Το 1973, έχουμε ακόμα τον Ιμπεριαλισμό στην ακμή του. Το 2001, η Παγκοσμιοποίηση αρχίζει και αποκτά –πέραν της Οικονομικής διάστασης- και πολιτικά –στρατιωτικά ερείσματα.
Συναντά έτσι ο όρος «Παγκοσμιοποίηση», το περιεχόμενο που του είχαν δώσει από το 1944 κιόλας, οι Reiser & Davies στο δοκίμιό τους «Πλανητική Δημοκρατία»
11 Σεπτεμβρίου του 1973.
Ασφαλώς, δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός, πως ανάμεσα σε αυτές τις εθνικοποιήσεις κυρίαρχη θέση, είχαν τα μεταλλεία χαλκού Αμερικανικής ιδιοκτησίας.
Τουλάχιστον 2095 πιστοποιημένους νεκρούς και γύρω στους 1100 αγνοούμενους αφήνει η αιματοβαμμένη δικτατορία στα 17 χρόνια της σιδηράς κυριαρχίας της.
Τα μοναδικά επίσημα εύσημά της, τα πήρε από τη σιδηρά Κυρία της Βρετανίας που τίμησε τον Πινοτσέτ με τη φιλία της και τον θαυμασμό της. Τόσο για τα «οικονομικά επιτεύγματα του», όσο και για τον τερματισμό κάθε πιθανότητας μετατόπισης της χώρας προς τα Αριστερά. «Διαφύλαξε τα δυτικά ιδεώδη» επέμενε η κυρία Θάτσερ το 1999 σε ομιλία της στο συνέδριο των Συντηρητικών στο Μπλάκμπουλ.
Ξεπλήρωνε ασφαλώς χρέη προς τον δικτάτορα, χρέη που είχαν κάνουν με τη στάση της Χιλής κατά τον πόλεμο στα Φόκλαντ, αλλά, όπως κατηγορήθηκε ακόμα και μέσα από ίδιο της το κόμμα, το παράκανε.
Όμως, η ιστορία της Χιλιανής Χούντας (και όχι μόνο) όσο και αν ήταν «τοπικός τρόμος» στην πραγματικότητα πάει χρονικά πολύ πίσω και βγαίνει από τα όρια της Χιλής.
1945 ήταν, αμέσως μετά τη λήξη του ΒΠΠ όταν στην παναμερικανική διάσκεψη του Τσαπουλτεπέκ, στο Μεξικό, οι ΗΠΑ αναθέτουν στους ανώτατους στρατιωτικούς της Λατινικής Αμερικής το «ιερό» καθήκον:
Από εδώ και στο εξής θα είναι οι φύλακες της Ηπείρου προκειμένου να μην υπάρξει ποτέ κανένα κομουνιστικό καθεστώς. Σταδιακά, έχουμε την εξάπλωση ενός σχεδίου που αρχίζει το 1951 με χρηματοδοτήσεις, μυστικούς πράκτορες, και εντατικές εκπαιδεύσεις λατινοαμερικανών στρατιωτικών στη CIA ώστε να είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να «ενεργήσουν».
Διαδικασίες και πρακτικές που εντάθηκαν
Όπως είναι ίσως γνωστό, κατά το μεγαλύτερο μέρος, τα στοιχεία αυτά ήρθαν στο φως τυχαία, τον χειμώνα του 1992 όταν σε ένα αστυνομικό σταθμό της Ασουνσιόν στην Παραγουάη, βρέθηκαν δύο ολόκληροι τόνοι απόρρητων αρχείων της δικτατορίας του Αλφρέδο Στρέσνερ…
Ήμουν εκείνο το πρωί στο γραφείο μου, στη Λεωφόρο Μεσογείων και ως συνήθως θα δούλευα σε κάποιο επικοινωνιακό πρόγραμμα ή θα έγραφα για λογαριασμό μου.
Είμαι από αυτούς που δεν μπορούν να δουλέψουν με ραδιόφωνα μουσικές ή τηλεοράσεις, θέλω απόλυτη ησυχία για να ακούω τη σκέψη μου.
Χτυπάει το τηλέφωνο.
Από την άλλη άκρη, ο συγχωρεμένος ο Θόδωρος Χαλάτσης*, κοφτός:
«Βάλε τηλεόραση. Τώρα!» Και το κλείνει.
Ανήσυχος, βάζω την τηλεόραση και από κει και πέρα είμαι άλλος ένας μέτοχος του τρόμου που ξετυλίγονταν στη Νέα Υόρκη. Εκατομμύρια άνθρωποι, σε ολόκληρο τον πλανήτη, είμαστε ξαφνικά «ενωμένοι» και παρακολουθούμε ταυτόχρονα και σε πραγματικό χρόνο όσα δραματικά συμβαίνουν, χωρίς να μπορούμε να καταλάβουμε τι, πως και γιατί.
Μέχρι εκείνη την ημέρα, οι παγκόσμιες ζωντανές μεταδώσεις, αφορούσαν αθλητικά γεγονότα ή μεγάλες φιλανθρωπικές συναυλίες…
Η «επικοινωνιακή παγκοσμιοποίηση» είχε ακόμα, θετικό πρόσημο.
Οι ανταποκριτές και οι δημοσιογράφοι του CNN, ακόμα μιλούν για εξωφρενικό αεροπορικό δυστύχημα.
Δεν θα περάσει όμως ώρα και, όλοι μαζί, εμείς τα εκατομμύρια των ανά τον πλανήτη συντονισμένων τηλεθεατών, θα δούμε το δεύτερο αεροσκάφος να πέφτει στον διπλανό πύργο.
Ένας σχολιαστής με σβησμένη φωνή ψελλίζει «nothing will be the same from now on I am afraid». Δεν ξέρω τι ακριβώς είχε στο μυαλό του εκείνη την ώρα, όμως μάλλον και αυτός, όπως και όλοι μας, καταλάβαινε μέσα του πως μπαίναμε σε μία νέα περίοδο, όλοι ανεξαιρέτως.
Σε μια περίοδο επικεντρωμένη στην καχυποψία και στην αμφιβολία για το ποια είναι η αλήθεια.
Τη στιγμή που το δεύτερο αεροσκάφος χτυπούσε τον άλλο πύργο, σε κάποιο από τα πολλά ερασιτεχνικά videos που ήρθαν στη δημοσιότητα, ακούγεται η απολύτως απελπισμένη κραυγή τρόμου και απορίας μιας αμερικανίδας «oh my god…what is this….»
Γιατί πια, σίγουρα, δεν ήταν ένα
Η 11η Σεπτεμβρίου 2001 κόστισε τη ζωή σε ελάχιστο χρόνο 2.749 ανυποψίαστων πολιτών όλων των φυλών, χρωμάτων και θρησκειών, πυκνώνοντας ακόμα και με αυτόν τον τρόπο το «μήνυμα» του παγκοσμιοποιημένου τρόμου.
Ταυτόχρονα, πυροδότησε την μεγαλύτερη παραγωγή θεωριών συνομωσίας που υπήρξε ποτέ.
Μια παραγωγή που ακόμα δουλεύει και τεχνηέντως ή όχι, μουτζουρώνει διαρκώς την πραγματική εικόνα.
Μια εικόνα που μάλλον θα περάσουν πολλά χρόνια ακόμα για να μπορέσουμε να την συνθέσουμε.
Και γιατί είναι μεγάλη, αλλά και γιατί είναι εξαιρετικά περίπλοκη.
Αμέσως μετά, ακολουθούν οι εισβολές σε Αφγανιστάν και Ιράκ, οι επιθέσεις σε Λονδίνο και Ισπανία, και η σε παγκόσμια κλίμακα επιδρομή του Νόμου με ενισχυμένες μυστικές αντιτρομοκρατικές υπηρεσίες, περιστολή ή έκπτωση των ατομικών ελευθεριών, και την υποψία όλων για όλα να γίνεται ρουτίνα.
Οι δεκάδες χιλιάδες νεκροί είτε στα πεδία των μαχών είτε θύματα τρομοκρατικών επιθέσεων θα μείνουν αιωνίως με την απορία του παράλογου θανάτου τους.
Κατά κάποιο τρόπο, το 2001 στα συντρίμμια των Δίδυμων Πύργων κατέρρευσε και ο Ιμπεριαλισμός παραχωρώντας τη θέση του στην νεαρή ακόμα Οικονομική Παγκοσμιοποίηση που είχε βάλει μπροστά τις μηχανές της με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης και του Τοίχους.
11 Σεπτεμβρίου 1683.
Ξεκινά, η περίφημη μάχη της Βιέννης.
Μια βίαιη σύγκρουση πολιτισμών, μεταξύ της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και των κεντροευρωπαϊκών δυνάμεων.
Μια μάχη που χωρίς υπερβολές έδωσε τις βάσεις για τον σχηματισμό της σημερινής Ευρώπης.
Η Ιστορία εξελίσσεται διαρκώς. Οι κινητήριες δυνάμεις της, παραμένουν απαράλλακτες.
* Ο Θόδωρος Χαλάτσης με τον οποίο συνεργάστηκα στενά για μία περίοδο, έγινε ευρύτερα γνωστός στο πανελλήνιο, όταν σαν Γενικός Διευθυντής της ΕΡΤ το 1986, «έκοψε» χωρίς συζήτηση την εκπομπή της Δήμητρας Λιάνη Παπανδρέου λόγω «μη βιωσιμότητας της εκπομπής».
