Εκκλησιαστικό: Σε εκείνα τα γκρίζα χρόνια της δικτατορίας στα οποία μεγαλώσαμε, στα σχολεία μαθαίναμε για τον Ιησού, που ενέπνευσε-έλεγε το μάθημα- μια νέα θρησκεία που ήθελε να δώσει όνειρο και δύναμη στους καταφρονεμένους για να κάνουν τη ζωή τους καλύτερη. Έτσι μας το μαθαίνανε τότε, αργότερα καταλάβαμε πως εννοούσανε την ουράνια ζωή και όχι τούτην εδώ. Αλλά, μας μάθανε και άλλα πράγματα που αφορούν στα επίγεια. Μας είπαν, ή τουλάχιστον έτσι τα καταλάβαμε, πως η νέα για τότε θρησκεία, ήθελε να υποτάξει την μεγαλομανία, τον κομπασμό, την έπαρση, τη φιλαυτία, τον ναρκισσισμό, την εξουσιολαγνεία. Και πως τουλάχιστον οι επίσημοι εκπρόσωποι της πρέπει λέει να είναι ταπεινοί και να επιβιώνουν από το έλεος των πιστών μόνο, γιατί ανάγκες πολλές δεν έχουν ως πνευματικοί άνθρωποι που είναι.
Και καθώς έβλεπα τις ειδήσεις και μάθαινα τα διάφορα περί φορολόγησης της εκκλησίας, για άλλη μία φορά, απόρησα ο βλαξ με την εικόνα των Ιεραρχών με τις μαύρες τις κουρσάρες και τον οδηγό μπροστά και αναρωτιόμουν πως κάθε μια κουρσάρα από δαύτες, θα μπορούσε να θρέψει οικογένειες που πένονται, να σπουδάσει παιδιά που διψούν για γνώση αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα, να θεραπεύσει αρρώστους που αδυνατούν να γιατρευτούν από το ανάπηρο «σύστημα» υγείας του τόπου μας, να ενισχύσει Καταφύγια Ζώων που λειτουργούν από την αυτοθυσία απλών ανθρώπων.
Αναρωτήθηκα επίσης ξανά, για την απίστευτη βλάβη που έχει συντελεστεί στο μυαλό πολλών ανθρώπων, που αντί να εξεγείρονται και να σκανδαλίζονται, καμαρώνουν στη θέα των χρυσοποίκιλτων αμφίων, των εντός βαρέων πολυτελών οχημάτων εκπροσώπων της «ταπεινότητας και της αγάπης» και της πεισματικής άρνησής τους να έχουν την μεταχείριση που έχει ο κάθε πολίτης και το κάθε οργανωμένο σχήμα της κοινωνίας, καταβάλλοντας χωρίς καμία συζήτηση τους φόρους.
Στην παρούσα συγκυρία μάλιστα, είχα την ψευδαίσθηση πως αυτό θα συνέβαινε αυτοβούλως με εφαλτήριο την αγάπη και την ταπεινότητα σε καιρούς ιδιαιτέρως δύσκολους. Ματαιότης ματαιοτήτων βεβαίως βεβαίως μια τέτοια προσδοκία, καθώς η λεγόμενη «τρέλα του μεγαλείου» είναι ανίατη ασθένεια και αν χτυπήσει, δεν την θεραπεύει ούτε Κυρίου θαύμα.
Καθεδρικό: Με πρωτοβουλία της επιτροπής αγώνα κατά της ανέγερσης του Καθεδρικού ουρανοξύστη στην Παλιά Λευκωσία, την Δευτέρα 17 Μαΐου 2010 στις 7:30μ.μ. στο Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας ( Οδός Νικηφόρου Φωκά 40) θα διεξαχθεί Ανοιχτή συζήτηση με θέμα « Καθεδρικός ναός στην εντός των τειχών Λευκωσία;».
Εισηγητής θα είναι ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου κος Σωκράτης Στρατής.
Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά δημόσια, η μελέτη που εκπονήθηκε, μετά από πρόταση του ΕΤΕΚ, από τρεις ακαδημαϊκούς για την ανέγερση του Καθεδρικού ναού στην παλιά Λευκωσία.
Εξ όσων μαθαίνω, έχουν προσκληθεί όλοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι για να εκθέσουν τις υπέρ και κατά της ανέγερσης απόψεις τους. Υποθέτω θα έρθουν καθώς είναι , ή πρέπει να είναι, οι υπηρέτες των συμφερόντων των Πολιτών και οι ακοίμητοι φύλακες του Δήμου κατά των βουλών και επιβουλών κύκλων ισχυρών που αδιαφορούν και για την ίδια την ιστορία. Έτσι δεν είναι κύριοι Σύμβουλοι;
Μαθαίνω ακόμα πως η Επιτροπή, προς τιμήν της, προσκάλεσε και την Αρχιεπισκοπή να εκθέσει δικές της θέσεις, ώστε οι Πολίτες που θα παρευρεθούν να σχηματίσουν αβίαστη και αντικειμενική άποψη. Υποθέτω –ξανά- πως η Αρχιεπισκοπή, κινούμενη σε κλίμα διαφάνειας και δημοκρατίας, τιμώντας τους πολίτες, θα στείλει κάποιον εκπρόσωπο της.
Christofias What???? : Ε ναι, από την ημέρα που έγινε εκείνη η σουρεαλιστική «επίσκεψη» στο σπίτι του Μπιν Λάντεν…συγνώμη, του δικηγόρου κου Ξενοφώντος , βαρέθηκα να με ρωτάνε «μα τι είναι αυτό το Χριστόφιας Ουότς;»
Θυμάστε την κλασική πια ρήση του μακαρίτη Andy Warhol για τα 15 λεπτά διασημότητας που δικαιούται ο πάσα ένας;
Τον δικαιώσαμε λοιπόν.
Πέρα όμως από τις πλακίτσες, θα πω τούτο και το εννοώ:
Το διαδίκτυο ειδικά σε επίπεδο ιστολογίων ήταν είναι και πρέπει να συνεχίσει να είναι απολύτως αυτορρυθμιζόμενο.
Η οποιαδήποτε εισαγγελική παρέμβαση και ακόμα περισσότερο η οποιαδήποτε καταδίκη και φίμωση ιστολογίου, δημιουργεί ένα εξαιρετικά, μα εξαιρετικά επικίνδυνο δεδικασμένο, που η όποια εξουσία, ανά πάσα στιγμή μπορεί να χρησιμοποιήσει για να περιορίσει όσους την ενοχλούν. Αν κατά του συγκεκριμένου ιστολογίου είχαν κάνει μηνύσεις όσοι κατά καιρούς έχουν γίνει εκ μέρους του αντικείμενο σπίλωσης, χλευασμού, ύβρεως κλπ, (μεταξύ των οποίων και ο γράφων) τότε, οι μηνύσεις θα ξεπερνούσαν αριθμητικά κατά πολύ όσους το γράφουν και το διαβάζουν μαζί.
Οι εξουσίες, είναι εκ φύσεως ανάλγητες ακόμα και αν «συμφωνούμε» μαζί τους.
Δεν υπάρχει λόγος να τις εξοπλίζουμε περισσότερο, δεν το έχουν ανάγκη καμία.
Σκυλάδικο: Κάθε μέρα, πάω στο σκυλάδικο. Είναι από τις πιο ωραίες βόλτες στη Λευκωσία, κάπου σε μια αλάνα όχι μέσα σε πάρκο αλλά εκεί που συναντώνται δυο πάρκα. Μαζεύονται λοιπόν εκεί, κάθε μέρα, ωραίοι άνθρωποι με τους τετράποδους συντρόφους τους, που έχουν ανάγκη να τρέξουν, να παίξουν με τους φίλους τους, να κάνουν τις ανάγκες τους.
