Φτάνει πια με τα «αν έτσι» και τα «αν έτσι αλλιώς». Όπως σοφά μου έλεγε πάντα η μητέρα μου, το «αν» το φυτέψανε και δεν βλάστησε ποτέ.
Επιτέλους ένα έλεος σε αυτό τον τόπο. Τώρα τι γίνεται; Τώρα τι κάνουμε;
Γεννήθηκα μετά την εισβολή και για 30 τόσα χρόνια ακούω τα φταιξίματα, τις αναλύσεις, τις προπαγάνδες να αναλώνονται συνεχώς από όλους και όλα.
Και αν πρέπει και είναι υποχρέωσή μου να γνωρίζω την ιστορία, να βρεθεί κάποιος να τη γράψει αμερόληπτα και πραγματικά τεκμηριωμένα, χωρίς φασισμούς και μίση και χωρίς εμένα να τρέχω στα δεκαοχτώ μου να μάθω ΤΙ πραγματικά έγινε. Κανένας λαός δεν υπήρξε αναμάρτητος ή αναίμακτος σε αυτόν τον πλανήτη. Όπως καμιά θρησκεία δεν υπηρέτησε ποτέ ανιδιοτελώς τον οποιονδήποτε θεό της. Να γίνει απόσχιση της εκκλησίας από την παιδεία, την πολιτική και κοινωνική ζωή. Μιλώντας με φίλους τουρκοκύπριους - της δικής μου γενιάς - εκείνο που καταλήγουμε είναι ότι θέλουμε να ζήσουμε σε αυτό τον τόπο ειρηνικά, χωρίς όπλα και στρατούς, με κοινωνική και πολιτική ισότητα για όλους. Προτείνω για όσους δεν έχουν δει το ντοκιμαντέρ του Αντώνη Ανγκαστινιώτη «Παγιδευμένος στην Πράσινη Γραμμή – Φωνή αίματος». Απλώς για να μάθουμε τι κάναμε και εμείς στους άλλους. Και να ειπωθεί επιτέλους η ιστορία χωρίς ψέματα και αν και ηρωικές φανφάρες. Μπουχτίσαμε πια.
Δεν έχω ιδέα ποιος ή ποια υπογράφει με το ψευδώνυμο acid x. Ξέρω όμως πως μέσα σε περίπου 200 λέξεις λέει ό,τι πιο απλό και αληθινό έχω διαβάσει εδώ και πάρα πολύ καιρό για το Κυπριακό. Και μου θύμισε άμεσα τα λόγια που μου είπε στο msn o Evrim ένας νεαρός Τουρκοκύπριος από την «άλλη» Λευκωσία, όταν αρχίσαμε να επικοινωνούμε, ούτε που θυμάμαι πλέον τι αφορμή. Έχει σημασία άλλωστε; Και νιώθω πως όλοι εμείς οι μεγαλύτεροι και τάχα πιο υποψιασμένοι χρωστάμε πάρα πολλά σε αυτούς τους ανθρώπους. Που έχουν με μας, μια τεράστια διαφορά: Δεν χρωστάνε σε κανέναν.
Λένε και όσοι το λένε έχουν δίκιο θαρρώ, πως τίποτα δεν μπορεί να λειτουργήσει στις σχέσεις των ανθρώπων αν ο ένας δεν μπαίνει στη θέση του Άλλου προκειμένου να κατανοήσει την «Άλλη Πραγματικότητα».
Αυτή η κατανόηση, δεν σημαίνει πως οδηγεί σε αποδοχή.
Μπορεί όμως, αν μη τι άλλο να καταστήσει και τις δύο πλευρές εξ ίσου υπαρκτές, με ίσα δικαιώματα στις Εκατέρωθεν Πραγματικότητες.
Όταν έχει γίνει αυτό το βήμα, τότε υπάρχει πραγματική Κατανόηση, δηλαδή, σε βάθος αντίληψη όχι μόνο των αναγκών του Άλλου αλλά και του ψυχικού φορτίου που οδηγεί σε αυτές τις ανάγκες.
Δεν ζούμε λοιπόν στην Κύπρο και η εισβολή δεν έγινε το 1974.
Ζούμε στην ορπυΚ και η τραγωδία συνέβη το 4791.
Πράγμα που σημαίνει, πως σε αυτό το νησί, υπήρχε μία Ελληνική μειοψηφία του 18% και μία συντριπτική Τουρκική πλειοψηφία.
Μπορούμε άραγε να διαβάσουμε τα γεγονότα κάνοντας μία ιστορική υπόθεση αντιστροφής;
Με όσο γίνεται λιγότερα λόγια, ας το επιχειρήσουμε:
Στην ορπύΚ, η Τουρκική πλειοψηφία, επιθυμεί διακαώς να ενωθεί με την μητέρα πατρίδα, την Τουρκία. Εύλογος ο πόθος, μιας που γλώσσα, θρήσκευμα, ήθη και έθιμα αν δεν ταυτίζονται απόλυτα με αυτά της Μαμάς, συγγενεύουν πολύ.
Η μειοψηφία, η Ελληνική μειοψηφία της υορπύΚ από την άλλη πλευρά, είναι κατά κανόνα φτωχοί, πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αμελημένοι κάποτε ακόμα και από το Εθνικό Κέντρο. Στο νησί, στην ορπύΚ, υπάρχει και ένας τρίτος παράγοντας, ο Βρετανός Αποικιοκράτης.
Που με τις κλασσικές του μεθόδους, χρησιμοποιεί τους Έλληνες σε δουλειές, τους βάζει στην Αστυνομία και σε υπηρεσίες προκειμένου να διευρύνει το χάσμα μεταξύ των δύο βασικών κοινοτήτων. Απλή, αποτελεσματική μέθοδος.
Κάποτε, οι Τούρκοι (...είπαμε! είναι η πλειοψηφία, είναι 80%..)οργανώνουν έναν αγώνα με στόχο κυρίως την Ένωση της νήσου με την Τουρκία και ασφαλώς την απομάκρυνση της Αποικιοκρατίας.
Τελικά, το αποτέλεσμα είναι να ανακηρυχθεί η σορπύΚ ανεξάρτητο κράτος, ο Μέγας Αρχιπασάς Πρόεδρος και, οι δύο κοινότητες να βρουν τρόπους για να ζήσουν και να προκόψουν μαζί.
Μόνο που, σε αυτή την Τουρκική πλειοψηφία, υπάρχουν ακόμα αρκετοί που, παρά τις νέες πραγματικότητες και τις ευκαιρίες που αυτές παρέχουν, επιμένουν να ονειρεύονται Τουρκικά και όχι…άκαιρπυΚ.
Βέβαια, ηλίθιοι, ύποπτοι και υπερφίαλοι υπάρχουν σε όλες τις πλευρές. Μόνο που, μετράει και πολύ μάλιστα το βάρος των πολλών. Έτσι, αρκετοί Τούρκοι της υορπύΚ (όχι όλοι ασφαλώς) με την ανοχή των περισσοτέρων (δυστυχώς) άρχισαν να τρομοκρατούν τους Έλληνες.
Να κάνουν επιθέσεις, να καίνε σπίτια, να ξεκληρίζουν οικογένειες ολόκληρες.
Και οι Έλληνες, ή μάλλον κάποιοι από δαύτους, μπολιασμένοι με μίσος εθνικιστικό, παρότι μειοψηφία, απαντούσαν και ανταπέδιδαν.
Στην Τουρκική πλειοψηφία, σε κάποιους κύκλους άρχισαν να γεννιούνται παράξενες ιδέες, για εθνοκαθάρσεις.
Στην Τουρκία στο μεταξύ, έχει επικρατήσει ένα φασιστικό καθεστώς που θέλει να ανατρέψει τον νόμιμο Αρχιπασά και να ενώσει το νησί με την Τουρκία εξαφανίζοντας από το πρόσωπο της γης το 18% των Ελλήνων.
Οι απλοί καθημερινοί άνθρωποι και στις δύο πλευρές, τρομοκρατημένοι, αμέτοχοι στα εγκλήματα προσπαθούν να καταλάβουν που οδηγούν όλα αυτά.
Μέχρι που, μία ωραία πρωία, οι εθνικιστές Τούρκοι της υορπύΚ, συνεπικουρούμενοι από τους φασίστες της Άγκυρας ανατρέπουν τον Αρχιπασά και εγκαθιστούν ένα καθεστώς που μόνο φόβο και τρόμο προκαλούσε στην Ελληνική μειοψηφία, μιας που μέτοχοι στην παρανομία ήταν αρκετοί από αυτούς που είχαν δημιουργήσει την άποψη «Έλληνας καλός, μόνο νεκρός».
Και τότε, ω του θαύματος (…) η μαμά πατρίδα του 18% με πρόσχημα την Εγγύηση της Ασφάλειας της εθνικής μειοψηφίας των Ελλήνων, κάνει το ντου, κόβει τη ορπύΚ στα δύο και λέει στους Έλληνες:
"Εδώ, θα ζήσετε, αυτό το κομμάτι είναι δικό σας και ο στρατός θα μείνει εδώ να προσέχει να μην κινδυνέψετε ξανά".
