Στήλη Άλατος

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.

Συντονιστείτε τώρα στους 107, 6

Κινούμενη Άμμος. Κάθε Σάββατο 6-8 μ.μ στον 107,6 ή στο : www.1076.eu Στο shoutbox, το συζητάμε ζωντανά! Από τον Bach στον Dylan και από τον Beethoven στους Beatles και τους Felice Brothers,όλα είναι Μουσική 107.6 ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Σάββατο, 16 Αυγούστου 2008

Amnesty China Olympics cartoon

32 σχόλια:

Meropi είπε...

Ωραία τα βιντεάκια, τα είδα όλα Γιώργο μου.
Κι εδώ έρχεται το δικό μου το ερώτημα. Άραγε οι κομμουνιστές άλλων κρατών (π.χ. το ΚΚΕ) θεωρούν την Κίνα κομμουνιστική ή καπιταλιστική??

Aceras Anthropophorum είπε...

Αγαπητή Μερόπη, ο τζαιρός που ο κόσμος ήταν χωρισμένος σε δύο στρατόπαιδα από τα οποία έπρεπεν να θκιαλέξεις το έναν επέρασεν. Δεν είναι μια λέξη, έναν επίθετον που κάμνει την ουσία. Τα πράματα δεν χρειάζεται να πααίννουν πακκέττον πιον. Η αυταρχικότητα εξάλλου της κρατικής εξουσίας δεν είναι χαρακτηριστικόν μόνον των κομμουνιστικών καθεστώτων παλαιού τύπου. Στην περιοχήν που αναφέρεσαι υπάρχει τζαι η Ινδονησία, η Θαϋλάνδη, οι Φοιλιππίνες, η Βιρμανία, το Πακιστάν που είναι καπιταλιστικά καθεστώτα.

Γιατί όσοι πιστεύουν σε έναν κόσμον όπου ο άνθρωπος είναι στο κέντρον, τζαι οχι το κέρδος, πρέπει να λογοδοτήσουν για τον τρόπον με τον οποίον οι κινέζοι επιβάλλουν την Τάξην. Γιατί με την ίδιαν λογικήν αυτοί που πιστεύουν στην οικονομίαν της αγοράς δεν έχουν να λογοδοτήσουν για τους υπόλοιπους; Η αυταρχικότητα έχει τζαι άλλα κινητρα από την οικονομικήν οργάνωσην μιας χώρας. Αν δεις τωρά τι γίνεται στην Λατικικήν αμερικήν, γίνονται κοινωνικοποιήσεις χωρίς να ταράξει το χέριν του ένας αστυνομικός. Τζαι άμαν χάσουν τες εκλογές οι σοσιαλιστές, δέχονται το τζαι αρκέφκουν που ξάναρκης (Νικαράγουα, Βενεζουέλα, Βολιβία...).

Νομίζω άλλον το ναν τζαι άλλον τάλλον. Όπως άλλον το ΚΚΕ τζαι άλλον το ΑΚΕΛ παρόλα τα κοινά που τους ενώννουν.

Meropi είπε...

@ Aceras Anthropophorum.
συμφωνώ και επαυξάνω σε όσα αναφέρεις. Ότι δηλαδή η αυταρχικότητα δεν έχει χρώμα και ότι ειδικά σήμερα ο άνθρωπος πρέπει να κοιτάζει ποιο καθεστώς σέβεται την αξιοπρέπεια και την ελευθερία του ανθρώπου, ανεξαρτήτως πώς το ίδιο βαφτίζει τον εαυτό του. και επίσης συμφωνώ ότι υπάρχουν καθεστώτα, όπως αυτά που αναφέρεις, πολύ σκληρά και απάνθρωπα, φασιστικά θα έλεγα.
Το ερώτημα μου ήταν πιο πολύ ρητορικό με την εξής έννοια. Ένα κράτος, η Κίνα, αυτοαποκαλείται κομμουνιστικό και ασκεί πολιτική ακραία καπιταλιστική (εργασία ανηλίκων, ωράριο εξοντωτικό, μόλυνση περιβάλλοντος, καταστολή διαμαρτυριών κλπ). Αναρωτήθηκα λοιπόν πώς το αντιμετωπίζει το ΚΚΕ το καθεστώς αυτό. Το κριτικάρει ως καπιταλιστικό ή το δέχεται και το υπερασπίζεται ως σοσιαλιστικό? Δεν αποτελεί μομφή για κανένα αυτό το ερώτημα μου και πολύ περισσότερο για το ΑΚΕΛ που όλοι ξέρουμε ότι είναι ένα ανοιχτόμυαλο κόμμα.

politispittas είπε...

Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το ΑΚΕΛ ως «ανοιχτόμυαλο» κόμμα-πραγματικά δεν ξέρω, δεν είναι ρητορική η απορία μου.

Αυτό που ξέρω, είναι πως η κριτική στην Κίνα για όλα τα προαναφερθέντα είναι περίλαμπρα ανύπαρκτη και επιπλέον όταν από το ραδιόφωνο του Αστρα ακούστηκαν από κάποιους παραγωγούς επικριτικά σχόλια για τη στάση της Κίνας σε σειρά ανθρωπιστικών ζητημάτων, έγινε στην κυριολεξία χαμός και ορισμένοι επιπλήχθηκαν έντονα για τα σχόλια τους.

Αυτό, εκ πρώτης όψεως μοιάζει στενοκέφαλο, μίζερο, κλπ, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη πως η Κίνα αποτελεί έναν εξαιρετικά συνεπή στρατηγικό σύμμαχο της Κύπρου σε όλη τη διαδρομή του Κυπριακού ζητήματος και επιπλέον είναι μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Το ΑΚΕΛ κατά συνέπεια με τίποτα δεν θα έβαζε σε κίνδυνο αυτές τις σχέσεις, ειδικά στην παρούσα περίοδο των διαπραγματεύσεων με τους Τ/Κ και της τεράστιας ανάγκης για αξιοποίηση κάθε πιθανού συμμάχου.

Και εδώ μπαίνει το ερώτημα, για οποιονδήποτε έχει έναν κάποιο δημόσιο λόγο, ειδικά μέσα από τα μικρόφωνα ενός σταθμού όπως είναι ο Άστρα. Να ανοίξει το στόμα του μιλώντας για Θιβέτ, ανθρώπινα δικαιώματα, περιβάλλον κλπ με κίνδυνο να «θιχτεί» ο Κινεζικός παράγοντας ή να κάνει τουμπεκί λόγω «ειδικών συνθηκών»;

Επαναλαμβάνω, πως όταν πριν από μήνες ακούστηκαν κάποια «σχόλια» έγινε χαμός, πέσανε τηλέφωνα κλπ.

Τι κάνει λοιπόν ο έρμος σχολιαστής & δημοσιογράφος; Ακούει τη φωνή της συνείδησής του και βάζει θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κίνα με κίνδυνο να ενοχληθεί βαρύτατα η Κινεζική Πρεσβεία και να δημιουργηθεί πρόβλημα;

Ή ακούει την άλλη φωνή (πάλι της συνείδησής του) που λέει «Η Κίνα είναι ένας από τους ελάχιστους σύμμαχους του τόπου μου και τον έχω τεράστια ανάγκη άρα το βουλώνω;»

Ρωτάω πραγματικά και με ενδιαφέρει πολύ η άποψή σας.

αθεόφοβος είπε...

Δυστυχώς στις σχέσεις μεταξύ κρατών δεν υπήρχε,δεν υπαρχει και δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει η έννοια της ηθικής και του δικαίου.
Το μόνο που υπάρχει είναι το συμφέρον και ιδίως για τα μικρά κράτη αναπόφευκτα το συμφέρον τους είναι πάλι δυστυχώς να μην καταστρέφουν χωρίς να κερδίζουν αντίστοιχα κάτιάλλο, τις καλές σχέσεις με κάποιο που και αυτός για τους δικούς του λόγους τους συμπαρίσταται.
Δεν είμαι αμοραλιστής αλλά η σκληρή διεθνής πραγματικότητα αυτό έχει αποδείξει.
Σαν γνήσιος δε προβοκάτορας και κρίνοντας βέβαια τα πράγματα εκ των υστέρων, θα έθετα το ερώτημα που το 1960 θα προκαλούσε θύελλα αντιδράσεων στην Κύπρο.
Πόσο διαφορετικά θα ήσαν σήμερα τα πράγματα αν τότε η Κύπρος είχε ενταχθεί στο ΝΑΤΟ;

Περαστικός είπε...