Στα 10 σκυλάκια, τα 9 έχουν κυριολεκτικά σωθεί την τελευταία στιγμή από τον θάνατο. Έχουν μαζευτεί από κάδους σκουπιδιών καθώς πετάχτηκαν από δίποδα ανθρωποειδή ανάξια και για γιαούρτωμα, έχουν βρεθεί σε δρόμους τυλιγμένα σε πλαστικές σακούλες και δεμένα, έχουν παρθεί από τα λίγα καταφύγια Ζώων που συντηρούν με κόπο και υστέρημα κάποιοι άνθρωποι που τιμούν την υπόστασή τους.
9093607: Σταματήστε για λίγο το διάβασμα της Στήλης και κάντε τώρα μια κλήση σε αυτόν τον αριθμό. Αυτόματα, θα έχετε δωρίσει 1 ευρώ και 71 σεντς στη Φωνή για τα Ζώα της Κύπρου και ειδικά το Καταφύγιο Σκύλων Λεμεσού Sirius που έχει τεράστια και κρίσιμη ανάγκη. Τα χρήματα, με απλά λόγια θα βοηθήσουν δραστικά στη διάσωση πολλών ζωών που κάτω από τις παρούσες συνθήκες δεν μπορούν να συντηρηθούν.
David Cameron & Nick Clegg: Όσοι τους είδαν στην κοινή συνέντευξη τύπου που έδωσαν τις προάλλες στον κήπο της Downing Street θα πρέπει να δάγκωσαν το χειλάκι τους. Ανεξάρτητα από την πολιτική, στην οποία ο κάθε ένας μπορεί να συμφωνεί ή να διαφωνεί, το επίπεδο του νέου ηγετικού Βρετανικού διδύμου, το αβίαστο χιούμορ, η γλώσσα σώματος, η παιδεία, κάνουν τους δικούς μας να μοιάζουν με ξεχαρβαλωμένες μαριονέτες ενός θεάτρου προ αιώνων ξεπεσμένου. Οποία θλίψις…
Το ανέκδοτο της ημέρας: Μέτρα κατά της διαφθοράς, προτίθεται να λάβει ο Σύλβιο Μπερλουσκόνι.
Εμείς του 60 οι εκδρομείς: «Χρονιές, με αίμα και φωτιές / και Χούντας κι Ιουλιανές/,
και της μεταπολίτευσης φωνές, /αυτού του συρφετού, του δημοκρατικού /του νέου εγωισμού, εμείς. Εμείς το εμφυσήσαμε το νέφος / που εντός του επωάσθηκαν όλοι αυτοί,/ εμείς με τις αιώνιες τις δυσθυμίες μας / με το κενό και με το αμφισβητώ/
σαν πετρωμένοι μέσα στο καθιστικό / να ζεις τον θάνατό σου, /για τους άλλους, δεν έχει τέτοιο επάγγελμα εδώ, /δεν έχει πια τραγούδι θεϊκό.»
Οδυνηρός Σαββόπουλος, ωραίος ποιητής, αληθής ο λόγος ακούγεται πια ως προφητικός επικήδειος για μια Ελλάδα ξεθεμελιωμένη.
Αν υπάρχουν υλικά για το αύριο; Θα δείξει…
ΥΓ: Έψαχνα για την καθιερωμένη φωτογραφία που σχολιάζει με τον τρόπο της τα όσα γράφω. Τελικά, κατέφυγα σε αυτήν που είδατε πιο πάνω, καθώς συμβολικά απεικονίζει τον μοναχικό "μουζικάντη" σε ένα γκριζόμαυρο περιβάλλον τη στιγμή που αρχίζει να χύνει το χρυσό χρώμα του από το εσωτερικό της τρομπέτας του. Τον "πέτυχα" στη γέφυρα του Καρόλου στην Πράγα τον περασμένο Δεκέμβριο, έπαιζε με άλλον έναν (κόντρα μπάσο) εξαιρετική road country με θαυμάσια αφομοιωμένα στοιχεία κεντροευρωπαϊκής jazz. Αγόρασα επί τόπου ένα cd τους, το παρουσίασα πριν κάποιον καιρό στο ραδιόφωνο και άρεσε ή μάλλον ενθουσίασε αρκετούς ακροατές. Από όσες πόλεις έχω πάει, η Πράγα είναι αυτή στην οποία θέλω να γυρίσω πολλές φορές, εκτόπισε από την καρδιά μου και τη Φλωρεντία. (λίγο).
