UPDATE:
Το βράδυ, πήγαμε όλοι να κοιμηθούμε, θεωρώντας πως το ΔΗΚΟ «γέρνει» προς Κασουλίδη μεριά (call me Anastasiades please)
Όμως η παροιμία που λέει πως η νύχτα βγάζει επίσκοπο και η αυγή καντηλανάφτη, έδειξε την αλήθεια της, σε όλο της το μεγαλείο.
Το ΔΗΚΟ, στηρίζει την υποψηφιότητα Χριστόφια και ουσιαστικά πάμε για ανασύσταση της τριμερούς με ηγέτη τον Γενικό Γραμματέα του ΑΚΕΛ.
Κάτι το οποίο σύμφωνα με ορισμένα σενάρια ήταν και αυτό που είχε συμφωνηθεί το 2003.
Ασφαλείς , ασφαλέστατες πληροφορίες λένε πως ρόλο καθοριστικό έπαιξε διακριτική μεν αλλά αποτελεσματική δε παρέμβαση του απερχόμενου Προέδρου Τάσσου Παπαδόπουλου, ο οποίος «δεν μπορεί να βλέπει ούτε ζωγραφιστό» τον Αναστασιάδη. (αλήθεια…ποιος μπορεί;)
Σε αυτό το σημείο να πω και μάλιστα κάπως έντονα, πως αν στην πολιτική η υποκρισία (κάποιοι τη λένε τακτική) κυριαρχεί, στον Δημοκρατικό Συναγερμό, περισσεύει και φτάνει για 1000 γενιές.
Ο ΔΗΣΥ και ο κος Αναστασιάδης καθώς και ο εκπρόσωπός του κος Κασουλίδης δεν είναι που όλους αυτούς τους μήνες μιλούσαν με πάθος για την Ιστορική Υπέρβαση, τον Ιστορικό Συμβιβασμό, τον Ενταφιασμό του χθες που τόσο ταλάνισε τον τόπο…ετοιμάζοντας έτσι το παζάρι με το ΑΚΕΛ στην περίπτωση που ο Τάσσος θα έμπαινε στον δεύτερο γύρο;
Τα λόγια αγάπης, οι διαβεβαιώσεις πως ΑΝ μείνει έξω ο Κασουλίδης (call me Anastasiades please) τότε ναι, όλα μπορεί να γίνουν, γιατί ο τόπος πρέπει να κάνει ένα βήμα μπροστά και άλλα τέτοια φληναφήματα.
Και τώρα; Τώρα, από τη μία μέρα στην άλλη, ο Χριστόφιας είναι ο….κομουνιστικός κίνδυνος….η καταστροφή της οικονομίας….ο εχθρός της Ευρώπης….και άλλα φαιδρά αλλά και εμετικά
Αυτά έλεγαν.
Και τα τονίζω γιατί σήμερα το πρωί είδα έναν εκπρόσωπο του Συναγερμού στο ΡΙΚ (κος Γεωργιάδης) να μιλάει και να επισείει ούτε λίγο ούτε πολύ τον κομουνιστικόνννννν κίνδυνονννννν από την μια αλλά και να εκφράζει μία χυδαία απαξία για τον κο Χριστόφια που με πήγε στις χειρότερες μέρες του μαύρου χθες.
Το χθες, που μέχρι πριν από λίγο είχαν υποτίθεται σκοπό να θάψουν οριστικά.
Τάχα μου.
Ελπίζω πως ο κόσμος την Κυριακή, θα τους βάλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
OBAMA RULES!!!!! (που λεει και ο φίλος μου ο Λέξη!)
-----------------------------------------------------------------
Δεν θα κάνω κάποια…βαθυστόχαστη ανάλυση αυτή τη στιγμή για το τι έγινε χθες στον πρώτο γύρο των Προεδρικών εκλογών.
Έχω να παρατηρήσω μόνο, πως όταν μία Κοινωνία ανατρέπει τα προγνωστικά τις δημοσκοπήσεις και τα στερεοτύπως αναμενόμενα, τότε αυτό ως φαινόμενο είναι δείγμα υγείας αυτής της Κοινωνίας.
Όσο και αν φανεί περίεργο, είχα και έχω την πεποίθηση πως αν είχε περάσει στο δεύτερο γύρο ο Τάσσος και αν στη συνέχεια είχε επανεκλεγεί, μόνο τότε θα μπορούσαν να πυροδοτηθούν διαδικασίες πραγματικής ανανέωσης της Κυπριακής Πολιτικής σκηνής.
Γιατί;
Γιατί απλούστατα, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο οι ηγεσίες των δυο μεγάλων κομμάτων ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ θα ήταν υποχρεωμένες να φύγουν από την πολιτική σκηνή και να δώσουν τόπο σε καινούργιους ανθρώπους.
Με τον ίδιο τρόπο, κατά τη δική μου γνώμη πάντα το ίδιο θα συνείβαινε και με τον Κεντρώο χώρο, είτε τείνει προς τα’ αριστερά είτε προς τα δεξιά.
Τώρα, ο Αναστασιάδης και όσα κουβαλάει κλειδώνουν την παρουσία τους και, το ίδιο περίπου συμβαίνει και με το ΑΚΕΛ αν και ο Δ. Χριστόφιας είχε προς τιμήν του δηλώσει, πως σε περίπτωση εκλογής του, αυτομάτως θα παραιτηθεί από το κομματικό του αξίωμα.
Πριν προχωρήσω παρακάτω να σημειώσω πως ένα γεγονός που εμένα με μπερδεύει πολύ, είναι πως στην Κύπρο λόγω του Κυπριακού Προβλήματος, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πολιτική.
Το Κυπριακό , ακύρωσε την πολιτική ωρίμανση της νεαρής μας δημοκρατίας και θα συνεχίσει να την ακυρώνει όσο υπάρχει στη μέση σαν αγκάθι στο βλέμμα του μέλλοντος.
Το μόνο πολιτικό κόμμα που φέρει Ιδεολογικό στίγμα είναι το ΑΚΕΛ αλλά και αυτό είναι μόνο του και δεν έχει σε αυτόν τον τομέα «αντίπαλο» ώστε να έχει καρποφόρα ιδεολογική αντιπαράθεση, προς όφελος τόσο των κομμάτων όσο και κυρίως της Κοινωνίας.
Τώρα, αίφνης ως ρυθμιστής των πάντων μοιάζει να είναι το ΔΗΚΟ.
Και η μόνη σχεδόν ελπίδα του ΑΚΕΛ να δει τον Δημήτρη Χριστόφια Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, είναι το «παζάρι» με το ΔΗΚΟ δηλαδή, με το περιβάλλον του απερχομένου Προέδρου.
Αυτό το σκηνικό από μόνο του, εμένα με κάνει να θεωρώ πως η όποια ανανέωση του Πολιτικού Σκηνικού θα μπορούσε να μπει σε διαδικασία , παγώνει και πάει στις καλένδες για πολύ καιρό.
Οι ανακατατάξεις που θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν κυρίως στην κεντροαριστερά, μοιάζουν απολύτως ανέφικτες και βλέπω μία επιστροφή του «Κυπριανισμού» στα εσωτερικά του ΔΗΚΟ που θα επηρεάσει αλυσιδωτά την ίδια την Προεδρία και το ύφος εξουσίας.
Θα ζήσουμε –ήδη το ζούμε- άγριο παζάρι αυτές τις μέρες.
Πάρε υπουργείο, φέρε γραμματεία, δώσε καρέκλα πάρε θρόνο.
Με φόντο, την Κυπριακή τραγωδία την ιστορία και το χθες από τη μία και, το μέλλον να διψάει για προκλητικές προτάσεις και όραμα ώστε να έρθει πιο κοντά.
Ελπίζω η επόμενη Κυριακή να κλείσει με τον Δημήτρη Χριστόφια στην Προεδρία.
Δεν είναι η Αριστερά των ονείρων μου, αλλά , δεν είναι η σκοτεινιά και ο αδίστακτος πολιτικός αριβισμός που αισθάνομαι πως έρχεται από τον Συναγερμό. Και όχι μόνο αυτό.
Το ΑΚΕΛ , όπως έγραψα πιο πάνω, κατά τη δική μου άποψη, είναι το μόνο κόμμα στην Κύπρο με ιδεολογικό περιεχόμενο ενώ ταυτόχρονα στις τάξεις του περιλαμβάνει ουκ ολίγους άξιους ανθρώπους με τεράστια παράδοση σε κοινωνικούς και πολιτικούς αγώνες.
Αν τα καταφέρει ο Δημήτρης Χριστόφιας, τότε η ευθύνη του θα είναι ασύλληπτα μεγάλη. Γιατί, σε τούτη τη μικρή χώρα, θα έχει γίνει το αδιανόητο. Μία αριστερά μη σοσιαλδημοκρατική αλλά «καθαρή» να έχει αλώσει την εξουσία. Όλη η Ευρωπαϊκή Αριστερά θα στρέψει επίμονα το βλέμμα της εδώ. Και αν πετύχει, τότε η επιτυχία αυτή θα δρομολογήσει και άλλες εξελίξεις.