Ήταν, ο κομψός τρόπος να πει «η κυρία είναι ανεπαρκής»
Η απάντηση της κας Λιάνη Παπανδρέου, μνημειώδης και χαρακτηριστική: «Αγοράκι μου εγώ την εκπομπή θα την πάρω.» Βέβαια, στο τέλος κόπηκε ο Θόδωρος από Διευθυντής της ΕΡΤ… Πέθανε αιφνίδια το 2004 στην Κέρκυρα όπου είχε μεταβεί για επαγγελματικούς λόγους.
46 σχόλια:
Γιώργο Πίττα, η ανάλυση που έκανες είναι σπουδαία.
Χρειαζόμαστε φρέσκες αριστερές ιδέες στην Κύπρο, που να μη βασίζονται στην παρεξηγημένη αντίληψη του διεθνισμού που έχουν οι Ακελικοί.
@ ΕΔΕΚ Η.Β.,
Θα σε παρακαλούσα επειδή η τοποθέτηση σου για “… παρεξηγημένη αντίληψη του διεθνισμού που έχουν οι Ακελικοί”, είναι αόριστη [και αφοριστική], αν έχεις την καλή διάθεση, το χρόνο, τις γνώσεις ή την πληροφόρηση, να μας επεξηγήσεις τι ακριβώς εννοείς και πως το κείμενο του PolitisPittas κινείται σ’ αυτά τα πλαίσια που λες; [Δεν πιάνουμε όλοι τες ψηλές νότες που φαίνεται ότι πιάνεις εσύ].
Σ’ ευχαριστώ τα μάλα!
Anef_Oriwn
Σάββατο 12/9/2009 – 3:30 μ.μ.
Καιρό είχα να σχολιάσω αλλά όλα τα παρακολουθώ!
Σας διάβασα σήμερα πρώτα στο tvxs.gr και μετά ήρθα εδώ, συγχαρητήρια για αυτή τη νέα συνεργασία με το πιο αξιόλογο ελληνικό ενημερωτικό πόρταλ!!!
Πολυ ωραία και διαφωτιστική η παρουσίαση σήμερα και το πέρασμα σε διαφορετικές εποχές. Εντυπωσιακά στοιχεία και το δέσιμο στο τέλος με το 1683 πραγματική "τροφή για σκέψη"!!!
:-)
Ένα εξαιρετικό βιβλίο από πλευράς ανάλυσης που συστήνω ανεπιφύλακτα σε σχέση με τις δικτατορίες στην Λατινική Αμερική, τον ρόλο του νεοφιλελευθερισμού και τα βασανιστήρια είναι το 'The shock Doctrine' της Naomi Klein. Υπάρχουν και σχετικά φιλμάκια στο youtube. Το συμφέρον και η μεγιστοποίηση του κέδρους, ο έλεγχος...αυτά είναι που κινούν τους τροχούς των συγκρούσεων/πραξικοπημάτων/πολέμων.
Είναι όντως συγκλονιστικό να καταλαβαίνεις ότι όλα αυτά γίνονται με ψυχρή και υπολογισμένη μέθοδο.
Η κατασκευή «εχθρών», η δαιμονοποίηση λαών κι ιδεολογιών, η τοποθέτηση των πλειοψηφιών στο στόχαστρο, η νομιμοποίηση μέχρι πρότινος απαράδεκτων μεθόδων κι αντιλήψεων, η χειραγώγηση της κοινής γνώμης, η φίμωση της αντίθετης άποψης, η ανάπτυξη της καχυποψίας, η επιβράβευση του χαφιεδισμού, η διάσπαση της κοινωνίας και η μετατροπή των πολιτών σε ιδιώτες είναι μερικές μόνο από τις παράπλευρες συνέπειες των πολέμων κατά του κομμουνισμού και κατά της τρομοκρατίας. Που με μαθηματική ακρίβεια αναπαράγουν τις αιτίες της σύγκρουσης κι εκτρέφουν τα φαινόμενα εναντίον των οποίων, υποτίθεται, μάχονται.
Πολύ εύστοχα το θέσατε, αγαπητέ κ.Πίττα: «Πως μπαίναμε σε μία νέα περίοδο, όλοι ανεξαιρέτως». Την ίδια στιγμή που «οι κινητήριες δυνάμεις της ιστορίας παραμένουν απαράλλακτες».
Μάλιστα ενδιαφέρουσα (έξω από τα γνωστά) παρουσίαση.
Επειδή έβαλες πολλά ονόματα και γεγονότα............
- Σήμερα διάβαζα στο ΒΗΜΑ για την πτώση του τείχους του Βερολίνου, σε επίσκεψη της Θάτσερ στην Μόσχα είχε συνομιλία με τον Γκορμπατζοφ (ΓΓ της ΕΣΣΔ), η συνομιλία καταγράφτηκε και την έδωσαν στην δημοσιότητα οι Ρώσοι, στην οποία η "σιδηρά κυρία" του είπε ότι θα πρέπει να αγνοήσει τις θέσεις που είπε για την Α Γερμανία και θα πρέπει να διατηρηθεί το τείχος, και ότι η Δύση θέλει την διαίρεση της Γερμανίας .
- Θυμάμαι την 11/9/2001 ότι μου έκανε εντύπωση το πιο κάτω γεγονός. Παρακολουθούσα την τηλεόραση και αντιλαμβανόμουνα ότι εκείνη την στιγμή ζούσαμε μια νέα εποχή, αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν οι ανταποκρίσεις από την Μ Ανατολή όπου υπήρχε πανηγυρικό κλίμα, σε ένα δε ζαχαροπλαστείο του Λιβάνου οι Άραβες που παρακολουθούσαν τα γεγονότα στη Ν Υόρκη, ο ιδιοκτήτης τους κερνούσε γλυκά!!!!!
- Θεωρώ πολύ επιτυχημένο τον συσχετισμό της 11/9/2001 με το 1683 την ήττα των Τούρκων στην Βιέννη, σαν σταθμός στην ιστορία.
Ωραίο πάρα πολύ ωραίο άρθρο-το είδα στο tvxs αλλά δεν έχω λογαριασμό εκεί και δεν μπορώ να σχολιάσω. Μου αρέσει και ο τρόπος που γράφεις αλλά κυρίως μου αρέσει πως είσαι τελείως ακαπέλωτος-εχω διαβάσει και άλλα δικά σου -πάντα στου Κούλογλου, το μπλογκ σου σήμερα το βρήκα από το βιογραφικό σου στο tvxs και το λινκ για μπλογκ.
Τάσος Κ.
Anef Oriwn,
Δε μου είσαι άγνωστος. Είσαι εσύ που εξυβρίζεις τον ιστορικό ηγέτη της ΕΔΕΚ Βάσο Λυσσαρίδη.
Όμως θα απαντήσω. Ο Γ. Πίττας έχει αριστερές ιδέες και δείχνει διεθνιστική αλληλεγγύη σε λαούς που υποφέρουν.
Το ΑΚΕΛ έχει παρεξηγημένη αντίληψη για το διεθνισμό. Θεωρεί τον αγώνα για αποαποικιοποίηση εθνικισμό και σωβινισμό.
Μπορείς να δηλώνεις διεθνιστής όταν κλείνεις τα μάτια στο φασιστικό έγκλημα της κατοχής;
Πως αντιλαμβάνεσαι εσύ τη διεθνιστική αλληλεγγύη. Πιστεύεις ότι οι Κύπριοι πρέπι να τη δίνουν χωρίς να ζητούν ανταπόδωση;
@ ΕΔΕΚ Η.Β. [το Η.Β. τι σημαίνει, Ηλίθιος Βλακίδης;].
Προσπάθησες να απαντήσεις αλλά ΔΕΝ κατάφερες να πεις έστω και κάτι. Και τούτο γιατί έμαθες να συνθηματολογείς, να μιλάς με αφορισμούς και λιβανίσματα και να βγάζεις συμπεράσματα χωρίς αν διαβάζεις κείμενα.
Πρώτον, μπορείς να μου πεις πότε και πως εγώ εξυβρίζω [δηλ. σε τακτά χρονικά διαστήματα) “… τον ιστορικό ηγέτη της ΕΔΕΚ Βάσο Λυσσαρίδη …”; Ή αυτοί είναι αξίωμα επειδή το είπαν οι μέντορες σου στο blog των δήθεν Απο(κατα)στατών της Δημοκρατίας; Από πότε η κριτική ονομάζεται εξύβριση, ή μήπως ο Λυσσαρίδης είναι υπεράνω κριτικής;
Δεύτερον, ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΣ, με συγκεκριμένα παραδείγματα ποια είναι η “… παρεξηγημένη αντίληψη του διεθνισμού που έχουν οι Ακελικοί”, και την οποία καταρρίπτει ο PolitisPittas! Άσ’ τις αερολογίες και δώσε μέσα από έγγραφα κι αποφάσεις του πως το ΑΚΕΛ “… θεωρεί τον αγώνα για αποαποικιοποίηση εθνικισμό και σωβινισμό ...” [είμαστε ακόμα στην αποικιοκρατία και δεν το ‘χω πάρει πρέφα;], ή μπορείς αν μου με ποιους εγώ “… δηλώνω διεθνιστής ... [και] κλείνω τα μάτια στο φασιστικό έγκλημα της κατοχής ...”, ή ακόμα στους Κύπριους, που υποβάλλεις ότι δεν “… πρέπι να τη δίνουν ... [την διεθνιστική αλληλεγγύη]… χωρίς να ζητούν ανταπόδωση ...”, περιλαμβάνεις και τους τουρκοκύπριους; Και τελικά πως το κείμενο του Πίττα εκπέμπει αυτά που εσύ υπονοείς;
Anef_Oriwn
Κυριακή 13/9/2009 – 00:45 π.μ
Κι εγώ διάβασα το εξαιρετικό αφιέρωμα πρώτα στο TVXS. Τα συγχαρητήριά μου και από δω.
