Στον Πολίτη , δεν έστειλα άρθρο χθες.
Στον Άστρα, δεν θα κάνω εκπομπή σήμερα.
Η εκπομπή ήταν να ηχογραφηθεί χτες το απόγευμα γιατί οικογενειακοί λόγοι με κρατούν απασχολημένο σήμερα το απόγευμα, αλλά, τελικά, εξωφρενικός (πραγματικά εξωφρενικός) όγκος εργασίας τίναξε τα πάντα στον αέρα. Ούτε ηχογράφηση πρόλαβα να κάνω, ούτε άρθρο να ετοιμάσω, παρόλο που το θέμα το είχα στο μυαλό μου συνέχεια.
Από την άλλη πλευρά, αύριο είναι εκλογές. Και ίσως είναι απαραίτητη η «ησυχία».
Δεν επιθυμώ να προσθέσω κάτι άλλο αυτή τη στιγμή, ελάχιστες βόλτες που έκανα στην μπλογκόσφαιρα , με έκαναν να διαπιστώσω μία έντονη εμπάθεια κάθε σχεδόν πλευράς προς την άλλη, εμπάθεια –για μένα- συχνά αδικαιολόγητη.
Κανείς δεν ξέρει τι θα βγάλει η κάλπη, όλα μοιάζουν να παίζονται ως την τελευταία στιγμή και ο όποιος «νικητής» θα είναι τόσο λίγο μπροστά από τον «ηττημένο» που δεν θα δικαιούται καμία θριαμβολογία.
Με προβληματίζει αυτό.
Με προβληματίζει πολύ πως η επόμενη μέρα θα φέρει έναν πρόεδρο σχετικά «ανίσχυρο», σε μία συγκυρία για το Κυπριακό εξαιρετικά περίπλοκη, πιεστική και κυρίως απαιτητική.
Στην Κύπρο, ζω τα τελευταία πεντέμισι χρόνια. Δεν με αγγίζουν ιστορικές εμπάθειες που έρχονται από τα δεξιά ή τα αριστερά έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί στην Κύπρο.
Έτσι και αλλιώς, δυστυχώς, το Κυπριακό δεν επέτρεψε ποτέ την ανάδειξη διαφορών σε επίπεδο ιδεολογικής πλατφόρμας. Όλα περιστρέφονται καλώς ή κακώς γύρω από το «μείζων» , δηλαδή το Κυπριακό.
Και αυτό, το επιβεβαιώνουν και οι έρευνες. 60%-64% όλων των ερευνών αναδεικνύουν το Κυπριακό ως το κυρίαρχο θέμα επιλογής Προέδρου.
Όλα τα –για μένα- σημαίνοντα, Παιδεία, Περιβάλλον , Πολιτισμός με το ζόρι έρχονται στο 12% -15% των κριτηρίων , και πολύ πίσω από το πρώτο και κρίσιμο ζήτημα.
Άκουσα με τρομερή προσοχή τα λόγια ενός Καθηγητή και λογίου που πραγματικά υπολήπτομαι απολύτως, του Μιχάλη Πιερή, εξέχοντος φιλόλογου, αναλυτή του Καβάφη, ποιητή, διδασκάλου στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και (κυρίως) ιδιαίτερα αγαπητού στους φοιτητές του.
Γνωρίζω πολύ καλά πως τα ελατήρια του ουδέποτε υπήρξαν προσωπικά, αντιθέτως η έμμονη αντίθεση του στις «κουμπαριές» και τα κυκλώματα ουδέποτε τον κατέστησαν αρεστό στα ποικίλα κατεστημένα «δεξιά» ή «αριστερά» που λυμαίνονται τους χώρους. Στηρίζει ασμένως τον Τάσσο Παπαδόπουλο μέσα από μία προσέγγιση Ιστορικής Συνείδησης.
Μέσα από μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση. Για μένα, ενδιαφέρουσα, δεν σημαίνει «συμφωνώ». Σημαίνει «αξιόλογη», άξια λόγου.
Ήθελα να ανεβάσω ορισμένα κείμενά του εδώ, προς συζήτηση.
Δεν το έπραξα, τόσο γιατί πραγματικά δεν προλάβαινα, όσο και γιατί σχεδόν με τρόμαξε η εμπάθεια που έγραφα στην αρχή.
Ας είναι. Ίσως το κάνω, αφού πρώτα διαμορφωθεί το τοπίο για τον δεύτερο γύρο.
Αλλά, δεν θα δεχτώ το παραμικρό αμετροεπές σχόλιο σε βάρος ανθρώπων που ανεξάρτητα από τι στηρίζουν αυτή τη στιγμή, έχουν κατά την κρίση μου, σημαίνουσα προσφορά επί της ουσίας. Και ουσία για την ταπεινότητά μου, όπως πολλές φορές έχω γράψει είναι οι προσφορές στην Παιδεία, τον Πολιτισμό και τον Στοχασμό.
