Τότε, δηλαδή το 2008.
Όταν από καθαρή σύμπτωση η Κύπρος δεν θρήνησε 10, 20, 30, 50 ή και 100 νεκρούς.
Το θυμάστε αγαπητοί μου θυμωμένοι συμπολίτες;
Θυμάστε την οροφή του Δημοτικού Θεάτρου της Λευκωσίας που κατέρρευσε από το βάρος ακριβοπληρωμένων κακοτεχνιών τις οποίες βεβαίως όλοι εμείς πληρώσαμε;
Το 2008, αμέσως μετά την κατάρρευση της στέγης του Δημοτικού Θεάτρου, σύσσωμος ο τύπος διατύπωνε το καθολικό αίτημα για παραδειγματική τιμωρία των «εγκληματικά αμελών και ανεπαρκών» ενώ τα κόμματα απέδιδαν τα παραδοσιακά χασμουρητά:
«Θλίψη» «Οργή» «Δέσμευση για έρευνα σε βάθος» «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο τούτη τη φορά» και ούτω καθ’ εξής.Συστάθηκαν βεβαίως επιτροπές διερεύνησης, αλλά όσο είδατε εσείς αποτέλεσμα, άλλο τόσο το είδα κι εγώ.
Προφανώς, τότε, δεν ταρακουνηθήκαμε γιατί τυχαία δεν θρηνήσαμε νεκρούς.
Την περασμένη εβδομάδα, στο άρθρο μου έγραφα κατά λέξη για τους πολιτικούς, περιθωριακούς και μη, που τώρα είναι δήθεν εξοργισμένοι :
«Με την ευθέως ανάλογη κενολογία τους, επιχειρούν ως όρνεα να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη από την τραγωδία.
Φορώντας την μάσκα του πένθους και υποκρινόμενοι την οργή αποπνέουν σχεδόν μία ηδονή για τη συμφορά που έλαχε σε αντιπάλους και όχι στους ίδιους.»
Και συμπλήρωνα λίγο πιο κάτω:
«Μόνο που, θλιβερό, μοιραίο, κατάπτυστο κι’ ανάξιο είναι το κλειστό σύστημα που κυβερνά τον τόπο, μια δράκα νυχτωμένων και οδυνηρά ξεπερασμένων από την εποχή ανθρώπων, ένα σύστημα του οποίου μέρος αναπόσπαστο είναι και οι ίδιοι.»
Και όλη η ουσία εδώ βρίσκεται. Γιατί το έγκλημα που βιώσαμε πριν από σχεδόν δύο εβδομάδες, δεν έχει απολύτως καμία ιδεολογική χροιά. Έχει να κάνει με τα συστατικά της διοίκησης του τόπου, συστατικά προ πολλού ληγμένα των οποίων οι επιπτώσεις διαχρονικά δηλητηριάζουν τη ζωή των πολιτών της Κύπρου.
Το «σύστημα». Το σαπισμένο, το παράλυτο, το γερασμένο, το γελοίο, που ενώ είναι αραχτό απολαμβάνοντας τα χίλια δυο προνόμια που του έχουν δοθεί, με την ανεπάρκεια του προκαλεί καταστροφές και θανατικό.
Ο «βασιλιάς είναι γυμνός». Και το απαίσιο κορμί του φάνηκε καθώς το μεγαλοπρεπές ένδυμα του, έγινε κομμάτια με την έκρηξη και την τραγωδία της 11ης Ιουλίου.
Το κορμί όμως, πλάσθηκε με την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Το καθεστώς της παρεοκρατίας, της ευνοιοκρατίας, της εποχής που μία κομματική ταυτότητα αρκούσε και ακόμα αρκεί για να διοριστείς.
Θυμίζω την λέξη ενός αγορητή, εκεί έξω από το Προεδρικό: «Μακαριοκρατία».
Το ένδυμα, αλλάζει κάθε 5 χρόνια, με τις Προεδρικές.