ΑνεφΟρίων,
Αντιπαρέρχομαι τα ηλίθιος βλακίδης, τα οποία με αποκαλείς (δείχνουν εκτός από ανωριμότητα και κακό χιούμορ), αντιπαρέρχομαι κλισέ που λέτε πολλές φορές για να αποφύγετε τη συζήτηση ( ότι μιλώ δήθεν με συνθήματα και αφορισμούς κλπ"¨)
Για το Γιατρο
Δεν είσαι εσύ που έγραψες ότι:
--> "ο Λυσσαρίδης έχει μετατραπεί σε “φλάμπουρο” και “παντιέρα” των πάσης φύσεως φασιστοειδών"
-->"μια ζωή ήταν μια σκέτη άρνηση γαρνιρισμένη με μεγάλα κι ωραία λόγια"
Δεν είσαι που τον αποκάλεσες γάτο που γέρασε και έλεγες περίπου ότι πρέπει να παέι σπίτι του γιατί δε θα ζει μια ζωή να παραντζιέλλει στους ΕΔΕΚίτες;
Δεν είσαι εσύ που βρίζεις ως φασίστες τους συναγωνιστές του christofias-watch, οι οποίοι είναι φανατικοί λυσσαριδικοί;
Αυτές οι ύβρεις και οι βωμολοχίες είναι άσκηση κριτικής;
Για την παρεξηγημένη αντίληψη του διεθνισμού
Η άποψή μου για το ΑΚΕΛ είναι ότι ενώ αντιλαμβάνεται την αδικία έξω από την Κύπρο (στην Παλαιστίνη, στο Ιράκ και αλλού), τα εγκλήματα του παγκόσμιου ιμπεριαλισμού στην Κύπρο (τουρκικού και αγγλοαμερικανικού) δεν τα αντιλαμβάνεται και ενοχοποιεί συνεχώς τα θύματα της εισβολής (δηλώσεις συνέχεια ότι "κι εμείς κάναμε" και για "κόκκινα χαλιά") που αποενοχοποιούν την Τουρκία και υιοθετούν σε μεγάλο βαθμό την προπαγάνδα της για μαζικά εγκλήματα εναντίον των Τ/Κ για τα οποία έπρεπε να επεμβεί για να τους σώσει. Που κατευθύνονται που αλλού, από τη δημιουργία ενοχών στους Ελληνοκύπριους για τα εγκλήματα κάποιων περιθωριακών, για να πληρώσουν το "βαρύτατο τιμολόγιο της λύσης" που λέει και ο ΑΚΕΛικός Γ. Φωτεινός στη Χαραυγή. Το ΑΚΕΛ δέχεται μια άδικη και απάνθρωπη λύση του Κυπριακού, χωρίς σεβασμό στον άνθρωπο και στα δικαιώματά του.
Για να μην αφήνω σκιές, θέλω να πω, ότι και τα ατομικά δικαιώματα αυτών που είναι μέλη της μειονότητας των Τουρκοκυπρίων, πρέπει να κατοχυρωθούν με τη λύση του Κυπριακού. Αυτό που δε δέχομαι όμως είναι να δοθούν δήθεν "προνόμια" που δε θα είναι ουσιαστικά δικαιώματα ή προνόμια των Τ/Κ, αλλά μέσο για επέμβαση της Τουρκίας στα εσωτερικά μας.
Ρωτώ συνεπώς και σένα και ελπίζω ότι θα απαντήσεις:
Πως αντιλαμβάνεσαι τη διεθνιστική αλληλεγγύη; Πιστεύεις ότι πρέπει να τη δίνουμε χωρίς να ζητούμε και αλληλεγγύη για εμάς κι εμείς να συντασσόμαστε για τη λύση του δικού μας προβλήματος με τα συμφέροντα και τα κελεύσματα των ιμπεριαλιστών;
Διαφέρει πολύ ένας Κύπριος από ένα Παλαιστίνιο;
Γιατί δέχεσαι τη νομιμοποίηση (μέσω της άδικης λύσης του Κυπριακού την οποία υποστηρίζεις) εγκλημάτων πολέμου όπως ο εκτοπισμός, οι φόνοι αμάχων, οι εξαφανίσεις;
Είναι σύμφωνη με τις αξίες της Αριστεράς, η νομιμοποίηση της κατοχής; Η άδικη και η απάνθρωπη διευθέτηση του κυπριακού;
Γιατί ενθουσιάστηκαν οι Βρεττανοί μόλις εκλέγηκε ο Δ. Χριστόφιας; Γιατί έτρεξαν να τον συγχαρούν και να τον προσκαλέσουν να πάει κοντά τους;
Έχει επιτευχθεί κατ΄εσένα πλήρως η αποαποικιοποίηση; Δεν υπάρχουν αποικιοκρατικά κατάλοιπα; Πως αντιλαμβάνεσαι την αποαποικιοποίηση;
Θα αναμένω τις απαντήσεις σου.
Θα ήθελα επίσης να αποσύρεις το "Ηλίθιος Βλακίδης".
Πίσω από κάθε συμφορά του Ελληνισμού βρίσκονται οι Αμερικανοάγγλοι. Σιγά μη λυπηθούμε κιόλας τους σωβινιστές δολοφόνους των λαών! Και δόξα το διαώλω έχουμε και πολλά τσουτσέκια τους στην Ελλάδα που τους προσκυνάνε....
www.youtube.com/watch?v=vFnGHd51YpE
Καλημέρα σας.
[Κατ’ αρχάς να απολογηθώ στον αγαπητό Blogοδεσπότη PolitisPittas και στους άλλους επισκέπτες ή/και σχολιογράφους, γιατί όπως εξελίσσεται η συζήτηση μας με τον σχολιογράφο ΕΔΕΚ Η.Β., μεταφερόμαστε σε εκτός του θέματος της ανάρτησης καθώς και σε επί προσωπικού ζητήματα].
**********
ΕΔΕΚ Η.Β.,
Οφείλω να παραδεχτώ ότι έχω κάμει [εν μέρει] λάθος και σε χω παρεξηγήσει σε σχέση με την ικανότητα σου να γράφεις και κείμενα [πέραν από συνθηματολογίες, αφορισμούς και χαρακτηρισμούς], ανεξάρτητα αν αυτό το κείμενο σου [των ... τόσων λέξεων – μ’ έχει εκπλήξει το μάκρος του [ δεν περιέχει τοποθετήσεις και εισηγήσεις αλλά απλώς ερωτήματα κι ένα αρνητισμό, αποτέλεσμα κι αυτό αντι-ΑΚΕΛισμού που διαχρονικά χαρακτηρίζει πολλούς ΕΔΕΚίτες – αμοιβαία είναι φαίνεται τα αισθήματα].
Επίσης οφείλω [πριν παω στα πιο ουσιώδη] να πω και δυο λόγια για την ερμηνεία “Ηλίθιος Βλακίδης” που έδωσα στα αρχικά “Η.Β.” που συνοδεύουν το “ΕΔΕΚ” στο nick σου. Αν πρόσεχες [πιο πολύ], αυτή η ερμηνεία υποβλήθηκε υπό την μορφή ερωτήματος [δεν ήταν τοποθέτηση] και ως σχόλιο στην δική σου προκατειλημμένη μπηχτή “Δε μου είσαι άγνωστος. Είσαι εσύ που εξυβρίζεις τον ιστορικό ηγέτη της ΕΔΕΚ Βάσο Λυσσαρίδη”, στην εδώ πρώτη σου προς εμένα απάντηση]. ΕΣΥ δικαιούσαι να χαρακτηρίζεις, ΕΓΩ, όχι; Όμως θα μπορούσε όντως [αν δεν ήσουν τόσο μυγιάγγιχτος] να το πάρεις τουλάχιστον και ως “κακό χιούμορ”, [όπως κάπου λες].
Ας προσέχει ο καθένας μας [πρώτα για τον Εαυτό ΤΟΥ], τις δικές του εκφράσεις ή και πως προσεγγίζει τους άλλους σχολιογράφους και μετά να ζητά απολογίες κι αποσύρσεις λόγων. Εμένα προσωπικά ΔΕΝ είναι λιγα που μου έχουν σουρει οι συναγωνιστές σου φανατικοί [δεν σε προβληματίζει αυτή η δογματική και προσωπολατρική προσέγγιση;] λυσσαριδικοί του Christofias-Watch ή τζιαμέ “εν της παπαδκιάς τα ξύλα”; Πάντως “ο αναμάρτητος πρώτος τον ρότσο βαλέτω”!
