Στήλη Άλατος

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.

Συντονιστείτε τώρα στους 107, 6

Κινούμενη Άμμος. Κάθε Σάββατο 6-8 μ.μ στον 107,6 ή στο : www.1076.eu Στο shoutbox, το συζητάμε ζωντανά! Από τον Bach στον Dylan και από τον Beethoven στους Beatles και τους Felice Brothers,όλα είναι Μουσική 107.6 ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Η Κοίμησις των Αφυπνισμένων. Του Γιώργου Πήττα

«Ελλάδα, η χώρα των παράλληλων μονολόγων» Γιώργος Σεφέρης
Πρέπει να υπάρχουν πολλά πράγματα που μας διαφεύγουν σαν προσπαθούμε να αναλύσουμε, να κατανοήσουμε τα όσα συμβαίνουν. Δυστυχώς, όλοι μας είμαστε τέκνα της στιγμής και της πορδής.

Ένα «πραφ» είναι το πέρασμα μας από τη ζωή και η μνήμη που φιλτράρει την κρίση μας είναι κατ’ εξοχήν βιωματική και πολύ λιγότερο γνωστική. Φυσικό είναι αυτό. Ο προσωπικός μας κόσμος, είναι μοιρασμένος στις χαρές και τις οδύνες που βιώσαμε.

Οι ευφροσύνες και οι λύπες που συνέβησαν σε κάποιους άλλους, πριν από μας, είναι απλά ένα ανάγνωσμα, μία μελέτη, άντε και λίγες συζητήσεις.

Όμως είναι όλα θεωρητικά. Δεν μπορεί να είναι οργανική μνήμη ας πούμε η ένταση της μάχης στις Πλαταιές, το χειροκρότημα στον Αριστοφάνη όταν παρουσίαζε για πρώτη φορά ένα έργο του, ούτε καν το σφύριγμα του βομβαρδισμού στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Και όταν η Παιδεία είναι κουτσή στραβή κι ανάποδη, μπολιασμένη με προπαγάνδα, θρησκευτικά φληναφήματα και προγονοπληξία είναι εύλογο μια κοινωνία , μία χώρα ολόκληρη να καταλήγει σε αυτό που ο σοφός των ποιητών μας, ο Γιώργος Σεφέρης διατύπωσε: «Ελλάδα, η χώρα των μονολόγων».

Το αυτό, ισχύει ασφαλώς με κάποιες παραλλαγές για την Κύπρο.

Βρέθηκα και εγώ, μαζί με μερικές χιλιάδες συμπολιτών στην συγκέντρωση έξω από το Προεδρικό Μέγαρο της Λευκωσίας στις 12 Σεπτεμβρίου. Ο κόσμος ήταν αρκετός, αλλά ασφαλώς δεν ήταν η «μητέρα όλων των συγκεντρώσεων» και η συμμετοχή δεν αντιλαλούσε πουθενά το πάθος των πρώτων συνάξεων. Και ήσαν αρκετοί, εκείνοι που μετά από την ομιλία ενός εκ των τραγικών οικογενειών αποχώρησαν με το κεφάλι σκυφτό και απογοητευμένο. Ο λόγος εξαιρετικά απλός κι εύλογος. Οι «Αφυπνισμένοι» είχαν μεταλλαχθεί σε μεγάλο βαθμό από Πολίτες που διεκδικούν Δικαιοσύνη και Αξιοπρέπεια σε ακροατήριο εθνικιστικού παραληρήματος.

Κάποιος –δεν με ενδιαφέρει να γράψω ποιος- ανέφερε την Κύπρο απλά ως νότια επαρχία της Ελλάδας (θίγοντας την κρατική της οντότητα χειρότερα και από τους εισβολείς) και λίγο πολύ ομίλησε επί του Κυπριακού, των διαπραγματεύσεων και επί παντός. Αγνοώντας με χυδαίο τρόπο τους συμπολίτες που ήσαν εκεί αιτούμενοι την αξιοπρέπεια τους, που θεωρούν τους χειρισμούς του Προέδρου επιεικώς τρισάθλιους αλλά, ωστόσο συμβαίνει να είναι Αριστεροί και ενδεχομένως, για παράδειγμα να συμφωνούν με την γραμμή που κρατά στο Κυπριακό. Και δεν ήσαν ένας και δύο. Το ΑΚΕΛ αρέσει δεν αρέσει, έχει ένα ποσοστό που τουλάχιστον πριν την τραγωδία άγγιζε το 32% περίπου.

