30 Σεπτεμβρίου 2010.
Ανοίγω την εφημερίδα μου και στο ξεφύλλισμα πάνω, το βλέμμα μου παγώνει σε τρεις αγγελίες κηδειών.
«Θανόντες, το 1974»
Μετά την τελετή, οι οικείοι, θα μείνουν σκεπτικοί.
Θα αναλογιστούν πως θα ήταν όλα αυτά τα χρόνια αν δεν…
Θα αναζητήσουν ίσως τα εγγόνια που δεν γεννήθηκαν ποτέ, τις χαρές και τις λύπες που ποτέ δεν υπήρξαν για να στολίσουν τη ζωή τους.
Είμαι βέβαιος, πως εκεί στον «κάτω κόσμο» τα βόλια που τρυπήσανε τα κορμιά, χάνουν την ταυτότητά τους.
Τούρκικα, Ελληνικά, Αδερφικά, Εχθρικά, εκεί, στον άλλον κόσμο είναι απλά και μόνο, βόλια ενός απύθμενου παραλογισμού που πια στην εν τάφω ζωή δεν έχουν κανένα νόημα.
Γιατί χαίρεται και χαμογελά ο κόσμος;
Τι γιορτάζει ακριβώς η Κυπριακή Δημοκρατία;
Τα 50 της χρόνια (λέει).
50 χρόνια fifty/fifty θα έπρεπε να είναι ο τίτλος της «γιορτής».
50 χρόνια διαίρεσης, 50 χρόνια μισό-μισό, 50 χρόνια οδύνης και ατελέσφορης προσπάθειας να υπάρξει η Κύπρος ως μία, ενιαία και αδιαίρετη χώρα.
Α, ναι!
Έχουμε να γιορτάσουμε: το οικονομικό θαύμα, την μοναδική ανάπτυξη, το θέριεμα του πλούτου, τις χιλιάδες επί χιλιάδων πισίνες μας, τα 4-5 ανά οικογένεια αυτοκίνητα, τα τεράστια σπίτια μαυσωλεία, την καταξιωμένη μας εθνική τσίκνα, τα τεράστια εμπορικά κέντρα που φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια σε μία χώρα που δεν ξεπερνάει σε πληθυσμό μια μέτρια γειτονιά του Λονδίνου ή τη Νέα Σμύρνη και το Παλαιό Φάληρο μαζί.
Αλήθεια!
Πως θα ήταν η Κύπρος αν είχαν λειτουργήσει το γράμμα και οι κανόνες της Ίδρυσης της πριν από 50 χρόνια;
Αν δεν είχε τραβολογηθεί από τους εκατέρωθεν εθνικισμούς;
Αν δεν είχε γίνει το πραξικόπημα στην Ελλάδα;
Αν δεν είχε γίνει το πραξικόπημα στην Κύπρο;
Αν η Τουρκία δεν ήταν η τότε Τουρκία;
Αν δεν είχε γίνει η εισβολή;
Αν, αν , αν…(ανάν..)
Θα ήταν άραγε ένας επίγειος παράδεισος όπως της αξίζει;
Θα ήταν μια μίζερη και καθυστερημένη γωνίτσα της Ευρασίας στην οποία γεωγραφικά ανήκει;
Τι είπε ο άνθρωπος;
Ιδού, κατά λέξη το τι είπε-δεν αλλάζω ούτε την σύνταξη, ούτε τίποτα:
Υπάρχει, εδώ και χρόνια μια τάση, οι Αρχηγοί των Κρατών, όταν βρίσκονται στο εξωτερικό να μιλούν στη γλώσσα τους με κάποιον μεταφραστή από δίπλα.
Θυμίζω πως όσες χώρες ακόμα θεωρούν την Βόρεια Κύπρο ψευδοκράτος, την αποκαλούν the so called Republic of Northern Cyprus.
«in fact invaded both»....
Ριλι μιστερ Πρέζιντεντ; Γκρις...ινβέιτετ Σάιπρους;;;; Χάου καμ εντ νόμποντι νότιστ;;
Εισέβαλλαν λοιπόν και οι δύο αυτές χώρες στην Κύπρο;
Εξ όσων γνωρίζω, στην Ελλάδα υπήρχε ένα παράνομο καθεστώς που δεν εκπροσωπούσε την πλειοψηφία των Ελλήνων-άρα είναι εξαιρετικά ολισθηρή η εξίσωση και δεν γνωρίζω ποιον ωφελεί.
Από την άλλη πλευρά, βεβαίως, το εγκληματικό καθεστώς των Αθηνών, δεν στάθηκε ικανή αφορμή για να διακοπούν οι διεθνείς σχέσεις των ατλαντικών εταίρων με την Ελλάδα.
Στην γλώσσα του πολιτικού κυνισμού αλλά και της διεθνούς διπλωματίας, η Χούντα, ήταν το επίσημο πρόσωπο της Ελλάδας.
Στην Ελλάδα τουλάχιστον κάποιοι από δαύτους πέθαναν όπως ακριβώς τους έπρεπε.
Στη φυλακή και στο περιθώριο.
Εύλογα λοιπόν, δημιούργησε τις αντιδράσεις που δημιούργησε και δεν μιλάω για τις συντεταγμένες αντιδράσεις των επαγγελματιών, αλλά αυτές που απλώθηκαν σαν βοή στους διαδρόμους γραφείων, σε τόπους δουλειάς, σε καφενεία και σπίτια.
Είπε λοιπόν όσα είπε ο κος Χριστόφιας. Ενδεχομένως-λέμε εξαντλώντας την καλοπιστία μας- μέσα από την αγωνία του να δημιουργήσει «θετικό κλίμα» να απαλλάξει την Κύπρο από το στίγμα της αδιαλλαξίας.
Δεν ξέρω ποιοι επιμένουν πως πρέπει να κοπιάζει για να μιλάει αγγλικά.
Δεν ξέρω ποιοι είναι αυτοί οι απίστευτοι ερασιτέχνες κειμενογράφοι που δεν γνωρίζουν ότι τον λόγο ενός πολιτικού, θα τον αρπάξουν την επόμενη στιγμή οι καλοθελητές για να απομονώσουν όσα τους βολεύουν.
Δεν ξέρω, ο ίδιος ο Πρόεδρος, αν τα έλεγε στα Ελληνικά θα χρησιμοποιούσε αυτή την φρασεολογία.
Ξέρω όμως πως και πόσο, πληγώθηκαν άνθρωποι από αυτές τις δηλώσεις, άνθρωποι απλοί, καθημερινοί, νέοι ή μεγαλύτεροι, που κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει μαζί τους. Ειδικά, όταν για τόσα χρόνια, για 50 ολόκληρα χρόνια τους δουλεύουν κανονικά.
Και νισάφι πια με τις χορωδίες.
Από τη μια οι υπερπατριώτες, από την άλλη κάποιοι που τα ισοπεδώνουν όλα.
Γενικώς όλοι τραγουδάνε τόσο δυνατά και τόσο φάλτσα που όχι μόνο δεν ακούνε ποτέ οι μεν τους δε, αλλά ούτε καν την κακοφωνία που παράγουν οι ίδιοι.
Ναι, όπως ορθότατα γράφει ο Μ. Δρουσιώτης στον Πολίτη της 30ης Σεπτεμβρίου, πρέπει να ανάψουμε το φως και να φύγουν οι παρωπίδες.
Το φως όμως αφ ενός δεν πρέπει να είναι ένα κόκκινο φωτάκι που θα βάλουμε στην είσοδο και αφ ετέρου, δεν μπορεί να ανάβει με την ένταση ενός κεραυνού εν αιθρία.
Αυτό, μετά από τόσων χρόνων σκότος, μπορεί να επιφέρει την ολική τύφλωση.
50 χρόνια Κυπριακής Δημοκρατίας.
Και ο φάκελος της Κύπρου-όπως και πάλι ορθά και αιχμηρά επισημαίνει ο Μ.Δ. παραμένει επτασφράγιστος με απόλυτη ομοφωνία όλων των κομμάτων από το 1987.
Αλήθεια!
Το άνοιγμά του θα είναι απλώς άναμμα του φωτός;
Ή φωτιά που θα πυρπολήσει όλα μα όλα τα στερεότυπα στα οποία συστηματικά έχουν εκπαιδευτεί τόσες γενιές;
50 χρόνια Κυπριακής Δημοκρατίας.
Στα 100, έτσι και αλλιώς, θα έχουμε γίνει Σαχάρα.
Μια Σαχάρα με τα κόκαλα όλων μας, που δεν θα τα ψάξει κανείς.
Γιώργος Πήττας, για τον Πολίτη και το TVXS.
ΥΓ: Σας περιμένω όπως πάντα στις 6 το απόγευμα στους 107.6! Άλλος αέρας στα FM!
(Η αποψινή εκπομπή, ηχογραφημένη, καθώς αδράξαμε την ευκαιρία του τριημέρου για έναν τελευταίο ασπασμό στο Θέρος που πια, ελπίζουμε να μας εγκαταλείψει σιγά σιγά για φέτος. Θα ακουστούν μια σειρά από διαχρονικά τραγούδια που άφησαν σημαντικό ίχνος στην δυτική διαδρομή του τραγουδιού, από τα μέσα περίπου της δεκαετίας του 50, μέχρι τα μέσα του 80)
41 σχόλια:
"εξαιρετικά ολισθηρή η εξίσωση και δεν γνωρίζω ποιον ωφελεί"
Καλάν οι άλλοι όλοι ρε Γιώργο.