Προφανώς το Η.Β. σημαίνει Ηνωμένο Βασίλειο. Πως κι ΕΣΥ καταδέχεσαι ένα τέτοιο αποικιοκρατικό αυτοκρατορικό κατάλοιπο στο nickname σου, έστω κι αυτού προηγείται η λέξη ΕΔΕΚ; Και πως γίνεται να οικειοποιείσαι το όνομα μιας ολόκληρης κομματικής οργάνωσης και να το βάζεις ως nick;
Για το δια ταύτα [για την ουσία των όσων γράφεις και ρωτάς] θα επανέλθω. Απλώς για την ώρα θα σταθώ σ’ αυτά που αναφέρεις [και σχολιάζεις] από τα γραπτά μου [θα πρέπει να έχεις ενδιατρίψει πολύ σ’ αυτά], για να σου αντιστρέψω τα ερωτήματα. [Τελικά την όποια κριτική προς τον Λυσσαρίδη την θεωρείτε ως “... ύβρεις και [.. βωμολοχίες …”! Αυτό ΔΕΝ αποτελεί πνευματική τρομοκρατία, για την οποία τόσο κόπτεται ο ίδιος ο Λυσσαρίδης;
Έγραψα (ως φαίνεται] και είπα:
“… ο Λυσσαρίδης έχει μετατραπεί σε “φλάμπουρο” και “παντιέρα” των πάσης φύσεως φασιστοειδών …” --- Μα δεν είναι αλήθεια αυτό; Δεν είπα ότι το έχεις επιδιώξει ο Λυσσαρίδης, αλλά δεν ΣΑΣ προβληματίζει που η ακροδεξιά [σε Κύπρο και Ελλάδα] τον έχει κάνει ίνδαλμα της
“… μια ζωή ήταν μια σκέτη άρνηση γαρνιρισμένη με μεγάλα κι ωραία λόγια …” --- Μήπως δεν ήταν/είναι πάντα έτσι; Πότε συμφώνησε, ας πούμε στο Εθνικό Συμβούλιο με τους υπόλοιπους, ακόμα και επί Μακαρίου;
Λαλείς ΜΟΥ, ΕΣΥ:
“Δεν είσαι που τον αποκάλεσες γάτο που γέρασε και έλεγες περίπου ότι πρέπει να παέι σπίτι του γιατί δε θα ζει μια ζωή να παραντζιέλλει στους ΕΔΕΚίτες;” --- “Όποιος έχει μούγιαν μουγιάζεται, αγαπητέ ΕΔΕΚίτη”! Εγώ είπα μιαν παροιμία [“ο κάττος τζι’ αν εγέρασεν τα νύshα που είshen, έshει], για να τονίσω ότι ο άδρωπος [στην προκειμένη περίπτωση ο Λυσσαρίδης] εν αλλάζει τζιαι τόσο εύκολα! Όμως είναι ο Λυσσαρίδης υπεράνω κριτικής και στο απυρόβλητο;
“Δεν είσαι εσύ που βρίζεις ως φασίστες τους συναγωνιστές του christofias-watch, οι οποίοι είναι φανατικοί λυσσαριδικοί;” --- Με τους Ακατονόμαστους ΔΕΝ θα ασχοληθώ. Αρκετά ασχολείστε ΕΣΕΙΣ μαζί ΜΟΥ!!! Μέχρι και καριτατούρες ΜΟΥ φτιάχνετε [κι όχι μόνο ΕΜΕΝΑ] και δεν έχετε την ευαισθησία να ΜΟΥ επιτρέψετε τον αντίλογο – όχι δηλαδή πως επείγομαι, όμως αυτό αν δεν είναι φασισμός τότε τι εστί φασισμός;
[Για τα υπόλοιπα θέματα που έχεις θέσει θα επανέλθω ...]
Anef_Oriwn
Κυριακή 13/9/2009 – 12:46 μ.μ.
ΕΔΕΚ Η.Β.,
Για τα υπόλοιπα θέματα και ερωτήματα που έχεις θέσει στην τελευταία παρέμβαση σου θα κάνω [για την ώρα] μια γενικότερη τοποθέτηση και ίσως επανέλθω κάποια άλλη στιγμή πιο αναλυτικά ...
Εν πρώτοις, το ότι μιλάς με συνθήματα κι αφορισμούς δεν είναι καθόλου κλισέ αλλά μια πραγματικόιτητα που βγαίνει από τον τρόπο που εκφράζεσαι, επηρεασμένος κι αυτός από τον πολιτικό λόγο του κομματικού χώρου στον οποίο δραστηριοποιείσαι αλλά και από την λατρεία σου προς το πρόσωπο του Λυσσαρίδη – η προσωπολατρία υπήρξε διαχρονικά γνώρισμα των ανώριμων λαών κι ανθρώπων!
Τι παει να πει το αφοριστικό, “ Το ΑΚΕΛ δέχεται μια άδικη και απάνθρωπη λύση του Κυπριακού, χωρίς σεβασμό στον άνθρωπο και στα δικαιώματά του.” --- Γιατί δεν επεξηγείς ποια είναι αυτή η «απάνθρωπη λύση» για να κάνουμε και συζήτηση; Γιατί δεν παραθέτεις συγκεκριμένα παραδείγματα; Εκτός κι αν εννοείς γενικά την Ομοσπονδιακή λύση. Γιατί δεν μας λες αν είσαι υπέρ ή εναντίον, για να ξέρουμε κι εμείς πάνω σε ποια βάση να συζητάμε; Ή γιατί δεν μας λες τι έχει αποδεχτεί το ΑΚΕΛ ή/και ο Πρόεδρος; Πως τέλος πάντων συντάχτηκε ο Πρόεδρος με τα κελεύσματα των ιμπεριαλιστών; Αυτά δεν αποτελούν αφορισμούς όταν μάλιστα δεν καταθέτεις στοιχεία ή παραδείγματα;
Ας δεχτούμε για χάριν συζήτησης, ότι η Αριστερά [αυτή που εκπροσωπείται από το ΑΚΕΛ κι άλλες αριστερές οργανώσεις] υποστηρίζει “άδικη” λύση [μα καλά δεν είναι όλοι που μιλάνε για “οδυνηρό συμβιβασμό”;], μπορείς να μας πεις πότε και πως θα έρθει μια [πιο] δίκαιη] λύση, όταν μέσα σε 35 χρόνια ΤΙΠΟΤΑ δεν έγινε; Μετά 50 ή 100 χρόνια;
Άστε επιτέλους τα μεγάλα, αόριστα κι ανέξοδα λόγια και κάντε πρακτικές εισηγήσεις για αν πετύχουμε λύση. Με τους τουρκοκύπριους είτε μας αρέσει είτε όχι θα ζήσουμε είτε πλάι – πλάι είτε δίπλα - δίπλα – εμείς επιδιώκουμε το πρώτο [μέσα από την Ομοσπονδία], εσείς ως φαίνεται το δεύτερο!
Τέλος δυο λόγια για το παλαιστινιακό [και για την αδυναμία σας να δείτε και να αντιληφτείτε ότι τα πράματα δεν παραμένουν εσαεί στατικά αλλά αλλάζουν συνεχώς]. Πριν 30 και βαλε χρόνια [όντας φοιτητής] γνώρισα από κοντά και έκανα παρέα τους πρώτους παλαιστίνιους [κι αυτοί ήταν φοιτητές]. Τότε ούτε κουβέντα ήθελαν να ακούσουν για αναγνώριση του Ισραήλ ως ανεξάρτητου κράτους [οι πιο πολλοί ήταν και μέλη της “Αλ Φάταχ”, της οργάνωσης του μετέπειτα Προέδρου της Παλαιστινιακής Αρχής, Γιάσερ Αράφατ]. Μετά, τη δεκαετία του 90, ο Αράφατ υπέγραψε και σχετικές συμφωνίες με το Ισραήλ.
[Για τη διεθνιστική αλληλεγγύη, οφείλω να πω ότι δεν κατάλαβα τι ακριβώς θέλεις να πεις – κάπου είσαι συγχυσμένος νομίζω. Όμως για εξήγησε μας, ποιες είναι αυτές οι ενέργειες που γίνονται από μας τους ελληνοκύπριους στο όνομα αυτής της διεθνιστικής αλληλεγγύης και δεν περνούμε τίποτα ... Μήπως εννοείς ότι οι συνομιλίες για το κυπριακό γίνονται πάνω σ’ αυτή τη βάση και δεν το πήρα χαμπάρι;
Τις θέσεις μου πάνω στις τελευταίες εξελίξεις στο κυπριακό και τις προοπτικές λύσης μπορείς να τις βρεις στο Blog μου στο link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/09/492009-momentum.html
Anef_Oriwn
Κυριακή 13/9/2009 – 1:51 μ.μ.
ΆνεφΟρίων,
Δε σου ζήτησα να εξηγήσεις γιατί βρίζεις το Βάσο Λυσσαρίδη. Απλά σου απέδειξα και τεκμηρίωσα ότι το κάνεις, όπως ζήτησες να πράξω.
