Στήλη Άλατος

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.

Συντονιστείτε τώρα στους 107, 6

Κινούμενη Άμμος. Κάθε Σάββατο 6-8 μ.μ στον 107,6 ή στο : www.1076.eu Στο shoutbox, το συζητάμε ζωντανά! Από τον Bach στον Dylan και από τον Beethoven στους Beatles και τους Felice Brothers,όλα είναι Μουσική 107.6 ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Σάββατο 25 Απριλίου 2009

Πένθος Απριλίου


[...] Οι τωρινοί μας οι εχθροί δεν θα μας βλάψουνε ποτέ.

Κατόπι θά ’λθουν οι εχθροί μας, οι καινούριοι σοφισταί.

Όταν ημείς, υπέργηροι, θα κείμεθα ελεεινά και μερικοί θα μπήκαμε στον Άδη.

Τα σημερινά τα λόγια και τα έργα μας αλλόκοτα (και κωμικά ίσως) θα φαίνονται, γιατί θ’ αλλάξουν τα σοφιστικά, το ύφος και τας τάσεις οι εχθροί.[…]


Κωνσταντίνος Καβάφης , Οι Εχθροί.


Και είναι αλήθεια, πως κάθε φορά που επιχειρώ να στοχαστώ για την επταετία, για την περίοδο της συμμορίας των συνταγματαρχών, νιώθω πως κάνω ένα είδος καθόδου στον Άδη...


Την 21η Απριλίου 1967, ήμουν 11 χρόνων.
Μου δόθηκε έτσι, η «χάρις» να μεγαλώσω μέσα στη Δικτατορία ευτυχώς όμως σε ένα σπίτι με γονείς που παρείχαν επαρκείς, επαρκέστατες ηθικές, πολιτικές και κυρίως αισθητικές αντιστάσεις έναντι της ηθικής αθλιότητας των απριλιανών, της πολιτικής ανομίας τους και, της αισθητικής ιλαροτραγωδίας που υπήρξαν τόσο οι ίδιοι ως πρόσωπα όσο και η «κληρονομιά» που άφησαν όταν κατέρρευσαν από το βάρος των εγκλημάτων τους, επιβεβαιώνοντας τραγικά τον προφητικό λόγο του Σεφέρη.


Πολλές φορές, έχω διατυπώσει μια πάγια μου θέση και θα το κάνω άλλη μία φορά για να έχουμε έναν κώδικα κατανόησης της λογικής με την οποία γράφω:

Ακόμα και αν αύριο ή οποιαδήποτε στιγμή επιβάλλονταν με ένα στρατιωτικό πραξικόπημα μία Χούντα των….ιδεολογικών μου ονείρων, θα ήμουν από την πρώτη στιγμή εναντίον της. Γιατί καμία, μα καμία δύναμη δεν μπορεί να νομιμοποιήσει την «ετσιθελική» διάθεση μιας μειοψηφίας και να την επιβάλλει στο σύνολο της Κοινωνίας. Ό,τι και αν πρεσβεύει.


Η Δικτατορία του 1967 δεν ήρθε σε κάποια τυχαία στιγμή.


Αφήνω στη μπάντα τις καθαρά πολιτικές παραμέτρους, (αν και όλα, πολιτική είναι) αφήνω πέρα το γεγονός πως ήταν ένα ξεκάθαρο προϊόν των Ψυχροπολεμικής γεωπολιτικής και βάζω μια άλλη διάσταση.


Ελλάδα, 1967. Λίγα χρόνια μετά τον "τερματισμό" του εμφυλίου.
Με τον διχασμό ακόμα νωπό, η Ελλάδα πασχίζει να βρει βηματισμό, αυτοπεποίθηση και πρόσωπο. Μοιάζει σιγά σιγά να τα καταφέρνει.
Το 1962, ο Γιώργος Σεφέρης τιμάται με το Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του Ποιητικού του έργου. Δεν είναι μόνος.

Μια ολόκληρη γενιά, η δική του, προσφέρει σημαντικούς και διαφορετικούς Ποιητές και Λογοτέχνες. Παράλληλα ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης αλλάζουν το τοπίο σε εκείνη την πολύτιμη αισθητική που μπορεί να αναβλύζει από τα χείλη του κάθε ανθρώπου.

Παράγουν, δημιουργούν, προσφέρουν το νέο Ελληνικό Τραγούδι και μέσα από αυτό κοινωνούν σημαντικό ποιητικό λόγο στον κόσμο.