Politispittas, "Τι κάνει λοιπόν ο έρμος σχολιαστής & δημοσιογράφος;" ευτυχώς υπάρχουν και τα blog. Ξέρω ότι αυτό δεν είναι απάντηση στο ποια πρέπει να είναι η στάση του δημοσιογράφου στο μέσο του σε τέτοιες δύσκολες περιπτώσεις, αλλά, και πάλι, ευτυχώς υπάρχουν και τα blog.

τώρα σε βλέπω δρόμε του καλού είπε...

Μπορούμε να γράψουμε ένα πόνημα:
"ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ - ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ". Στην περίπτωση που δεν συμμορφωθούν ή που δεν δεχθούν το Διάλογο να πούμε, μπορούμε στον τρόπο του Παύλου να γράψουμε ορισμένες ΠΡΟΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ επιστολές. Αν ήμασταν τηλεπαρουσιαστές λέμε τώρα - δεν είμαστε όμως! Άρα δεν έχουμε σοβαρά προβλήματα και ούτε να τα συζητήσουμε πρέπει .

Ανώνυμος είπε...

Νίκος

καλησπέρα σε όλους. Η Κίνα είναι κομμουνιστικό κράτος. Όμως, τα όσα συμβαίνουν λόγω του καπιταλιστικού της μετασχηματισμού, δεν ξενίζουν όσους έχουν εντρυφήσει στον πολιτισμό της.

Ο πολιτισμός της λοιπόν, δεν έχει την παραμικρή συμβατότητα με αυτόν που γενικόλογα αποκαλούμε Δυτικό, που έχει ως βάση τον ουμανισμό. Ο κινεζικός πολιτισμός δεν είναι ανθρωποκεντρικός.

Έτσι, υπό όποιο καθεστώς και με την όποια ιδεολογική πρόφαση, η θεώρηση εκεί για αυτό που εμείς αποκαλούμε "ανθρώπινα δικαιώματα" και επιβάλλαμε τη δεκετία του '50 ως παγκόσμιο πρότυπο μέσω του "Universal Declaration of Human Rights", θα διαφέρει ριζικά από τη δική μας.

Η μακραίωνη κινεζική ιστορία, είναι εξάλλου γεμάτη από χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Στο ερώτημά σου Γιώργο: δεδομένης της κινεζικής συμπαράστασης στο Κυπριακό, η ανάδειξη των προβλημάτων στο θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κίνα, πρέπει να γίνεται, με ήπιο και μετριοπαθή τρόπο. Κριτική πρέπει να γίνεται, δεν μπορούν όλα να θυσιάζονται στο βωμό των διμερών σχέσεων.

Οι οποίες δικές μας κριτικές "αναζητήσεις" σε αυτά τα θέματα (ή και "αγκυλώσεις"-δεν βλέπουν όλοι τα πράγματα στην πλανήτη υπό το ίδιο πρίσμα), πρέπει να λαμβάνουν υπόψη ότι υπάρχουν και άλλες θεωρήσεις από τις "δυτικές".

Η σχετικότητα στην πολιτισμική αντίληψη πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη, δεν μπορούμε να επιβάλλουμε εμείς τα δικά μας πολιτισμικά πρότυπα, αυτό θα αποτελούσε πολιτισμικό φασισμό. Και οι Κινέζοι διακιούνται να ασκούν κριτική, κυρίως για την ηθική καταβαράθρωση στις κοινωνίες μας.

Αν ασκούμε λοιπόν κριτική με σύνεση και χωρίς δογματισμούς, λαμβάνοντας υπόψη τις "ιδιαιτερότητες" της Κίνας, τότε θα αντιλαμβάνονταν και εκείνοι ότι η όποια κριτική μας είναι τουλάχιστον καλόπιστη και οι διμερείς σχέσεις δεν θα τίθονταν υπό δοκιμασία.

ΥΓ Μερόπη, γλυκιά μου, τα ερωτήματά σου χαρακτηρίζονται από μια καλώς εννοούμενη "αφέλεια". Θες να τους φέρεις σε "δύσκολη" θέση; Εδώ ο ανεκδιήγητος Τσίπρας του ΣΥΡΙΖΑ δικαιολόγησε τις σφαγές δεκάδων εκατομμυρίων Κινέζων από τον Μάο, προκαλώντας θύελλα διαμαρτυριών.

ΥΓ2 Συνομιλητή αθεόφοβε, το ΝΑΤΟ θα ήταν τότε μια καλή επιλογή για την Κύπρο. Ποιοι δεν το ήθελαν τότε, λειτουργώντας εις βάρος των συμφερόντων της Κύπρου και ανοίγοντας την πόρτα στους Τούρκους εισβολείς; Για να θυμηθούμε...

Meropi είπε...

Ο Αθεόφοβος με το ΝΑΤΟ εννοεί πως αν η Κύπρος εντασσόταν στο ΝΑΤΟ, η Τουρκία δεν θα τολμούσε ίσως (το τονίζω το ίσως) να εισβάλει σε μια σύμμαχο χώρα ή στο κάτω κάτω δεν την άφηναν οι ΗΠΑ.
Όλα αυτά βέβαια τα λέμε εκ των υστέρων....

Ανώνυμος είπε...

Νίκος

συμφωνώ Μερόπη. Κατόπιν εορτής πάντα είναι εύκολο για όλους να κρίνουν και αυτό αφορά και εμένα. Όμως, για να κλείσουμε, γιατί δεν είναι αυτό το θέμα μας στο blog, κάποιοι πολιτικοί στην Κύπρο δεν αποδείχθηκαν διορατικοί. Και αυτό το πληρώνουμε μέχρι σήμερα.

Διαβάστε τώρα τα ανεπίτρεπτα για "δημοκράτη" πολιτικό που είπε ο Τσίπρας για τον Μάο, ξεσηκώνοντας σάλο, μια και η κουβέντα μας είναι για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κίνα:

Τσίπρας: «Η σκέψη του Μάο σε πολλά σημεία της αξίζει. Το πιστεύω αυτό… Ας πούμε, η σκέψη πίσω από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο είναι ότι πρέπει συνεχώς να αμφισβητούμε τις δομές και την νομενκλατούρα, ακόμα και όταν είμαστε μέσα στην “επαναστατική” διαδικασία. Αυτή είναι μια σημαντική σκέψη».

Ερώτηση: «Μα αυτό είναι αστείο! Δηλαδή ο Μάο στη θεωρία ενθάρρυνε την αμφισβήτηση και στην πράξη επέβαλε τη λογοκρισία»;

Τσίπρας: «Είναι πολύ αντιφατικό, το ξέρω. Ο Μάο εκτιμούσε ότι αυτό που κάνει είναι ένα βήμα προς τη σοσιαλιστική κοινωνία. Και πίστευε ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Αλλά, ο σκοπός του, η πρόθεσή του ήταν καλή».

Ερώτηση: «Απ’ αυτήν την καλή πρόθεση πέθαναν 38 εκατομμύρια άνθρωποι! Περισσότεροι απ’ όσους σκότωσε και ο Χίτλερ».

Τσίπρας: «Ε, τώρα δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τον Χίτλερ με τον Μάο! Μπορεί τα κομμουνιστικά καθεστώτα να είχαν αυτό το τεράστιο έλλειμμα ελευθερίας, αλλά τουλάχιστον είχαν στο κέντρο της σκέψης τους τον άνθρωπο».

Ναι, πως... Εδώ ο Τσίπρςα αναδεικνύει την αμορφωσιά του. Στον κινεζικό πολιτισμό, ο άνθρωπος ΠΟΤΕ δεν ήταν στο επίκεντρο. ΠΟΤΕ. Εξ ου και οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που διαιωνίζονται. Πέρσι, εκτελέστηκαν στην Κίνα περίπου 5000 άνθρωποι.

Η θανατική ποινή ισχύει ακόμα στην Κίνα, στην Κούβα, στις ΗΠΑ, στο Ιράν. Ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή, σημειωτέον, υπερβαίνει τις όποιες πολιτιστικές διαφορές.