Εξ όσων γνωρίζω, είναι όλα ανοιχτά. Και σε αυτό το «ανοιχτά» είναι υπαρκτό και ορατό το ενδεχόμενο εκπλήξεων και ανατροπών σε σχέση με τα ποσοστά των δημοσκοπήσεων, δηλαδή, υπάρχει μεταξύ των άλλων, το ενδεχόμενο ο πρώτος να πάρει μεγαλύτερο «κεφάλι» από όσο φανταζόμαστε, από τον όποιο δεύτερο.
Λίγες ώρες μένουν μέχρι να μάθουμε το «ζευγάρι» του δεύτερου γύρου.
Εύχομαι σε όλους «καλό βόλι» με το νου βουτηγμένο στην Ιστορία γιατί χωρίς αυτή σαν «πάτωμα» δεν υπάρχει οικοδόμημα για αύριο.
Στήλη Άλατος
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.
10 σχόλια:
Kala kopse kati gia ton Pieri...kai afto to "arestos" idiws.
Arestos se sena. Dikaiwma sou.
Egw thewrw oti o anthropos einai kairoskopos, psevdoepanastatis, proseggizei ta panta epifaneiaka , metatrepontas tin texni se eksargirosima panigiria me ena swro matswmena,gliftouria foititoudia na to paizoun koultoura. ( kai aftoi gia tous idioteleis tous skopous alliws tha ksekinousan moonoi tous pragmata-alla stin Kipro zoume). Dikaiwma mou kai mena.
Kleinw pali me paroimia pou thelw na tin valeis kala sto nou sou gia oso kairo tha eisai akoma stin Kipro: "opou akous polla kerasia krata kai mikro kalathi" . ( eimai foveri teleftea! ws kai o anef-oriwn me paradextike!)
Y.g Pantws kala to katalava kai tha to pw pollakis. Polli akadimaikolatreia epese edwmesa.
Δεν θέλω να κάνω καμία συζήτηση πάνω σε πρόσωπα που απλά εκτιμώ από τη δουλειά τους και κυρίως όταν συμβαίνει να είναι απλά αφοσιωμένοι σε αυτό που αγαπούν. Τον άνθρωπο (Πιερής) δεν τον έμαθα εδώ, αλλά στο εξωτερικό σαν ένα πολύ διακεκριμένο λόγιο-ειδικά οι προσεγγίσεις του για τον Καβάφη, τον έχουν φέρει στα πιο σημαντικά Πανεπιστήμια στην Ευρώπη…
Από κει και πέρα, δεν κατανοώ τη σημαίνει «ακαδημαϊκολατρεία». Αυτό το σνομπάρισμα σε κάθε είδους συστηματική σκέψη μου είναι πραγματικά ακατανόητη.
αναρωτιέμαι αν αυτές οι δημοσκοπήσεις έβαζαν την επιλογή στα "κυριάρχα" θέματα : ψηφίζω αυτό που θα με σάσει, αν θα έβγαινε το κυπριακό πρώτο... θα μου πείτε ποίος θα το παραδεχόταν ; δεν πειράζει. ασ το ρωτούσαν μια φορά
μέχρι πριν λίγους μήνες (δηλαδή πριν επαναπατριστώ) έβλεπα το κομματικό πεδίο από τη σκοπιά από την οποία ενημερωνόμουν - τις εφημερίδες (μαξιμαλιστική/διεκδηκιτική vs ρεαλιστική/ενδοτική πολιτική, ποιά είναι η καλύτερη μπλα μπλα). από τη μέρα που ήρθα, τα χαστουκία της κοινωνίας ήταν απανωτά.
ψηφίζεις αυτόν που θα σου βρει δουλειά , που θα σάσει το παιδί σου, που θα σου κάμει την ευκολία... γι αυτό σου λένε πήγαινε να δώσεις κανένα φυλλάδιο, να "σε δουν" σε καμία προεκλογική για να το εξαργυρώσεις αύριο.
δεν ξέρω κανένα συνομήλικο μου που ψηφίζει βάση κάποιας άλλης λογικής. και μιλάμε για παιδιά που παλιά δραστηριοποιούνταν σε κομματικές οργανώσεις (δεξιά και αριστερά), που κάποτε "πιστευαν".
