Στήλη Άλατος

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.

Συντονιστείτε τώρα στους 107, 6

Κινούμενη Άμμος. Κάθε Σάββατο 6-8 μ.μ στον 107,6 ή στο : www.1076.eu Στο shoutbox, το συζητάμε ζωντανά! Από τον Bach στον Dylan και από τον Beethoven στους Beatles και τους Felice Brothers,όλα είναι Μουσική 107.6 ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2010

Η EuroCHEAPria και ο Κυπριακός Παραλογισμός…

Ορθά είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πως η "Κύπρος δεν είναι Ελλάδα" –αναφερόμενος στην Οικονομία...

«Όχι ακόμα…» θα προσθέταμε, διατηρώντας την καλοπιστία μας.

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή και, τα συμπεράσματα δικά σας:

Η Eurocypria ξεκίνησε μια φορά κι έναν καιρό, στις αρχές της δεκαετίας του 90 ως θυγατρική των Κυπριακών Αερογραμμών (70% κρατική περιουσία) ως εταιρία χαμηλού κόστους με στόχο την εξυπηρέτηση ναυλωμένων πτήσεων για την τόνωση του Κυπριακού τουρισμού.

Δηλαδή, για να φέρνει ξένους στην Κύπρο με τα λεγόμενα Charters.

Στη λογική αυτή, νοικιάστηκαν αεροσκάφη και προσελήφθησαν υψηλού επιπέδου πιλότοι αλλά, με τις μισές σχεδόν αποδοχές από τους συναδέλφους τους των Κυπριακών Αερογραμμών.

Οι οποίοι, με το που έγινε η πρώτη πτήση της Eurocypria κατέβηκαν σε απεργία, όπως θα θυμούνται αρκετοί. Και η απεργία έγινε, γιατί έβλεπαν τότε οι άνθρωποι των Κ.Α. πως το εγχείρημα θα κατέληγε σε έναν άρρωστο αλληλοκανιβαλισμό των «δύο» εταιριών.

Όπως είναι γνωστό δεν πέρασε μεγάλο διάστημα για να αρχίσει η Eurocypria να λειτουργεί ανταγωνιστικά εξάγοντας Κύπριους τουρίστες σε προορισμούς που οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν προσέγγιζαν.

Η επόμενη φάση έρχεται όταν από «χαμηλού κόστους» η εταιρία μετατρέπεται σε «φαγάνα».

Απολύονται οι ξένοι πιλότοι, γίνεται η λεγόμενη «Κυπροποίηση» και με το όνομα Eurocypria έχουμε πλέον τις Κυπριακές Αερογραμμές Νο2…

Και αίφνης, χωρίς κανένα πρόσχημα στην Κύπρο (την κατεχόμενη και μισή) έχουμε δύο εθνικούς αερομεταφορείς, που λειτουργούν ανταγωνιστικά και τρώνε η μία τις σάρκες της άλλης και οι δύο μαζί την τσέπη εκείνου του ταλαίπωρου του φορολογούμενου. Αλλά αυτό είναι ακόμα η αρχή.

Διότι έρχεται πλέον το κράτος, εν τω σωτηρίω έτος 2006 και…αγοράζει με κάποιες δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ την Eurocypria υπό τον Κοινοτικό όρο πως θα λειτουργεί «ανταγωνιστικά».

Τι αγόρασε το κράτος;

Κατά πως μου λένε, απλά μια σφραγίδα και αέρα κοπανιστό γιατί η εταιρία δεν έχει ιδιόκτητα αεροσκάφη, ούτε ιδιόκτητα γραφεία.

Εύλογο, αφού οι εταιρίες Charter δεν αγοράζουν αλλά ναυλώνουν αεροσκάφη.

Μόνο που πια, δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος ύπαρξης αυτής της εταιρίας.

Στην αγορά, έχουν μπει μεγάλες εταιρίες χαμηλού κόστους από το εξωτερικό , οι μεγάλοι ξένοι Ταξιδιωτικοί Πράκτορες δημιουργούν τα δικά τους Charters και η Eurocypria σε ελεύθερη πτώση φτάνει στο 2008 με κάπου 12.000.000 ευρώ ζημιά και 24.000.000 ευρώ ζημιά το 2009.