Λίγο πιο πέρα, ο Κάρολος Κουν, ο Γιώργος Μιχαηλίδης, ο Λεωνίδας Τριβιζάς και άλλοι που ξεχνώ, βρίσκουν τον τρόπο να γεμίζουν ασφυκτικά τα θέατρά τους κάνοντας καλό θέατρο.

Στο ίδιο σκηνικό, μπροστά στα καβαλέτα τους ζωγραφίζουν ο Μόραλης, ο Γκίκας, ο Τσαρούχης.


Όλα αυτά, δεν συμβαίνουν ούτε στο περιθώριο, ούτε απομονωμένα ώστε να αφορούν κάποια κλειστά κυκλώματα.

Γονιμοποιούνται στις ευρύτερες μάζες επιδρούν, λειτουργούν και ψυχαγωγούν στην κυριολεξία.
Ας μην ξεχνάμε παρακαλώ, πως Ψυχαγωγία σημαίνει Αγωγή Ψυχής.
Είναι μία πρωτοφανής διεργασία που μόνο ένα αποτέλεσμα μπορεί να έχει:

Το δραστικό ανέβασμα του γενικού επιπέδου, την τοποθέτηση του ποιοτικού πήχη των απαιτήσεων της κοινωνίας πιο ψηλά.
Κάτι, που αν είχε συμβεί, αν είχε ολοκληρωθεί δεν θα δυσκόλευε απλά τη ζωή των μετέπειτα «αστέρων» της νεοελληνικής ζωής, αλλά μάλλον δεν θα τους έδινε ποτέ την ευκαιρία να υπάρξουν.


21η Απριλίου. Οι συνωμότες, έδρασαν «εις το όνομα της πατρίδος» και των «παραδόσεών της αίτινες εκινδύνευον από αλώσεως…»
Έτσι, για να μην κινδυνεύσουν οι ψυχές μας, «Διά προκηρύξεως του αρχηγού ΓΕΣ αντιστρατήγου κ. Οδ. Αγγελή, απαγορεύονται καθ' άπασαν την Επικράτειαν και καθ' οιονδήποτε τρόπον η μετάδοσις ή εκτέλεσις μουσικής και ασμάτων του κομμουνιστού Μίκη Θεοδωράκη» .


Και…σωθήκαμε! Όμως δεν είναι αστείο.

Μόνο για αυτό, μόνο για το γεγονός πως ένα καθεστώς απαγορεύει μια μουσική, έναν συνθέτη, αρκεί για να το φτύσει κάποιος πριν καν αξιολογήσει τον συνθέτη και τη μουσική του.

Αλλά βέβαια, οι συμμορίτες του 1967, δεν έμειναν εκεί.
Προκειμένου να μας προστατεύσουν απαγορεύουν με επίσημη λίστα, περίπου 800 συγγραφείς.
Ανάμεσά τους ο εξόχως επικίνδυνος «δια την τάξιν» Λέων Τολστόι, ο Μπαλζάκ, η Σιμόν Ντε Μποβουάρ, ο Σαρτρ και ο Λουί Αραγκόν.
Επιχειρώντας δε να ασφαλίσουν «τας ελληνοχριστιανικάς παραδόσεις»…διασκευάζουν (!!!) τον Αριστοφάνη στην Ειρήνη όπου το έργο…κόβεται κατά το μισό και, απαγορεύεται ο τίτλος του «Ειρήνη» διότι «περιέχει κομμουνιστικάς νύξεις».
Η Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών απαγορεύει ολοκληρωτικά τις Ικέτιδες και τις Τρωάδες του Ευριπίδη και, τον Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου.


Οι Έλληνες, με την εγκατάσταση της δικτατορίας, έχασαν τη φωνή τους.
Μπήκαν σε μια οδυνηρή αλαλία, καθώς, όλα εκείνα τα ωραία και καινούργια που συνέβαιναν μέχρι πριν από λίγο αίφνης εξαφανίζονται και μπαίνουν υπό διωγμό.
Τέρμα οι συναυλίες.

Τα θέατρα άδειασαν.

Οι μπουάτ έκλεισαν.

Ήταν σαν ένας κήπος που άνθιζε και φούντωνε και ξαφνικά κάποιοι έκοψαν το νερό. Στέγνωσαν τα πάντα. Δεν ήταν δα και δύσκολο.