Σου ζήτησα όμως να αποσύρεις το Ηλίθιος Βλακίδης, που με αποκάλεσες (το αν το έκανες υπό μορφή ερώτησης είναι αδιάφορο). Το οποίο όμως δεν έκανες, λέγοντάς με και ότι έχω αποικιοκρατικό κατάλοιπο στο όνομά μου. Το ότι ζω Ηνωμένο Βασίλειο σημαίνει ότι τάσσομαι για τους αποικιοκράτες; Είναι σωστό να το υπονοείς αυτό για τις εκατοντάδες χιλιάδες των Κύπριων που ζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο;
Η λύση πρέπει να είναι δίκαιη. Δεν είναι αυτήν που μας υποσχέθηκε ο Δ. Χριστόφιας. Και σε μας της ΕΔΕΚ και στον κυπριακό λαό για να εκλεγεί; Υποσχέθηκε ποτέ 50,000 έποικους εκ περιτροπής Προεδρία και μόνο ποσοστό προσφύγων που θα επιστρέψουν;
Δεν είναι άδικο να μην επιστρέψουν εκτοπισμένοι στα σπίτια τους και να τα πάρουν αυτά δεκάδες χιλιάδες έποικοι που θα νομιμοποιήθουν;
Δεν ήταν αυτά που προνοούσε το Σχέδιο Ανάν το οποίο αποκάλεσε ο Χριστόφιας "κατ'αρχήν αποδεκτό";
Η ΕΔΕΚ έχει πρόγραμμα (www.edek.org.cy) και προτείνει σχέδιο δράσης για το Κυπριακό εδώ και χρόνια. Μπορείς να μπεις στη σελίδα της.
Στα πιο κάτω δεν απάντησες όμως:
Πως αντιλαμβάνεσαι τη διεθνιστική αλληλεγγύη; Πιστεύεις ότι πρέπει να τη δίνουμε χωρίς να ζητούμε και αλληλεγγύη για εμάς κι εμείς να συντασσόμαστε για τη λύση του δικού μας προβλήματος με τα συμφέροντα και τα κελεύσματα των ιμπεριαλιστών;
Γιατί δέχεσαι τη νομιμοποίηση (μέσω της άδικης λύσης του Κυπριακού την οποία υποστηρίζεις) εγκλημάτων πολέμου όπως ο εκτοπισμός, οι φόνοι αμάχων, οι εξαφανίσεις;
Είναι σύμφωνη με τις αξίες της Αριστεράς, η νομιμοποίηση της κατοχής; Η άδικη και η απάνθρωπη διευθέτηση του κυπριακού;
Γιατί ενθουσιάστηκαν οι Βρεττανοί μόλις εκλέγηκε ο Δ. Χριστόφιας; Γιατί έτρεξαν να τον συγχαρούν και να τον προσκαλέσουν να πάει κοντά τους;
Έχει επιτευχθεί κατ΄εσένα πλήρως η αποαποικιοποίηση; Δεν υπάρχουν αποικιοκρατικά κατάλοιπα; Πως αντιλαμβάνεσαι την αποαποικιοποίηση;
Παρακαλώ να έχω τις απαντήσεις σου.
Έγινε η επίθεση στο πεντάγωνο την 11/9/2001;
http://www.youtube.com/watch?v=4xJ2P9QXwHE
Κύριοι σχολιαστές είναι απίθανο το πως με αφορμή ένα εξαιρετικό άρθρο ακαδημαϊκού τολμώ να πω επιπέδου κάνετε μία συζήτηση παντελώς άσχετη με το περιεχόμενο...
Κάνω copy paste εδώ το σχόλιο που άφησα στο tvxs.gr:
"Η Ιστορία εξελίσσεται διαρκώς. Οι κινητήριες δυνάμεις της, παραμένουν απαράλλακτες."
Εξαιρετικός κύριε Πήττα για άλλη μια φορά, στοχαστικός όπως πάντα ο λόγος σας. Η τελευταία παράγραφος που κόπιαρα πιο πάνω, το "απόλυτο" συμπέρασμα στο οποίο οδηγεί το άρθρο, που συνδυάζει πληροφόρηση, θέση και ωραία Ελληνική...
-----
Κε "ΕΔΕΚ Η.Β." ΄'εχω την εντύπωση πως ο κος Πήττας δεν κάνει στο άρθρο του αντιπαράθεση με την Κυπριακή Αριστερά ούτε με κάποια άλλη. Αναλύει τις ενδεκάτες Σεπτεμβρίου και πίσω από όσα καταγράφει υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρόν για πολλή σκέψη, και συζήτηση που θα μπορούσε να έχει σαν θέμα την διαμόρφωση της πολιτικής διεθνώς. Αν και, η τελευταία παράγραφος του άρθρου "τα λέει όλα" σε λίγες λέξεις.
Πάντως να πω -επειδή ζω στο εξωτερικό, στη Γερμανία πολλές δεκαετίες, πως μου φαίνεται τουλάχιστον αστεία η συζητηση για το Κυπριακό και οι φανατικές θέσεις που λαμβάνουν ορισμένες πλευρές που μοιάζουν να έχουν αποφσίσει να απορρίψουν κάτι, που ακόμα δεν έχει καν παρουσιαστεί!
[Ως ένας εκ των (ΔΥΟ) “παρεκτραπέντων” που έχουν οδηγήσει την συζήτηση εκτός θέματος – και μάλλον για την ώρα την μονοπωλούν - θα συμφωνήσω με την επισήμανση του κ. Kapernaros, αλλά μια και μπήκαμε στο χορό θα χορέψουμε! Κι εγώ δεν βλέπω ότι “… ο κος Πήττας …[να] ... κάνει στο άρθρο του αντιπαράθεση με την Κυπριακή Αριστερά ...”, είχα μάλιστα υποβάλει στον ΕΔΕΚ Η.Β. σχετικό ερώτημα, αλλά το ‘κανε γάργαρα, για να μας μεταφέρει όμως αλλού. Το επαναλαμβάνω μήπως και δεήσει να μας εξηγήσει τι ακριβώς θέλει να πει, αλλά να επανέλθουμε και έμμεσα στο θέμα:
Μπορείς, (ΕΔΕΚ Η.Β.), αν έχεις την καλή διάθεση, το χρόνο, τις γνώσεις ή την πληροφόρηση, να μας επεξηγήσεις, επειδή η τοποθέτηση σου για “… παρεξηγημένη αντίληψη του διεθνισμού που έχουν οι Ακελικοί”, είναι αόριστη [και αφοριστική], τι ακριβώς εννοείς και πως το κείμενο του PolitisPittas κινείται σ’ αυτά τα πλαίσια που λες;]
Anef_Oriwn
Κυριακή 13/9/2009 – 9:38 μ.μ.
Το χτιν τσιαι το χτοσιέριν!
ΕΔΕΚ Η.Β.
Παρ’ όλο που “παίζεις πελλόν” τζιαι επιμελώς αποφεύγεις να τοποθετηθείς αν υποστηρίζεις την ομοσπονδιακή λύση για να ξεκαθαρίσει έτσι πάνω σε ποια βάση θα συζητάμε [πολλά από τα ερωτήματα σου πηγάζουν από το γεγονός ότι δεν έχεις κατανοήσει τι εστί Ομοσπονδία ή είσαι ενάντια στην λύσης της ομοσπονδίας], και παρ’ όλο που η τοποθέτηση σου ότι βρίζω τον Λυσσαρίδη [δεν απαντάς αν αριστίνδην πρέπει να μένει στο απυρόβλητο και να είναι υπεράνω όποιας κριτικής – ο πάπας είναι;], κάτι που εκ προοιμίου κάνει τις θέσεις μου βέβηλες και ιερόσυλες [αυτός ο τρόπος προσέγγισης σου τορπιλίζει τις προϋποθέσεις για συζήτηση], εν τούτοις θα σου κάνω την τιμή θα πω [συνοπτικά] μερικά ακόμα πράματα:
1. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα μου αν (επι)κρίνω τον οποιοδήποτε πολιτικό συμπεριλαμβανόμενου και του Λυσσαρίδη. Φαίνεται τα πολλά χρόνια που είσαι στην Αγγλία [ή στο Ηνωμένο Βασίλειο όπως αρέσκεσαι να το λαλείς] σε συνδυασμό με τις προσωπολατρικές σου τάσεις, σ’ έχουν κάμει να ξεχάσεις τις έννοιες των λέξεων “κριτική” και “ύβρις”!
2. Φυσικά και στην Κύπρο υπάρχουν κατάλοιπα της αποικιοκρατίας, όπως οι στρατιωτικές βάσεις των εγγλέζων, και τούτο ως αποτέλεσμα του [δοτού] Συντάγματος Ζυρίχης-Λονδίνου. Αν πρέπει να φύγουν; ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ! Γιατί δεν ανοίγουμε ΤΩΡΑ και μέτωπο εναντίον τους; Πιστεύω πως τούτο θα συζητηθεί όταν θα τεθεί στο τραπέζι το θέμα των εγγυήσεων. Όμως το γελοίο και οξύμωρο μ’ αυτήν την υπόθεση είναι που κάποιοι που ενοχλούνται [δήθεν] από τη παρουσία των Βάσεων, που ακρωτηριάζουν την ανεξαρτησία μας, από την άλλη υποστηρίζουν με σθένος την είσοδο μας στον [λεγόμενο] “Συνεταιρισμό για την Ειρήνη” [που αποτελεί υποκατάστημα του ΝΑΤΟ]!!!