Να πούμε για τον τεράστιο δανεισμό στον οποίο κατέφυγε λοιπόν προ διετίας χωρίς Κρατικές Εγγυήσεις και με πλήρη παράκαμψη της νομιμότητας που προβλέπει την έγκριση της Βουλής;

Να πούμε για τον απόλυτο παραλογισμό της με το στανιό συντήρησης μιας προβληματικής εταιρίας που τραυματίζει έντονα τις Κυπριακές Αερογραμμές;

Να πούμε πως όταν η Iberia και η British Airways συγχωνεύονται για να επιβιώσουν…πως όταν η KLM και η Air France όπως και η Lufthansa με την Austrian Airlines αλλά και η Ολυμπιακή με την Aegean κάνουν το ίδιο…η χρηματοδότηση της Eurocypria με…35.000.000 ευρώ από τον κρατικό κορβανά, δηλαδή την τσέπη όλων ημών συνιστά πρόκληση; Σκάνδαλο; Έγκλημα; Τι;

Το μόνο βέβαιο είναι πως έτσι και οι δύο εταιρίες ωθούνται στην κατάρρευση.

Και σε αυτό το σημείο, υπάρχει ένα ερώτημα:

Ποιος-ποιοι εξυπηρετούνται από μία πιθανότητα κατάρρευσης τόσο των Κυπριακών Αερογραμμών όσο και της Eurocypria; Ελπίζω να μην χρειαστεί να μάθουμε…

Σε αυτά τα συμπεράσματα-περί κατάρρευσης- κατέληξαν και οι συντεχνίες των εργαζομένων στις Κ. Αερογραμμές.

Ε, δεν πειράζει, φαντάζομαι θα είναι…άσχετοι οι άνθρωποι.

Όπως και παντελώς άσχετος θα πρέπει να είναι ο κος Ρήγας Δογάνης εκ των κορυφαίων στον ευρωπαϊκό χώρο για τις Αερομεταφορές, Σύμβουλος της Ε.Ε. στο θέμα, Καθηγητής και υπεύθυνος της περί Αερομεταφορών έδρας του Cranfield Institute of Technology ο οποίος κατέληξε ακριβώς στα ίδια συμπεράσματα μετά από εξαντλητική μελέτη. (Αναζητήστε το όνομα του κου Δογάνη στο Google στα αγγλικά, για να πάρετε μια μυρουδιά του ειδικού βάρους που έχει) .

Και βέβαια, τα 35.000.000 είναι η αρχή.

Γιατί, οσονούπω θα χρειαστούν κι άλλα.

Αυτά που μόλις εγκρίθηκαν –κατά παράβαση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αυτό θα φέρει επιπρόσθετο κόστος- μόλις που καλύπτουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις.

Και μέσα σε όλο αυτό το χαρωπό και…ορθολογικό τοπίο, και καθώς ακόμα δεν είχε στεγνώσει το μελάνι την περασμένη εβδομάδα όταν έγραφα για το ρεζιλίκι της πιθανής ακύρωσης του Φεστιβάλ Κύπρια, μένω εμβρόντητος όταν διαβάζω πως ο Υπουργός Οικονομικών χαρακτήρισε σε δήλωσή του το Μέγαρο Πολιτισμού…έργο βιτρίνας και θα προσπαθήσει και πάλι να το αναστείλει…!

1ον: Αυτή η δήλωση έρχεται σε κατάφορη αντίθεση της εξαιρετικά πρόσφατης δήλωσης του Προέδρου της Δημοκρατίας πως το εν λόγω ουσιαστικό έργο υποδομής (και όχι βιτρίνας) θα ολοκληρωθεί επί των ημερών του.

2ον : Ακόμα πιο παλαβό…Το έργο πέρασε ήδη στους κρατικούς προϋπολογισμούς του 2010 και μάλιστα εγκρίθηκε ομόφωνα.

3ον: Όπως έχει γραφτεί, εκατοντάδες φορές, το έργο είναι κατά 85% χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε.

4ον: Έχουν ήδη επενδυθεί (και όχι σπαταληθεί) περί τα 15.000.000 ευρώ τα οποία εάν το έργο προχωρήσει κανονικά θα αντληθούν από τα Κοινοτικά Κεφάλαια ενώ εάν το έργο μπει στις Ελληνικές καλένδες αυτά τα χρήματα θα χαθούν δια παντός όπως και το μεγαλύτερο μέρος της Κοινοτικής χρηματοδότησης. Δηλαδή, απλά, μιλάμε για απώλειες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, μιλάμε για πέταμα στα σκουπίδια τεράστιων παραγωγικών κονδυλίων σε εποχές οικονομικής κρίσης.