Ο κόσμος ήταν αφόρητα ταλαιπωρημένος. Έχει βγει από Κατοχή, από Εμφύλιο, από εκτελέσεις κι εξορίες. Και απέραντη ανέχεια.


Η Συλλογική Συνείδηση είναι αθροιστικά κυριαρχημένη από Τρόμο, Κόπωση και Απαισιοδοξία.


Έτσι, η απόλυτη επικυριαρχία του ελαφρολαϊκού, του απόλυτου «τίποτα» σε συνδυασμό με την συστηματική καλλιέργεια της περιφρόνησης προς τις Τέχνες την Κουλτούρα και τους Διανοούμενους ήρθαν σαν ώριμα φρούτα.


Η Δικτατορία, είναι αυτή που διέλυσε κυριολεκτικά κάθε ηθική αντίσταση.
Έβαλε τις πιο βαθιές ρίζες στο δέντρο του αγοραίου λαϊκισμού, δίδαξε τον χαφιεδισμό και το γλείψιμο ως μέσον επιβίωσης, διέρρηξε με λίγα λόγια, κάθε τι το υγιές που υπήρχε.

Και βόλεψε έτσι, δυστυχώς, όλο σχεδόν το μετέπειτα πλέγμα Εξουσίας.


Ναι, μοιάζει με κάθοδο στον Άδη αυτός ο στοχασμός.

Γιατί, σκέφτομαι πως όλα, ξεκίνησαν ακριβώς τη στιγμή που η Ελλάδα, επιχειρούσε να βρει για πρώτη φορά στους νεώτερους χρόνους το Πρόσωπό της.
ΥΓ1: Ο πίνακας που κοσμεί την κεφαλή του άρθρου, είναι το "Δίπτυχο" Λάδι σε κόντρα πλακέ 122x121 cm, του Κυριάκου Κατζουράκη.
ΥΓ2:Το ποίημα του Αλεξανδρινού "Οι Εχθροί" είναι άπό τη σειρά "Τα κρυμμένα" και η ακριβής ημερομηνία της συγγραφής του, είναι απροσδιόριστη. Βρίσκεται στην έκδοση "Τα κρυμμένα" που έκανε το 1993 ο Ίκαρος.

22 σχόλια:

Επιτροπή για την Αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Κύπρο είπε...

Εξαιρετικό. Και διδακτικό συνάμα. Δε γνωρίζαμε για τους 800 απαγορευμένους συγγραφείς.

Η δικτατορία δεν είναι πολίτευμα για ανθρώπους. Βασίζεται στη λογική της μάντρας και του βοσκού, ο οποίος όχι μόνο καθοδηγεί, αλλά και σφάζει τα πρόσωπα κατά το δικό του δοκούν.

Η Δικτατορία της θλιβερής Επταετίας έπρεπε να μας γίνει, ως μεγάλο πάθημα, μεγάλο μάθημα. Πρέπει να βάλουμε στο περιθώριο, άθλιους κομματάρχες και παράγοντες που μας βλέπουν ως τα πρόβατά τους, αγνοώντας τη γνώμη και τις επιθυμίες μας. Πρέπει να δώσουμε ασταμάτητα τη μάχη, για να μην μας επιβληθεί ένα νέο δικτατορικό ( φυλετικού τύπου στην προκειμένη) καθεστώς, με την μειοψηφία να δικτατορεύει την πλειοψηφία και με ξένες δυνάμεις ( κυρίως την φασιστική Τουρκία) να κηδεμονεύουν το μέλλον μας.

Όσο γι' αυτούς που καταδικάζουν τη δικτατορία αλλά στο όνομα της λύσης του κυπριακού, αποδέχονται την αναβίωσή της μαζί με την αναβίωση του απαρτχάιντ, ας κάνουν την αυτοκριτική τους. Χωρίς επίπλαστες δικαιολογίες τετραγωνισμού του κύκλου.

ΡΙΜΑΧΟΣ

Phivos Nicolaides είπε...

Από τα ωραιότερα κείμενα που διάβασα τελευταία για την Απριλιανή "επανάσταση" του 1967. Το θλιβερό είναι ότι άντεξε 7 χρόνια κι αν δεν ήταν η συμφορά της Κύπρου, θα άντεχε κατά τα φαινόμενα άλλα τόσα χρόνια...

kapernaros nikos είπε...