Φίλε Γιώργο, όσοι δεν μιλούμε γι' αυτό στο βωμό συμφερόντων, είμαστε συνένοχοι.

Aceras Anthropophorum είπε...

Νικος: "Ο πολιτισμός της λοιπόν, δεν έχει την παραμικρή συμβατότητα με αυτόν που γενικόλογα αποκαλούμε Δυτικό, που έχει ως βάση τον ουμανισμό. Ο κινεζικός πολιτισμός δεν είναι ανθρωποκεντρικός. "

Αγαπητέ Νίκο, εάν πιστεύεις ότι ο δυτικός πολιτισμός έχει σαν κέντρον τον ουμανισμόν, τί να σου πώ. Είσαι πολλά ευκολόπιστος.

Η διακύρηξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι η πιό μεγάλη απάτη. Εξάλλου το λες τζαι σύ ο ίδιος όταν απαριθμείς τες χώρες που εφαρμόζουν την θανατικήν ποινήν. Πιό μεγάλη υποκρισία βέβαια είναι tο τί εγίνην στο όνομαν των αθρωπίνων δικαιωμάτων.

Λες "για αυτό που εμείς αποκαλούμε "ανθρώπινα δικαιώματα" και επιβάλλαμε τη δεκετία του '50 ως παγκόσμιο πρότυπο". Να σου αθθημίσω ότι τζαι η αποικιοκρατία εγίνην στο όνομαν των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τζαι όσους εκρεμμάσαν οι Εγγλέζοι στην Κύπρον το εκάμαν στο όνομαν αυτών των αξιών. Όχι πως άλλαξεν τζαι πολλά η κατάσταση σήμερα. Απλά δεν είναι έσσω μας που σφάζουν τωρά οι απόγονοι του δυτικού μπλογκ (τζείνους που ελαλούσαν έτσι την εποχήν του ψυχρού πολέμου) . Αυτήν την στιγμήν που γράφουμεν τζαι κασιανίζουμεν κουαμέν πας τα μπλογκς, τα στρατεύματα τους κατέχουν το Ιράκ, όπου εσκοτωθήκαν πόσοι; Χάτε πέ μας που είσαι καλός στα νούμερα. Πέ μας τζαι πόσους εσφάξαν σε μιαν νύχταν στην Ινδονησίαν, όχι οι αμερικάνοι που εν κακοί τζαι ιμπεριαλιστές, οι Εγγλέζοι που εν τζαι συμπατριώτες μας ως μελη της ουμανιστικής Ευρωπαϊκής ένωσης.

Χάτε κανεί έτσι συζήτηση διότι παίρνει μας σε ιδεολογικές συζητήσεις του εβδομήντα-ογδόντα, όπου από την μιάν έχουμεν τους καλούς τζαι που την άλλην τους κακούς. Ο ψυχρός πόλεμος ετέλειωσεν, τζαι το δυτικό μπλογκ ας πουντζιάσει τα λάφυρα τζαι ας ιβρίσσει τουλάχιστον να χώννει τα σκατένα τα δικά του (τόσον τζείνα που εξιμάρισεν μες τον ψυχρόν πόλεμον όσον τζαι τζείνα που ξιμαρίζει τωρά είτε για να ελέγξει τα πετρόλαια στην Ασίαν, είτε για να επιδείξει στην ισχύν του στα βαλκάνια, είτε για αλληλεγγύην στους πιστούς του σσιύλλους στο Ισραήλ) . Λλίη τσίππα δεν ιβλάφτει.

Ο κόσμος της σταχτομπούτας τζαι της κοκκινοσκουφίτσας με τους καλούς, τους κακούς τζιαι τους άσσιημους βοηθά τα μωρά να κτίσουν έναν απλόν σύστημαν αξιών, αλλά αν μείνουμεν τζειαμέ, το σύστημαν αξιών μας εν να μείνει πολλά φτωχόν.

Με ούλλην την απλοϊκότηταν της ιδέας, οι κινέζοι ζιούν τωρά τζείνον που έζησεν η Ευρώπη το πεήντα. Από όποιαν άποψην τζαι να το πιάσεις, αν το δεί συγκριτικά (που δεν ωφελεί τζαι σε τίποτε), άτε το πολλήν πολλήν να πείς που τα σκατά στα κότσιρα. Το πεήντα στην Ελλάδαν εστηβάζαν τα πλάσματα πας τα ξερονήσια για τες ιδέες τους. Ακόμα έχει δήμιους που ζιουν τζαι κυκλοφορούν μεταξύ μας τζαι δεν τους ετιμώρησεν κανένας.

Ας σαρίσουμεν λλίον έξω που την πόρταν μας πριν να παίζουμεν τους πολιτισμένους στους Κινέζους. Έχουμεν βουνάρκα κοπριάν να ανακυκλώσουμεν τζιαν να μετατρέψουμεν σε ωφέλιμον compost να λιπάσουμεν τες ιδέες. Εν ο δικός μας ο occidental πολιτισμός χρειάζεται καύσιμον για να αντικρύσει το μέλλον. N'est pas?

Ανώνυμος είπε...

Νίκος

Aceras Anthropophorum, δεν διαφωνώ με αυτά που λες. Απλώς, προσπάθησα να προσεγγίσω το πολύ σπουδαίο και θεμελιώδες ερώτημα που έθεσε ο Γιώργος (από τα πιο critical posts που έχει αναρτήσει), σε θεωρητική βάση. Γιατί από εκεί ξεκινούν όλα.

Τώρα, όσον αφορά στο Universal Declaration of Human Rights: το έγγραφο αυτό "ακυρώνεται" στην πράξη από τις αβυσσαλέες, πολλές φορές, πολιτισμικές διαφορές μεταξύ φυλών και εθνών.

Άντε τράβα να πείσεις τώρα ένα σκληρό ισλαμιστή ότι η γυναίκα του έχει "δικαιώματα". Ευτυχώς ή δυστυχώς, την παραίνεσή σου θα τη θεωρήσει "πολιτισμικό φασισμό".

Θα σου πει, "αυτός είναι ο τρόπος ζωής μου εδώ και πoλλούς αιώνες. Ποιος είσαι εσύ που θα τον αλλάξεις; Εγώ προσπάθησα να αλλάξω τον δικό σου;" Και όταν μπαίνει και η θρησκεία στη μέση, άστα να πάνε!

Και το ερώτημα είναι: υπάρχουν "ανώτερες" ή "κατώτερες" κουλτούρες; Μπορεί να διατυπωθεί ένα τέτοιο ερώτημα; Έχει βάση, είναι επιστημονικά ορθό; Κατά τη γνώμη μου όχι, αν και οι φιλελεύθεροι διανοητές, ένας εκ των οποίων με δίδαξε, λένε ναι.

Ποιοι είμαστε τέλος πάντων εμείς οι "Δυτικοι" (τρομάρα μας) όμως, για να ασκήσουμε κριτική στον παλαιότερο (στην περίπτωση των Κινέζων τουλάχιστον) πολιτισμό στον κόσμο; Λίγο κράττει εδώ...

Όσο για την υποκρισία της Δύσης, που επικαλείται κατά το δοκούν τον ουμανισμό και προάγει την ίδια ώρα την απανθρωπιά, ούτε κουβέντα: συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Τα εγκλήματα των "Δυτικών" αποικιοκρατών, μιλούν από μόνα τους: Κύπρος, απαγχονισμοί αγωνιστών για παράδειγμα.

Μια περίπτωση "δυτικής" υποκρισίας, είναι το Γκουαντάναμο και η εφαρμογή της θανατικής ποινής στις ΗΠΑ (εδώ η υποκρισία είναι διπλή, λόγω των έντονων "χριστιανικών" επιρροών στην αμερικανική Δεξιά, που αρνείται κατηγορηματικά να συζητήσει την κατάργηση της θανατικής ποινής).

ΥΓ Γιώργο, η μουσική καταπληκτική, once again.

Aceras Anthropophorum είπε...