3. Αν οι Βρεττανοί ενθουσιάστηκαν [όπως λες] μόλις εκλέγηκε στην [Προεδρία] ο Δ. Χριστόφιας [αυτοί σίγουρα προτιμούσαν τον Κασουλίδη], αυτό κάνει τον Χριστόφια εκ προοιμίου ένοχο ή υπόλογο γι’ αυτό ή για οτιδήποτε άλλο; Θαυμαστέ, κυρίες και κύριοι πολιτική σκέψη!!! Καλά ρε Μεγάλε, κι ο Ντενκτάς χάρηκε που ο Παπαδόπουλος είπε ΟΧΙ στο Σχέδιο Ανάν, αυτό υποδηλοί κάτι;
4. Για τα υπόλοιπα που αναφέρεις ή μάλλον ερωτάς δίκην ανακριτή [δηλ. τα περί διεθνιστικής αλληλεγγύης, σύνταξης με τα συμφέροντα και τα κελεύσματα των ιμπεριαλιστών, νομιμοποίηση άδικης λύσης ή απάνθρωπης διευθέτησης του κυπριακού] θα ασχοληθώ μόνο όταν απαντήσεις αν είσαι υπέρ της Ομοσπονδίας ή έστω τα συγκεκριμενοποιήσεις ... Τα ερωτήματα σου είναι γενικά κι αόριστα κι έχει δίκιο ο κος Kapernaros όταν λεει πως “… ορισμένες πλευρές […] μοιάζουν να έχουν αποφασίσει να απορρίψουν κάτι, που ακόμα δεν έχει καν παρουσιαστεί!” Πες μας τελικά ρε Μεγάλε ποιο είναι το περιεχόμενο της άδικης λύσης!!! Οι προτάσεις Χριστόφια, ας πούμεν πάνω στο “Προσφυγικό” [όπως φάνηκε από τα έγγραφα που διέρρευσαν] τη διασφάλιση του δικαιώματος ΟΛΩΝ των προσφύγων για επιστροφή – το μεγαλύτερο μέρος υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση κι ένα μέρος υπό τουρκοκυπριακή. Εσείς τι προτείνετε; Διχοτόμηση ως πάρατζιει και ίσως το 2099 πάλι δικά μας να ‘ναι;
Anef_Oriwn
Κυριακή 13/9/2009 – 10:17 μ.μ.
@Κύριε Καπερνάρο, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και για την παρέμβασή σας-αλλά, πρα-γμα-τι-κά, δεν με πειράζει. Είναι μάλλον εύλογο στο κάτω-κάτω, στην Κύπρο, ειδικά αυτή την περίοδο, μια συζήτηση που μπορεί να έχει σαν απαρχή το οποιοδήποτε ζήτημα να καταλήγει στο Κυπριακό.
Άλλωστε....και εσείς δεν το αποφύγατε στο τέλος!
Έτσι, παρακαλώ τους αγαπητούς σχολιαστές να συνεχίσουν, εάν το επιθυμούν.
κ. Καπερνάρο, το τι συζητείται και το πως διαμορφώνεται το Σχέδιο είναι πλέον γνωστό. Ακόμη και τα όσα αποτελούν δικές μας θέσεις, όπως έχουν δημοσιοποιηθεί, περιέχουν συνομοσπονδιακά στοιχεία και υποχωρήσεις που πόρρω απέχουν από τις δεσμεύσεις Χριστόφια προς το λαό και προς εμάς και που θυμίζουν το Σχέδιο Ανάν, το οποίο ο κυπριακός λαός απέρριψε.
Οπότε και εύλογα το απορρίπτουμε και το νέο Σχέδιο. Αν όμως -και το ευχόμαστε- υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις, αν οδηγηθούμε σε ένα σχέδιο λύσης δίκαιο και βιώσιμο, ένα σχέδιο που δε θα νομιμοποιήσει την εισβολή και την κατοχή, θα πούμε ένα μεγάλο ΝΑΙ.
Εσείς πως τοποθετηθήκατε το 2004;
ΑνεφΟρίων,
Για να σου απαντήσω αν είμαι υπέρ ή όχι της ομοσπονδίας, πρέπει να μου πεις τι περιλαμβάνει αυτή η ομοσπονδία. Θα είναι όπως αυτή των συμφωνιών 77-79; Θα αποκαθίστανται τα ανθρώπινα δικαιώματα; Θα είναι ανεξάρτητο κράτος η Κύπρος χωρίς ξένους στρατούς, εποίκους και εγγυήσεις;
Ή θα είναι μια ομοσπονδία τύπου Ανάν, το οποίο εσύ, αν δεν κάνω λάθος αποδέκτηκες ή "κατ' αρχήν αποδέκτηκες" με το κόμμα σου.
Και αν ομοσπονδία ερμηνεύεται από το ΑΚΕΛ ως παρέκκλιση από αυτές τις αρχές, γιατί δεν το είπατε στο λαό;
Γιατί μιλήσατε για "δίκαιη λύση";
Και απαντώ με σαφήνεια: οποιαδήποτε λύση, είτε μορφής ενιαίου κράτους είτε ομοσπονδίας (για συνομοσπονδία εννοείται δε συζητώ), είναι αποδεκτή, εφόσον διασφαλίζει την επιβίωσή μας, την ανεξαρτησία μας και τις αρχές της δημοκρατίας και αποκαθιστά τις συνέπειες της κατοχής και αποκαθιστά και διασφαλίζει τα ανθρώπινά μας δικαιώματα.
Βλέπω επίσης ότι επιμένεις σε πολλά θέματα να μην απαντάς λόγω δήθεν γενικότητας ή με το να θέτεις άλλες ερωτήσεις. Δεν πειράζει, δεν το περίμενα. Είμαι ικανοποιημένος αν απαντήσεις έστω σε αυτά που σε ρωτώ εδώ.
Θα ήθελα και ο διαχειριστής να κατέθετε την άποψή του. Το έχει κάνει πολλές φορές δημόσια και μάλιστα σε πολλά σημεία διαφωνώ μαζί του αλλά θα ήθελα να δω και αυτόν να τοποθετείται. Αν έχει δηλαδή την καλή διάθεση.
@ΕΔΕΚ.Η.Β.
Το 2004, τοποθετήθηκα υπέρ του ΟΧΙ.
Θα σου όμως τι με ενοχλεί και με ενοχλεί ιδιαίτερα.
Με ενοχλεί η εκατέρωθεν δαιμονοποίηση του κάθε αντίθετου.
Θεωρώ πως αυτή η πρακτική, που συνήθως δεν την βρίσκεις στις ηγεσίες των κομμάτων αλλά στη λαϊκή τους βάση, μας πηγαίνει πάρα πολύ πίσω.
Όταν έγινε το δημοψήφισμα του 2004 ήμουν στην Κύπρο μόλις δύο χρόνια. Στο στενό μου περιβάλλον υπήρχαν φίλες και φίλοι, τόσο του ΝΑΙ όσο και του ΌΧΙ.
Αυτό που ξέρω και το ξέρω καλά, είναι πως και οι μεν και οι δε βασανίστηκαν πάρα πολύ μέχρι να καταλήξουν στην τελική τους απόφαση.
Αυτό που ξέρω, είναι πως τη στιγμή που έφτασαν στην κάλπη , τόσο οι μεν όσο και οι δε, «ενώθηκαν» σε μία τεράστια αγωνία, για το αν η επιλογή τους ήταν η σωστή.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά, καλό μου φίλο, ο οποίος τελικά τάχθηκε με το ΝΑΙ και ο οποίος, αν θέλεις το πιστεύεις, αλήθεια είναι πάντως, είχε να κοιμηθεί δύο εβδομάδες από το βάρος που ένιωθε στην ψυχή του μέχρι να αποφασίσει. Και όταν αποφάσισε, η αγωνία αντί να φύγει, μεγάλωσε και άλλο, γιατί όπως έλεγε χαρακτηριστικά ο ίδιος, κάθε επιλογή είναι ένα τεράστιο ρίσκο δυστυχώς.
Όπως όμως φίλε, θυμάμαι κάποιον άλλον, που παρά τα προσωπικά του συμφέροντα (η «λύση» ΑΝΑΝ τον βόλευε οικονομικά σε απίστευτο επίπεδο) τελικά με ακριβώς την ίδια βαριά καρδιά κατέληξε στο ΟΧΙ.
Εγώ ΕΔΕΚ.Η.Β. αυτές τις αγωνίες, τις τεράστιες είτε του ένα είτε του άλλου, δεν μπορώ να τις περιφρονήσω και να τις βάλω σε ένα κουτάκι με μία ετικέτα.
Νενέκος και προδότης ο ένας
Απορριπτικός και φασίστας ο άλλος.
Αυτό το πράγμα, που το βλέπω και πάλι να κυριαρχεί και να καλλιεργείται με τρομάζει και το βρίσκω εξαιρετικά επικίνδυνο, ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ.
Τα όσα γράφεις στα σχόλια σου, μπορούν να δημιουργήσουν τουλάχιστον άλλο ένα, ξεχωριστό άρθρο.
Ο «Διεθνισμός» με την παραδοσιακή έννοια της Αριστεράς του προηγούμενου αιώνα, είναι έννοια ξεπερασμένη. Ζούμε στην εποχή της Παγκοσμιοποίησης και ταυτόχρονα σε εποχή με προβλήματα που επιβάλλουν Διεθνείς και πλήρως «παγκοσμιοποιημένες» στρατηγικές για να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε όχι ως Έλληνες ή Κινέζοι ή Γερμανοί, αλλά ως Ανθρώπινο Είδος στον Πλανήτη.
Δεν θα επεκταθώ, τα έχω γράψει αυτά πολλές φορές σε πολλά και διαφορετικά άρθρα.
Με ρωτάς ποια είναι η θέση μου τώρα.
Μα, εφόσον είπα ΟΧΙ στο Σχέδιο ΑΝΑΝ το 2004, ασφαλώς και θα πω ΟΧΙ σε ένα αντίγραφό του.