Πρώτον δεν είναι ολισθηρή εξίσωση. Στες προηγούμενες τζιαι στες επόμενες φράσεις ο πρόεδρος με τα "φτωχά του αγγλικά" έχει πολύ επακριβώς εξηγήσει τι εννοούσε με το "invated both" που είναι ακριβής όρος για το τί έκαμε το στρατιωτικό καθεστώς στες 15 τοθ Ιούλη το 74.
Τζαι για το πκοιόν ωφελεί, πρέπει να λέμε τζιαι τα αυτονόητα πκιόν; Καλάν με τους άλλους ρε Γιώργο. Εμάς ωφελεί, τζιαι την Κύπρο τζιαι την Ελλάδα, πκοιόν ωφελεί; Διότι τζιείνοι που εμπεμβήκαν που την Ελλάδαν επαραμεριστήκαν που τον Ελληνικό λαό τζιαι το Ελληνικό κράτος εμετεξελήχθηκε σε σύχρονην αστικήν δημοκρατία που σέβεται τους διεθνής νόμους, το διεθνές δίκαιο πον το μόνον όπλο που έχουμε σαν αμιλητέα στρατιωτική δύναμη. Η Τουρκία είναι ακόμα κάτω που την επιρροή του στρατού τζιαι συνεχίζει να κατέχει την μισή Κύπρο αγνοώντας το διεθνές δίκαιο το οποίο απαιτούμε να εφαρμοστεί τζιαι ζητούμε που τους διπλωμάτες της υπερδύναμης να μας βοηθήσουν να το πετύχουμε.
Καλά έκαμε ο πρόεδρος να μιλήσει αυθόρμητα χωρίς κόλλες σε δεξαμενή σκέψης. Οι ακαδημαϊκοί τζιαι οι διπλωμάτες θέλουν αμεσότητα τζιαι όχι performance αγγλικής μιας θκιαβαστής ομιλίας που τες κόλλες. Ο πρόεδρος επροσπάθησε να δημιουργήσει σχέση με τους αθρώπους που έχουν επιρροή τζιαι η επιλογή του στη φόρμα εν σωστή. Εν είχε μπροστά του δισκοίλιους κυπραίους απόφοιτους τρίτης κατηγορίας αγγλικού κολλεγίου όπως αυτούς που τον κρίνουν στο εσσωτερικό για να φανούν έξυπνοι. Ούτε τζιαι προσκοπάκια ή νεανίδες της ΟΧΕΝ να τους τονώσει το εθνικό τους εγώ ή να με τους θίξει την μυθολογία τους. Οι ανθρώποι που είχαν την Ελλάδα για "μάνα" (τζιαι όχι σαν μεγάλο κέντρο του πολιτισμού μας) αν επληγωθήκαν με τες υιές τους. Η ανωμαλία τους τζιαι η φαντασιώσεις τους, οι μύθοι πάνω στους οποίους εκτίσαν μιάν ανώμαλη εθνική ταυτότητα από την οποίαν εκαταστράφην ο τόπος διότι πάντα οδηγούσες σε καταστροφικές επιλογές επληγώσαν μας ούλλους, τζαι όσους είμαστιν πρόσφυγες τζιαι εχάσαμεν τους τόπους της παιδικής μας ηλικίας, τζιαι τες μανάδες που λαλείς. Να παν έσσω τους τζιαι να πκιούν χάππιν να τους περάσει.
Έλεος πιά.
χριστοφια προδοτη καταδοτη
Το λαϊκίστικο στυλ του πάω απροετοίμαστος για να είμαι πιο κοντά στον λαό μπορεί να δουλεύει στους καφενέδες της Κύπρου και στα κομματικά σωματεία που ότι κι αν πεις θα το εισπράξεις το χειροκρότημα. Δουλεύει επίσης αν έχεις τόσα πολλά επικοινωνιακά χαρίσματα που σου βγαίνει ας πούμε αυθόρμητα. Για όποιον διάβασε την ομιλία τέτοιες δικαιολογίες εξακολουθούν να είναι κουβέντες του καφενέ--πρόεδρος χώρας είναι και όχι μουχτάρης στο χωριό του.
[Εκτός αν μας ελκύει το καραγκιοζιλίκι όπως τους Αμερικανούς που για δύο θητείες έβγαζαν τον Μπους πρόεδρο και απολάμβαναν θέαμα. Αχ τι ωραία που γελούσαμε όλοι μαζί του. Και εν τω μεταξύ οι βόμβες έπεφταν βροχή στο Ιράκ.]
Οι ακαδημαϊκοί και οι διπλωμάτες μπορεί να θέλουν αμεσότητα αλλά εκείνο που τους έδωσε ο πρόεδρος ήταν ρεσιτάλ ακαταλαβίστικου λόγου. Να δικαιολογήσουμε δηλαδή τα αδικαιολόγητα επειδή ο πρόεδρος κατά βάθος θέλει το "καλό του τόπου;"
Ούτε κι εγώ γνωρίζω ποιον ωφελούν τέτοιες δηλώσεις (περί εισβολής της Ελλάδας). Ωφέλησαν ας πούμε στο εσωτερικό μέτωπο; Τα είδαμε και τα βλέπουμε τα ωφέλη. Βοήθησαν στους "κοινούς" πολιτικούς μας σχεδιασμούς με το Ελληνικό κράτος (διαβάσατε φαντάζομαι τις δηλώσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ); Η μήπως ανεβήκαμε στην αντίληψη των Τούρκων ή των Τ/Κ που τώρα, ας πούμε, μας θεωρούν "αντικειμενικούς"; (τι δηλαδή, περιμένουμε παραχωρήσεις επειδή ο πρόεδρος χαϊδεύει όποιον συνομιλητή βρει απέναντι του;). Τέτοιες εικασίες είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων αθώες και στην χειρότερη αστείες.
Προς τι η έκπληξη; Και τους εκατέρωθεν εθνικισμούς καταδικάζει το άρθρο του Πήττα, αλλά και την μεγαλομανία και την υποκρισία μας. Αυτό που αντιλαμβάνομαι σιγά-σιγά είναι ότι οποιαδήποτε κριτική ή άποψη [όσο μετρημένη και να ' ναι] καταλήγει με μαθηματική ακρίβεια στο να χαρακτηρίζει κανείς τον εκφραστή της "σαν όλους τους άλλους." Ανεξαρτήτως περιεχομένου...
Ακερα, ζεις στον ιδιο πλανητη με τους υπολοιπους ;
Απο που ως που ειναι θετικο και δειχνη αμεσοτητα ενας Προεδρος κρατους, να χρησιμοποιει γελοια Εγγλεζικα επιπεδου δημοτικου και να λεει ακαταλαβιστικες τσιοφτες ; Ρεζιλι τον κανει και την χωρα του και οχι μονο μπροστα σε Κυπραιους.
Οχι, δεν ειναι σωστο πως η Ελλαδα εισεβαλε. Επισης οπως παρατηρεις εσυ, σημερα δεν υπαρχει Χουντα και Ελλαδα που να θελει μεσω των οργανων της να κανει πραξικοπημα. Αρα αυτες οι δηλωσεις, ειναι εντελως αχρειαστες και επικινδυνες. Διοτι υπαρχει Τουρκια που δικαιολογει την κατοχη της Κυπρου χρησιμοποιοντας πραγματα οπως τα "invaded" για την προπαγανδα της.
Εφοσον σημερα η Τουρκια ειναι 1 εκατομμυριο φορες πιο μεγαλο προβλημα απο την Ελλαδα, δεν βλεπω ποιος ο λογος εμεις να επικεντρωνομαστε στις οποιες ευθηνες της Ελλαδας, υπο δικτατορικη κυβερνηση, καποτε. Και το χειροτερο ειναι να μεγαλωποιει τις ευθηνες της Ελλαδας να λεει πως εισεβαλε στο νησι και να την αποκαλει ταχατες μητερα πατριδα.
Τωρα η προσωπικη αποψη του οποιουδηποτε Χριστοφια μπορει να ειναι πως δεν ειναι μητερα πατριδα, να το σεβαστουμε. Αλλα φυσικα και πρεπει να κρατησει τις αποψεις αυτες στον εαυτο του διοτι δεν ειναι κοματαρχης του Ακελ. Αυτη η αναστατωση δεν ειναι προς το συμφερον κανενου και δεν την προκαλεσε κανενας εθνικιστης και Ελληναρας.
Αυτες οι ανοησιες εγιναν θεμα στην Ελλαδα και στους Ελλαδιτες, καταδικαστικαν απο τα ΜΜΕ της Ελλαδας, και ο Προεδρος εδωσε εξηγησης σε Παπουλια και Παπανδρεου.
Το μετρο εχει χαθει καθως και η επαφη με την πραγματικοτητα. Εδω και καιρο.
Τωρα απλως κανεις δεν περιμενει να εχει ο Χριστοφιας και οι ομοιοι του την αξιοπρεπεια να πει το Mea Culpa.
Games men play!