Το ένδυμα, μόνιμα δέσμιο του σώματος που καλύπτει, ένα ρούχο, ένα πουκάμισο αδειανό που μπορεί να επιτρέπει σε ανθρώπους των οποίων το όνομα έχει εμπλακεί σε επιεικώς περίεργες υποθέσεις αντί να τιμωρούνται, να επιβραβεύονται από πάνω ακόμα και με υπουργικούς θώκους. Ας θυμηθούμε την Χλώρακα.
Η τραγωδία στο Μαρί, αφύπνισε την κοινωνία.
Όσο και να θέλουν με το στανιό κάποιοι να χαρίσουν τους χιλιάδες πολίτες που συγκεντρώθηκαν έξω από το Προεδρικό να τους χαρίσουν στην Ακροδεξιά στην Αντιπολίτευση και στο ΕΛΑΜ εθελοτυφλούν.
Βέβαια, το ΕΛΑΜ έπαιξε άριστα τον ρόλο του και τελικά εξυπηρέτησε με τον καλύτερο τρόπο το σύστημα που δήθεν πολεμά.
Η παρουσία του, τα αισχρά του συνθήματα, η παραστρατιωτικού τύπου παρουσία του, αποδυνάμωσε σε μεγάλο βαθμό την παρουσία των απλών Πολιτών που ήρθαν εκεί με ένα και μοναδικό αίτημα: Την δικαιοσύνη και την κάθαρση του πολιτειακού μηχανισμού ώστε η χώρα να αποκτήσει την διοίκηση που της αξίζει.
Το Σάββατο πριν από την τραγωδία, κυριολεκτικά, μας είχα καμαρώσει.
Είχα μπροστά μου όλες τις Κυπριακές εφημερίδες.
Οι τίτλοι όλων τους μιλούσαν για την πλήρη συναίνεση που πέτυχαν τα κόμματα στην Οικονομία. Όλοι έμοιαζαν ώριμοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Τότε.
Τώρα;
Αυτή τη στιγμή, πρέπει να ξαναβρεθούμε σε εκείνο το σημείο. Γιατί, προέχει των πάντων η Κύπρος.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, που τουλάχιστον επικοινωνιακά διαχειρίστηκε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο την κρίση που έσκασε στα χέρια του, έχει τώρα την τελευταία ευκαιρία της ζωής του να παίξει τον ρόλο που αναλογεί στη θέση του.
Αυτή η ευκαιρία, είναι ίσως η τελευταία της Κύπρου πριν καρφωθεί για πάρα πολλά χρόνια στον οικονομικό και ηθικό μαρασμό. Να κάνει τώρα την απόλυτη υπέρβαση και να ενώσει, ει δυνατόν, όλες τις πολιτικές δυνάμεις κάτω από μία διακυβέρνηση ικανή να βγάλει το γρηγορότερο δυνατό τη χώρα από την τρικυμία.
Αν μπορέσει- έστω αυτή τη φορά- να αποβάλλει την κομματική του περικεφαλαία και να λειτουργήσει ως Πρόεδρος όλων. Αν κάνει μία τέτοια κίνηση ειλικρινή και πειστική, τότε θα φανεί ξεκάθαρα τι ρόλο παίζουν και όλοι οι άλλοι. Για μας, μία τέτοια χειρονομία, είναι αδιανόητο να μην συμπεριλαμβάνει το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή κόμμα. Τον ΔΗΣΥ.
Και αυτός, θα κριθεί από την ανταπόκρισή του. Αν όμως η «Κυβέρνηση ευρείας αποδοχής» που συζητιέται αποδειχθεί άλλη μία γερασμένη σύμπραξη με το αιώνιο ΔΗΚΟ και μόνο, τότε απλά θα έχουμε την πλήρη επιβεβαίωση του πολιτικού αυτισμού του τόπου μας.
Ας προσέξουν οι πολιτικοί. Όλοι τους.
Οι πολίτες, τους έχουν ξεπεράσει.
Αν συνεχίσουν έτσι, αργά ή γρήγορα, θα τους αποβάλλουν.
Η ώρα για την υπέρβαση, ήταν χτες.
Έχουμε υπομονή και λέμε:
Τωρά!