Ασφαλώς αυτή τη στιγμή το ποσοστό έχει τρωθεί σημαντικά και θα αναδιαμορφωθεί μέχρι τις εκλογές ανάλογα, προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Αλλά δεν είναι το ΑΚΕΛ το ζήτημα. Όπως δεν είναι κανένα κομματικό ιερατείο. Το ζήτημα, είναι πως η τραγωδία στο Μαρί, τα 13 τραγικά θύματα του και οι επικοινωνιακοί χειρισμοί του Προεδρικού στη συνέχεια που δεν μπορούσαν να είναι χειρότεροι, δημιούργησαν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον μάγμα στην κοινωνία. Ένα ηφαιστειακό υλικό που αρχικά έλαμψε με την αυτονομία του, την ωριμότητα του, την απόσταση από τα κομματικά μαντριά. Πρώτα βεβαίως του επιτέθηκαν οι αναμενόμενοι κύκλοι και οι φυλλάδες τους. Φρόντισαν να σπιλώσουν, να λερώσουν, να υβρίσουν εν τέλει ώστε να προσκαλέσουν ουσιαστικά την ακροδεξιά να αναμιχθεί ενεργά και να δώσει ρυθμό.

Είναι ελάχιστοι μεν, κάνουν φασαρία δε. Και μετά, επήλθε η 12η του μηνός και τα εθνικοπατριωτικά λογύδρια με σαφές ιδεολογικό στίγμα σε μία υπόθεση που όφειλε να μείνει μακριά από χρώματα. Ανάμεσα στα θύματα υπήρξαν νεκροί από όλο το φάσμα. Αυτό, το αγνόησαν και το τσαλαπάτησαν όλοι. Οι μεν μιλώντας για την νέα ΕΟΚΑ Β’ και οι δε ξεφωνίζοντας συνθήματα του 50 και του 60. Όμως, η αξιοπρέπεια αυτής της πολιτείας δεν δοκιμάζεται μόνο από την ανεπάρκεια των εκπροσώπων της. Δοκιμάζεται και από την επιλεκτικότητα της οργής που διακρίνει την κοινωνία.

Μπορεί ο Χουσεΐν Αλί να έχασε τη ζωή του σε ένα φρικτό εργατικό ατύχημα, αλλά, ο θάνατος του τουρκοκύπριου εργάτη που δούλευε στην ελεύθερη Κύπρο περιέχει αρκετούς άβολους συμβολισμούς για το πώς αντιδράμε, πότε αντιδράμε και γιατί. Και είμαι βέβαιος πως αν κάποιους στοίχειωσε αυτή η τραγωδία του ενός, είναι εκείνους που βρέθηκαν στις συνάξεις των Αφυπνισμένων ως ελεύθεροι Πολίτες και όχι ως υστερικοί και κραυγαλέοι συνθηματολόγοι που μοιάζουν να επιζητούν πάνω στους 13 νεκρούς πολιτική καριέρα. Σε τούτη την χώρα των παράλληλων μονολόγων πρέπει πια να σπάσουμε τα δοχεία που κρατούν στεγανό τον διάλογο.

Αλλιώς, η κοίμησις των Αφυπνισμένων θα μεταβληθεί σε χρόνιο κώμα.


Για το TVXS και τον Πολίτη.

ΥΓ. Ζητώ συγνώμη για την καθυστέρηση της ανάρτησης αλλά κάποιες αλλαγές στον blogger που με καθοδήγησαν σε αλλαγές του lay out, ήταν αρκετά πιο περίπλοκες από όσο νόμιζα.

18 σχόλια:

νεος είπε...

Πάμε για το επόμενο project Γιώργο μου!
Ποιος εν ο αντικειμενικός στόχος είπαμε;
Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Τ Ο Π Ρ Ο Ε Δ Ρ Ι Κ Ο!

Ντάξη, δύσκολη η συμπόρευση με τους αμπάλατους τη ακροδεξιάς αλλά νυν υπέρ πάντων ο αγών!

Ωστέ... το ΑΚΕΛ πριν την έκρηξη ήταν το 32%...
και υπήρχαν και αριστεροί (και μάλιστα ακελικοί) στη "πλατεία προεδρικού"...

Όνειρα θερινής Γιώργο μου...

Είσαι καλεσμένος στο φεστιβάλ της Επανένωσης και της Ειρήνης, έλα να δεις κόσμο καθαρό, έλα να δεις το μέλλον του τόπου.

