Στήλη Άλατος

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.

Συντονιστείτε τώρα στους 107, 6

Κινούμενη Άμμος. Κάθε Σάββατο 6-8 μ.μ στον 107,6 ή στο : www.1076.eu Στο shoutbox, το συζητάμε ζωντανά! Από τον Bach στον Dylan και από τον Beethoven στους Beatles και τους Felice Brothers,όλα είναι Μουσική 107.6 ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Σάββατο, 18 Ιουλίου 2009

Με το Κίτρινο Υποβρύχιο, στης Πάφου τον Κήπο.

Εκεί στο Παλαιό Φάληρο που μεγάλωσα, πριν από 40 χρόνια υπήρχαν ακόμα ωραία θερινά σινεμά.
Το αγαπημένο, το πραγματικά αλησμόνητο ήταν η Αμφιτρίτη, στον ομώνυμο δρόμο. Φουντωμένα γιασεμιά και πυκνοί κισσοί αγκάλιαζαν τις μάντρες που όριζαν τον χώρο, στα πλαϊνά ταμπέλες διαφήμιζαν τα τοπικά καταστήματα, και στο διάλλειμα ολίγων λεπτών στη μέση της ταινίας, ο πιτσιρίκος με τον ξύλινο δίσκο «τσιπς, σοκολάτες, σάμαλι, πορτοκαλάδα Ήβη και…ταμ-ταμ» η ελληνική έκδοση των αναψυκτικών τύπου cola.

Κάθε τόσο, ειδικά όταν φυσούσε η θαλασσινή αύρα, μιας που η παραλία δεν απείχε πάνω από 5 λεπτά, στα ρουθούνια κατέφθανε ένα απίθανο αρωματικό χαρμάνι: η θαλασσίλα, τα γιασεμιά και, η ψησταριά «Το Πικάντικο» ακριβώς απέναντι από το σινεμά, στην οποία κατά κανόνα καταλήγαμε μετά το έργο. Σινεμά, σουβλάκια πατάτες και αναψυκτικά , όλα με το πολύ 30 δραχμές.

Εκεί που λέτε, είδα παιδί, το 1969, το περίφημο «Κίτρινο Υποβρύχιο» των Beatles, το Yellow Submarine.
Και ακόμα θυμάμαι το σχόλιο του αγαπημένου μου πατέρα στο τέλος της ταινίας. Σκεφτικός πολύ, κούνησε το κεφάλι του και είπε:
«Πολύ μπροστά είναι οι άνθρωποι, πάρα πολύ μπροστά, ανοίγουν δρόμους, θα περάσουν 100 χρόνια για να ξαναγίνει κάτι τέτοιο».

Λίγο καιρό αργότερα, ο αδελφός μου που ήταν στο Λονδίνο ψάχνοντας τους μουσικούς του δρόμους, μου έστελνε ένα από τα πρώτα του γράμματα με τους στίχους του Κίτρινου Υποβρύχιου γραμμένους στην πίσω πλευρά της σελίδας και μου έλεγε «μίλα για το τραγούδι με τον μπαμπά, έχει πολλά νοήματα».


Τα θυμήθηκα που λέτε όλα αυτά αγαπητοί αναγνώστες καθώς ετοιμαζόμουν να γράψω το σημερινό άρθρο, όταν το μάτι μου έπεσε σε μία ιστοσελίδα στην οποία αναφέρονταν μεταξύ άλλων, πως σαν σήμερα, έγινε η πρεμιέρα αυτής της ταινίας στο Λονδίνο τον Ιούλιο του 1968. Στην Ελλάδα, το είδαμε ένα χρόνο αργότερα.
Η ταινία αυτή, πραγματικά, ήταν πολύ μπροστά. Ακόμα εμπνέει και δίνει ερεθίσματα ακόμα βλέπει κανείς δεκάδες ιδέες σε κινούμενα σχέδια και clips που αντλούν από την αισθητική αντίληψη και την ονειρογραφία που ξεκίνησε το «Κίτρινο Υποβρύχιο».

Και, παρόλο που τα σκίτσα , το σενάριο και η σκηνοθεσία δεν υπογράφονται ευθέως από τους Beatles, είναι γνωστό πως όλα έγιναν με την αυστηρή καθοδήγησή τους. Ένα μουσικό ποίημα είναι η ταινία, ένα ποίημα που δοξάζει την ελευθερία και την αρμονία, που σαρκάζει τους γραφειοκράτες και τους εξουσιαστές, μια συμφωνία χρωμάτων και ονειρικών εικόνων που απελευθερώνουν ότι καλύτερο έχει η ψυχή του κάθε θεατή.

Οι Beatles δεν ήταν απλά ένα ακόμα ροκ συγκρότημα. Ούτε καν ένα σπουδαίο συγκρότημα. Ήταν πολύ περισσότερα από αυτά.

Υπήρξαν μία γιγαντιαία πολιτιστική παρέμβαση και ανατροπή στην καρδιά του τότε κόσμου, ένα σχίσιμο της γκρίζας κουρτίνας που σκέπαζε το ψυχροπολεμικό σκηνικό του πλανήτη.
Οι φωνές τους, οι απίθανες αρμονίες τους, οι στίχοι τους έμοιαζαν να φέρνουν τη λιακάδα σε έναν κόσμο μαραμένο.

Τα τραγούδια τους, τρυφερά με τις μοναχικές κυρίες των λονδρέζικων προαστίων, γεμάτα αγάπη για τον κουρέα της γειτονιάς ή τον τραπεζίτη που πάει κάθε πρωί στο γραφείο του χτυπώντας την ομπρέλα του στο δρόμο, τρύπωσαν στις καρδιές των απλών ανθρώπων και χαράχτηκαν ανεξίτηλα καθώς κατάφερναν να τραγουδούν πόθους, όνειρα ξεχασμένα, καημούς, μοναξιές και αγάπες.

Με έναν τρόπο που ποτέ δεν ξέπεφτε στην κλάψα και την μοιρολατρία.
Με υγεία, λαγαρότητα και συχνά με χιούμορ και αυτοσαρκασμό.

Αποδείχτηκε πως η επιτυχία τους δεν ήταν μόνο η ανάγκη των ανθρώπων για κάτι φρέσκο.
Αποδείχτηκε πως η ευφυΐα τους έμελλε να κληροδοτήσει έργο τεράστιο που επηρέασε και επηρεάζει τις Τέχνες και την Αισθητική σφαιρικά. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, πως πλέον διδάσκονται στα Πανεπιστήμια και στα σχολεία πολλών ευρωπαϊκών χωρών τόσο για την μουσική σημαντικότητά τους όσο και ως λαμπρά δείγματα καταγραφής της ζωής μέσα από την Τέχνη…

Σκεφτόμουν που λέτε τι πλάκα που θα είχε, αν μια μέρα ξεπρόβαλλε το Yellow Submarine από τη θάλασσα της Κύπρου.

Να αναδύονταν λέει εκεί στον Πωμό απέναντι από το θρυλικό πια στέκι του Σωκράτη, το Paradise.

Και να πηδούσαν από το Υποβρύχιο οι 4 χάρτινοι Beatles με τις κιθάρες τους για να συναντήσουν τους τζαζίστες που συχνά παίζουν στου Σωκράτη το λημέρι.
Και να άρχιζαν όλοι μαζί να παίζουνε το …we all live in a yellow submarine…yellow submarine…yellow submarine, και οι φωνές να δυναμώνουν, να δυναμώνουν και να σκεπάζουν τον ουρανό.