Γιώργος Πήττας για τον Πολίτη και το tvxs.gr
ΥΓ: Λόγω ιδιαίτερα βεβαρυμενου προγράμματος το άρθρο γράφτηκε την Πέμπτη το απόγευμα και πήρε την τελική του μορφή χτες αργά, σε ελάχιστο χρόνο πριν από το όριο αποστολής του στην εφημερίδα. Έτσι, απουσιάζουν δύο σημαντικά στοιχεία:
Αφενός η απίστευτη τραγωδία που έπληξε την Νορβηγία η οποία στοίχησε τη ζωή σε δεκάδες νέους μια τραγωδία που δεν είναι ατύχημα ή εγκληματική αμέλεια αλλά κρύβει πολιτικό μίσος ακροδεξιού εφαλτήριου.
Αφετέρου η ύψιστης σημασίας συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ όλων των Κυπριακών κομμάτων για την Οικονομία. Η οποία -κατά τη γνώμη μου- μαζί με την ευρύτερη κάθαρση των μηχανισμών που οδηγούν σε εγκλήματα (όπως στην πτώση της οροφής του Δημοτικού Θεάτρου και το φονικό της 11ης Ιουλίου) πρέπει να γίνουν οι απόλυτες προτεραιότητες μας.
18 σχόλια:
Φίλε Γιώργο, επέτρεψε μου να σου παραθέσω κάποιες σκέψεις μου...
http://aformoloimenos.wordpress.com/
Γιώργο,
όσον αφορά στις συμφωνίες για την οικονομία,
δεν ανακοίνωσαν τα μέτρα.
Κι αυτό είναι πέρα για πέρα αθέμιτο,
εκτός από ύποπτο...
Μου προκαλεί εντύπωση που κάποιοι θυμούνται πράγματα εντελώς επιλεκτικά, λες και θέλουν να κατευθύνουν τα πράγματα προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Δεν αντιλέγω ότι το πολιτικό σύστημα της Κύπρου είναι προβληματικό. Και είναι προβληματικό για συγκεκριμένους λόγους και γι’ αυτό υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες από συγκεκριμένους κύκλους.
Όμως δεν είναι της ώρας να επεκταθώ σε αυτό τώρα.
Ο αγορητής αγ. μου Γιώργο θυμήθηκε τη Χλώρακα.
Γιατί ξεκίνησε από τη Χλώρακα και όχι πιο πριν;
Ελπίζω να μη μιλήσεις κι εσύ για ιδεοληψίες αλλά πριν από τη Χλώρακα έγιναν πολύ πιο τραγικά πράγματα που όχι δεν τιμωρήθηκε κανένας αλλά επιβραβεύτηκαν κιόλας με υπουργικούς και βουλευτικούς θώκους.
Και όταν καταγγέλλονταν αυτά η απάντηση ήταν ότι τους εξέλεξε ο λαός!
Αντιλαμβάνεσαι για ποιο πράγμα μιλώ.
Και σε αυτές τις καταστάσεις κάποιοι εναντιώνονταν και χαρακτηρίζονταν ως παρελθοντολόγοι και διασπαστές.
Δεν μου προκαλεί καμία εντύπωση ότι σχεδόν ΟΛΟΙ οι αγορητές ξεχνούν την συγκεκριμένη περίοδο.
Για το ΕΛΑΜ μη ρίχνουμε αλλού ευθύνες.
Ήσουνα έξω από το προεδρικό την περασμένη Τετάρτη όταν ήρθαν γύρω στις 11 παρά 20 οι ΕΛΑΜίτες.
Και ήσουν εκεί όταν ένας από τους διοργανωτές ξεκαθάρισε ότι δεν έχουν σχέση μαζί τους.
Και ήσουν εκεί όταν δέχθηκε επίθεση από μεγάλη μερίδα παρευρισκομένων γι’ αυτό που είπε όπως και για το ότι δεν ήθελε να τους δώσει το λόγο.
Ήσουνα εκεί όταν οι παρευρισκόμενοι στην πλειοψηφία τους χειροκρότησαν τους ΕΛΑΜίτες και φώναζαν ότι είναι περήφανοι που υπάρχουν κι αυτοί.