Σπουδαίο κείμενο κύριε Πήττα και όποιος καταλάβει, κατάλαβε. Εξαιρετική ανάλυση του context από μία όχι τόσο συνηθισμένη οπτική και ένα "δια ταύτα" καταπέλτης σε ελάχιστες γραμμές. Από τις καλύτερες προσεγγίσεις που έχουν γίνει στην αθλιότητα που έβαλε τις βάσεις για την πληρη αλλοτρίωση της Ελλάδας. Και επιτρέψτε μου να πω, πως για άλλη μια φορα η γραφη σας δειχνει ποσο ελευθερα σκεπτεσθαι μακράν απο παραταξιακους εγκλωβισμους. Λογος φιλοσοφημένος πραγματικά.

kapernaros nikos είπε...

*Του ιστορικού context ήθελα να πω.

Μαρίνα Θαλασσινού είπε...

συγχαίρω και συνυπογράφω το χειρόγραφο, θυμίζοντας αυτό που έγραψε κάποτε ο Τίτος Πατρίκιος: "οι στίχοι αντέχουν πιο πολύ απ τις καθεστωτικές αφίσσες..".

Πανδιων είπε...

Φίλε Γιώργο, να ομολογήσω πως αποφεύγω να διαβάζω συνήθως πολιτικές απόψεις για το πρόσφατο παρελθόν της Ελλάδος πέρα απο ιστορικά βιβλία ξένων συγγραφέων αν βρεθούν στον δρόμο μου γιατί όντας αγγένητος σε όλα αυτά τα μεγάλα γεγονότα ευτύχησα να μην κουβαλάω πολιτικά πάθη και προσπαθώ να το κρατήσω αυτό.
Αυτό το κείμενο όμως αγαπητέ όχι μόνο το διάβασα αλλά έμεινα και εντυπωσιασμένος απο την σκοπιά με την οποία πιάνεις και αναλύεις το θέμα. Εντυπωσιακότατο κείμενο ΕΥΓΕ.

Zaphod είπε...

Πολύ καλό κείμενο, καλό είναι να το διαβάσουν οι υπερασπιστές (και όμως υπάρχουν ακόμα!) του καθεστώτος. Αφού πρέπει να εξηγούμε τα αυτονόητα....

αιολος είπε...

Θαυμάσια σαν έκθεση ιδεών

Σε αρκετά συμφωνώ όπως αυτό:

{Ελλάδα, 1967. Λίγα χρόνια μετά τον "τερματισμό" του εμφυλίου.
Με τον διχασμό ακόμα νωπό, η Ελλάδα πασχίζει να βρει βηματισμό}

Μερικά έχουν ένα ιδεαλισμό όπως αυτό:

{Ακόμα και αν αύριο ή οποιαδήποτε στιγμή επιβάλλονταν με ένα στρατιωτικό πραξικόπημα μία Χούντα των….ιδεολογικών μου ονείρων, θα ήμουν από την πρώτη στιγμή εναντίον της. Γιατί καμία, μα καμία δύναμη δεν μπορεί να νομιμοποιήσει την «ετσιθελική» διάθεση μιας μειοψηφίας και να την επιβάλλει στο σύνολο της Κοινωνίας. Ό,τι και αν πρεσβεύει}.


Aπ όλα αυτά που γράψατε θα ήθελα να σχολιάσω αυτό που είπατε για ληστές:


ΛΗΣΤΕΣ ΚΑΙ ΛΗΣΤΑΡΧΟΙ

Θα πρέπει να ξέρουμε κατ αρχάς ότι οι ληστές που αναφέρετε μετά από μια επτάχρονη διακυβέρνηση σήμερα ζουν μαζί με τις οικογένειές τους σε διαμερίσματα πολυκατοικιών, εν αντιθέσει προς τα δημοκρατικά τρωκτικά που ζουν σε επαύλεις και θα φροντίσω επί αυτού να δημοσιεύσω στο μπλοκ μου μερικά από τα σπίτια τους για να αντιληφθείτε περί του πλουτισμού τους, όταν ο λαός υποφέρει.

Οι «ληστές» που λέτε ένα από τα πραγματάκια που έκαναν ήταν να ΔΩΡΙΣΟΥΝ ΟΛΑ τα αγροτικά χρέη μέχρι αν θυμάμαι καλά 100.000 δραχ (τεράστιο ποσό για την εποχή εκείνη όταν το μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη ήταν περίπου 50 -70 δραχ). Ανάσανε η Ελληνική ύπαιθρος από τους τοκογλύφους.