Βεβαίως, για να το καταφέρει αυτό σε πρώτη φάση, έχει ανάγκη συμμαχιών που αλλοιώνουν την φυσιογνωμία του ΑΚΕΛ.
Αλλά, είπαμε. Στην Κύπρο τον πρώτο ρόλο τον παίζει ακόμα το Κυπριακό και όχι το όποιο ιδεολογικό κριτήριο. Δυστυχώς.
Δεν έχω σχεδόν κανένα ενδοιασμό για την περίπτωση εκλογής του Δ.Χριστόφια στην Προεδρία. Έναν έχω μόνο: Θέλω να πειστώ πως δεν πάσχει από «ευρωφοβία». Η Κύπρος, δεν μπορεί να υπάρξει εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στήλη Άλατος
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.
Συντονιστείτε τώρα στους 107, 6
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
28 σχόλια:
Αν δεν αδράξουν και οι δύο την ευκαιρία να κλάσουν τους απορριπτικούς.... τότε είναι άξιοι της τύχης τους.
Στέλιος
Θα διαφωνήσω πλήρως.
1. το δηκο, ως κατ εξοχήν τυχοδιωκτικό κόμμα πολύ πιθανών να υποστηρίξει κασουλίδη
2. είναι λάθος να βλέπουμε το δυση σαν ένα ομοιογενές σύνολο. από τη μέρα ίδρυσης του υπήρξε ένα κράμα φιλελευθερων και ακροδεξιών, που το μόνο που τους ένωνε ήταν ο αντικουμμουνισμός και το ρουσφέτι. η φιλελευθερη πλευρά του (η οποία ήταν και αυτή που κυβερνούσε) είχε και έχει τις ίδιες θέσεις με το ακελ.
και εδώ συμφωνώ με τον φίλο the Idiot Mouflon
η τραγωδία αυτού του τόπου, είναι ότι ενω ακελ και δυση συμφωνούσαν στο κυπριακό για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους ποτέ δεν συνεργάστηκαν. σε αυτές τι εκλογές είχα μια αμυδρή ελπίδα ότι θα το έκαναν.
και όταν λέω θα το "έκαναν" εννοώ τον αναστασιάδη...γιατί το ακελ αν έμενε έξω θα ξανάβγαζε το τάσσο.
έλα που κανείς δεν υπολόγισε ότι αυτή η πουτάνα ο αναστασιάδης (που όσο κι αν διαφωνεί κανείς με τις απόψεις του, δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσει τις ικανότητες του) θα ανάτρεπε το σκηνικό.
τώρα... τι είχες γιάννη; τι είχα πάντα.
ξανά πίσω στα ίδια συνθήματα. μη βγει "η δεξιά" στην εξουσία, μη βγάλουμε "κουμμουνιστή πρόεδρο". θα ξαναθυμηθούμε το γρίβα, τα πραξικοπήματα, το κουμμουνισμό. και το ακελ θα κάνει εκστρατία με βάση το "οχι".ξανά και οι δύο να γλύφουν το δήκο για εξουσία.
το μόνο θετικό (το οποίο ήταν ιδιαίτερα αρνητικό όσο κυβερνουσε ο τάσσος :-) είναι ότι ο πρόεδρος μπορεί να αγνοεί τα συνεργαζόμενα κόμματα.
3. ιδεολογικό στίγμα το ακελ ; !!!
πολιτικούς αγώνες ; !!!
ποιό στίγμα και ποιούς αγώνες ;
4. τέλος συμφωνώ ότι το κυπριακό δεν επιτρέπει την αναπταυξη της δημοκρατίας.... και παραφράζοντας τα γραφόμενα... πράγματι αν βγει το ακελ θα αλώσει την εξουσία... όπως θα κάνει βέβαια και ο δυση αν βγει
Γεια και από εμένα! Ελπίζω να σε βρίσκω καλά.
Εύχομαι, να μην δούμε συγκυβέρνηση που την ανάποδη, αν και το γεγονός ότι θα είναι άλλος ο πρόεδρος, για δημοκρατίες προεδρευόμενες, έχει ΤΕΡΑΑΑΑΣΤΙΑ σημασία.
Ότι ήδη αρκέψαν τα κοντοσυνάματα (κοντοσυνάουμαι=πλησιάζω, προσεγγίζω για τους μη κυπριόφωνους), αρκέψαν. Τώρα να δούμε πού θα καταλήξουν.
Όσον αφορά την "ευρωφοβία": εν θυμούμαι να ακούστηκε καμιά φορά το σύνθημα "έξω η Κύπρος που την ΕΕ" τελευταία. Είναι όμως γεγονός ότι διάφορες ντιρεκτίβες της ΕΕ αντιβαίνουν διαφόρων κεκτημένων. Το πρώτο πράμα που είπε ο διοικητής της ευρωπαΪκής τράπεζας που ήρτε για να πανηγυρίσουν την είσοδο του ευρώ στη ζωή των κυπραίων ήταν να ξαπολύσουμε την ΑΤΑ. (σαν μικρό παράδειγμα, μπορώ να αναφέρω τζιαι άλλα). Σε περίπτωση εκλογής του Χριστόφια εν σε κάτι τέθκοια που εννα πρέπει να στήσει πόδι.
Αυτά σαν πρώτες σκόρπιες σκέψεις.
Γιώργο μου ο κύριος εκφραστής των πολιτικών της γενιάς του 60 και ο κύριος αναχετιστής όποιων διεργασιών θα μπορούσαν να εκσυγχρονίσουν την πολιτική ζωή ήταν ο ίδιος ο Τάσσος. Συνεπικουρούμενος βέβαια από το Λυσσαρίδη που εξακολουθεί να κηδεμονευει την ΕΔΕΚ.
Τα δύο μεγάλα κόμματα την τελευταία 20ετεία έχουν κάνει βήματα (ισως όχι τέτοια που να ικανοποιούν τους πιο απαιτητικούς (σαν εμάς) :)).
Πιστευω ότι το σοκ της συντριπτικής στην ουσία ήττας του Τασσου και των κομμάτων που τον στήριξαν, θα δράσει σαν καταλήτης στο χώρο που κάλυπτε η υποψηφιότητα του. Ο ίδιος κατ' αρχήν θα πάει σπίτι του και αν θα τον διαδεκτεί πχ ο Μαρκος Κυπριανού δεν υπάρχει θέμα συγκρισης. Ούτε νοοτροπίας ούτε πολιτικής αντίληψης.
Ο πρόεδρος που θα εκλεγεί, και εδω συμφωνώ πλήρως με το Αγρινό, πρέπει να αξιοποιησει ΚΑΙ το αντίπαλο δεος με γνώμωνα το στρίμωγμα των απορριπτικών και τη δημιουργία ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΚΑΙ ΑΗΤΤΗΤΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΛΥΣΗΣ.
Οσο και αν το ΑΚΕΛ φαινόταν πιο ανετοιμο από τον ΔΗΣΥ να κάνει οποιαδήποτε ιστορική υπέρβαση προεκλογικά, είναι πεποίθηση μου ότι ο Χριστόφιας θα λειτουργήσει πολύ πιο ενωτικά. Φοβάμαι ότι την αλαζονία και το πλιάτσικο των δεξιών θα τα ξαναζήσουμε όπως ακριβώς στην 10ετία Κληρίδη. Δεν θα αφήσουν πολλά περιθώρια για ενωτικές κινήσεις στον Κασουλίδη. Μη ξεχνάμε και την πάγια επιθυμία του μεγάλου κεφαλαίου για συρρίκνωση της Αριστεράς. Θα βρει πρόσφορο έδαφος σε ενδεχόμενη νίκη του ΔΗΣΥ.
Όσο για τον Ευρωσκεπτικισμό του Χριστόφια αν αυτός είναι απλά αντίβαρο σε όποιες αντιλαϊκές επιταγές της ΕΕ είναι ευπρόσδεκτος.(Γεια σου Δασκαλούα!)
Στέλιος
Συμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, και οι δύο δίνουν στο δηκο το υπεξ... που αν είναι ο μάρκος κυπριανού, δεν είναι και άσχημη επιλογή.
για το ακελ λένε πάντως ότι δίνει και το υπουργείο παιδείας.
έτσι μπράβο. ξεβρακωθείτε εντελώς
@ the Idiot Mouflon...φίλτατο αγρινό, πολύ χαίρομαι που σε βλέπω στη γωνιά μου...Πάνω στο σχόλιο σου όμως έχω να πω ότι είτε ο ένας είτε ο άλλος, και οι δυο έχουν απόλυτη ανάγκη από τους "απορριπτικούς" για να φθάσουν στο Προεδρικό. Και επίσης να παρατηρήσω πως ο Κασουλίδης, δεν μπορεί να πείσει σαν Πρόεδρος. Θα είναι απλά η βιτρίνα του Αναστασιάδη και αυτό σαν προοπτική δεν μπορώ να πω πως με ενθουσιάζει.
