Τι κρίμα που σκοτώθηκες από το χέρι ενός φανατικού συμπατριώτη σου. Τι κρίμα που ο δικός σου Κορκονέας ήταν ένα μέλος της Μπασίζ, της θρησκευτικής πολιτοφυλακής του Ιρανικού μεσαίωνα που κυριαρχεί στην πατρίδα σου.
Του Θεοσκότεινου καθεστώτος που συνθλίβει όχι μόνο το Φύλο σου αλλά και όλους όσους ξεφεύγουν από τον νόμο του Αλλάχ.
Έτσι όπως τουλάχιστον τον ερμηνεύει η Ιρανική Θεοκρατία.
Του Θεοσκότεινου καθεστώτος που συνθλίβει όχι μόνο το Φύλο σου αλλά και όλους όσους ξεφεύγουν από τον νόμο του Αλλάχ.
Έτσι όπως τουλάχιστον τον ερμηνεύει η Ιρανική Θεοκρατία.
Που όπως κάθε Θεοκρατία, θρέφεται από το πτώμα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Τι κρίμα Νέντα που δεν έπεσες από το χέρι ενός αμερικάνου ή βρετανού στρατιώτη.
Τι κρίμα Νέντα που δεν έπεσες από το χέρι ενός αμερικάνου ή βρετανού στρατιώτη.
Τότε, θα έβλεπες την οργή να ξεχειλίζει, τους δρόμους να πλημμυρίζουν από πλήθη «επαναστατών» ποιος ξέρει, μπορεί ακόμα και η Σέχτα(...) να σε τοποθετούσε στο πάνθεον των μαρτύρων κατά του ιμπεριαλισμού. Τίποτα από αυτά δεν έγινε και τίποτα δεν θα γίνει.
Γιατί, σχεδόν κανένας δεν θυμώνει πια από το τσαλαπάτημα των ανθρώπων αν δεν μεσολαβεί συγκεκριμένο ιδεολογικό συμφέρον.
Άντε, να κατανοήσω (αν μπορώ) τα διακρατικά συμφέροντα που συχνά αλλοιώνουν τις επίσημες αντιδράσεις. Οι κυβερνήσεις, δυστυχώς, είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένες να υπολογίζουν και άλλες παραμέτρους. Οι άλλοι όμως;
Παράδειγμα, το λαλίστατο κατά τα λοιπά ΚΚΕ, που ξεμπέρδεψε με ένα δυο ψυχρά δελτία τύπου στα οποία περισσότερο διατυπώνει φόβο για τυχόν επέμβαση του ιμπεριαλισμού στον…εσωτερικό αγώνα του Ιρανικού λαού-της εργατικής τάξης ασφαλώς και μόνο, λες και δεν υπάρχουν άλλες τάξεις που πλήττονται από τη θεοκρατία των αγιατολάδων.
Παράδειγμα, το λαλίστατο κατά τα λοιπά ΚΚΕ, που ξεμπέρδεψε με ένα δυο ψυχρά δελτία τύπου στα οποία περισσότερο διατυπώνει φόβο για τυχόν επέμβαση του ιμπεριαλισμού στον…εσωτερικό αγώνα του Ιρανικού λαού-της εργατικής τάξης ασφαλώς και μόνο, λες και δεν υπάρχουν άλλες τάξεις που πλήττονται από τη θεοκρατία των αγιατολάδων.
Που πήγε σύντροφοι ο διεθνισμός σας;
Η συμπαράσταση στους αγώνες των λαών;
Περίπατο μάλλον μην τυχόν και πέσει πάνω στον Ομπάμα!
Οι διάφορες ομάδες και τα γκρουπούσκουλα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, από όσο πρόλαβα να δω, τουμπεκί ψιλοκομμένο.
Και όμως, είναι οι ίδιοι που τον Δεκέμβρη ξεχείλιζαν από δίκαιη οργή για την εν ψυχρώ δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, είναι οι ίδιοι που με τεράστια ικανοποίηση ανακοίνωναν τις εκδηλώσεις συμπαράστασης στις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Και όμως, είναι οι ίδιοι που τον Δεκέμβρη ξεχείλιζαν από δίκαιη οργή για την εν ψυχρώ δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, είναι οι ίδιοι που με τεράστια ικανοποίηση ανακοίνωναν τις εκδηλώσεις συμπαράστασης στις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Το πρόσωπο του Αλέξη έγινε στάμπα στους τοίχους του Βερολίνου, του Παρισιού, της Λευκωσίας, της Ιστανμπούλ . Γιατί όχι της Νέντα στην Αθήνα και στη Λευκωσία;
Ε λοιπόν, η υποκρισία μας πραγματικά δεν έχει όρια.
Ε λοιπόν, η υποκρισία μας πραγματικά δεν έχει όρια.
Εφ’ όσον οι αγιατολάδες είναι εχθροί του ιμπεριαλισμού, ακόμα και αν δεν μας αρέσουν, κρατάμε τον τόνο χαμηλά, μην τυχόν και ταυτιστούμε με τους Αμερικανούς.
Πάντα, κολλημένοι στην πιο στείρα λογική που έχει υπάρξει, πάντα κολλημένοι στο «ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου». Αυτό το εφεύρημα που κυριαρχεί στους κόλπους της παραδοσιακής αριστεράς, είναι, ότι πιο αντιδραστικό.
Ιράν: ένα καθεστώς που θα έπρεπε να είναι στόχος προτεραιότητας για οποιονδήποτε άνθρωπο η συγκροτημένη ομάδα που αξιολογεί ως κορυφαία αξία τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Τόσο το Ιράν όσο και το σύνολο των θεοκρατικών καθεστώτων του Ισλάμ.
Η Ιρανική Επανάσταση του 1979, απομάκρυνε μεν το διεφθαρμένο Σαχικό κατεστημένο, αλλά, ξεθεμελίωσε δε, οποιαδήποτε ίχνη προόδου είχαν υπάρξει σε αυτή τη χώρα βυθίζοντας της στον μεσαίωνα.
Και μόνο ότι αναφερόμαστε σε μια πραγματικότητα που θεωρεί τη γυναίκα «μισό άνθρωπο» και τους ομοφυλόφιλους "ανάξιους" να ζουν, αρκεί και περισσεύει για να τους καταδικάσει κανείς απόλυτα.
Η Ιρανική Επανάσταση, είναι ένα βαθύ σκοτάδι που με όπλο τη θρησκεία εξευτελίζει με τους αγριότερους τρόπους κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Και όμως…
Ο εξευτελισμός αυτός, οι λιθοβολισμοί, οι ακρωτηριασμοί, οι απαγχονισμοί, τα απίστευτα βασανιστήρια που είναι η έκφραση του Ισλαμικού νόμου στην Περσία, δεν θα μας απασχολούσαν ούτε τώρα ενδεχομένως αν δεν είχε υπάρξει η Νέντα.
Απαγχονισμός δύο νεαρών ανδρών στο σύγχρονο Ιραν. Αιτία: Ομοφυλόφιλοι.....Ιράν: ένα καθεστώς που θα έπρεπε να είναι στόχος προτεραιότητας για οποιονδήποτε άνθρωπο η συγκροτημένη ομάδα που αξιολογεί ως κορυφαία αξία τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Τόσο το Ιράν όσο και το σύνολο των θεοκρατικών καθεστώτων του Ισλάμ.
Η Ιρανική Επανάσταση του 1979, απομάκρυνε μεν το διεφθαρμένο Σαχικό κατεστημένο, αλλά, ξεθεμελίωσε δε, οποιαδήποτε ίχνη προόδου είχαν υπάρξει σε αυτή τη χώρα βυθίζοντας της στον μεσαίωνα.
Και μόνο ότι αναφερόμαστε σε μια πραγματικότητα που θεωρεί τη γυναίκα «μισό άνθρωπο» και τους ομοφυλόφιλους "ανάξιους" να ζουν, αρκεί και περισσεύει για να τους καταδικάσει κανείς απόλυτα.
Η Ιρανική Επανάσταση, είναι ένα βαθύ σκοτάδι που με όπλο τη θρησκεία εξευτελίζει με τους αγριότερους τρόπους κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Και όμως…
Ο εξευτελισμός αυτός, οι λιθοβολισμοί, οι ακρωτηριασμοί, οι απαγχονισμοί, τα απίστευτα βασανιστήρια που είναι η έκφραση του Ισλαμικού νόμου στην Περσία, δεν θα μας απασχολούσαν ούτε τώρα ενδεχομένως αν δεν είχε υπάρξει η Νέντα.