Δυστυχώς δεν θα μπορέσετε με τίποτε (εκεί στον Πολίτη) να καλύψετε τη ζημιά στη κυκλοφορία σας, όσες προσπάθειες ανασκευής κι αν αναλάβετε.

Ίσως η εφημερίδα που δουλεύεις, εσύ προσωπικά και όσοι παρασυρθήκατε σ' αυτή την κατάσταση να είστε οι πραγματικά χαμένοι της υπόθεσης.

Μόνο τα ποστοστά της εφημερίδας σας κατρακύλησαν στη μετά Μαρί εποχή... και τα δικά σας βεβαίως-βεβαιως.

Unknown είπε...

1ον, φίλε, δεν είμαι υπάλληλος της εφημερίδας- συνεργάζομαι με ένα άρθρο την εβδομάδα.
2ον. Ξέρω πολύ καλά πως στο φεστιβάλ της Επανένωσης και της Ειρήνης υπάρχει ένα μεγάλο, πολύ μεγάλο κόσμου καθαρού-το μέλλον είναι εκεί αλλά όχι μόνο εκεί γιατί κανείς δεν έχει το μέλλον ιδιόκτητο και το καλύτερο μέλλον, αν το θέλουμε θα προκύψει μόνο μέσα από τη σύνθεση.
3ον, ελπίζω να μου επιτρέπεις μία ανάγνωση στα γεγονότα, αυστηρά προσωπική, μέσα από την δική μου κρίση και μέσα από τα δικά μου μάτια.

Τα υπόλοιπα περί ποσοστών της εφημερίδας, πραγματικά, δεν με αφορούν. Ωστόσο, οφείλω να πω, πως από το 2007 που στέλνω μία φορά την εβδομάδα το "κομμάτι" μου, ουδέποτε με ενόχλησαν για να γράψω "έτσι" ή "αλλιώς". Ανεξάρτητα από το αν άλλοτε συνέπτιπταν οι απόψεις μου με αυτές που εκφράζει η εφημερίδα στο κεντρικό άρθρο της ή άλλες φορές διόλου. Ο δικός μου "στόχος" δεν είναι "ο Νίκος στο Προεδρικό". Δεν με ενδιαφέρει αυτό. Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι μία Σύγχρονη, Ρηξικέλευθη και τολμηρή σε όλα τα επίπεδα Κυπριακή -ευρωπαϊκή Αριστερά. Τίποτα άλλο. Ευχαριστώ για το σχόλιο. Βεβαίως-βεβαίως.

Disdaimona είπε...

Ωστε, τα ακροδεξιά όρνεα τα οδήγησαν στο κίνημα αφυπνιγμένων "οι γνωστοί κύκλοι και οι φυλλάδες τους". Όπως; Η Χαραυγή και η Γνώμη;

Όχι ο Πολίτης, ο Φιλελευθερος ο ΔΗΣΥ, η ΕΔΕΚ, ο Αρχιεπίσκοπος, το ΑΠΟΕΛ, το ΕΥΡΩΚΟ.

Ώστε εσείς είστε αριστερός και θέλατε από περίσσεια ήθους να διεκδικήσετε χρηστή διακυβέρνηση αλλά "οι γνωστοί κύκλοι και οι φυλλάδες τους" εκφάσισαν την προσπάθεια σας.

διερωτώμαι αν δεν ντρέπεστε που κυκλοφορείται αγαπητέ Γιώργο.

Είπαμε,όλοι πληττόμαστε από τις επιπτώσεις τις κρίσης. Αλλά πιο διακριτικά το ξεβράκωμα στην εξουσία για τα προς το ζειν.

Μιλάς Γιώργο για την κυπριακή αριστερά. πληζ τα μπουδρέλλα με την αριστερά να τα κρατήσετε για την ελληνική σας πάρτη. εμείς δεν θα πάρουμε.

εν καλός τζαι ο Λιλλήκας αν θέλεις να πολιτευεσαι.

nekatomenos είπε...

Κοίτα αγαπητέ πρώτε σχολιαστή, εγώ θεωρώ τον εαυτό μου αριστερό και προοδευτικό και είχα πάει στο Προεδρικό την πρώτη εβδομάδα, πριν οι διαμαρτυρίες αλωθούν πλήρως από τους ακροδεξιούς [κυρίως επειδή η κυπριακή αριστερά βολεύτηκε στον καναπέ της καθώς αν δεν δει κανονικότατους Indignados να δημιουργούνται εκ του μηδενός δεν καταδέχεται].