Διαφωνώ... θα μπορούσαν να θέσουν όρους που ξεκάθαρα να ενοχλούν όσους ήθελαν "πόσπασμα" της ομοσπονδίας... και ας ψηφίσει όποιον θέλει εκείνη η μερίδα. Και ΔΕΝ είναι ξεκάθαρο τι θα ψηφίσουν γιατί το ΔΗΣΥ είναι ο φυσικός τους χώρος (εκτός εκείνων της ΕΔΕΚ) αλλά το ΑΚΕΛ είπε ΟΧΙ στο δημοψήφισμα.
Αν είχαμε λίγη "φαντασία στην εξουσία" θα μπορούσαν να τους κλάσουν χωρίς να εξασφαλίζει κανένας απ' τους δύο ουσιαστικό πλεονέκτημα και έτσι ο περαιτέρω ανταγωνισμός θα γινόταν στα ίσα. Ο όποιος κέρδιζε όμως θα είχε σαν κερασάκι στην τούρτα της Προεδρίας το γεγονός ότι η πολιτική βαρύτητα των μισαλλόδοξων θα μηδενιζόταν.
Dld an pei to DHKO na ipostiriksei kasoulidi tha sinefere sto akel na min eixe perasei deftero giro..tha eixe toulaxiston na risei ipoyrgeia, enw twra, o megalos kerdismenos einai to diko pale. e re mana mou psifomageiremata... kai tin soupa emeis tha tin loustoume pale.
Egw pantws fovamai mipos gia na mas ekdikithei o anastasiadis kai, tha ferei to sxedio anan xoris dimopsifisma gia na pikkarei ton kosmo pou eipe oxi kai na parei kai ti defteri dosi apo ta kondilia tis unops.
idi oi ananikoi ekswterikou panigirizoun..evlepa euronews extes kai tha elege kaneis oti eixan sintakti ton leksipenita "cyprus people voted for the solution and the reunification of the island according to anan plan"
me fovizei afti i epikrotisi twn ksenwn kyklwn na pw tin amartia mou...
Εγώ ο ναιναίκος σας διαβεβαιώνω πως τα κονδύλια της UNOPS εξαντλήθηκαν. Τα φάγαμε όλα...
Δοκισήσοφη, γεδ (γελαω έξω δυνατά) laughing out loud :)))))))
Dld an pei to DHKO na ipostiriksei kasoulidi tha sinefere sto akel na min eixe perasei deftero giro..tha eixe toulaxiston na risei ipoyrgeia, enw twra, o megalos kerdismenos einai to diko pale.
λυπούμαι παρά πολύ, αλλά είναι γι αυτή ακριβώς τη νοοτροπία που μιλούσα στη προηγούμενη θεματική ενότητα.
και με ρωτούσαν μάλιστα "με ποιούς κάνεις παρέα;"
είναι αυτή η νοοτροπία που καταστρέψε τη κύπρο.
γιατί ο νους μας είναι να ρίζουμε υπουργεία. εξού και το "φαινόμενο" δηκο. ένα κόμμα που δεν έχει καν λόγο ύπαρξης. εξού και το είμαστε ένα βήμα πριν τη διχοτόμηση...
:-((((
Δεν θα έλεγα ότι με εξέπλησσε το αποτέλεσμα του 1ου γύρου. Αντίθετα, ήμουν σίγουρος πως ο Παπαδόπουλος θα αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα λόγω φθοράς, αλλά πίστευα ότι θα ερχόταν δεύτερος. Ούτε αυτό έγινε και διαπιστώνω εδώ πως η αποστροφή των κύπριων για τον πρόεδρο του ΟΧΙ κρύβει πολλά μηνύματα που αφορούν τόσο την είσοδο της χώρας στην ΕΕ όσο και το σχέδιο Ανάν. Οι συνθήκες στην εποχή του δημοψηφίσματος σίγουρα ήταν φορτισμένες από συναισθηματισμό, κάποιες πένες και "κέντρα" από την Ελλάδα συντηρούσαν το κλίμα φανατισμού που πόρρω απείχε από τη νηφαλιότητα και το ζύγισμα της ορθής κρίσης. Δεν θα πω εδώ αν ήταν σωστό ή λάθος το σχέδιο, αλλά θέλω να παρατηρήσω ένα άλλο γεγονός που σημάδεψε την προεδρία του Τάσσου Παπαδόπουλου. Τον ανεξήγητο, κατ' εμέ, διπλό προσανατολισμό στην εξωτερική του πολιτική. Με το ευρώ και την ΕΕ αλλά και με τον Πούτιν, με τον αστυφύλαξ και τον χωροφύλαξ ένα πράμα. Μήπως ο κύπριος ψηφοφόρος τρόμαξε κατά έναν τρόπο από ένα σαφή φιλορώσικο προσανατολισμό όταν η ΕΕ προσφέρει, υποτίθεται, τα εχέγγυα της εδαφικής, πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας; Προχτές κιόλας δεν δυσφόρησε ο Πούτιν φωναχτά για την ανεξαρτησία του Κοσόβου κατονομάζοντας ευθέως την Κύπρο; Γι αυτό σκέφτομαι μήπως ο κύπριος ψηφοφόρος δυσφόρησε από τον τσαμπουκά της ρωσικής αρκούδας, που όσο να 'ναι δεν είναι δα και σπουδαίο υπόδειγμα πολιτικής (και στρατιωτικής) σταθερότητας. Εξάλλου, η αποτυχία στην υπόθεση των S300 θα έπρεπε να κάνει τον Παπαδόπουλο να προβλέψει και την αλλαγή της συμπεριφοράς στο εκλογικό σώμα (κάπως "αμερικάνικο" έτσι όπως το λέω ωμά, αλλά...)
Μια άλλη πιθανή εκδοχή είναι η σε βάθος χρόνου αποτελεσματικότητα της κυβερνητικής πολιτικής. Τα οφέλη από το ΟΧΙ μπορεί να ήταν πρόσκαιρα, μακροπρόθεσμα όμως η διπλωματία στριγγά συνεχώς. Ο Χριστόφιας δεν είναι υπέρ του ΝΑΙ; Θα αποτελέσει άραγε το σχέδιο Ανάν το κομβικό σημείο για την "εκκαθάριση" της κυπριακής πολιτικής σκηνής, όχι με την εκλογή Χριστόφια στην προεδρία, αλλά από μια συνολική αποτίμηση στις συνεχείς πολιτικές παλινωδίες;
Προσωπικά πιστεύω ότι θα βγει το ΔΗΚΥ, αλλά θέλω να ελπίζω ότι θα βρεθεί μια καλή λύση στο Κυπριακό προς συμφέρον όλων των Κύπριων, των Ελλήνων, των Τούρκων αλλά και των Ευρωπαίων. Γιατί οι καιροί όπου ο πατριωτισμός εμφορευόταν από έναν άκρατο μεγαλοϊδεατισμό έχουν παρέλθει πια στη σύγχρονη πολιτική και διπλωματική σκακιέρα.
(και οι δικοί μας ελλαδίτες πολιτικοί να κάτσουν στα αυγά τους και να βγάλουν το σκασμό)
Εγώ πάντως βλέποντας τα πρωτοσέλιδα του Τουρκικού τύπου που ζητωκραύγαζαν για την ήττα του Παπαδόπουλου, θα προβληματιζόμουν πολύ...... γιατί όταν ο «εχθρός» σου ζητωκραυγάζει για τις δικές σου επιλογές, τότε η κατάσταση που εσύ ο ίδιος δημιουργείς δείχνει να είναι εις βάρος σου….. Εγώ αυτό ξέρω…
ποίος μπορεί να βλέπει τον αναστασιάδη ;
Εγω!!
και θα εξηγήσω και γιατί. κατ αρχή να πω ότι μεγάλωσα με την αριστερή αντίληψη της κυρπιακής ιστορίας θεωρώντας το κληρίδη πραξικοπηματία, αναντιών του γρίβα κλπ κλπ...
στο δημοψήφισμα ήμουνα του ΟΧΙ.
σήμερα.... θα το σκεφτόμουνα, αν και για να είμαι ειλικρινής τείνω προς το ΝΑΙ.
Οι λόγοι;
1. ότι μέτα το 2004 ήρθα σε επαφή με τκς (ούτε με τα παρίφημα σεμινάρια που όλοι λατρεύουν να λιδωρούν , ούτε και με το ακελ)
2. το μεταπτυχιακό που επέλεξα, το οποίο με έφερε σε επαφή με άλλες εθνοτικές διενέξεις
3. το γεγονός ότι εγώ όταν υποστήριζα το όχι, πίστευα ότι θα έρθει καλύτερο σχέδιο... σήμερα δεν το πιστευω
4. αν και διαβάζω καθημερινά την προπαγάνδα τόσο του πολίτη όσο και του φιλελευθερου, τι να πω ; του πολίτη ήταν πιο πειστική
έτσι στις εκλογές ψήφιζα με βάση ένα και μόνο κριτήριο. να φύγει ο τάσσος. και όχι μόνο ο τάσσος. αλλά αυτή η ομάδα που λέγεται δήκο, αρχιεπίσκοπος, σύνδεσμοι αγωνιστών κλπ κλπ
όπως έχω ξαναπεί, δεν με ενδιέφερε ιδιαίτερα ποιός θα βγει. γιατί το στη κύπρο το "αριστερά δέξια" είναι άλλο όσο αφορά την οικονομία, και άλλο όσο αφορά το κυπριακό.