15 σχόλια:
Ta eipes ola ena pros ena.
Gia to zitima me to internet exeis dikio an kai ayta ta athlia ypokeimena einai gia ta mpaza o Drousiotis malakia ekane, tous ekame diasimoys apo ti mia mera stin alli. Egw eimai ena paradeigma poy den tous iksera kai toys ematha twra, piga eida ki efrixa. Alla i ousia einai osa les. An mpoune mia fora mpatsoi kai eisagelies sto internet kai sta blogs kaikame.
Apo Agglia mporw na tilefwniso gia to shelter?
Bravo gia tin Epitropi kata tou Kathedrikou!!!
Εξαιρετικό άρθρο, όπως πάντα...
Ο τίτλος ταιριάζει τέλεια με τη θλιβερή επικαιρότητα. Ίσως, το πιο ευχάριστο, να είναι η πρωτοβουλία πολιτών κατά της ανέγερσης του "Καθεδρικού ουρανοξύστη" στην Παλιά Λευκωσία. Όσο για τη φορολόγηση της εκκλησίας, κανείς δεν περιμένει να τολμήσει η κυπριακή κυβέρνηση να το παλέψει μέχρι τέλους, γι αυτό αναρωτιέμαι για ποιο λόγο γίνεται τώρα όλη αυτή η αναστάτωση...
Και ναι, υπάρχουν υλικά για το αύριο στην Ελλάδα, αν αξιοποιηθούν σωστά μέσα στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται και αν δοθεί προτεραιότητα σε αυτά τα παιδιά με τα όνειρα που άρχισαν να βλέπουν τη μετανάστευση ως τη μόνη διέξοδο...
Σε ευχαριστώ φίλη Λεμέσια για την επίσκεψη και το σχόλιο.
Μαι, η πρωτοβουλία των Πολιτών για το θέμα του Καθεδρικού είναι εξαιρετική και όπως πάντα, κάποιοι έχουν κοπιάσει ιδιαίτερα για να συγκροτηθεί και να λειτουργήσει.
Κατά τα άλλα περιμένω με περιέργεια να δω κάποιους από τους δραστήριους στο πληκτρολογείν στην δημόσια συζήτηση για το θέμα τη Δευτέρα. Περιμένω δηλαδή με περιέργεια να δω ΑΝ θα φανούν. Γιατί η πρωτοβουλία δεν φοράει κανένα κομματικό καπελάκι.
Κύριε Πήττα οι συνήθεις σχολιαστές σας που είναι; Να υποθέσω πως η ανεξαρτησία της γνώμης σας ενοχλεί τελικά όλους;
Χριστοφής Χ.
Να προσθέσω πως συμφωνώ σχεδόν σε όλα με όσα γραφετε με δύο μικροδιαφορές:
α)αν ο Καθεδρικός ας πούμε ήταν "σεμνός" δηλαδή δεν είχε 9 μέτρα ύψος κλπ ίσως θα μπορούσατε να το δείτε με...συμπάθεια; και β) Το Χριστόφιας Ουότς είναι μεν "μπλογκ" αλλά δεν φέρετε ως μπλογκ δεν είναι δηλαδή η προσωπική σελίδα του Γιαννή ή του Κωστή αλλά μια σελίδα ομάδας οργανωμένης που ίσως εμπίπτει στο ορθότατο που είχατε πει (γράψει) στο παρελθόν για ιστοσελίδες Φορέων που εξωθούν σε ακρότητες.Δεν είμαι ούτε εγώ σίγουρος, τη γνώμη σας θα ήθελα.