Μια από τις λίγες φορές που αισθάνθηκα πως κάποια πράγματα λειτουργούν στην Ελλάδα, ήταν όταν πριν από ένα χρόνο η Ελληνική Πολιτεία νομιμοποίησε τον Ιρανό πρόσφυγα «Άλεξ». Ο οποίος, είχε συλληφθεί στη χώρα του και είχε περάσει ανείπωτα βασανιστήρια γιατί απλά είναι ομοφυλόφιλος.
Και σε αυτήν την «αντιιμπεριαλιστική» χώρα, η ομοφυλοφιλία καταδικάζεται με θάνατο δια απαγχονισμού. Το πώς κατάφερε να δραπετεύσει, δεν χωράει εδώ, πρόκειται για κυριολεκτικά μυθιστορηματική περιπέτεια που δεν θα σβήσει ποτέ από τη μνήμη του ανθρώπου που την έζησε.
Ευτυχώς, έγκαιρα , ο τότε Ευρωβουλευτής Δημήτρης Παπαδημούλης κίνησε γη και ουρανό, έκανε την υπόθεση γνωστή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έτσι παρενέβη ο Επίτροπος κος Φρατίνι και ο Έλληνας υφυπουργός Εσωτερικών υπέγραψε το πολυπόθητο άσυλο.
Ο Δημήτρης Παπαδημούλης, που με τις πολιτικές ακροβασίες και αμετροέπειες ορισμένων έμεινε εκτός Ευρωβουλής. Ένας καθ’ όλα πετυχημένος πολιτικός στην Ευρώπη, εκφραστής τόσο των Ελληνικών συμφερόντων όσο και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Χωρίς ζυγαριές και υπολογισμούς.
Οι υπουργοί εξωτερικών της G8 εξέφρασαν τη λύπη τους για όσα συμβαίνουν, με χθεσινή ανακοίνωση. Σε κοινή δήλωση τους, με αρκετά έντονο τρόπο καλούν την Κυβέρνηση της Τεχεράνης να ακούσει τον Ιρανικό λαό και να σταματήσει τα φονικά, τις συλλήψεις και τους βασανισμούς.
Όμως, όπως έγραψα και στην αρχή το πρόβλημα δεν είναι αυτοί.
Όμως, όπως έγραψα και στην αρχή το πρόβλημα δεν είναι αυτοί.
Το πρόβλημα είναι η παράλυση της κοινωνίας και της δήθεν πολιτικής και κοινωνικής πρωτοπορίας που θέλει να μονοπωλεί η αριστερά, έστω μία μεγάλη μερίδα της.
Που είναι; Γιατί τέτοια ηχηρή σιωπή; Γιατί τέτοια απίστευτη αναλγησία; Το είπα πιο πάνω και θα το επαναλάβω. Είναι ο φόβος και ο τρόμος, μην τυχόν και «συμπέσουμε» με τους Αμερικανούς.
Γιατί όταν ο Αμερικανός Πρόεδρος δηλώνει προς το Ιράν «ο κόσμος παρακολουθεί» εμείς, ως «συνεπείς αριστεροί» διαχωρίζουμε τη θέση μας…
Γιατί όταν στην Τεχεράνη στους δρόμους πέφτουν νεκροί οι διαδηλωτές λέμε πως «ίσως παρασύρθηκαν από τη CIA» για να δικαιολογήσουμε την ανυπαρξία μας.
Γιατί πίσω από το πρόσχημα των ιδεολογιών, φοβάμαι πως λησμονήσαμε τις ανάγκες που γέννησαν τις ιδεολογίες.
Γιατί όταν ο Αμερικανός Πρόεδρος δηλώνει προς το Ιράν «ο κόσμος παρακολουθεί» εμείς, ως «συνεπείς αριστεροί» διαχωρίζουμε τη θέση μας…
Γιατί όταν στην Τεχεράνη στους δρόμους πέφτουν νεκροί οι διαδηλωτές λέμε πως «ίσως παρασύρθηκαν από τη CIA» για να δικαιολογήσουμε την ανυπαρξία μας.
Γιατί πίσω από το πρόσχημα των ιδεολογιών, φοβάμαι πως λησμονήσαμε τις ανάγκες που γέννησαν τις ιδεολογίες.
Α μωρέ Νέντα…
Αν σε είχε σκοτώσει ένας Σμιθ, ένας Τζον, και όχι ο υπηρέτης του Αλλάχ, τώρα , «η πλατεία θα ήταν γεμάτη με το νόημα που ‘χει κάτι απ’ τις φωτιές…»
ΥΓ. Είχα σκοπό αυτό το Σάββατο, να ασχοληθώ με την προκήρυξη της «Σέχτας Επαναστατών». Ή άποψή μου για δαύτους θα μπορούσε να πυκνωθεί στη φράση «δεν διαφέρουν σε τίποτα (επί της ουσίας) από τους βρωμερά σκουπίδια της Νέας Μανωλάδας που ξυλοκόπησαν , γύμνωσαν και διαπόμπευσαν δύο μετανάστες από το Μπανγκλαντές». Έτσι, καλώς ή κακώς, θεώρησα το θέμα της Νέντα, του Ιράν και των επιλεκτικών ευαισθησιών μας πιο σημαντικό. Πολύ πιο σημαντικό.
37 σχόλια:
Το μαύρο σκοτάδι έχει πολλές μορφές. Το μόνο μέτρο που έχω να το αναγνωρίσω είναι η μαύρη θλίψη που μου προκαλεί. Η ανάρτηση σου φίλε Πίττα μου προκάλεσε μαύρη θλίψη πολλών διαστάσεων.
esie3i3i...
Τα σέβη μου.
Αχ κ. Πήττα...
Και ποιός θα κλάψει τη Νέντα
αφού όλοι κλαίνε για τον νεκρό "βασιλιά της Πόπ" τώρα
που μέχρι χθες τον θάβανε ως παιδέρα.
Μιας και αναφερτήκατε σε "διεθνισμό" ... εξηγάτε μου... ποιον ακριβώς από όλους εννοείτε;
Εκείνον που ήθελε να "σπείρει την επανάσταση παντού" χωρίς να λογαριάζει τι ήθελαν οι ίδιοι οι λαοί, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τα διαφορετικά δεδομένα της κάθε περίπτωσης, χωρίς ποτέ να έχει το θάρρος να καταδικάσει εγκλήματα "φίλων" ... και που ουσιαστικά έγινε απλώς ένα ακόμη όπλο στη σκακιέρα αντιμαχόμενων υπερδυνάμεων;
Μήπως εκείνον που ονόμασε όλους ίδιους χωρίς ποτέ να σκεφτεί ότι οι ίδιοι διαφωνούν;
Εγώ πάντως ανέκαθεν προτιμούσα εκείνον που ούτε τον επεμβατισμό ενέκρινε, ούτε την νοοτροπία του Κάμελοτ γούσταρε.
Καλοί οι Κένεντι μα... το σκεπτικό που λέει πως "τους νόμους που εμείς βρίσκουμε καλούς και δίκαιους θα πρέπει να τους δεχτούν ως καλούς και δίκαιους όλοι στον κόσμο" είναι ένα παραμυθάκι που δεν έχαψα ποτέ.
@Aceras...
Η ανάρτηση φίλε, γράφτηκε υπό την πίεση θλίψης πολλών διαστάσεων. Και άλλο μέτρο αναγνώρισης του σκότους, ούτε εγώ έχω, ούτε ξέρω αν υπάρχει, ούτε ξέρω αν με ενδιαφέρει πια άλλο μέτρο.
@Ανώνυμε...esie3i3i;;;
@Ίλαντρε ευχαριστώ, είναι άλλη μία ψηφίδα στο "παζλ" αυτών που αρκετοί θεωρούν ως "αντιφάσεις" (και εσύ ενίοτε) και εγώ σωστά ή λάθος θεωρώ σαν ακολουθία σκέψεων.
@Idiot Mouflon...ο "διεθνισμός" ίσως να ήταν και ολίγον σαρκαστικός, το ξέρετε.
Δεν ξέρω ποιός νόμος είναι αυτός που "εμείς" βρήκαμε και είναι "καλός" για όλους.