έτσι πραγματικά δεν ήξερα μέχρι τη τελευταία μέρα ποίο από τους δύο θα διάλεγα.
μετά είδε το δηλητήριο του δρουσιώτη και μου θύμησε ένα δύο πράγματάκια:
1. το ακελ ΤΟΤΕ δεν απέριψε το σχέδιο γιατί ήταν κακό. άσχετό τι λέει ΣΗΜΕΡΑ. ΤΟΤΕ οι λόγοι που έδωσε ήταν:
1. ότι υπάρχει ένας εθνικιστικός παροξυσμός, και γι αυτό εισηγήθηκαν αναβολή για να εξηγήσουν στο κόσμο
2. ζήτησαν ασφαλιστικές δικλήδες.
Ξεκινούμε από το δευτερο. για να αποτρέψει αυτές τις δικλήδες ο τάσσος έστειλε ΤΟΝ ΥΠΕΞ ΤΟΥ ΑΚΕΛ να πείσει τη ρωσία για να ασκήσει βέτο.... το ακελακι ...τουμπεκί
το πρώτο είναι ακόμα πιο γελοίο αν και (θα πρέπει να το πούμε) ταιριάζει απόλυτα στην ιστόρια του ακελ:
ΠΟΙΟΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΟΞΥΣΜΟ;
ΠΟΙΑΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ; (...αλλά απ το 48 μέχρι σήμερα η ίδια δικαιολογία)
ΠΟΙΑΝΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ;
ο αναστασιάδης όμως το έκανε. και όσο κι αν διαφωνεί κανείς μαζί του, αυτός πήρε το δύσκολο δρόμο. το δρόμο που ήξερε ότι θα του στοίχιζε.
πάμε παρακάτω.
στη περριρέουσα ατμόσφαιρά ποίος αντιστάθηκε ; Το ΑΚΕΛ ; ΧΑ.
ενώ ο αναστασιάδης το έκανε.
το ακελ έπαιξε το παιχνίδι της "συνομωσίας των αμερικάνων". γιατί ; για ψηφοθηρικους λόγους.
τώρα όμως που οι ίδιες εφήμεριδες έγραφαν τα ίδια: ότι το ακελ παίζει το παιχνίδι των αμερικάνων για να φύγει ο τάσσος , τους πείραξε. και αυτά δεν τα λένε μόνο οι εθνικιστικές φυλλάδες. τα λέει και ο δελαστικ.
και αν με ρωτάτε;
καλά να τους κάνουν.
τρίτο.
πρόσφατα εκδόθηκε ένα βιβλίο του θέμου δημητρίου και του Σωτήρη Βλάχου : Η Προδομένη Εξέγερση.
αυτοί θέτουν ένα ερώτημα που μέχρι σήμερα έμεινε αναπάντητο:
Τι θα γινόταν αν όταν οι τκ ήταν στους δρόμους το ακελ καλούσε το λαό σε παράλληλο συλλαλητήριο ;
θα μου πείτε τίποτα.
συμφωνώ.
όμως το ακελ όχι δεν υποστήριξε (έστω και υπόγεια) τις διαδηλώσεις αλλά συνεργαζόμενοι με το τάσσο ακύρωναν μέσω της χαραυγής τον αγώνα των τκ.
Θα μου πεις έκανε τίποτα ο αναστασιάδης ; Οχι βέβαια.
Αλλά το βασανηστικό ερώτημα παραμένει. Ποία είναι θέση της εκ αριστεράς όταν η τκ αριστερά είναι στους δρόμους ; Ποιανού η ιδεολογία του το επέβαλε ;
και το τελευταίο. ο αναστασιάδης (και όχι μόνο ο αναστασιάδης αλλά όπως έδειχναν και οι δημοσκοπήσεις ο μισός συναγερσμός) θα ψήφιζε το χριστόφια. ενώ το ακελ, σκεφτόμενο ακόμα με νοοτροπίες του 60 θα ξανάβγαζε το τάσσο.
και τέλος , η δευτερη κυριακή.
¨Οσοι , σαν και του λόγου μου που ψήφισαν να φύγει ο τάσσος δεν έχουν καμιά ιδιαίτερη επιλογή.
Αυτοί που ήθελα να απομακρυνθούν από την εξουσία μοιράστηκαν και στους δύο.
Το δηκο πήγε στο ακελ, και το ακελ κάνει πλέον προεκλογικό αγώνα με σύνθημα "εμείς είπαμε όχι" (πηγαίνετε πιο πάνω και θυμηθείτε τους λόγους που είπαν όχι)
Ο δυση από την άλλη τράβηξε μαζί του το υπόλοιπο εθνικισταριο, αρχιεπισκόπους, συνδέσμους αγωνιστών, και διαδίδουν εθνικιστικές μαλακίες.
στην ουσία, πάμε πάλι πίσω σε μια προεκλογική όπου ο καθένας προσπαθεί να αποδείξει ότι είναι πιο πατριώτης.
Η μόνη ελπίδα είναι το προεδρικό σύστημα. Το γεγονός δηλαδή ότι ο πρόεδρος αφού εκλεχθεί είναι δικτάτορας.
Από τη μια έχουμε μια αριστερή μετριότητα, η οποία δεν φάνηκε ποτέ αντάξια των περιστάσεων, και από την άλλη μια μετριότητα από το δύση (αν και αν βγει ο κασουλίδης, μακαρι να κάνει ο αναστασιάδης ότι θέλει... γιατί αυτός απέδειξε ότι έχει τα @@)
κλείνοντας να με συγχωρείσετε που δεν βλέπω καμία αριστερή υποψηφιότητα. μακάρι να υπήρχε.
μακρυγόρησα, αλλά το να λέμε "ποίος μπορεί να βλέπει τον αναστασιάδη" ή "ο αναστασιάδης είναι τυχοδιώκτης" είναι καλά να το τεκμηριώνουμε και λίγο.
Στέλιε,
Εγώ δεν θα μακρηγορήσω. Άλλωστε δεν υπάρχει λόγος. Δυο τρία σημεία μόνο;
1. Πόσο αξιόπιστος είναι ο λόγος όλων αυτών που επικρίνουν (και όχι κρίνουν) τον Χριστόφια και το ΑΚΕΛ δήθεν εξ αριστερών αλλά στο τέλος οι επιλογές τους είναι δεξιές και συντηρητικές (βλέπε σημεία και τέρατα που προέκυψαν τις τελευταίες μέρες ανασυρόμενα από το χρονοντούλαπο της Ιστορίας – κομμουνιστικός μπαμπούλας, θρησκευτικός μπαμπούλας, εθνοκεντρικότητα, στήριξη Κασουλίδη από ποδοσφαιρικά σωματεία).
2. Κάποιος που δεν έχει ιδέα για τις εκλογές στην Κύπρο και τους υποψήφιους, διαβάζοντας το κείμενο σου θα συμπέρανε ότι ανθυποψήφιος του Χριστόφια είναι ο … Αναστασιάδης! (Δεν τηράς κι εσύ καθόλου τα προσχήματα Στέλιε. Βγάζει μάτια αυτό που έγραψες: “… αν και αν βγει ο κασουλίδης, μακαρι να κάνει ο αναστασιάδης ότι θέλει... γιατί αυτός απέδειξε ότι έχει τα @@). Πόσο δίκιο έχει ο PolitisPittas με το UPDATE του!
3. Πιθανό από κεκτημένη ταχύτητα ή/και συνήθεια γράφεις “δύση”, (με ύψιλον πρώτα και μετά ήτα), αντί ΔΗΣΥ (για το κόμμα του Αναστασιάδη και του Κασουλίδη). Ναι μεν το κόμμα αυτό έχει σαν σύνθημα του το “ανήκομε στη Δύση” (εξάρτηση από τη Δύση, και οικονομική και πολιτική) αλλά τα αρχικά της ονομασίας του Κόμματος αυτού προέρχονται από τις λέξεις ΔΗ(μοκρατικός) ΣΥ(ναγερμός). Αυτά για γνώση και ενημέρωση γιατί είναι κρίμα τόσο διαβασμένο παιδί που είσαι να σου φεύγουν τέτοια λάθη!
