Η Πανδώρα
Ήταν ακόμα…20ος αιώνας, μέσα της δεκαετίας του 90 όταν ο James Cameron έγραψε σε 114 σελίδες το πρώτο σενάριο της ταινίας Άβαταρ.
Θα έπρεπε να περιμένει άλλα σχεδόν 16 χρόνια για να δει το όραμά του να γίνεται πραγματικότητα.
Μεσολάβησαν πολλές ανθρωπολογικές μελέτες στους κώδικες των προχριστιανικών κοινωνιών, στις πτυχές του παγανισμού και σε όλες τις κοσμοαντιλήψεις που παραδοσιακά τοποθετούσαν τη Φύση σε Ιερό πλαίσιο, ώστε ο σκηνοθέτης να μπορέσει να «πυκνώσει» στη Φυλή που δημιούργησε όλους τους στοχαστικούς χυμούς της Ανθρώπινης Ύπαρξης όταν ακόμα αυτή ήταν μέρος της Φύσης και όχι κατ’ εξακολούθηση βιαστής της.
Και βέβαια, έπρεπε να υπάρξει η αναγκαία τεχνολογική εξέλιξη της Κινηματογραφίας που θα έκανε το όραμα εφικτό.
Για τις τεχνικές καινοτομίες της ταινίας, για το πώς έγινε εφικτό αυτό το Κινηματογραφικό Θαύμα που χωρίζει πλέον την Τέχνη του σινεμά σε προ και μετά Άβαταρ εποχή, γράφτηκαν πολλά και ενδιαφέροντα.
Συνιστώ, για όσους το επιθυμούν, το σημείωμα του «Cinεπιβάτη» στο εξαιρετικό Κινηματογραφόφιλο ιστολόγιο «Cinεπιβάτες» στη διεύθυνση:http://cinepivates.blogspot.
Οι άνθρωποι της γης, έχουν βρεθεί σε έναν μακρινό πλανήτη στον οποίο υπάρχει ένα εξαιρετικά πολύτιμο ορυκτό.
Κάθε κιλό του, κοστίζει περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια. Πίσω από την τεράστια επιχείρηση εξόρυξης του ορυκτού, τι άλλο; Μια πανίσχυρη πολυεθνική που διαθέτει εκτός των άλλων και μισθοφορικό στρατό. Εμπόδιο στις προθέσεις τους, οι μη γήινοι ιθαγενείς.
Η Zoe Saldana ως Neytiri
Ας δούμε όμως λίγο κάποιες εσωτερικές λεπτομέρειες:
Το όνομα του Πλανήτη, «Πανδώρα».
Θυμίζω, πως κατά την Ελληνική Θεογονία όπως μας την κληροδότησε ο Ησίοδος, η Πανδώρα πλάσθηκε από τον Ήφαιστο με χώμα της Γης και «προικοδοτήθηκε» με όλα τα χαρίσματα και τις ικανότητες (όλα τα δώρα, Παν +Δώρα) .
Ο μύθος για την παρενόχληση του λεγόμενου κουτιού της Πανδώρας, γνωστός.
Ο Πλανήτης, μια πραγματική δοξολογία στη Φύση.
Ένας κόσμος που τα πάντα συνδέονται μεταξύ τους, που αποτελούν ένα ενιαίο σώμα σκέψης και συναισθήματος.
Ένας κόσμος που η λέξη και η έννοια Αρμονία όχι μόνο δεν είναι κουρασμένο κλισέ αλλά, αποτελούν την αυτονόητη πραγματικότητα.
Εικαστικά, ο τρόπος με τον οποίο ο Cameron αποδίδει το μεγαλείο και την ιερότητα της Φύσης είναι πρωτόγνωρος και αριστουργηματικός.
Κάποιες φορές, ο προσεκτικός θεατής θα βρει ευθείες αναφορές σε πίνακες του Magritte και του Roger Dean.
James Cameron
Η οργιώδης βλάστηση της Πανδώρας, και αυτή δεν είναι τυχαία.
Παρόλο που στα δικά μας μάτια μοιάζει εξωτική, έχει στηριχθεί σε φυτικά πλάσματα της δικής μας παρά-βιασμένης Πανδώρας, της γης μας.
Παράδειγμα τα εκπληκτικά «ντροπαλά» ελικοειδή φυτά που μόλις τ’ αγγίξεις βυθίζονται στη γη. Helicoradian στην «γλώσσα» των ντόπιων Na'vi, αλλά στον πλανήτη μας είναι γνωστά στους επιστήμονες ως Spirobranchus giganteus και ζουν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Αυτά, τα αναφέρω γιατί ίσως έτσι συνειδητοποιούμε τι κόσμο δολοφονούμε καθημερινά εδώ και αιώνες και αυτός αντέχει και θα αντέξει αποβάλλοντάς μας αν χρειαστεί ως παρασιτικές υπάρξεις.