Πιστεύω όμως ότι υπάρχει ένα μέτρο το οποίο επιτρέπει ή δεν επιτρέπει την αποδοχή ή τη σιωπή σε πράγματα που συμβαίνουν. Και νομίζω, πως ήμουν αρκετά σαφής.
*αλήθεια...γιατί ο Πο.Πη έγινε κος Πήττας; Καιρό τώρα ήθελα να σας ρωτήσω!
Γιατί με το Πο.λίτης Πή.ττας εφκάλλατε σπυρούθκια νομίζω.
:-)
Η αναφορά στο Κάμελοτ έχει να κάμει με την δικαιολογία για παρεμβατισμό που λέει "προωθούμε αυτό που εμείς βλέπουμε ως δίκαιο" και που ήταν συχνά η τακτική Αμερικανών, Σοβιετικών αλλά κάποτε και αγγλογαλλοπορτογάλλων.
Στούντιο τι ώρα μπαίνεις ή είσαι κασέτα;
είναι αλήθεια ότι η αριστερά δεν έχει σοβαρή άποψη πάνω σε αρκετά προβλήματα που ταλανίζουν διάφορες περιοχές της γης, η ανάλυση της συχνά δεν ξεπερνά τον αντιαμερικανισμό. ρίχνει ένα αντιιμπεριαλιστικό και ξόφλισε.
που όπως και να το δεις η αριστερά έπρεπε να ήταν με την αντιπολίτευση. αλήθεια ποιός θυμάται σήμερα ότι η επανάσταση ξεκίνησε από την αριστερά, αλλά τελικά τους την έκλεψαν οι μουλάδες ;
πέρα από τα ανθρώπινα δικαιώματα στο ιράν, από πλευράς οικονομίας ο αχμαντινετζαντ, μοιράζει προεκλογικά φαί στους φτωχούς (αντί υποδομές και γνώσει, ή ευκαιρίες) κάνοντας τους στην ουσία εξαρτώμενους.
ταυτόχρονα η ιδιοτικοποιήσεις πάνε σύννεφο, με σειρά αδιαφανών πρακτικών, κάνοντας τις ταξικές διαφορές ακόμα μεγαλύτερες.
η ανατροπή του στηστήματος αργά ή γρήγορα θα γίνει. το μεγαλύτερο μέρος του πλυθησμού είναι νέοι. το ποσοστό των αποφοίτων πανεπιστημίου είναι ιδιαίτερα ψηλό όσο και το ποσοστό ανεργείας ανάμεσα τους.
νέοι- μορφμένοι και άνεργοι. το απαραίτητο συστατικό για επανάσταση.
τώρα ποιά μορφή θα πάρει αυτή η επανάσταση ένας αλλάχ το ξέρει.
πάντως, όντως είναι καλύτερα να μην αναμειχθούν οι αμερικανοί.
Studio είμαι...! (6-9 live)κόπιασε :-)
Χμ-το Πο.Πη μου άρεσε!!! (έχω και μια ξαδέλφη που τη λένε Πόπη) Κλείνω από εδώ, γιατί κάνω εκπομπή...B.B.King...etc
PolitisPittas,
Shερετούμεν!
(Είπα να σε προσφωνήσω με το blogοσφαιρικό PolitisPittas αντί με το πιο οικείο Γιώργος Πίττας ή με το Πο.Πη του Mouflona Idiote, μια και χαθήκαμε κάπως τελευταία ...).
Επέτρεψε και σε ΜΕΝΑ κάποια σχόλια - το θέμα πέραν από την ανθρώπινη του διάσταση έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα πολιτική διάσταση. Διάβασα το κείμενο σου νωρίς το πρωί στον “Πολίτη”, αλλά δεν πρόλαβα έγκαιρα την ανάρτηση του εδώ για να σου κάνω ποδαρικό! [Ένα σχόλιο σου στο προηγούμενο - για την Neda - post σου μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον και είχε ήδη δημιουργήσει τα ερεθίσματα και τη δυναμική για σχόλια – γι’ αυτό ίσως αυτή η παρέμβαση μου εξελιχτεί σε μακρινάρι).
Όπως και να ‘χει όμως, θα ήθελα εξ αρχής (από την αρχή αλλά και για λόγους αρχής) να διευκρινίσω ότι θα είμαι ολίγο τι αυστηρός μαζί σου (με τα γραφόμενα σου στην ουσία – έχω την άποψη ότι κάποια πράγματα τα περνάς μέσα από το φίλτρο των διαχρονικών αντιπαθειών σου, όπως λόγου χάριν να πούμεν, τις αντι-ΚΚΕ εμμονές σου ή την μανία σου με την λεγόμενη “Σέχτα Επαναστατών ”), αλλά όλ’ αυτά (τα από μέρους μου σχόλια) διατυπώνονται “Άνευ ... κακίας” (όπως λαλείς κι ΕΣΥ σε σχόλιο σου στο προ-προηγούμενο post σου) ...
Έχουμε και λέμε λοιπόν:
1. Όταν χάνεται μια ζωή είναι σίγουρα (και πρώτα και κύρια για τους οικείους) τραγικό, λυπηρό, θλιβερό (όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση της Neda), έστω κι αν οι πολιτικοκοινωνικοί αγώνες εμπεριέχουν αυτά τα ρίσκα! Και πρέπει οπωσδήποτε να αποδίδεται ο πρέπων σεβασμός σ’ αυτούς τους ανθρώπους που χάθηκαν ... Οι υπόλοιποι (από ΜΑΣ), όταν αύριο, μεθαύριο ή σε δέκα μέρες, αφού οι κινητοποιήσεις καταλαγιάσουν και ησυχάσουν τα πράματα, θα συνεχίσουμε τη ζωή μας (σίγουρα κάποιοι θα συνεχίσουν και την κοινωνικοπολιτική τους δραστηριότητα και πάλη σ’ αλλά επίπεδα όμως), αλλά όλοι θα εξακολουθούμε να είμαστε εν ζωή και να μας χαίρονται οι δικοί μας και να χαιρόμαστε κι εμείς μαζί τους (έστω και μέσα από πολύπλοκα και περίπλοκα προβλήματα και δυσκολίες). Όμως οι άνθρωποι που χάθηκαν έφυγαν για πάντα, αφήνοντα πίσω πόνο, δάκρυα και θλίψη! (Δεν θα πω και προβληματισμό για την αξία της θυσίας – ας το αφήσουμε αυτό για την ώρα).
(Ακολουθεί το δεύτερο μέρος καθότι μακρινάρι το κείμενο μου ... )
2. Η Neda χάθηκε ή σωστότερα εν ψυχρώ δολοφονήθηκε, από τα όργανα του θεοκρατικού συντηρητικού καθεστώτος του Ιράν, στην πάλη του κόσμου εκεί για μια πιο δημοκρατική κοινωνία (που σίγουρα έχει σχέση και με την πάλη για καλύτερες συνθήκες ζωής). Κι εδώ συνίσταται το μεγαλείο της θυσίας της – σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία και με τη μαντίλα στο κεφάλι συμμετείχε στις κινητοποιήσεις/διαδηλώσεις για εκδημοκρατισμό της κοινωνίας και του καθεστώτος. Αμερικανοί ή εγγλέζοι ιμπεριαλιστές ή όργανα τους (αυτό παίζεται όμως) δεν υπάρχουν εκεί – δεν μπορούσε να υπάρχουν λόγω της αντιαμερικανικής πολιτικής, του ύφους και των πρακτικών του συντηρητικού και αντιδημοκρατικού καθεστώτος εκεί (διασυνδέσεις, διαπλοκές, συμφέροντα, αναχρονισμοί...). Το ότι το ιρανικό καθεστώς χαρακτηρίζεται από αντιαμερικανισμό (ή/και βρίσκεται σε συνεχή αντιπαράθεση με τους αμερικανούς) τούτο δεν σημαίνει ότι έπαψε το Ιράν (και το καθεστώς του) να είναι μέρος του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος, μ’ όλες τις επιμέρους διαφοροποιήσεις του (πέραν από τα άλλα αρνητικά και οπισθοδρομικά που το χαρακτηρίζουν). Εξ άλλου οι ενδοκαπιταλιστικές αντιθέσεις κι αντιφάσεις ουδέποτε εκλείπουν ... [Και ο Τσιάβεζ βρίσκεται σε συνεχή σύγκρουση με τους αμερικάνους, όμως τίποτα κοινό δεν έχει με τους ιρανούς ηγέτες – μου διαφεύγει τ’ όνομα του Προέδρου τους]. Ας πάψουμε να καλλιεργούμε την εντύπωση ότι μόνο οι εγγλέζοι και οι αμερικάνοι είναι οι κακοί (ως ηγεσίες). Την Neda δεν μπορούσε να την “… είχε σκοτώσει ένας Σμιθ, ένας Τζον …”, απλά γιατί δεν υπήρχαν αμερικάνοι στην Τεχεράνη ... Τα ιστορικά γεγονότα εξελίσσονται σε συγκεκριμένους χωροχρόνους και δεν μπορούμε να κάνουμε τέτοιες υποθέσεις, είτε ψάχνοντας δικαιολογίες για τη δική μας αδράνεια κι αδιαφορία είτε γιατί μάθαμε να ψάχνουμε τόση κακούς yiankiδες πίσω από τα γεγονότα – κάθε τόπος έχει τους δικούς του “αμερικάνους” κι έχω την άποψη ότι είναι ισοπέδωση (για να μην πω και αντιδιαλεκτικό) να θεωρούμε ότι τα πάντα έχουν τις ρίζες τους ή τα αίτια τους ΜΟΝΟ στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις.