Και μετά, να ξεκινούσε λέει μια τραγουδιστή πορεία που θα κατέληγε εκεί στον Δημόσιο Κήπο της Πάφου και με τρομπόνια μαγικά και ρυθμικά τύμπανα, βιολιά κιθάρες και ντέφια, θα γίνονταν απίστευτες μαγείες:


Σε κάθε νότα, θα φύτρωνε ένα καινούργιο πολύχρωμο λουλούδι, σε κάθε στροφή θα πετάγονταν πανύψηλα δέντρα, σε κάθε τραγούδι θα ερχόντουσαν χίλια πουλιά εξωτικά και έτσι, οι μπουλντόζες που θέλουν να κόψουν τα δέντρα του Κήπου θα φεύγανε τρομοκρατημένες και οι οδηγοί τους ντροπιασμένοι θα ζητούσαν συγνώμη από τον Κήπο που προσπάθησαν να χαλάσουν.


Τότε, ίσως ακόμα και όσοι μέχρι τώρα επιμένουν πως πρέπει να κόψουν δέντρα και να φυτέψουν στον Δημόσιο Κήπο έναν Καθεδρικό Ναό με τούβλα και μπετό, να καταλάβουν πως πιο σπουδαία «προσευχή» στη Δημιουργία από τα ίδια τα λουλούδια και τα δέντρα δεν μπορεί να υπάρξει.


Ίσως τότε καταλάβαιναν πως το να κόβεις δέντρα και σκοτώνεις τη φύση είναι από μόνη της σαν πράξη τεράστια αμαρτία που κανένας Θεός δεν συγχωρεί.

Γιατί φαίνεται πως η λογική εξέλιπε, η αγάπη για τον άνθρωπο και τον περιβάλλοντα χώρο στέρεψε, η στοργή για τα παιδιά αλλά και όλους που έχουν πραγματική ανάγκη για μία όαση πράσινου τελείωσαν.

Γιατί αν δεν είχαν τελειώσει όλα αυτά κανένας δεν θα σκέπτονταν ποτέ να φυτέψει ένα κτίριο μέσα εκεί.
Ίσως , ίσως, το μόνο που μένει είναι η μαγεία της παραμυθίας.

Η προσευχή της μουσικής, η ευλάβεια των πεύκων και των κυπαρισσιών, η ευσέβεια των ευκαλύπτων.

Δεν ξέρω πως αλλιώς μπορεί να φρενάρει το απέραντο ανθρώπινο θράσος και η μικρόνοια. Η Κιβωτός του Νώε που διδάσκει η πίστη τους, μάλλον δεν τους λέει τίποτα.
Για αυτό και εμείς, ζούμε σε ένα Κίτρινο Υποβρύχιο.
We all live in a Yellow Submarine…Yellow Submarine…Yellow Submarine….

ΥΓ: Καθυστέρησα σήμερα να ανεβάσω το κείμενο γιατί είχα κάποια προβλήματα με τον blogger. Νομίζω επίσης, πως σήμερα το απόγευμα, στην εκπομπή θα σταθώ στο Yellow Submarine, και όχι μόνο ασφαλώς!

Παράρτημα:

Έλαβα πρόσφατα από τον εκλεκτό Αρχιτέκτονα και φίλο Κώστα Κουτσοφτίδη ( http://an-archi-a.blogspot.com/ ) το παρακάτω κείμενο αναφορικά με το έγκλημα που θέλει να διαπράξει η εκκλησία στην Πάφο, την κυριολεκτικά παρά φύση ασέλγεια στον Δημόσιο Κήπο.
Διαδώστε το, ανεβάστε το στα ιστολόγια σας. Προσωπικά αναλαμβάνω τη δέσμευση να το διαβάσω από το ραδιόφωνο, ολόκληρο, σήμερα Σάββατο.

Γιατί δεν πρέπει να κτιστεί ο Καθεδρικός Ναός στον Δημόσιο Κήπο της Πάφου?
21 λόγοι για απόρριψη του αιτήματος του Μητροπολίτη:

1.Η χρήση δήθεν των νεοκλασσικών στοιχείων που μας σερβίρει αποτελεί παραπέτασμα καπνού,μόνο για να δικαιολογήσει την θέληση του για την ανέγερση.Τα νεοκλασσικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της περιοχής που επικαλείται δεν έχουν σχέση ούτε σε αναλογίες,ούτε σε αρμονία με το ύψος και το πλάτος του ναού που προτείνεται. Ιστορικά η αναφορά σε νεοκλασσικό κτίσμα αποτελεί μηρυκασμό ιστορικίστικων στοιχείων,που χρησιμοποιούνται απο αδαείς αρχιτεκτονίζοντες αρχιτέκτονες και δεν έχουν καμμιά σχέση με την σύγχρονη εποχή που ζούμε.
2.Για να αντικατασταθεί το χαμένο πράσινο και να μεγαλώσουν τα νέα δένδρα χρειάζονται 20 με 30 χρόνια.
3.Θα επιφορτωθεί η ήδη βεβαρημένη με τροχοφόρα περιοχή γύρωθεν του κήπου.
4.Δεν δημιουργεί αστικό χώρο.
5.Δεν έχει λειτουργική και χρηστική χρήση πλήν της ικανοποίησης της ματαιοδοξίας του προκαθήμενουτης εκκλησσίας
6.Δεν έχει πείσει η εκκλησία ότι έχει αισθητική,αρκεί κανείς να δεί τις άξεστες επεμβάσεις που έκαναν πάνω στο ναό του Αγ.Θεοδώρου ή ακόμα τις νέες που χτίζουν.
7.Η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη με συντελεστή δόμησης 1% ενώ θέλει κατά παράβαση να δομήσει 5%.
8.Ανατρέπει τις μνήμες πολλών Παφιτών,νέων και ηλικιωμένων που μεγάλωσαν και ερωτεύτηκαν μέσα στο κήπο.
9.Αμφισβητείται ο σημερινός ρόλος της εκκλησίας απο μιά μεγάλη μερίδα του λαού.
10.Μεγάλη μερίδα του λαού πιστεύει ότι το κόστος για ανέγερση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί γιά άλλους φιλανθρωπικούς σκοπούς.Φανταστείτε πόσες οικογένειες που δυσπραγούν θα βοηθηθούν αν χρησιμοποιείτο το ποσό που πρόκειται να δαπανηθεί.
11.Οι φωτογραφίες σε τρισδιάστατη μορφή ξεγελούν φτάνει κάποιος να χρησιμοποιήσει την ανθρώπινη κλίμακα για να καταλάβει τι ύψος και μέγεθος θα έχει το προτεινόμενο κτίριο.
12.Η περιοχή δεν έχει άλλα ψηλά κτίρια πράγμα που θα προκαλέσει ρήξη στη χωροδομική σύσταση της πόλης.Δείτε το παράδειγμα μεγαλοεπιχειρηματία που κτίζει δίπλα απο τα υφιστάμενα του γραφεία,στην οδό 1ης Απριλίου ένα ογκώδες τερατούργημα.
13.Θα αποτελέσει διακοσμητικό στοιχείο,χρήσης μόνο όταν θα υπάρχουν σημαντικές λειτουργείες,αρα συνεπώς θα είναι στο μεσοδιάστημα "νεκρός χώρος".
14.Ο ρόλος της θρησκείας έχει πάρει φθίνουσα πορεία λόγω της επιστημονικής προόδου και της ανερχόμενης πίστης στην ανθρώπινη λογική.
15.Η εκκλησία,αψηφόντας με την κατάθεση των σχεδίων την υφιστάμενη νομοθεσία προκαλεί συναισθήματα που μόνο ενθάρρυνση σε παρόμοιες παράνομες συμπεριφορές απο τους πολίτες μπορεί να οδηγήσει.
16.Η κακογουστιά και το κιτσαριό που επικρατεί στη πόλη μας μόνο με περισσότερα δένδρα μπορεί να καμουφλάρει την υπάρχουσα μιζέρια,όχι με πομπώδη κτίρια όπως το Δικαστικό Μέγαρο,τα νέα κυβερνητικά κτίρια και τώρα τον Ναό.
17.Η θρησκεία μας διδάσκει την ταπεινότητα ενώ η ιστορία της εκκλησίας μόνο το αντίθετο αποδεικνύει.Προκαλεί τοιουτοτρόπως,σε μιά δύσκολα οικονομικά περίοδο,να θέλει να οικοδομήσει,άρα να σπαταλήσει κεφάλαιο που θα μπορούσε να διοχετευθεί ποικιλοτρόπως.
18.Ιστορικά ο κήπος ανήκε στη πόλη και μόνο όταν απειλήθηκε η καταπάτηση της κυριότητας του απο τους τουρκοκύπριους,δώθηκε στην εκκλησία για να "προστατευθεί".Είναι καιρός να αποδείξει η εκκλησία της μεγαλοψυχία της και να επιστρέψει στη πόλη τον Κήπο.
19.Στο τοπικό σχέδιο παράγραφο 2.3.7 σελ. 9 περιγράφεται σαν "περιβαλλοντική περιοχή",άρα σαν περιοχή που χρήζει προστασίας και διατήρησης του πρασίνου (χωρίς αυτό να συναπάγεται πλήρης αποθάρρυνσης οικοδομημάτων αλλά που σημαίνει ότι με μεγάλη προσοχή θα πρέπει να επεμβαίνουμε αρχιτεκτονικά σε τέτοιες περιοχές).
20.Δεν έγινε καμμιά πολεοδομική ή συγκοινωνιολογική μελέτη.
21.Δεν υπάρχει ικανοποιητική επιφάνεια για δημιουργία χώρων στάθμευσης,έστω και αν ο Μητροπολίτης επικαλείται τα οικόπεδα της Μητρόπολης,διότι αν ο ναός που θέλει να κτίσει είναι 500Μ2 σημαίνει ότι τουλάχιστον 600-900 άτομα θα προσέλθουν,που σημαίνει,αν κάθε αυτοκίνητο έχει 3 άτομα,τότε η περιοχή θα επιφορτωθεί με 200-300 αυτοκίνητα,επι πλέον των αυτοκινήτων των μόνιμων κατοίκων,των επισκεπτών στα παρακείμενα κέντρα αναψυχής και λέσχες.