Οι λήσταρχοι τώρα του κοινοβουλίου είναι οι μόνοι που αυτοδωρίζονται αυτοκίνητα (κατά προτίμηση μεγάλου κυβισμού), δωρεάν ταξίδια, τηλέφωνα απεριόριστα, υπαλλήλους (δούλους στα γραφεία τους), πολιτικά γραφεία δωρεάν κλπ κλπ την στιγμή που το μόνο που ΔΩΡΙΖΟΥΝ απλόχερα στον λαό είναι φόροι, υποχρεώσεις, ενεργεία, υποβάθμιση της ζωής του κλπ κλπ

Και μιας και μίλησες αγαπητέ κε Πίττα για πολιτισμό και μεταξύ των άλλων ανάφερες και τις μπουάτ σας πληροφορώ ότι οι μπουάτ στην Πλάκα άνθισαν επί χούντας έχω παρακολουθήσει προσωπικά τον Μαρίνο να λέει αντιδικτατορικά τραγούδια………… αλλά να σας πω και ένα άλλο πολιτισμό που ΔΩΡΙΣΑΝ οι συνταγματάρχες στους Έλληνες (είμαι απόλυτα βέβαιος ότι θα γελάσετε και κυρίως θα ειρωνευτείτε και θα χλευάσετε αυτό που πιο κάτω θα παραθέσω, δεν πειράζει όμως μάθετέ το).

ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ

Οι Έλληνες πριν την 21/4/1967 στην ύπαιθρο (νησιά και στεριά) αλλά και στις λαϊκές συνοικίες για τουαλέτες είχαν μια γούβα και δύο δοκάρια ανέβαιναν στα δοκάρια και κάναν την ανάγκη τους, η γούβα από κάτω με όλο το «υλικό» από κάτω έχασκε, περί στεγάστρου να μη γίνεται λόγος αν έβρεχε βρεχόταν αν χιόνιζε χιονιζόταν , ένα είχε ήλιο λιαζόταν, γύρω από την γούβα (που συνήθως ήταν στην άκρη του οικοπέδου δίπλα στο δρόμο )έβαζαν βάτα ή τσαλιά, όποιος περνούσε είχε θέα στον πολιτιστικό δρώμενο.

Με τι σκουπιζόντουσαν; Στα μεν νησιά με βότσαλα στην δε ηπειρωτική χώρα με πέτρες και φύλα δέντρων, στην καλύτερη με φύλα από εφημερίδα καμένη σε τετράγωνα κομμάτια 15 Χ15 πόντους για νερό να πλυθούν ας μη το συζητάμε .

ΔΗΛΑΔΗ: Ο κώλος τους βρωμοκοπούσε σκατίλα και δύο πράγματα συνέβαιναν ή στο σώβρακο τους έβγανε τυπογραφικό μελάνι ή σκέψου το λίγο να σκουπιστής πχ με φύλα συκιάς τι μπορεί να πάθεις!!!!!!!!!!

Οι συνταγματάρχες ΕΠΙΒΑΛΑΝΕ να κτίσουν ΟΛΟΙ στεγασμένες τουαλέτες, συγκεκριμένων προδιαγραφών, (βρύση, λεκάνη κλπ) τα τιμολόγια τα πήγαιναν οι Έλληνες (αγρότες κυρίως, διότι στις πόλεις υπήρχαν υποφερτοί τέτοιοι χώροι πλήν των λαϊκών συνοικιών ) στην τράπεζα και έπαιρναν το αντίτιμο, με τα την παρέλευση του χρόνου που όρισαν, περνούσε ο χωροφύλακας και έκανε έλεγχο αν έγινε αυτό το έργο.

Ξέρεις κε Πίττα τι λέγεται αυτό ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και ΥΓΙΕΙΝΗ και μάλιστα Λαϊκός πολιτισμός και υγιεινή.