Πως είναι λοιπόν δυνατόν και με ποια λογική επανέρχεται έστω και ως ψίθυρος μια τέτοια συζήτηση για το Μέγαρο Πολιτισμού; Πως είναι δυνατόν τη μια στιγμή να πετιούνται 35.000.000 ευρώ σε μία άχρηστη επιχείρηση και την άλλη να βάζουμε δυναμίτη στο μέλλον;

Πως είναι δυνατόν κύριε Σταυράκη αυτά να λέγονται όταν εσείς ο ίδιος πρόσφατα δηλώσατε πως από το δεύτερο μισό του 2010 η Κύπρος μπαίνει σε ανάκαμψη;

Πως είναι δυνατόν έτσι και αλλιώς, σε εποχές κρίσης και στο όνομα της Οικονομίας να πετάτε έτοιμα ζεστά και παραγωγικά κεφάλαια; Πως είναι δυνατόν να σας περνάει από το μυαλό η ακύρωση του σημαντικότερου έργου υποδομής της Κύπρου που στοχεύει-εκτός των άλλων- στην συνολική αναβάθμιση της χώρας; Ενός έργου που θα επηρεάσει και την Παιδεία και τη ζωή των ανθρώπων θετικά και καταλυτικά;

Προτείνω λοιπόν, το Υπουργείο Οικονομικών να μετονομαστεί σε Υπουργείο Κατασπατάλησης του Δημοσίου χρήματος και Ακύρωσης του Μέλλοντος.

Σας αφιερώνω κύριε Υπουργέ μου ένα ποίημα. Είναι ο «Καιόμενος» του Τάκη Σινόπουλου.

Δεν το ξέρετε; Δεν πειράζει, ψάξτε το, θα το βρείτε. Διαβάστε το αργά.

Είναι ένα σύμπαν, που δεν κάνει τον κόσμο «ομορφότερο». Τον κάνει Καλύτερο.

ΥΓ: Στην κορυφή, ο αγαπητός πάπιος Scrooge McDuck. Χαρακτηριστικό του ήταν πως μάζευε διαρκώς λεφτά από παντού χωρίς ποτέ να επενδύει σε οτιδήποτε γιατί το θεωρούσε σπατάλη. Οποιοσδήποτε συνειρμός με υπαρκτά πρόσωπα, είναι προσωπική υπόθεση του καθενός!

ΥΓ2: Ξέρετε τον Bob Gibson; Ίσως όχι μιας που όχι άδικα τον έχουν χαρακτηρίσει σαν τον ήρωα του τραγουδιού που δεν τραγουδήθηκε ποτέ. Έφυγε νωρίς σχετικά, η ζωή του ήταν αυτοκαστροφική και οι κριτικοί είπαν πως θα μπορούσε να έχει μια μια διαδρομή ανάλογη με αυτή του Bob Dylan. Θαυμάσια τραγούδια με έξυπνους στίχους με ακουστικά όργανα και ελάχιστο ηλεκτρισμό. Θα του αφιερώσω αρκετή ώρα απόψε στην Κινούμενη Άμμο. Ακούστε, μάλλον δεν θα τον έχετε ξανακούσει!

35 σχόλια:

rose είπε...

δεν είναι τα λεφτά το πρόβλημα


εξαρτημένοι κρατικοδίαιτοι υπάλληλοι = καλοι ψηφοφόροι


καλλιεργημένα ατομα με παιδεία και αισθητική = κριτικοί ψηφοφόροι


εσείς αν ήσασταν πολιτικός σε ποιό κοινό θα επενδύατε ?

ρίτσα είπε...

ήταν λλίο αστείο που εκατεβαίναν την μιαν οι μεν και την άλλη οι δε για διαμαρτυρία.

είναι αυτό που διάβαζα στο στροβολιώτη χτες για τα κεκτημένα.

και ποιος από εμάς έχει διάθεση να του πιάσουν την καλή δουλειά του; έμμαςκόφτει το μακροπρόθεσμα και το συνολικό.ο εγωισμός χρειάζεται για να επιβιώσουμε;

Unknown είπε...

@Rose, δεν είμαι πολιτικός είμαι όμως πολίτης-διατηρώ έτσι το προνόμιο της κριτικής (θετικής, αρνητικής κλπ) έξω από υποχρεώσεις.

Και ως τέτοιος στηρίζω τους πολιτικούς που εκφράζουν τη δεύτερη κατηγορία πολιτών.

Unknown είπε...

@Ρίτσα, δεν "επιβιώνουμε" έτσι. Αγοράζουμε δανεικό χρόνο από το μέλλον και υποθηκεύουμε το ΄μέλλον των παιδιών μας. Κατά τη γνώμη μου βέβαια.

s είπε...