29 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όλοι οι δήθεν υπερασπιστές του Κήπου να μας πουν:

1) αν παν οι ίδιοι στο πάρκο που έχει γίνει άνδρο ναρκομανών και φοβούμαστε να περπατήσουμε.

2) αν αντέδρασε κανένας για την αλόγιστη οικοδομική "ανάπτυξη" μέχρι τώρα και γιατί θυμήθηκαν τώρα που θέλει η Μητρόπολη να χτίσει μια Εκκλησία να διαμαρτυρηθούν.

3)σε ποιον ανήκει ο Κήπος; Αν θα είναι πάρκο γιατί δεν το απαλλοτριώνουν και να δώσουν αποζημίωση;


4) Υπάρχει επαρκής Καθεδρικός Ναός για τη Μητρόπολη Πάφου; Εισηγούνται οι διάφοροι άλλο χώρο;


Δεν τους ενοχλούν τους διάφορους οι μεγαλοdeveloper που έχουν καταστρέψει την πόλη και την Επαρχία και θυμήθηκαν να τα βάλουν με την Εκκλησία, που θα πάρει μέρος του δικού της πάρκου για να χτίσει ένα Καθεδρικό Ναό.


Βεβαίως και δεν τους ενοχλούν οι μεγαλοdevelopers. Γιατί όλοι τα παίρνουν από αυτούς. Οπότε είπαν να βρουν ένα αποδιοπομπαίο τράγο, τον καημένο το Μητροπολίτη που προσπαθεί να ανεγείρει ένα ναό στο πάρκο της δικής του της Μητρόπολης.


Στο πάρκο σήμερα κ. Πήττα δεν έχει yellow submarine, αλλά ναρκωτικά και ο κόσμος φοβάται να περπατήσει. Μια εκκλησία θα άλλαζε προς το θετικότερο τα πράγματα, αφού θα έπαιρνε κόσμο στον κήπο που σήμερα επαναλαμβάνω είναι εγκατελειμμένος.

Αλλά κάποιοι στενόμυαλοι το παραβλέπουν.

Κρίμα κ. Πήττα που δε μελέτησες πιο καλά το θέμα.

politispittas είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε, λαμβάνω υπόψη μου ασφαλώς όλα όσα λέτε και υποθέτω πως για να τα λέτε, κάτι θα ξέρετε.

Από την πλευρά μου, θα απαντήσω ορθολογικά (πιστεύω) και οι απαντήσεις μου ισχύουν ανεξάρτητα από το πόσο γνωρίζω ή δεν γνωρίζω τις συγκεκριμένες πραγματικότητες που αναφέρατε πιο πάνω.

1. Αν το Πάρκο έχει γίνει άντρο ναρκομανών οι Πολίτες ας πιέσουν τις τοπικές αρχές, τον Δήμο και τους Αρμόδιους για να αποκαταστήσουν τον χώρο ώστε να μην "φοβάστε να περπατήσετε".

2. Αντιδράσεις για την αλόγιστη οικοδομική ανάπτυξη εξ όσων γνωρίζω πάντα υπήρχαν. Ωστόσο όπως ξέρετε τα διάφορα τεράστια συμφέροντα άρρηκτα συνδεδεμένα με ΌΛΕΣ τις εξουσίες και κυβερνήσεις της Κύπρου ουδέποτε τόλμησαν να ενοχλήσουν τους Developers. Απλά, κάθε Κυβέρνηση, κάθε Πρόεδρος έχει τους "δικούς" του αλλά ποτέ δεν υπάρχουν επαρκή αισθητικά κριτήρια. Γιατί λοιπόν να μην διαμαρτυρηθούν οι πολίτες για την εκκλησία; Τι είναι η εκκλησία; Ακόμα μία επιχείρηση είναι. Αν ήταν κάτι άλλο από επιχείρηση θα είχε απείρως πιο χαμηλό προφίλ.

3. Ο Κήπος εφ όσον είναι Δημοτικός ανήκει στον Δήμο, δηλαδή στους Δημότες του! Κατά συνέπεια, σύμφωνα με το Ήθος ουδείς έχει νόμιμο δικαίωμα να κάνει οτιδήποτε στον Κήπο αν δεν έχει την συμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας. Αν ο Δήμος είναι έξυπνος ας κάνει ένα τοπικό δημοψήφισμα!

4. Αγαπητέ μου στο σημείο αυτό θεωρώ πως απαντώ με το ύφος του άρθρου μου που στην ουσία του εννοεί πως μου είναι πα-γε-ρα αδιάφορο το αν έχει ή δεν έχει Καθεδρικό Ναό η περιοχή. Αν πρέπει να αποκτήσει να τον αποκτήσει, αλλά όχι σε βάρος του Κήπου. Στην Κύπρο, έχουμε πια περισσότερες εκκλησίες από δέντρα.

Αυτό που με ανησυχεί πάντως αγαπητέ Ανώνυμε από όσα λες και ασφαλώς απαιτεί απάντηση από όσους είναι στην Πάφο και γνωρίζουν, είναι πως σύμφωνα με τα όσα υποθέτω καλόπιστα καταγράφεις ο Κήπος είναι σε πλήρη εγκατάλειψη.

Αν πράγματι λοιπόν ο Κήπος είναι παρατημένος στο έλεος του καιρού και της αφροντισιάς, όσοι έχουν σηκώσει την παντιέρα κατά της ανέγερσης της εκκλησίας (και καλά έχουν κάνει) οφείλουν ταυτόχρονα να ξεσηκωθούν και για την προστασία του Κήπου. Έτσι, ο λόγος τους θα είναι έγκυρος.