Οι «ιθαγενείς». Αυτοί, οι πάντα ενοχλητικοί ιθαγενείς που εμποδίζουν την «πρόοδο» και επιμένουν να μην αποσύρονται προκειμένου οι «πολιτισμένοι» να κάνουν τη δουλειά τους. Όλοι λοιπόν οι ανά τους αιώνες ενοχλητικοί ιθαγενείς, είναι πάνω τους.
Οι Αζτέκοι που πετσόκοψαν και εξανδραπόδισαν ο Hernan Cortés και οι «ευσεβείς» Ισπανοί του.
Οι Ινδιάνοι, που μακελεύτηκαν και πότισαν τη γη τους με αίμα προκειμένου να την παραδώσουν στον πολιτισμένο (και πάντα ευσεβή) λευκό κατακτητή.
Οι γηγενείς της Αφρικής (και όχι μόνο) που μέχρι τις μέρες μας εξωθούνται συστηματικά στην εξαθλίωση και την εξαφάνιση από την
Ο κατάλογος είναι τεράστιος για να τον περιλάβω εδώ. Ξεκινάει αιώνες πίσω και φτάνει μέχρι το κατεστραμμένο Ιράκ, το Αφγανιστάν.
Φτάνει μέχρι τις πολιτείες και τις γειτονιές μας, εκεί που ποδοπατάμε καθημερινά όσους είναι διαφορετικοί όσους έχουν διαφορετικά αξιακά συστήματα από εκείνα που εμείς θεωρούμε ως «κυρίαρχα».
Οι ιθαγενείς είναι η πρώτη πρόκληση για τα μάτια και το γνωστικό πεδίο του θεατή.
Ο οποίος αν δεν είναι διεστραμμένος θα ταχθεί απόλυτα με το μέρος τους. Θα τους αγαπήσει.
Και ας είναι τελείως διαφορετικοί από τον ίδιο. Πανύψηλοι οι Na'vi, με γαλάζια επιδερμίδα, πεταχτά αυτιά, με ουρές και μακριά μαλλιά που καταλήγουν σε απολήξεις που τους συνδέουν με τα δέντρα, με τα φυτά, με τους «δράκοντες» που ιππεύουν.
Η Πανδώρα, είναι ένας κόσμος που όλα, επικοινωνούν με όλα.
Οι νοήμονες κάτοικοι, οι «ιθαγενείς» είναι απλά ένα μέρος του Όλου.
Φαντασθείτε έναν κόσμο σαν μια παρτιτούρα στην οποία όλα τα πλάσματα είναι οι νότες του, οι νότες που ενορχηστρώνουν την συλλογική αρμονία γιατί όλα, σέβονται τα πάντα.
Το Ιερό Δέντρο της Γνώσης είναι εκεί.
Η Κατοικία των ψυχών, είναι εκεί.
Η Ιεραρχία μέσα από έναν έξοχο συγκερασμό φυσικών και πνευματικών διεργασιών είναι εκεί. Απουσιάζει η ενοχή, απουσιάζει ο σατανάς, απουσιάζει το «κακό» και η ψευδεπίγραφη ηθικοπλαστική. Αυτά, έρχονται με τους ανθρώπους της γης.
Όπως ακριβώς κατέφθασαν και με τις ιεραποστολές που λοβοτόμησαν εκατοντάδες φυλές και τις έφεραν στον «σωστό δρόμο» αρπάζοντας βέβαια την ίδια στιγμή φυτείες, εύφορα εδάφη, μεταλλεία και ορυχεία.
Στο Άβαταρ, όταν πια αρχίζει η φριχτή επίθεση των ανθρώπων στο Ιερό Δέντρο, έχεις ταυτιστεί τόσο έντονα με τους Ιθαγενείς και τη σχέση τους με τον κόσμο τους που δύσκολα συγκρατείς τα δάκρυά σου στη θέα του δάσους που καίγεται.
Και μετά, αναρωτιέσαι αν όταν η φυλή των οικοπεδοφάγων έκαιγε τα δικά σου δάση…έκλαψες από την οργή; Ή απλά κούνησες το κεφάλι;
Οι αναφορές που κάνει ο James Cameron τόσο στην επικαιρότητα όσο και στον ίδιο τον κινηματογράφο είναι πολλές.
Εξαιρετικά φτιαγμένος ο χαρακτήρας του πολεμοχαρούς συνταγματάρχη Quaritch που τόσο ερμηνευτικά όσο και ονομαστικά παραπέμπει ευθέως στον αλησμόνητο Walter E. Kurtz που έχτισε στα 1978-79 o Brando στο «Αποκάλυψη Τώρα».
Όπως ο χαρακτήρας της Sigourney Weaver που στο Avatar ως Dr. Grace Augustine, κουβαλάει τη μνήμη της Dr. Ripley από το θρυλικό Alien του Ridley Scot. (1979).
Αν δει κάποιος την ταινία επιφανειακά θα μείνει στην ανάγνωση Καλοί –Κακοί : 1-0.