Βέβαια θα μου πεις δεν είμαι ΑΚΕΛικός [κανονικός προοδευτικός γαρ]. Όμως την πρώτη εβδομάδα είδα και ΑΚΕΛικούς που με ωριμότητα αντιλαμβάνονταν την κατάσταση και ήρθαν να διαμαρτυρηθούν κατά του συστήματος της ατιμωρησίας. Μέτα βέβαια το κόμματικό σύστημα πόλωσε τα πάντα και ο καθείς μπήκε στο μαντρί του.

Δυσδαιμόνα, νομίζω μπορείς να δεις τις διαφοροποιήσεις μεταξύ της κάλυψης του Πολίτη, του Φιλελεύθερου, της Σημερινής του Mega, του Sigma και του ΡΙΚ. Υπάρχουν διαφορετικές διαβαθμίσεις, διαφορετικά κίνητρα και κυρίως, διαφορετικές δυναμικές γιατί και στο κάθε ΜΜΕ εργάζονται άτομα με συγκεκριμένες ιδέες. Ανεπίσημα ως συντάκτης του Πολίτη εγώ νιώθω ότι αντιδράσαμε προσπαθώντας να καταγράψουμε το πρωτοφανές των διαδηλώσεων χωρίς, ας πούμε, την ξεδιάντροπη γραμμή του Mega ή την κατεστημένη "αγανάκτιση" του Φιλελεύθερου.

νεος είπε...

Γιώργο, και που αλλού υπάρχει δηλαδή "μέλλον" και με ποιους πρέπει να κάνουμε "σύνθεση";

Μου κάνει εντύπωση πραγματικά που έφτασες στις 12 του Σεπτέμβρη, 2 μήνες μετά τη πρώτη συγκέντρωση για να δεις την ακροδεξιά στις συγκεντρώσεις και να νιώσεις ντροπή που βρέθηκες (σαν "ρηξικέλευθος αριστερός") να ακούεις του λόγους της...

Ποιον πείθεις ήθελα να ξέρω...

Unknown είπε...

Δεν με ενδιαφέρει να πείσω κανέναν αγαπητέ φίλε. Το δε φαινόμενο "αφύπνισης" είναι μία εξαιρετικά περίπλοκη κοινωνική διεργασία την οποία είναι ακόμα πάρα πολύ νωρίς να εκτιμήσουμε -εκτός αν θέλουμε να βολευτούμε σε ερμηνείες με υλικά πεπερασμένα. Το κείμενο αυτό, το είχα κατά νου καιρό τώρα. Ωστόσο ο χρονισμός δεν είναι "επικαιρικός". Άλλη είναι η λειτουργία του στοχασμού και άλλη του ρεπορτάζ.

νεος είπε...

Νεκατωμένε...
εν θα δώσω εγώ πιστοποιητικά αριστεροφροσύνης. Αμφισβητώ όμως ότι έτσω και μισή ψυσιή διεθνιστή εβρέθηκε με τούτα τα όρνεα στον ίδιο χώρο για πέντε λεπτά τζιαι εν έκλωσε κούρβα...

Τούτο που δεν καταλαβαίνουν αυτοί που έχουν απέναντί τους το λαϊκό κίνημα του 41', είναι ότι ο κόσμος του δίνει τη γραμμή τζιαι τον παλμό. Όχι το ανάποδο.

Ο κόσμος του ΑΚΕΛ στεναχωρέθηκε φίλε, αηδίασε με το κράτος, την ΕΦ, είδε ότι η πολιτική ηγεσία -ακόμα και η ανώτατη- είναι αδύναμη μπροστά σε τούτα τα φαινόμενα.
.......................
Το "δολοφόνε Χριστόφια" πότε ακριβώς έκαμε "ντεπούτο";

Aceras Anthropophorum είπε...

Έ φίλε Πίττα, ο πρώτος που κρατεί τον διάλογο φυλακισμένο μες το ποτσίν είναι ο λόγος σου. Πραγματικά, μα πραγματικά δεν μου διά καμιάν όρεξην να κάτσω να μαλλώσω μαζίν σου. Γιατί για να συζητήσει κάποιος υπό τους όρους που αφήνουν τα υπονοούμενα του λόγου σου πρέπει πρώτα να θυμώσει. Αλλά γιατί να θυμώσω; έχω τίποτε να χωρίσω μαζί σου; Τζιαι ο διάλογος ας μείνει φυλακισμένος. Όταν θα βαρεθεί θα ξηφυλακιστεί που μόνος του.