Ανώνυμος είπε...

Το λάθος όμως που κάνεις κ. Πήττα και είναι και αυτό που δεν γνωρίζει ο κόσμος είναι ότι:

Ο ΚΗΠΟΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ. ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΗΣ. ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ!

Όσο για το αν μια Εκκλησία είναι επιχείρηση, είναι πολύ κυνικό να λέγεται κάτι τέτοιο. Δε σε υποχρεώνει κανένας να πιστεύεις, αλλά σεβάστου αυτούς που πιστεύουν σε κάτι, είτε στην Ορθοδοξία, είτε σε οποιαδήποτε άλλη θρησκεία.

politispittas είπε...

Αν ο Κήπος ανήκει στην εκκλησία, ασφαλώς μπαίνουν στο τραπέζι κάποιες διαφορετικές αποχρώσεις, αλλά δεν νομίζω να αλλάζει η ουσία. Θα ήθελα η εκκλησία τότε, να είναι αυτή που θα έμπαινε μπροστά για να γίνει ο Κήπος πραγματικό υπόδειγμα χώρου πρασίνου, ηρεμίας, περιπάτου και ανάσας. Θα έπρεπε η εκκλησία να πρωταγωνιστεί στις εύλογες αγωνίες των πολιτών για περιορισμό του φυσικού περιβάλλοντος και την υποταγή του σε κατασκευές.

Γιατί και μία εκκλησία κατασκευή είναι αγαπητέ μου.

Και θα πρόσθετα πως η άποψή μου δεν είναι κυνική για την μία ή την άλλη θρησκεία αλλά για τους διαχειριστές της που συχνά δεν στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Δεν έχω καμία διάθεση να είμαι κυνικός Ανώνυμε Φίλε. Καμία απολύτως, σε πληροφορώ με κουράζει ιδιαιτέρως, αλλά συχνά δεν είναι η επιλογή μου. Και πουθενά, δεν έχουν να κάνουν οι απόψεις μου με απουσία σεβασμού στην πίστη των ανθρώπων όποια και αν είναι αυτή.

koutso είπε...

@ ανώνυμο,

O "ανώνυμος" αν είχε οποιαδήποτε θέληση επιχειρηματολόγησης θα ανταπαντούσε με 42 λόγους εναντίον των 21 που έγραψα.Αντί αυτού μεταφέρει την συζήτηση σ'ενα χαμηλό επίπεδο χρησιμοποιόντας το σλόγκαν που χρησιμοποιούν τα πιόνια του Μητροπολίτη.Σαν πως αν κτιστεί ο καθεδρικός και ο υπόλοιπος κήπος δωθεί στους δημότες όπως ισχυρίζεται ο Μητροπολίτης θα διώξει τους ναρκομανείς.
Αν υπάρχουν χρήστες δεν περιμένουν να κτιστεί ή όχι ο καθεδρικός για να "κτυπηθούν".Αλλά εφ'όσον ο κύριος "ανώνυμος" έχει τόσα αγαθά αισθήματα που επικαλείται γιατί δεν πάει να τους βρεί και να τους βοηθήσει μέσω των θρησκευτικών του αγαθών συναισθημάτων και να βοηθήσει αυτόυς τους συνανθρώπους μας αντί να περιμένει να τους διώξει ο καθεδρικός.ΜΑ ΤΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΤΑ.
ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΠΑΠΑΔΕΣ ΟΤΙ ΜΑΣΟΥΜΕ ΧΟΡΤΑ 'Η ΟΤΙ ΠΕΣΑΜΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΦΟΡΤΗΓΟ.
ΔΩΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΥΡΙΕ ΑΝΩΝΥΜΕ.ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ ΚΥΡΙΕ ΑΝΩΝΥΜΕ.ΟΥΤΕ Ο ΠΗΤΤΑΣ,ΟΥΤΕ ΕΓΩ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

koutso den mas apantas telika!

O Kipos anikei stin ekklisia telika kai oxi ston Dimo? Giati an anikei stin ekklisia oti thelei kanei aplo einai!

Λυδία είπε...

Συγνώμη για το ύφος, αλλα μερικοί πρέπει να είναι τελείως ηλίθιοι να έχουν μπροστά τους ένα απίστευτα ωραίο κείμενο γραμμένο σαν σοφό παραμύθι με τόσα ωραία στοιχεία και να σχολιάζουν από κάτω με τον τρόπο που το κάνουν.

Εγώ δεν ζω στην Κύπρο, από την Αθήνα γράφω αλλά έλεος ορισμένοι, χειρότεροι από ζώα! Πολύ χειρότεροι!

Λυδία

koutso είπε...

@ανώνυμε,
το γυρίσαμε στα greeklish?
Eπειδή "ανήκει στην εκκλησία" να σεβαστεί τους πολεοδομικούς νόμους και να παραιτήσει η εκκλησία να χρησιμοποιεί τα αγνά συναισθήματα των θρήσκων ανθρώπων για να τους σέρνει όπως τα πρόβατα.Αρκετά κακά υπέφερε αυτός ο τόπος απο την αλαζονεία των παπάδων και των ψευδοπατριωτών σωτήρων της πατρίδας.Βλέπουμε το αποτέλεσμα εδώ και 35 χρόνια.Αυτό ομως δεν είναι το θέμα μας.Το θέμα μας είναι ο ετσιθελικός τρόπος που η εκκλησία αγνοεί την πολιτεία και προχωρεί με τηνκατάθεση σχεδίων σ'ενα χώρο με 1% συντελεστή.Οι υπόλοιποι λόγοι είναι γραμμένοι στην ανάρτηση του Πήττα.
Εσύ δεν έδωσες κανένα λόγο ακόμα.

Truth είπε...

Στο δικό μου σχόλιο θα ήθελα να σταθώ στο σημείο 14 της αρχικής τοποθέτησης ("Ο ρόλος της θρησκείας έχει πάρει φθίνουσα πορεία λόγω της επιστημονικής προόδου και της ανερχόμενης πίστης στην ανθρώπινη λογική"). Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο παρόλο που θα απέφευγα τον όρο "πίστη στην ανθρώπινη λογίκη" και θα τον αντικαθιστούσα με τον όρο "χρήση". Η πίστη, σε οτιδήποτε, είναι θεωρώ αρνητικό.
Στη ουσία τώρα του σχολίου μου: η φθίνουσα πορεία της θρησκείας (σε συνδυασμό με την έλλειψη καλιέργειας/μόρφωσης), είναι πιθανόν και ο λόγος για τον οποίο η ηγεσία μιας θρησκείας κάνει κινήσεις εντυπωσιασμού. Αυτό όμως ίσως να είναι και θετικό σημάδι (μακροπρόθεσμα) αφού όσο πιο ακραίες οι κινήσεις σε τόσο μεγαλύτερη απόγνωση βρίσκονται (και επίσης τόσο μεγαλύτερες αντιδράσεις θα προκαλέσουν και άρα πιο γρήγορα θα μας αδειάσουν τη γωνιά). Ν

Ανώνυμος είπε...

Τι έκανες κ. Κούτσο εσύ για τον κήπο; Ζήτησες μέτρα για να επιστραφεί στον κόσμο και να φύγουν τα πρεζόνια; Όχι

Δεν έκανες τίποτα.

Τίποτα.

Ό,τι έκανες και για να σταματήσεις την Aristo, το Lepto, τον Kleanthi Savva, τον Pafilia και όλους τους άλλους.

Τίποτα.

Όταν θυμήθηκε σε ένα μικρό μέρος του ΔΙΚΟΥ ΤΗΣ κήπου να χτίσει η Μητρόπολη εξεγερθήκατε διάφοροι ακελοφιλικοί πεφωτισμένοι.