Νίκο, πριν να τολμήσεις να πα να κάμεις παρατήρησην στον Αράπην, πήαιννε να πεις πρώτα στον Κυπραίον ότι η μάνα του ή η γεναίκα του δεν είναι δούλα του να σηκώννεται σαν τρώει να του κουβαλήσει το ποτήριν με το νερόν πας το τραπέζιν, να του συνάει τα ποτσίαρα που χαμέ, ή να συνάει τα κατουρήματα του που επιτσίκλιασεν δίπλα που τον απόπατον. Το ότι θα σε δέρει ο πρώτος, ίσως θα είναι προς το καλόν σου, θα γλυτώσεις το σκότωμαν που τον δεύτερον ;)

Νομίζω ότι εν πολλά ντελικάτον πράμαν να ασχολείσαι τζαι να κρίνεις την κουλτούραν του άλλου, ιδίως αν δεν την έχεις ζήσει. Δεν λέω ότι πρέπει να είμαστιν απλοί θεατές του τι γίνεται γυρόν μας, αλλά είμαι πολλά επιφυλακτικός προς αυτούς που κρίνουν. Μόλις κάμω έναν μικρόν τεστ λογικής συνοχής με την ολότηταν του κόσμου τζαι των θέσεων κάποιου που κριτικάρει βρίσκω αμέσως τρύπαν, σε σημείον που μου εγίνην σχεδόν αυτοματισμός τζαι ίσως τζαι αντικοινωνική συμπεριφορά, μόλις ακούω κριτικήν, να γυρεύκω την ασυνέπειαν του λόγου...

Πολίτη Πίττα ακόμα τζαι στα γραφτά σου εσέναν που τα εκτιμώ πολλά. Κάποτε είχες έναν logo που ελάλεν ότι η "ολυμπιακή" Κίνα ρυπαίνει τζαι εκαλούσεν λλίον πολλά σε μποϋκότ. Εσυκκίρτισες με πολλά αλλά δεν είπα τίποτε να μεν σε κακοφανίσω. Αφού θέλει να κάμει ακτιβισμόν ας κάμει εσκέφτηκα, εγώ τι εν να νεκατωθώ. Αλλά αφού άνοιξες κουβένταν τωρά με τα ανθρώπινα δικαιώματα, θα έθελα να σου πώ ότι το να κριτικάρουμεν εμείς τους Κινέζους για ρύπανσην είναι τουλάχιστον ποθκιαντραπιά. Αντίν να θωρούμεν την ποκαλάμην που έχουμεν εμείς μες το αμμάτιν μας, θωρούμεν το ασιερούιν που έχει μες το αμμάτιν του άλλου.

Ανώνυμος είπε...

Νίκος

ο πόλεμος για την προστασία των δικαιωμάτων του ατόμου, σε κοινωνίες που σέβονται τον εαυτόν τους, είναι υποχρέωση του καθενός.

Η αλήθεια είναι φίλε Aceras Anthropophorum, ότι έπιασες το θέμα σε πρωτογενές επίπεδο. Εστίασες στην "αδυναμία" του Έλληνα και στην κακομεταχείριση που πολλές φορές επιφυλάσσει στη σύντροφό του, δίκην "πασά".

Το παράδειγμα είναι ομολογουμένως καλό και αναδεικνύει την υποκρισία όσων ενδεχομένως ασκούν κριτική, τουλάχιστον στον τόπο σου. Πρωτότυπη η προσέγγισή σου στο θέμα των δικαιωμάτων και απλοϊκή, αλλά ομολογουμένως εύστοχη.

Όμως, κριτική πρέπει να ασκείται. Δεν γίνεται αλλιώς. Είναι το λίπασμα για την απαραίτητη ζύμωση, για να προχωρήσουμε μπροστά. Χωρίς αυτήν και το διάλογο, θα μας φάει η στασιμότητα. Με άλλα λόγια, η κριτική προσέγγιση των κοινωνικών φαινομένων, αποτελεί μονόδρομο.

ένας μικρός και μία μικρή είπε...

γιατί να μιλάς με ψυχολογικά αρρωστημένους λέγοντας αυτά που νομίζουν πως πρέπει να ειπωθούν και που θα συζητήσουν την ανθρώπινη δυστυχία να τη ... μεταξιώσουν να πούμε σε διάλογο και συμπέρασμα, αφού αυτοί είναι οι πραγματικοί φασίστες και ανίκανοι να κρυφτούν συνάμα ως οι φασίστες όλοι. όμως θα πω κάτι σημαντικό: είναι μόνοι με δική τους απόφαση μίσους προς τους ανθρώπους. δεν πας εσύ να λες για ζυμώσεις! η ανθρωπότητα για φασίστα σε ξέρει! και σε απορρίπτει σταθερά και σε απομονώνει. γιατί εσύ δεν που μπορείς να σταθείς στη ζωή και να έχεις εαυτό και ανθρώπους εσύ προσπαθείς να κανονίσεις τα πολιτικά με σκοπό να επιβάλλεις την ευτυχία αυτομάτως. δεν είσαι φασίστας; δεν είσαι εκτός πραγματικότητας; η πολιτική είναι η πραγματικότητα; γελιέσαι καημένο ανδράποδο. κι όταν έρθει ο καιρός να κανονίσουμε τα απλοϊκά πολιτικά εσύ θα είσαι ο αντιδραστικός, ο κολλημένος στις αξίες, ο ξεπερασμένος, ο φασίστας που δεν είδε το χάλι του. τι άλλο είστε εσείς. στα κομμάτια.

politispittas είπε...

Σε γενικές γραμμές με έχουν καλύψει τα σχόλια του Aceras και αυτός είναι ο λόγος που δεν έγραψα τίποτα μέχρι τώρα. Με κάλυψε.

Όπως και είναι από μένα ευπρόσδεκτη κάθε κριτική σε τυχόν φάλτσα που μπορεί να κάνω όταν γράφω ή σε κάποιες βιαστικές(;) παρορμητικές(;) θέσεις που μπορεί να εκφράσω.

Επαναφέρω το ζήτημα που κουβεντιάζουμε ως "ζήτημα αρχών" από άλλη πλευρά.

Έχουμε την κρίση Ρωσίας -Γεωργίας. Λίγο πολύ, είναι γνωστό το τι συμβαίνει, όπως επίσης είναι γνωστά τα φιλορωσικά συναισθήματα των Ελλήνων για διάφορους λόγους που δεν θα αναλύσω, είναι νομίζω και αυτοί αρκετά γνωστοί.

Ωστόσο πιστεύω πως η Ελλάδα όπως και η Κύπρος αυτή τη στιγμή έχουν εξαιρετικά σοβαρούς λόγους να κρατήσουν διακριτική απόσταση από τις δύο πλευρές -και κυρίως από τη Ρωσική. Η εναρμόνιση της Ελλάδας με τις προτάσεις της Γαλλίας νομίζω ήταν αρκετά σοφή στάση. Η κατοχή στην Κύπρο αλλά και η Θράκη, δεν επιτρέπουν τη στήριξη στρατηγικών που οδηγούν σε αποσχίσεις και αυτονομήσεις.

Το σημειώνω γιατί 1ον είδα ορισμένα ανόητα δημοσιεύματα στον Ελληνικό Τύπο αλλά και γιατί 2ον. ο Πρόεδρος Χριστόφιας βιάστηκε -κατά τη γνώμη μου- να δηλώσει συμπαράσταση στη Ρωσική πλευρά χωρίς ενδεχομένως να το σκεφθεί δύο φορές.

Και πάλι, μπαίνει το ιδιο ζήτημα:

Η Αμπχαζία και η Νότια Οσετία, μπορεί να έχουν ακόμα και τα 10000 δίκαια του κόσμου. Ωστόσο, η Ελλάδα για τουςλόγους που ανέφερα πιο πάνω, θα πρέπει χωρίς να έρθει σε ρήξη με τη Ρωσία (...) να "υπερασπιστεί" ταυτόχρονα την εδαφική ακεραιότητα της Γεωργίας.

Bananistanos είπε...

Άρα υποστηρίζουμε εκείνους που μας συμφέρει και όχι το δίκαιο; Γιατί τότε οι ξένοι να υποστηρίξουν τό δίκαιο μας; Γιατί να είμαστε προσεκτικοί στη κριτική μας σε Ρωσσία και Κίνα και όχι και στους "φονιάδες των λαών" και σία που στο κάτω-κάτω έχουν πολύ μεγαλύτερη επιρροή στο κυπριακό; Γιατί δεν θυμώνουν στους δημοσιογράφους του Άστρα και όταν κριτικάρουν τους αγγλοαμερικάνους; Υποκρισία;;;

Aceras Anthropophorum είπε...