Θα πω ΌΧΙ σε οτιδήποτε αντί να Λύνει, θα περιπλέκει ενδεχομένως ακόμα περισσότερο τα πράγματα και, θα καθιστά τον Κατεχόμενο Βορρά ένα ελεγχόμενο κρατίδιο από την Άγκυρα, που ταυτόχρονα θα έχει λόγο στην Διοίκηση του Νότου.
Πιστεύω πως κανένας –ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΣ- δεν θα στηρίξει «λύση» που να νομιμοποιεί την Κατοχή και τα αποτελέσματά της.
Και, κρίσιμο θέμα θεωρώ τη Συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας, κυρίως σε ζητήματα Διεθνών Συμφωνιών, γιατί οτιδήποτε άλλο μπορεί ακόμα και να ακυρώσει τη θέση της Κύπρου στην Ε.Ε. και αυτό θα είναι απλά μία τραγωδία χειρότερη από αυτή του 1974.
ΟΜΩΣ! Θεωρώ παράλληλα, πως είναι νωρίς για να βγάλει κανείς συμπεράσματα.
Τα πολιτικά κόμματα που στήριξαν την υποψηφιότητα του Δημήτρη Χριστόφια, μετέχουν και της Κυβέρνησης και των Επιτροπών.
Ως εκ τούτου, μόνο υπομονή μπορεί να κάνει κάποιος και, να περιμένει τα αποτελέσματα του Εθνικού Συμβουλίου που θα συνεδριάσει αυτήν την εβδομάδα για δύο ίσως και τρεις μέρες-όπως άκουσα σήμερα το πρωί στο ραδιόφωνο.
Ένα έχω να πω τούτη την ώρα και το εννοώ απόλυτα.
Πως ΑΝ φτάσουμε σε δημοψήφισμα, αυτό α) θα πρέπει να βγάλει ένα αποτέλεσμα ισχυρό-όποιο και αν είναι και β) αυτό το αποτέλεσμα να γίνει α-πό-λυ-τα σεβαστό από την όποια πλευρά «ηττηθεί». Γιατί αλλιώς, θα οδηγηθεί η Κύπρος σε περιπέτειες αδιανόητες. Και όσοι τις «καλλιεργήσουν» θα καταδικαστούν ιστορικά «εις το πυρ το εξώτερον»
Το 2004, όταν ο αείμνηστος Τάσσος Παπαδόπουλος έκανε το διάγγελμά του, είχε ήδη στα χέρια του, για εβδομάδες, πολλαπλές μετρήσεις της Κοινής Γνώμης που έδιναν στο ΌΧΙ ποσοστά άνω του 60%. Έτσι, όταν κάλεσε τον λαό να πει ΟΧΙ δεν πήρε ρίσκο για το εσωτερικό μέτωπο, για την κοινωνία. Δεν θα άλλαζε ασφαλώς την στάση του αν οι τάσεις στην κοινωνία ήταν άλλες, αλλά, είμαι βέβαιος πως άλλαζε τον «τόνο» του.
Αυτή τη στιγμή, υποθέτω πως θα γίνει το ανάλογο. Θα μελετηθούν δηλαδή οι «τάσεις» της κοινής γνώμης και αναλόγως θα διαμορφωθεί τόσο ο «τόνος» όσο και το βάρος της στρατηγικής ώστε να καλυφθούν τα ζητήματα που απασχολούν τους Πολίτες.
Υποθέτω, και ελπίζω δηλαδή, πως έτσι θα γίνει.
Αλλά, επειδή η Πολιτική είναι συχνά σαν «λάστιχο» το περίφημο «Ορόσημο» του Δεκεμβρίου μπορεί και να πάει περίπατο, ίσως γίνει μία «ενδιάμεση» διευθέτηση της Ενταξιακής Πορείας της Τουρκίας προς την Ε.Ε. ώστε να δοθεί περισσότερος χρόνος.
Σου έδωσα πιο πάνω, κάποιες από τις παραμέτρους που θεωρώ σημαντικές.
Τελειώνω λέγοντας πως περιμένω να διαμορφώσω άποψη, αν και όταν μας «φέρουν» ένα τελικό Πλάνο στο οποίο θα κληθούμε να το κρίνουμε.
Θα πρέπει, να σκεφτούμε πολλά πράγματα και πάνω από όλα την ίδια την Ιστορία, αλλά όχι μόνο σε σχέση με το χθες αλλά και το αύριο. Χθες, κυκλοφόρησε με τον Φιλελεύθερο ένα φυλλάδιο για το «σωστό Ναι». Δεν πρόλαβα να το διαβάσω προσεχτικά, αλλά κόλλησα σε ένα σημείο με το οποίο συμφωνώ 100%.
Πως μία «σωστή» Λύση, περιέχει τον ΑΠΟΛΥΤΟ σεβασμό στις ιδιαιτερότητες (ιστορικές και πολιτισμικές) των δύο Κοινοτήτων. Τόσο για τους Έλληνες της Κύπρου, όσο και για τους Τούρκους της Κύπρου. Αυτό, σημαίνει πως το μέγα βάρος η γιγάντια επένδυση θα πρέπει να γίνει στην Παιδεία και τον Πολιτισμό. Με τεράστια σοβαρότητα.
Προς ώρας, δεν νομίζω πως έχω να πω κάτι άλλο.
ΕΔΕΚ Η.Β.,
Καλά το κατάλαβα εγώ ότι δεν έχεις χαμπάρι [δηλ. είσαι αχάπαρος – στα αγγλικά ignorant] για το τι εστί Ομοσπονδία ... Τζιαι κάθουμαι τζι’ εγιώ τζιαι συζητώ μαζί σου ... Εν αφκά πά(νω) στους τοίχους που σύρνω!
Μα ρε Μεγάλε, νομίζεις ότι ΕΜΕΙΣ [ή τουλάχιστον εγιώ – για να μιλώ μόνο γα τον Εαυτόν ΜΟΥ], που πιστεύουμε ότι η Ομοσπονδία αποτελεί [αυτή τη στιγμή] την ΜΟΝΟ οδό για λύση του κυπριακού και επανένωση του νησιού, αν κρίνουμε ότι αυτό που [ίσως, λέω ίσως] ΜΑΣ προταθεί ΔΕΝ είναι βιώσιμο και λειτουργικό ή θα δημιουργήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα προβλήματα κι αδιέξοδα, θα το δεχτούμε; Μα πόσο υποτιμάτε τελικά αυτόν τον κόσμο, για τον οποίο επαίρεστε ότι το 2004 ψήφισε κατα 76% ΟΧΙ;
Η ερώτηση είναι τελικά πολύ απλή; Αποδέχεσαι τη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία ως μορφή λύσης του κυπριακού; Το περιεχόμενο της [η έκταση των δύο εδαφικών περιοχών, οι τρόπος εκλογής και λειτουργίας αλλά και οι εξουσίες των δύο τοπικών διοικήσεων, το περιουσιακό] είναι υπό συζήτηση και διαπραγμάτευση [αν επιδιώκουμε τελικά λύση], αλλά υπάρχουν κάποια στοιχειώδη πράματα που χαρακτηρίζουν μια Ομοσπονδία [κι όχι Συνομοσπονδία], όπως η μια διεθνής προσωπικότητα και η μια ιθαγένεια που έχουν ήδη συμφωνηθεί!
Εσύ όμως, συμπαθέστατε ΕΔΕΚ Η.Β., γενικολογείς και συνθηματολογείς και δεν τοποθετείσαι καθόλου. Το αποφεύγεις επιμελώς κρυβόμενος πίσω από νέα ερωτήματα που υποβάλλεις.
Για πες μας [για να μάθουμε κι εμείς] ποιες από τις “… δικές μας θέσεις, όπως έχουν δημοσιοποιηθεί, περιέχουν συνομοσπονδιακά στοιχεία και υποχωρήσεις που πόρρω απέχουν από τις δεσμεύσεις Χριστόφια προς το λαό και προς εμάς και που θυμίζουν το Σχέδιο Ανάν, το οποίο ο κυπριακός λαός απέρριψε”;.Συγκεκριμένα πράματα κι όχι αοριστολογίες! Όλ’ αυτά αποτελούν κτυπήματα κάτω από τη μέση. Γιατί δεν υιοθετείw τουλάχιστον τα μηνύματα που βγαίνουν μέσα από τα δυο [μακροσκελή] σχόλια του Blogοδεσπότη PolitisPittas;
Πρώτον, ότι “… κανένας –ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΣ- δεν θα στηρίξει «λύση» που να νομιμοποιεί την Κατοχή και τα αποτελέσματά της”, και δεύτερον να “… περιμένεις να διαμορφώσεις άποψη, αν και όταν μας «φέρουν» ένα τελικό Πλάνο στο οποίο θα κληθούμε να το κρίνουμε”;
Anef_Oriwn
Δευτέρα 14/9/2009 – 5:36 μ.μ.
Κε Πήττα, δεν ξέρω αν είσαι "μαέστρος της πένας" που λένε, αλλά κάπως τα κατάφερες σήμερα στα δύο μακροσκελή σχόλια σου να μην έχω την παραμικρή αντίρρηση. Μήπως θα έπρεπε να πας στο διπλωματικό σώμα τελικά; Ή να βγεις στην πολιτική;
Το ΠΑΣΟΚ και η αριστερά της Μιμήςδεν κάνουνε τέτοια πράγαμτα.