Η αλήθεια είναι, πως πολλοί από τους Έλληνες και ειδικά πολλά νέα παιδιά που είχαν μεγαλώσει με τον τρόμο, ανακουφίστηκαν. Εύλογα θα πει κανείς...
Αλήθεια είναι επίσης, πως η παραπάνω ανεστραμμένη ιστορία, έχει πολλές ελλείψεις, κενά και απλουστεύσεις.
Όμως, καθώς βαδίζουμε προς την 3η Σεπτεμβρίου ( θα σε ξανάβρω στους μπαχτσέδες να γυρνάς;) καλό είναι να έχουμε στο νου μας βαθιά, όσο μπορούμε και αντέχουμε, τα αισθήματα, τις εμπειρίες και τις συσσωρεύσεις του Άλλου.
Γιατί, με αυτόν τον Άλλο θα κληθούμε να ζήσουμε και μαζί του να θάψουμε τα τραύματα που μαζεύτηκαν.
Καλό θα είναι να θυμόμαστε πως τα τραύματα δεν τα μονοπωλεί καμία πλευρά.
Πυξίδα για τις 3 Σεπτέμβρη, πρέπει να είναι η πιο οξυδερκής ματιά στο Μέλλον, σε έναν κόσμο που δεν έχει πια καμία σχέση με όσα γέννησαν την Τραγωδία.
Σε έναν κόσμο που σήμερα βρίσκεται σε τεράστια κρίση, σε μία κρίση που είναι ακόμα στην αρχή της, η Λύση του Κυπριακού φαντάζει –με τη σωστή της διαχείριση- σαν το μοναδικό διαβατήριο προς το Αύριο.
Υστερόγραφον: Ο Joe Cocker και λίγη βοήθεια από τους φίλους μου
Η εκπομπή του Σαββάτου θα είναι αφιερωμένη στον Joe Cocker.
Πέρα από την εξαιρετική φωνή του, ο Cocker έχει δώσει μερικές μοναδικές εκτελέσεις σπουδαίων τραγουδιών που έχουν συνθέσει άλλοι. Κορυφαίο παράδειγμα, το With A Little Help From My Friends των Lennon –McCartney , τραγούδι που ο John Robert Cocker όπως είναι το πλήρες του όνομα, διασκεύασε ο ίδιος, έκανε την εκρηκτική ενορχήστρωση και τέλος το έφερε τελείως στο δικό του ύφος, χωρίς όμως να το προδώσει.
Το είπε για πρώτη φορά το 1968, και ήταν αυτό το τραγούδι που ένα χρόνο αργότερα θα εκτόξευε την καριέρα του στα ύψη, μετά την θρυλική του εμφάνιση στο Woodstock.
H αξία του Joe Cocker δεν είναι «περιορισμένη» στην ερμηνεία, αλλά συχνά έχει την ευθύνη της «διασκευής». Κατά συνέπεια, δεν είναι απλά ένας καλός ή πολύ καλός τραγουδιστής, αλλά ένας πολύ καλός μουσικός.
Στο μεταξύ δοθείσης και μιας αφορμής σκεφτόμουν το εξής. Αν θέλει κάποιος/κάποια από εσάς να κοπιάσει με τα δισκάκια του στο studio να…Κουνήσουμε την Άμμο παρέα, πολύ θα το χαρώ. Το ύφος της εκπομπής είναι λίγο πολύ γνωστό, η παρέα καλοδεχούμενη, πλάκα θάχει. Ένα email κι συνεννοηθήκαμε.
52 σχόλια:
Γιώργο,
Πολύ καλό το κείμενο σου, αν και πολύ φοβούμαι ότι θα εισπράξεις ειρωνίες και ύβρεις (ελπίζω να διαψυεστώ).
Με το κείμενο σου αντιλαμβάνομαι ότι προσπαθείς να μας βάλεις στη θέση του άλλου και ίσως κατανοήσουμε (όχι να υιοθετήσουμε ή να υποστηρίξουμε) τον τρόπο που σκέφτεται.
Για να δούμε τι θα ακολουθήσει...
Γιώργο μου,
Καλοκαίρι και μας έπληξε και τους δύο κατακούτελα το ίδιο θέμα. Οι μνήμες του παρελθόντος. Έχουμε περίπου το ίδιο θέμα. Το Κυπριακό. Εγώ επιχειρώ μια ιστορική αναδρομή της Κύπρου, γιατί πολλοί φίλοι μου Ελλαδίτες με παρακάλεσαν προς τούτο (μετά από ένα ποστ που ανέβασα με τις προσωπικές μου μνήμες από το Καλοκαίρι του 74). Αν δεν σου κάνει κόπο πέρνα από το ιστολόγιο μου να πεις τη γνώμη σου.
Ξέρεις Γιώργο εγώ με τα χρόνια άλλαξα και ωρίμασα σχετικά με τις ιδέες μου ως προς το Κυπριακό. Παλιά στα μαθητικά και στην αρχή των φοιτητικών μου χρόνων ήμουν "ενωτική" (αλήθεια θυμάσαι αυτήν τη φράση?). Με τον καιρό, αφού διάβασα και αρκετά κείμενα, σχετικά με τα ιστορικά γεγονότα, η θέση μου μεταβλήθηκε. Αφού είδαμε και απόειδαμε με την Ένωση ότι δεν γινόταν, έπρεπε να επιζητούμε πλήρη και ανόθευτη ανεξαρτησία, χωρίς Γρίβες και ΕΟΚΕΣ, χωρίς "εγγυητές" και πάτρονες. Στερνή μου γνώση......
Αγαπητή Μερόπη,
Συγνώμη που παρεμβαίνω αλλά περίπου τα ίδια με σένα πέρασα κι εγώ.
Σε καταλαβαίνω πλήρως... :-)
Χα το έχεις γράψει και στον Μιχάλη με λιγο διαφορετικό ύφος,το είχα διαβάσει προχθές.Αυτές οι( μαμάδες )μας έχουν χαντακώσει γιατί μερικοί φανήκανε πολύ μαμμόθρευτα.Μπορεί να μου αρέσει που ζω στην Ελλάδα αλλά ενωτική με την έννοια ΕΝΩΣΙΣ Κύπρου Ελλάδας φτου φτου φτου πάθαινα αναφυλαξία ,έτσι μεγάλωσα.
στη γερμανία μια φορά είχα μια τέτοια εμπειρία.
μας έδωσαν στη τάξη (το μάθημα λεγόταν Peace Education) μια σύντομη ιστορία απλουστευμένη ιστορία (σαν αυτή που παρουσιάζει ο πίττας) μεταξύ δύο εθνικών ομάδων , των Schwaben (πλειοψηφία) και των Badenzern (μειοψηφία). (κάτι που τελικά αποδήχθηκε ότι ήταν η (απλουστευμένη) ιστορία της Σρι Λανκα.)
Βάση αυτών μας χώρισαν σε δύο ομάδες, και μας είπαν να κάνουμε διάλογο και να φτιαξουμε το νέο κράτος.
ήταν απίστευτό
το πόσο γρήγορα οι γερμανοί φοιτητές μπήκαν στο ρόλο του ο καθένας,
το πόσο γρήγορα έβλεπα μπροστά στα μάτια μου τα ίδια και απαράλαχτα συνθήματα/επιχειρήματα να επαναλαμβάνονται από ανθρώπους που δεν είχαν καν βιώσει κάτι τέτοιο:
η μειοψηφία ήθελε βέτο, η πλειοψηφία "δημοκρατία", η μειοψηφία αυτόνομία, η πλειοψηφία φοβόταν μελλοντική απόσχιση...
εσείς συνεργαστήκατε με τους εγγλέζους, εσείς μας καταπιέσατε, και σεις πιο πριν, και σεις ακόμα πιο πριν....
κανονικό deja vu!
ούτε καν συμετείχα στο διάλογο.
καθόμουν και τους έβλεπα σα χαζός.
πήγα σπίτι και βουιζε το κεφάλι μου.
λύση δεν βρίκαν τελικά (και θα επαναλάβω - αυτοί δεν είχαν καν βιώματα... δεν μισούσαν...)
είναι κάποιες φορές , κάτι τέτοια απλά πράγματα, που είναι τόσο διδακτικά...
Μιχάλη μου,
ακολουθήσαμε κοινή πορεία βλέπω και καταλήξαμε στο ίδιο συμπέρασμα. Η ανεξαρτησία ήταν η μόνη σωστή για όλους τους κατοίκους της Κύπρου λύση. Δυστυχώς αφήσαμε να παρασυρθούμε από εθνικιστικούς κύκλους στην Ελλάδα και την Κύπρο. Εγώ έχω πάει και ένα βήμα παραπέρα. Θεωρώ ότι και η ανάμιξη του Μακαρίου στην πολιτική, μετά την Ανεξαρτησία ήταν ένα λάθος. Πώς θα μας φαινόταν αν ηγέτης των Τουρκοκυπρίων ήταν ένας Μουσουλμάνος ιερωμένος, Χότζας, αγιατολλάχ δεν ξέρω κι εγώ πώς λέγονται οι ιερωμένοι τους.