4. Τέλος κλείνω με λόγια από το κείμενο του blogοδεσπότη που απαντούν και στους αφορισμούς σου για το ΑΚΕΛ: “ Δεν είναι η Αριστερά των ονείρων μου, αλλά , δεν είναι η σκοτεινιά και ο αδίστακτος πολιτικός αριβισμός που αισθάνομαι πως έρχεται από τον Συναγερμό. Το ΑΚΕΛ , όπως έγραψα πιο πάνω, κατά τη δική μου άποψη, είναι το μόνο κόμμα στην Κύπρο με ιδεολογικό περιεχόμενο ενώ ταυτόχρονα στις τάξεις του περιλαμβάνει ουκ ολίγους άξιους ανθρώπους με τεράστια παράδοση σε κοινωνικούς και πολιτικούς αγώνες”.
Anef_Oriwn
Πέμπτη 21/2/2008 – 11:39 π.μ.
Ανευ:
Αν έκανες το κόπο να απαντήσεις στα θέματα που έχω θίξει, ίσως , λέω ίσως, να έβρισκες και την απάντηση
1. λες:
"Πόσο αξιόπιστος είναι ο λόγος όλων αυτών που επικρίνουν (και όχι κρίνουν) τον Χριστόφια και το ΑΚΕΛ δήθεν εξ αριστερών αλλά στο τέλος οι επιλογές τους είναι δεξιές και συντηρητικές"
ΑΝ έκανες το κόπο να δώσεις έστω και μια ελάχιστη υποτυπώδη απάντηση στα ερωτήματα που έθεσα, τότε θα καταλάβαινες ότι δεν θεωρώ το ακελ αριστερά. πέρα από συνθήματα το ακελ, δεν έκανε ΣΤΑ ΚΥΡΙΑ κάτι αριστερό.
κατά συνέπεια, αφού δεν υπάρχει αριστερή πρόταση στη κύπρο (πέρα από συνθήματα βέβαια.... και η ΕΔΕΚ σοσιαλιστές αυτόβαφτίζονται) , είμαι αναγκασμένος να κοιτάω για πρόσωπα.
λυπάμαι αλλά εγώ μπροστά μου βλέπω δύο δεξιές προτάσεις
όταν το ακελ αποκτίσει αξιοπιστία, και φερθεί σαν αριστερά τότε ξαναμιλάμε.
λες:
"βλέπε σημεία και τέρατα που προέκυψαν τις τελευταίες μέρες ανασυρόμενα από το χρονοντούλαπο της Ιστορίας – κομμουνιστικός μπαμπούλας, θρησκευτικός μπαμπούλας, εθνοκεντρικότητα, στήριξη Κασουλίδη από ποδοσφαιρικά σωματεία)"
πάρα πολύ σωστά. και γι αυτό ΔΕΝ θα ψηφίσω κασουλίδη γιατί σε αντίθεση με όσα έλεγε πριν τη κυριακή, τώρα κολπόθηκε το μισό φασισταριό.
τι γίνεται όμως με το άλλο μισό ;
Να σου σου πω τι χρειάζομαι για να ψηφίσω τον "αριστερό" ;
τον κατηγορά η εθνικιστική δεξιά ότι θα χάθει η θρησκεία μας, η ελληνοπρέπεια μας και λοιπές παπαρίες.
Ο χριστόφιας απαντάει, όχι δεν θα χαθεί.
ΑΜΑ ΗΤΑΝΕ ΜΑΓΚΑΣ θα έλεγε: Δεν θα χαθεί αλλά εγώ παραμένω πιστός στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που πρότεινε η επιτροπή των σοφών. Μένω πιστός σε αυτά που λέει η έκθεση, ότι η εκαπίδευση μας είναι εθνικιστική.
Το λέει ;
Δεν το λέει ;
Γιατί όπως και για τον "Ιωάννη" άλλο πρώτη κυριακή άλλο δευτερη.
ΑΜΑ το πει αυτό, τότε να τον ψηφίσω με τα τέσσερα μου.
γιατί το πρόβλημα είναι το εξής: ο χριστόφιας (όπως και ο κασουλίδης) τώρα πια δεν χρειάζεται να ικανοποιήσει το στέλιο αλλά όλο αυτό το εθνικισταριό που έχασε τις εκλογές.
ΑΜΑ το πει αυτό μα το θεο (αυτόν του ακελ) θα τον ψηφίσω.
2. σε αντίθεση με εσένα ΔΕΝ διαφώνησα ότι ο κασουλλίδης είναι μια μετριότητα. ούτε διαφώνησα με το γιώργο ότι θα ελέγχεται από τον αναστασιάδη.
Θα συμφωνήσεις και εσύ ότι ο Χριστόφιας τη τελευταία πενταετία ήταν εξίσου μια μετριοτητα ;
Θα αναμένω
3. απο κεκτημένη ταχύτητα.
Σε ευχαρίστω που το υπόδειξες. είμαι αδικαιολόγητος.
υπόσχομαι να διαβάσω το βιβλίο του χριστόφια για ην ελληνική γλώσσα
4. Νομίζω σου απάντησα.
¨Αμα θές παραπάνω απαντήσεις με ακφράζουν απόλυτα οι θέσεις των:
Διονυσίου, Κατά Βαρβάρων, Παράσχος, κασκάνης και ¨Αποψη" από τον πολίτη
καθώς και ο νίκος τόκας, και γιάννης αντωνίου από φιλελευθερο στις σημερινές τους στήλες.
τέλος σου αφιέρώνω ένα άρθρο του Δελαστικ
(ελπίζω να ξέρεις ποιός είναι). Πάρε αντιαμερικανιά και απόλαυσε:
Κύπρος: ένα καίριο -αν όχι μοιραίο- πλήγμα
«Πενθούν από προχθές το βράδυ οι Ελληνες και οι Κύπριοι που είναι αντίθετοι στο διχοτομικό, αμερικανόπνευστο σχέδιο Ανάν, καθώς ο πολιτικός ηγέτης που ενσάρκωσε την αντίσταση σε αυτό και οδήγησε στη σαρωτική απόρριψή του με το εκπληκτικό ποσοστό του 76%, ο Τάσσος Παπαδόπουλος, αποκλείστηκε από τον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών του νησιού. Λιγότερες από 7.000 ψήφοι χώρισαν το 31,79% του Τ. Παπαδόπουλου από το 33,29% του Δ. Χριστόφια που ήρθε δεύτερος, μόλις 980 ψήφους κι αυτός πίσω από τον Γιαννάκη Κασουλίδη της Δεξιάς που ήρθε πρώτος με 33,51%.
Οι δύο ενδοτικοί υποψήφιοι, ο ένας κραυγαλέος και ο άλλος πιο μετριοπαθής, υποστηρικτές και οι δύο του σχεδίου Ανάν, θα αναμετρηθούν την Κυριακή για την προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία υπό την ηγεσία τους δεν αποκλείεται καθόλου να μην επιβιώσει της θητείας τους! Αν κατορθώσουν να περάσουν κάποια εκδοχή του σχεδίου Ανάν, τότε η Κυπριακή Δημοκρατία θα έχει καταλυθεί ως κράτος με τη σημερινή του μορφή πριν ξαναγίνουν εκλογές.
Το προχθεσινό εκλογικό αποτέλεσμα συνιστά αναμφισβήτητα στρατηγική ήττα των δυνάμεων αντίστασης στην Κύπρο και θρίαμβο των δυνάμεων της υποτέλειας στις ΗΠΑ και την Ε.Ε. Το όραμα μιας Κύπρου που αγωνίζεται σθεναρά για την ανεξαρτησία και την εδαφική της ακεραιότητα δέχτηκε καίριο, αν όχι μοιραίο, πλήγμα. Τώρα την ηγεσία θα αναλάβουν οι δυνάμεις που αντικειμενικά θα δικαιώσουν εκ των υστέρων την τουρκική εισβολή και θα νομιμοποιήσουν την κατοχή του "Αττίλα", αν κατορθώσουν να περάσουν το σχέδιο Ανάν σε οποιαδήποτε παραλλαγή και μεταμφίεσή του. Εντελώς αδιάφορο είναι αν αυτή την αποστολή θα αναλάβει να την εκτελέσει ο Δ. Χριστόφιας ή ο Γ. Κασουλίδης. (...)
Δύσκολη η επιλογή των ΗΠΑ και Ε.Ε., αλλά πολύ ευχάριστη, αφού έχουν... δύο στους δύο υποψήφιους που εξυπηρετούν τα σχέδιά τους!».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΑΣΤΙΚ - «ΕΘΝΟΣ»
Καλά να σας κάνει. Γιατί όταν έπρεπε να διαχωρίσετε τη θέση σας ΔΕΝ το κάνατε.
και τι θα πεις για τον δελαστικ;
ότι είναι εθνικιστής ;
βλέπωντας το συλλαλητήριο του χριστόφκια ένιωσα τόσα πολλά ανάμικτα συναισθήματα.
ασ αφήσω τα συναισθήματα και ασ πω μόνο αυτά που είδα:
το δήκο και την εδεκ να κάθονται δίπλα δίπλα με τη πλατφόρμα του ναι.