Ήσουνα εκεί όταν για να αποφευχθούν τα επεισόδια που άρχισαν να διαφαίνονται στην ατμόσφαιρα, οι διοργανωτές έκλεισαν άρον άρον την εκδήλωση με τον εθνικό ύμνο.
Και μη μου πεις ότι δεν είναι έτσι, μη μου πεις ότι δεν ήσουν εκεί τη συγκεκριμένη στιγμή διότι ήμουν κι εγώ εκεί.
Αμφισβητώ τα κίνητρα των περισσοτέρων που μαζεύονται ΠΛΕΟΝ εκεί έξω από το προεδρικό. Και μιλώ για τις καθημερινές συγκεντρώσεις των 200 – 300 ατόμων πλην σαββατοκυρίακου που μεταφέρεται η αγανάκτηση στον Πρωταρά και την Αγία Νάπα.
Και αμφισβητώ διότι πλέον ελάχιστοι μιλούν εκεί για τα θύματα. Οι πλείστοι αναλώνονται στην κομμουνιστική ιδεολογία του προέδρου και στο κυπριακό.
Αυτά είναι που διώχνουν Γιώργο μου τους σκεπτόμενους και τους πραγματικά οργανωμένους και όχι μόνο το ΕΛΑΜ.
Διότι πλέον τα πράγματα έχουν πάρει καθαρά πολιτική και κομματική χροιά. Κάποιοι προσπαθούν να πάρουν κέρδος από τις κινητοποιήσεις.
Γνωρίζω ονόματα, πράγματα και καταστάσεις.
Αλλά για τούτο ευθύνη έχουν και οι διοργανωτές που τους ανέχθηκαν τις πρώτες μέρες, όπως και ανέχθηκαν και το ΕΛΑΜ.
Μήπως τις ιαχές και τα συνθήματα όπως «να πεθάνει ο Χριστόφιας» ή «προδότες δολοφόνοι να πεθάνετε όλοι» τα φώναζαν μια μερίδα αγανακτισμένων ή τα έμπασε το ΕΛΑΜ;
Είναι σύμπτωση που ακριβώς το ίδιο σύνθημα φωνάζεται και στη κερκίδα του ΑΠΟΕΛ;
Λες ότι ο Χριστόφιας χειρίστηκε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ το όλο θέμα. Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει πλέον η ουσία αλλά η επικοινωνία;
Δυστυχώς αυτό συμβαίνει. Τα πάντα πλέον είναι επικοινωνιακά και όχι ουσιαστικά.
Και όσο επιμένουν κάποιοι στο επικοινωνιακό, είναι αυτοί που ωθούν τα πράγματα εκεί που πηγαίνουν.
Να βγαίνει ο καθένας να λέει λόγια εντυπωσιασμού που να χαϊδεύουν τ’ αυτιά του λαού και από εκεί και πέρα τίποτε.
Για τα υπόλοιπα άλλη ώρα, αν βρω χρόνο.
Κατάλαβες Γιώργη;
"...Σαν κουκιά μετρώ τα λόγια του καμπούρη
πίσω απ' το λευκό πανί μέσ' απ' το κιβούρι
μα όσο κι αν μετρώ κάτι περισσεύει
τρύπια η αγάπη μας και δεν μας προστατεύει..."
(Έτσι, για να θυμηθούμε: http://hlithioagrino.blogspot.com/2008/06/blog-post_12.html)
Θαυμάσιο άρθρο
Αυτό που με απασχολεί δεν είναι η έκλειψη των πολιτικών, αλλά η έκλειψη των πολιτών...
Όπως ξέρεις, αγαπητέ Γιώργο, γράφω από την ηπειρωτική Ελλάδα. Δυστυχώς, αυτοί είναι παντού οι "σοβαροί" πολιτικοί, ενός λαού που -στην Ελλάδα- εάν δεν ειχε πεινάσει, ακόμα θα τους χειροκροτούσε.
Φαίνεται πως η τάξη και το σύστημα που χαρακτηρίζουν κάπως περισσότερο από εμάς τους Κυπρίους αδερφούς μας, είναι μια λεπτή διαφορά, μέσα στην τεράστια ομοιότητα μας στη μεσογειακή απάθεια.
