν ανήκει στον αριστερό χώρο, ακόμα δεν κατάλαβα. Αυτό το κομμάτι του κειμένου σου με τσίγκλησε και γιαυτό περιορίστηκα σε αυτό. Σου έχω ξαναπεί πως δεν αναφέρομαι ποτέ σε αυτά που συμφωνώ γιατί αυτό δεν θα ήταν διάλογος αλλά συμφωνία για μονόλογο.

αθεόφοβος είπε...

Δυστυχώς ο Μίκης πάντα είχε την τάση να θέλει να βρίσκεται στο προκήνιο και γι΄αυτό κατά καιρούς έχει πεί ένα σωρό αντιφατικά πράγματα.
Όμως μακάρι να είχαμε σήμερα μερικούς ακόμα σαν τον Θεοδωράκη,τον Σαββόπουλο ή τον Χατζηδάκη και ας έλεγαν ότι ήθελαν!

Ανώνυμος είπε...

Βρέθηκε ένας αριστερός που δεν ντρέπεται να λέει ότι είναι Έλληνας και πέσανε όλοι οι άλλοι αριστεροί [του κώλου] να τον φάνε.

Το να κάθεται κάποιος να ασκεί κριτική στον Θεοδωράκη μου θυμίζει κάτι 17χρονα ψώνια στο πρώτο εξάμηνο που μετά την πρώτη διάλεξη δήλωναν "Χμ.. δεν με έπεισε ο καθηγητής αν γνωρίζει το αντικείμενο" και δεν ξαναπατούσαν στην σχολή.

Και ποιός σου είπε ρε ψώνιο ότι έχει ανάγκη ή χρέος να σε ..."πείσει";

Ψώνιο!

Το ίδιο και με τον Θεοδωράκη.

Δεν έπεισε τον Πίττα και τον άνευ ορίων.

Να τον απολύσουμε!


ΥΓ. Πίττα, ανάπνεε κιόλας.

Skorpion είπε...

Δεν τιμα κανεναν τοση εμπαθεια και τοση μισαλοδοξια και αντιπαθεια απεναντι σε συγκεκριμενες καθολου ακραιες αποψεις και απεναντι οχι μονο σε ατομο που εχει τις αποψεις του Μικη Θεοδωρακη αλλα και στους δεξιους γενικοτερα. Αντις να καταδικαζετε με τοση ευκολια αυτες τις αποψεις και αυτους τους χωρους, πρεπει να το αντιμετωπιζετε με περισσοτερη ωριμοτητα.

Το να λεει την αποψη του ο Μικης Θεοδωρακης δεν πληγει ουτε την ιστορια του ουτε τα πολιτιστικα του δημιουργηματα. Εαν καποιοι λογω της δικης τους μισαλοδοξειας η εμπαθειας τον βριζουν, τοτε το προβλημα ειναι οι ιδιοι.

Εαν καποιοι ακραιοι συμφωνουν με καποιες απο τις σωστες αποψεις του αλλα σε αλλα θεματα παρα μενουν ακραιοι, τοτε ειναι ακραιοι.

Αλλα οπως ειπα κατα την αποψη μου το προβλημα δεν ειναι οι αποψεις του Μικη Θεοδωρακη αλλα η εμπαθεια και μισαλοδοξια απεναντι σε αυτες τις αποψεις και οποιον τις φερει. Προτεινω να μαθουν καποιοι να σεβονται περισσοτερο αυτες τις αποψεις, ακομα και εαν διαφωνουν και να μαθουν να μην βαφτιζουν τοσο ευκολα αλλους ανθρωπους ως γραφικους.

Ανώνυμος είπε...

(Οι δυο αλλοδαποί ξυλοκόπησαν με ανελέητο τρόπο την 53χρονη με αποτέλεσμα η άτυχη γυναίκα να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση σε ιδιωτικό θεραπευτήριο. Το θύμα υποβλήθηκε σε απανωτές χειρουργικές επεμβάσεις προκειμένου να αποκατασταθούν τα τραύματα που της προξένησαν οι δυο δράστες.




Ήταν τέτοια η δολοφονική μανία των κακοποιών, που της προκάλεσαν 17 συντριπτικά κατάγματα στο πρόσωπο! Η 53χρονη όπως είναι φυσικό έχει υποστεί, εκτός από σωματικές βλάβες, και ισχυρό ψυχικό σοκ ψελλίζοντας διαρκώς στους δικούς της ανθρώπους «εγώ δεν θα ξαναπάω στα Πετράλωνα»…



Η επίθεση συνέβη μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα στη περιοχή των Πετραλώνων. Εκεί όπου διαμένει η μητέρα της παθούσας την οποία κάλεσε η ίδια να επισκεφτεί λόγω προβλήματος υγείας. Η 53χρονη, αφού πάρκαρε το αυτοκίνητό της, μόλις 40 μέτρα από την είσοδο του σπιτιού, δέχτηκε την επίθεση από τους δράστες με σκοπό να της αρπάξουν τη τσάντα.)


Η αστυνομία κατάφερε και συνέλαβε τον έναν από τους δυο, έναν 31χρονο αλλοδαπό Μαροκινής καταγωγής ο οποίος αρχικά διατεινόταν πως είναι Παλαιστίνιος που ζητά… πολιτικό άσυλο.

Ο δράστης είχε απελαθεί από την Ελλάδα στις 29 Νοεμβρίου 2010, αλλά είχε επιστρέψει σαν πολιτικός πρόσφυγας με άλλα χαρτιά…!

Robopsychologist είπε...

Ενδιαφέρουσα κριτική. Δεν μπορώ να καταλάβω την οργή ορισμένων, το άρθρο αναφέρεται με σεβασμό στον συνθέτη και το έργο του...

Από την άλλη πάλι, εμένα ποτέ δε με ενέπνευσε, ούτε και σαν συνθέτης - όμως η τέχνη είναι υποκειμενική και περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Γουστάρω περισσότερο τον αγαπητό μου πρεζάκια Σιδηρόπουλο, που τον αποκαλούσε από παλιά Μίκυ Μάους...(Υπάρχουν επίσης άλλοι καλλιτέχνες που θεωρώ εξαιρετικούς, μα που σαν άνθρωποι δεν μου λένε τίποτα.)

Τέλοσπάντων - πέρα από τη μουσική του, οι πολιτικές θέσεις που εξέφρασε μέσω του μανιφέστου της "Σπίθας" περιέχουν πολλά πράγματα με τα οποία διαφωνώ κάθετα, όπως και ψεύδη (όπως η περίφημη δήλωση Κίσιγκερ). Μερικοί ισχυρίζονται πως παρ'όλα αυτά τον στηρίζουν διότι λέει "δεν ντρέπεται να λέει πως είναι Έλληνας". Μάλιστα. Αρκεί να δηλώσει κάποιος περήφανος Έλληνας, να κρατήσει μια σημαία και γω πρέπει να τον χειροκροτήσω - διαφορετικά είμαι ανθέλλην...Νομίζω πρέπει να ακονίσουμε περισσότερο τα κριτήριά μας, την κριτική μας - προς κάθε κατεύθυνση ...