Προσωπικά δε το βρίσκω καθόλου ώριμο να κριτικάρετε έτσι μια απόφαση χωρίς και το υπογραμμίζω χωρίς να πιστώσετε έστω και με ελάχιστη λογική το Διοικητικό Συμβούλιο της Eurocypria, το Υπουργείο Οικονομικών, την Κυβέρνηση και την Βουλή των Αντιπροσώπων. Και εξηγώ:

1. Αν είναι κατά παράβαση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτό θα το αποφασίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι εσείς. Πάντως δεν άκουσα, δεν διάβασα τίποτα για αντίδραση του Έφορου Κρατικών Ενισχύσεων μέχρι σήμερα… αν καταλαβαίνετε τι εννοώ…
2. Αγνοήσετε παντελώς τις οικονομικές προβλέψεις της εταιρίας για ζημιές μόλις 1 εκ. ευρώ το 2010 και κερδοφορία από το 2011 και μετά. (αλήθεια γιατί το κάνατε αυτό;)

Και ερωτώ; Δεν είναι λογικό μια εταιρεία η οποία έχει πωλήσει τις θέσεις της για το καλοκαίρι του 2010 και παρουσιάζει ένα στρατηγικό σχέδιο ανάκαμψης αλλά με πρόβλημα ρευστότητας να της δοθεί μια ευκαιρία; Αντιλαμβάνεστε το κόστος στην οικονομία αν έκλεινε χτες;(ακυρώσεις πτήσεων, μείωση τουριστικού ρεύματος,320 άνεργοι κτλ)

Ερώτημα 2: Αν η εταιρία από το 2011 παρουσιάσει κέρδη, θα έχουμε μια οικονομικά εύρωστη εταιρία με όλα τα οφέλη που θα προσφέρει στην οικονομία. Εσείς σε αυτή την περίπτωση θα γράψετε άρθρο στην εφημερίδα που θα απολογείστε για την λανθασμένη κριτική σας; Θα έχετε αυτή την ευθιξία; Εγώ εδώ θα είμαι και το έχω σημειώσει στο iCal μου και θα περιμένω.

Skorpion είπε...

Συμφωνω απολυτα σε οτι ειπες για την ΓιουροΣιπρια. Και εδω φαινεται πως κατι δεν παει καλα οταν συγκρινεις το ενα με το αλλο.

Αλλα ειναι τεραστιο λαθος ο συμψηφισμος !

Για το μεγαρο πολιτισμου τα ειπαμε.

Εαν στο παρελθον καναμε οτι επρεπε , τωρα ισως να ειχαμε περιθωριο και για τετοιες δαπανες. (ισως και οχι γιατι οικονομικη κριση ειναι αυτη).

Ε τωρα δεν εχουμε τετοιο περιθωριο. Ειτε υποσχεθηκε το ειτε Οχι. Εξαλου οταν διαχειριζεσαι μια οικονομια , οι υποσχεσεις που κανεις , εχουν να κανουν με το πως επηρεαζουν τις αγορες. Τα αλλα ολα ειναι δευτερευοντα.

Τωρα εαν καποιοι λιγοι κακοφανιστουν για μια υποσχεση , νομιζω αυτη δεν ειναι η ουσια.

Unknown είπε...

"S"
Άσκησα κριτική, αφού πρώτα μίλησα εξαντλητικά με ΟΥΔΕΤΕΡΟΥΣ ανθρώπους που γνωρίζουν άριστα το ζήτημα από την καθαρά λογική και τεχνοκρατική άποψη. Η οποία συνηγορεί στην δική μου Κοινή Λογική.

Εάν διαψευστώ, πραγματικά θα το χαρώ. Τέτοια κολλήματα, δεν έχω. Αυτά τα ζητήματα δεν αφορούν σε κάποιο προσωπικό όφελος αλλά στο γενικό καλό. Οπότε, εάν έχω κάνει λανθασμένη εκτίμηση θα χαρώ και θα το δηλώσω δημοσίως.

Αλλά διάψευση, σημαίνει όχι η "επιβίωση" της Eurocypria αλλά η κερδοφόρα ανάπτυξη και των 2 εταιριών. Και εδώ, απλά επαναλαμβάνω το απλούστατο, πως κατά τη γνώμη μου, η Κύπρος είναι εξαιρετικά μικρή για να χωράει ΔΥΟ κρατικούς αερομεταφορείς.

Unknown είπε...

Skorpion...

Δεν υπάρχει συμψηφισμός αλλά, έκθεση ενός στρεβλού κατά τη γνώμη μου σκεπτικού, με δύο παράλληλα παραδείγματα. Και με συγχωρείς, εδώ θα επιμείνω, ως τρόπος ανάλυσης είναι απολύτως δόκιμος, και ξέρω πάρα πολύ καλά τι λεω. Και εφ όσον με τιμάς με τακτική ανάγνωση, θα ξέρεις ότι σπάνια μιλώ "απόλυτα".