Οι πολιτικοί έπρεπε να αναλάβουν την τύχη της Κύπρου μετά. Και να βλέπουν πια την τύχη του νησιού κοινή για όλους τους κατοίκους της.
Αχ πόσα λάθη κάναμε κι εμείς και οι Τουρκοκύπριοι. Δυστυχώς ο χρόνος δεν γυρνά πίσω. Ας κοιτάξουμε τι θα κάνουμε στο μέλλον.
Και ποιο θα είχαμε πλην του Μακαρίου; Τον Γρίβα; Τον Κληρίδη; Τον Κυπριανού; Τον Τάσσο; Το ΑΚΕΛ αποκλείεται λόγω συμφωνιών. Επίσης να μην ξεχνούμε ότι ο Μακάριος ήταν δημοκρατικά εκλελεγμένος και κατά το τεκμήριο ο πιο δημοφιλής πολιτικός που πέρασε ποτέ από την Κύπρο. Η ανάμιξη του στην πολιτική ήταν αναπόφευκτη και ούτε θα πρέπει να μας ξενίζει.
Θεωρώ ότι η ανάδειξη του Μακαρίου πρέπει να εξεταστεί μέσα στα ιστορικά πλαίσια της εποχής.
Δυστυχώς από την εποχή του Βυζαντίου και στη συνέχεια της Οθωμανοκρατίας (με ενισχυμένες εξουσίες) αρχηγός και εκπρόσωπος των κυπρίων ήταν ο εκάστοτε αρχιεπίσκοπος.
Αυτή η κατάσταση κληρονομήθηκε και στην αγγλοκρατία οπότε θεωρείτο φυσιολογικό ο αρχηγός των χριστιανών της Κύπρου να ήταν ο αρχιεπίσκοπος.
Θα θυμίσω ότι έγινε το «έλα να δεις» όταν ξεφύτρωσε το πρώτο κόμμα στην Κύπρο το Κ.Κ.Κ. που για πρώτη φορά αμφισβήτησε την αρχηγεία της αρχιεπισκοπής.
Ας μη ξεχνούμε επίσης ότι ο αρχιεπίσκοπος έφερε και τον τίτλο του εθνάρχη και ηγείτο του εθναρχικού συμβουλίου.
Στην περίπτωση του Μακαρίου υπάρχει ωστόσο κάτι θετικό. Φανταστήκατε να ήτα πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπως σωστά επισημαίνει ο Sceptic, ο Γρίβας;
Ή πολύ περισσότερο ο Μακάριος ο Β’ ή ο Κυρηνείας Κυπριανός;
Ούτε να το σκέφτομαι δεν θέλω!
ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΟΥΣΣΗΣ
θα φτύσει μέσ’ στον κώλο της
το στρίφωμα της παρακεταμόλης
και θά ’χει απ’ τις βυζάρες της
αντλήσει φαρμακεία
και κράσπεδα
και τη θυμοσοφία
τον ίμερο και το μετρητό
ζήτω η Νέα Δημοκρατία
η λάβα που απλώνεται
δεν είν’ η Μανταλένα
γιατί έχει στα στριφώματα
κερκίδα και ωλένα
και χαίρεται και λαχταρά
του θάνατου τη σφήνα
τη μύγα που απόστασε
και γάμησε τη σφήκα
όξω απ’ το περίπτερο
που δήωσα και μπήκα
τι θέλει ο τραγουδιστής στο μαύρο καταπιόνα
τι ορέγεται η κόλαση στης πίκρας τη τσουλήθρα
κάτω το ανεμοπάζαρο η τσίχλα κολυμπήθρα
όλοι οι πνιγμένοι ύπτιοι σκοτεινιασμένη στύση
τα φρούτα που λαλούσανε πια δεν ξαναμιλούνε
και ένας πούστης έγραψε ποιήματα καπιταλιστικά
ξεσκίζοντας να ζούνε
αστέρια με κυνόδοντες
και πάπιες με λατόμους
καβάλα στο ρακόμελο
πλάι στους χίλιους τρόμους
τότε ο πλησίον θύμωσε
μετέχοντας στο θαύμα
κι αγόρασε και ύψωσε
τιράντες απ’ τα γκούντις
σαΐτες και σημάδεψε τα φύλλα
στα πλατάνια
και σώριασε τον κώλο της
φτυσμένο και χυμένο
και τρέχει απ’ τις βυζάρες της
ψωλόχυμα του Βούδδα
πίνουνε μέσ’ στα ταχυφαγεία
ωδές και σεληνόφωτα
είσαι αρχόντισσα κυρία
@ να χυσω ...
άλλαξε τροπάρι γιατι ούτε και αυτο τον Αυγουστο θα σου κάτσει καμία με τις μαλακίες που λες
@ Μιχάλη μου, το κλειδί για την ανάγνωση του κειμένου, είναι ακριβώς αυτό που λες και το οποίο επισημαίνω ήδη από το άρθρο: Το να Κατανοείς, το να μπαίνεις στα παπούτσια του Άλλου, είναι μεν απαραίτητη προϋπόθεση για να βρεθεί Κοινός Τόπος, αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα Συμφωνία ή Ταύτιση με τις Άλλες Θέσεις.
Κάποιοι θα πουν «οι Άλλοι το κάνουν αυτό;» Η απάντηση μου, είναι πως μπορεί ναι, μπορεί και όχι. Δεν με νοιάζει ωστόσο-σημασία για μένα, έχει τι κάνω εγώ και όχι ο Άλλος, μιας που επιθυμώ να μην είμαι ετεροπροσδιοριζόμενος.
@ Μερόπη, αυτές οι Εικόνες που αναφέρεις, (οι όποιες Εικόνες για τον καθένα) εν υπάρχει λόγος να πάνε στην…πυρά. Το να φτύνουμε μετά βδελυγμίας το παρελθόν μας, είναι εξίσου λάθος με το να μην κοιτάμε στο Μέλλον. Απλά, όπως λέμε «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» ας μου επιτραπεί να πω, «Τα του Μουσείου, στο Μουσείο».
Ενωτικός υπήρξα και εγώ στο παρελθόν Μερόπη. Πως αλλιώς; Μάλιστα, θυμάμαι σε ανύποπτο χρόνο,(τέλη δεκαετίας του 70) έστησα…δημοσίως έναν τρικούβερτο καυγά, αποκαλώντας το ΚΚΕ «μειοδοτικό» γιατί σε μία εκδήλωσή του στην οποία ήμουν καλεσμένος, φωτογραφικό υλικό κλπ που αφορούσαν στο Κυπριακό είχαν τοποθετηθεί σε ένα ταμπλό υπό τον γενικό τίτλο «Εξωτερική Πολιτική». Θυμάμαι, τα πήρα εις το κράνος τελείως… «Εξωτερική Πολιτική» ρε η Κύπρος ΜΑΣ; Και άλλα τέτοια που, τώρα τα θυμάμαι και χαμογελάω, χωρίς να μετανιώνω ασφαλώς. Άλλες εποχές.
@ Σταλαματιά, ναι, η ιδέα ξεκίνησε από το σχόλιο στο «Παντός Καιρού» και εξελίχθηκε τελικά σε άρθρο για την εφημερίδα. Ο φίλος μου, πάντα με εμπνέει!
@ Στέλιο…εξαιρετικά εύγλωττο το παράδειγμα που έφερες και όπως και εσύ λες, κάποια πράγματα απλά, είναι συχνά τόσο μα τόσο διδακτικά…
@ Μερόπη, αναφορικά με το δεύτερό σου σχόλιο, θα συμφωνήσω πλήρως με τον τρόπο που τοποθετήθηκαν τόσο ο Μιχάλης όσο και ο «Ανώνυμος Σκεπτικιστής». Και, κακά τα ψέματα, μία τόσο εμβληματική φυσιογνωμία για την Κύπρο, όπως αυτή του Μακαρίου, μόνο με εξαιρετική σύνεση και προσοχή μπορείς να την εξετάσεις, λαμβάνοντας υπόψη, όλες τις συνιστώσες. (εποχή, συνθήκες, κλπ).
@ «να χύσω τα νερά της ερημιάς από μέσα μου» η μαλακία, είναι αυστηρά προσωπική υπόθεση. Δεν το έμαθες ακόμα;
Το πιο απροσδόκητο σχόλιο, ήρθε από επιστολογράφο που αντί να σχολιάσει εδώ μου έστειλε στο e mail το παρακάτω : « Χριστιανική η άποψή σας κε Πίττα και μπράβο σας»
Τι να πω; «Αμήν!»
Για τα πολιτικά και για τις αμαρτίες εν γένει δεν είναι προϋπόθεση η αυτοκριτική μας να γίνει ώστε να πάρουμε θέση. Η ενδοσκόπηση πρέπει να έχει καλό και συγκεκριμένο σκοπό.
Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι ο πολιτικός Μακάριος δεν ήταν ολιγότερο φασίστας από τον Παπαδόπουλο που δεν ήταν ολιγότερο φασιστικός ως πολιτικό ον από τον οιοδήποτον κατοπινό πολιτικό.
Εκείνος που τους χρησιμοποιεί δεν ενδιαφέρεται για πράγματα για τα οποία πιστεύουν οι κολασμένοι ότι θα επέλθει αλλαγή δια της ψήφου. Αυτό όμως πρέπει όχι μόνο να το ξέρουμε αλλά και να το καταλαβαίνουμε.
Ο πατριωτισμός και τα συναφή εθνικοπατριωτικά του ιθαγενούς πόνου και του εθνικού έρωτα είναι μία ιδέα που η βαθιά ριζωμένη προπαγάνδα του φόβου και τρόμου η προπαγάνδα μεταχειρίζεται με μεγάλη ευκολία κ' αποτελεσματικότητα.
Μπορούμε να πούμε επίσης ότι είναι φασίστας ο Παναγιώτης Γιαννάκης, ως διαφημιστής-κράχτης-υπάλληλος της εταιρείας βόνταφον. Και οι χρήστες των κινητών φασίστες πρέπει νά 'ναι, αν σκεφτείς ότι υπηρετούν την εταιρεία που στήνει μία φορά το δίκτυο και στα εσαεί το εκμεταλλεύεται. Οι φασίστες λοιπόν και την πανηδονισμένη μαλακία ως δραστηριότητα την απαγορεύουν. Επιτρέπουν μόνο το χυδαίο φασισμό δηλαδή φωτογραφίσεις στις οποίες εικονίζονται οι άνθρωποι των προβληματισμών και της διαφωτίσεως να ομιλούν στα ιδιόκτητα κινητά τηλέφωνα.
Ήθελα να πω δυο λόγια για το Μακάριο. Την πρώτη φορά πράγματι κι εγώ το βλέπω αναπόφευκτο να ήταν ο Μακάριος Πρόεδρος της Κύπρου. Έπρεπε όμως σιγά σιγά να παραχωρήσει τη θέση του στους πολιτικούς. Που θα είχαν περισσότερη ευχέρεια ελιγμών και διπλωματικότητας. Δεν πιστεύω στο αναντικατάστατο των ηγετών. Όπου οι ηγέτες πίστεψαν ότι ήταν αναντικατάστατοι οδηγήθηκε η χώρα σε καθεστώς όχι απόλυτα δημοκρατικό. Αν το καλοσκεφτείς ο Μακάριος ήταν ισόβιος. Έφυγε όταν πέθανε. Έπρεπε να φύγει πριν από την πολιτική εξουσία. 17 χρόνια ήταν πολλά.
Ξεκινώντας από τη θέση που υποβάλει η @ Meropi ότι δηλαδή “… [ο Μακάριος] έπρεπε όμως σιγά σιγά να παραχωρήσει τη θέση του στους πολιτικούς ...”, και έχοντας κατά νουν αυτό που λεει ο Μιχάλης ότι δηλ. “… η ανάδειξη του Μακαρίου πρέπει να εξεταστεί μέσα στα ιστορικά πλαίσια της εποχής …”, να ρωτήσω (και για χάριν της συζήτησης, αλλά χωρίς να θεωρηθεί ότι γίνομαι και απολογητής του Μακαρίου), πότε μεταξύ, λόγου χάριν να πούμεν, 1964 και 1977, θα μπορούσε να είχε αποχωρήσει από την πολιτική και να παραχωρούσε τη θέση τους στους πολιτικούς (και ποιοι θα μπορούσε να ήταν αυτοί);
Anef_Oriwn
Δευτέρα 4/8/2008 – 3:10 μ.μ.
Kyrie Pitta, sygnwmi gia ta greeklish-molis diabasa to keimeno eimastai se diakopes- ena mikro deigma exete kanei gia to pws prepei na didasketai i istoria, toso apla, me antistrofes kai anakatakseis rolwn. Alitheia stin Kypro prospathisan pote na xwrisoun mia taksi se "ellinokyprious" kai "toyrkokyprious" kai na valoun ta paidia na epixeirimatologisouyn yper tis plevras toys? Kai meta asfalws na allaksoyn rolous!
N.Kapernaros- apo Kastelorizo, xairetismous s olous sas.
Το Καστελόριζο γνωρίζει τώρα καλύτερα τη Ζωή και σηκώνει ψηλότερα το νόημα της Ποίησης.
Anef_Oriwn μου,
αν ο Μακάριος φρόντιζε να κάνει νωρίς την πρόθεση του ότι θα αποχωρούσε σιγά σιγά από την πολιτική, θα βρίσκονταν διάδοχοι, θα υπήρχε προετοιμασία, θα δημιουργούνταν πολιτικά κόμματα, πέραν του ΑΚΕΛ. Τα κόμματα άργησαν να δημιουργηθούν, ακριβώς λόγω του ότι την πολιτική ζωή διαφέντευε, λόγω και της ισχυρής του προσωπικότητας ο Μακάριος. Νομίζω ότι μια παρόμοια περίπτωση είναι ο Κάστρο. Δημιουργήθηκε ο μύθος του αναντικατάστατου. Κατά τα πρώτα χρόνια δε νομίζω ότι δεν μπορούσε να αντισταθεί στο Γρίβα και δεν είχε, ίσως λόγω του ιερατικού του σχήματος, να πει καθαρά και ξάστερα ότι αφήνουμε την ΕΝΩΣΗ και παλεύουμε για το εφικτό. Κάθε λίγο και λιγάκι του θύμιζε ο Γρίβας ότι είχε ορκιστεί για την ένωση. Και φυσικά προς Θεού δεν νομίζω ότι ήταν κατάλληλος ο Γρίβας. Κατ' αρχάς ο Γρίβας δεν ήταν πολιτικός, ήταν στρατιωτικός και μάλιστα στενόμυαλος, για να μην πω κάτι χειρότερο.
Φτάνει πια με τα «αν έτσι» και τα «αν έτσι αλλιώς». Όπως σοφά μου έλεγε πάντα η μητέρα μου, το «αν» το φυτέψανε και δεν βλάστησε ποτέ. Επιτέλους ένα έλεος σε αυτό τον τόπο. Τώρα τι γίνεται; Τώρα τι κάνουμε; Γεννήθηκα μετά την εισβολή και για 30 τόσα χρόνια ακούω τα φταιξίματα, τις αναλύσεις, τις προπαγάνδες να αναλώνονται συνεχώς από όλους και όλα. Και αν πρέπει και είναι υποχρέωσή μου να γνωρίζω την ιστορία, να βρεθεί κάποιος να τη γράψει αμερόληπτα και πραγματικά τεκμηριωμένα, χωρίς φασισμούς και μίση και χωρίς εμένα να τρέχω στα δεκαοχτώ μου να μάθω ΤΙ πραγματικά έγινε. Κανένας λαός δεν υπήρξε αναμάρτητος ή αναίμακτος σε αυτόν τον πλανήτη. Όπως καμιά θρησκεία δεν υπηρέτησε ποτέ ανιδιοτελώς τον οποιονδήποτε θεό της. Να γίνει απόσχιση της εκκλησίας από την παιδεία, την πολιτική και κοινωνική ζωή. Μιλώντας με φίλους τουρκοκύπριους - της δικής μου γενιάς - εκείνο που καταλήγουμε είναι ότι θέλουμε να ζήσουμε σε αυτό τον τόπο ειρηνικά, χωρίς όπλα και στρατούς, με κοινωνική και πολιτική ισότητα για όλους. Προτείνω για όσους δεν έχουν δει το ντοκιμαντέρ του Αντώνη Ανγκαστινιώτη «Παγιδευμένος στην Πράσινη Γραμμή – Φωνή αίματος». Απλώς για να μάθουμε τι κάναμε και εμείς στους άλλους. Και να ειπωθεί επιτέλους η ιστορία χωρίς ψέματα και αν και ηρωικές φανφάρες. Μπουχτίσαμε πια.
οικονομία γίνεται acid x και ψυχανάλυση και εκμετάλλευση ώς τον ψυχολογικό θάνατο στη θέση της λογικής που τις επιβάλλουν οι φασίστες που ελέγχουν την ιδέα "οικονομία" πάλι. είμαστε στην αρχη της ανθρώπινης ιστορίας όπου η πληροφόρηση για τη λογική και την αγάπη κερδίζεται από τα παιδιά πεταμένα μέσα στις κοινωνίες και δεν μεταδίδεται ως ζωτική γνώση άμεσα.
ποιος φταίει για τα κυπριακά; εγώ που βρέθηκα μόνος μέσα στην κακοήθεια και πιστεύω ότι αμάρτησα όταν ήμουν ετών πέντε που έτρωγα μία φέτα ντομάτα με βαθύ κουτάλι.