Η ραστώνη, ο πλαστικός ηδονικός κόρος, ο καταναλωτισμός και ο εθισμός στον πλούτο, νάρκωσαν τη διαδικασία εξέλιξης της κοινωνίας. Μια διαδικασία που -όπου έγινε- ανέπτυξε και το λαό και την αποτελεσματικότητα της διακυβέρνησης.
Γράφοντας σου από την Ελλάδα, όπου είναι πολύ πιο δύσκολη η δικτύωση και η διασύνδεση των πολιτών, εκφράζω μόνο την βαθιά μου λύπη, αλλά και μια ελπίδα: Και στην Κύπρο, όπως και στην Ελλάδα, ο αμύθητος πλούτος και η οικονομική επιτυχία που στηρίζουν και καλλωπίζουν την ομοούσια μετριότητα της εξουσίας, να πάψει να είναι ταμπού.
Το πρώτο βήμα για να φύγει ο Βασιλιάς, είναι να ρίξεις το εικόνισμα του Βασιλιά. Ο μόνος τρόπος είναι ο διαρκής και στοχευμένος καταγγελτικός λόγος κατά των συμφερόντων και των πολιτικών.
Ίσως σε άλλες χώρες, "ευρωπαϊκές" οι ποινές να είναι -άλλοτε εικονικά άλλοτε πραγματικά- ουσιαστικές. Όμως κι εκεί, ποτέ δεν φτάνουν στον πυρήνα των ενόχων, παρά μόνο εάν απειληθεί το ίδιο το κράτος. Και πάλι, υπό προϋοθέσεις.
Στην Κύπρο, η φοβερή -διακομματικά- ανικανότητα των πολιτικών σας, υπονόμευσε ριζικά, όσα έφτιαξε μια ολόκληρη γενιά.
Παλέψτε, υπερκομματικά, για μια άλλη Κύπρο. Η γενιά μας, δεν χρειάζεται άλλους διαχωρισμούς, αλλά τη διάνθιση με τα καλύτερα κάθε ιδεολογίας.
Όλοι όσοι είμαστε στα κινήματα, είμαστε ολόψυχα μαζί σας.
Γιώργος Θωμαϊδης
Μιχάλη Μιχαήλ η ουσία είναι ότι έχουμε τον πλέον ανίκανο "άνθρωπο" να μας κυβερνά. σκότωσε 13 συμπατριώτες μας και ολόκληρη την οικονομία του τόπου!
Ποιος σκότωσε ποιον θα δείξει η έρευνα.
http://otixoreuko.blogspot.com/2011/07/blog-post_22.html
Εν θα σας περάσει, σας έχουν πάρει χαμπάρι οι νούσιμοι, σε κύπρο τζιαι ελλάδα.
«Είμαι 22 χρονών και είμαι ένας αγανακτισμένος πολίτης γιατί το μέλλον της δικής μας γενιάς διαγράφεται δυσοίωνο, γιατί τούτοι οι άνθρωποι μέσα σε δύο ώρες κατέστρεψαν την οικονομία, την ισοπέδωσαν κυριολεκτικά. Τι θα πουν οι επόμενες γενιές; Άκουσα από πολλούς ειδικούς ότι μπορεί να περάσουν και δυο γενιές ώσπου να φέρει η Κύπρος τα πόδια της. Σαν πολίτες αυτής της δημοκρατίας οφείλουμε να διαφυλάξουμε τους θεσμούς της και ο ελάχιστος τρόπος είναι να συναντιόμαστε εδώ για να εναντιωνόμαστε στην πολιτική εκείνων μέσα. Όπως ο προηγούμενος ομιλητής, είμαι κι εγώ πρώην Ακελικός και με το χέρι στην καρδιά, ρε παιδιά, ζητώ συγγνώμη και απολογούμαι για ό,τι έκαμαν».
Πίστεψε με αγαπητέ Νέε ότι γνωρίζω από 1ο χέρι
Για τη στενόκαρδη πειθαρχία του οπαδού, που κουβαλάς εσύ και κάποια άλλα κομματόσκυλα.