3. Την είναι όμως τελικά εκείνο που κάνει τη συγκεκριμένη Neda (και τη θυσία της) ξεχωριστή – να διαφέρει από τις ανά τον κόσμο Nedες (ας πούμε του γειτονικού Ιράκ – δεν είναι τυχαίο που τα πιο ισχυρά αριστερά κινήματα στην περιοχή υπήρξαν εκείνα του Ιράν και του Ιράκ – της Παλαιστίνης, του Νταρφούρ, του Ανατολικού Τιμόρ); Ίσως ο συναισθηματισμός που προκάλεσε η θυσία της ή η μειονεκτική θέση της γυναίκας στην χώρα της; Μα ούτε και στις άλλες χώρες η μοίρα των γυναικών είναι καλύτερη ... [Σήμερα το πρωί ακούγοντας από τον “ΑΣΤΡΑ” τα “Άλλα Λόγια” με τον Γιώργο Σοφοκλέους έμαθα πως Neda σημαίνει (στα περσικά) Φωνή!]
4. Τώρα γιατί το ΚΚΕ (στην Ελλάδα) ή και το ΑΚΕΛ (στην Κύπρο) κι άλλες οργανώσεις (γκρουπούσκουλα) της Αριστεράς ΔΕΝ οργάνωσαν (ή δεν πρωτοστάτησαν στην οργάνωση) εκδηλώσεων και κινητοποιήσεων για αλληλεγγύη με τον ιρανικό λαό, γιατί δήθεν στα γεγονότα δεν εμπλέκονται και οι συνήθεις ύποπτοι δηλ. οι κακοί αμερικάνοι και τα τσιράκια τους οι εγγλέζοι (λέτε να μην έχουν κάπου χέρι τελικά;), νομίζω ότι αυτό ΔΕΝ είναι η ουσία του ζητήματος. Όμως διερωτούμαι κιόλας αν αυτή η προσέγγιση απαλλάσσει τον οποιαδήποτε από ΕΜΑΣ (ως ενεργούς πολιτικοποιημένους και κομματικοποιημένους ακόμα πολίτες) από τις δικές του ευθύνες για την έλλειψη δράσεων αλληλεγγύης και διεθνισμού!
5. Και μ’ αφορμή την πιο πάνω κουβέντα μου, δυο λόγια θα πω και για μια δική σου κουβέντα σου (από το προηγούμενο για την Neda post σου) “Η Δύση, πρέπει να δείξει ιστορικό της πρόσωπο και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, τώρα”. Μήπως τελικά καρτερούμε κάποια πράγματα να τα κάνουν άλλοι; Και ποιο είναι αυτό το “ιστορικό πρόσωπο” της Δύσης; Αυτό που έδειξε στο Ιράκ, πιο παλιά στην Γιουγκοσλαβία ή στο Αφγανιστάν ή της αδιαφορίας που δείχνει για την Παλαιστίνη (ανάλογα με τα οικονομικά της κυρίως συμφέροντα);
Άντε και πολλά είπα και έχεις και εκπομπή!
Ευχάριστο Σαββατόβραδο και καλή Κυριακή!
Anef_Oriwn
Σάββατο 27/6/2009 – 7:38 μ.μ.
Η Νέντα θα μπορούσε να ηταν κόρη/αδερφή/φίλη μας. Και δεν υπάρχει πια. Ένα αγγελικό πρόσωπο να σβήνει τόσο γρήγορα, τόσο φριχτά απλά...
Είναι γεγονός ότι ο δυτικός κόσμος απέναντι στο "δίκαιο" ισλαμιστικών χωρών όπως το Ιράν, στέκεται αμήχανα. (Πού) τελειώνουν τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν οι πολίτες επιλέγουν να ασπάζονται μια φιλοσοφία που τους κρατάει δεσμώτες; Όταν για μια μπούργκα στήνουν διαδηλώσεις, όταν δέχονται αποτρόπαιες εκτελέσεις με φονταμενταλιστικά κριτήρια;
Όλοι αυτοί οι δισταγμοί, στο αν και καταπόσον οι πνιγμένοι το απολαμβάνουν, διαλύονται με τα τελευταία γεγονότα που συγκεντρώνουν οργή από ποικίλες κατευθύνσεις. Τελικά οι Ιρανοί ύψωσαν φωνή καΙ αντιδρούν! Είναι καθήκον, όλων των ακαδημαϊκών του κόσμου, να συμπαρασταθούν στους Ιρανούς συλληφθέντες ακαδημαϊκούς. Και επικεντρώνομαι σ'αυτή την κατηγορία γιατί πλέον, το θέμα, πέρα από΄πρόβλημα θεσμών και εκδημοκρατικοποίησης και ανθρωπιστικό, είναι και ένα ζήτημα που καθιστά την "πράξη" ( που λέει και ο λινοπάμπακος) υπαρκτική συνθήκη των όποιων φιλοσοφιών κι στάσεων. Η αυτονομία των ιδρυμάτων και του λόγου που δύνανται να εκφράσουν είναι καταλύτης μιας οικουμενικής (διεθνιστικής αν προτιμάς) ελευθερίας. Από την άλλη πρέπει τα κράτη και οι αμφικτυονίες τους, ΟΗΕ, ΕΕ και τα ρέστα να επέμβουν δραστικά ώστε το αγαθό της δημοκρατίας να μην το κρατάμε μόνο για πάρτη μας.
Εγώ συμφωνώ με όλα όσα έγραψε ο Γιώργος Πήττας και πραγματικά δεν μπορώ να αντικρίσω την φωτογραφία που έχει τοποθετήσει στην αρχή του κειμένου του αλλά υπάρχει μία χονδρή πολιτική υποκρισία εδώ.
Συμφωνώ για τα περί Αγιατολάδων και τον μεσαίωνα τους αλλά το ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζει ο κύριος Πήττας θέλει να μετατρέψει την Ελλάδα σε χώρα Αγιατολάδων... Το 2015 και εφόσον συνεχιστεί ανεξέλεγκτα με τους ίδιους υπάρχοντες ρυθμούς η λαθρομετανάστευση στην Ελλάδα, η χώρα μας θα έχει 5 εκατομμύρια Αγιατολάδες και το 2025-30 οι Αγιατολάδες στην Ελλάδα θα είναι δέκα εκατομμύρια ενώ οι Έλληνες 8μισι εκατομμύρια και στα 10 εκατομμύρια Αγιατολάδων δεν υπολογίζουμε και τους άλλους μετανάστες που δεν είναι μουσουλμάνοι. Εάν αποκτήσουν όλοι αυτοί και πολιτικά δικαιώματα όπως ζητάει το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ, τότε εκλέγουν άνετα Ισλαμική κυβέρνηση. Προφανώς το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ χαιδεύει για μικροπολιτικές σκοπιμότητες τα αυτιά των λαθρομεταναστών και μεταναστών με σκοπό να αποκτήσουν έτσι την ψήφο τους αύριο…. Χωρίς να λαμβάνουν όμως υπόψη ότι οι Αγιατολάδες αυτοί, μόλις αποκτήσουν πολιτικά δικαιώματα θα ιδρύσουν και πολιτικά κόμματα δικά τους….