τζιείνον που εν μπορούν να καταλάβουν τα εθνικόφρονα αστούλικα που ελυσσιάσαν εν ότι ο Χριστόφιας ουσιαστικά εκπροσωπεί τα συμφέροντα του κυπριακού κράτους πολλά καλλίττερα που τους ε/κ αστούς τους ίδιους...
με την ορθολογιστική τοποθέτηση του τζιαμέ
1. απέδειξεν ότι εν σοβαρός συνομιλητής διεθνώς καθότι εν αναμασά παραμύθκια εσωτερικής κατάναλωσης
2. απευθύνθηκεν τζιαι στην τ/κ κοινότητα στην οποία έκαμεν θετική εντύπωση
3. έθεσεν τες βάσεις για να διεκδικήσει κατάργηση των εγγυήσεων
το πρόβλημα εν ότι εν κάμνει αρκετά συχνά έτσι παρεμβάσεις τζιαι ότι αναγκάζεται να απευθύνεται τζιαι στους απορριπτικούς ε/κ για να κρατά τες ισορροπίες. τζιαι συχνά να υποχωρεί τζιόλας άμπα τζιαι κακοφανίσει τους...πχ με την διδασκαλία της ιστορίας.
".Ριλι μιστερ Πρέζιντεντ; Γκρις...ινβέιτετ Σάιπρους;;;; Χάου καμ εντ νόμποντι νότιστ;;"
κάποιοι ιθαγενείς θα το αντιλήφθηκαν κύριε Πίττα. γιου νόου τουλάχιστον από αυτές τες χιλιάδες ε/κ που φυλακίστηκαν και βασανίστηκαν μεταξύ 15 και 20 Ιουλίου και σίγουρα από τις οικογένειες των εκατοντάδων που δολοφονήθηκαν. γιες ρήλλι!
"Από τη μια οι υπερπατριώτες, από την άλλη κάποιοι που τα ισοπεδώνουν όλα."
και στη μέση οι σοφοί Πήττας-Αντιφωνητής...
οι όροι αγαπητοί είναι εθνικιστές που θέλουν να συντηρήσουν την διχοτόμηση και αντι-εθνικιστές που θέλουν να την ανατρέψουν και να προχωρήσουν μπροστά. με ανοιχτά μάτια, αυτοκριτική και καθαρές θέσεις.
μην ντρέπεστε που επιλέξατε το πρώτο στρατόπεδο...σε λα βι
Μήπως να ζητήσουμε να φύγουν τα "κατοχικά στρατεύματα" της ΕΛΔΥΚ; Εξαιρετικό άρθρο Γιώργο!
Ακόμα ένα κείμενο όπου ο Γιώργος Πήττας διασώζει την αξιοπρέπεια του όρου "αριστερός". Συνέχισε απτόητος αγαπητέ.
Ανάδελφος
Αγαπητέ PolitisPittas,
Κατ’ αρχάς καλά να περνάς εκεί που είσαι [αποχαιρετώντας το Θέρος] ...
Με το θέμα των δηλώσεων του Προέδρου περί των [λεγόμενων] «Μητέρων Πατρίδων» [οι Άραβες και να πούμεν πιο συγκεκριμένα οι Παλαιστίνιοι έχουν Μαμά – Πατρίδα;], έχω εκφράσει τις απόψεις ΜΟΥ πέρα δοθέν [σε διάφορα Blogs – όπως κι ΕΔΩ σ’ αυτό το Blog, στο προηγούμενο post που ήταν και προεόρτιο αυτού του post] … [Ίσως μάλιστα όλες αυτές τες σκέψεις ΜΟΥ τες κάμω και post στο δικό ΜΟΥ Blog!] …
Έχω ήδη πει ότι [και αν δεν βαρκέστε ρίξτε και μια ματιά στη συζήτηση της προηγούμενης ανάρτησης της “Στήλης Άλατος”], ότι οι δηλώσεις του Προέδρου στο clubάκι των Brookingιανς,
1. Ήταν άγαρμπες, γιατί άγγιξαν τις ευαίσθητες χορδές των απανταχού εθνικιών, που θεωρούν την Μαμά Πατρίδα κάτι σαν ιερή αγελάδα [τώρα αν η λέξη “εισβολή” δεν αποδίδει απόλυτα τον επεμβατικό ρόλο της Ελλάδας στην Κύπρο δεν ξέρω, αλλά για μια άλλη άποψη, εν μέρει προφητική ΣΑΣ παραπέμπω και στο link http://erykini.blogspot.com/2010/07/blog-post_17.html].
2. Αλλά ήταν και άκαιρες καθώς ως φαίνεται η κυβερνητική παράταξη δεν είναι έτοιμη για μια τέτοια αντιπαράθεση με τους “εξεγερμένους” ελληναράδες κι όσους άλλους νοιώθουν θιγμένοι. [Ο ελληνάρας τύπος του ΕΥΡΩΚΟ είπε ότι ο Πρόεδρος «υπερέβη τα εσκεμμένα»!!! ΕΣΕΙΣ τι λαλείτε να υπερέβη;] ...
Απ’ εκεί και πέρα και χωρίς να είναι αναγκαίο να γνωρίζω πόσο σημαντικοί είναι αυτοί οι “Brookiανοί”, λαλείτε «τούτοι» να ΜΑΣ θάψουν μετά την «γενική παρουσία» του Προέδρου εκεί;
Μα γιατί επιτέλους πρέπει αν δίνουμε τόση σημασία σε κάποιους, ίσως και περιθωριακούς [αστικούς] θεσμούς [institutes], που ΔΕΝ ξέρω κι ΕΓΩ ποιος τους γνωρίζει, ή τι ρόλο παίζουν ή τι έργο παράγουν [ως «δεξαμενή σκέψης» αυτοπροσδιορίζονται, οι περιλάλητοι “Brookiανοί” - Γιατρέ, βοήθεια! Τα φώτα ΣΟΥ] ...
Απ’ εκεί και πέρα τα εθνίκια βγήκανε ακόμα μια φορά στην πίστα για να χορέψουν τσάμικο χύνοντας όξος και χολή. Κι από δίπλα τους διάφοροι [και μάλιστα αριστερίζοντες] να βαρούν παλαμάκια. [Τζι’ όποιος έχει μούγιαν μουγιάζεται!] ...
Πέραν τούτων ...
Φίλτατε PolitisPittas, συνηθίζεις να ονομάζεις τα κείμενα ΣΟΥ χρονογραφήματα [υπονοώντας ότι απλώς καταγράφεις γεγονότα] ... Όμως στην ουσία κάμνεις ιστορικές και πολιτικές αναλύσεις! Ανεξάρτητα του άγαρμπου κι άκαιρου των δηλώσεων του Προέδρου [στα οποία αναφέρθηκα πιο πάνω], πως στηρίζουμε την ρήξη με τα εθνικο-χριστιανικά κατεστημένα που αναπαράγουν τον αρρωστημένο εθνικισμό των ημερών ΜΑΣ; Με το να απαξιώνουμε κάθε κίνηση [έστω κι άγαρμπη] προς αυτή την κατεύθυνση; Σε τι διαφέρει ο κομματικός που επ’ ουδένι δέχεται την άποψη ότι το Κόμμα κάνει λάθη , με τον εθνικιστικό πατριωτισμό του κάθε ελληναρά, όπου η Μαμά – Πατρίδα πάντοτε καλώς πράττει [ανεξαρτήτως του ποιοι είναι την εξουσία];
Διερωτούμαι, αλλά τζιαι δκιαολίζομαι τζιόλας: Όταν τα στρατεύματα του Συμφώνου της Βαρσοβίας [τα οποία ούτως ή άλλως στάθμευαν στην Τσεχοσλοβακία] επενέβησαν στην χώρα τον Αύγουστο του 1968, μετά μάλιστα από πρόσκληση της νέας ηγεσίας του κυβερνώντος Κ.Κ. Τσεχοσλοβακίας, έκαμναν ή όχι εισβολή;
Skorpion,
Καλά Κρασιά!
Τελικά όποιος διαφωνεί μαζί ΣΟΥ ή δεν «ζει στον ιδιο πλανητη με τους υπολοιπους», ή «εσχει προβλημα κατανοησης κειμενου»!
Invictus: "Μήπως να ζητήσουμε να φύγουν τα "κατοχικά στρατεύματα" της ΕΛΔΥΚ; " σταμάτα να κάμνεις πους εν καταλάβεις. Είσαι τίποτε ο/η Skorpion;
Αντιφωνητή έχει τζιαι μιαν άλλη διάσταση η παρουσία του προέδρου μπροστά στη δεξαμενή σκέψης. Ο in ευροπέος νεόπλουτος ή νεομαθής Έλλην Κύπριος που μιλά άπταιστον την Αγγλικήν ίβεν γουιθ χχις χχέβυ Σύπρρριοτ άξεντ, είδεν τον μεσανατολίτην αυθεντικόν Κύπριον πρόεδρον του να μιλά στα αμερικανάκια γυμνόν από κάθε κοσμοπολίτικον δυτικόν αξεσουάρ τζιαι αντράπην τζιαι ένοιωσεν το αίσθημαν κατωτερώτητας που τον κάμνει να ντρέπεται μπροστά στους Ευρωπαίους τζιαι κρύφκει το πραγματικόν του είναι. Αλλά εγώ είμαι σίουρος ότι εν με αυτήν την εντιμότηταν στην παρουσίασην μαζίν με τον ορθολογιστικόν του λόγο χωρίς μπιχλιμπίδια τζιαι αναγνώσεις του χιλιοπιππιλλισμένου ποιήματος που εκέρδισεν το ακροατήριον του. Αν κάποιος μες την αίθουσαν δεν καταλάβει τι λαλεί ο ομιλητής, μπορεί να του θέσει ερώτησην, μεν έχεις έννοιαν.