Πιστέψτε με, μπορώ να νιώσω και να καταλάβω το φανατισμό σας, την κομματική σας αφοσίωση και κυρίως την πεποίθησή σας ότι μόνο εσείς ξέρετε.
Ότι εσείς είστε οι καλύτεροι.
Ότι εσείς αντιπροσωπεύετε τον πατριωτισμό και τον ηρωισμό.
απλά για να ξέρεις, φοίτησα κι εγώ στην εφηβεία μου στην ίδια σχολή σκέψης, παρέλασα κι εγώ κορδώνοντας σαν γύφτικο σκεπάρνι μέσα στην ατσάλινη ψευδαίσθησή μου ότι όλοι οι άλλοι εκτός από εμένα και τους συντρόφους μου, δεν ξέρουν.
Ότι όλοι οι άλλοι δεν είναι τόσοι καλοί σαν εμάς.
Ότι όλοι οι άλλοι δεν είναι τόσο πατριώτες και ήρωες σαν εμάς. Και ότι όλοι οι άλλοι παραδέρνουν μέσα στα αδιέξοδα προβλήματα, σε αντίθεση με εμάς που έχουμε τις λύσεις των προβλημάτων, στο τσεπάκι μας.
Αυτά που είπε ο 22 χρονών νέος μοιάζουν πάρα πολύ με αυτά που είπε η 18χρονη κόρη μου τη νύχτα της 13ης Ιουλίου 2011 σε κάποια συγκέντρωση των ευαισθητοποιημένων/αγανακτησμένων πολιτών.
Η θυγατέρα μου ήταν μέλος της ΕΔΟΝ μέχρι τις 06.50 της 11ης Ιουλίου 20011. Ήταν μέλος της ΦΑΣΙΣΤΙΚΗΣ ΕΔΟΝ μέχρι που ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ & ΣΙΑ δολοφόνησαν 13 συμπατριώτες μας, ΕΝΑΣ εκ των οποίων είναι 1ου βαθμού συγγενής μας.
Και τα θρασύδειλα ανθρωπάκια του καθεστώτος ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ είχαν το θράσος, αμέσως μετά την ομιλία της κόρης μου να αρχίσουν τις απειλές μέσω τηλεφώνου και με απόκρυψη αριθμού. Τόσο ηλίθιοι ήταν που χρησιμοποίησαν τα προσωπικά τους κινητά , αλλά και το σταθερό τηλέφωνο της ΕΔΟΝ.
Τόσο βλάκες ήταν , όπως και ο πατερούλης τους Χριστόφιας , που συνέχισαν τις απειλές και όλες οι κλήσεις τους μεταφέρονταν σε τηλέφωνο που δεν καταλαβαίνει από αποκρύψεις αριθμού του καλούντα.
Γι αυτό αγαπητέ ΝΕΕ βγάλε το ΣΚΑΣΜΟ γιατί ο πόνος και η οργή ξεπέρασαν κάθε όριο με την απύθμενη βλακεία και το θράσος σας.
@Ανώνυμε http://aformoloimenos.wordpress.com/
Σε διάβασα και νομίζω πως εκφράζεις νηφάλια αυτό που συζητά η κοινωνία σε μεγάλα ποσοστά. Σε ευχαριστώ που μοιράστηκες τις σκέψεις σου μαζί μας.
@ Κοράκι, καλημέρα σου. Επειδή έχει συμφωνηθεί το "πλαίσιο" αλλά υπάρχουν ακόμα λεπτομέρειες και πτυχές που μέλλουν να συμφωνηθούν, νομίζω πως δεν έγινε κάποια ανακοίνωση για να μην υπάρξουν αχρείαστες και παραπλανητικές συζητήσεις και κυρίως παραμορφώσεις.Τουλάχιστον έτσι έμαα εγώ , από εξαιρετικά καλά πληροφορημένη πηγή όμως. Και η "μη ανακοίνωση' για τους συγκεκριμένους λόγους, ήταν απολ΄λυτως ομόφωνη.
Μιχάλη μου, ο αγορητής αναφέρθηκε στην "Μακαριοκρατία".