Αν το θέλετε πάρκο, ζητήστε την απαλλοτρίωσή του και αποζημιώστε τη Μητρόπολη.

Αν δεν έχετε σκοπό να την αποζημιώσετε, αφήστε την να προσπαθεί να αξιοποιήσει την περιουσία της, όχι για να κάνει ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΡΕΣ και ΕΠΑΥΛΕΙΣ και άλλα διάφορα από τα οποία μάθατε αρκετοί αρχιτέκτονες/πολιτικοί μηχανικοί να τσιμπάτε και για τα οποία ΣΙΩΠΑΤΕ, αλλά για να κάνει ένα Καθεδρικό Ναό. Ω τι έγκλημα να θέλει να κάνει η Μητρόπολη ένα ναό μέσα στον κήπο της!

Όχι μόνο είστε υπερβολικοί, αλλά είστε και κακόβουλοι.

Ο κήπος, επαναλαμβάνω είναι ιδιοκτησία της Μητρόπολης. Για τίποτε δε σας έκοψε τόσα χρόνια, όταν έγινε η Πάφος αγνώριστη και θυμηθήκατε ξαφνικά να τα βάλετε με τη Μητρόπολη;

Που έχει έναν από τους πιο συναινετικούς, φιλικούς προς τον κόσμο, ανοιχτόμυαλους και δίκαιους ιεράρχες;

Το θέμα είναι βέβαια πολύ πιο σοβαρό. Ξέρετε οι διάφοροι ακελάριοι ότι ο Γεώργιος, γνωστός για τον πατριωτισμό του στο Κυπριακό, πιθανότατα θα είναι ο επόμενος Αρχιεπίσκοπος και ξεσηκώνετε τον κόσμο εναντίον του, επειδή δήθεν σας νοιάζει ο κήπος.

Άθλιοι ακελικοί προβοκάτορες.


Σημείωση: ο greeklish πριν δεν ήμουν εγώ.

koutso είπε...

@ ανώνυμο 1 και 2,
Το γυρίσαμε στα πολιτικά τωρά επειδή δεν έχετε ένα εύλογο επιχειρήμα να μας πείτε,πιόνια του κερατά? (βρίζω γιατί ενώ εσείς επικαλείστε την ανωνυμία σας εμείς είμαστε "εκτεθιμένοι".Αν είχατε το θάρρος να εκφράζεστε ενυπόγραφα τότε θα άλλαζα ύφος).
Σε/σας πληροφορώ ότι 25 χρόνια που εργάζομαι σαν αρχιτέκτονας δεν έχω σχεδιάσει για κανένα απο δαύτους που αναφέρεσαι και μάλιστα τους τα γράφω κανονικά.Είναι το μόνο όπλο που έχω,ο λόγος και το επιχείρημα του αρχιτέκτονα.
Ομως δεν βλέπω τον λόγο να σου/σας δικαιολογούμαι.
Με τον ίδιο τρόπο και με το ίδιο ύφος σου/σας απαντώ διότι αμέσως τρέξατε να με/μας κατηγοροποιήσετε ακελικούς.
Αυτό είναι το μεγάλο σας πρόβλημα? ρε πανάθλια ανθρωπάκια αντί να σκεφτείτε πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά?
Προσπαθείτε να μεταφέρετε την συζήτηση σε άλλα επίπεδα αναφερόμενοι στα πρεζόνια και στους αναπτυξιολόγους του άσχημου,αυτούς που με την συναίνεση της πολιτείας και της εκκλησίας έχουν ασελγήσει κυριολεκτικά στις παραλίες,στα βουνά και στις πόλεις πάνω σε οικόπεδα της εκκλησίας πολλές φορές με μεγαλομέτοχο την εκκλησία.
Η μοναδική σας έννοια είναι η ματαιοδοξία σας.Αν οχι τότε μετατρέψετε τα άχρηστα γραφεία δίπλα απο την εκκλησία των Αγ.Αναργύρων σε χώρο περίθαλψης,υποστήριξης και βοήθειας στα "πρεζόνια" εύσπλαχνοι πατέρες του κώλου.
Που είναι το έργο το φιλανθρωπικό της εκκλησίας που με "τόση" αγάπη μαζεύει τα χρήματα απο τα παγκράτια και τα μετατρέπει σε μετοχικό κεφάλαιο?
Είσαστε υποκριτές,υποκινητές και τραμπούκοι. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.

κουτσοφτου είπε...

@ ΑΝΩΝΥΜΟΥΣ

α)Εισαστε ανιστοριτοι

Β)Εισαστε και ψευτες.

Προφανως για το ανιστοριτοι σας παραπεμπω στα ιστορικα αρχεια....για το δε....ψευτες,ειναι οτι δεν ειδα ουτε ενα χρηστη ναρκωτικων στον κηπο,επειδη ζω ακριβως απεναντι.Η αστυνομια ειναι διπλα.Πως και δεν καταγγειλατε οτι στη δηθεν περιουσια σας γινεται κατι τετοιο ωστε να ακουσουμε και καμια συλληψη στον ΚΗΠΟ.....
Λοιπον αστε τα παραεπιχειρηματα...διαβαστε τουλαχιστον τη συμφωνια Γαλατοπουλου...και αναψετε κανενα κερακι να σας συγχωρεσει ο Θεος.

Anef_Oriwn είπε...

Υπάρχει και η άποψη (και μάλιστα τεκμηριωμένη) ότι ο Κήπος (ή Πάρκο) ΔΕΝ ανήκει στην Μητρόπολη – κάπου, σε μια εφημερίδα είδα μια σχετική επιστολή γι’ αυτό το θέμα. Θα ψάξω να τη βρω για να τη μεταφέρω εδώ (ο επιστολογράφος λέει εκεί κι άλλα πολύ ενδιαφέροντα πράματα).

Anef_Oriwn
Κυριακή 19/7/2009 – 11:29 π.μ.

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς, το ζήτημα ιδιοκτησίας κ. Anef Oriwn, στην Κύπρο δεν είναι ζήτημα άποψης.

Είναι ζήτημα γεγονότων και εγγραφής στο Κτηματολόγιο.

Αν ήταν ζήτημα άποψης, ίσως να είχαν και λίγο δίκαιο οι Τούρκοι που διεκδικούν τα σπίτια μας στις κατεχόμενες περιοχές.


Επί του θέματος κ. Κούτσο:

Είτε προσωπικά δούλεψες για τους μεγαλοdevelopers Aristo κλπ (τους δαύτους που λες), σημασία έχει το ότι κανένας οργανωμένος φορέας (και ειδικά αρχιτεκτόνων) δε φώναζε για τη μορφή που πήρε η Πάφος και θυμηθήκατε να τα βάλετε με τη Μητρόπολη που θέλει να κτίσει ένα Καθεδρικό Ναό στην ιδιοκτησία της. Ίσως προσωπικά να φώναζες για κάποια πράγματα δεν σε ξέρω, αλλά δεν είδαμε κορυφωμένη, οργανωμένη και ειδικά ακελοκίνητη αντίδραση όπως σήμερα.

Θυμηθήκατε κάποιοι έναν κήπο στον οποίον κανείς δεν πάει.

Είναι οι ακελικοί που έγειραν το ζήτημα. Για να βάλουν τον κόσμο εναντίον του Μητροπολίτη Γεώργιου.

Ξέρετε οι διάφοροι ακελικοί ότι ο Γεώργιος, γνωστός για τον πατριωτισμό του στο Κυπριακό, πιθανότατα θα είναι ο επόμενος Αρχιεπίσκοπος και ξεσηκώνετε τον κόσμο εναντίον του, επειδή δήθεν σας νοιάζει ο κήπος.