Εγώ ρωτώ, συμφωνεί ο κύριος Πήττας και το ΣΥΡΙΖΑ με τον εξισλαμισμό της Ελλάδας; Επιθυμεί η Ελλάδα να αποκτήσει μία ισλαμική κυβέρνηση με ότι αυτό συνεπάγεται και το βλέπουμε σε όλες τις ισλαμικές χώρες; Και εντάξει, οι περισσότεροι στο ΣΥΡΙΖΑ είναι άθεοι και μπορεί ο Χριστιανισμός να έχει πολλά τρωτά αλλά τουλάχιστον οι χριστιανικές χώρες σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και σε καμία περίπτωση δε συγκρίνονται σε αυτό τον τομέα με τις ισλαμικές χώρες. Εγώ σαν αδιάφορος ως προς τα περί θρησκειών κλπ μιας και οι θρησκείες σαφώς και είναι το αποτέλεσμα του φόβου του ανθρώπου για το θάνατο, φοβάμαι το ενδεχόμενο να δω την χώρα μου να εξισλαμίζεται, να απαγχονίζουν τους gay γιατί γεννήθηκαν έτσι, να κόβουν τα χέρια σε παιδιά που έκλεψαν ένα φρούτο και να λιθοβολούν τις γυναίκες που έπεσαν θύματα βιασμού. Αφήστε που το θέαμα της μαντήλας και της μπούργκας από μόνο του μου φέρνει αηδία και αποτελεί για τη γυναίκα υποβιβασμό της αξιοπρέπειας της και της υπόστασης της σαν ανθρώπου.
Άδικος ο χαμός της Νέντα αλλά επίσης κανείς από τον "προοδευτικό" χώρο δεν ενδιαφέρεται για τον εξισλαμισμό που δέχεται η Ελλάδα και ολόκληρη η Ευρώπη από ορδές λαθρομεταναστών μουσουλμάνων που θα γεμίσουν στο μέλλον την Ελλάδα και την Ευρώπη με πολλά νέα θύματα Νέντες εάν δεν παρθούν σήμερα κιόλας πολύ δραστικά μέτρα κατά της λαθρομετανάστευσης. Ο ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα ζητάει το ρίξιμο των συνόρων, την ελεύθερη μετακίνηση των λαθρομεταναστών στην Ευρώπη και ζητάει και να δώσουμε και χαρτιά σε ανθρώπους που έχουν έλθει χωρίς χαρτιά. Δηλαδή πως θα πάρουν χαρτιά άνθρωποι που δεν έχουν καμία απόδειξη της ταυτότητας τους; Εμείς θα τους βαφτίσουμε και θα τους δώσουμε χαρτιά και ταυτότητες ή θα πρέπει να ενστερνιστούμε το ό,τι δηλώσεις, είσαι; Γελοιωδέστερη, ανευθυνότερη και εκτός πραγματικότητας θέσεις, είναι πολύ σπάνιο να βρει κανείς σε άλλους χώρους πλην του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ τα οποία δύο κόμματα αυτά, προφανώς ζουν σε κάποιο πολύ μακρινό παράλληλο σύμπαν... αλλιώς δεν εξηγείται…
@Στέλιο, ασφαλώς και καλύτερα να μην αναμειχθούν είτε οι αμερικάνοι είτε άλλοι –με τη μορφή των γνωστών επεμβάσεων που έχουμε δει τα τελευταία αρκετά χρόνια. Δε νομίζω πως θα συμβεί πάντως, ακριβώς γιατί είναι πολλά τα συμφέροντα που διακυβεύονται… Στα υπόλοιπα που καταθέτεις, σε γενικές γραμμές συμφωνώ.
@Άνευ, εσύ χάθηκες νομίζω! Τέλος πάντων, χαίρομαι ιδιαίτερα να σε βλέπω στο λημέρι. Ο…αυστηρός τόνος, είναι απαραίτητος θεωρώ, κυρίως μεταξύ φίλα διακείμενων ανθρώπων, γιατί ο διάλογος των «μπράβο καλά τα λες» προσωπικά δεν μου λέει τίποτα.
Στο σημείο 1. που θέτεις, απλά θα συμφωνήσω γιατί καδράρεις την πραγματικότητα όπως είναι.
Στο σημείο 2, επίσης. Και εδώ, μεταξύ ας πούμε του Τσάβεζ και του Αχμαντινετζάντ (μου πήρε καιρό και…πρόβες να μάθω να λέω το όνομά του) υπάρχει ας πούμε ο εξ ίσου φρικαλέος ηγέτης της Βόρειας Κορέας και το ακραία διεφθαρμένο τάχα κομμουνιστικό καθεστώς του που έχει καταδικάσει τον λαό του στην απόλυτη εξαθλίωση. Ασφαλώς λοιπόν και το πρόβλημα δεν μπορεί να ξεμπερδευτεί δαχτυλοδείχνωντας στείρα και με μονομέρεια τον «δυτικό ιμπεριαλισμό. Για να μην αναφερθώ στην καπιταλιστικοκομμουνιστική Κίνα που έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές στην άγρια εκμετάλλευση της παιδικής εργασίας και στην οποία για παράδειγμα με μία άτυπη συμφωνία στην Κύπρο δεν είναι επιτρεπτή η δημόσια κριτική της γιατί η Κίνα στήριξε και στηρίζει την Κύπρο με συνέπεια στο ζήτημα του Κυπριακού. Εδώ είναι η πτυχή των δυσκολιών που ανέφερα στο κεντρικό κείμενο αναφορικά με την επίσημη στάση των χωρών σε ζητήματα που άπτονται των ανθρωπιστικών αξιών.
Στο σημείο 3, επίσης συμφωνώντας θα παρατηρήσω πως όποιος ακούει τον φίλο μου τον Γιώργο Σοφό…κλέους, πάντα κάτι χρήσιμο μαθαίνει!
Θα ενώσω τώρα, τα σημεία σου 4+5 μιας που το ένα δίδει πάσα στο επόμενο και αποτελούν ουσιαστικά ένα συνεχόμενο σκεπτικό.
Πρώτα, θα παρατηρήσω πως η στάση των κομμάτων που λίγο πολύ μοιράζονται την ευρύτερη πίτα της εξουσίας για μένα δεν απαλλάσσει επ’ ουδενί εμάς τους πολίτες. Και εδώ είναι η ουσία της Κοινωνίας των Πολιτών η οποία ασφαλώς και συντίθεται από ανθρώπους που είναι ή μπορεί να είναι και μέλη κομμάτων αλλά για μένα αυτό δεν θα έπρεπε να αποτελεί φραγμό για έκφραση έξω από τους μηχανισμούς που εκ των πραγμάτων είναι πιο δυσκίνητοι από την ίδια τη ζωή.
Το «ιστορικό πρόσωπο της δύσης» για μένα –και όχι μόνο για μένα- δεν έχει να κάνει με τις «επεμβάσεις». Αν και, ακόμα και για κάποιες επεμβάσεις μπορεί να γίνει συζήτηση. Ασφαλώς και η θέση μου ήταν και είναι κατά των νατοϊκών βομβαρδισμών της Σερβίας, αλλά ταυτόχρονα μακριά από μένα η γελοία ηρωοποίηση του διεφθαρμένου και αιματοβαμμένου Μιλόσεβιτς και αρκετών δήθεν «αδελφών Σέρβων» επειδή είναι «ορθόδοξοι».
Τα ιστορικό πρόσωπο της Δύσης και ειδικά της Ευρώπης έχει να κάνει με μία ευρωπαϊκή κουλτούρα που συντίθεται από τις Βασικές αρχές του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και των Ανθρωπιστικών Αξιών. Αξίες που σε μεγάλο βαθμό έκαναν την Ευρώπη (με όλα της τα προβλήματα) να αναπτυχθεί και να υπάρξει δημιουργώντας κοινωνίες, (επαναλαμβάνω, με όλα τα προβλήματα) που έδωσαν χώρο στη Σκέψη, στην Τέχνη, στην Επιστήμη, και, που σε μεγάλο βαθμό έδωσαν ευκαιρίες σε αναρίθμητους ανθρώπους που ξεκίνησαν από τα «χαμηλά οικονομικά πατώματα» να προοδεύσουν να μεγαλουργήσουν και να προσφέρουν έργο τέτοιας εμβέλειας που επέδρασε στη ζωή όλων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Κακά τα ψέματα φίλε Άνευ, με όλες τις περιπλοκότητες και τα προβλήματα αυτές είναι οι Δυτικές Αξίες που έλκουν την καταγωγή τους από την Αθηναϊκή Δημοκρατία και μετουσιώθηκαν στις αρχές του Διαφωτισμού. Και σε τελευταία ανάλυση, αυτών των αξιών μετεξέλιξη είναι και ο Επιστημονικός Σοσιαλισμός, βαθύτατα Δυτικό/ Ευρωπαϊκό «προϊόν».