Για την Γεωργία εγώ ακούω ελβετικά μμουμμουέ που δεν είναι καθόλου φιλορωσσικά. Αυτόν που εκπέμπεται είναι ότι

1. Η Γεωργία έσπασεν έναν βιώσιμον στάτους κβό απροκάλυπτα τζαι με βίαιον τρόπον.

2. Η Ρωσσία δεν εζήτησεν τίποτε το παράλογον. Ουδέποτε τζαι σε κανέναν διεθνές φόρουμ η Ρωσσία εζήτησεν απόσχισην των θκυό περιοχών τζαι μέχρι τωρά έκαμνεν ότι έμπορεν να καλμάρει τα άκρως εθνικιστικά ρωσσικά στοιχεία στες δύο περιοχές.. Ακόμα τζαι μετά την στρατιωτικήν επέμβασην της Γεωργίας η Ρωσσίαν δεν εζήτησεν τίποτε άλλον εκτός που α. την ασφάλιαν των ρωσσικών πληθυσμών, β. την μη εισδοχήν της Γεωργίας στο ΝΑΤΟ. Τα ελβετικά μέσα τζαι οι Ελβετοί ακαδημαϊκοί των διεθνών σχέσεων που μιλούν δεν θεωρούν αυτά τα αιτήματα παράλογα.

3. Η Ρωσσία δεν έκαμεν ούτε καν τα μισά φάουλ που εκάμαν οι δυτικοί στό Κόσσοβον. Μέχρι το 1994 τα στρατεύματα της Ρωσσίας στην Οσετίαν ήταν σταθμευμένα με εντολήν των ηνωμένων εθνών τζαι ειρηνεύκαν την κατάστασην. Όταν η εντολή δεν ανανεώθην, η Ρωσσία δεν τα έφυεν, τζαι η επέμβαση της Γεωργίαs τζαι η αγριάδα των καταστροφών αποδεικνύει ότι καλά εκάμναν τζαι δεν τα εφέφκαν.

4. Η Ρωσσία σε γεννικές γράμμές εσεβάστην το διεθνές δίκαιον τζαι την θέλησην των λαών των γειτόνων της πρώην σοβιετικών δημοκρατιών. Δεν εκατέλαβεν τες βαλτικές χώρες όπου οι Ρωσσικοί πληθυσμοί υποφέρουν τζαι είναι θύματα ακόμα τζαι αυτήν την στιγμήν των χειρότερων διακρύσεων σε ευρωπαϊκόν έδαφος. Στες δημοκρατίες αυτές βασιλεύει μαύρος φασισμός τζαι εκδίκηση προς τους Ρωσσόφωνους για την σοβιετικήν εποχήν. Ότιδήποτε το ρωσσοφανές καταστρέφεται, δεν γίνονται σεβαστά τα δικαιόματα των ρωσσίκών μειοψηφιών που τους απαγορεύεται ακόμα τζαι να μιλούν την γλώσσαν τους διότι αθθυμίζει την σοβιετικήν κατοχήν. Οι ρώσσοι, πέραν που το να παραπονιούνται με νόμιμα μέσα δεν εκάμαν τίποτε παραπάνω που να ενοχλεί τους δυτικούς.

5. Παρόλον που η στάση της Δύσης είναι προκλητική τζαι υποτιμιτική προς την Ρωσσίαν (ακούσατε τίποτε για εγκατάστασην πυραύλων στην Πολωνίαν τζαι την Τσεχίαν; για εισδοχήν της Ουκρανίας τζαι της Γεωργίας στο Νάτο; για στρατιωτικές βάσεις της Αμερικής στο Ουσμπεκιστάν; τζαι έναν σωρόν άλλα που αθθυμίζουν την συμπεριφοράν των συμμάχων προς την Γερμανίαν μετά τον παγκόσμιον πόλεμον;) εν τούτοις η Ρωσσία το μόνον όπλον που χρησημοποιεί για να αμυνθεί είναι την πειθώ τζαι προτάσεις προς την Ευρώπην για προνομιακές σχέσεις για την Ενέργειαν.

6. ΟΙ αμερικάνοι επάθαν περίτου που τους Σοβιετικούς προς το τέλος της Σοβιετικής αυτοκρατορίας. Εκάμαν λάθος στο dimensioning της επιχειρησιακής τους δυνατότητας τζαι αννοίξαν φάλιες ταυτόχρονα σε πολλά μέτωπα τα οποία δεν κουμαντάρουν πιόν. Κάτι αλλοπρόσαλλοι φιλοαμερικάνοι ηγέτες δεν το ακαταλάβαν ακόμα τζαι κάμνουν επιχειρήσεις τύπου στρατιωτική επέμβαση στην Οσετίαν τζαι δεν επιάσαν στα σοβαρά της παροτρύνσεις την Κοντολίτσας που τους είπεν να κάτσουν ύσηχα στα βραστά τους. Η Αμερική δεν έχει τα ressources να κάμει τίποτε πέρα που να λάσσει στην περίπτωσην της Γεωργίας. Οι Ρώσσοι που το ξέρουν, απλά με την στάσην τους τωρά λαλούν στους Δυτικούς "ως εδώ τζαι μή παρέκει". Οι Ρώσσοι κάμνουν κυρίως άμυναν. Η δυσαναλογικότητα στην αντίδρασην είναι απειροελάχειστη tis δυσαναλογικότηταs της δυτικής αντιρώσσικής δράσης του τελευταίου τζαιρού, η οποία φαίνεται να είναι λλίον αλοάρκαστη (εξ ού τζαι η χλιαρή αντίδραση του Σαρκοζύ).

Αυτά τα πράματα δεν είναι θέσεις δικές μου, διότι αν έχω κάποιαν θέσην να εκφράσω είναι ότι ο Πόλεμος εν κατάρα. Αυτά όμως τα πράματα δεν ενδιαφέρουν κανέναν άλλον παρά κάποιους πραγματικούς (ουτοπιστές) Χριστιανούς ή πραγματικούς (ουτοπιστές) κομμουνιστές. Είναι γεννικολογίες που δεν έχουν καμίαν βάσην πέρα που τα εδάφη της ούτοπίας.

Είναι απλώς πράματα που ακούω που το κρατικόν ράδιον δακάτω τζαι σας τα μεταφέρω για να δείτε ότι δεν είναι μόνον οι αδερφοί ορθόδοξοι που μέμπτουν την διεθνήν πολιτικήν του Νάτο. Έσιει τζαι άλλους που λαλούν ότι η Δύση παρακάμνει το, ιδίως με την Ρωσσίαν. Τζιαι αυτοί οι άλλοι δεν είναι πρώην κομμούνια ανακυκλωμένα που εμείναν κολλημένοι στο παρελθόν επειδή μιλούν Ρωσσικά. Είναι τζαι αθρώποι που κρίνουν χωρίς συνεσθηματισμούς με βάσην τα πεπραγμένα του καθενός στην διεθνήν αρρέναν.

Ίσως να είμαστιν σε μιαν φάσην όπου τα μεταψυχροπολεμικά ισοζύγια δυνάμεων πιάννουν το πραγματικόν τους βάρος, όπου όποιος ετράβησεν πολλά το σσιοινίν προς το μέρος του χωρίς να μετρήσει την δύναμην του, ξάπολά λλίον άμπα τζιαι γυρίσει του ζημιά. Έτσι τζαι αλλιώς όποιος γυρεύκει να εξηγήσει τα πράματα με βάσην το δίκαιον τζαι όχι με βάσην την δύναμην του κάθε παίχτη, είναι σαν να γυρεύκει να εξηγήσει το σκάκιν με συναισθηματικά κριτήρια. Tzai to megalon to kakon einai oti kathe anaprosarmogi dinameon, mporei na kostizi thn zwin xiliadwn athown athropon

pale efkin sentonin.

(signomin gia ta nekatomena greekish alla ksafnika to computer mou aggristin, eginin filoditikon tzai monon latinika grafei)

jenny olive είπε...