Και με κλασικό “happy end”, που ορισμένοι κλασικοί νεοέλληνες αποκαλούν επιπόλαια «αμερικανιά».
Ναι, στην σύγκρουση στο τέλος κερδίζουν οι «Καλοί».
Θα έπρεπε άραγε σε μια ταινία , σε μια μυθοπλασία να επιβραβεύεται πάντα η καταστροφή και το θανατικό; Μέχρι όμως τη νίκη, έχει υπάρξει μεγάλη οδύνη. Όταν ο «κακός» λέει στον «καλό» (που έχει προδώσει το είδος του για να διασώσει την Πανδώρα) «πρέπει πρώτα να με σκοτώσεις» ο άλλος του απαντάει «ευχαριστώ». Και τον σκοτώνει.
Κάθαρση.
Η ταινία είναι μία αριστουργηματική παραμυθία, μια επική αλληγορία για το πώς χτίσαμε τον σύγχρονο πολιτισμό μας, ένας παγανιστικός ύμνος στη Μάνα Φύση, μια ευλαβική δημιουργία για την Αλήθεια. Πάρτε τα παιδιά σας και δείτε την.
Και αφήστε καλύτερα, εκείνα να σας εξηγήσουν τι θέλει να πει…
33 σχόλια:
Την είδα την ταινία και είναι εξαιρετική.
Μέρος της κριτικής που κάνεις όμως "δεν πατάει". Η σχέση "ιεροτητας" με τη Φυση στους "ιθαγενεις" ειναι εν πολλοις ενας κατασκευασμενος μυθος οταν ανακαλυψαμε πως έχουμε "ενοχες" ως δυτικοι. Καθε πολιτισμος και καθε λαος εκμεταλλευεται το περιβαλλον οσο μπορει. Το αν θα φτιαξει "πολιτισμο" ο οποιος θα το παρακανει εξαρταται απο άλλους παραγοντες (πχ υπαρξη μεταλλων ή οικοσιτων ζωων) και όχι τόσο από το πόσο "καλος" ειναι. Όλα τα ζώα έτσι λειτουργουν πανω κάτω.... εκμεταλλεύονται το περιβάλλον τους οσο μπορουν προκειμένου να διαιωνιστουν, πολλές φορές σε βάρος του υπολοιπου οικοσυστήματος. Η διαφορά που έχει ο άνθρωπος ειναι πως λόγο νιονιου μπορει να το κάνει αποτελεσματικότερα
Απλα οταν εγινε καθεστως ο χριστιανισμος, αυτη η σχεση εκμεταλευσης βρηκε και ιδεολογικο άλλοθι. Δεν σημαίνει πως δεν υπήρχε, σε όλους τους πολιτισμους, σε άλλους λιγοτερο και σε άλλους περισσότερο. Οι κάτοικοι του νησιου του Πάσχα πχ διέλυσαν το περιβάλλον τους (και πεθαναν της πεινας κατοπιν οι περισσοτεροι) και δεν είχαν ούτε μέταλλα, ουτε άλογα ουτε τροχό, ούτε (βεβαίως) βιομηχανία
Παραπερα, ως σχετικά έμπειρος αναγνώστης Ε.Φ., θα πω πως πέρα απο την όποια ποκαχοντική απλοϊκότητα υπάρχουν διάφορα επίπεδα στην ταινία με αναφορές σε βιβλία που έχω διαβάσει οι οποίες με άρεσαν και πανε πολύ πιο βαθια απο την "αγαπη προς την φυση"
(ευκολο πχ: το "δεντρο των ψυχων" και η "θεα" του πλανητη δεν αντιστοιχουν στις παιδιαρωδεις θρησκείες ιθαγενων (πχ cargo cults) και μή (μα την παναγια σουμελά) αλλά ειναι υπαρκτα και δεδομενα, ο πλανητης εχει συναισθηση της υπαρξης του, και το αναφερει σε καποια φαση η Σιγκούρνει)
Αξιεπαινες και οι αντιμπουσικές τάσεις της ταινίας που πετιούνται έξυπνα.
δεν έχω δει την ταινία, αλλά θέλω να σχολιάσω για τους ιθαγενείς που αναφέρεις.
οι αζτέκοι για παράδειγμα, δεν είχαν κατακτήσει και αυτοί άλλους λαούς πριν για να γίνουν τόσο ισχυροί; δεν είχαν και αυτοί κάποτε το ρόλο του κορτές; γιατί να ωραιοποιούμε τους ιθαγενείς;
τα πράματα αλλάσουν, διάφορες δυνάμεις αλληλεπιδρούν μέχρι να έρθει η ισορροπία
ή η καταστροφή
Συμφωνώ γενικά και είναι μια καταπληκτική δουλειά θεωρώ, αρκετά "διαβασμένη" μάλιστα.
Το μόνο με το οποίο δε συμφωνώ είναι πως "αμερικανιά" το λένε μόνο κάτι διάφοροι νεοέλληνες οι οποίοι δε βλέπουν πέρα από το "happy end" και το "οι καλοί νικούν τους κακούς".