τώρα εμείς δεν κάνουμε απολύτως τίποτα. δεν είναι απαραίτητο να κάνουμε. είναι σαν να συλλογάσαι τι θα κάνεις που πέφτει η τιμή της μετοχής στο χρηματιστήριο ή σαν να μαζεύεις πέτρες που ρίχνουν στη θάλασσα οι άλλοι.
να ειπωθεί η ιστορία δεν είναι απαραίτητο για την επιβίωση μας που δεν χρειάζεται νοσταλγίες. να χωριστεί η εκκλησία από την παιδεία και το κράτος απαραίτητο πάλι κι αυτό δεν είναι, στην πραγματικότητα δεν επιδρά πάνω μας, αν εμείς δεν επιτρέψουμε τι το τοιούτον. για να καταργήσω τη σκλαβιά μου δεν πρέπει να εξαφανίσω κανέναν όποιες και αν είναι οι πράξεις του.
καταλήγουμε λοιπόν ότι θα πρέπει να τα ξεχάσουμε όλα τα αδιάφορα αυτά όπως μας τα παρουσιάζουν και να τα ξεχνάμε συνεχώς αν είμαστε αποφασισμένοι να ζήσουμε. να πάψουμε να συντηρούμε τη φήμη και την απόφαση που μας σκλαβώνουν. να γίνουν κανόνας οι αλμπάνηδες ρε παιδιά.
Ουπς
Ο Ούτοπος απέκτησε Computer!!!!
-@ acid x μου,
βλέπω ότι τα πήρες στο κρανίο. Μα αν δεν δούμε τι έφταιξε, πώς θα δούμε τι θα κάνουμε????
Κουβέντα και διάλογος να γίνεται, μη θυμώνεις.
Μερικές φορές μια "φανταστική" ιστορία μας βοηθά να δούμε τα πράγματα πιο καθαρά. Η "αντιστροφή ρόλων" θα ήταν νομίζω ένα χρήσιμο μάθημα ιστορίας, ιδίως σε περιοχές όπου υπάρχουν συγκρούσεις. Αν και δεν έχω πάντα χρόνο για σχολιασμό, δεν παραλείπω να διαβάζω τα εξαιρετικά κείμενά σου.
@Ανώνυμε....λες;;;;
@ Μερόπη...δεν νιώθω πως "τα ΄πήρε στο κρανίο" κανένας. Φοβάμαι πως έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να νιώθουμε ως θυμωμένα, τα αυτονόητα
@Περαστικέ, ναι, φτάνει βέβαια να υπάρχει έστω και λίγο η προδιάθεση να δούμε τα πράγματα αλλιώς, να έχουμε αφήσει δηλαδή ένα κάποιο περιθώριο μέσα μας που να λεει πως δεν κουβαλάμε ντε και καλά τις απόλυτες αλήθειες επί παντός.
Σε ευχαριστώ πολύ για τις επισκέψεις σου και τα λόγια σου, γνωρίζεις πως σε εκτιμώ πολύ άρα και την κρίση σου.
kai giati evales to sxolio toy ACID X mprosta???????????????eeeeee?
@ Ανώνυμε, γιατί έτσι μ' αρέσει!
Ήθελα να πω ότι καλοπροαίρετα έγραψα τη φράση "τα πήρες στο κρανίο", δεν ήθελα να προσβάλω κανένα. Εξάλλου καμιά φορά τα "παίρνουμε στο κρανίο" δικαιολογημένα.
Όσο για το σχόλιο του acid X που μπήκε μπροστά συμφωνώ στα περισσότερα που αναφέρει και κυρίως στο ότι πρέπει επιτέλους να χωρήσουμε το Κράτος από την Εκκλησία. Ειδικά στην Κύπρο, που τα θρησκεύματα είναι πολλά, αυτό είναι επιβεβλημένο. Είναι καιρός να πάψουν οι Δεσποτάδες να επηρεάζουν τις πολιτικές εξελίξεις με το να τάζουν "κόλαση" σε όσους δεν συμφωνούν μαζί τους.
Παιδιά και πάλι με συγχωρείτε να χρησιμοποίησα την αδόκιμη έκφραση περί κρανίου.
καλοπροαίρετη η πολιτική
καλοπροαίρετη κ' η φράση
τρίτος στίχος θα υπάρξει.
μου άρεσε όμως εμένα αυτή η φράση: "άξιο το προσκύνημα σου". δεν θυμάμαι στα σίγουρα αν είχε το επίρρημα "σου" όμως αν ένας φίλος μας ταξιδεύσει τότε αυτός δεν κάνει απλώς ένα ταξίδι αλλά ένα πιο σημαντικό: ένα προσκύνημα με όλη τη μεγαλοπρέπεια του εργασιακού χώρου, την εγκυμοσύνη ας πούμε της κυπριακής αερογραμμής που διευθύνει η Λινόρα. αυτά είναι λοιπόν που τα λένε ψυχικά θυμιατά;
Γιώργο
Εγώ σου είπα
Ουτοπία και...δόξα το Θεώώώώώ!!!
Η αντίδραση του/της Acid x είναι η φυσιολογική αντίδραση ενός νέου που έχει μπουχτίσει με τις εθνικιστικές κορώνες και τις μυθοπλασίες των κάθε λογής βολεμένων της εξουσίας (που καταλήφτηκε αμέσως μετά την ανεξαρτησία από τους αγωνιστές και παρα-αγωνιστές της ΕΟΚΑ της Πρώτης συνεπικουρούμενων από την Εκκλησία και με διαμαρτυρόμενους όσους έκοψαν έξω τζιαι έκαμαν πρώτα το “Εθνικό Μέτωπο” τζιαι μετά υπό την αρχηγία του στρατηλάτη Γρίβα, την ΕΟΚΑ Β΄).
Όμως μαζί με τα ξερά πάσιν τζιαι πολλά χλωρά. Γιατί χωρίς συζητήσεις και τριβή δεν μπορεί να ανιχνευθεί η αλήθεια ή να δούμε και την άλλη όψη του φεγγαριού. Διαφορετικά πέραν ή πίσω από τέτοιες αντιδράσεις θα παρατηρούμε και μια απαξίωση της πολιτικής ζωής (κυρίως από τους νέους) και μια γενικότερη ισοπέδωση των πάντων με κυρίαρχες φράσεις του στυλ “όλοι είν’ ίδιοι”! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ!
Anef_Oriwn
Τρίτη 5/8/2008 – 9:22 μ.μ.
Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ
Μία φυσιολογική αντίδραση σ’ ένα κήπο
Δύο μικροαστικές μυθοπλασίες σε μια γλάστρα
Τρεις απελευθερώσεις στην καρδιά μου
Άνευ ορίων άνευ όρων
Μια ανοιχτή παλάμη σ’ ένα τζάμι
Μία ανηγμένη παλάμη σ’ ένα στήθος
Ένας εκφασισμός που ξεκουμπώνεται
Μία μοναδική ελευθερία που αποκαλύπτεται
Ενώ εκείνοι που όλοι ίδιοι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
Λάμπουν ψηλά στον άνομο κυπριακό ουρανό
Άνευ ορίων άνευ όρων
@ Πιο πάνω ποιητά (εν τζιαι είσαι τζιείνος που επήενεν στο “Που Πάμε” των δύο κοπελιών του “ΣΙΓΜΑ”;),
Ανάθεμα με τζι’ αν κατάλαβα το νόημα των ποιημάτων σου! Μάλλον θα είμαι πολύ πεζο(πόρος) άνθρωπος!
Πάντως εσύ συνέχισε απτέρωτος (ή μήπως είναι απτόητος η σωστή λέξη)! Θα σε παρακολουθώ εμβρόπληκτος! (Εκεί όμως που έβαλες “Άνευ ορίων άνευ όρων”, θα μπορούσες να γράψεις και “Άνευ ορίων άνευ όρων, παραδώσου”!
Anef_Oriwn
Τετάρτη 6/8/2008 – 9:18 π.μ.
Ta anapoda paramithia
"Στην ορπύΚ, η Τουρκική πλειοψηφία, επιθυμεί διακαώς να ενωθεί με την μητέρα πατρίδα, την Τουρκία. Εύλογος ο πόθος, μιας που γλώσσα, θρήσκευμα, ήθη και έθιμα αν δεν ταυτίζονται απόλυτα με αυτά της Μαμάς, συγγενεύουν πολύ."
Anaferesai loipon stin elliniki pleiopsifia. Kai giati parakalw i glossa, to thriskevma, ta ithi kai ta ethima den taftizontai apolita me tin "mama"?I glossa? ante na to dektw me ti dialekto, parolo pou kathe perioxi sxedon exei to idiwma tis alla afto den tin kanei ligotero elliniki.. To thriskevma? se ti diaferoume dld? ta ithi? ta ethima? Tin kouzina tin ksexases.
"Η μειοψηφία, η Ελληνική μειοψηφία της υορπύΚ από την άλλη πλευρά, είναι κατά κανόνα φτωχοί, πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αμελημένοι κάποτε ακόμα και από το Εθνικό Κέντρο. Στο νησί, στην ορπύΚ, υπάρχει και ένας τρίτος παράγοντας, ο Βρετανός Αποικιοκράτης.