αλλά και φασιστικές θέσεις
να μην ξεχνιόμαστε
πού είναι γραμμένο ότι υπάρχουν κάποιοι που δεν μιλούν ποτέ φασιστικά και που δεν είναι άρρωστη η εννοιολογία τους και που δεν είναι καταστροφικοί για τη ζωή τους την ίδια.

αυτά λοιπόν που λέει ο πολίτης Πήττας στο τελευταίο σχόλιο είναι η φασιστική βαρβαρότητα στην κορύφωση. έρχεται από τη σύγκριση του εαυτού με την πολιτική και την οικονομία.

γράφει βεβαίως που βιάζεται και που παρορμιέται αλλά δεν τολμά να είπει ότι φασίζει λεκτικώς και εννοιολογικώς και από όλα.

ποιος έχει στον πολίτη Πήττα απαγορεύσει να συζητά το αν μιλεί φασιστικότατα; ο Χριστόφιας;

βεβαίως αν εσύ θέλεις να φασίζεις αυτός που θα καταλάβει εσύ ποιος είσαι και τι λες όλο και κάτι θα προσθέσει με σκοπό να σε βοηθήσει να φτάσεις τον παραλογισμό στα ύψη. βρίσκεται λοιπόν σε ένα περιβάλλον της δημοσιογραφίας με ανθρώπους εργατικούς, μικροαστούς, δουλευταράδες, κορυφές...και κόβει και ράβει λόγια...όχι έννοιες...μόνο λόγια...

άσχετα πράματα με την ανθρώπινη πραγματικότητα που όμως είναι η αρχή της αλλοτρίωσης...είναι και μια κοινωνικοποίηση του ανδράποδου ελληνοκύπριου δημοσιογράφου μέσα από τον Άστρα fm...λέω γι' αυτόν το μιχαλάκη...εδώ πέρα που προσπαθεί να δημοσιογραφηθεί: γιώργο μου και γιώργο μου. είναι στις προστατευμένες δυτικές κοινωνίες και η μόνη τους πράξη είναι το άγχος. και εμείς αυτό θέλουνε να το δούμε σαν τι άραγες: σαν αρετή; σαν εξυπηρέτηση; σαν χρέος που για πάντα θα χρωστάμε;

εμείς λοιπόν στον πόλεμο της ρωσίας με τη γεωργία δεν θα πάρουμε θέση, δηλαδή δεν θα συγκριθούμε. το ελληνικό υπουργείο εξωτερικών αλλά και το κυπριακό φόρεϊν όφης και ο πρόεδρος Χριστόφιας είναι κατασκευάσματα του φασισμού. μιλώντας για τον πόλεμο είναι ακριβώς το ίδιο με το να έχεις συναισθήματα για τις πτώσεις των τιμών στις αγορές. εσύ που λες ότι σε επηρεάζουν αυτά τα πράγματα έχεις διπλό αγώνα: να καταλάβεις ότι δεν σε επηρεάζουν και να καταλάβεις ότι δεν μπορούν να σε επηρεάζουν αν δεν αποφασίσεις να το πάθεις αυτό το πράγμα. δηλαδή να δεις κάθε φορά που συζητάς ανοησίες πόσο μόνος βρίσκεσαι εκεί στο χώρο, στην τηλεόραση μπροστά και στο φασισμό μέσα που είναι παντού.

και πρέπει και στο τέλος να προβληματιστείς και λίγο για το νόημα που έχουν όλες αυτές οι βλακείες που προσπαθείς να πάθεις τη στιγμή που ψυχολογικά και βιολογικά αντιδρά ο οργανισμός και λέει όχι...

Ανώνυμος είπε...

Erwtisi: giati syxna me to pou tha ekstomisei kapoios kritiki gia ton opoion "allo" (stin perisptwsi mas tous Kinezous) amesws symperainetai elleipsi autokritikis? Den mporoume na kanoume kai kritiki kai autokritiki tautoxrona? Diladi to oti h Olympiaki Kina vrwmizei kai to kataggeloume simainei oti thewroume oti emeis de vrwmizoume? Adynatw na katalavw pws apo to ena pername automata sto allo. Mporei kapoios na to eksigisei?

jenny olive είπε...

Νεογέννητο "ξύπνησε" για λίγο από το θάνατο: Πριν προλάβει να κλείσει τον έκτο μήνα της εγκυμοσύνης του, ο 35χρονος Μάκης Τριανταφυλλόπουλος από τη Μακεδονία, έπαθε εσωτερική αιμορραγία και οι γιατροί του αναγκάστηκαν να σταματήσουν την κύηση αμέσως. Ο μόλις 600 γραμμαρίων Κούγιας, τοποθετήθηκε για πέντε ώρες στο εδώλιο, μέχρι να έρθει η ώρα να τον καρφώσουν στο κάγκελο οι τηλεθεατές του. Τότε συνέβη το αδιανόητο: ο Κούγιας ήταν ακόμα ζωντανός! «Τον ξετυλίξαμε και τον νιώσαμε να θέλει να μας υπερασπίσει και να μας δείρει. Δεν το πιστεύαμε στην αρχή. Μετά άρχισε να κουνά τα χέρια του και να φτύνει αλυσίδες» είπε έκπληκτη η 35χρονη μητέρα. «Δεν ξέρουμε πώς να το εξηγήσουμε αυτό, έτσι όταν δεν μπορούμε να δώσουμε μία εξήγηση στην ποινοικολογία, λέμε ότι θριάμβευσε ο ελληνισμός και μάλλον κάτι τέτοιο συνέβη», είπε ο υπεύθυνος του Αστυνομία μας. Ο Κούγιας οδηγήθηκε αμέσως στην πτέρυγα τοξικοεξαρτημένων Σόμπολων για να προσπαθήσουν να του φτιάξουν την καριέρα αλλά οι γιατροί δεν ήταν σίγουροι για το αν θα μπορούσε να πηδήξει απ’ το θάνατο στην εκπομπή. Τελικά ο ποινικολόγος, κατέληξε μετά από λίγο. Ο καθηγητής αστροφυσικής Αντώνιος Αραβαντινός, δήλωσε στον Αστέρα FM της Μακεδονίας, ότι η χαμηλή θερμοκρασία του φρέσκου Σύμπαντος, επιβράδυνε το μεταβολισμό του Κούγια και αυτό μάλλον ήταν που μας κράτησε στη ζωή.

Ανώνυμος είπε...

Eksakolouthw na perimenw kapoion na mou eksigisei auto pou rwtisa dyo posts pio panw. Thanks.

jenny olive είπε...

δεν υπάρχουν ω ανώνυμε αυτά που σε προβληματίζουν
βλακείες είναι

η αυτοκριτική όταν γίνεται πάνω μας πρέπει να έχει καλό σκοπό
η κριτική για τους άλλους από εμάς επίσης

άλλως είναι και οι δύο κακοήθειες καραμπινάτες

η κριτική για τα πολιτικά τωρα και τα γεωπολιτικά και τα οικονομικά δεν έχει να κάνει με ανθρώπους με σάρκα και οστά, είναι ιδεολογικός πόλεμος

αυτός συνήθως είναι φασιστικός με την έννοια ότι οι άνθρωποι δεν ευτυχούν μόνο με ιδέες για την οργάνωση ενός συστήματος εξυπηρέτησης μίας κοινής επιβίωσης πάνω στον πλανήτη

στην καλύτερη περίπτωση αυτό

εκείνο όμως που ζούμε είναι κάτι χειρότερο: πόλεμος ανάμεσα σε φήμες, οπού κανένας δεν ξέρει και όλοι θα υποταχθούμε στους αγχωμένους βιαστικούς

πράμα πάλι που δεν υπάρχει. να πάψεις λοιπόν να προσπαθείς να το κατασκευάζεις με σκοπό να το παρατηρήσεις.

στην πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητο να κάνεις κριτική ή αυτοκριτική. εσύ όμως δεν το παραδέχεσαι αυτό το πράμα. αυτή είναι η πραγματική δική σου απορία: γιατί αρνούμαι να ζήσω στην πραγματική πραγματικότητα;

μη θ' απαντήσεις τώρα γιατί το κάνεις εσύ αυτό το πράγμα;

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε μου αν είναι σπόντα για μένα, πριν να κάμεις προεκτάσεις για την δημοκρατικότητα τζαι τα τέτοια, θα μπορούσες να κάμεις την υπόθεσην ότι είμαι σε άδειες ή ότι είμαι πνιμένος μες τες δουλειές αυτές τες μέρες. Έχουμεν τζαι άλλην ύπαρξην πέραν που τα μπλογκς. Μόλις εύρω λλίην αθκιάσην θα σου απαντήσω σοβαρά διότι η ερώτηση σου είναι σοβαρή.