κε κουτσοφτού δε λες αλήθεια. Πάει στον κήπο το κοινό ή δεν πάει γιατί είναι γεμάτος ναρκομανείς; Πες μας ειλικρινά: εσύ πας στον κήπο; (αν πεις πως πας είτε είσαι εξαίρεση είτε ψεύδεσαι)

Σας λέω: κάντε μια εκστρατεία αν θέλετε να πάρει το κράτος ή ο Δήμος τον κήπο στην ιδιοκτησία του και να αποζημιώσει τη Μητρόπολη είτε με χρήμα είτε με άλλο χώρο κατάλληλο για Καθεδρικό Ναό.

Όσο είναι όμως ιδιοκτησία της Μητρόπολης, το να θέλει να κτίσει μια Εκκλησία σε αυτήν και να κατσιαρίζετε είναι φαρισαϊσμός.

Φυσικά δεν το κάνετε. Γιατί στόχος σας δεν είναι ο κήπος αλλά ο Γεώργιος.

κουτσοφτου είπε...

@ ΑΝΩΝΥΜΟ

Συγχισηκες κα προσπαθεις να αποπροσανατολισεις?
Τον Γεωργιο τον σεβομαστε και τον αγαπουμε.
Εσαι ανεπαρκεστατος,γαι να μιλας εκ μερους του Γεωργιου γι αυτο πηγαινε σπιτι σου.Στον δρομο κανε και μια σταση στη βιβλιοθηκη.Αν παλι δεν θελεις μπορεις ανετα να γινεις πολιτικος και να εκλεγεις μαλιστα.Δεν ειναι καλη ιδεα?

politispittas είπε...

Λυδία σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου. Το κείμενο όπως είδες περιέχει πολλά προσωπικά στοιχεία στην αρχή και΄σιγά σιγά ταξιδεύει, με όχημα το Κίτρινο Υποβρύχιο, σε μία μάλλον ατελέσφορη προσπάθεια να τοποθετήσει το ζήτημα του Κήπου σε μία άλλη βάση τολμώ να πω απείρως πιο Αξιακή και Ηθική από το επίπεδο ενός "ιδιοκτησιακού καθεστώτος", κυρίως μέσα από την απλή ματιά που λέει "αφήστε τους κήπους ήσυχους κι αν είναι να τους πειράξετε κάντε τους περισσότερους". Γράφτηκε με κέφι και διάθεση και για να μην οξύνει αλλά να προκαλέσει γόνιμη συζήτηση γραφτηκε λίγο σαν παραμυθία.

Κυρίως γράφτηκε έτη φωτός μακράν των στενόκαρδων κομματικών τοποθετήσεων. Οι αντιδράσεις είναι από αυτές που κάνουν κάποιους να κλειστούν στο καβούκι τους. Κάποιους είπα, όχι εμένα. Αν και η βλακεία είναι πραγματικά, άπειρη.

kapernaros nikos είπε...

Από τα πάρα πολύ ωραία σας κομμάτια κ.Πήττα. Οι πρώτες παράγραφοι γεμάτοι νοσταλγία για τη γειτονιά σας, όσες φορές έτυχε να αναφρθείτε παντα γράφετε τόσο ωραία, θυμάμαι εκείνο το εκπληκτικό κείμενο με τίτλο ...τα μυστήρια της Ναιάδων...πριν από αρκετά χρόνια στο παλιό ιστολόγιο σας. Και μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίο παίρνετε το Κίτρινο Υποβρύχιο των Μπιτλς και το βάζετε να αναδυθεί στον Πωμό , ένα άλλο μέρος που σας έχει κερδίσει και μετά να παει στο πάρκο. Αυτό που εγώ έχω να προσθέσω είναι πως σαν κάτοικος της Γερμανίας εδώ και δεκαετίας ξέρω πως κανείς δεν διανοήθηκε να χτίσει οτιδήποτε μέσα σε ένα πάρκο. Συχνά σε διάφορους κήπους υπήρχαν ή υπάρχουν προβλήματα με τοξικομανείς αλλά αυτά λύνονται με άλλους τρόπους και σίγουρα ΄΄οχι με τον περιορισμό του ζωτικού χώρου πρασίνου και αναψυχής και με ανέγερση εκκλησιών ή καταστημάτων ή τέλος πάντων κτηριακών εγκαταστάσεων. Ουδείς θα τολμούσε να σκεφτεί κάτι τέτοιο.

strovoliotis είπε...

Από που ξεκίνησε αυτή η ανάρτηση και που κατέληξε!

Θα μείνω στα περί του υποβρυχίου, και μάλιστα ακροθιγώς:
Το στέκι του Σωκράτη στον Πωμό ήταν θρυλικό - πάνε 15 χρόνια τώρα. Τώρα δυστυχώς, έγινε μπακάλικο. Αλλο η μουσική βεβαίως!

koutso είπε...

Αυτή είναι η τελευταία φορά που καταχράζομαι τον χώρο του μπλόκ σου αγαπητέ Γιώργο,όμως μόλις επέστρεψα απο την Φοντάνα Αμορόζα και βλέπω ότι ο ανώνυμος παίζει το ίδιο βιολί,χωρίς να μας δίνει κανένα εύλογο επιχείρημα πλήν εκείνου της ιδιοκτησίας.Εφώτησε μας πάλαι.Κύριε,δεν είναι εδώ το θέμα ,το θέμα βρίσκεται στο γεγονός ότι η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη με 1% συντελεστή και εσείς ,"η θρησκευτική εξουσία" με φασιστικό τρόπο επιχειρείτε να επιβάλετε ένα κτίριο που εκ προϊμίου δεν μπορεί να κτιστεί.Επι πλέον πρέπει η εκκλησία να αφουγκραστεί το παλμό του κόσμου και την ανάγκη για περισσότερο πράσινο,ΟΧΙ ΚΤΙΣΜΑΤΑ!ΤΕΛΟΣ.

Anef_Oriwn είπε...

Κύριε Ανώνυμε (19 Ιουλίου 2009, 1:07 μ.μ.),
[αφού το παίζεις με “κυριάτα” ανταποδίδω τη σχετική προσφώνηση, αλλά κι ΕΣΥ αγαπητέ κύριε, μια και εξελίχτηκες σε βασικό παίκτη/σχολιογράφο σ’ αυτό το post, δεν νομίζεις πως θα ήταν πιο πρακτικό και λειτουργικό να έδινες ένα (σταθερό) nick στο άτομο σου, όπως λόγου χάριν να πούμε “Μητροπολιτικός” ή Ναϊκός - για να υπάρχει έτσι και ένα σταθερό σημείο αναφοράς για τη ομαλή διεξαγωγή της συζήτησης];

Όπως και να ‘χει όμως επί το θέματος της ιδιοκτησίας:

Κατ’ αρχάς να πω ότι η κατάθεση (με στοιχεία μάλιστα) κάποιων θέσεων δεν παύει να αποτελεί (διαφορετική) άποψη ή προσέγγιση έστω κι αν το ζήτημα της ιδιοκτησίας [του συγκεκριμένου χώρου] “… είναι ζήτημα γεγονότων και εγγραφής στο Κτηματολόγιο …” [όπως ΜΟΥ λαλείς]. Γιατί κύριε Ανώνυμε, έχει μεγάλη σημασία πως χαρακτηρίζεται το εν λόγω τεμάχιο γης στον τίτλο ιδιοκτησίας (κοτσσιάνιν).