Και, θα ξαναπώ, ότι το κείμενο μου εστιάζει την κριτική του κυρίως στις κοινωνικές-πολιτικές δυνάμεις που, υποτίθεται δεν παίζουν ούτε άμεσα ούτε έμμεσα στο γήπεδο της εξουσίας.
@Δοκησίσοφη…καιρό είχες να με τιμήσεις με επίσκεψη και σχόλιο! Θα μπορούσε η παρέμβασή σου, να αποτελεί φυσική συνέχεια του άρθρου. Συμφωνώ με όσα κατέγραψες, 100%.
@ Imaginos…
Υπάρχει κάτι που δεν έγραψα στο κείμενο, το ανέφερα μόνο στο προηγούμενο «έκτακτο» ποστ που αφορούσε το Ιράν και τη Νέντα.
Από όλες τις εφημερίδες της Αριστεράς η μόνη που είχε πληρέστατα ρεπορτάζ για το ζήτημα και σειρά εξαιρετικών και οργισμένων άρθρων, ήταν και είναι η Αυγή, εφημερίδα που εκφράζει τον Συνασπισμό.
Από εκεί και πέρα, το άρθρο δεν έχει σαν θέμα τον «εξισλαμισμό» της Ελλάδας. Είσαι τελείως εκτός θέματος αγαπητέ. Μοναδική παρατήρηση που μπορώ να κάνω, είναι πως η πλειοψηφία των μουσουλμάνων μεταναστών δεν είναι «αγιατολάδες» γιατί απλά αν ήσαν, θα είχαν μείνει στη χώρα τους και θα ήσαν και προνομιούχοι. Το ότι διεκδικούν σεβασμό στη θρησκεία τους, δεν τους ταυτοποιεί αναγκαστικά με το θεοκρατικό καθεστώς της χώρας τους.
Enw h stash ths dyshs kai twn diaforwn eley8erwtwn prwhn boh8wn diktatwrwn se diafores mpananies (akomh kai ton saxh paxlevi) me kanei na friksw, h stash tou Chavez me kanei na xasw kai ta osa mallia mou exoun meinei
ex8ros twn amerikanwn=filos?????
gia onoma....
Το θέμα αγαπητέ Γιώργο σαφώς και δεν ήταν ο εξισλαμισμός της Ελλάδας αλλά η αδιαφορία στο θάνατο της Νέντας. Επίσης το θέμα ήταν και η συμπεριφορά των Αγιατολάδων και συνεπώς και η αδιαφορία και το ζήτημα των Αγιατολάδων ήταν εντός θέματος στο σχόλιο μου. Αδιαφορία για τον εξισλαμισμό της Ευρώπης από τον "προοδευτικό" χώρο που θα οδηγήσει μαθηματικά σε νέες Νέντες μέσα στην Ευρώπη μόλις θα ιδρυθούν Αγιατολάδικα πολιτικά κόμματα στην Ευρώπη. Και οι Αγιατολάδες στο Ιράν απαιτούν σεβασμό στη θρησκεία τους, την εξουσία τους δηλαδή, γιαυτό και σκοτώνουν τη Νέντα ή οποία ήταν μόνο ένα από τα περίπου 200 θύματα νεκρούς στην Τεχεράνη όπως διαρρέεται από τον τύπο και τα ΜΜΕ.
Και είδαμε στην Αθήνα πόσο πολύ επηρεάζουν οι Αγιατολάδες τις μουσουλμανικές μάζες. Εάν ένα εκατομμύριο μουσουλμάνοι στην Αθήνα παρασύρονται και διαλύουν τα πάντα επειδή ένας αστυνομικός "τόλμησε" να ελέγξει ένα σκονάκι που υποτίθεται ήταν το Κοράνι (ενώ ήταν απλά ένα ευχολόγιο σε μέγεθος πακέτου τσιγάρων) και ήταν μάλιστα τυλιγμένο μέσα σε χαρτοπετσέτες, αλουμινόχαρτα και μονωτικές ταινίες και συνεπώς θα μπορούσε να έχει ναρκωτικά μέσα, εάν λοιπόν εξεγείρονται οι μουσουλμάνοι για ένα τέτοιο λόγο επειδή ο αστυνομικός έπραξε το καθήκον του και έσκισε το σκονάκι για να δει αν έχει μέσα ναρκωτικά, τότε μιλάμε ανοικτά για Αγιατολάδες στην Ελλάδα και φυσικά οι Αγιατολάδες είναι μεν προνομιούχοι αλλά ο πιστός στρατός τους είναι απλοί άνθρωποι που επηρεάζονται από τη γνώμη και τις επιταγές τους.
Αυτοί οι μουσουλμάνοι που δεν επέλεξαν να ξενιτευτούν δεν έχουν εξουσία ούτε είναι Αγιατολάδες ούτε προνομοιούχοι επειδή δεν ξενιτεύτηκαν, απλά είναι φτωχοί όπως αυτοί που ήλθαν στην Ελλάδα. Απλά οι δεύτεροι είχαν την τόλμη να ξενιτευτούν και ξενιτεύτηκαν οι περισσότεροι όχι λόγω των Αγιατολάδων αλλά λόγω της πείνας. Οι Αγιατολάδες είναι πολύ λίγοι, ούτε 20 σε όλο το Ιράν, δεν περιμένω να ξενιτευτούν αυτοί αλλά οι πιστοί ακολουθούν τις εντολές τους και κυρίως δεν είναι προνομιούχοι.
Το ζήτημα του εξισλαμισμού της Ευρώπης είναι το πλέον σοβαρό και δεν μπορούμε να το παραβλέπουμε γιατί Ισλάμ στην πράξη σημαίνει μεσαίωνας. Επίσης δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε το ζήτημα επιφανειακά και κυρίως μέσα από μία ευρωπαϊκή ματιά η οποία είναι και δημοκρατική και φιλελεύθερη. Δεν υπάρχει συνεννόηση μεταξύ ευρωπαϊκού-δυτικού και ισλαμικού πολιτισμού λοιπόν. Ο Χριστιανισμός επιτρέπει στον καθένα να τον αμφισβητεί χωρίς τιμωρία, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει με το Ισλάμ. Η εισβολή του Ισλάμ στην Ευρώπη θα προκαλέσει ανήκεστες και τραγικές συνέπειες και δεν μπορούμε να ρίχνουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί στο όνομα του αντιρατσισμού και προοδευτισμού. Προοδευτική πρέπει να είναι η πολιτική μας σκέψη ως προς τις συνέπειες που το Ισλάμ θα φέρει και θα επιβάλει στο δυτικό πολιτισμό. Άξιοι της μοίρας τους είναι λοιπόν οι λαοί και οι πολιτικοί που δεν βλέπουν μπροστά και δεν μπορούν να προβλέψουν ορατές ήδη συνέπειες που με μαθηματική ακρίβεια θα αντιμετωπίσουμε στο μέλλον.
Βίντεο ΣΟΚ για να δείτε που φτάσαμε με τους Αγιατολάδες μέσα στην Ευρώπη...
www.youtube.com/watch?v=zFuAO7dZs4A
Ο Μεσαίωνας ακόμη κυριαρχεί στο Ιράν...
........
Είναι ασύλληπτος ο παραλογισμός φίλε Πίττα..
κανείς εχέφρων άνθρωπος δεν μπορεί να διαφωνήσει με αυτά που γράφεις..
Ομως μην ξεχνάς τον σκοτεινό ρόλο που έπαιξε η πάλε πότε Αμερικανική παντοκρατορία του Κίσινγκερ στο Ιράν την δεκαετία του 50 και 60 όταν με στρατιωτικό πραξικόπημα κατευθυνόμενο απο την CIA ανέτρεψε τον δημοκρατικά εκλεγμένο ηγέτη του Ιραν τον Mohammed Mosaddeq επειδή δεν γούσταρε να χαρίζει το πετρέλαιο του Ιραν στους Αμερικάνους τζάμπα..