"Αμερικανιά" είναι πέρα για πέρα για τον ένα και επαναλαμβανόμενο λόγο που κυριαρχεί στις Hollywood-ιανές "αμερικανιές".
Οι φοβερά πνευματικά ανεπτυγμένοι και σε αρμονία με τη φύση τους - σε αυτό το σύστημα που όλα συνδέονται - ιθαγενείς κάτοικοι της Πανδώρας, παραμένουν ηρωικά κατώτεροι αφού για να τα καταφέρουν να νικήσουν τους κατακτητές χρειάζονται τον Αμερικάνο ήρωα πεζοναύτη, ο οποίος αφού μυείται στον κόσμο της Πανδώρας καταφέρνει να κάνει αυτό που μόνο ένας -μυθικός πρόγονος- κατάφερε να κάνει, να καβαλήσει τον φοβερό κόκκινο δράκο και να σώσει τον πλανήτη, ενώνοντας βέβαια τις φυλές, επικοινωνώντας με την θεά δύναμη του πλανήτη -όπως κανείς άλλος δεν κατάφερε- και φυσικά παίρνοντας και το κορίτσι...
Πέρα από τον ύμνο στην ισορροπία και την αρμονία με τη φύση των Ναβί, η ταινία παραμένει πάνω από όλα ένας ύμνος στον ανθρώπινο -και συγκεκριμένα αμερικάνικο- ηρωισμό! Αυτό και μόνο την κάνει μια αμερικανιά!
H ταινια ηταν καλη οταν ειχε το ονομα dances with the wolf και The last Samurai.
Πλεον το cliche , το εχουμε δει πολλες φορες αλλα ειδικα τωρα πολλα πραγματα δεν δουλευουν στην πλοκη σε συγκριση ακομα και με τις ταινιες που αναφερα.
Οχι μονο η πλοκη ειναι απιστευτα προβλεψιμη αλλα τα cliche ειναι προβληματικα και το μηνυμα τους δεν ειναι τοσο αισιοδοξο οσο νομιζουμε. Αν και το θεμα δεν ειναι πιο ειναι το μηνυμα μιας ταινιας λλα κατα ποσο η πλοκη και οι χαρακτηρες της ειναι απλοικοι , εξυπνοι , πιστευτοι , σε εντυπωσιαζουν .
Απο τους Ναβι , η μονη υπαρξη η οποια ειχε καποιο ιδιεταιρο χαρακτηρα και μαλλον ο ποιος ενδιαφερον πρωταγωνιστης της ταινιας ηταν η γυναικα νειτιρι.
Οσο για τον πρωταγωνιστη , Εδω εχουμε το κλασικο , Ασπρος ηλιθιος Αμερικανος -ηατσουμπαλος γενικα βλεπει την δικη του κουλτουρα να μην τον εκφραζει και να μην δινει νοημα στην ζωη του , γινεται μερος της εξωτικης κουλτουρας η οποιας τον εκφραζει και του δινει νοημα και μετατρεπεται ως ο ηγετης των ιθαγενων , o πιο ικανος τους , εχουμε και μονολογο στο τελος ! .
Τωρα οι πραξεις του πλανητη που ειχαν καποιο ενδιαφερον και εδω τουλαχιστον η πλοκη καταφερε να προτωτυπησει λιγο σε αυτο το σημειο.
Γενικα σε θεματα πλοκης και χαρακτηρων απιστευτα προβλεψιμη , με ενοχλητικα κλισε , χωρις το απαιτουμενο ενδιαφερον να διχνεται για τους Ναβι , καλυτερα θα ηταν χωρις τον Αμερικανο πρωταγωνιστη.
Κλασικη Αμερικανια με πλοκη που σε πεντε δευτεροπλεπτα μπορει καποιος να σκεφτει.
Προτιμω τις ταινιες που αναφερα και το The Last of the Mohicans
οι οποιες και αυτες ειχαν "Ασπρο Αμερικανο πρωταγωνιστη" αλλα το καταφεραν καλυτερα , τουλαχιστον δεν ηταν τοσο ηλιθιος οσο σε αυτες τις ταινιες , η οι Σαμουραι ειχαν περισσοτερο χαρακτηρα , ενδιαφερον απο αυτη την ταινια. Δεν εγινε δε ηγετης τους ο Αμερικανος τοσο ευκολα οσο σε αυτη.
αλλα ενταξει ας μην γελιομαστε , εσπασε ολα τα ρεκορ οχι για την πλοκη η τους χαρακτηρες της αλλα για τα γραφικα της. Εδω παιρνει αριστα.
Ισως ακομη να εκαναν τον πρωταγωνιστη ηλιθιο εκτος απο το κλασικο Λευκος Αμερικανος , για να βαλουν στοιχεια κομωδιας μεσα και να το κανουν να μοιαζει περισσοτερο με καρτουν για να προσεγγισουν μωρα.