Γιά σου προς το παρόν.

Ανώνυμος είπε...

@aceras anthropophorum,
Den itan sponta. Erwtisi itan. Kai tin apeythynw se olous, oxi mono se sena, an kai oi apantiseis sou sto Niko itan h aformi. Auto gia to opoio rwtaw omws to exw paratirisei kai sto parelthon kai edw kai allou (stin Ellada einai pleon kati san moda).

Sxetika me tis ypotheseis, oso ypethesa tin enallaktiki twn diakopwn allo toso ypethesa kai tin enallaktiki tis "papias". Den kateliksa se kamia (den yparxoyn stoixeia) wstoso, gi'auto h ypenthymisi mou den itan diatypwmeni wste na pairnei thesi ws pros kamia apo tis dyo. Oso gia ti dimokratikotita ktl den eixa kamia apolytws prothesi na thesw tetoio thema.

@jenny olive
Den kserw ti na apantisw giati de se katalavainw. An kati den yparxei pws einai "vlakeies"? Kai den edwses kanena logo giati h kritiki h h autokritiki den einai aparaitites (parolo pou stin arxi mporeis na ermineuteis ws na ennoeis oti mporoun na ginontai..."an einai kaloproairetes"). Episis den katalavainw giati einai "fasistiko" to na prospatheis na dimiourgiseis eutyxia mono efarmozontas thewries peri organwsis. Emena moy fainetai apla lathos h/kai aneparkes. Episis den katalavainw pws enw ypostirizeis oti den einai aparaitito na kaneis kritiki proxwras se kritki tou systimatos organwsis ws "fasistikou". AN se exw ermineusei swsta vevaia! Alla pws alliws na se ermineusw? Pairneis thesi kata tis anagkis gia kritiki. Gia na to kaneis exeis hdh askisei kritiki. Genika mallon de se katalavainw. Sorry, isws ftaiw egw.

Wstoso, to erwtima isxyei aneksartita apo to an tha eprepe h de tha eprepe na ginetai kritiki: efoson ginetai, giati polloi proypothetoun elleipsi autokritikis? Vasei poias logikis? Den mporoun na ginontai kai ta dyo tautoxrona?

Kales diakopes se olous osoi kanoun akoma.

jenny olive είπε...

συνήθως οι άνθρωποι βλέπουμε τους εαυτούς με κριτήρια ακατάλληλα για σκοπούς καθαρά ανθρώπινους (=φασισμός=καπιταλισμός...)

η βλακεία ναι μεν δεν είναι φυσιολογική αλλά κατασκευάζεται όμως όπως όλα τα μεγάλα προβλήματα

κ.λ.π.

ανάγκη για κριτική δεν υπάρχει...η ανάγκη για γκρέμισμα του φασισμού είναι μόνον...και δεν γίνεται με αυτοκριτική και υποθέσεις αν ήταν στη θέση των εκτελεστών οι αθώοι

αν πιστεύεις ότι πρέπει να κρίνεις και με τον τρόπο αυτό να αλλαγές σε έναν φασίστα για παράδειγμα τον πολιτικό Κώστα Γείτονα, τότε έχεις αποβλακωθεί

η αποβλάκωση διδάσκεται

παράδειγμα: ακούς αγχωμένα ανδράποδα που λένε να συνδεθεί το πανεπιστήμιο με την αγορά εργασίας. τι ζητούν; εμμέσως ζητούν να βρεθεί κάποιος να τους μεταχειριστεί σαν γρανάζια. σωστά; ελεύθεροι άνθρωποι είναι; σε ποιον παραχωρούν την υποχρέωση τους να αποοφασίζουν με σκοπό να επιβιώνουν;

στον ίδιο φασίστα που θα πας εσύ να ζητήσεις: δίδαξέ με τας κριτικάς αυτοκριτικάς και τας αυτοκριτικάς κριτικάς...

βαριέμαι

politispittas είπε...

@Bananistanos...όταν έχεις ξεκάθαρη ανάγκη διεθνούς στήριξης σε τελείως οντολογικά επίπεδα (αν θα υπάρχειςν ή όχι) όπως είμαστε στην Κύπρο σε σχέση με το Κυπριακό τουλάχιστον και την ίδια στιγμή συμβαίνει να έχεις κάποια σημαντικά στηρίγματα από δυνάμεις μεγάλης εμβέλειας στη διεθνή σκακιέρα, τότε ναι, δεν θα τους πας κόντρα (αν μη τι άλλο) τουλάχιστον όχι σε επίπεδο επίσημης πολιτικής. Από κει και πέρα ο κάθε ένας μπορεί να λέει ότι θέλει και αυτό κάνουμε όλοι θαρρώ.

politispittas είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Erwtisi: giati syxna me to pou tha ekstomisei kapoios kritiki gia ton opoion "allo" (stin perisptwsi mas tous Kinezous) amesws symperainetai elleipsi autokritikis? Den mporoume na kanoume kai kritiki kai autokritiki tautoxrona? Diladi to oti h Olympiaki Kina vrwmizei kai to kataggeloume simainei oti thewroume oti emeis de vrwmizoume? Adynatw na katalavw pws apo to ena pername automata sto allo. Mporei kapoios na to eksigisei?


Φίλε -Φίλη (;)...Ασφαλώς και μπορούμε. Ασφαλώς και μπορεί κάποιος να κάνει παρατηρήσεις και κριτική προς όλα τα επίπεδα και παράλληλα να κάνει την αυτοκριτική του ή κυρίως να επιλέγει μία στάση ζωής που να συνάδει με όσα πιστεύει-όσο αυτό είναι εφικτό. Απλά, ίσως το ζητούμενο, να είναι σε ορισμένα ζητήματα ένας λόγος λιγότερο αφοριστικός λιγότερο απόλυτος, λιγότερο δογματικός. Γιατί, ουδείς έχει την ουρά του απ έξω. Και επίσης θα πρέπει να διαχωρίσουμε πότε μιλάμε ως μονάδες, ως πολίτες, και πότε περιγράφουμε τι θα θέλαμε να κάνουν οι δυνάμεις που ασκούν πολιτική.

Γιατί, ωραία είναι τα λόγια στο πληκτρολόγιο, στο καφενείο, στη βεράντα ή ακόμα και στην κάθε NGO,αλλά, τα αγγούρια, οι δυσκολίες, ανάγκη τήρησης ισορροπιών είναι σε άλλα επίπεδα, εκεί που η πολιτική και η διπλωματία είναι πράξη και όχι λόγια του καναπέ.

jenny olive είπε...

αυτά είναι υπαρξιακά επίπεδα και όχι οντολογικά

και δεν είναι πλάσματα τα κράτη και τα έθνη και δεν είναι υπάρξεις καν

είναι οικονομία αυτό είναι

και δεν πιστεύουν οι εύρωστοι άνθρωποι ότι θα ψοφήσουν επειδή η Ρωσία την Ουκρανία...

μόνο παιχνίδι οικονομικό είναι. συζητάμε λοιπόν για την οικονομία σαν να είναι θέμα ζωτικό όχι όμως για την επιβίωση της ίδιας της οικονομίας, της εταιρείας, αλλά σαν να μας διαπερνάει από τα βάθη της καρδιάς

και είναι τραγικό. γιατί αυτό που σήμερα πρέπει να είναι έτσι στο χώρο της οικονομίας ώστε να αποφασίσουμε να νιώθουμε ασφαλσιμένοι κάπως, αύριο θα γίνει αντίστροφο τελείως, θα αλλάξει και θα πρέπει πάλι να προσαρμοστούμε

εξάλλου η καπιταλιστική οικονομία πηγάζει απ' το φόβο: ότι η ζωή μας τελειώνει και δεν έχουμε κερδίσει τα αρκετά που θα έπρεπε

σε κάθε φασιστική περίπτωση όμως η κύπρος ΧΑΧΑΧΑΧΧΑ δεν μπορεί να έχει ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική...όπως και κανένα κράτος άλλωστε...γιατί ο κρυφός εταιρικός φασίστας είναι εκείνος που παίρνει αυτές τις αποφάσεις

κι αν πιστεύεις εσύ ότι θα χάσεις το ξεροκόμματο επειδή φαντασιώνεσαι /φαντασιώνεις στην πασοκική/ ότι σε καλούν να πάρεις αυτές τις αποφάσεις..τότε τρελός είσαι με κακιά τρέλα τρελαμένος όμως...