Τον πολιτισμό που παρουσιάσατε στο ακροατήριό σας και εισπράξατε τόσους ανέξοδους επαίνους, δηλαδή τον πολιτισμό της Επιδαύρου (που φυσικά και χρειάζεται και εγώ προσωπικά δεν παραλείπω να τον παρακολουθώ) ο λαός της Β Πειραιά δεν μπορούσε και ακόμα δεν μπορεί να τον πλησιάσει, τον πολιτισμό αυτό τον πλησιάζει η συνοικία Κολωνακίου.
Εσείς σαν δημοκράτης είστε υπέρ της ανακουφίσεως του λαού με πολιτιστικά ζητήματα που του ανεβάζουν σιγά σιγά το πολιτιστικό του επίπεδο ή επιθυμείτε τον πολιτισμό για τους λίγους τους έχοντες και κατέχοντες;

Είμαι απόλυτα βέβαιος για την οργή που θα νοιώθετε εσείς και οι χειροκροτητές των δημοκρατικών ωραιοποιήσεων………. αλλά αυτή είναι η ωμή αλήθεια αυτά που παρουσιάζετε είναι όπως και στην αρχή είπα είναι «Έκθεση ιδεών» ανθρώπων που πέρασαν και δεν τους άγγιξε.

ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ δεν λέγεται το μπλοκ σας, πιστεύω ότι τώρα μείνατε ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ .

Zed είπε...

Οι υπερασπιστές πιστεύουν αυτά που πιστεύουν για τους γνωστούς λόγους...

Βρίσκω ιδιαίτερα σημαντική την υπενθύμιση ότι ο Γ. Σεφέρης επιβεβαιώθηκε, όπως και το διαχωρισμό ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Σήμερα αυτή η τέρψη εκλείπει, κι έχουμε μείνει σε μια απλή εκτόνωση που θεωρείται και επιβεβλημένη...

«Έτσι, η απόλυτη επικυριαρχία του ελαφρολαϊκού, του απόλυτου «τίποτα» σε συνδυασμό με την συστηματική καλλιέργεια της περιφρόνησης προς τις Τέχνες την Κουλτούρα και τους Διανοούμενους ήρθαν σαν ώριμα φρούτα.»

Αυτό κι αν με βρίσκει σύμφωνο...

Τέλος, επιφυλάσσομαι για το αν η χούντα καθιέρωσε σαν θεσμό όλη αυτή τη σήψη και τη διαφθορά που πέρασε καθολικά στην κοινωνία. Νομίζω ότι προϋπήρχε. Αν θέλετε εξηγήστε το λίγο εκτενέστερα.

Φιλικά.

Φάληρος Κυπριώτης είπε...

@Αίολος πραγματικός!!! Τέτοια "αερολογία" δεν έχω ξαναδει!!!!

Κε Πήττα θα ήθελα λίγα λόγια παραπάνω για τη φράση σας: "Και βόλεψε έτσι, δυστυχώς, όλο σχεδόν το μετέπειτα πλέγμα Εξουσίας."

Είναι όλο το ζουμί!

αιολοσ είπε...

Αγαπητέ μου αναρωτιέμαι σε τέτοια @@@@@@@@ σας έχουν φέρει. Βρίσκετε αερολογία την πραγματική κατάσταση που σας παρουσίασα και θεωρείται ρεαλιστικό να ασχολείστε για το ζήτημα αυτό με ποιηματάκια; Και την ερμηνεία τους;

Όταν επιβλήθηκε η χούντα νομίζεται ότι το φλέγον ζήτημα των Ελλήνων ήταν η ερμηνεία των στίχων των ποιητών;
Για μήπως νομίζεται σήμερα ο άνεργος της ναυπηγοκατεσκευαστικής ζώνης νοιάζεται για την ερμηνεία των στίχων του Σεφέρη; Ζείτε στον κόσμο σας ευδαιμονείτε αρνούμενη την σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι και περηφανεύεστε στο γεμάτο τραπέζι σας για σοσιαλισμό και προοδευτικότητα.

eremon είπε...

Αιολε έχω μείνει ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ με αυτα που γράφεις και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεσαι τη Χούντα και τον ίδιο τον πολιτισμό αφού οι τουαλέτες για σένα έχουν μεγαλύτερη αξία απο τις ανθρώπινες ζωές που είτε βασανίστηκαν είτε δολοφονήθηκαν κατά τη διάρκεια επταετία.

Υ.Γ: Το να φτάνει κανείς να υπερθεματίζει τις λεκάνες των βασανιστών της Χούντας επειδή σήμερα μια μειοψηφία πλουτίζει σε βάρος των υπολοίπων, ε, νομίζω οτι η δικατορία του νου ξεπερνάει΄ακόμα και αυτή της Χούντας.

αιολος είπε...

Αυτό ακριβώς αγαπητέ μου που γράψατε, αυτό ακριβώς πίστεψα ότι θα καταλαβαίνατε από την πρώτη στιγμή, και το έγραψα ότι ξέρω πως θα σκεφτείτε, είμαι βέβαιος ότι το ίδιο συμπέρασμα συναπεκόμισαν οι. Περισσότεροι κύριοι.