Τεσπα
Α+ γραφικα
Γ+ πλοκη και χαρακτηρες , το + το κερδιζει η Πανδωρα ο πλανητης ως χαρακτηρας και η θυλικη Ναβι.
Β Δραση/αλλα θεματα
Διαβαστε αυτο το πολυ καλο αρθρο για την ταινια http://www.nytimes.com/2010/01/08/opinion/08brooks.html?scp=1&sq=Avatar%20opinion&st=cse
Σε μεγάλο βαθμό συμφωνώντας. Μια χαρά τα λες Γιώργο
http://megaseniautos.blogspot.com/2010/01/avatar-avatar.html
Πήττα δες και αυτό. Άσχετο κάπως αλλά έχει να κάνει με την τεχνολογία του CGI και είναι απίστευτο!
Θα χρειαστείς αυτό βέβαια :)
http://gammasquad.uproxx.com/2010/01/this-is-cgi-all-of-this
Κυριε Πιττα κατι ασχετο με το θεμα αυτο.
Θα ηθελα να μαθω κατι.Μηπως το λευκωμα Η ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΤΑΒΕΡΝΑ που κυκλοφορει απο τις εκδοσεις ΙΝΔΙΚΤΟΣ ειναι δικο σας;
Αν ειναι απο που μπορουμε να το βρουμε;
Ευχαριστω.
ΠΑΦΟΣ.
Σε λίγο θα τη δω την ταινία και θα σας πω τις εντυπώσεις μου. Την κατεβάζω διαδικτυακά γιατί σε σινεμά δεν ξαναπατάω από τότε που μετέτρεψαν τα σινεμά σε αεροπλάνα με αριθμημένες θέσεις και τα εισιτήρια έγιναν και αυτά αεροπορικά σε κόστος για να κερδίζουν οι μεγαλοκαρχαρίες των βορείων προαστίων και των πολυεθνικών περισσότερο χρήμα και χρειάζεται και να τα καπαρώσεις και βδομάδες μπροστά. Έλεος, ταινία θέλω να δω όχι να πάω στη Νέα Υόρκη… Εξάλλου γουστάρω να φουμέρνω και να τρώω τα ποπ κορν και τα πατατάκια μου πίνοντας κόκα κόλα και αράζοντας τις ποδάρες μου στη μπροστινή καρέκλα aka λάτρης του καλοκαιρινού σινεμά και με full moon από πάνω και ΜΟΝΟ! Κλασσικός Ελληναράς λέμε!
Imaginos τετοιες ταινιες ειναι κριμα να μην τις βλεπεις στο Σινεμα. Καλυτερα να μην την δεις καθολου εαν τσιγκουνευεσαι.
Παυλο - Απλα εντυπωσιακο !
@imaginos
Αυτη η ταινια αξιζει να ιδωθει σε σινεμα και 3d και ας κανει μια μαουνα φραγκα!
Παραπερα εγω ομολογω πως σε plex δεν ξαναπαταω. Ενιωθα κατι αναμεσα σε πειραματοζωο και τρομοκρατη
ιμάτζινε, το ξέρεις οτι αυτό που πας να κάνεις είναι παράνομο, έτσι; Γιατί ξέρω οτι είσαι δικαστικός και νομοταγής.
Από τύπους σαν εσένα επίσης, κινδυνεύουν να κλείσουν τα σινεμά, το οποίο σημαίνει λιγότερες θέσεις εργασίας και περισσότεροι άνθρωποι στην ανεργία.
Να μην πούμε ότι έτσι δεν επιβραβεύεις τον καλλιτέχνη για το δημιουργικό του έργο.
έλεος ρε ιματζίνε.. πόσο Εβραίος είσαι ρε αδελφέ μου..
όλο το θέμα της ταινίας είναι τα 3D η ατμόσφαιρα η ζούγκλα τα κουνούπια και οι σφαίρες που πετάνε δίπλα σου
δεν φτάνει που σε Ελλάδα και Κύπρο φέρανε το φτηνιάρικο βέρσιον εσύ θα κατεβάσεις ΠΑΡΑΝΟΜΑ 300χ600?
εξίκκοσσου δηλαδή..
Σαν ταινία φάπα είναι .. πολύ μπανάλ..
όλη η ιστορία είναι τα 3D
σκέψου πως σαν ταινία προσωπικά δεν μου άρεσε και τόσο όμως την είδα 2 φορές στο σινεμά μέχρι σήμερα..
για τέτοια εφφέ μιλάμε..
Κίτρινε το Debian Linux και το Aircrack κάνει πραγματικά θαύματα, παράδειγμα η μαλακία που δέρνει εσένα και τον αποτυχημένο δημοσιογραφοχαφιέ Μπλούμπη το φίλο σου που τον κυνηγάνε και οι πέτρες... Τα έχουμε ξαναπεί αυτά, αλλά όταν είσαι αποτυχημένος ρουφιανοχαφιές θέλεις πολλές στροφές για να το εμπεδώσεις.. Σε καταλαβαίνω γιατί την μελετώ την περίπτωση σας καιρό τώρα... και όπως βλέπω ακόμα με βλέπεις στα όνειρα σου πονηρούλη... Σαν την πορδή πάντα ξεπροβάλεις «όλως τυχαίως» έτσι; Προχωρημένη περίπτωση μιλάμε..