Την Χλώρακα την αναφέρω εγώ ως ένα από τα πολλά δείγματα απαράδεκτης λειτουργίας και αντίληψης του δημόσιου βίου.
Ναι ήμουν εκεί Μιχάλη. Και όπως γράφει και ο Μικελίδης σήμερα στον Πολίτη, ένιωσα περήφανος για τους Κύπριους και το επίπεδο που έδειξαν. Το ΕΛΑΜ είναι ένα περιθώριο, εξαιρετικά επικίνδυνο, το οποίο ουδείς έχει αποπειραθεί να αναλύσει σε βάθος. Και εννοώ από τους πολιτικούς ουδείς, γιατί η ανάλυση, καταλήγει στο συμπέρασμα της δικής τους ανεπάρκειας. Ωστόσο έχει υπάρξει κατά καιρούς εξαιρετική αρθρογραφία, από πένες που υπηρετούν τη σκέψη και όχι τις κομματικές ντιρεκτίβες.
Να σε κάνω τώρα...μπαρούτι;
Ποια η διαφορά μεταξύ ενός δεκαπεντάχρονου που σηκώνει τη γροθιά υπό το κόκκινο λάβαρο με τον άλλο που σηκώνει το χέρι-όχι ναζιστικά όπως ψευδώς λέτε- αλλά με τα δάχτυλα κολλημένα στην ορθόδοξη αγία τριάδα"; Για μένα καμία. Γιατί (για μένα) η "ιδεολογικοποίηση" των νεαρών ανθρώπν είναι φασισμός όποιο και αν είναι το ιδεολογικό πρόσχημα.
Για τα περί επικοινωνίας που γράφεις Μιχάλη, θα με συγχωρέσεις, αλλά μιλάς απλοϊκά. Σε παραπέμπω στην σημερινή εξαιρετική ανάλυση του Διονύση Διονυσίου στον Πολίτη που με καλύπτει-και σε αυτό το ζήτημα-απολύτως, για να μην το κουράζω το θέμα εγώ εδώ.
@Αγρινό μου, Αχ και βάχ. Το θυμάμαι. Και σου είχα σχολιάσει:
Τα σέβη μου Αγρινέ. Τα σέβη μου. Εύγε.
@Γιώργο Θωμαΐδη, σε ευχαριστώ για την πολύ καλή και ζεστή -επί της ουσίας- παρέμβαση. Θα παρατηρήσω μόνο, πως ενώ υπάρχουν κάποιες ομοιότητες μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, υπάρχουν και τεράστιες διαφορές. Δεν θέλω να ανοίξω άλλη -επι μέρους συζήτηση- αλλά, το εργασιακό ήθος των Κυπρίων δεν έχει καμία σχέση με την περί εργασίας αντίληψη των νεοελλήνων. Αυτό που έχει συμβεί, πέρα από την τραγωδία των οικογενειών, συγγενών και φίλων που μετρούν νεκρούς και απίστευτη οδύνη, υπάρχει μία αδιανόητη οπισθοδρόμηση στην οικονομία και στο επίπεδο της καθημερινής ζωής, που προσβάλλει βάναυσα τους χιλιάδες ανθρώπους που ζουν εδώ και που στην τελική, αυτή έχτισαν και δημιούργησαν αυτό το επίπεδο με την αποτελεσματική τους δουλειά.
@Νέε, σήμερα λίγο νωρίτερα σημείωνα στο facebook:
"Anders Behring Breiviks: Χρι-στι-α-νός, Ακρο-δε-ξιος, Ε-θνι-κι-στής. Από τις αγαπημένες του ταινίες: Οι "300". Ας το επαναλάβουμε: Χρι-στι-α-νός, Ακρο-δε-ξιος, Ε-θνι-κι-στής. Και μετά, ξανά, ξανά και ξανά. (κάποια στιγμή όμως, πρέπει να συζητήσουμε σο-βα-ρά το δηλητήριο της οποιασδήποτε κατήχησης θρησκευτικής ή πολιτικής σε πάρα πολύ νεαρές ηλικίες)."