Που με τις κλασσικές του μεθόδους, χρησιμοποιεί τους Έλληνες σε δουλειές, τους βάζει στην Αστυνομία και σε υπηρεσίες προκειμένου να διευρύνει το χάσμα μεταξύ των δύο βασικών κοινοτήτων. Απλή, αποτελεσματική μέθοδος."
Nai alla i defteri paragrafos anairei ta peri ftwxwn politwn defteras katigorias tis protis. Ksexases na peis oti oi epikourikoi sto soma tis agglikis astinomias itan kai vasanistes twn agonistwn tis EOKA sta kratitira.
Kai epipleon, ksexases na peis kai gia tis stenes sxeseis sinallagis metaksi tis mamas tous kai twn apoikiokratwn.
"Κάποτε, οι Τούρκοι (...είπαμε! είναι η πλειοψηφία, είναι 80%..)οργανώνουν έναν αγώνα με στόχο κυρίως την Ένωση της νήσου με την Τουρκία και ασφαλώς την απομάκρυνση της Αποικιοκρατίας.
Τελικά, το αποτέλεσμα είναι να ανακηρυχθεί η σορπύΚ ανεξάρτητο κράτος, ο Μέγας Αρχιπασάς Πρόεδρος και, οι δύο κοινότητες να βρουν τρόπους για να ζήσουν και να προκόψουν μαζί."
Popo, edw se thelw Mixali. Ontws eixes dikaio gia to poso paraplanitiki einai i apousia epeksigimatikwn kai aitiologikwn sindesmwn kai parallila pos mporei i epilektikotita na sinista apo moni tis paraxaraksi.
Kai epi tou thematos na pw apla (giati den einai tis oras na grapsw tin istoria olokliri) oti to aitima itan triptixo. Eleftheria-Aftodiathesi-Enosi. Kai oi Ellines to 82% oxi to 80%. Ektos an eksaireis kapoious gia evnoitous logous. Paraleipeis na anafertheis sti stasi tou Vrettanikou paragonta pou odigise ston agwna kai ta enotika dimopsifismata sta opoia akoma kai tourkokiprioi psifisan enosi me tin Ellada (isws linopampakoi).
"Μόνο που, σε αυτή την Τουρκική πλειοψηφία, υπάρχουν ακόμα αρκετοί που, παρά τις νέες πραγματικότητες και τις ευκαιρίες που αυτές παρέχουν, επιμένουν να ονειρεύονται Τουρκικά και όχι…άκαιρπυΚ."
opws tou ipedeiksan oi apoikiokrates me skopo ton ethniko tous apoxromatismo. Ma epitrepetai me tosous nekrous ston agwna tis EOKA, toses thisies, na exoun akoma tin Ellada sto mialo? Aparadektoi!Anti na ktisoun ekei mia kiprokoultoura kai na sigkatanefsoun sta dota senaria tvn dinatwn, ipovallomenoi se omadikes pliseis egkefalou kai ethinis sineidisis, aftoi na epimenoun na thimountai ?
"Βέβαια, ηλίθιοι, ύποπτοι και υπερφίαλοι υπάρχουν σε όλες τις πλευρές. Μόνο που, μετράει και πολύ μάλιστα το βάρος των πολλών.
Xexe, kopiaste stelioi kai mihalides na deite epitheta kai xaraxtirismous na xortasei to mati sas. Pos "mia propaganda antikathista mia alli"
Έτσι, αρκετοί Τούρκοι της υορπύΚ (όχι όλοι ασφαλώς) με την ανοχή των περισσοτέρων (δυστυχώς) άρχισαν να τρομοκρατούν τους Έλληνες.
Να κάνουν επιθέσεις, να καίνε σπίτια, να ξεκληρίζουν οικογένειες ολόκληρες."
aha... pote eginan afta? prin i meta tin drasi tis TMT (pou diavazetai ki anapoda) kai to praksikopima twn tourkokipriwn simmetexontws sti kivernisi to 63?
Ksexases episis na peis kai ti egine to 57 sto Kioneli apo tous "adikimenous, anisxirous, polites b'katigorias" .
"Και οι Έλληνες, ή μάλλον κάποιοι από δαύτους, μπολιασμένοι με μίσος εθνικιστικό, παρότι μειοψηφία, απαντούσαν και ανταπέδιδαν".
antapedidan me vomves napalm kai vomvardismoun apo tin mana tous pou tixaine na peta panw pou tin Tillirka kai ti Masoura.
"Στην Τουρκική πλειοψηφία, σε κάποιους κύκλους άρχισαν να γεννιούνται παράξενες ιδέες, για εθνοκαθάρσεις."
aa tote dimiourgithikan....xmm kai to 55 stin Kostantinoupoli pou ekanan gis madiam tis periousies Ellinwn fonazontas "I Kipros einai tourkiki" itan apla proponia.
Στην Τουρκία στο μεταξύ, έχει επικρατήσει ένα φασιστικό καθεστώς που θέλει να ανατρέψει τον νόμιμο Αρχιπασά και να ενώσει το νησί με την Τουρκία εξαφανίζοντας από το πρόσωπο της γης το 18% των Ελλήνων.
malista. O opoios arxipasas me ta 13 simeia tou itan parapoli agapitos s'afto to 18%
Οι απλοί καθημερινοί άνθρωποι και στις δύο πλευρές, τρομοκρατημένοι, αμέτοχοι στα εγκλήματα προσπαθούν να καταλάβουν που οδηγούν όλα αυτά.
Μέχρι που, μία ωραία πρωία, οι εθνικιστές Τούρκοι της υορπύΚ, συνεπικουρούμενοι από τους φασίστες της Άγκυρας ανατρέπουν τον Αρχιπασά και εγκαθιστούν ένα καθεστώς που μόνο φόβο και τρόμο προκαλούσε στην Ελληνική μειοψηφία, μιας που μέτοχοι στην παρανομία ήταν αρκετοί από αυτούς που είχαν δημιουργήσει την άποψη «Έλληνας καλός, μόνο νεκρός».
ppee...kontos psalmos alilouia. Poios eipe oti o daimonas krivetai mono stis leptomereies kai sta tipografeia?
Metaksi pollwn allwn paraleipeis to oti o Makarios kataggellontas to praksikopima sto Simvoulio asfaleias edose patima stin tourkia na epemvei.
Και τότε, ω του θαύματος (…) η μαμά πατρίδα του 18% με πρόσχημα την Εγγύηση της Ασφάλειας της εθνικής μειοψηφίας των Ελλήνων, κάνει το ντου, κόβει τη ορπύΚ στα δύο και λέει στους Έλληνες:
"Εδώ, θα ζήσετε, αυτό το κομμάτι είναι δικό σας και ο στρατός θα μείνει εδώ να προσέχει να μην κινδυνέψετε ξανά".
"ntou" "ekopse sta dio" . Pos to ekopse? me maxairi voutirou? To mono pou ekane i Tourkia to 1974 itan i dimiourgia sinorwn kai i katalipsi ksenwn edafwn (xtipouse portes kai sinodeve ton kosmo sta fully airconditioned leoforeia me mpaklavades gia to dromo), etsi apla kai isixa. Oute prosfiges, oute skotomoi, oyte agnooumenoi, oute paraviasi diethnwn sinthikwn , oute paranomia oute tipota.
Η αλήθεια είναι, πως πολλοί από τους Έλληνες και ειδικά πολλά νέα παιδιά που είχαν μεγαλώσει με τον τρόμο, ανακουφίστηκαν. Εύλογα θα πει κανείς..."
wow! anakoufistikan ta nea paidia! evloga! e ama anakoufistikan, xalali! kai evloga?!?!?!?!
"Αλήθεια είναι επίσης, πως η παραπάνω ανεστραμμένη ιστορία, έχει πολλές ελλείψεις, κενά και απλουστεύσεις."
sooooooooooopa!
Όμως, καθώς βαδίζουμε προς την 3η Σεπτεμβρίου ( θα σε ξανάβρω στους μπαχτσέδες να γυρνάς;) καλό είναι να έχουμε στο νου μας βαθιά, όσο μπορούμε και αντέχουμε, τα αισθήματα, τις εμπειρίες και τις συσσωρεύσεις του Άλλου.
Γιατί, με αυτόν τον Άλλο θα κληθούμε να ζήσουμε και μαζί του να θάψουμε τα τραύματα που μαζεύτηκαν.
Καλό θα είναι να θυμόμαστε πως τα τραύματα δεν τα μονοπωλεί καμία πλευρά.
Πυξίδα για τις 3 Σεπτέμβρη, πρέπει να είναι η πιο οξυδερκής ματιά στο Μέλλον, σε έναν κόσμο που δεν έχει πια καμία σχέση με όσα γέννησαν την Τραγωδία."
Malista, den prokeitai peri sentoniou alla peri kokkinou xaliou ( i mipos paplomatos anev kavga-kaneis den antedrase me osa skepases)enopsei tis 3hs Septemvriou.