Νάσια είπε...

Προσυπογράφω, κ. Πίττα.

Ένιωσα κι εγώ, κι έτσι θεωρώ πως ήταν, πως έξω από το Προεδρικό συναντήθηκαν άνθρωποι που τους ένωσε η οργή όχι εναντίον ενός κόμματος ή μερικών πολιτικών, αλλά εναντίον ενός ολόκληρου πολιτικού συστήματος, σαθρού και στείρου. Κι είναι κρίμα που το δυναμικό εκείνο ρεύμα δεν μπόρεσε να μετασχηματιστεί σε μια νέα δύναμη, μακριά από τα παρωχημένα που μας απογόητευσαν, και να διεκδικήσει ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο της πολιτικής, αλλά και της καθημερίνης, μας σκέψης και πράξης. Κι ίσως κάποια στίγμη να πρέπει να συζητήσουμε τι και πάλι έφταιξε και δεν πήγαμε παραπέρα...

Unknown είπε...

Αγαπητέ "Νέε", σε συγκυρίες τραγικές , σε συγκυρίες που η νηφαλιότητα βαραίνει από το βάρος μιας συμφοράς πολλά μπορούν να ακουστούν. Και ειδικά, σαν τρέξουν στην ευρύτερη οργή τα αναμενόμενα κοράκια για να στάξουν το δηλητήριο προκειμένουν να εποφεληθούν. Για να καταλάβεις -ίσως- τον τρόπο με τον οποίον μιλώ, θα σου εξομολογηθώ, πως πριν απο πάρα πολλά χρόνια, ακόμα νεότατος λίγο μετά την πτώση της δικτατορίας στην Ελλάδα, ααδυνατούσα να φωνάξω εκείνο το "κλασικό" σύνθημα "φονιάδες των λαών αμερικάνοι" . Και αυτό γιατί ανέκαθεν θεωρούσα ή ένιωθα τις γενικεύσεις ως βαρβαρότητα. Αμερικάνος είναι και ο Bob Dylan και οι πάμπολλοι ποιητές τους, αμερικάνοι είναι και οι χιλιάδες χιλιάδων των κινημάτων για την ειρήνη στο Βιετναμ και την φυλετική ισότητα. Θεωρώ τις γενικεύσεις φανατισμό, και ρατσισμό με τη έννοια των διακρίσεων. Δεν με ενδιαφέρει αν ο απόλυτος λόγος έρχεται από τα δεξιά ή από ταα αριστερά. Ο απόλυτος λόγος είναι εξ ορισμού απόλυτος, δηλαδή μονολιθικός και εν τέλει απάνθρωπος άρα αντιδραστικός.

Το "δολοφόνε Χριστόφια" σύνθημα χυδαίο-το οποίο είχα στηλιτεύσει σε προηγούμενο άρθρο δεν φωνάχτηκε ποτέ από την πλειοψηφία των συγκεντρωμένων. Φωνάχτηκε από την άθλια ΕΛΑΜική δράκα που τελικά κατάφερε να απονευρώσει αυτό που έτεινε να δημιουργηθεί. Έτσι, σιγά σιγά, φτάσαμε ξανά στους αμέτρητους παράλληλους μονόλογους, που είπε και ο Σεφερης.

Unknown είπε...

Aceras...αν πράγματι κρατώ τον διάλογο φυλακισμένο μες το ποτσίν , ζητώ συγνώμη. Δεν το έχω καταλάβει. Αν θέλεις βοήθησε με να τον ελευθερώσω. Δεν νομίζω ποτέ να με χαρακτήριζε κάτι τέτοιο, αλλά τιμώ και εκτιμώ πολύ αυτά που γράφεις και τα εκλαμβάνω ως παρατήρηση φίλου, που πρέπει να λάβω υπόψη. Αλλά, θα πρέπει πρώτα να καταλάβω το πως κρατώ τον διάλογο κλειστό για να μπορέσω να τον ανοιξω, αν πράγματι είναι έτσι.

Unknown είπε...

Αγαπητή Νάσια σας ευχαριστώ για το σχόλιο. Ξέρω καλά ποιούς είδα έξω από το προεδρικό. Και μιλώ και για τους "έτσι" και για τους "αλλιώς".