Anef_Oriwn
Κυριακή 19/7/2009 – 7:55 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Παραθέτω πιο κάτω (scanαρισμένη από τον “Πολίτη” της περασμένης Παρασκευής 17 του μηνός), επιστολή κάποιου Παφίτη, ονόματι Αντρέας Γρηγορίου (δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο), όπου παραθέτει κάποιες ενδιαφέρουσες απόψεις, μεταξύ άλλων και για το ζήτημα της ιδιοκτησίας:

“Δημόσιος Κήπος στην Πάφο και Καθεδρικός Ναός”

“Η ΙΣΤΟΡΙΑ έχει άρωμα από τα παλιά. Από τότε που έγινε ο Δημόσιο Κήπος της Πάφου. Μια ιστορία που κάθε τόσο επαναλαμβάνεται, με τον Δήμο της Πάφου να διαχειρίζεται τον Δημόσιο Κήπο της πόλης, και την ιερά Μητρόπολη Πάφου να κατέχει τίτλο ιδιοκτησίας του χώρου. Όποιος μπει στον κόπο να ξεφυλλίσει τα αρχεία αυτής της ιστορίας είτε στους φακέλους του Κτηματολογίου, είτε στα αρχεία του Δήμου της Πάφου θα διαπιστώσει ότι οι αντιδικίες μεταξύ Μητρόπολης Πάφου και Δήμου Πάφου για αυτά το φορτωμένο ιστορία νευραλγικό σημείο του ιστού της πόλης, έχουν ρίζες στα παλιά, περίπου από το 1905...
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Πάφου, λοιπόν, ύστερα από πολλά και διάφορα που έχουν γίνει για το όλο θέμα καταθέτει πλέον επίσημα αίτηση για εξασφάλιση άδειας ανέγερσης Καθεδρικού Ναού εντός του Δημόσιου Κήπου της πόλης Και αφήνει πλέον, τους άλλους, Δήμο Πάφου, και Κυβέρνηση να πονοκεφαλιάσουν για το θέμα.
ΜΕ ΒΑΣΗ τους υφιστάμενους πολεοδομικούς κανονισμούς ο Δήμος Πάφου οφείλει εκ προοιμίου να απορρίψει την αίτηση. Το συγκεκριμένο τεμάχιο που έχε εμβαδόν 14573 τετραγωνικά μέτρα χαρακτηρίζεται από το Τοπικό Σχέδιο Πάφου από τη ζώνη Δ1α2, η οποία είναι ζώνη προστασίας με επιτρεπόμενο συντελεστή δόμησης 1%, και επιτρεπόμενη χρήση ελεύθερου χώρου πρασίνου, πάρκο, χώρους αναψυχής και ψυχαγωγίας. Επομένως; η αίτηση που αφορά και αλλαγή χρήσης και κάλυψη περισσότερου συντελεστή, ουσιαστικά δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Δήμου της Πάφου. Και να το θέλει ο Δήμος δεν μπορεί να εκδώσει μια τέτοια άδεια...
ΕΠΟΜΕΝΩΣ η αίτηση θα πρέπει να υποβληθεί στο Συμβούλιο Παρεκκλίσεων, να γίνουν οι σχετικές δημοσιεύσεις, και η σχετική δημόσια ακρόαση, και στη συνέχέια, όταν ληφθεί απόφαση από το Συμβούλιο Παρεκκλίσεων να υποβληθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση.
AΛΛA η διαδικασία δεν είναι μόνον αυτή. Στο τίτλο ιδιοκτησίας τον οποίον κατέχει η Ιερά Μητρόπολη Πάφου το τεμάχιο χαρακτηρίζεται σαφέστατα σαν Δημόσιος Κήπος. Επομένως, τίθεται ευθύς εξ αρχής εν αμφιβόλω κατά πόσον αυτός ο τίτλος ιδιοκτησίας σημαίνει κάποια πράγματα. Και όντως σημαίνει. Αυτό το είδε το 1954 ο τότε Μητροπολίτης ο οποίος και προσπάθησε με αίτησή του στο Κτηματολόγιο να απαλείψει αυτόν τον χαρακτηρισμό από τον τίτλο ιδιοκτησίας Πλην όμως δεν το πέτυχε. Γιατί ο τότε διευθυντής του Κτηματολογίου έκρινε ότι η σχετική αίτηση θα έπρεπε να απορριφθεί και ο Δημόσιος Κήπος να παραμείνει έτσι δηλωμένος και στον επίσημο τίτλο ιδιοκτησίας.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ούτε και στα νομικά- θεσμικά η όλη ιστορία είναι και τόσο απλή. Φυσικά, για την όλη ιστορία, η οποία μπαίνει πλέον σε νέους ρυθμούς αναζητήσεων και προστριβών αυτό που κυρίως προέχει είναι οι πολιτικές αποφάσεις. Πολιτικές αποφάσεις τις οποίες η Κυβέρνηση και ο Δήμος Πάφου πλέον θα πρέπει να πάρουν. Με σταθερό, φυσικά, σημείο αναφοράς το γεγονός ότι για χρόνια πολλά ο Δημόσιος Κήπος της πόλης ήταν, και μπορεί να είναι ο πνεύμονας πρασίνου της πόλης και ο χώρος ψυχαγωγίας και ξεκούρασης των πολιτών.”


Anef_Oriwn
Κυριακή 19/7/2009 – 7:55 μ.μ.

Μιχάλης είπε...

Έχει ενδιαφέρον η άποψη του ανώνυμου που υπερασπίζεται τη μητρόπολη.

Όμως ως άνθρωπος της Εκκλησίας δεν πρέπει να λέει ψέματα.
Προσπαθεί να πολιτικοποήσει το θέμα και να ενοχοποιήσει τη… συτζιά του Μαύρου.

Γιατί αγαπητέ μου δεν μας λες ότι εναντίον της ανέγερσης έχει τοποθετηθεί ΟΜΟΦΩΝΑ ολόκληρο το Δημοτικό Συμβούλιο της Πόλης;

Γιατί δεν μας λες ότι ακόμα και η Περιφερειακή Επιτροπή του ΕΤΕΚ είναι εναντίον;
Γιατί δεν μας λες ότι και άλλοι φορείς τάσσονται κατά;
Την Παρασκευή ο Γραμματέας του ΕΤΕΚ Πάφου έλεγε στο ραδιόφωνο ότι ο συντελεστής στην περιοχή είναι σχεδόν μηδενικός και ότι για να γίνει παρέκκλιση και πως ήδη η Μητρόπολη άρχισε να κινεί τα γρανάζια επηρεασμού για να πάρει την παρέκκλιση.

Άνθρωπος της Εκκλησίας δεν είναι σωστό να λέει ψέματα.
Την ημέρα που ο μητροπολίτης έδωσε διάσκεψη τύπου για να παρουσιάσει τα σχέδια του ναού, η ΕΠΙΤΡΟΠΗ όσων διαφωνούν με την ανέγερση ξεκαθάρισε ότι ΔΕΝ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΝΑΟΥ.

Αντιτίθεται στην ανέγερση στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΩΡΟ.

Όσον αφορά το «επιχείρημα» για τους ναρκομανείς:
Δεν ζω στην Πάφο για να ξέρω αν υπάρχουν ή δεν υπάρχουν. Αλλά:

Α) Αν χτιστεί η εκκλησία θα φύγουν ή το πρωί θα βρίσκουν οι παπάδες σύριγγες και άλλα σύνεργα στα σκαλιά της εκκλησίας;

Β) Το ζητούμενο φιλεύσπλαχνοι χριστιανοί είναι φύγουν από εκεί οι ναρκομανείς, να διωχθούν δηλαδή από εκεί και να πάνε αλλού, ή να τους μαζέψει η «μητέρα» εκκλησία και να τους φέρει στο σωστό δρόμο;


Πάντως μέσα από τις απαντήσεις του ανώνυμου φαίνεται ο τρόπος που λειτουργεί η Εκκλησία ή μάλλον που λειτουργούσε πάντοτε.
Με ετσιθελισμό και εκμεταλλευόμενη τη δύναμη της, οικονομική και άλλη.