Kai pos o kosmos den exei sxesi me osa gennisan tin tragodia? Kai o tourkikos stratos einai akoma edw, kai i katoxi katoxi kai oi prosfiges prosfiges kai to paranomo kathestws akoma ekei.
"Σε έναν κόσμο που σήμερα βρίσκεται σε τεράστια κρίση, σε μία κρίση που είναι ακόμα στην αρχή της, η Λύση του Κυπριακού φαντάζει –με τη σωστή της διαχείριση- σαν το μοναδικό διαβατήριο προς το Αύριο."
opa, nata kai ta poihtika...poso ta fovamai me tetoia simfrazomena.....
(apologoumai gia ta greeklish alla to ekana gia na einai diakritos o dialogos-toso pou moiazoun afta pou leme:PPPPPPPP)
Λένε και όσοι το λένε έχουν δίκιο θαρρώ, πως τίποτα δεν μπορεί να λειτουργήσει στις σχέσεις των ανθρώπων αν ο ένας δεν μπαίνει στη θέση του Άλλου προκειμένου να κατανοήσει την «Άλλη Πραγματικότητα».
Αυτή η κατανόηση, δεν σημαίνει πως οδηγεί σε αποδοχή.
Μπορεί όμως, αν μη τι άλλο να καταστήσει και τις δύο πλευρές εξ ίσου υπαρκτές, με ίσα δικαιώματα στις Εκατέρωθεν Πραγματικότητες.
kai ksana:
Αυτή η κατανόηση, δεν σημαίνει πως οδηγεί σε αποδοχή.
@Δοκησίσοφη, δεν σκέπασα τίποτα. Όπως έγραψα και στο κυρίως κείμενο, όλο αυτό είναι απλά μία ιδέα, απλή, απλούστατη. Πάρε την Ιστορία όπως τη γνωρίζεις και αντέστρεψέ την. Ποιητικότητα δεν υπάρχει καμία, σε κανένα σημείο. Αυτό που λέω στο τέλος, είναι πως η Λύση Συμφέρει. Με την προϋπόθεση της ορθής διαχείρισης.
Διάβασε-αν θέλεις- το « Ο άνθρωπος στο ψηλό βουνό» του Φίλιπ Ντικ. Αν δεν με απατά η μνήμη μου, εκδόσεις Κάκτος. Είναι η ιστορία του κόσμου μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο από την ανάποδη. Έχει νικήσει ο Άξονας. Αν και, το να μπαίνεις στα παπούτσια του Άλλου, είναι μία εξαιρετικά απλή και δόκιμη τακτική αν θέλεις ποτέ να έρθεις σε κάποια συνεννόηση.
Ο Τουρκικός Στρατός είναι εδώ. Προφανώς επιθυμείς να συνεχίσει να είναι δια παντός.
Το ίδιο αναρωτιέμαι και για μερικούς που μέχρι πρότινος εμφανίζονταν ως υπέρμαχοι της λύσης , ψήφισαν ΝΑΙ το 2004 αλλά τώρα, που μια κάποια πιθανότητα είναι ορατή για πρώτη φορά μοιάζουν να έχουν καταπιεί το σάλιο τους.
Γιατί, τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους; Εμείς οι άσπιλοι αναμάρτητοι και εκ φύσεως αθώοι;
@Ανώνυμε, η Δοκησίσοφη γνωρίζει και ανάγνωση και γραφή. Τα διάβασε αυτά που καλοπροαίρετα επαναλαμβάνεις από το άρθρο-απλά δεν μάσησε και δεν τα κατάπιε.
Η dokisisofi για άλλη μια φορά ξανακτύπησε.
Και φάνηκε πόσο δίκαιο είχα τόσον εγώ όσο και ο Στέλιος που της λέγαμε ότι η καταγραφή και μόνο των γεγονότων δεν μπορεί να αποτελέσει ιστορία.
Δεν θέλω να σχολιάσω τίποτε περισσότερο, νομίζω ότι το κείμενο της μιλά από μόνο του.
Μονομέρια και μονόπλευρη αντίκρυση της ιστορίας.
Υπάρχει μόνο μαύρο, καθόλου άσπρο ή γκρίζο!
Α! και κάτι άλλο!
Τόλμησες κύριε Πίττα να αναφερθείς σε ελληνοκυπριακές ευθύνες; Πτου σου!
Τόλμησες να μιλήσεις για ΕΟΚΑ Β'΄;
Γιατί σου αρέσει να καλύπτεις την Τουρκία;
Γιατί σου αρέσει να ζεις με τα παραμύθια; Εθνικό Μέτωπο, σχέδιο Ακρίτας, ΕΟΚΑ Β' υπήρξαν μόνο στα όνειρα τόσον εσένα όσο και των υπόλοιπων που υποστηρίζετε κάτι τέτοιο.
Πραξικόπημα; Έτσι λέμε την προσπάθεια της Μητέρας Πατρίδας να μας σώσει από τον τύρανο;
Ντροπή Γιώργο Πίττα, ντροπή!
ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΚΑΤΣΑΡΙΔΑΣ ΣΤ’ ΑΜΠΑΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ-ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ
ζόρικες κατσαρίδες-πριόνια
με τις μεγάλες κλινικές σας κλειτορίδες
κράζω να σφάξετε τα πεύκα
στου γκρεμού το μεταίχμιο
να ματώσετε στις σφουγγάρινες θύρες
με του άδικου δύτη το σάλιο
με του άγγελου τα χύσια.
λέω δεν είμαι θριαμβικός από ζέστη
δεν έχω μέσα μου όχθη να πηδήξω
πάνω στην πιρόγα από αγκίστρι
το Μανώλη Μητσιά να πηδήξω
ούτε από φως χωμάτινος
παραπλέω πλεούμενος την τάση
που την είπαν πριονωτή
της άτυπης τηλεδιάσκεψης οι καυλωμένοι
θεριστές από τον άνεμο που σηκώνει χιλιάδες χιλιόμετρα ζέστης
ώς το ιερό ποτήρι που κολυμπούν ανέμελα τ’ αντίδωρα
στης παπαδιάς τον αχνιστό μουνοχυμό – με τ’ άμφια
κατακρεουργώ το νυχτερινό σάλο στην εκάστοτε παράλια λεπίδα σερνάμενος
ώς τα κομβικά σκάμματα του Δελληγιάνειου Σεργιανόπουλου –
έμπαινα λοιπόν στο δωμάτιο από όλες του ύπνου τις κλειδαρότρυπες
και ηχούσα στις γωνίες μέσα στου βάρδου τη φτωχική ζωντάνια -
κάθε γωνία και Χριστός κάθε Χριστός και αίρεση ανατολικά του πλανήτη,
στο ωραίο ζωντανό κομμωτήριο της σταύρωσης -
έβαφα με τα νύχια μου βουτηγμένα στου γκρεμού τα ηλεκτρόδια
το αγγελικό του δύτη πινέλο
το τριχωτό του άγγελου μουνέλο
και στην αυτοαπασχόληση θα κατάρρεα και αν με μάζευαν
σοφοί τυφλοπόντικες καθαριστές δεινοσαύρων διερμηνείς αιγάγρων
θα ήτανε πολύ καλά και τη μαύρη καλλονή θα μου εσύστεναν
ενέσιμη και επιληπτική να μπαίνει στο σώμα μου από όλες του ύπνου
τις επάργυρες σάλπιγγες χωμάτινη και αγκιστρωμένη ντυμένη
στα μαύρα επιδόρπια εξειδικευμένη κάποτε στο φτωχικό μνήμα
του ποιητή Ανδρέα Κάλβου
που υπήρξεν για την πάρτη μου
άλλοτε
και δύτης
και άγγελος
και μύστης και Μυτιάς
και πάρεργο ηδονής
επί ασπαλάθων.
Η σφαγή έξω από το Κιόνελι έγινε στις 12 Ιουνίου 1958.
Ksorki kai istoria
kai anti
gia anti
anev dixws
Avel avel
mazi me to mono
therizei to allo
Pollapla idios
monaxika poliproswpos
aidiastika ipovlitikos
vlammnos timorws
apterws
ksefterws
koutsofterws
yaaaaaaaaaay!?
Sketi profiteia!
@ceptic anonimous mporeis na mas thimiseis kai ti akrivws egine tin imerominia pou les?
Στην απόσυρση 23 τόνων νοθευμένου ψωλοχύματος του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, επιμολυσμένου με πράσινες μουνότριχες, προχώρησε ο ΕΦΕΤ. Πρόκειται για ψωλοχυμόν, με την εμπορική επωνυμία "Ποινικολόγος Αλέξης", ο οποίος συσκεύαζεται από την εταιρεία "Ο αγών μου". Το ανωτέρω προϊόν διακινείται σε συσκευασίες του 1 λίτρου, με αριθμό παρτίδας Λωτ-69 και ημερομηνία λήξης με στεναγμούς στα βάθη. Οι διαπιστώσεις έγιναν μετά από έλεγχο που πραγματοποίησαν οι αστυνομικές αρχές με το Γενικό Χημείο του Κράτους όπου διαπιστώθηκαν προβλήματα στη λειτουργία του εκφασισμού μας, όπως απουσία συστήματος αυτοελέγχου καταποσιμότητας, καθώς και απουσία ψυχολογικών παραστατικών ενημέρωσης.
meta ta nera ir8an kai ta heimata
giati gamas ti sizitisei den xero
ο κάθε ένας , ό,τι μπορεί.