Ελπίζω, να σε καλύπτω κάπως.
@Ανώνυμοι 24 Ιουλίου 2011 10:12 π.μ και 24 Ιουλίου 2011 10:34 π.μ.
Ευχαριστώ για τις παρεμβάσεις. Έχω να παρατηρήσω μόνο, πως αν δεν δούμε το τι συμβαίνει έξω από τα κομματικά λάβαρα, δεν θα κάνουμε κανένα βήμα μπροστά.
Στον τελευταίο Ανώνυμο όμως, έχω να πω να διαγράψει τη φράση "βγάλε τον σκασμό" γιατί είναι επιεικώς απαράδεκτη και δεν διαφέρει σε τίποτα με τη νοοτροπία που επιδιώκει να καταδικάσει. Όσοι γνωρίζουν έστω τα απλά και βασικά της παιδαγωγικής, γνωρίζουν αυτόματα πως η πρόθεση ενός νέου ανθρώπου είναι πάντα αγαθή. Κάποιοι άλλοι πατάνε σε αυτή και την αλλοτριώνουν.
@ politispittas
Με δεν είναι μόνο η μακαριοκρατία Γιώργη μου, είναι και η Γιωρκατζιοκρατία και η ΕΟΚΑκοκρατία.
Αλλά αυτά δεν τα αγγίζουμε…
Δεν έχει σημασία ποιος αναφέρθηκε στη Χλώρακα. Σημασία έχει ότι κάποιοι από τους κύκλους που μαζεύονται έξω από το προεδρικό έχουν ξεχάσει πολλά άλλα πράγματα για ευνόητους λόγους.
Διάβασα και τους δύο που μου ανάφερες, υπάρχουν σημεία που συμφωνώ και σημεία που διαφωνώ.
Όσον αφορά το ΕΛΑΜ και τους περιθωριακούς θα σε θυμίσω ότι κάποιοι κάπου κάποτε έφασκαν και αντίφασκαν σε αυτό το θέμα ή σε άλλα παραπλήσια.
Ξέρω ότι αυτό που γράφεις ότι θα με κάνεις μπαρούτι δεν το εννοείς διότι ξέρεις ότι δεν έχω τέτοια ιδιότητα.
Μόνο που θα πω ότι ο παραλληλισμός σου είναι ατυχής.
Βλέπω ότι σ’ αυτό (και σε άλλα) η διαλεκτική σου σκέψη σταματά και μετατρέπει τα πάντα σε ίσα κι όμοια. Πλήρης ισοπέδωση για να φανεί ότι εμείς που λέμε το Α ή το Β διαφέρουμε…
Έχουμε μέλλον σ’ αυτό τον τόπο.
Μου κάνει εντύπωση πάντως που λες ότι οι ΕΛΑΜίτες δεν υψώνουν το χέρι ναζιστικά αλλά με τα τρία δάκτυλα κολλημένα στην ορθόδοξη Αγία Τριάδα!
Με άλλα λόγια είναι μια παραλλαγή του ναζιστικού χαιρετισμού.
Όμως τι έχεις να πεις που η πλειοψηφία των συγκεντρωμένων έξω από το προεδρικό σηκώνουν τα χέρια με τον ίδιο τρόπο;
Μήπως όλοι αυτοί ανήκουν στο ΕΛΑΜ;
Δεν μιλώ καθόλου απλοϊκά στο θέμα της επικοινωνίας.
Επαναλαμβάνω, όταν αναγάγουμε τα πάντα σε θέμα επικοινωνίας αφήνουμε την ουσία.
Μέλημα μας είναι πώς θα παρουσιάσουμε ακόμα και το μεγαλύτερο κακό ως κακό. Είναι θέμα διαχείρισης δηλαδή, του πώς περνούμε μια άποψη μέσα στον κόσμο.
Φίλε Γιώργο, γράφω από τις διακοπές μου, για να σ' ευχαριστήσω για τους προβληματισμούς που μας προσφέρεις και τη γόνιμη σκέψη, που είτε αρέσει είτε όχι, είναι εκεί για ανοιχτή συζήτηση.
Δημοσίευση σχολίου