Σας έγραψα τόσα πράγματα που φαντάζομαι πρώτη φορά μαθαίνετε και δεν καταλάβατε τίποτα, σας μίλησα για ΛΗΣΤΕΣ και ΛΗΣΤΑΡΧΟΥΣ και δεν το είδατε..........

Τις τουαλέτες λοιπόν! ΝΑΙ τις τουαλέτες μέγιστο πολιτιστικό βήμα για τον λαό, θεωρείτε τα πάντα δεδομένα, ε! ΟΧΙ δεν είναι όλα δεδομένα, αυτά που θεωρείτε εσείς αυτονόητα κάποιοι με κόπο τα επέβαλαν και αν αυτές τις τουαλέτες δεν τις ΕΠΕΒΑΛΑΝ οι στρατιωτικοί, σήμερα οι τουρίστες στα νησιά μας θα είχαν και άλλα φιλοθεάμονα πράγματα να δουν και να διασκεδάσουν όπως ο τρόπος που αποπατούν οι Έλληνες νησιώτες.




Σας συνιστώ να ξαναδιαβάσετε αυτά που έγραψα , μπορεί να καταλάβετε ότι σοβαρολογώ όταν λέω πχ { Ξέρεις κε Πίττα τι λέγεται αυτό; ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και ΥΓΙΕΙΝΗ και μάλιστα Λαϊκός πολιτισμός και υγιεινή}.



Επίσης είμαι πολύ σαφής όταν λέω: { τον πολιτισμό της Επιδαύρου (που φυσικά και χρειάζεται και εγώ προσωπικά δεν παραλείπω να τον παρακολουθώ) ο λαός της Β Πειραιά δεν μπορούσε και ακόμα δεν μπορεί να τον πλησιάσει, τον πολιτισμό αυτό τον πλησιάζει η συνοικία Κολωνακίου} .


Ναι αγαπητέ μου διότι ο πολιτισμός της Επιδαύρου είναι πολυδάπανος θες 50Ευρώ το μίνιμουμ εισιτήριο + 50 Ευρώ να πας στην Επίδαυρο + κάτι καφέδες κλπ για να είσαι μέσα 150 Ευρώ ε! ο κάτοικος των λαϊκών συνοικιών δεν τα έχει πολύ δε περισσότερο ο αγρότης χώρια που αν τον είχαμε όπως προ της 21/4/1967 με το σκατό στον κώλο πώς να πάει Επίδαυρο;

Για να καταλάβεις πιο καλά τι θέλω να πω δες μερικά youtube από την εξαιρετική ταινία του ΕΝΤΙΜΟΥ πολιτικού Μαυρογιαλούρου «ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ» είναι ταινία του 1965.



http://www.youtube.com/watch?v=Dcx6szPkEPU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=WX7S-ZcH-Pg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=WabaykFeXIQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ME0ve2QB4OA&feature=related

Αυτό που βλέπεται από το Ελληνικό χωρίο είναι μια πολύ εξευγενισμένη μορφή, η δε τουαλέτα που πάει η κοπελίτσα είναι πολυτελείας.

http://www.youtube.com/watch?v=1QMOfoY83bU

eremon είπε...

Αιολε πολύ μπλά μπλά για το τίποτα.. για φαντάσου ο κόσμος να παρέμενε στη γούβα και τα δύο δοκάρια και να χε και επιπλέον να αντιμετωπίσει το ξύλο, τα βασανιστήρια, την απαγορευση κυκλοφορίας και τη λογοκρισια της χούντας ε τότε δε θα μεναν και για πολύ στην εξουσία οι βασανιστές του ΕΑΤ-ΕΣΑ.

Οι τουαλέτες ήταν για να ρεφάρουν, όπως τα καθρεπτάκια στους ινδιάνους.

αιολος είπε...

Άκου αγαπητέ μου ξύλο και βασανιστήρια γίνονται και σε δημοκρατικές περιόδους στην Ελλάδα………… ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ σε δικτατορικές.