οι μισοί συναγερμικοί αναγνωρίζουν ότι ο κασουλίδης δεν τραβά ...αλλά θα τον ψηφίσουμε τι θα κάμουμε... το ακελ, ανάδειξε το τάσσο με μόνο κριτήριο το ρουσφέτι, πούλησε την ιδεολογία του και τους τκ, για να είναι μόνο κοντά στην εξουσία... όσο για το δηκο... έτσι κι αλλιώς η μόνη ιδεολογία που έχει είναι το ρουσφέτι... και οι πιο μικροί τα ίδια
καλά τα λέει ο τόκας στο φιλευθερό εδώ και κάτι βδομάδες:
Ξυπνάτε: ο καφκάς εν για το πάπλωμα.
Αγαπητέ PolitisPittas,
Τελικά με το τελευταίο σου κείμενο (και βασικά με τις αναφορές σου στον Μιχάλη Πιερή και τα γραφτά του έδωσες έμμεσα μεν, σαφώς δε και μια προεκλογική υφή στο blog.
Και επειδή ο Μιχάλης Πιερής, (τον οποίον “…υπολήπτεσαι απολύτως …”), (όπως γράφεις) “…μέσα από μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση…”, “…στηρίζει ασμένως τον Τάσσο Παπαδόπουλο μέσα από μία προσέγγιση Ιστορικής Συνείδησης …” (σημ. τι εννοείς “Ιστορικής Συνείδηση” – δεν κατάλαβα), να θεωρήσουμε ότι ο Τάσσος είναι και δικιά σου συμπάθεια; (Μετά πήγες να τα θολώσεις λίγο λέγοντας “ … για μένα, ενδιαφέρουσα, δεν σημαίνει «συμφωνώ».”).
Να διευκρινίσω, αγαπητέ PolitisPittas, (για να μην παρεξηγηθώ κιόλας στα καλά του καθουμένου), ότι δεν κρίνω την οποιαδήποτε επιλογή σου (ή θέση σου) για τις Προεδρικές εκλογές (αναφαίρετο δικαίωμα σου να επιλέξεις όποιον σε γεμίζει), αλλά διερωτούμαι γιατί προσπαθείς να το προβάλεις μέσα από τα γραφόμενα τρίτων!
Και γιατί “… να ανεβάσεις ορισμένα κείμενά του (σημ. του Μιχάλη Πιερή) εδώ…”, “…αφού πρώτα διαμορφωθεί το τοπίο για τον δεύτερο γύρο…”; Δεν θα ήταν προτιμότερο (αφού επιδιώκεις συζητήσεις ουσιαστικές και χωρίς εμπάθειες), να το έκανες μετά τις εκλογές όταν θα καταλάγιαζαν και τα πάθη;
Εγώ προσωπικά δεν θέλω ούτε και επιδιώκω να κρίνω τον Μιχάλη Πιερή! Ούτε τον γνωρίζω αλλά ούτε κι έχω μελετήσει το έργο του. Όμως πιστεύω πως έχω το δικαίωμα να κρίνω τις πολιτικές του θέσεις και απόψεις τις οποίες μάλιστα εκφράζει και δημόσια. Οι συστάσεις σας για αποφυγή “αμετροεπών σχόλιων”, δεν βάζουν αυτόματα τον κύριο “Καθηγητή και λόγιο”, στο απυρόβλητο! Κάποιοι άλλοι έχουν διαφορετική άποψη (όπως η αγαπητή Δοκησίσοφη, λόγου χάριν να πούμεν).
Δοκησίσοφη,
Σε ευχαριστώ πολύ για την αναγνώριση από μέρους σου της ανωτερότητας μου μέσα από τη ρήσης σου “… ws kai o anef-oriwn me paradextike!”. (Ως και ο Anef_Oriwn, θες να πεις, μέσα από την υψηλής στάθμης αισθητικό του κριτήριο!).
Στέλιε,
Να σε ενημερώσω σαν ιθαγενής κάτοικος αυτού του τόπου (της μακαρίας ασιατικής νήσου Κύπρου), αφού είσαι και προσφάτως επαναπατρισθέντας, ότι εμείς οι ιθαγενείς (οι savages και οι aborigines), είμαστε και ξεροκέφαλοι και δεν τους πάμε όλους αυτούς που έρχονται από το εξωτερικό για να μας δώσουν τα φώτα τους! Πολύ πεφωτισμένοι μας φαίνονται κι εμείς οι ανατολίτες δεν μπορούμε τα εκτυφλωτικά φώτα. Προτιμάμε να κοιμόμαστε σε ημίφως! Μην μας τους κύκλους να αναταράσσετε!
“… δεν ξέρω κανένα συνομήλικο μου που ψηφίζει βάση κάποιας άλλης λογικής …” – Μήπως κάτι δεν πάει καλά με τον περίγυρο σου, φίλε Στέλιο;
Καλό βράδυ σ’ όλους!
Καλή ψήφο αύριο!
Anef_Oriwn
Κυριακή 17/2/2008 – 1:02 π.μ.