Έπρεπε (δυστυχώς) να υπάρξει η τραγωδία για να μπορέσει αυτή η κοινωνία να κινηθεί με κάποια ελάχιστα, δειλά βήματα προς μία κατεύθυνση κοινωνίας πολιτων. Πυροβολήθηκαν από παντού, γιατί οι παραδοσιακοί κομματικοί μηχανισμοί είδαν τα "πρόβατα" να κινούνται αυτοβούλως έξω από το μαντρί. Και έκαναν όσα μπορούσαν για να χαθούν, να εξαφανιστούν οι άνθρωποι που βρέθηκαν εκεί όχι γιατί ήσαν Αντι-Ακελ αλλά γιατί ήσαν απλά Πολίτες που βαρέθηκαν αυτό το αναπολεσματικό κράτος. Μόλις δέκα μέρες μετα την τραγωδία, σημείωνα πως αν στην πτώση της οροφής του Δημοτικού θεάτρου είχαμε θύματα, ενδεχομένως όσα είδαμε τώρα να είχαν συμβεί νωρίτερα. Είναι πια καιρός, οι πολίτες, για κάποια ζητήματα που αφορούν το καλώς έχειν Όλων, να θάβουν για λίγο τις κομματικές ταυτότητες. Το εύρυθμο κράτος, η αξιοκρατία, η πάταξη των κολλητών, οι σωστοί δημόσιοι λειτουργοί, μας αφορούν όλους.

Το "κίνημα των αφυπνισμένων" (αν μπορούμε να το πούμε κίνημα) ήταν ένα νέο φαινόμενο που αν και μολύνθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, αποτελεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και νέα διεργασία για την Κυπριακή Κοινωνία που ακόμα ειναι πολύ νωπή για να μελετηθεί τελείως αντικειμενικά. Ελπίζω, ο συρφετός που κλήθηκε για να ευνουχίσει το φαινόμενο να αποτύχει. Και, συμφωνώ μαζί σας, ελπίζω να υπάρξει αυθεντικός δημόσιος διάλογος για το φαινόμενο-αλλά θα πρέπει να μείνει έξω από τα στενά ιδεολογικά όρια.

Anef_Oriwn είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Anef_Oriwn είπε...

To be or not toy be?
Two bees or three bees?
Να συμφωνήσω [διερωτούμαι] με τον Aceras [που δεν θέλει να θυμώσει και να μαλώσει] και να πω «Θου Κύριε, φυλακή τω στόματι μου», ή να μην [το] πω και να τα πάρω [όπως συνήθως τα παίρνει - σε τέτοιες περιπτώσεις- η φίλτατη Disdaimona];
«Προσυπογράφω», λαλεί μας η Νάσια! Τι όμως; Το ότι τον αγαπητό Blogοδεσπότη «Δεν τον ενδιαφέρει να πείσει κανέναν...»; Μα είναι ιδίον Αριστερού ανθρώπου αυτό; Τι λες κι ΕΣΥ φίλε Nekatomenε, μια κ’ έβαλες και το στοιχείο της «αριστεροφροσύνης» στην κουβέντα!
Δεν θα αποφύγω όμως τον πειρασμό να υποβάλω κάποια ερωτήματα, προφανώς για να αποφύγω την κατά μέτωπο επίθεση!