Την Παρασκευή 18/9/2009, διαβάστε στο christofias-watch, μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του μυστηριώδους blogger Φάληρου Κυπριώτη, πίσω από τον οποίο βρίσκεται επώνυμο πρόσωπο με μεγάλη συμμετοχή στα πολιτικά πράγματα του τόπου. Ο Φάληρος Κυπριώτης τα λέει έξω από τα δόντια.
“Ο Φάληρος Κυπριώτης τα λέει έξω από τα δόντια.”
--- Δηλ. έχει χάσει τα δόντια του;
Πάντως ο anef εκτός από ρατσιστοφασισμό, ηλικιακό ρατσισμό και σατυροπορνοπάθεια, έχει και θανατηφόρο χιούμορ!
Που το βρήκατε ρε παιδιά της Επαγρύπνισης, αυτό το κελεπούρι;
Κύριε Άνευ, ακόμα δεν τα έχω χάσει και ευτυχώς διαθέτω γερότατη οδοντοστοιχία!
@Αγαπητέ ΕΔΕΚ Η.Β. έκανες κάποια ερωτήματα, απάντησα, σχολίασε σχετικά και ο φίλτατος Άνευ και μάλιστα με έντονα γράμματα- αλλά επέστρεψες στη συζήτηση!
@Λυδία σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο,
@Δραπέτη-και σένα για το βιβλίο-πάντα χρήσιμες αυτές οι πληροφορίες.
@Νάσια, ναι, κάπως έτσι. Και, η δαιμονοποίηση του όποιου Άλλου, ακόμα και του απλά πολιτικού αντιπάλου, μια κατάρα στην οποία τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο έχουμε δυστυχώς εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις. Όλοι!
@Αίολε, ευχαριστώ και σένα, και ασφαλώς η τελευταία παράγραφος δεν μπήκε διόλου τυχαία.
@Τσαλαπετεινέ μου, τα είπαμε στο στέκι σου,
@Imaginos καλημέρα, επιεικώς άστοχο το σχόλιο σου κατά τη γνώμη μου,
@Φ.Κυπριώτη, δεν βλέπω κάτι το αξιοσημείωτο όταν κάποιοι άνθρωποι συμφωνούν σε μία περίσταση και διαφωνούν σε κάποια άλλη. Αν αυτό το αυτονόητο καταντάει "είδηση" τότε απλά σημαίνει πως δεν ξέρουμε να μιλάμε! Άϊντε να δούμε τι θα πείτε και σεις ως...μυστηριώδης στην συνέντευξή σας προς την Επιτροπή. Επιτροπή-Επίτροποι μου θυμίζει ολίγον από Στρατοδικείο αυτό!
@Ανώνυμε....ο Άνευ πάσχει από....σατυροπορνοπάθεια;;; Και έλεγα τόσο καιρό πως σε κάτι πρέπει να ταιριάζω μαζί του! Το βρήκα! Βλέπεις, εδώ και καιρό θέλω να γράψω ένα άρθρο απενοχοποίησης της πορνογραφίας (εξαίρεση κάθετη ασφαλώς οτιδήποτε εμπλέκει ανήλικους) αλλά, δεν με αφήνει η επικαιρότητα που καλπάζει!
Πάντως, συν τοις άλλοις είναι ενδεικτικό ηλικιακού ρατσισμού το σχόλιο του γνωστού πορνοσάτυρου ανεφορίτη.
Όχι μόνο τον ενοχλεί πολύ η κρυστάλλινη φωνή του Φάληρου Κυπριώτη, αλλά φαίνεται τον ενοχλεί και η ηλικία του. Γι' αυτό και το σχόλιο ότι "έχασε τα δόντια του".
Ο ανεφορίτικος ηλικιακός ρατσισμός, η ανεφορίτικη διαστροφή και πορνανωμαλία, καραδοκεί σε κάθε blog. Ακόμη και στο πιο μετριοπαθές και πιο ανεκτικό blog, όπως το ιστολόγιο του κ.Γ. Πήττα.
Του 62 είμαι-τα έφαγα τα ψωμιά μου λέτε;
Πλάκα έχουν τα Επιτρόπουλα – και τα Ανώνυμα και τα μυστηριώδη και τα φαλακρά και όσα έχουν ή δεν έχουν δόντια. Τα δόντια του κάποιος μπορεί αν τα χάσει και λόγω ηλικίας, αλλά και για άλλους λόγους – μπορεί να έτρωγε πολλά γλυκά, να έχει έλλειψη ασβεστίου, να έφαγε ππουνιά ή και λόγω ατυχήματος. Αλλά άμα οι άλλοι έχουν έμμονες, σύνδρομα ανασφάλειας και παραισθήσεις και νομίζουν ότι τους κυνηγούν ηλικιακοί ρατσιστές και πορνοσάτυροι, θα έχει πάθει εμπλοκή και ο νους τόση και δεν μπορούν να σκεφτούν τίποτ’ άλλο. – Όμως καλό είναι να προβληματιστούν και να ψαχτούν λίγο γιατί αυτές οι συνεχείς αναφορές τους σε «πορνοανωμαλίες» και «οθωμανικά» πολύ πιθανόν να αποκαλύπτει κάποιες απόκρυφες πλευρές του μυστηριώδους και ανώνυμου εαυτού τους.
**********
PolitisPittas,
Αν θέλεις κάποιες πληροφορίες ή απόψεις και ιδέες για το άρθρο σου για απενοχοποίηση της πορνογραφίας μια και τόσοι και τόσοι [Ανώνυμοι και στρατιωτικοί Επίτροποι] με θεωρούν ειδικό, κόπιασε και κάτι θα σου πω!
Πρόσεξες όμως που μόλις ο παρέας ο ΕΔΕΚ Η.Β., την έκανε με μεγάλα πηδήματα [μάλλον θα διαβάζει κι αφού αποστηθίσει 2-3 κουβέντες θα έρθει να μου απαντήσει] κατέφτασαν εδώ στο Blog ΣΟΥ [για να με στολίσουν με ποικίλα κοσμητικά επίθετα], διάφορα Ανωνυμάρια, προφανώς ομοϊδεάτες του. Δεν φτάνει που με περνούν καθημερινώς από το Στρατοδικείο τους [sorry στο Ακατονόμαστο blog τους, ήθελα να πω], και με βρίζουν κανονικά, [αλλά και στο δικό Blog μου πράττουν το ίδιο, αλλά εκεί σβήνω πλέον τα όποια υβριστικά, απαξιωτικά και χυδαία σχόλια τους], είπαν να εφαρμόσουν την ίδια τακτική κι εδώ, μήπως και ξανατολμήσω να αμφισβητήσω κάποια από τις Ιερές Αγελάδες του πολιτικού και blogοσφαιρικού τους χώρου!!!
Κοπέλια περαστικά ΣΑΣ!!!
Anef_Oriwn
Τρίτη 15/9/2009 – 3:47 μ.μ.
Ελιμπίστην η Πελλομαριού μιλλόπιττες!
O Anef_Oriwn μπορεί;
Ο Anef_Oriwn μπορεί;
Ποσώς με ενδιαφέρουν οι πράξεις του Anef_Oriwn, με απασχολεί όμως η συμπεριφορά των ομοϊδεατών μου, ειδικά εκείνων που μέχρι σήμερα έχουν επιδείξει – τουλάχιστο στις πλείστες των περιπτώσεων - σοβαρότητα και ποιότητα χαρακτήρα και υψηλό επίπεδο στις διαλογικές τους αντιπαραθέσεις.
Ανώνυμε 15 Σεπτέμβριος 2009 7:52 μμ
Η σχετικά μακρά εμπειρία μου στο διαδίκτυο με έμαθε πως στο συγκεκριμένο μέσο και ειδικά με το καθεστώς της συχνής ανωνυμίας, όλοι σχεδόν έχουμε κάποιες "ατσαλες" στιγμές.
Επίσης, κάτι που έχω πει αμέτρητες φορές:
Συχνά, γράφουμε τα σχόλια μας με "προφορικό" λόγο-ειδικά στις συζητήσεις. Το αποτέλεσμα, πολύ συχνά, είναι ο λόγος αυτός να είναι άκρως παρεξηγήσιμος, γιατί ενώ ο γράφων "μιλάει" και έχει στον νου του τον "τόνο φωνής" που μπορεί να είναι πειραχτικός και αθώος, όταν το περιεχόμενο είναι γραπτό "ηχεί" διαφορετικά.
Αυτός ήταν και ο λόγος που έσβησα κάποια πράγματα χτες εδώ, επειδή μου φάνηκαν ξένα και άτσαλα, μάλλον βιαστικά και πρόχειρα εκφρασμένα.
Είδατε το blog μου;
http://ahmetoriwn.blogspot.com
Ναι, στο σχολίασα κιόλας.
Για να καταλάβω ....... αυτά CTP-ÖRP iktidarı döneminde Vakıflar İdaresi tarafından yaklaşık 746 bin TL harcanarak İstanbul, Londra ve Brüksel’de gerçekleştirilen “Kıbrıs’ta Vakıf kayıtları…400 yıllık miras…” konulu sergi, ayrıca Girne’deki Dome Otel ile Ercan ana yolu üzerinde 43 dönümlük Vakıf arazisinin kiralanmasıyla ilgili sözleşmeler hakkında Başsavcılığa suç duyurusunda bulunuldu.
Είναι πράγματι τούρκικα;
:-)))
Μόλις το είδα :
Ahmed_Oriwn
Κάτω από την μέση χτύπημα.
Δημοσίευση σχολίου