Από πόθθεν ως τα πόθθεν συμπεραίνεις ότι ο πρόεδρος ήταν απροετοίμαστος αγαπητέ Αντιφωνητή; Τζιαι παραίτα αυτόν το απαξιωτικό χάι ύφος, εσύ ο καλλιεργημένος "αστός" που θα πεις τον άλλον χώρκατον, διότι δεν μπορώ να σε πάρω στα σοβαρά αυτήν την φορά με έτσι λόγο.
Σσυφφωνούμεν ότι αν έκαμε κάτι κακό αυτή η αναφορά είναι στο εσσωτερικό μέτωπο. Διότι τα φασιστόμουτρα του 74 τζιαι οι συμπαθούντες τους, που εκαταλάβαν τι σκατά εκάμαν ποιόν ήταν το αποτέλεσμαν του να θεωρούν την Ελλάδαν μητέραν πατρίδα τζιαι εμετανοήσαν τζιαι δέχουνται να συγκυβερνήσουμεν την Κύπρον όλην με τους Τουρκοκύπριους , δεν περισσεύουν στην πλειοψηφία που πρέπει να στηρίξει μια λύση εάν κάποια στιγμή έρθει στο προσκήνιο σαν επιλογή. Με το να τους αντζίζεις τα θεία τους, έστω τζιαι αν τα εβάλαν στο συρτάριν προ εικοσαετίας, δεν βοηθά. Αλλά μεταξύ μας τωρά, καταλαβαινόμαστε, να μην περιπαιζόμαστε τζιόλας. Έσιει Κυπραίον που να θεωρεί ακόμα την Ελλάδα μητέρα πατρίδα;
Με το να παίζουν τες σεμνότυφες παρθένες που τους αγγίξαν την τιμή τους, συσπειρώνουν για τες βουλευτικές εκλογές. Αφούς έτσι τζιαι αλλιώς αυτές οι εκλογές άλλην ουσίαν πέραν που το δίπολον Αποέλ - Ομόνοια δεν θα έχουν, (εντάξει θα είναι τζιαι η σωρός του μακαρίτη Τάσσου κάπου μες τη μέση). Ήβραν την ευκαιρίαν με την κουβένταν που είπεν ο πρόεδρος για να κάμουν την δουλειάν τους.
Αν θέλεις την πολιτικήν ουσίαν της όλης κουβέντας όπως την αντιλαμβάννομαι, θα την έβρεις πκιο καλογραμμένη στην ανάρτησην του Νέου Ελληνοκύπριου http://newgreekcypriot.blogspot.com/
PolitisPittas,
Το άρθρο δεν το βρήκα στο TVXS ... Δεν αναρτήθηκε εκεί;
Υ.Γ.: Για τον τίτλο “50 χρόνια τίποτα” και το περιεχόμενο του κειμένου σου που αναφέρεται στην Κυπριακή Δημοκρατία, δεν νομίζεις ότι μέσα από τα λόγια σου εκφράζεται ένας κλαυθμυρισμός και μια μιζέρια που αντικατοπτρίζουν μια γενικότερη απαξίωση του τόπου και των ανθρώπων του;
Αγαπητέ Ασέρα,
Αποφεύγω τις προσωπικές διενέξεις γιατί δεν ωφελούν σε τίποτε. Η διάσταση που παρουσιάζεις (ότι με λίγα λόγια η όλη παρουσία του προέδρου προκάλεσε ντροπή επειδή έχουμε κόλλημα με την "αστική" μας ταυτότητα) είναι όντως πασιφανής τουλάχιστον σε κοινωνικό επίπεδο (και όχι στην συγκεκριμένη περίπτωση)- φαίνεται ας πούμε στο πως πολλοί νεοκύπριοι σπεύδουν να αποκαλέσουν τον άλλο "χώρκατο" επειδή δεν τηρεί τάχατες τα "πολιτισμένα" κριτήρια που θέτουμε. Έχεις όμως την εντύπωση ότι αυτό έγινε με την ομιλία του προέδρου;
Αν μιλούσε στα Ελληνικά και είχε την βοήθεια κάποιου μεταφραστή σαφέστατα δεν θα υπήρχε θέμα παρουσίας. Αν είμαι ημιμαθής στα Γερμανικά και πάω να βγάλω λόγο σε γερμανόφωνους μάλλον ναρκισσισμό και ημιμάθεια δείνχει. Όχι βέβαια μεσανατολική απλότητα όπως γράφεις. Το ότι επέλεξε να κάνει μια ομιλία σε μια γλώσσα που δεν κατέχει πρέπει να εκληφθεί δηλαδή ως σοφία ενός απλού ανθρώπου "του λαού" που παρουσιάζεται χωρία μάσκες; Για όνομα του θεού. Άλλον το έναν άλλον το άλλο.
Πήγε προετοιμασμένος λες. Αυτό αντικειμενικά δεν το ξέρουμε και γι' αυτό παίρνω πίσω το σχόλιο μου ότι ήταν απροετοίμαστος. Ακόμα χειρότερα. Αν πήγε προετοιμασμένος και έκανε τέτοια ομιλία τότε σκέψου να ήταν απροετοίμαστος.
Η άλλη διάσταση του θέματος έχει σχέση με το ότι θεωρούμε αυτό τον τόπο το κέντρο της γης. Πιστεύουμε δηλαδή πως ένα ξένο ακροατήριο ελκύεται από τις ίδιες λαϊκίστικες εκφράσεις όπως και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Κύπρου μας. Ο πρόεδρος μετέφραζε στα αγγλικά όρους της ελληνικής καθομιλουμένης. Θεώρησε σημαντικό να τους πει πως ο πατέρας του ήταν κτίστης και γι' αυτό γνώρισε πολλούς Τ/Κ και τους αγαπά. Αυτά νομίζεις είναι εξαιρετικά διπλωματικά τεχνάσματα; Είναι κάτι που ακούμε συχνά στην Κύπρο--στον ένα αρέσει ο Ματσάκης επειδή τα λέει "ίσια" και στο άλλο ο Χρστόφιας επειδή τα λέει απλά κυπριακά. Το να μετατοπίζεις αυτή την αντίληψη σε επίπεδο διεθνούς διπλωματίας νομίζω είναι υπεραπλούστευση.
Και ο Τσάβες τα λέει ίσια και απλά. Ο Καντάφι στήνει τέντες έξω από τα ΗΕ γιατί είναι πιστός λέει βεδουίνος. Τα αγγλικά του Μπους ήταν στο ίδιο επίπεδο με του Χριστόφια. Ε, ας τους χειροκροτήσουμε επειδή είναι απλοί και λαϊκοί ανθρώποι.
Δηλαδίς και εν κατακλείδι εν μπορούμε να κλώσουμεν που το πρωτόκολλο;
"πολλοί νεοκύπριοι σπεύδουν να αποκαλέσουν τον άλλο "χώρκατο"
"Πιστεύουμε δηλαδή πως ένα ξένο ακροατήριο ελκύεται από τις ίδιες λαϊκίστικες εκφράσεις όπως και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Κύπρου μας."
τα δικά μας του γειτόνου μας...
"Αν μιλούσε στα Ελληνικά και είχε την βοήθεια κάποιου μεταφραστή σαφέστατα δεν θα υπήρχε θέμα παρουσίας."
αλλού σε τρώει τζιαι αλλού κνίθεσαι..
τζια επί της ουσίας
όπως το έθεσεν τζιαι η δυσδαιμόνα
"Κοντός ψαλμός αληλούια για να ανακεφαλιώνουμε τζαι να τελειώνουμε:
1. Η στρατιωτική επέμβαση ενός κράτους σε ένα άλλο κράτος,ανεξάρτητα από την επιτυχή ή μη επιτυχή έκβαση της,ονομαζεται ΕΙΣΒΟΛΗ. Απογαλακτιστείτε που το βυζίν της μάμμας σας όσοι ενοχλείστε. Στην αρχή εν λλίον φοητσάρικο μετά εν απελευθερωτικό...."
Άνεφ--κι αυτή ήταν δηλαδή, όπως τα είδες εσύ, η "απόκλιση" από το πρωτόκολλο; Το αντίθετο του κοινότυπου και του χιλιοειπωμένου δεν είναι η μετριότητα.
Γρηγόρη--επαναλαμβάνεσαι ανωνύμως. Η έστω: Ανώνυμε επαναλαμβάνεις τον Γρηγόρη. Μερικοί είναι κολλημένοι στο βυζί της μαμάς και μερικοί άλλοι είναι πιασμένοι από τον φαλλό του πατερούλλη τους. Πώς να το κάνουμε--η αυταρχία και ο ετσιθελισμός (όπως εν καιρώ Σταλινισμού ή Χούντας ή...) κάνουν την ζωή κάποιων πιο εύκολη. Δεν είναι ανάγκη να σκέφτεσαι "παιδί μου"--σκέφτεται ο μεγάλος Πατέρας για χάρη σου.