- Πως γίνεται λοιπόν, από τη μια «... το ποσοστό [του ΑΚΕΛ να] έχει τρωθεί σημαντικά ...» κι από την άλλη να υπάρχει πιθανότητα «... να αναδιαμορφωθεί ... [και] ... προς τα πάνω ...»; Πολύ αντιφατικό!
- Σε τι έγκειται η «ωριμότητα» των Αγανακτισμένων; Στο ότι κάποιος από τους ομιλητές [στις 19 του Ιούλη] διάβαζε ομιλία που προφανώς είχε εκφωνηθεί στες “αγανακτισμένες” συνάξεις στην Αθήνα ή στο ότι κάποια άλλη “αγορήτρια” της Αγοράς του Round about ήθελε να στείλει τον Πρόεδρο στη Σιβηρία. [Όλ’ αυτά τ’ άκουσα με τ’ αυτιά μου φεύγοντας από τη “φιέστα” του Προεδρικού στις 19 του Ιούλη. Η έκφραση “φιέστα”, όπως και κάποιες άλλες στο σημερινό κυρίως κείμενο του Blogοδεσπότη - λόγου χάριν οι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί «κομματικά μαντριά», «φυλλάδες», «κομματικό ιερατείο»- αναδεικνύουν την ανωριμότητα «εκείνων που βρέθηκαν στις συνάξεις των Αφυπνισμένων ως ελεύθεροι Πολίτες ...». Πέτυχαν κάτι ή απλώς συμμετείχαν [έστω κι άθελα τους] σ’ ένα ακροδεξιό πανηγύρι;
- Τι τέλος πάντων μπορεί να θεωρηθεί «αξιοπρέπεια [...] της πολιτείας» σ’ ένα αστικό κράτος;
- Αλήθεια ποιοι «... είναι [αυτοί οι “Αγανακτισμένοι”] Αριστεροί ... [που] ... δεν ήσαν ένας και δύο ... και [που]... ενδεχομένως [...] συμφωνούν με την γραμμή που κρατά [ο Πρόεδρος] στο Κυπριακό»; Θέλω κι αναζητώ εδώ και καιρό μια ομιλία τους για να δω τι επιτέλους λένε αυτοί οι άνθρωποι! [Ο Πανίκκος Νεοκλέους ΔΕΝ με πείθει] ... Και δεν μπορώ να καταλάβω και τι είναι αυτή η ιδιότητα του «πρώην ΑΚΕΛικού» με την οποία συνήθως αρέσκονται να αυτοπαρουσιάζονται...

Τέλος το κίνημα [αν μπορούμε να το πούμε τελικά έτσι] των “Αγανακτισμένων” κι “Αφυπνισμένων” [όπως αρέσκονται με περισσή αυταρέσκεια, κομπασμό και ετσιθελισμό να αυτοαποκαλούνται] ήταν εξ αρχής ένα συνονθύλευμα [κι όχι «μάγμα»] από άτομα που οι απόψεις τους όζουν μούχλας κι αναχρονισμού - συντηρητισμού, εθνικισμού, θρησκοληψίας. Εξ αρχής τα βήματα του ήταν ακροδεξιά. Όλα τ’ άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις! Γιατί χωρίς οργανωμένη πολιτική διαμαρτυρία μέσα από την οποία να υποβάλλονται συγκεκριμένες υπαλλακτικές πολιτικές προτάσεις ΤΙΠΟΤΕ, δεν πετυχαίνεται! Οι όποιες διαφορετικές προσεγγίσεις είναι κοντολογίς [τζιαι με το συμπάθκειον] κουραφέξαλα! Πάντως πάλι καλά που τόσο ο Blogοδεσπότης, όσο και ο Nekatomenos αναγνωρίζουν εμμέσως πλην σαφώς ότι χωρίς την παρέμβαση της Αριστεράς ΤΙΠΟΤΑ το προοδευτικό και το ριζοσπαστικό δεν μπορεί να επιτευχθεί!

Ανώνυμος είπε...

Ένας νεοκύπριος επισκέπτεται για πρώτη φορά την Κρήτη καλεσμένος από φίλο του κρητικό. Πάνε λοιπόν στα Χανιά κοιτάζει γύρω του ο κύπριος και λέει:
Ά ρε κουμπάρε, αν είχαμε εμείς στο νησί μια πόλη σαν τα Χανιά, με την δική μας οργάνωση, τους ντιβέλοπερς, τις τουριστικές μας υπηρεσίες θα ήταν ο νούμερο ένας τουριστικός προορισμός στον κόσμο.Τα ίδια και στο Ρέθυμνο, στην Ελούντα κλπ.

Ο κρητικός που τον άκουγε και κουνούσε το κεφάλι του χωρίς να απαντά, του λέει κάποια στιγμή:
- Έχεις δίκιο ωρέ σύντεκνε. Όλα αυτά που λες δεν τα κατέχουμε τόσο καλά όσο εσείς και μπορεί αν είχατε εσείς την Κρήτη να ήταν ο πιο πλούσιος τόπος στον κόσμο. Από την άλλη βέβαια σκέφτομαι κι εγώ πως αν είχαμε εμείς την Κύπρο, θα ήταν ούλη δική μας κι όχι η μισή που έχετε εσείς...

νεος είπε...

Μάλιστα... εμμέσως και κωδικοποιημένα ευθύνονται οι "νεοκύπριοι" για το χαμό της μισής Κύπρου...
ΕΛΕΟΣ!
Τι εννοεί ο ποιητής; Μα τι άλλο από το κλασσικό εθνικιστικό απωθημένο:...να ρίχναμε -όπως οι κρητικοί- τους τούρκους στη θάλασσα...