ο προηγούμενος, Χριστοφής.
Χαίρε φίλε Γιώργο--
Εκκλησιαστικό: Μα είναι ποτέ δυνατόν μια τόση πασιφανής υποκρισία να μην μεταφράζεται σε δημόσια κατακραυγή; Είναι ποτέ δυνατόν αυτοί οι ρασοφόροι οπαδοί του μπίζνες και του κεφαλαίου να έχουν έστω και την παραμικρή απήχηση στην κοινωνία; Ένα παρακράτος είναι όλοι τους με την ανοχή μάλιστα των συμπολιτών μας.
Θυμάμαι την γιαγιά μου που πήγαινε στην μικρή εκκλησία του χωριού κάθε πρωί και κάθε βράδυ διάβαζε κάτι από την Βίβλο. Είχε τρία φουστάνια--δύο καθημερινά κι ένα "καλό"--που ήταν όλα μαύρα (τόσους θανάτους κουβαλούσε). Από κείνη έμαθα για την αγάπη, την ευσπλαχνία, και τον πόνο που γυρεύει ένα χέρι να κρατηθεί.
Στο εξωτερικό γνώρισα ένα μουσουλμάνο γέρο που μου την θύμιζε. Προσευχόταν πέντε φορές την ημέρα και κακό λόγο δεν άκουγες από το στόμα του για κανένα.
Αυτοί οι άνθρωποι χάνονται ένας ένας και το μόνο που μένει είναι ό,τι χειρότερο από το κατασκεύασμα που λέγετε θρησκεία. Όση αγάπη έχει μείνει στον κόσμο είναι κατά κανόνα στον αντίποδα της θρησκείας.
Για τα υπόλοιπα να πω μόνο πως με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο.
να 'σαι πάντα καλά.
Α.
@Cyprus Republic...παρότι πρώτο το σχόλιο σου, όταν μπήκα νωρίτερα, είδα μόνο της Λεμέσιας, και σε "αγνόησα". Συγνώμη, και σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Δεν έχω ιδέα αν μπορείς να τηλεφωνήσεις από Αγγλία για το Καταφύγιο, προσπάθησε με το 00357 μπροστά και μετά με τον αριθμό που αναφέρω στο κείμενο. Ίσως δουλεύει και έτσι.
@ Χριστοφή Χ, οι...συνήθεις σχολιαστές; Σιγά σιγά! έχουμε μέρες!
Για τα ερωτήματα σου θα επανέλθω λίγο αργότερα-είμαι στο ραδιόφωνο τώρα.
@Χριστοφής Χ, για τον Καθεδρικο, το ζήτημα δεν είναι διόλου μόνο το θέμα μεγέθους ή μορφολογίας.
Το πιο σημαντικό, είναι πως θα πρέπει η παλιά πόλη, να γίνει ζώνη απόλυτα προστατευμένη από νέες οικοδομές, νέα κτήρια, ανεξάρτητα από τι αρχιτεκτονικό ρυθμό έχουν. Η παλιά πόλη, πρέπει να φροντιστεί για να δείξει τον ιστορικό της χαρακτήρα, στο πρότυπο των αντίστοιχων γειτονιών της υπολοιπης Ευρώπης.
Αναφορικά με το Χριστόφιας Ουότς. Καταλαβαίνω απόλυτα τι λέτε. Ωστόσο φοράει το ένδυμα του μπλογκ και ας μην έχει καμία απολύτως συμπεριφορά τέτοια. Δεν κάνουν ποτέ ας πούμε διάλογο με τους σχολιαστές και, είναι χαρακτηριστικό πως δεν ανήκουν-συνειδητά- στην "κοινότητα των μπλόγκερς" εφ όσον ποτέ δεν έρχονται φιλικά σε άλλα μπλογκς να σχολιάσουν και να συζητήσουν. Δυστυχώς, έχουν μόνο κάποιους που συμφωνούν απόλυτα μαζί τους και όλοι οι άλλοι είναι απλα εχθροί, προδότες, τουρκόσποροι κλπ.