..Αφού ανέτρεψαν και φυλάκισαν λοιπών ένα βαθύτατα δυτικά μορφωμένο και δημοκρατικά εκλεγμένο ηγέτη οι κατα τα άλλα σήμερα δημοκράτες Αμερικάνοι κόπτονται για την δημοκρατία του Ιραν..
Οταν στο Ιραν μεσουρανούσαν τα διεφθαρμένα δικτατορικά ανδρείκελά που οδήγησαν εν τέλει στην .. ...ισλαμική επανάσταση που καταδυναστεύει πλέων μέχρι σήμερα τον βαθιά διχασμένο λαό του Ιραν. Οι Αμερικάνοι δεν νοιάζονταν για την δημοκρατία.. μπορεί να ήταν δικτάτορες αλλά ήταν ''δικοί μας δικτάτορες''
Συγνώμη φίλε Πίττα αλλά προσωπικά αρνούμαι να συμμετάσχω σε όλο αυτό τον ...δημοκρατικό ενθουσιασμό... Απλά δεν με πείθει φίλε.. Θλίψη μίσος και αγανάκτηση μου προκαλεί.. Δεν τα βάζω με τον απλό Αμερικάνο, όλο αυτό το σαθρό οικοδόμημα και η υποκρισία είναι που με πειράζει... Ο θεός το Πετρέλαιο..
Ξεχνάς τι έγινε στο ΙΡΑΚ με τον Χουσέην; Ποιός τον ανέβασε στην εξουσία; ..Στο Αφγανιστάν;
Τέτοιοι εκδημοκρατισμοί να μου λείπουν..
Πόσα και πόσα τριτοκοσμικά καθεστώτα υπάρχουν σε αυτό τον κωλοπλανήτη φίλε; Γιατί να προσπαθούμε να ''εκδημοκρατίσουμε'' πάντα αυτούς που έχουν πετρέλαια και φυσικούς πόρους ενώ για τους υπόλοιπους κυριολεκτικά χεστήκαμε;
Ολες οι αυτοκρατορίες ιστορικά κτίζονταν με την δικαιολογία του ...εκπολιτισμού των βαρβάρων καταδυναστεύοντας τους φυσικούς πόρους των αποικιών τους..
Σήμερα παρατηρούμε με απάθεια την εγκαθίδρυσή της Αμερικάνικής αυτοκρατορίας Μπορεί να άλλαξε η ορολογία και τα μέσα όμως το σκεπτικό παραμένει το ίδιο.. Το ξέρω δεν μπορούμε να κάμουμε τίποτε.. Αλλά δεν θα τους επικροτήσω κιόλας..
Ας αφήσουμε τον Λαό του Ιραν μόνο του να βρεί τον δρόμο..
http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammad_Mossadegh
Κυριάκο μου....που ακριβώς είδες τον οποιον ενθουσιασμό;;;;;;
Στο Cnn... :)
Γιώργο (πήρα θάρρος) είμαι ο ΕΑΑΚΙΤΗΣ που εγραφα το Δεκέμβρη στο μπλογκ σου. Δυστυχώς δεν έχεις άδικο και δυστυχώς σε όσες συζητήσεις έκανα για το ζήτημα με συντρόφους πήρα μίζερες απαντήσεις. Ομως κατά τη γνώμη σου γιατι συμβαινει αυτό και γιατι υπάρχει αυτη η μιζερια. Οντως εχεις δικιο γαμώ τα μου, όταν σφάζουνε εμας θέλουμε όλοι νάναι μαζί μας όταν αλλού ειναι ο κόσμος στους δρόμους έχουμε άλλα κριτηρια. Σκατά.
Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Σανιδάς φέρνει τον Ταλιμπανισμό στην Ελλάδα!
Δείτε εδώ:
www.protothema.gr/content.php?id=37176
Και εδώ η απάντηση μου:
ygro-pyr.blogspot.com/2009/06/jihad.html
Η κοπέλα αυτή γιατί σκοτώθηκε;
Γιατί "έτυχε" και φωτογραφήθηκε ο θάνατός της;
Υπολογίζονται σε δύο τρεις αν όχι περισσότερες εκατοντάδες τα θύματα των ισλαμιστών, γιατί ειδικά αυτή;
Σε μια χώρα τόσο Ισλαμική λοιπόν εκτελείται "τυχαία" μια κοπέλα με σταυρό στο στήθος, οι "αθώες" κάμερες καταγράφουν λεπτομέρειες της εκτέλεσής της (!!!!!!!!!!!!!!)
Και σε μια τόσο Ισλαμική χώρα όπως το Ιράν μια κοπέλα που αμφιβάλω αν υπάρχει άλλη ή άλλος εκτελείται με σταυρό στο στήθος ..... και.....
Οι "προοδευτικοί" την κάνουν σημαία......
Οι δυτικοί την κάνουν Θεά και ηρωίδα.......
"προοδευτικοί" + δυτικοί (πράκτορες, κοράκια, ιμπεριαλιστές κλπ σκατά) ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ για την ηρωοποίησα της ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ χριστιανής του Ιράν
ΤΟΣΟ ΑΘΩΑ..... ΤΟΣΟ ΑΝΥΣΤΕΡΟΒΟΥΛΑ ………. ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ........
http://www.freeforums.gr/index.php/topic,2883.0.html
Kαι να δεις (και ψεύτης να βγω), ότι σε αυτή την υπόθεση του Ιράν θα είναι ανακατεμένοι και τα "αδέλφια" σας οι τούρκοι.
Ώπα, όντως με σταυρό στο στήθος...
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!
ο Αίολος μας προσγειώνει απότομα...
Και το πιο αισχρό: Ο σκοπευτής την πυροβόλησε ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΗΣ!!!
ΕΧΘΡΟΣ ΤΩΝ ΤΑΛΙΜΠΑΝΩΝ ΟΧΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΤΟΥ ΑΧΜΑΝΤΙΝΕΖΑΝΤ ΑΛΛΑ... Ο ΣΤΑΥΡΟΣ!
Αγαπητέ (και το εννοώ – καθόλου δεν πρόκειται για τυπική προσφώνηση) PolitisPittas,
Σε χαιρετώ!
Και επανέρχομαι (έστω και στο παρά πέντε - πριν το post σου αυτό παει για αρχειοθέτηση) για μερικά περαιτέρω σχόλια πάνω σε κάποια ζητήματα που απορρέουν από τη μεταξύ ημών συζήτηση).
Πριν μπω όμως στα πιο βαθιά της κουβέντας μας, να αναφέρω ότι το “ας πούμεν” χάσιμο μας (δηλ. η αλληλο-εξαφάνιση μας) από τα συνήθη blogοσφαιρικά στέκια και η αποχή μας από τις συνεπακόλουθες συζητήσεις, μπορεί να οφείλεται σε μια σειρά λόγους οι οποίοι μπορεί να έχουν λειτουργήσει είτε μεμονωμένα (ξεχωριστά ο καθένας) είτε σαν σύνολο. Π.χ. να έχουμε (αυτές τις εποχές) άλλες προτεραιότητες, ή ο (ελεύθερος) μας χρόνος να είναι πολύ περιορισμένος, ή το θέμα της ανάρτησης (και συζήτησης) να μας είναι άγνωστό κι αδιάφορο ή να μην το κατέχουμε, ίσως όμως να μας αποθαρρύνει και η αντιφατικότητα κάποιων τοποθετήσεων ή εριστικότητα και πρόκληση στις τοποθετήσεις και στα σχόλια κάποιων τρίτων (που στο τέλος κουράζουν), ή η σιγή “blogοσφαιρικών φίλων” σε στιγμές που κατα τη γνώμη μας δεν έπρεπε!
Εν πάσει περιπτώσει όμως (όπως λαλεί τζι’ ο παρέας ο Πάμπος ο Τσιόπανος – έμεινε του που τότε που εσπούδαζε φιλόλογος εις την Αθήνα), δκυο λόγια ακόμα θε να πω για το “ιστορικό πρόσωπο” της Δύσης – για τις “Δυτικές Αξίες” κι άλλα τινά ...