ελληνικές σημαίες σε συλλαλητήριο του χριστόφια.... και ποίος πρόσεξε ένα δικέφαλο !!!!
τον χριστόφια να κατηγόρει το κασουλίδη ότι ψήφισε ναι, φτήνοντας τόσο το 1/3 του ακελ αλλά και όλες τις προσωπικότητες του ναι που τον στήριξαν.
την αντιπρόεδρο του ευρωπαικού κοινοβουλίου, και αντιπρόσωπο τεν ευρωσοσιαλιστών, η οποία είπε μεταξύ άλλων (πέρα από το σιομάλσιμα της ΕΕ) ότι χρειάζεται ένας πρόεδρος "who is willing and capable" να λύσει το κυπριακό, στα μούτρα του ομήρου και του κάρογιαν.... μια ομιλία όλο υπονοούμενα.
και στο τέλος ο απόλυτος φασισμός. να βγαίνει στο βήμα μια κοπέλα για να διαβάσει την ομιλία που προηγήθηκε στα ελληνικά... και να αποφασίζει το επιτελείο ότι : ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.
και τώρα φίλε ανευ, πείσε με ότι αυτό ήταν "αριστερό". ότι αυτό δεν ήταν ο απόλυτος τυχοδιωκτισμός.
Η επιλογή είναι τελικά μεταξύ δύο τυχοδιωκτών .
Στέλιε,
Επειδή δεν έχω χρόνο (έχουμε κι αλλά πράγματα τα κάνουμε) θα πω τηλεγραφικά τα εξής (αντιγράφοντας κι εγώ από αλλού είτε λόγια άλλων bloggers, είτε δικά μου που τα είπα κι αλλού):
1. Άμα είναι να βρούμε λάθη, ψεγάδια και αδυναμίες για να δικαιολογήσουμε τη στάση μας είμαστε σαΐνια!
2. Ο ιδεαλισμός τόσο ο δικός σου (που εκδηλώνεται μέσα από τη φράση σας “ΑΜΑ ΗΤΑΝΕ ΜΑΓΚΑΣ …”) όσο και άλλων που παρατηρώ εδώ μέσα, αγγίζει τα όρια της αφέλειας και του εξωπραγματικού!
3. Για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση διάβασε το πρόγραμμα του Δημήτρη Χριστόφια (αν δεν έχεις άκουσες απόψε τον Άντρο Κυπριανού από το ΡΙΚ). Και μην αναζητάς σ’ όλα την τελειότητα!
4. Η απαίτηση σου να ικανοποιηθούν οι επιθυμίες οι δικές σου, από τον Χριστόφια ή/και το ΑΚΕΛ για να τους ψηφίσεις “με τα τέσσερα”, διερωτήθηκες αν ακούγεται ως εγωκεντρική ή ελιτίστικη; (Και που ξέρεις ποιες είναι οι δικές μας οι απαιτήσεις τις οποίες περιορίσαμε στο minimum, για να δώσουμε μια ευκαιρία ν’ αλλάξουν τα πράγματα!).
5. “…υπόσχομαι να διαβάσω το βιβλίο του χριστόφια για ην ελληνική γλώσσα…”. Διερωτούμαι, πως μια μετριότητα όπως Χριστόφια που απαξιώνει μάλιστα και την ελληνικότητα του, κατάφερε να γράψει βιβλίο για την ελληνική γλώσσα; Ατυχέστατη η ειρωνεία σου, συμπαθέστατε κατά τ’ αλλά Στέλιε!
6. Την αφιέρωση σου (το άρθρο του Δελαστίκ) σε μένα δεν την κατάλαβα! (δεν τα πιάνω όλα ως δείχνουν τα πράματα)
7. “…εκείνοι που θέλουν να απαξιώνουν την πολιτική δεν χρειάζονται τέτοιες αφορμές (Σημ.: για να μην πάνε να ψηφίσουν ή για να ρίξουν λευκό). Δείχνουν απλώς την πολιτική τους ανωριμότητα με επικλήσεις για λευκό και εκδρομές.” (Λόγια του Lexi_Penitas).
8. Η αποχή καλλιεργεί την πολιτική απάθεια, την μοιρολατρία, τον μηδενισμό και ένα εγωκεντρικό ελιτισμό! Αυτό πάντα λειτουργεί προς το συμφέρον των κατεστημένων.
9. “… στο τέλος ο απόλυτος φασισμός. να βγαίνει στο βήμα μια κοπέλα για να διαβάσει την ομιλία που προηγήθηκε στα ελληνικά... και να αποφασίζει το επιτελείο ότι : ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.” - Ψύλλους στ’ άχυρα ψάχνεις Στέλιε, απλά για να δικαιολογήσεις τις προσεγγίσεις και τις επιλογές σου. (Παρεμπιπτόντως δεν ξέρεις ποια ήταν η κοπελιά);
10. “Η επιλογή είναι τελικά μεταξύ δύο τυχοδιωκτών.” Δικιά σου άποψη. Όμως δικιά σου ουσιαστική και συγκροτημένη πρόταση (που θα έχει αποτέλεσμα) ποια είναι αγαπητέ Στέλιε, πέραν από τις γενικόλογες θεωρητικολογίες και το να κάνεις τον κριτή εκ του μακρόθεν;
Τελικά δεν το απέφυγα και μακρηγόρησα!
Anef_Oriwn
Πέμπτη 21/2/2008 – 11:34 μ.μ.
τη δική μου πρόταση την επανάλαβα ουκ ολίγες φορές.
από τη στιγμή που τα δύο μεγάλα κόμματα συμφωνούν στο κυπριακό οφείλουν να συνεργαστούν.... άμα τους ενδιαφέρει να το λύσουν.
πέρα απ αυτό απλά ήθελα να φύγει ο τάσσος. τώρα που εφύγε, δεν θεωρώ ότι η μια επιλογή διαφέρει από την άλλη.
1. ψεγάδια το κυπριακό ε ; εμ..
2. ;;;;
3. Δεν αναζητώ τη τελιότητα. Απλά βλέπω αλλαγή στα βασικά (αλήθεια στο παζάρι πουλήθηκε και το υπουργείο παιδείας ; ) και από τους δυο.
4. δες το 3
5. Αναφερόμουν στις πολιτικές του αποφάσεις.... Νόμιζα ότι ήταν αυτόνοητο !
6. Λέγεται περριρέουσα... στην οποία δεν αντισταθείκατε και σας επιστρεφεται με δόσεις..... αλλά ψεγάδια κι αυτά
7. Το λευκό είναι συνειδητή επιλογή
8. αρχίσαμε τα κνιτικαααα.
πρώτο. άλλο αποχή άλλο λευκό.
την πολιτική απάθεια ε; τι κάνουμε εδώ μέσα τόση ώρα ; Σου μιλάω για το κυπριακό και το βαφτίζεις ψεγάδια και πως το πες το άλλο; α ναι ..."εγωκεντρικό ελιτισμό"... πω πω !!!
τον μηδενισμό και τη μοιρολατρία ε ; εννοείς σαν κάτι τύπους που τα ρίχνουν όλα στις μεγάλες δυνάμεις που θέλουν πάντα το κακό των μικρών και αβοήθητων σαν και του λόγου μας ;
ενισχύει τα κατεστημένα ε; πωπω... εχώ μείνει άφωνος!!!
Να υποθέσω ότι αναφέρεσαι στο καπιταλιστικό κατεστημένο της ΕΕ; δεν ακουσες την ομιλία της αντιπροέδρου του κοινοβουλίου, πόσα καλά και ωραία είπε για την ΕΕ ;
ή απλά χειροκροτούσατε χωρίς να καταλαβαίνετε ;
ή στα τοπικά κατεστημένα ;
για πες αλήθεια, ποια είναι αυτά;
γιατί εδώ είναι που θα γελάσουμε.
πες τα για να δούμε και ποιός είναι αυτός που τα συντηρεί.
9. καλά χέσε με εμένα. το εγωκεντρικοελιτοαπαθοειδες.
ένα σχολιο για την ομιλία δεν θα κάνεις ;
γιατί η ομιλία είχε σαφείς αιχμές. που αφορούσαν ένα προέδρο που εσείς εκλέξατε..... αλλά είπαμε... το κυπριακό, είναι ψίλοι στ άχυρα και ψεγάδια....
σωστό, πολεμίστε τα κατεστημένα και αφήστε εμάς με την απάθεια μας να ασχολούμαστε με το συγκεκριμένο ψεγάδι.
Καλημέρα,
Δεν έχω παρακολουθήσει με προσοχή τα τεκτενόμενα στην Κύπρο και δεν γνωρίζω την ακριβή ταυτότητα του κάθε υποψηφίου και πολιτικού φορέα για να αναφερθώ σε πρόσωπα. Ωστόσο θα ήθελα να σημειώσω πως η διαφύλαξη της κυπριακής "ευρωπαϊκότητας" θα πρέπει να είναι από τα πρωταρχικά χαρακτηριστικά της νέας εξουσίας. Η ενεργή παρουσία της Κυπρου στην Ενωμένη Ευρώπη θα την βοηθήσει αρκετά στον αγώνα της. Σε αυτό βέβαια θα πρέπει να συμβάλουν και τα υπουργεία εξωτερικών με σοβαρή δουλειά. Η συμμετοχή του κόμματος του Παπαδόπουλου φανερώνει σημάδια πολιτικής συνέχειας θελω να πιστεύω και όχι μόνο δοσοληψίες.