"Θεώρησε σημαντικό να τους πει πως ο πατέρας του ήταν κτίστης και γι' αυτό γνώρισε πολλούς Τ/Κ και τους αγαπά. Αυτά νομίζεις είναι εξαιρετικά διπλωματικά τεχνάσματα;"
είπε επίσης ότι γύρω από το χωριό του είχε πολλά τ/κ χωριά και ότι πατέρας του δούλευε μαζί με τ/κ...
όχι δεν είναι διπλωματικά τεχνάσματα. είναι προσωπική βιογραφία, ιστορία και ειλικρίνεια. ξέρεις εκεί στο Αμέρικα (και αλλού) στις κοινωνικές επιστήμες το λένε ontology...αυτοί που σκέφτονται βέβαια...όχι αυτοί που προσπαθούν να καταστείλουν την σκέψη που δεν είναι αρμόζουσα με την κυρίαρχη αντίληψη περί εθνικού συμφέροντος...
τα ονόματα δεν έχουν σημασία αγαπητέ ανώνυμε αντιφωνητή. σημασία έχουν οι θέσεις.
ΥΓ. δεν μπορεί, κάτι θα πρέπει να άκουσες στο πανεπιστήμιο σου για την βαθιά σχέση πατριαρχίας και εθνικισμού. η προβολή της στους άλλους μπορεί να νομίζεις ότι σου ευκολύνει το επιχείρημα αλλά στην ουσία σε εκθέτει θεωρητικά...
Μόλις επέστρεψα από τον Πωμό...
Αύριο, ένα γύρισμα εκτός Λευκωσίας, με υποχρεώνει να ξυπνήσω στις 4 το πρωί... :-(((
Εκ των πραγμάτων, θα μπω και εγώ στη συζήτηση-αφού πρώτα διαβάσω τα σχόλια με την προσοχή που τους πρέπει, από Τρίτη πρωί.
Καλό μήνα σε όλους!
Ανευ, το άρθρο είναι στο tvxs στην "πρώτη σελίδα".
"Το αντίθετο του κοινότυπου και του χιλιοειπωμένου δεν είναι η μετριότητα" -
Αντιφωνητή, εν ΜΑΣ το κάμνεις μπακκίρες ή eurocents; Ποιο
εν το "κοινότυπο" τζιαι ποιο το "χιλιοειπωμενο";
Ρίξτε τζιαι μιαν μαδκιά Blog του Σαραντάκου - link: http://sarantakos.wordpress.com/2010/10/02/invadeboth/
Αντιφωνητή καμιά διάθεση για προσωπική διένεξη. Πρόβλημαν έχω με μερικές που τες πολιτικές σου θέσεις, όπως τζιαι με μερικές του Γιώργου Πίττα, αλλά τι διάολο διαλεκτική συζήτηση θα εγένετουν αν εσσυφφωνούσαμεν σε ούλλα.
Μιαν τζιαι σε έχω εδώ, να σε αρωτήσω. Εν εσκέφτης ότι ο απομαγνητοφωνητής εν αυτόματη μηχανή τζιαι φκάλλει πολλά "inaudible"? Έκατσες τζιαι έκαμες ολόκληρην ανάρτηση πας την αυτόματην μετάφρασην μιας μηχανής; Τζιαι άτε που τα inaudible δεν το εσιεηττανεύτηκες, που το Turkey Cypriot δεν εκατάλαβες ότι είναι τυπικό λάθος μιας μηχανής φωνητικής αναγνώρισης;
Έκατσα τζιαι εξανάκουσα την ομιλίαν του προέδρου που την αρκήν ως το τέλος. Το τελικό συμπέρασμαν μου είναι
ΑΛΛΟΥ ΣΑΣ ΤΡΩΕΙ ΤΖΙΑΙ ΑΛΛΟΥ ΚΝΙΘΕΣΤΕ
Φυσικά αλλού σε τρώει εσένα, αλλού τρώει τον Γιώργο, αλλου τρώει τον Στροβολιώτη, αλλού τη Disdaimona, αλλού τον xwriko, αλλού τον Γεωργιάδη, αλλού τον Συλλούρη τζιαι κνίθεστε ούλλοι πας το ίδιο πράμα. Τρώει με τζιαι μένα, αλλού ίσως, αλλά δεν κνίθουμαι. Λαλώ απλά τι με τρώει: εκαρτέρουν να λύσει το κυπριακό σε δύο χρόνια με τον Τταλάτ. Για λόγους που δεν ξέρω δεν το έκαμε. Από ότι φαίνεται λοαρκάζει να το κάμει του χρόνου μόλις επανεκλεγεί ο Έργογαν. Φοούμε τα ρίσκα που πιάννει. Ε, εν ανάγγη να του πω ότι εν χώρκατος, βλάκας, άξεστος, ναρκισσιστής, πρόχειρος, αγράμματος, προδότης, ανθέλληνας, γκέλατζιης, τζιαι ξέρω γω με τί άλλον τον εστολήσατε τες τελευταίες μέρες; Άλλον η σάτυρα τζιαι άλλον η εμπάθεια.
Προδότης του Ελληνισμού πάντως δεν είναι ο Χριστόφιας. Για νάσαι προδότης του Ελληνισμού, πρέπει πρώτα απ'όλα να είσαι Έλληνας. Έλληνας πάντως δεν δείχνει να νοιώθει και είναι κρίμα διότι η Ελληνική κοινότητα θέλει τον πρόεδρο της ή τον μουχτάρη της κλπ. νάναι Έλληνας.
Ούτε καταδότης είναι κλπ.
Απλώς, ο άνθρωπος είναι άσχετος. Συμπεριφέρεται σαν συντεχνιακός της ΠΕΟ, όχι ως πρόεδρος κράτους και σίγουρα όχι ως ηγέτης της Ελληνικής κοινότητας της Κύπρου.
Νόμισε ότι οι "δεξαμενές σκέψεις" στις ΗΠΑ είναι κάτι σαν τις δεξαμενές της Ocean Tankers και θα πήγαινε να μιλήσει σε εργατοπατέρες, πρωτοετείς φοιτήτριες της προοδευτικής και οργανωμένους της Θύρας-Αρνιά.
Κάτι τελευταίο:
Μπορεί κάποιος να καταδικάζει το πραξικόπημα της χούντας και της εόκα-Β και την χούντα κλπ και να συνεχίζει να θεωρεί ότι η Ελλάδα είναι η μητέρα πατρίδα.
Για την ακρίβεια, η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων της Κύπρου θεωρούν την Ελλάδα μητέρα πατρίδα. Κανένας Χριστόφιας δεν έχει δικαίωμα να προσβάλλει αυτά τα αισθήματα. Το ίδιο ισχύει και με τους Τούρκους της Κύπρου και την Τουρκία. Επομένως το "ούτω καλούμενες" είναι πολύ άστοχο.
Ας παραιτηθεί από πρόεδρος της ΚΔ και ας φτιάξει δικό του ιστολόγιο με δέκα groupies και θα έχει δικαίωμα να λέει ό,τι του κατέβει και σε οποιασδήποτε γλώσσα του κατέβει. Εκτός και αν το έχει κάνει ήδη... :-)
Ν.Κ.
Ασέρα,
Προσωπική διένεξη είναι να επιτίθεσαι στον άλλο όχι με επιχειρήματα αλλά με σχόλια του τύπου αλλού σας τρώει κι αλλού κνίθεστε. Το καλό μαζί σου είναι ότι θέτεις μαζί με τις κουβέντες τούτες και ουσιαστικές ερωτήσεις. Γι' αυτό και συνεχίζω τη συζήτηση.
Θα ήθελα να μου πεις κατ' αρχήν που ακριβώς με τρώει. Τα άρθρα μου είναι εκεί και μιλούν από μόνα τους. Αυτό το αλλού σας τρώει είναι κουβέντα περαστή που θέλει απλώς να υπονομεύσει. Το ευκολότερο πράγμα είναι να εκφράζει κανείς διατυπώσεις που προκαλούν απλά γιατί δεν θέλει να ακούσει. Κάνε ένα γύρο στα μπλογκ και θα δεις τέτοιους "τύπους" σε όλες τις αποχρώσεις.
Για την ομιλία κάνεις λάθος. Η ομιλία δεν αντιγράφτηκε από καμία μηχανή--αν διάβαζες προσεχτικά την ανάρτησή μου θα έβλεπες και το όνομα του ανθρώπου που την αντέγραψε ο οποίος μάλιστα πιστοποίησε επισήμως την αντιγραφή με την ακόλουθη δήλωση:
I, Carleton J. Anderson, III do hereby certify that the forgoing electronic file when originally transmitted was reduced to text at my direction; that said transcript is a true record of the proceedings therein referenced.
Σημείωσε ότι με την λέξη "electronic file" εννοεί την *ηχογραφημένη* ομιλία. Το άρθρο μου--όπως και το άρθρο του Πήττα--βασίστηκε σε ένα έγγραφο που σημειώνει ότι είναι " True record of the proceedings." Άρα, και απολογούμαι για το ύφος (αλλά έτερον εκάτερον), δεν γίνεται: κάπου πρέπει να ξύνεσαι κι εσύ.