Μεταφέρω εδώ ένα απόσπασμα από τα σχόλια σου (προς εμέ) σου για καλύτερη αναφορά: “ Τα ιστορικό πρόσωπο της Δύσης και ειδικά της Ευρώπης έχει να κάνει με μία ευρωπαϊκή κουλτούρα που συντίθεται από τις Βασικές αρχές του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και των Ανθρωπιστικών Αξιών. Αξίες που σε μεγάλο βαθμό έκαναν την Ευρώπη (με όλα της τα προβλήματα) να αναπτυχθεί και να υπάρξει δημιουργώντας κοινωνίες, (επαναλαμβάνω, με όλα τα προβλήματα) που έδωσαν χώρο στη Σκέψη, στην Τέχνη, στην Επιστήμη, και, που σε μεγάλο βαθμό έδωσαν ευκαιρίες σε αναρίθμητους ανθρώπους που ξεκίνησαν από τα «χαμηλά οικονομικά πατώματα» να προοδεύσουν να μεγαλουργήσουν και να προσφέρουν έργο τέτοιας εμβέλειας που επέδρασε στη ζωή όλων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.” [Αυτό το τελευταίο - για την πρόοδο και το μεγαλούργημα – μου θυμίζει έντονα το λεγόμενο αμερικάνικο όνειρο (την πάλη για καταξίωση μέσα από τον πλουτισμό δηλ. τα υλικά αγαθά – που έχει γίνει και κυπριακό όνειρο) και που στηρίζεται (το αμερικάνικο μοντέλο ζωής) κυρίως σε μια άγρια εκμετάλλευση τόσο στο εσωτερικό ης χώρας όσο και διεθνώς – επεμβάσεις σ’ άλλες χώρες, πόλεμοι, αιματοκυλίσματα].
Κατ’ αρχάς θα ήθελα να σημειώσω (παρά τον αυξημένο κίνδυνο – που ουδόλως με απασχολεί – να χαρακτηριστώ ότι μιλώ με γλώσσα ξύλινη, δογματική και παλιο-κομμουνιστική) ότι αυτές οι Δυτικές (αλλά Πανανθρώπινες) Αξίες (της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας) εμπεριέχουν μέσα τους έντονα το στοιχείο της ταξικότητας (κι όχι τοξικότητας).
Διαφορετικά ερμηνεύονταν στη (δουλοκτητική) Αθηναϊκή Δημοκρατία (για ποια δημοκρατικά δικαιώματα μπορούμε να μιλήσουμε για τους δούλους εκείνης της εποχής;), διαφορετικά στην πρώιμη καπιταλιστική κοινωνία του 18ου και 19ου αιώνα, διαφορετικά την εποχή του ιμπεριαλισμού και της αποικιοκρατίας και διαφορετικά σήμερα την εποχή της παγκοσμιοποίησης και της Νέας Τάξης πραγμάτων. Όμως για τους κεφαλαιοκράτες η έννοια της ελευθερίας και της δημοκρατίας ήταν πάντοτε (διαχρονικά) συνυφασμένη με την ελευθερία στη διακίνηση και επένδυση κεφαλαίων. Κι αυτή η “ελευθερία” ήταν με τη σειρά της συνυφασμένη με την ύπαρξη πολιτικής σταθερότητας, ομαλότητας και ηρεμίας (έστω και με δικτατορικά μέσα) στο συγκεκριμένο χώρο ή/και την ύπαρξη στοιχειωδών αστικών πολιτικών ελευθερίων (για να μην τίθενται και περιορισμοί στην οικονομική δραστηριότητα των τοπικών και ξένων κεφαλαίων).
(Ακολουθεί το ββου μέρος).
(η συνέχεια) ....
Κι όλ’ αυτά ίσχυαν και ισχύουν από καταβολής καπιταλισμού. Γιατί, λόγου χάριν να πούμεν, η Ευρώπης δεν έδειξε το “ιστορικό πρόσωπο” της στις πάλαι ποτέ αποικίες (των ευρωπαϊκών κρατών); Μέχρι σήμερα τις λυμαίνονται και τις καταληστεύουν (με νεο-αποικιοκρατικές τακτικές και μεθόδους).
Ή γιατί οι χώρες και οι περιοχές του περιφερειακού ευρωπαϊκού καπιταλισμού (όπως η Ελλάδα, οι άλλες βαλκανικές χώρες, η νότια Ιταλία, η Πορτογαλία) θα παραμείνουν για πάντα η πίσω αυλή της Ευρώπης;
Γιατί η Ευρώπη εξακολουθεί να συντάσσεται πολεμικά και επεμβατικά με τις ΗΠΑ και να εισβάλουν (ή να προετοιμάζονται για εισβολή) σε χώρες και περιοχές όπου όντως μπορεί να καταπατούνται αυτές οι “Δυτικές άξίες” (όχι όμως στον ίδιο βαθμό παντού), κι όπου όλως τυχαίως (;) τυγχάνει να παρατηρούνται και περιορισμοί στην διακίνηση και ανάπτυξη του διεθνούς κεφαλαίου (Γιουγκοσλαβία, Ιράκ, Αφγανιστάν, Συρία, Βόρεια Κορέα, Ιράν, Βολιβία, Βενεζουέλα – προχτές ακόμα είχαμε πραξικόπημα και στην Ονδούρα);
Ο Εμφύλιος Πόλεμος στην Αμερική (στα μέσα του 19ου αιώνα) δεν είχε ως στόχο την κατάργηση της δουλείας μεν αλλά με σκοπό οι απελευθερωμένοι μαύροι δούλοι να χρησιμοποιηθούν ως (φτηνή) εργατική δύναμη για τον αναπτυσσόμενο καπιταλισμό;
Οι πολιτικές δημοκρατικές ελευθερίες (“Δυτικές αξίες”) που αναπτύχθηκαν μετά τη Γαλλική (αστική) Επανάσταση δεν προέκυψαν πρώτα και κύρια λόγω της ανάγκης για κατάργηση της περιοριστικής και ανελεύθερης φεουδαρχικής δομής της κοινωνίας (με τους ντόπιους άρχοντες, δεσπότες και βασιλιάδες να καθορίζουν τα πάντα); Η νέα αναπτυσσόμενη καπιταλιστική οικονομία δεν απαιτούσε (και δεν επίτασσε) και τη δημιουργία ενός πιο φιλελευθέρου εποικοδομήματος (θεσμών, αρχών, αξίων και κανονισμών) που θα τη βοηθούσαν στην ανάπτυξη και εδραίωση της;
Φυσικά μπορεί αν ειπωθεί ότι αυτές οι αρχές και αξίες συνεχώς βελτιώνονται υπέρ των λαών - κι όχι απαραίτητα και μόνο υπέρ του κεφαλαίου, όμως στην ουσία τούτο γίνεται όταν κι όπου δεν θίγονται ουσιαστικά τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών ή αφού έχει ληφθεί υπ’ όψη ο μικρότερος επηρεασμός αυτών των συμφερόντων.
[Αυτό το τελευταίο θα το αναλύσω σύντομα σε σχετικό post που θα βάλω στο blog μου όπου θα επεξηγώ πως οι διάφοροι κανονισμοί που έχουν σχέση με τον τρόπο έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων πρώτα εξυπηρετούν τα συμφέροντα των αεροπορικών εταιρειών και μετά αυτά των πελατών/επιβατών– αν και πολλοί προσπαθούν να μας πείσουν ότι αυτοί οι κανονισμοί είναι πρώτα και κύρια υπέρ των καταναλωτών. Τρίχες κατσαρές!
Τέλος και εν κατακλείδι να πω ότι το πως ερμηνεύει ο καθένας μας την ελευθερία και τη δημοκρατία έχει άμεση σχέση με τον τρόπο που σκέφτεται και λειτουργεί που σε τελευταία ανάλυση είναι απαύγασμα της κοινωνικής του συνείδησης. Τούτη η συνείδηση του μπορεί να το κάνει να αντιδρά είτε ως μεμονωμένο άτομο, είτε να οργανώνεται και να δραστηριοποιείται μέσα από κινήματα οι οποίοι/τα οποία μπορεί να συνθέσουν και τη λεγόμενη Κοινωνία των Πολιτών. Τούτη η Κοινωνία όμως δεν μπορεί να δρα ΜΟΝΟ (δεν φέρνει ουσιαστικά αποτελέσματα) μέσα από αυτόβουλες, περιστασιακές ή/και παρορμητικές αντιδράσεις των πολιτών, αλλά μέσα από οργανωμένες (και μαζικές) κινήσεις.
Anef_Oriwn
Σάββατο 4/7/2009 – 12:05 π.μ.
Εξαιρετική η τοθέτηση Άνευ.
Δημοσίευση σχολίου