Χαιρετισμούς
Στέλιος
εξαιρετικό σήμερα το άρθρο στο πολίτη του (να υποθέσω εγωκεντρικού ελιτιστή, πολιτικά απαθή και μοιραλάτρη) νικόλα στη στήλη "άλλη όχθη".... δεν το παραθέτω αφου μπορείτε να το βρείτε στο μπλοκ του. μπορώ να πω ότι με εκφράζει σε πολύ μεγάλο βαθμό.
αλλά και ο κατα βαρβάρων (άλλος ελιτιστής κι αυτός) εξαιρετικός....:
Το αύριο αργεί. Πολύ...
Την περασμένη βδομάδα, τέτοιες ώρες, ζούσαμε ένα όνειρο. Ελπίζαμε ότι το θαύμα θα συνέβαινε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο και πως θα έμπαινε μια τελεία στην καθυστέρηση των πέντε χρόνων του Παπαδόπουλου. Το θαύμα όχι μόνο συνέβη αλλά, συνέβη και ενωρίτερα από ό,τι το είχαμε ονειρευτεί. Σε όσους μάς ρωτούσαν τότε, μετά την ήττα Παπαδόπουλου, τι νομίζαμε για τον β΄ γύρο, λέγαμε το ίδιο πράγμα: Σημασία έχει πως ο τόπος γλίτωσε. Τώρα όποιος και να βγει, χειρότερα δεν θα είναι τα πράγματα. Οπότε, όποιος θέλει ας βγει τελικά. Γλίτωσε όμως;
Ο Χριστόφιας, περιμάζεψε τον Απερχόμενο και την παρέα του. Μα, αν θέλαμε ξανά μανά τριμερή, μια χαρά ηγέτης της δεν ήταν ο Τάσσος; Υπήρχε λόγος να δώσουμε τόσα εκατομμύρια για εκλογές και να υποστούμε το βασανιστήριο επί εννέα ολόκληρους μήνες; Ο δε Κασουλίδης έκανε, μερικές ώρες ενωρίτερα, με τους απερχόμενους, όλα όσα έκανε και ο Χριστόφιας. Απλώς δεν του έκατσε τελικά. Αμφότεροι δε, έγλειψαν ανερυθρίαστα ακόμη και αυτό το ΕΥΡΩΚΟ το οποίο (ορθώς) έφτυναν πριν και το οποίο τους έφτυσε τελικά. Και πολύ καλά να τους κάνει.
Ο Κασουλίδης, ενώ ευαγγελιζόταν την Ευρώπη και την πρόοδο, βρικολάκιασε τον εθνικισμό και άφησε την εκπροσώπησή του στους παπάδες, τα "εθνικόφρονα" σωματεία, και τους συνδέσμους αγωνιστών ενώ, παράλληλα, έγινε και βολικό όχημα για την είσοδο του υιού Γιωρκάτζη στην πολιτική ζωή, ωσάν να μην μας έφταναν όλοι οι υπόλοιποι... διάδοχοι της γενιάς του '60. Και ο Χριστόφιας έσπευσε να προσκυνήσει τα συντηρητικά κέντρα του τόπου λέγοντας ότι (προς Θεού...) δεν θα κάνει προαιρετικό το μάθημα των θρησκευτικών, όταν γνωρίζει καλά την πρακτική που επιβάλλεται από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα για προστασία της ιδιωτικής φύσης των πεποιθήσεων αλλά και τον αναχρονισμό που προκαλεί η ανάμειξη των παπάδων στα της Παιδείας.
Ο Χριστόφιας, ούτε που σκέφτηκε να στείλει ένα μήνυμα στο Λιλλήκα πως, μετά από την πολιτική αγυρτεία που επέδειξε έναντί του αλλά και τις "γενεές δεκατέσσερις" που τον πέρασε από το βήμα του Επιτελείου Τάσσου, η στοιχειώδης αξιοπρέπεια τού επέβαλλε να ξεκαθαρίσει πως δεν θέλει την υποστήριξή του, στέλνοντας έτσι και το μήνυμα στο λαό πως απορρίπτει, έστω και με καθυστέρηση, αυτό το... είδος για λόγους αρχών. Ο δε Κασουλίδης σίγουρα δεν μπορεί να περηφανεύεται γιατί εδώ και μήνες επανέφερε πανηγυρικά στα πολιτικά πράγματα έναν Πρόδρομο Προδρόμου και έβαλε κι αυτός το λιθαράκι του στη διαιώνιση της συγκεκριμένης κάστας.
Αμφότεροι προσέβαλαν βάναυσα όλους όσοι είπαν "όχι" στον Τάσσο, τάσσοντας στο ΔΗΚΟ και το περιβάλλον Παπαδόπουλου τα βασικότερα υπουργεία. Πούλησαν δηλαδή την ψήφο που τους δώσαμε προκειμένου να εξασφαλίσουν την εξουσία. Και προσέβαλαν διπλά ολόκληρο το εκλογικό σώμα ισχυριζόμενοι, χωρίς ίχνος ντροπής, ότι καμία συναλλαγή δεν υπήρξε! Αποδεικνύοντας, έτσι, πόσο υποτιμούν τη νοημοσύνη του κόσμου και πόσο τον σέβονται. Βεβαίως τι να περιμένει κανείς από δύο ανθρώπους οι οποίοι έσυραν ακόμη και τις μανάδες τους, κούτσα - κούτσα μπροστά στις κάμερες, ο ένας στην υποβολή υποψηφιότητας και ο άλλος στο εκλογικό κέντρο, όταν ο στοιχειώδης σεβασμός δύο υπερηλίκων γυναικών επέβαλλε, αν μη τι άλλο, τη μη... χρήση τους για τέτοια ποταπά επικοινωνιακά τεχνάσματα; Γιατί δηλαδή να μας σεβαστούν εμάς;
Ο πεντάχρονος χειμώνας Παπαδόπουλου έχει τελειώσει. Ευτυχώς. Και από αυτή την άποψη, το πρώτο ζητούμενο για πολλούς από εμάς είναι πλέον γεγονός. Ωστόσο, η άνοιξη που και οι δύο μάς έταξαν, η νέα προοπτική, το νέο ύφος και το νέο επίπεδο, το σύγχρονο και το ευρωπαϊκό κατά τα άλλα, φαίνεται πως εξέλιπε μπροστά στην τυφλή κάψα τους για την εξουσία. Και οι δύο τους τα άφησαν όλα στην άκρη και κατέφυγαν στις επικοινωνιακές μεταμορφώσεις και τον ευκαιριακό χαμαιλεοντισμό, προσκυνώντας το παρελθόν. Το εάν εκείνος που θα εκλεγεί θα τολμήσει τελικά τη ρήξη με την ευκολία του "χτες" και θα τραβήξει τη χώρα μπροστά, ενώνοντας αντί να πολώνει, θα φανεί στη συνέχεια. Αυτήν σίγουρα δεν την αποφεύγουμε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Αν το θεωρούμε εφικτό ή αν ελπίζουμε πάλι σε ένα νέο θαύμα; Εμείς κουραστήκαμε πλέον να περιμένουμε θαύματα. Και απογοητευτήκαμε πολύ. Εσείς;
Κώστας Κωνσταντίνου
thelw na zitisw ena dimosio signwmi apo ton ton leksipenit..
imoun distixws ipo tin epireia paranoma eisagomenwn patatwn apo ta katexomena. (parolo pou kai i gi kai sta katexomena ousa elliniki ellinike ptates vgazei...tespa.. parapempw sto sxetiko post tou leksipenita me ta poli endiaferonta sxolia twn ipoloipwn dokisisofwn tis pareas)
egw eipa to signwmi mou
o kasoulidis pote tha mas to pei gia to nai?
ki egw eixa faei patates
aftos?
Στέλιε,
Είναι φανερό από το ύφος και το στυλ των πιο πάνω (δύο) απαντήσεων σου (προς εμέ) ότι έχεις θιγεί (και επίσης πικκαριστεί) από τα γραφόμενα μου. (Χαρακτηριστική η συνεχής και ειρωνική επανάληψη της λέξης “ελιτιστής”). Δεν σε αδικώ όμως για την αντίδραση σου γιατί αυτό αποτελεί μια φυσική ανθρώπινη αντίσταση άμυνας όταν αμφισβητούνται απόψεις μας που τις έχουμε αναγάγει (εμείς από μόνοι μας) σε ευαγγέλια.