Όσο για την παρανομία και το ότι κινδυνεύουν να κλείσουν οι πολυεθνικές και να πεινάσουν οι Βωβοί, εδώ γελάμε με δάκρυα.. Να σε χαρώ εγώ κίτρινε Αναρχικέ καπιτάλα και υπερασπιστή των πάμπτωχων Βωβών, είσαι πραγματικά παράδειγμα προς μίμηση για κάθε αναρχοαριστερό από την Εκάλη χαχαχα
Αλλά ας το σοβαρέψουμε. Είμαι της φιλοσοφίας πρώτα δοκιμάζω και μετά αγοράζω. Ότι μου αρέσει το αγοράζω ορίτζιναλ είτε σε dvd όταν μιλάμε για ταινία είτε σε cd όταν μιλάμε για μουσική. Πάει καιρός που έπαψα να δέχομαι αγόγγυστα ότι μου πλασάρουν. Όσοι είδαν πρόσφατα την “σπουδαία” αμερικανιά που έσπασε και ταμεία τρομάρα της, το 2012 καλέ λέω, με καταλαβαίνουν απόλυτα. Στην τελική και εν προκειμένω, σε ότι αφορά το Σινεμά, ε όχι δεν πρόκειται ποτέ να δεχτώ το Σινεμά που σήμερα μου πλασάρουν οι πολυεθνικές και οι διάφοροι “πεινασμένοι” Βωβοί. Όπως προείπα, ταινία θέλω να δω όχι να με πάνε σα σαρδέλα ακάπνιστη στην Νέα Υόρκη με στενάχωρο αεροπλάνο που πρέπει να κλείσω και βδομάδες πριν. Για μαλάκες να ψάξουν αλλού.
Αθανάσιος χαχα Imaginos ο ΑρΙοΣπαγίτης αχαχούχα.
ΥΓ Την κατέβασα την ταινία και αύριο θα την δω, μία μικρή ματιά που έριξα πάντως, μου φαίνεται για άλλη μία αμερικάνικη πατάτα με όμορφο περιτύλιγμα... Υπάρχουν πολύ καλύτερα… τσέχικα video games… Για να δούμε.
να δεις ''αμερικανιές'' να σου φύγει το κεφάλι ρε imagino..
δες το children of men.
Ο cameron είναι καναδός bytheway..
και παίρνει το μέρος των ταλιμπαν στην ταινία..
by the way σύμπτωση; μόλις γύρισα σπίτι με 19 καινούργια DVD..
και εμείς αγοράζουμε φίλε..
αλλά το AVATAR πρέπει να το δεις στο σινεμά..
ειδάλλως ξεχνα το καλύτερα..
Κυριάκο λεφτά έχουμε και ας μην είμαστε εβραίοι. Διάβασε το προηγούμενο ποστ μου για να καταλάβεις. Εξάλλου προτιμώ τον ρεαλιστικό κινηματογράφο, τα 3D δε με ενθουσιάζουν. Ο καθένας με τις προτιμήσεις του και σόρρυ αλλά μου αρέσει όταν βλέπω ταινία να απλώνω τις αρίδες μου φουμέρνοντας και καταβροχθίζοντας τόνους ποπ κορν και πατατάκια και πίνοντας καμιά 10αριά κοκακόλες ρευόμενος κάθε 20 δεύτερα σε όποια θέση θέλω εγώ. Ο καθένας με τα χούγια του… Και μη μου το παίζετε τώρα όλοι νόμιμοι γιατί θα ψάξω το πισί σας κακομοίρηδες. χαχα
Τα περισσότερα από αυτά που μου απαντάς, σουτζουκάκι μου, δεν κολλάνε με το θέμα. Όσο για το ρουφανοχαφιέ το οποίο είναι και ταυτολογία (τς τς τς τι ελληνικά είναι αυτά;) να το πάρεις πίσω γιατί χαφιές δεν είμαι και δεν μπορείς να κατηγορείς κάποιον χωρίς αποδείξεις.
Πάντως ο Κυριάκος έχει δίκιο που σε λέει σπάγκο. Αν δεν αγοράσεις κάτι πριν δοκιμάσεις το ίδιο ισχύει και με τις εφημερίδες πχ; Πες μου τώρα ότι πρώτα τις διαβάζεις στο περίπτερο και άμα σου κάνουν τις αγοράζεις!!!