Λες και δεν προσπαθήσαμε, λες και δεν είδαμε τις συνέπειες...

Μιχάλης είπε...

Αγ. Γιώργο.

Θεωρώ ότι η ανάλυση που κάνεις είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας και περιέχει και λανθασμένα στοιχεία που δεν βοηθούν κάποιον που δεν ξέρει τα γεγονότα να βγάλει συμπεράσματα που να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Στο δικό μου μπλογκ εδώ και μέρες αναλύω τι συμβαίνει με το κίνημα των λεγόμενων αγανακτισμένων. Και πρέπει να σου πω ότι το τελευταίο διάστημα έχω ανοικτή γραμμή μαζί τους, μιλούμε, συζητούμε, ανταλλάζουμε απόψεις. Χτες π.χ. στην παρέλαση μιλούσα με τον Κ. Τσαγγαρίδη μέχρι τις 1.30 (μετά την παρέλαση). Τις προάλλες πήγα σε συγκέντρωση τους και πάλι ανταλλάξαμε απόψεις.

Στις αναλύσεις μου, λοιπόν, έγραφα γιατί και πώς από χιλιάδες κατέληξαν να μαζεύουν στις συγκεντρώσεις τους μερικές εκατοντάδες. Και αυτά που γράφω τους τα είπα και κατ’ ιδίαν και του Χ. Στασή και του Κ. Τσαγγαρίδη.

Θεωρώ λάθος να μην κατονομάζεις τον ένα εκ των τραγικών οικογενειών που είπε το περίφημο για την νοτιο-ανατολική Ελλάδα. Γιατί δεν λες ότι είναι ο Ν. Ιωαννίδης;
Διότι αν το πούμε αυτό, τότε αμέσως θα καταλάβουν, όσοι γνωρίζουν, ότι το μίσος του για τον Χριστόφια και το ΑΚΕΛ δεν ξεκίνησε τώρα αλλά πριν από μήνες μέσω της γραφίδος του ατόμου αυτού.
Και έχεις δίκαιο ότι ο κόσμος στη συγκέντρωση της 12ης Σεπτεμβρίου έφυγε απογοητευμένος αλλά και για το λόγο ότι η συγκέντρωση ήταν στην ουσία αποτυχημένη.

Δεν θα σχολιάσω τα περί ποσοστών του ΑΚΕΛ, δεν είναι ούτε της ώρας ούτε είναι το ζητούμενο.

Το λάθος που κάνεις είναι ότι θεωρείς πως το κίνημα (όπως το ονομάζεις) έχασε την αρχική αυτονομία του. Την έχασε από τη δεύτερη νύκτα.
Και είναι παραπλανητικό να λες ότι αυτή την αυτονομία την χάλασαν οι όποιες φυλλάδες.
Από τη δεύτερη νύκτα αλώθηκαν από το ΕΛΑΜ που από το πρώτο βράδυ του επέτρεψαν να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ούτε λες την αλήθεια όταν σε σχόλιο σου αναφέρεις ότι τα συνθήματα για τη ζωή του Χριστόφια δεν φωνάχθηκαν από την πλειοψηφία. Μια ματιά στα βίντεο αν ρίξεις θα σε διαψεύσουν πανηγυρικά.

Αυτά είναι που έδιωξαν τον κόσμο και όχι τα κομματικά ιερατεία ή οι όποιες φυλλάδες (που όταν συμφέρει είναι περιθωριακές και όταν βολεύει κάνουν μεγάλη δουλειά).
Και αν αυτές οι φυλλάδες έκαναν τέτοια δουλειά, μπράβο τους. Που τα έβαλαν με ένα ΑΝΤ1, ένα SIGMA, ένα MEGA και ένα ΡΙΚ και τελικά νίκησαν τη δική τους προπαγάνδα και έδιωξαν (όπως λες δηλαδή) τον κόσμο από τις πλατείες.

Τον κόσμο τον έδιωξαν οι ίδιοι οι λεγόμενοι υπεύθυνοι των αγανακτισμένων Γιώργο μου με τον φανατισμό και τα μισαλλόδοξα μηνύματα που έστελλαν.
Και όταν συζητούσαμε πριν μερικές μέρες τα έλεγα, αλλά κάποιοι με στόλισαν με χίλια δυό επίθετα.

the Idiot Mouflon είπε...

Πρρρρρρρρ