Μακάρι να μπορούσαμε να τακτοποιήσουμε τα συναισθήματα μας με τρόπο που να λύνει τα γεωπολιτικά! Και να στείλουμε ειδικούς να πιάσουν έναν προς έναν τους εμπλεκόμενους να συμφωνήσουν μαζί τους τα συναισθήματα του κάθε σκεπτόμενου μοναχάκη ως εμείς. Να προγραμματιστούμε, βρε αδελφέ!
@ PolitisPittas,
Πολύ καλή και ενδιαφέρουσα η κίνηση σου να παρουσιάσεις την πρόσφατη ιστορία της Κύπρου από την ανάποδη (για να μπούμε και κάποιοι στο πετσί ή στα παπούτσια, ίσως και στις αρβύλες των “άλλων”, λόγου χάριν να πούμεν, των τουρκοκυπρίων). Όμως αυτή η αντεστραμμένη (αλλά και η ίσια) παρουσίαση της Ιστορίας, όπως γίνεται (και στις δύο περιπτώσεις) με βάση την εθνική καταγωγή των εμπλεκομένων (ή τον αυτο-προσδιορισμό τους) δεν οδηγεί πουθενά. Προκαλεί μάλιστα και “χαριτωμενίστικες” Δοκησίσοφες αντιδράσεις όπου και πάλι ο καθένας θα λέει τα δικά του! (Να μην παραλείψουμε όμως να σημειώσουμε στα συν, την προσπάθεια για χιούμορ).
Η Ιστορία δεν είναι μόνο καταγραφή γεγονότα με καλούς και κακούς, Cowboy-δες και άγριους Ιντιάνους, ιεραπόστολους και ανθρωποφάγους, αλλά πρώτα, κύρια και πάνω απ’ όλα μια συνεχής αντιπαράθεση και αντιπαλότητα διαφορετικών οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων, είτε τοπικά είτε ευρύτερα, που μπορεί αν οδηγήσουν ή να εξελιχτούν και σε εμφύλιες, εθνικές ή ακόμα και θρησκευτικές συγκρούσεις.
Και μια κουβέντα για την ανιστόρητη και πανηλήθια άποψη (την έχω ακούσει κι άλλες φορές) “… oti o Makarios kataggellontas to praksikopima sto Simvoulio asfaleias edose patima stin tourkia na epemvei …”. (Άλλοι πιο προχωρημένοι λενε ότι “κάλεσε την Τουρκία να εισβάλει”!). Το πάτημα το ‘δωσε το ίδιο το πραξικόπημα κι ας μην εθελοτυφλούν κάποιοι, όνομα και μη χωριό.
Όταν ο Μακάριος ΟΡΘΩΣ κατάγγελλε το πραξικόπημα (διάβαζε επέμβαση της ελληνικής χούντας στην Κύπρο), το βράδυ της 19ης του Ιούλη του 1974 στο Συμβούλιο Ασφαλείας στην Νέα Υόρκη (που παρεμπιπτόντως τα ρολόγια τους είναι 6-8 ώρες πίσω από τα δικά μας), τα τουρκικά πλοία ήταν έξω από την Κερύνεια τζιαι εκάμναν μας “ιτζιά”). “... Kontos psalmos alilouia … “… o daimonas [μπορεί να] krivetai ... stis leptomereies kai sta tipografeia ... [αλλά] metaksi pollwn allwn [δεν μπορεί να] paraleipόνται τέτοιες σημαντικές λεπτομέρειες!
Anef_Oriwn
Πέμπτη 7/8/2008 – 3:38 μ.μ.
Μ’ ΕΠΙΓΕΙΕΣ ΣΑΛΠΙΓΓΕΣ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙΣ ΙΕΡΙΧΩ ΚΑΙ ΜΑΡΙΓΩ ΣΤΕΙΡΟΤΗΤΑΣ
Μια μέρα που γάμησε πολύ
ο Ανδρέας Μικρούτσικους
τη Δήμητρα Ρουμπέση
είχε ήδη υπό έλεγχο τεθεί
η μέσα μου πυρά
και δεν τσιμεντονώμουνα.
Βρέθηκα στ’ άξαφνα λοιπόν εις τη λελογισμένη χρήση
των υδάτινων ποροψωλοχυμάτων
έχοντας πλησίον τον άγγελο μου απ’ το πρωί
συνοδευόμενος αυτός απ’ τη γυναίκα του
για την οποίαν φήμη κυκλοφορεί για χρόνια τόσα
πως δίχως άγγελο στα πεζοδρόμια λάμψεις κυοφορούσα.
Γύφτοι στους βάλτους και γύφτοι στην πυρά
παραδρομή φωνήεντος και γύφτοι στην ουρά
παίρνουνε σύνταξη ή δέρνουν καριολάκια
γύφτοι λυσιτελείς και γύφτοι ανθρωπάκια.
Ήτο Ιούλιος. Μέσα στη φωτογραφική μου μηχανή
είχαν φωλιάσει σπίνοι, κορυδαλλοί με όσφρηση
που θαν την έλεγες βλαμμένη αν ήσουν άγγελος κι εσύ.
Τότε εγώ στο πανηγύρι της Κακνάβας βρέθηκα ωσάν οστρακισμένος
Έκτορας-γύφτος λυπημένος μέσ’στη φαρέτρα μου είχα μπόμπες
και δίωξη και Μανιτόμπες τόσοι πολλοί οι πάγοι μέσ’ στις κατακόμβες.
Ήμουν στο παραπλήσιο μεταίχμιο κάθε αιχμής απελπισμένος
τα δόρατα αμυχές των τάφων οι πολεμιστές ίσως να μην ξαναμιλούσαν
και σέρνοντας το στήθος μου ωσάν παλαιό κανόνι γδάρθηκα ώς την ασπρόμαυρη φενάκη. Μπήκα τότενες γοργά μέσα στο Διαδίχτυο και χάθηκα.
Είχε πολύ σκοτάδι. Μόνο κραυγές και στεναγμοί φώτιζαν το κρεβάτι
που ξάπλωσα και έπαιξα του Αμφιάραου δέκα φορές το Δάκη.
Γύφτοι παραλληλόγραμοι και γύφτοι με λεμόνι
Γύφτοι που η γυαλάδα τους ματώνει και απλώνει
και χαίρεται και τραγουδά πως δεν ξανακαυλώνει
ούτε με σφαίρες του άγγελου ούτε με νυχοκόπτη.
Τι δυνατό το έαρ και σέρπεται σα δυναμώνει ο κάκτος!
Γύφτοι με ραπτομηχανές και γύφτοι στον απόπλου
σφίγγουν στα χέρια τους στιφτά το παγωμένο τσάι
άλλες μάνες αυτοί αφρισμένες κιβωτοί στο δισκοπότηρο ναυαγισμένες.
Μιλώ κρυφά τη γλώσσα του Πνιγμένου ν’ ανοίξω το παράθυρο
με φθόγγο και σιγματικό υπερσυντέλικο σιγοψιθυρισμένος.
ρε γιωργο πως μπορείς να αντιμετωπίσεις έτσι "ιους" που σου γεμιζουν τα σχολια με παπαριές;;
ρε φίλε είναι ενοχλητικό ... κανε μπλοκ και βαλε τις μαλακίες σου μεσα ..
υπογραφω ανωνυμα γιατι το μονο που θελω είναι να μου εμφανιστει και στο δικο μου μπλοκ με τα αηδιήματα του...
«υπογράφω ανώνυμα»!!!;;;
Πως το κάνεις αυτό μεγάλε; Όπως λέμε «ορατός κι αόρατος»;;;;;
Γιατί προσπαθούν να συναισθηματισθούν σαν ασφαλισμένα τα πλάσματα κάμνοντας για τα σοβαρά θέματα που ξέρουμε εκείνες και τούτες τις συζητήσεις;
Βασικα εγω ειμαι Ελληνας οποτε με νοιαζει μονο το καλο της Ελλαδας.
Αν οι Ελληνες ηταν μειονοτητα θα φωναζα για την καταπατηση των δικαιωματων της μειοψηφιας.
Τωρα που ειμαστε πλειονοτητα θελω να αφανισουμε την μειοψηφια.
Σωστος?
Και για να υπογραψω,το προηγουμενο σχολιο:
ΥΟΜΟΡΔ ΥΟΤ ΣΗΤΗΙΟΠ
Найти лучшее: скачать Alex Carver: Futurebrighter
Найти лучшее: скачать регистрационный ключ для disk password protection
Δημοσίευση σχολίου