Γιατί πιστεύεις ότι η επιθυμία σου να λυθεί το κυπριακό είναι εντονότερη από την δική μου ή κάποιου άλλου; Διαφωνούμε στο είδος της λύσης έτσι; Εδώ είναι όλη η κουβέντα. Αντί όμως να γενικεύουμε και να τους βάζουμε όλους στο ίδιο καζάνι (τους "φιλελεύθερους" που θέλουν και τους "εθνικόφρονες" που δεν) ας κάτσουμε να ακούσουμε ο ένας τον άλλον πιο προσεχτικά. Όπως και να έχει, ελπίζω ότι στο τέλος θα έχουμε όλοι την ευκαιρία να εκφραστούμε μέσα από την δημοκρατική διαδικασία ενός δημοψηφίσματος.
Κύριε Πίττα,
Αν και σε αρκετές περιπτώσεις διαφωνούμε εντούτοις τελευταίως έχω διαπιστώσει ότι το τελευταίο καιρό είσαι μάλλον ο μόνος άνθρωπος εκ της αριστεράς που έχει διατηρήσει την επαφή του με την πραγματικότητα και προ πάντων την λογική.
Συγχαρητήρια!
Πως εκατάφερες φίλε πίττα να κερδίσεις (έτσι άδικα τζιαι πρόχειρα) τον όρο αριστερός που τους σχολιογράφους σου εν θα το καταλάβω ποττέ. το κείμενο σου εν ουσιαστικά ππολέμικς τζιαι όϊ ανάλυση. Το βασικό όμως εν ότι επικρίνεις τζιαι εν αντιπροτείνεις. Πε μας τι να κάμει ένας αριστερός; Να πολεμά τους αντι-εθνικιστές, οξά να γράφει χρονογραφήματα, διανθισμένα με δυσκόλες λέξεις; Μείνε στη μουσική, αν δεν θα πολεμάς τους εθνικιστές γιατί μόνο κακό κάμνεις (δεδομένου του ότι είσαι πλέον δημοφιλής).
Φίλε μου αντιφωνητή, εν τζιαι εν ανάγγη να σσυφφωνούμε για να είμαστιν φίλοι, ή να κάμνουμεν χάζι μαζί με καυστική σάτυρα. Η σάτυρα όμως έχει αξίαν άμα σέβετε τον σατυριζόμενον. Άμα τζιαι ο τζιείνος που σατυρίζεις ξεκαρδίζεται που τα γέλια με τον εαυτόν του, η σάτυρα είναι καλόγουστη. Ξέρεις εσύ γιατί κάποτε είσαι πολλά καλός στο να κάμνεις καλή σάτυρα.
Το αλλού σε τρώει τζιαι αλλού κνίθεσαι εν είναι καθόλου απαξιωτικό. Εξηγάς το μόνος σου που "σε τρώει". Δε σου αρέσει η λύση που επιδιώκει ο Πρόεδρος. Ε πέ το σιόρ τζιαι εξήγα μας να επικοινωνούμεν, παρά να τον παρουσιάζεις σαν τον τελευταίον κρετίνον, βασισμένος πας σε μιαν αυτόματην μετάφρασην που εδιόρθωσεν ππάσα ππάσα τζιαι υπόγραψεν ένας σέκρεταρης σε έναν αμερικάνικον ινστιτούτο. Αλλά για την διαφωνία μας για τη λύση του Κυπριακού δεν εσυζητήσαμεν ποττέ. Δεν εν ο τόπος στα σχόλια του Πιττα. Κάμε ανάρτηση τζιαι να κουβεγκιάσουμεν.
Τζαι αν τον τρώει τζιαι τον φίλο μου τον Γιώργον η μορφή λύσης ή ο τρόπος που την επιδιώκει ο πρόεδρος, ας κάμει επίσεις ανάρτησην τζιαι να μας πει τό και τό για να συνεννοούμαστιν.
Μα Ασέρα μου εγώ δεν είπα ποτέ ότι δε μου αρέσει η λύση που επιδιώκει ο πρόεδρος. Σύμφωνα με τα λεγόμενα όλων των πολιτικών μας επιδιώκουν άλλωστε ΟΛΟΙ τους την "ούτω λεγόμενη" (δαμέ πάει τούτον) "δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού." Για να υπάρξει αντίλογος πρέπει να υπάρξει λόγος. Και ο λόγος είναι, καλώς η κακώς, σε εμπάργκο.
Τωρά το τι θα ήθελα και σε ποια θέματα (της όποιας λύσης) είμαι προσωπικά διατιθέμενος να συμβιβαστώ εν άλλη κουβέντα που ευχαρίστως να την κάμουμεν. Το Ανάν πάντως για μένα δεν ήταν λύση αλλά παράλυση.
Όμως εδώ προσπαθούν να μας πείσουν ότι η νύχτα είναι μέρα. Το ότι διαφωνούμεν (αν διαφωνούμεν) στο είδος της λύσης δεν σημαίνει ότι πρέπει να χειροκροτούμε τον πρόεδρο όταν παρουσιάζεται κατ' αυτόν τον τρόπο για να εκπροσωπήσει την χώρα. Γιατί δυσκολευόμαστε να πούμε την αλήθεια--ότι ήταν απλά μια άθλια παρουσίαση. Ότι πρέπει να είναι πιο προσεχτικός. Τούτες οι δικαιολογίες του κόμματος (και σία) ότι όλοι όσοι αντιδρούν εν λίον πολλά προβοκάτορες επειδή εν εκαταλάβαν τον πρόεδρον που ήταν σαφέστατος (!) εν κουβέντες που δεν μπορώ να τις ακούω. Γιατί ουσιαστικά αντιπροσωπεύουν ό,τι χειρότερο στο τόπο μας. Μιαν ζωή να χειροκροτούμε την ηλιθιότητα και την μετριότητα... Κανεί πιον.
Δεν το κρύβω (άλλωστε είναι στα γραφόμενά μου) ότι βρίσκω τον Χριστόφια πολλά λίον πολιτικό. Ο άνθρωπος απλά δεν τραβά... Το δυστύχημα είναι πως όλοι αυτοί που θέλουν να τον αντικαταστήσουν στην προεδρία (οι επιφανείς τουλάχιστον) στο ίδιο καζάνι βράζουν. Που τα σκατά στα κότσιρα αλλά σε αποχρώσεις μπλε, κόκκινου, μαύρου, λευκού κλπ. Μας κατάντησαν ανάπηρους...
Έχεις δίκαιον ότι δεν είναι κουβέντα τούτη να γίνει εδώ γιατί αρχίσαμε να ξεφεύγουμε από το θέμα του άρθρου του Πήττα.
Επειδή τα είπαμε και τα ξαναείπαμε και εκουραστήκαμεν πάλε, σου στέλνω δώρον κι ένα ποίημα του Αναγνωστάκη που εν κοντά στην ψυσιήν μου. Επειδή είδα την ανάρτησή σου για την ανήσυχη αισιοδοξίαν--μιας και βρεθήκαμε στα μέρη του Γιώργου το βάζω εδώ:
Ἐπίλογος
Κι ὄχι αὐταπάτες προπαντός.
Τὸ πολὺ πολὺ νὰ τοὺς ἐκλάβεις σὰ δυὸ θαμποὺς
προβολεῖς μὲς στὴν ὁμίχλη
Σὰν ἕνα δελτάριο σὲ φίλους ποὺ λείπουν
μὲ τὴ μοναδικὴ λέξη: ζῶ.
«Γιατὶ» ὅπως πολὺ σωστὰ εἶπε κάποτε κι ὁ φίλος μου ὁ Τίτος,
«κανένας στίχος σήμερα δὲν κινητοποιεῖ τὶς μᾶζες
κανένας στίχος σήμερα δὲν ἀνατρέπει καθεστῶτα.»
Ἔστω.
Ἀνάπηρος, δεῖξε τὰ χέρια σου. Κρῖνε γιὰ νὰ κριθεῖς.
Δεν με ενδιαφέρει να "διασώσω την τιμή της αριστεράς", έλεος! Υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που το κάνουν αυτό, κάθε μέρα κάθε στιγμή με τη στάση τους στην καθημερινότητα.
Σε μία σειρά από βασικά ζητήματα, είναι εξαιρετικά γνωστό τι "πρεσβεύω", δεν νομίζω κάποιος να μπορεί να με ταυτίσει με τον οποιοδήποτε εθνικισμό ή οποιαδήποτε φαιά απόχρωση που συγγενεύει με το μαύρο.
Ούτε καν έχω καταλήξει-όπως ο φίλος Αντιφωνητής- πως ο κος Χριστόφιας είναι λίγος για τις περιστάσεις-ούτε όμως πως είναι-κατά την κρίση μου- επαρκής.
Βλέπω και κρίνω αυτά που συμβαίνουν, ανά φάση. Το "δια ταύτα" είναι αυτό που θα παίξει ρόλο.
Προς ώρας, η μεγαλύτερή μου αγωνία είναι η απορία αν πραγματικά ο μέσος Κύπριος στην πλειοψηφία του επιθυμεί λύση ή όχι. Γιατί έχω την εντύπωση, πως το "εμείς από εδώ" και "εκείνοι από εκεί" είναι που κυριαρχεί συντριπτικά.