Κίτρινε εσύ μιλάς για δικαστές όχι εγώ. Ποτέ δε μίλησα για δικαστές εγώ όπως ξέρεις. Ο αποτυχημένος ρουφιανοχαφιές φίλος σου ο Μπλούμπης μίλησε για δικαστές, ο αποτυχημένος ρουφιανοχαφιές φίλος σου ο Giant μίλησε για κάτι Παναγιώτηδες λίγο παλαιότερα και είχε βγάλει και φωτογραφίες μαζί με την δημοσιογραφική τραγωδία μπλούμπα από εκδήλωση κοπής πίττας του ΛΑΟΣ αν θυμάσαι στην οποία τάχα εικονιζόμουν εγώ, και ο φίλος σου επίσης ο Σπάει έλεγε λίγο παλαιότερα ότι είμαι ο Δημήτρης Παναγιωτάς και σας είχε πείσει κιόλας όλους γιατί είναι φούρναρης επί 40 χρόνια…. Έχετε προηγούμενο λοιπόν ρουφιανοχαφιεδισμού και μάλιστα τραγικά αποτυχημένου. Τι μου ζητάς τώρα λοιπόν;
Έλα κάλε! Εσύ ποτέ δεν δήλωσες ότι είσαι δικαστικός ή δικηγόρος! Επειδή σε ρουφιάνεψα τα έμαθα όλα αυτά!
Όχι τίποτα άλλο. Μόλις τώρα ρουφιανεύεις τον εαυτό σου οτι κατεβάζεις πειρατικές ταινίες. Όταν θα στο υπενθυμήσω μεθάυριο σε σένα όταν θα μας μιλάς για νομιμότητα μην λες ότι σε ρουφιανέψαμε πάλι.
Δε θα δώσω συνέχεια εδώ γιατί ο Γιώργος θα τα πάρει στην κράνα και με το δίκιο του. Έλα από το μπλογκ μου αν θέλεις περισσότερο σέξ. Και πραγματικά σε χαίρομαι γιατί είσαι πραγματικός αναρχικός αφού σε νοιάζει τόσο πολύ το πορτοφόλι του Βωβού και της αμερικάνικης 20th century fox.
Και να λερώσω τα λευκά μου μοκασίνια που πήρα από την Εκάλη στην λάσπη του μπλόγκ σου; No way! Σταματάω και εγώ την κουβέντα πάντως γιατί δεν έχει νόημα.
το κόψατε στο καλύτερο..
Έναυσμα για να δω την ταινία!
http://failblog.files.wordpress.com/2010/01/epic-fail-avatar-plot-fail.jpg
"http://failblog.files.wordpress.com/2010/01/epic-fail-avatar-plot-fail.jpg"
χαχαχα εξαιρετικό
ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Πολλές και διάφορες.
Πρώτα πρώτα τη χαρακτηρίζω εγώ ο νεοέλληνας ως κλασική Αμερικανιά.
Οι φίλοι μας οι αμερικάνοι μετέφεραν τα κλασικά γουέστερν με τους καουμπόηδες και τους ινδιάνους σε... άλλους πλανήτες...
Τα κλασικά αμερικάνικα γιουχαϊτα την ώρα που ο πρωταγωνιστής πρώην πεζοναύτης καουμπόης και νυν avatar ο οποίος "αλλαξοπίστησε" και έγινε ινδιάνος, και ο οποίος προσπαθούσε να ανυψώσει το «εθνικό (φυλετικό) φρόνημα» των νέων αδερφών του ινδιάνων με λόγια ηρωισμού και αυτοθυσίας, μου έφεραν άκρατο γέλιο... Το ίδιο ακριβώς συνέβη και στους κακούς καουμπόηδες όταν ο συνταγματάρχης τους, με έπαρση καλούσε το στρατό του να κόψουν κώλους ινδιάνων με μία εύκολη επέμβαση... Γιούχου γιούχου και πάλι. Αμερικανιές κλασικές που τις συναντάμε στο 99% των αμερικανικών παραγωγών.
Σαν ιστορία τώρα, δε μου λέει τίποτα. Την ίδια πάνω κάτω ιστορία την βλέπουμε και στα φθηνά animations με τον Action Man και τους Tranformers...
Σαν φουτουριστική ταινία με εντυπωσιακά γραφικά από την άλλη, έσκισε σαφώς.
Δεν έχω δει ποτέ μέχρι τώρα πιο εντυπωσιακή ταινία με αυτά τα χαρακτηριστικά. Η υπολογιστική ισχύς που χρειάστηκε από υπερυπολογιστές για τη δημιουργία της ταινίας ξεπερνάει κάθε φαντασία. Χρησιμοποιήθηκαν οι ισχυρότεροι υπερυπολογιστές που διαθέτει σήμερα ο ηλεκτρονικός πολιτισμός μας όπως διάβασα με μία μικρή έρευνα. Η δουλειά των συντελεστών ήταν επίπονη αλλά το αποτέλεσμα ανοίγει νέους ορίζοντες στον φουτουριστικό κινηματογράφο και όχι μόνο, ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχη στις ταινίες του είδους.