Nai re pitta ton Pierin eperimenen o Kavafis gia na anadeixthei.
eleos dld!
Re Stelio, s'efxaristw eilikrina gia tis diefkriniseis sou gia tin leitourgia tis E.E (mi nomizeis ki egw gia kati diavasmata se kivernitikes eksetaseis asxolithika). Omws mou kanei entiposi, pos anthropos pou me protrepei na katadikasw ton neofileleftherismo tis E.E., psifizei sinagermo...Kai oson afora to enas anthropos mia psifos, kalitera rwta ton anastasiadi pou eipe nai sto sxedio anan na sou pei ti pistevei. Egw vevea, oso afelis kai skorpismeni kai an eimai, katalavainw pou to pas. An pw oti simfonw, tha mou peis pale oti peftw se antifasi me tin eidiki pleiopsifia. Eteron ekateron file mou. Kai egw den eipa oti sto koinovoulio akougetai nte kai kala i foni twn mikrwn, alla milisa gia to oti, se antithesi me ola ta koinovoulia tou kosmou, den askeitai nomothetiki eksousia. To na prospatheis na mou ta giriseis kai na mou piaseis to podari panw se diatypwseis einai astoxo kathws oute politikos eimai oute tipota. Apla provlimatizomai.
Oso gia tis fetines ekloges egw pistevw oti apla tha allaksoume oloi plevro me to fws sto komodino anammeno, isa pou na kamnei kamia skia ston toixo kai na mas tromazei gia na koukoulonomaste. Emathamen sto imifws allwste, pou lalei kai o anef_oriwn
Dioti, opws leei kai o Kavafis:
"to fws einai ki afto mia nea tyrannia".
φίλη dokisisofi
1. είπα εγώ ποτέ ότι ψηφίζω συναγερμό; !!! ή κασουλίδη ;
θα ήταν ενδιαφέρον να μου πεις πως έφτασες σε τούτο το συμπέρασμα.
2. επίσης, θεωρείς ότι αν κάποιος ψηφίσει κασουλίδη πιστευει στον φιελελυθερισμό, ή τον χριστοφια πιστεύει στο κουμμουνισμό. που ξέρεις ...μπορεί να έχει και κόσμο που απλά ψηφίζει για να φύει ο τάσσος (λέμε τωρά....). μπορεί να τον ψηφίζει γιατι εννά τον σάσει...
γιατί ο δυσή πιστευει στο φιλελευθερισμό ; που εφκήκαν 10 χρόνια και ερημάξαν τη δημόσια υπηρεσία ; αν ήταν φιλευθεροι δεν θα εσυνεχίζαν να κάμνουν προσήψεις στις ΚΑ για να σαστούν οι δικοί τους. θα τες ιδιωτικοποιούσαν.
όσο κουμμουνιστές εν οι ακελικοι, άλλο τόσο φιλελευθεροι εν οι συναγερμικοί.
γι αυτόν οι ιδεολογίες είναι άσχετες με τες εκλογές...
για να μεν σου βάλω τζαι άρθρα που συντρόφους από την ελλάδα, οι οποίοι θεωρούν ότι το ακελ παίζει το παιχνίδι του ιμπεριαλισμού με το να πάενει κόντρα σε αυτό που ετόλμησε να πει ΟΧΙ στους ξένους.
κσλά να του κάμουν.
θυμάσαι που σου έλαλουν ότι η αριστερά δεν μπορεί να ξεφύγει που ένα στείρο αντιαμερικανισμό;
τωρά εν της παππαθκιάς τα ξύλα.
ότι κάμουν του δημητράκη εν χάκκι του.
Oso gia tis fetines ekloges egw pistevw oti apla tha allaksoume oloi plevro me to fws sto komodino anammeno, isa pou na kamnei kamia skia ston toixo kai na mas tromazei gia na koukoulonomaste.
είδες που σωμφωνούμεν τζαι σε κάτι :-)
"οι μισοί συναγερμικοί αναγνωρίζουν ότι ο κασουλίδης δεν τραβά ...αλλά θα τον ψηφίσουμε τι θα κάμουμε..."
esi den to eipes touto?(exw kai martires :PPPPPPP)
Μόλις έμαθα ότι
αποκλείστηκε ο Παπαδόπουλος, ότι κια αυτό σημαίνει...
"οι μισοί συναγερμικοί αναγνωρίζουν ότι ο κασουλίδης δεν τραβά ...αλλά θα τον ψηφίσουμε τι θα κάμουμε..."
esi den to eipes touto?(exw kai martires :PPPPPPP)
LOL
σωστά είπα το :PPPPPPP)
έχεις δίκαιο
εννοούσα, την άποψη των συναγερμικών, όχι τη δική μου....
ate asixtir
Δημοσίευση σχολίου