Γιατί, μία λύση που προβλέπει κάποιου είδους επανένωση της νήσου, προϋποθέτει , πέρα από τις πολιτικές αποφάσεις, πραγματική βούληση της κοινωνίας για να λειτουργήσει.
"Βιώσιμη και Λειτουργική" μία οποιαδήποτε λύση, δεν θα γίνει στον αιώνα τον άπαντα επειδή έτσι θα αποφασίσουν κάποιοι κλεισμένοι στα γραφεία τους.
Ο κόσμος, μπάφιασε, βαρέθηκε, νιώθει πως μετά από 36 χρόνια τον κοροίδεύουν.
Σε καθαρά προσωπικό επίπεδο, πρόσφατα σκεφτόμουν να γράψω ένα κείμενο μέσα από το οποίο να εκφράζω τη διάθεση να μην ασκήσω την οποιαδήποτε κριτική στον Πρόεδρο μέχρι να λάβουν οι συνομιλίες έναν τελικό χαρακτήρα. Και αυτό, γιατί πιστεύω πως ο σημερινός Πρόεδρος, θέλει πραγματικά να απαλλάξει τον τόπο από το Κυπριακό ώστε αυτός να δει χωρίς βάρος το μέλλον.
Όμως, τα τελευταία που έγιναν ήταν κομμάτι χοντρά. Έχει την ευθύνη ο ίδιος; Σε κάποιο βαθμό ναι, σε κάποιον όχι. Λέω όχι σε κάποιον βαθμό, γιατί ένας Πρόεδρος , είναι πάντα εξαρτημένος από τους όποιους συμβούλους του που γράφουν τους λόγους, αποφασίζουν το ύφος και τον τόνο και χτίζουν επικοινωνιακά όλη την εικόνα. Το πρόγραμμα ενός Προέδρου, είναι εξαιρετικά απαιτητικό για να μπορεί ο ίδιος να ασχοληθεί με το κάθε τι.
Ωστόσο, ο ίδιος, έχει πάντα την ευθύνη των επιλογών για τα πρόσωπα που τον περιστοιχίζουν.
Είτε κάποιοι θέλετε να το καταλάβετε είτε όχι, οι τελευταίες δηλώσεις του Προέδρου, αυτές οι περίφημες στις ΗΠΑ δεν ενόχλησαν τους Ευρωκότες ή τους απορριπτικούς. Αυτοί όλοι, ακόμα και αν ο Χριστόφιας βρει την μαγική συνταγή για να εξαφανισθούν ο κατοχικός στρατός και όλοι οι έποικοι και να επανέλθουν οι Τ/Κ στην "αγκάλη" της Κυπριακής Δημοκρατίας, πάλι "όχι" θα πουν.
Οι δηλώσεις, το ύφος, ο χρόνος, ο χώρος, όλα, ενόχλησαν ή μάλλον πλήγωσαν πολλούς καθημερινούς ανθρώπους και μάλιστα νέους, που βρίσκονται έξω από τις εντολές των κομματαρχών.
Ο ίδιος, έχω γράψει πολλές φορές στο παρελθόν, πως οι μητέρες πατρίδες είναι αχρείαστες. Και έχω τονίσει παράλληλα πως η Κ.Δ. έτσι και αλλιώς, εδώ και αρκετά χρόνια, είναι-ευτυχώς- απογαλακτισμένη.
Έχω απαντήσει ευθέως στους εκ φύσεως ηλίθιους εθνικιστές, πως τον Ελληνισμό τον συμφέρει ιστορικά, απείρως περισσότερο ένα ανεξάρτητο ελληνικό/κυπριακό κράτος με τη δική του αδέσμευτη πλεύση στην ιστορία παρά μία εξαρτημένη μιζέρια.
Θα ήταν ευχής έργο, να μπορούσε να γίνει κάτι ανάλογο με την τ/κ πλευρά. Δύσκολο βέβαια, έως αδύνατο, όσο η τ/κ πλευρά παραμένει μη αναγνωρισμένη από την διεθνή κοινότητα και κατά συνέπεια απόλυτα εξαρτημένη από την "μαμά" τουρκία.
Μοιάζουμε συχνά, να θέλουμε να αγνοήσουμε το τι έχει προκαλέσει όλα αυτά τα χρόνια αυτή η εξάρτηση.
Μοιάζουμε συχνά να μην θέλουμε να δούμε πως "απέναντι" πέρα από εποίκους, υπάρχει πια, εδω και χρόνια μια δημιουργημένη εκ των πραγμάτων εθνική συνείδηση στην πλειοψηφία.
Όλα αυτά, παράγουν μια σύνθεση εξαιρετικά προβληματική.
Αυτό σημαίνει άραγε πως....εγώ....δεν θέλω "λύση";;;
Πλάκα μου κάνετε;
Πόσες φορές ΄'εγραψα για το "μομέντουμ" του 2002-3 όταν άνοιξαν τα οδοφράγματα; Έχω χάσει τον λογαριασμό.
Προσπαθώ, να βλέπω τα πράγματα, έξω από τον στενό κύκλο 5 φίλων για να ξέρω την πραγματικότητα. Η οποία δυστυχώς, δεν είναι καθόλου "αισιόδοξη".
Η λύση, αν έρθει, θα κριθεί πρώτα από το περιεχόμενο της και μετά από ένα δημοψήφισμα.
Και η πιο ιδανική της μορφή, περιέχει ρίσκο.
Το ζήτημα, είναι να μην περιέχει 90% ρίσκο και 10% πιθανότητες να λειτουργήσει προς όφελος όλων.
Τα όσα είπε ο Πρόεδρος στις ΗΠΑ ή έστω τα όσα ήθελε να πει (και τα οποία διασκέδασε μετά όταν ήρθε τονίζοντας τη σχέση της Ελλάδας με το νησί σχεδόν με την αντίθετη υπερβολή) είναι πράγματα που μπορεί και να είναι σωστά στη βάση τους.
Η δεξιότητα ή η αδεξιότητα ενός ανθρώπου που είναι Πρόεδρος μιας χώρας, είναι να ξέρει ΠΟΤΕ και ΠΟΥ θα πει κάτι.
Και σε αυτήν την παράμετρο, ο Πρόεδρος αστόχησε τελείως.
Μια μικρή παρένθεση:ο Πρόεδρος μιλούσε εκ του προχείρου,κανένας δεν του έγραψε την ομιλία.Η δε ομιλία έχει σημειτέο 33 σημεία ΑΚΑΤΑΛΑΒΙΣΤΙΚΑ, εκτός την πληθώρα των λαθών.Αρα ή δεν έχει καλούς συμβούλους ή νομίζει ότι κατέχει την αγγλική τόσο καλά που δεν χρειάζεται βοήθεια. Εχω ηχητικά την ομιλία που όταν τον ακούσεις το μόνο που θέλεις είναι να σχίσεις τις φλέβες σου!
Γιατί δεν μίλησε στα κυπριακά (που τα καταφέρνει τόσο καλά) και να χρησιμοποιήσει μεταφραστή?
Kathysterisa!!! :-))
ego tha symfwnisw me to arthro tou Pitta kai me to post toy filou Antifwniti. Kathisterisa parolo poy diavasa ta sxetika apo to savato. Vrika tin omilia tou Proedrou akousa kai to ihitiko document kai na me sygxorite poly paida alla den mporw na katalavw tin mania mas na dikaiologoume ta adikaiologita. Mia xontri malakia eipe se frixta agglika den katalavenw giati epimenei sta agglika afou den ta katexei, swstra leei o Pittas kai alloi polloi pws oloi oi proedroi kai prothypourgoi milane panta sti glossa tous einai pia trend ayto. kai kalytera na min ksereis kai na to diloneis para na paristaneis ps ksereis kai na ginesai rezili kai i xora sou mazi. Kai touto: H Ellada i xounta diladi ekame antimakariako praksikopima kai oxi eisvoli. Mi leme malakies! Exete oloi xorisei ton lao se fasistes kai prodotes! KANEI!
Οι φλέβες δεν σχίζονται αλλά κόβονται!!!
Μα φίλε μου Κωστα δεν επληγωθήκαν οι Κυπραίοι που μιλά φρικτά αγγλικά ο πρόεδρος τους. Επληγωθήκαν γιατί είπεν ότι οι ούτω καλούμενες μητέρες πατρίδες εισβάλαν τζιαι οι δύο. Η μιά με το πραξικόπημα που εκατέλυσεν την έννομη τάξη τζιαι η άλλη με την τουρκικήν εισβολή.
Είπεν τες ούτω καλούμενες διότι τότες οι πραξικοπηματίες τζιαι οι φασίστες αποκαλούσαν την Ελλάδα μητέρα πατρίδα τζιαι τους φασίστες συνταγματάρχες αδέρφια τους. Εκάμαν το πραξικόπημαν μαζί για να βάλουν την Κύπρον (τζιαι όχι την κυπριακή δημοκρατία) σε τροχιά ένωσης.
Από το 55 όποιος τολμήσει να ξεστομήσει κάτι που ξεφεύγει που την μυθολογία που επέβαλεν η εθναρχία στην Κύπρο διά των όπλων είναι προδότης τζιαι εναντίον του έθνους, δηλαδή του λαού. Κατακρίνω τον Γιώργο Πίττα που παραγνωρίζει τούτην την ουσία που την παρέμβαση του προέδρου τζιαι επικεντρώννεται στες τρίχες.