Όμως, θα επιμένω στη θέση μου. Το διαδίκτυο πρεπει να μείνει ανέγγιχτο από αστυνομίες και εισαγγελίες και δικαστικές παρεμβάσεις.
Χαίρε και εσύ φίλε Αντιφωνητή.
Τι ωραία κατάθεση που έκαμες. Αλλά το επιστέγασμα σου κορυφαίο και πυκνο:
" Όση αγάπη έχει μείνει στον κόσμο είναι κατά κανόνα στον αντίποδα της θρησκείας."
Τι άλλο να πει κανείς;
Eκκλησιαστικό:Παρ'ολη την εμπλοκή μου στο θέμα του Καθεδρικού Ναού στη Πάφο και τις απόψεις μου για το θέμα έχω την εντύπωση ότι και να κάνουμε,απο την στιγμή που ενέκυψαν οι δημοτικοί σύμβουλοι,μπορεί να αποβεί σε αδιέξοδο.Ομως το μήνυμα πρέπει να πάει δυνατό στην Εκκλησία:ότι μιά μεγάλη μερίδα πολιτών δεν θέλουν τον Ναό.Οι επιστημονικοί φορείς αρκούνται στις χαλαρές ανακοινώσεις και δεν ασκούν ουδόλως καμμιά επιρροή.ΕΤΕΚ,ΣΑΚ,ΣΠΜΑΚ και λοιποί παραμένουν διακοσμητικά στοιχεία που άρχησαν να με ενοχλούν.Αν τα καταφέρω θα είμαι εκεί αύριο.
Χριστόφκιας Ουάτς:Το γεγονός ότι δεν μπαίνουν σε διάλογο με κανένα άλλο μπλόκερ αυτό είναι χαρακτηριστικό του ατόμου ή των ατόμων που κρύβονται πίσω απο την ανωνυμία.Η αστυνομία τις προάλλες "συνέλαβε" στη Πάφο κάποιο Σέρτη ο οποίος θεωρείται ο"εγκέφαλος".
Νομιζω πως συμφωνω σε ολα, σε αυτη την αναρτηση !
Skorpion,
Πως το 'πάθες;
Έστω και καθυστερημένα θα καταθέσω τη διαφωνία μου σχετικά με την ελευθερία των μπλογκς. Πιστεύω ότι πρέπει να ισχύει ότι και στις υπόλοιπες μορφές επικοινωνίας. Αν η κατα πρόσωπο εξύβριση είναι ποινικό αδίκημα τότε πρέπει να ισχύει και για τα μπλογκς. Το ίδιο και για ότι αποτελεί λίβελλο. Γιατί τα μπλογκς να λειτουργούν διαφορετικά;
Σίγουρα η ελευθερία της γνώμης πρέπει να προστατεύεται αλλά το "ο Μαγάριος είναι πουτάνα και κωλοσφογγάριος" είναι γνώμη; Αν βρίσω τη μάνα κάποιου είναι ελευθερία; Αν γράψω στο μπλογκ μου ότι είδα τον Πίττα να κάμνει τη χ παρανομία?
νεοπαγανιστη πηττα γιατι δεν λες την αληθεια στους επισκεπτες του μπλογκ?παραδεχτου οτι δεν σε νοιαζει το οτι ο ναος μπορει να αλλαξει τον ηδη αχρηστο χαρακτηρα της πολης.σε νοιαζει μονο να μην γινει ο ναος,αυτο σε εβαλε να κανεις ο ο μασονος ρασιας.τα ξερουμε νεοπαγανιστη.γιατι δεν απαιτεις ομως να φυγουν και τα ντεπεναμς απο την ληδρας?δεν εχουν αλλοιωσει την πολη?τα ξενοδοχεια της αμαθουντας.εμφανης ο νεοπαγανιστικος σου σκοπος.
Δημοσίευση σχολίου