Ναι είναι αλήθεια ότι έγιναν βασανιστήρια επί χούντας σε κάποιους ανθρώπους
Ναι είναι αλήθεια ότι υπήρξανε εκτοπίσεις.
Ναι είναι αλήθεια ότι υπήρξε στέρηση κάποιων ελευθερειών όπως πχ "του συνέρχεσθαι και συνεταιρίζεσθαι".
Ναι και το (χειρότερο απ όλα τα ναι) πιάστηκαν Κώτσοι στο κυπριακό ζήτημα οι στρατιωτικοί.

Αλλά ένα θα σου πω (και ξέρω ότι θα σας ξυνοφανεί)

Οι δικτατορίες (επειδή δεν έχουν λαϊκό έρισμα και πολύ σωστά ο Ελληνικός λαός δεν προσφέρει την στήριξή του στις δικτατορίες) είναι φιλολαικότερες των δημοκρατιών.

ΚΑΙ ΕΠΙ ΑΥΤΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΑΣ ΚΟΠΙΑΣΕΙ.

eremon είπε...

Βρε Αίολε καλά δε σου πα οτι πολυ μπλά μπλά για το τιποτα? Ποιος ο λόγος να ξαναγυρνας στους βασανιστές σου οταν τρως πιο πολυ ξύλο απο τους δημοκράτες? εκτός κι αν είσαι μαζόχας, βεβαίως βεβαίως.

Ανώνυμος είπε...

Καλώς ο Αγγελής αντέγραψε τον Καποδίστρια, με την απαγόρευση της σποροπατάτας, αλλά εφτά χρόνια στον γύψο είναι πολλά πάρα πολλά, υπερέβησαν κατα πολύ τον θαυμασμό τους στα αρχαία και το Μηδέν άγαν.
Η αρνητική διαφήμιση πάντως έκανε την δουλειά της.

αιολος είπε...

Αγαπητέ είπα να μη απαντήσω αλλά πάρε αυτά για να δεις λίγο δημοκρατικό ξύλο.

http://www.youtube.com/watch?v=c8ym9X3Uq6c

http://www.youtube.com/watch?v=KjhS23vG7TA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vNhfiSyw0X8

eremon είπε...

Αυτο προσπαθω να σου εξηγήσω Αιολε. Για το ξύλο που πέφτει σήμερα δε θα πρέπει να νοσταλγούμε τις τουαλέτες της χούντας. Με αυτη τη νοοτροπίά, έμμεσα, νομιμοποιείς τη βία των μπάτσων στα βιντεάκια που παρέθεσες.

Ανώνυμος είπε...

@εωλος: Τι χρείαν έχομεν μαρτύρων; Πολιτισμό του κώλου έφεραν οι συνταγματάρχες.

Κουνούπι είπε...

Εύγε!

Unknown είπε...

Φίλοι (και μη) όπως ξέρετε χτες, 2 του μήνα οι εφημερίδες δεν κυκλοφόρησαν λόγω της πρωτομαγιάς.

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν ανανέωσα το site. Παράλληλα πολλές υποχρεώσεις επαγγελματικές σε συνδυασμό με μια ίωση που μου άλλαξε τον αδόξαστο με υποχρεώνει αν μη τι άλλο το τριήμερο -με εξαίρεση τη χθεσινή εκπομπή- να "αργώ" κυριολεκτικά. (ίωση,από αυτή που κάνει κοντά στις 4 εβδομάδες για να περάσει, τίμησε την Κύπρο δεόντως φέτος, δεν ξέρω γιατί-πάντως δεν είναι των χοίρων, ούτε των κουνουπιών κλπ).

Την επόμενη εβδομάδα, θα είμαι από την Πέμπτη το βράδυ στην Αθήνα για 4 μόνο μέρες (δυστυχώς) και έτσι επίσης δεν γνωρίζω αν θα προλάβω να γράψω και να στείλω κείμενο στον Πολίτη (και στο site) από το "σεσημασμένο" ίντερνετ καφέ της Σταδίου 5.

Αυτά.

Επί της ουσίας του άρθρου "Πένθος Απριλίου", δεν έχω να προσθέσω απολύτως τίποτα, όσα είχα να πω τα κατέγραψα στο κείμενο.

Υπάρχουν ένα δυο σημεία, αυτά που εντοπίζει ο Zed και ο Φάληρος Κυπριώτης (ωραίο ψευδώνυμο!...ή όνομα;) ωστόσο θα επιφυλαχθώ για κάποια άλλη φορά. Δυστυχώς η συζήτηση για τη σήψη και τη διαφθορά μοιάζει να είναι αιωνίως επίκαιρη...

Έυχαριστώ.