Ο πρόεδρος μιλά φρικτά αγγλικά που τον τζιαιρόν που εν πρόεδρος της βουλής τζιαι κανένας δεν εθίχτην. Ο δε επόμενος πρόεδρος από το χάι αστικόν κόμμαν, ούτε να τα θκιαβάσει δεν ηξέρει τζιαι όμως εθκιάβασεν τα ασσεν τζιαι τσαππιστά σε εκατοντάδες χριστιανοδημοκράτες πολιτικούς μεταξύ των οποίων τζιαι μπροστά σε αρχηγούς κρατών. Εν να θιχτώ εγώ; Τι πειράζει;
Cyprus Republic δεν καταλάβω γιατί η χώρα σου εγίνην ρεζίλι γιατί ο πρόεδρος της εμίλησεν επευθείας σε έναν ακροατήριο σε μιαν μισοδότζην γλώσσα. Εμέναν άμαν ένας Γάλλος μου μιλά ελληνικά έστω τζιαι σπασμένα συγκινούμαι για την προσπάθειαν του. Ο πρόεδρος δεν επρόσπάθησεν να κρύψει την μή τέλεια γνώση των αγγλικών του. "πες το στα ελληνικά τζιαι δεν τό πιασα είπεν σε κάποια φάση".
Μέσα στο μικρό σου σχόλιο φίλε μου κρύβεται όλο το ψητό. Το "αντιμακαριακό πραξικόπημα" όπως λες ήταν μια ξένη στρατιωτική επέμβαση που εκατέλυσε για 8 μέρες την κυπριακή δημοκρατία τζιαι έδωκε εφκαιρία στην Τουρκία να επέμβει. Ο λαός εχωρίστην απλοϊκά σε φασίστες τζιαι τους άλλους όταν ο Κληρίδης αποφάσισεν να εγκολπωθεί τους εοκαβητατζιήδες μες το κόμμα του για να το κάμει πιο μεγάλο. Όχι τυχαία, διότι κατά βάθος οι φιλελεύθεροι δεξιοί μέχρι πρότινος ετύχεναι να είναι τζαι εθνικόφρονες τζιαι δεν τους επείραζεν. Εσιαίρουνταν μάλιστα τζιαι βουλευτές πραξικοπηματίες. Π, Σ, τζιαι άλλοι, να μεν πω τζιαι το όνομαν τους βασανιστές που εγινήκαν βουλευτές τζιαι να πάω τζιαι φυλακή. Εσύ τους "άλλους" τους "μη φασίστες", τους αποκαλείς προδότες. Όπως δηλαδή οι συναγερμικοί αποκαλούν τους μή εθνικόφρονες. Ακόμα τζιαι τους εθνικόφρονες που δεν θέλουν πια ένωση τους αποκαλούσαν τζιαι τους αποκαλούν προδότες. Αν εθκιάβασες τα σχόλια στου Στροβολιώτη, ακόμα τζιαι την Ουρανία Κοκκίνου. Αλήθκεια ΚΑΝΕΙ!!
Τον τζιαιρόν που οι εθνικόφρονες εκάμναν κουμάντον τζιαι εκαθορίζαν το επιτρεπτόν τζιαι το απαγορευμένον επέρασεν. Παρόλον που οι εθνικόφρονες είναι πλειοψηφία στην Κύπρον, δεν έχουν όπλα στα χέρια τους για να επιβάλλουν την γραμμή τους τζιαι τις λέξεις τους με τον φόβο. Προσπαθούν τώρα να χρησιμοποιήσουν την ντροπή. Δεν αντρεπούμαστιν να πούμεν ότι "η μητέρα τους πατρίδα" εκαταγάμησεν την "κόρην της", ότι δεν θέλουμεν πια ένωσην, τζιαι ότι τζιείνοι που την εθέλαν εκαταστρέψαν τον τόπον. Είμαι Κυπραίος, μοιάζει η κουλτούρα μου με τζιείνην των άλλων Ελλήνων, μοιάζει τζιαι με των Εγγλέζων, τζιαι με τον Γάλλων. Δεν θεωρώ ούτε την Ελλάδα μητέραν του κυπριακού κράτους ή των ελληνοκυπρίων, ούτε την Ευρώπην. Αγαπώ αυτούς που θεωρώ καλούς έλληνες τζιαι ταυτίζομαι με την κουλτούραν, την τέχνην, την γνώσην που παράγουν. Όσους με αποκαλέσαν στη ζωή μου προδότη γιατί είμουν αριστερός τζιαι όχι εθνικόφρονας ΤΟΥΣ ΧΕΖΩ. Τώρα τους χέζω τζιαι ΔΗΜΟΣΙΑ, (όσον αντιαισθητικόν τζιαι να είναι) διότι δεν τους φοούμαι.
Σιαίρουμαι που ο πρόεδρος ετόλμησεν τζιαι εξιμούττησεν λλίο. Αν είχεν πραγματικά κκότσια ήταν να βάλει θέμα στο υπουργικό συμβούλιο να επαναφέρει τον εθνικόν ύμνο της Κυπριακής δημοκρατίας, αλλά διστυχώς οι μη εθνικόφρονες φιλελεύθεροι δεξιοί δεν τολνούν ακόμα να ξημουττίσουν για να φκεί μια πλειοψηφία. Τζιαι όπως δεν είναι βλάκας, κάμνει ότί σώννει να κάμει. Κάτι είναι τζιαι τούτο.
Να είσαι καλά φίλε μου Cyprus Republic τζιαι να καρτεράς ώς που να έρτει η σειρά άλλου προέδρου που θα τον πιάννει ρίγος κάτω που τον ίσκιο της γαλανόλευκης τζιαι που μιλά αγγλικά απταίστως. Έτσι εν η Δημοκρατία. Ετέλειωσεν ο τζιαιρός που όποιου δεν του άρεσκεν κάτι, αν ήταν που την εξουσία εκράτεν όπλα τζιαι εσκότωννεν τον άλλον για να επιβάλει το δικόν του. Με τες υιές του όπου επληγώθην που τα λόγια του προέδρου. Να καρτερά αλλό δκυόμισι χρόνους ελπίζοντας ότι τες εκλογές θα τες κερδίσει εθνικόφρων.
«αλλά διστυχώς οι μη εθνικόφρονες φιλελεύθεροι δεξιοί δεν τολνούν ακόμα να ξημουττίσουν για να φκεί μια πλειοψηφία.»Οι φιλελεύθεροι μη εθνικόφρονες αγαπητέ μου Ασέρα όταν η ιστορία ΄κτύπησε πραγματικά την πόρτα μας δεν έκαμαν πίσω.Κάποιοι άλλοι που το παίζουν «αριστεροί» και μη «εθνικόφρωνες» εμασούσαν τα λόγια τους τζιαι εσιγόνταραν τους εθνικόφρωνες.(δεν αναφέρομαι προσωπικά σε σένα).Και κάποιος ο οποίος κτίζει βίλλες στην Μακεδονίτισσα τζιαι νομίζει ότι ούλλος ο κόσμος εν δικός του δεν νομίζω να ένι άνθρωπος του λαού.Εν τούτη η τραγικότητα μες τα σχόλια σου.Ότι εν εκατάλαβες ακόμα, ότι τζιαι ο Δημητράκης εν αστός, ο οποίος εάν χρειαστεί, γράφει σε τζιαι σένα,τζιαι το πραξικόπημα στα παλιά του τα παπούτσια, για να συντακτεί με τους εθνικόφρονες.Για αυτό καλλύτερα να μεν μιλά πολλά,γιατί ο κόσμος(τζιαι οι ξένοι) ξέρει ποιος ένι,τζιαι καλλύτερα να κάμνει παραπάνω, πέρκει βρεθεί μια λύση.
Kokoui
η ελλαδα ποτε εισεβαλλε ρε παιδια?ποσο ποσοστο του εδαφους κατεχουμε και δεν το ξερουμε?
για τις ευθυνες της αμερικης μιλησε ο σοσιαλ χριστοφιας στην ουασιγκτον?για την εισβολη της αγγλιας τιποτα?ενα 5 τα εκατο δεν κατεχει?
τα ειπε στο ακροατηριο? ή ειναι μονο για εσωτερικη καταναλωση?
ταυτιζει ολους τους ελληνες με 5 φασιστες λες και τους ψηφισαμε ...ο σαμψων κυπριος δεν ηταν?αρα και οι κυπριοι εισεβαλλαν στην κυπρο trademark xristofias...
OSOI DEN EKATALAVAN TI EGRAPSEN O PITTAS SE AYTO TO ARTHRO EINAI ILITHIOI KAI TRAGIKOI.
παντως ηδη ειστε μειονοτητα οι ελληνοκυπριοι στο νησι...γυρω στις 550 χιλιαδες....500 χιλιαδες εχει το κατεχομενο τμημα και καπου 250 χιλιαδες μεταναστες το νοτιο...δηλαδη η πληθυσμιακη δυναμικη των μουσουλμανων αργα η γρηγορα θα σας πνιξει...δεν θα βγαζετε ουτε δημαρχο σε 50 χρονια
Δημοσίευση σχολίου