Επίσης δικαιολογώ την αντίδραση σου γιατί μπορεί να είναι αποτέλεσμα, είτε των δικών μου αβάσιμων εκτιμήσεων για το “εγωκεντρικοελιτοαπαθοειδες” του ατόμου σου, είτε γιατί στα όσα έχω πει περιέχονται και ψήγματα αλήθειας και σ’ έχουν προβληματίσει.
Πολλά είναι τα ζητήματα τα οποία προκύπτουν μέσα από τις απαντήσεις σου και με τα οποία θα μπορούσα να καταπιαστώ σ’ αυτή μου την παρέμβαση (π.χ. τη αδόκιμη θέση για συνεργασία των δύο μεγάλων κομμάτων, τη θέση ότι “η μια επιλογή [δεν] διαφέρει από την άλλη …” – περιττό να πω ότι η υποψηφιότητα Χριστόφια υπερέχει, για το μηδενισμό και τη μοιρολατρία, για τα κατεστημένα, για τα “κνιτικαααα” – όσα δεν φτάνει αλεπού τα λέει κρεμαστάρια), θα περιοριστώ όμως σε 2-3 σημεία (ήδη αισθάνομαι ότι έχουμε κουράσει το θέμα):
1. Συμφωνώ μαζί σου ότι “το λευκό είναι συνειδητή επιλογή”, κάτω από κάποιες προϋποθέσεις όμως (και δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να εξισώνεται με την αποχή). Όμως στην προκειμένη περίπτωση ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΛΟΓΗ και το λευκό είναι άκαιρο και δεν εκφράζει θέση.
2. Να διευκρινίσω ότι η αναφορά μου σε “… λάθη, ψεγάδια και αδυναμίες …”, δεν έγινε για το κυπριακό (όπως βιάστηκες να συμπεράνεις), αλλά για λεκτικές διατυπώσεις κατά την προεκλογική περίοδο που ίσως δεν ευχαριστούν πλήρως τα αυτιά μας ή τα συναισθήματα μας, όπως η σχετικές με το μάθημα των Θρησκευτικών και την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση. Άμα οι απαιτήσεις μας είναι πάντα μαξιμαλιστικές στο τέλος δεν βρίσκουμε κανένα (και καμία) για να μας τις ικανοποιήσει (ούτε και γυναίκα να παντρευτούμε).
3. Στο άρθρο του ο Κώστας Κωνσταντίνου στην “Βάρβαρη” Στήλη του στον “Πολίτη”, δεν λέει και τίποτε το διαφορετικό απ’ ότι εδώ και χρόνια γράφει κατά του ΑΚΕΛ, της Αριστεράς και του Χριστόφια! Τούτη τη φορά τα διάνθισε και με λίγο Κασουλίδη (έτσι για να υπάρχει και ποικιλία). Μέσα στο παραλήρημα του όμως λέει και κάτι που θα ‘πρεπε να είναι το κύριο αυτή τη στιγμή (αν κάποιοι έβλέπαν πιο θετικά την υποψηφιότητα Χριστόφια). Αντίθετα ως Κασσάνδρες και μάντεις κακών ή κάνοντας τους ήρωες πίσω από γραφεία, βιάζονται να προδικάσουν τα μελλούμενα ή να υποβάλουν τρόπους αντίδρασης (λευκό ή αποχή): “ Το εάν εκείνος που θα εκλεγεί θα τολμήσει τελικά τη ρήξη με την ευκολία του "χτες" και θα τραβήξει τη χώρα μπροστά, ενώνοντας αντί να πολώνει, θα φανεί στη συνέχεια.”
4. Άσχετο αλλά σχετιζόμενο με τα πιο πάνω: H ουσία δεν είναι ποιοι θα σε στηρίξουν στο δεύτερο γύρο αλλά τι δεσμεύσεις ανέλαβες εσύ απέναντι τους!
5. Αναφορικά με το “…εξαιρετικό σήμερα … άρθρο στο πολίτη του (να υποθέσω εγωκεντρικού ελιτιστή, πολιτικά απαθή και μοιραλάτρη) νικόλα στη στήλη "άλλη όχθη"...”, έχω κάποιες απόψεις που (για δεοντολογικούς λόγους) προτιμώ να τις παραθέσω στο blog του καθώς και σ’ ένα αντίστοιχο post που ανάρτησε στο blog “Προεδρικές”.
Anef_Oriwn
Σάββατο 23/2/2008 – 00:31 π.μ.
o kasoulidis pote tha mas to pei gia to nai?
έχεις δικαίωμα να μην τον ψηφίσεις όπως δεν θα το πράξω ουτε εγώ.
αλλά αυτή η ερώτηση έχει καταντήσει κουραστική να μην πω χυδαία.
ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ σε μια δημοκρατία, να απαίτας από αυτόν που έχει διαφορετική άποψη από τη πλειοψηφία να απολογηθεί (είτε αυτός είναι ο καοσυλίδης είτε ο χατζηγεωργίου).
......
Ανευ,
μου θυμίζεις το ψεσινό ντιμπειτ. εδώ ο κόσμος καίγεται .... και οι πρόεδροι αφιερώνουν το μισό ντιμπειτ για τη κόρη του κασουλίδη... και εσύ αυτοικανοποιήσε με το αν είμαι εγώ ελιτιστής, ρεφόρμιστης, οπορτουνιστής, ρεβιζιονιστής ... αφού ρίχνεις το σχόλιο και πάρεις απάντηση , μετά έρχεσαι και λες "σε πείραξε" άρα είναι αλήθεια.....μην ανησυχείς..είχαμε και εμείς επαφές με αυτό τη κνιτικη ανιληψη περι διαλόγου. τα ξέρουμε...
λοιπόν για να μη συνεχίσω, απάντα στα βασικά και χέσε με εμένα ή το τι είμαι....
αλλά γιατί διακρίνω μια τάση στα βασικά να παίζεις πελλό ;
1. Θεωρείς τους λόγους που έκφρασε τοτε το ακελ (όχι ο τάσσος) για την απορρίψη του αναν αριστερές ;
2. Θεωρείς τη στάση που τηρησαν (ακελ και χαραυγή) όταν οι τκ βγήκαν στους δρόμους ενάντια στο ντεκτας αριστερή ;
3. Θεωρείς τη στάση του ακελ αλλά και της χαραυγης αριστερή τη περίοδο της περριρέουσας;
θα περιμένω...
.....
ξέρει κανείς τι είπε ο λαζόπουλος και τον έκοψαν από το ΡΙΚ ;
OTAN O ALLOS PAIRNEI PSIFOTHIRIKA ALLI THESI APO AFTIN POU EIXE EKFRASEI PROIGOUMENWS KAI EINAI KAI POLITIKO PROSOPO KAI THELEI (FEV) NA VGEI KAI PROEDROS TOTE OFEILEI NA TO PRAKSEI.EKTOS KI AN TO PAIZEI XITLER KAI TOU ARESEI NA SXEDIAZEI SVASTIKES ME TIN KORI TOY.
(egw synistw pantws oti, aneksartita apo ti nomothesia gia ta metallagmena, emeis an vgei o kasoulidis ta sapounia na ta apofevgoume)
Στέλιε,
Ειλικρινά εγώ δεν ξέρω “… τι είπε ο λαζόπουλος και τον έκοψαν από το ΡΙΚ ;” Θα αποταθώ όμως στο Γραφείο Επαγρύπνησης ή ακόμα και στο Πολιτιστικό Γραφείο του Κόμματος και θα σε πληροφορήσω, όμως μετά τις εκλογές. Όπως μετά τις εκλογές (όταν θα έχω πιο πολύ χρόνο) θα απαντήσω και στα 3 “καυτά” ερωτήματα σου (σχετικά με το ΑΚΕΛ, τη “Χαραυγή” και το Δημοψήφισμα). Στο μεταξύ όμως εσύ μπορείς ελευθέρα να τοποθετηθείς για να ξεκινήσει και η συζήτηση.
Αυτά τα “χέσε με” όμως και τα λοιπά καλαμαρίστικα, εγώ ούτε τα πάω ούτε και τα χρησιμοποιώ όπως και όρους του τύπου “…ρεφόρμιστης, οπορτουνιστής, ρεβιζιονιστής ...” (Αλήθεια που τους είδες στα κείμενα μου;). Τώρα αν εσύ έχεις πάθει ψυχολογικά (λόγου χάριν να πούμεν) ένεκα “…της κνιτικης ανιληψης περι διαλόγου …” και βλέπεις τα δικά μου γραφόμενα μ’ αυτόν τον τρόπο δεν φταίω εγώ.
Καλό Σαββατοκυρίακο!
Και καλή ψήφο!
Anef_Oriwn
Σάββατο 23/2/2008 – 1:09 μ.μ.
Υ.Γ.: Συμπέρασμα από το debate (και μην με πείτε “Κατίνα”): Ο Κασουλίδης δεν μπορεί να ελέγξει την κόρη του (για τα μηνύματα που στέλνει) και θα κουμαντάρει μια χώρα;
Δημοσίευση σχολίου