Τρόποι που καμία σχέση έχουν με τα όσα λένε ότι δίδαξε ο Χριστός.

Aceras Anthropophorum είπε...

Ελπίζω η εκκλησία να μην έχει τον ίδιο λόγο με τους δύο ανώνυμους. Η στάση "δίκό μου το οικόπεδο, ότι θέλω κάνω" δεν χρησιμοποιείται ούτε καν που τους μεγαλοdevelopers. Που είναι ο κοινωνικός ρόλος της εκκλησίας; Που είναι τα αισθητήρια όργανα της να αφουκραστεί αυτό που το ποίμνιο της ζει τζιαι οραματίζεται. Πως μπορεί η εκκλησία να αγνοεί το λαϊκό αίσθημα. ΜΠροστά σε έτσι λόγο, το κράτος μόνο "εφαρμόζεις τους νόμους τζιαι βρίσσεις" μπορεί να αρθρώσει. Συντελεστής δόμισης 1%.

Εκκλησία δεν είναι ο τρεις τέσσερεις κοτζιακαρκές που αποφασίσαν να πααίννουν να λουτουρκηθούν διότι κοντεύκουν στο τέλος τζιαι θέλουν να έχουν το μέσον με τον θεό. Το μεγαλείο της εκκλησίας ήταν όταν ήταν σύγχρονη με την εποχή της. Δεν μπορεί να φέρει η εκκλησία τον κόσμο κοντά στην πνευματικότητα ξαναπέρνοντας μας πίσω στο βυζάντιο ή στη νεοκλασσική περίοδο.

Ο σύχρονος κόσμος της Πάφου είναι τζιαι τα πρεζόνια που δεν τους έμεινεν άλλος τρόπος να αγαπήσουν τη ζωή. Ίσως είναι τζιειαμαί που είναι, τζιαι για τον λόγον ότι η εκκλησία είναι πολλά απασχολημένη με τα κτήματα της. Πού εν η έννοια της αγάπης μέσα σε ούλλον τούτον τον καϊκανά.

Θκιαβάζοντας τες αντιδράσεις με πιάννει η θλίψη για την απουσία πνευματικού λόγου. Έτο τι καταστρέφει την εκκλησίαν τζιαι ξανίζει τους πιστούς, όχι η επιστήμη. Δεν είναι η επιστήμη που αναιρεί την πνευματικότητα. Την πνευματικότηταν αναιρούν την οι αντιλήψεις των "πνευματικών".

Έτους τζιειαμαί. Δοξάστε τους.

politispittas είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε...

έχετε μήπως να αντιπαραθέσετε κάτι στα όσα σας λέγουν; Κάτι που να παράγει διάλογο; Ή απλά το μόνο σας όπλο είναι οι αφορισμοί και οι κινδυνολογίες;

Σας παρέθεσαν πλήθος επιχειρημάτων και σκέψεων.

the Idiot Mouflon είπε...

Τι Αγγλόφιλα πράγματα είναι αυτά που τσαμπουνάτε κ. Πήττα;

Μέχρι και για απόβαση των Άγγλων στον Παράδεισο κάνετε εισήγηση!

Θα πέσει φωτιά να σας κάψει...

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε...

Είναι μαγεία ο βυθός και η ανάδυση στην επιφάνεια ακόμα καλύτερη, άμα έχεις μάτια σαν τα σκαθάρια για να βλέπεις και κεραίες για να παίρνεις σήματα από γύρω.

(Ίσως κάποτε οι παπάδες – ή η απουσία τους - αφήσουν τον κόσμο να πλησιάσει τον Θεό.)

Ανώνυμος είπε...

Αρωτάτε μας τζι εμάς τους μιτσιούς! Πάρκα θέλουμεν, οϊ εκκλησίες! Εν τζε η εκκλησίες καλές αλλά εν μπορείς να παίξεις μάππα τζε να πάρεις τη φιλενάδα σου να κάτσετε. Τζε τα πρεζάκια εν τζε πειράζουν κανένα που τ'αλήθκεια, το πολλύ να σου πουν δκιο κουβέντες παραπάνω, αφού κάθουνται τζαμέ σαν τα ζόμπι τζε θωρούν ίσιαπανω θολωμένοι οι καημένοι. Μπορεί τζε να ονειρέφκουνται τα κίτρινα υποβρύχια που εν ήρταν να τους πιάσουν ακόμα τζε να τους φίουν που τζαμε. Τζε οι Μπίττολς τα ίδια με την Εκκλησία μας λαλούν- ύμνον τις αγάπης οι μεν, all you need is love οι δε. Οπότε κάτι ξέρει ο κύριος Πίττας με το τζίτρινο το υποβρύχιο. Εν κρίμα να μαλλώννουμε κάτω που έτσι ωραίο τζιε εύστοχο πποστ!

politispittas είπε...

Να με συγχωρούν οι φίλοι πιο πάνω, αλλά το ωραιότερο σχόλιο το έκανε ο τελευταίος φίλος που από ότι κατάλαβα είναι και μικρός.

Ευχαριστώ σε φίλε μου-κρίμα που είσαι "ανώνυμος" :-)))

Φάληρος Κυπριώτης είπε...

EUPRESIDENCY - Πυρ ομαδόν κατά του Καρλ Μπιλντ
Έντονες αντιδράσεις στη Λευκωσία αλλά και την Αθήνα, προκάλεσαν οι νέες δηλώσεις του ΥΠΕΞ της Σουηδίας Καρλ Μπιλντ, με τις οποίες απάλλαξε την Τουρκία από κάθε ευθύνη στο Κυπριακό. «Tο Κυπριακό είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής και παραβίασης των αρχών του διεθνούς Δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και βασικών ελευθεριών του κυπριακού λαού, από την Τουρκία κι αυτό δεν μπορεί να παραγράφεται από κανένα», σχολίασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου. «Αναμένουμε ότι η χώρα που ασκεί την Προεδρία θα ενεργεί και θα τοποθετείται στα πλαίσια κοινοτικής αλληλεγγύης και με βάση το διεθνές δίκαιο, τη νομιμότητα και τις αποφάσεις της ΕΕ», ήταν η δήλωση του ΥΠΕΞ, Μάρκου Κυπριανού. Στο πλαίσιο της ΕΕ, η καταδίκη της παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που συνεχίζεται στην Κύπρο συνιστά αυτονόητη αρχή, δήλωσε ο Εκπρόσωπος του ελληνικού ΥΠΕΞ, Γρηγόρης Δελαβέκουρας.


Προς όλους τους Κύπριους bloggers:

Να κηρυχθεί από όλα τα μπλογκς μποϊκοτάζ κατά της Σουηδικής ΙΚΕΑ λόγω της στάσης της Σουηδικής Προεδρίας στην Ε.Ε. αναφορικά με το Κυπριακό.

Να συγκροτηθούν ομάδες ενημέρωσης με φυλλάδια έξω από την ΙΚΕΑ και να πληροφορούν τον κόσμο ώστε να τον αποτρέπουν από τα ψώνια στο συγκεκριμένο κατάστημα.

Ας αποδείξουμε ΜΙΑ φορά πως δεν είμαστε πρόβατα!

Κανένας δεν ψωνίζει από την ΙΚΕΑ, ούτε σεντ στη Σουηδική επιχείρηση μέχρι τουλάχιστον η τοπική διεύθυνση να κάνει δημόσια δήλωση διαφωνίας με τα όσα απαράδεκτα δηλώνει η Σουηδική Προεδρία της Ε.Ε. για το Κυπριακό!

Bloggers, παραμερίστε τις διαφορές σας και ενωθείτε αυτή τη φορά.

Το Κυπριακό είναι πρόβλημα Εισβολής και Κατοχής!