Από την άλλη πάλι για να προσγειωθούμε έχω να επισημάνω ορισμένα κρίσιμα πράγματα.
Διάβασα ότι στοίχησε η ταινία περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια και είναι η ακριβότερη παραγωγή όλων των εποχών.
500 εκατομμύρια την ώρα που ο πλανήτης και η ανθρωπότητα περνάει τη μεγαλύτερη κρίση του σύγχρονου πολιτισμού είτε σε οικονομικό επίπεδο είτε σε οικολογικό επίπεδο, ε είναι πρόκληση.
Η ταινία υποτίθεται ότι εξυμνεί τη φύση και μάχεται την οικολογική καταστροφή της. Πως το πετυχαίνει αυτό; Κοστίζοντας 500 εκατομμύρια όταν αυτά τα χρήματα θα ήταν μάννα εξ ουρανού για πολλούς λαούς μαζί που πεθαίνουν από την πείνα σήμερα ή που θα βοηθούσαν σε οικολογικό επίπεδο μία χώρα τουλάχιστον να αποκτήσει αιολικά ή ηλιακά πάρκα, να κατασκευάσει αντιπλημμυρικά έργα κλπ;
Και ωραία, απόσβεση έκαναν οι κύριοι της 20TH CENTURY FOX μέσα σε λίγες μέρες αφού ήδη μετά από 20 μέρες προβολής της ταινίας παγκοσμίως, τα κέρδη έφτασαν το 1.3 δις δολλάρια σπάζοντας όλα τα ρεκόρ εισπράξεων!
Και λοιπόν; Αυτά τα χρήματα που θα πάνε; Θα πάνε στην πράσινη ανάπτυξη, θα πάνε στη μάχη για τις κλιματικές αλλαγές, θα πάνε στις εναλακτικές πηγές ενέργειας καταπολεμώντας τη μόλυνση του περιβάλλοντος, θα πάνε στην πείνα των λαών, θα πάνε στην ειρήνη και την ευημερία των λαών, θα πάνε δηλαδή σε όλα αυτά που οι κουλτουριάρηδες ισχυρίζονται ότι προωθεί η ταινία και ταυτίζονται μαζί τους; Όχι φυσικά, θα πάνε στην τσέπη του Κάμερον, του cast ηθοποιών και λοιπών συντελεστών, στην 20TH CENTURY FOX και στους υπερυπολογιστές της Νέας Ζηλανδίας και της ΗP που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία της ταινίας..
Εγώ ο νεοέλληνας λοιπόν σας ερωτώ.
Τα άλλοθι σας ενδιαφέρουν περισσότερο από την ουσία; Για αμερικανάκια μας περνάτε;
Και εγώ ο παλιοέλληνας απαντώ:
Και είχαμε μια σκασίλα για τις εντυπώσεις σου από την ταινία...
@imaginos: πολύ σωστή η δαπίστωση για το κόστος. Είνια όντως τραγελαφικό η ακριβότερη παραγωγή να λέει μια ιστορία εκμετάλευσης.
Για να είσαι κάθε στιγμή και κάθε λεπτό πίσω από κάθε σχόλιο μου, έχεις σίγουρα πολύ μεγάλη σκασίλα. Στη ζωή σου προφανώς δεν έχεις πολλές επιλογές κιτρινιάρη. Βγες και λίγο από το σπίτι να πάρεις λίγο αέρα και να ξελαμπικάρεις.
Φοβάμαι να βγω, γιατί είναι ένας μαύρος απέναντι που κάθεται σε ένα παγκάκι και με κοιτάζει με πολύ άγριο ύφος... Ίσως να είναι και ανθρωποφάγος!
...Ού, μωρε σπάγκε που το κατέβασες πειρατικό και το είδες στην οθονίτσα του υπολογιστή σου και έρχεσαι εδώ να μας κάνεις κριτική σε μία ταινία που είναι να την απολαύσεις στο σινεμά και τρισδιάστατη!
Δεν πάω σινεμά για να μη με κολλήσουν Η1Ν1 κάτι άρρωστοι στον εγκέφαλο σαν και σένα. Και δεν το είδα στην οθονούλα του PC μου αλλά στο home cinema μου αξίας 6.500 ευρώ. Όσο από ποιότητα ήταν σχεδόν τέλεια, 2,6GB σε DivX αν σου λέει τίποτα και έχω και τρισδιάστατη όραση από μόνος μου. Δεν πληρώνω αμερικανιές που να σκάσεις και να πλαντάξεις κιτρινιάρη. Αντιστέκομαι στις πολυεθνικές όπως οι Na'vi στους ανθρώπους του ουρανού, κίτρινε αναρχικέ της σφαλιάρας.
Να σου δώσω να καταλάβεις πόσο μεγάλη βλακεία έκανες που αρνήθηκες για τελείως γελοίους λόγους να το δεις 3D:
Είναι σαν να ζούσες το 1940 και να επέμενες να δεις την Φαντασία ασπρόμαυρη...
Δημοσίευση σχολίου