εξάλλου άλλου αν δεν φοβόσουν για το ξεροκόμματο δεν θα πάθαινες εξωτερική οικονομική πολιτικότητα...εσύ συγκρίνεις το φαϊ σου με την οικονομία...και ένας θεός ξέρει τι άλλο...

εσύ που έχεις τέτοια άγχη όποιος κι αν είσαι τι είσαι ένα τίποτα προτιμάς να είσαι

τι σχέση έχει τώρα αυτή η δική σου απόφαση με τα ελεύθερα πλάσματα

δηλαδή τι ψάχνεις και τι ζητάς...ε;

jenny olive είπε...

ο πολίτης Πήττας δεν μπορεί να αποδείξει ότι είναι πραγματικές δυσκολίες οι ανόητες συνεπαγωγές από τις φράσεις: "αγγούρια" - "τήρηση ισορροπιών σε επίπεδα άλλα" - "πράξη" /μια στάση εδώ να βγω στο δρόμο να χορέψω έναν ασημάκη καρσιλαμά/ - "καναπές"

διότι θα πρέπει να παραδεχθεί ότι αυτά τα φασιστικότατα του δεν είναι παρά η προπαγάνδα που μεταχειρίζεται το άγχος για να υποδουλώσει ώστε να μπορεί ο 'Άφαντος καπιταλιστής να πουλάει και να αγοράζει...

γιατί έχει αποφασίσει να πιστεύει βλακείες τώρα που δεν αφορούν υγιείς ανθρώπους αλλά τρομοκρατημένους κατά μόνας σκεπτικούς και στους διαδρόμους της ανθυπόστασης περιφερόμενους...

έκαμεν απόφασι...έχειν γνώση που απόφαση έκαμεν;

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε ανώνυμε ώστι να έβρω ώραν να σ΄απαντήσω το βαγόνιν επέρασεν. Απαντώ σου όμως για να κρατήσω την υπόσχεσην μου.

Το θέμαν έβαλα το έτσι διότι θεωρώ το έλλειψην ακεραιότητας λόγου (όχι λόγου-speach, λόγου-reason) ένας αμερικάνος που κρούζει κατά μέσον όρον 11-12 τόνους πετρόλαον το χρόνον, ή ένας Κυπραίος που κρούζει περίπου 5-6 να κρίνει τον κινέζον, ή έστω το κινέζικον οικονομικόν σύστημαν για ρύπανσην επειδή κρούζει 2 τόνους κατά κεφαλήν, τζιαι να ζητά μάλιστα τζιαι την τιμωρίαν του μέσω μποϋκότ των ολυμπιακών αγώνων. Αν κρίνεις μάλιστα ότι οι Κινέζοι κρούζουν τους δύο τόνους που τους αναλογούν που την οικουμενικήν ενεργειακήν πίτταν για να μας πουλήσουν τον έναν στην δύση μέσω εξαγωγών φτηνών παιχνιδιών, φτηνών μηχανισμών air conditionning, φτηνών ρούχων φτηνών φωτοβολταϊκών πλαισίων, φτάνουμε σε επίπεδα σχιζοφρένειας.

Δεν σου ζητώ να μεν κριτικάρεις τους Κινέζους (όπως κανένας άνθρωπος, δεν είναι άγιοι ούτε είναι αμέτοχοι ευθυνών για τον κίνδυνον καταστροφής των οικουμενικών οικολογικών ισοζυγίων). Ζητώ να έχουμεν στον νούν μας τζιαι λλίον την αναλογικότηταν στην κατανομήν ευθυνών τζιαι την διεκδικησην τιμωρίας (μποϋκότ).

Άμαν κάποιος κριτικάρει την έλλειψην ευαισθησίας των κοινωνιών προς τες επερχόμενες κλιματικές αλλάγές, (παρά να δείχνει με το δακτύλιν του ή με την ακτιβιστικήν του δράσην τους κινέζους για αυτόν το δυσάρεστον γεγονός) κάμνει ταυτόχρονα ΤΖΙΑΙ κριτικήν ΤΖΙΑΙ αυτοκριτικήν. Η δε αυτοκριτική καύκει παραπάνω που την κριτικήν, διότι άμαν μεταφραστεί αυτή η διάγνωση σε μέτρα, εμείς στην Κύπρον έχουμεν πολλά παραπάνω δρόμον να κόψουμεν που τους Κινέζους.

Αν κρίνουμεν την ευαισθησίαν τους Κινέζους προς τες κλιματικές αλλαγές, πως μπορεί να έχουμεν μούτρα εμείς στην Κύπρον όπου η θερμοκρασία ανέβην 1°C αντί 0.4-0.5 στον υπόλοιπον πλανήτην, όπου οι ανέμοι έρκουνται μας την τελευταίαν πενταετίαν που την Λυβίην αντίς που την Μεσόγειον, τζιαι κουβαλούν μας ττόζιν της Σαχάρας, βράστην τζιαι ξηρασίαν αντίς νερόν τζιαι δροσιάν, που κρούζουμεν που την δίψαν, τζιαι παρόλα αυτά δεν συγκινούμαστιν ούτε σαν αθρώποι, ούτε σαν κοινωνία τζιαι σαν οικονομία, πως θέλεις εγώ να πιάννω στα σοβαρά αυτήν την κριτικήν, ή ακόμα χειρότερα το προτεινόμενον μποϋκότ που τους περιβαλλοντιστές ακτιβιστές;

Αυτή ήταν η λογική της σκέψης μου τζιαι όχι να μεν κάμνουμεν κριτικήν στους Κινέζους επειδή δεν κάμνουμεν αυτοκριτικήν. Νομίζω δε ότι το να συγκεντρώννουμεν τες ευθύνες πας τους Κινέζους από μεντιατίστικον οππορτουνισμόν λόγω ολυμπιακών, δεν βοηθούμεν καν να βελτιωθεί η κατάσταση σχετικά με το πρόβλημαν που είναι η καταστροφή του περιβάλλοντος. Αν εσυγκεντρώνναμεν (έστω επ ευκαιρίας των ολυμπιακών) την προσοχήν του κόσμου πας το πρόβλημαν, τζιαι όχι πας τους κινέζους, ίσως να είχαμεν καλλύττερα αποτελέσματα, διότι αντίς οι Κινέζοι να αντιδρούν εθνοπρεπικά (γιορτή της εθνικής υπερυφάνιας δεν είναι οι Ολυμπιακοί;), ίσως να εμπαίνναν σε μιαν λογικήν άμυλλας για να μας δείξουν ότι τζιεινοι εν καλλύττεροι τζιαι στο τέλος να έχει τζιαι κάποιον αποτέλεσμαν η δράση μας (πράμαν που έγινεν σε κάποιον βαθμόν).

Τέλος πάντων, δεν νομίζω οτί αυτά που λαλείς είναι σε αντίθεσην με αυτά που λαλώ εγώ, τζιαι αν είμαστιν σε καφενέν όπου θα μπορούσαμεν να συντύχουμεν ώσην ώραν θέλουμεν, ίσως να εσυμφωνούσαμεν στο τέλος.

Άτε για, τζιαι ευχάριστούμεν τον Πίτταν για το τραπεζάκιν τζιαι τες καρέκλες που μας επρόσφερεν.

Ανώνυμος είπε...

Euxaristies kai apo mena, toso pros osous apantisan kai pros ton oikodespoti gia ti filoksenia. Molonoti kalyfthika epi tis ousias, tha mou arese na synexizame to thema, isws epi to "filosofikotero", alla dystyxws oi diakopes teleiwsan kai h douleia ksanarxise me rythmous pou eixa ksexasei.
Xairete!