Επί της ουσίας, δεν θέλω να προσθέσω τίποτα άλλο.

Έχω εξηγήσει σε πάνω από δύο άρθρα, γιατί η οποιαδήποτε καθυστέρηση του συγκεκριμένου έργου, θα κοστίσει πανάκριβα και γιατί ισοδυναμεί με κυριολεκτικό κάψιμο πολλών χρημάτων.

Κυπριακόφωνος είπε...

Έσςεις απόλυτον δίτζον. Εν χωρεί 2 κυπριακές αεροπορικές εταιρίες ο τόπος. Μέγα σφάλμαν η χρηματοδότηση της Eurocypria.

Ελπίζω να τους πάρει είδησην η Ε.Ε. τζαι να τους κόψει την φόραν!

koutso είπε...

Αφού ζούμε στη Κουλουφολάνδη,αντί να τους δώσουν 35.000.000Ε θα έπρεπε να τους δώσουν 35.000.000 βουζουνόπατσους και να σκεφτούν την μεσαία και μικρομεσαία τάξη αυτής της χώρας που μερικοί απο μας θα ανγκαστούμε στα 50 μας να μεταναστεύσουμε γιατί σιγά σιγά άρχησαν οι δουλειές μας να μην κινούνται λόγω αδράνειας της αγοράς,κατά τ'άλλα έχουμε και λαϊκή κυβέρνηση.
Η Θεοχάρους έχει δίκιο που λέει ότι το ΑΚΕΛ δεν εκατάλαβε ότι κυβερνά ένα καπιταλιστικό κράτος με καπιταλιστική νοοτροπία!!!

rose είπε...

Δεν είναι καν θέμα "καπιταλιστικού κράτους" Κώστα.

αν και δεν γνωρίζουν δυστυχώς από οικονομία - εδώ ο Πρόεδρος δεν εστί "Economists" τι άλλο θες;

Αλλά από "πολιτισμό" μας έλεγε οτι γνωρίζει, ένα βιβλιο την εβδομάδα διαβαζε ως Εδονόπουλο

αυτο πως το δικαιολογείς;

Phivos Nicolaides είπε...

Μόνο ο ευρηματικός τίτλος είναι όλα τα λεφτά!! Πολύ, μα πολύ ενδιαφέροντα όσα αναφέρεις με τόση γλαφυρότητα και μοναδικό στυλ.

Παύλος είπε...

Να σας θυμίσω και εγώ την πρόσφατη αποδέσμευση 200 000 000 ευρώ για αγορά όπλων από την ΚΔ.

Unknown είπε...

200.000.000 για όπλα.

Από μόνο του αυτό σε ωθεί στην απελπισία.

Ναι, είμεθα υπό κατοχή. Μόνο που αυτή διαβόητη αγορά είναι προκλητική και λειτουργικά άχρηστη. Έτσι είπαν πολλοί τουλαχιστον. Το θέμα, δεν το έχω ψάξει, και τα αμυντικά-εξοπλιστικά ουδόλως τα κατεχω.

Ανώνυμος είπε...

@S,

Εγώ πάντως δεν έχω λόγο να πιστώσω με υγιή οικονομική σκέψη όλους αυτούς που αναφέρεις!
Αντίθετα έχουν όλοι λόγο να κυλήσουν το πρόβλημα παρακάτω, να ικανοποιήσουν ψηφοφόρους, υπαλλήλους, αρχαίες άχρηστες ιδεολογίες, και να ανοίξουν όσο το δυνατό λιγότερες φάλιες.
Ο Έφορος Κρατικών Ενισχύσεων τοποθετήθηκε αρνητικά. Νομίζω μπορείς να βρεις τα σχετικά στον Πολίτη των τελευταίων 3-4 ημερών.
Αν έκλεινε η εταιρεία, μην ανησυχείς, κάποιοι άλλοι θα έφερναν τον κόσμο. Αν υπάρχει ζήτηση υπάρχει πάντα η προσφορά!
Το βασικό ερώτημα αφορά το σχέδιο ανάκαμψης. Να το θέσω όμως διαφορετικά: αν τα 28 αν δεν κάνω λάθος από τα 35 εκατομμύρια αφορούσαν δόσεις δανείων, τη στιγμή που η εταιρεία παρουσίαζε ένα θαυμάσιο σχέδιο ανάκαμψης με εξαιρετικά σύντομη επάνοδο στην κερδοφορία, τότε πρέπει να είναι πολύ τούβλα οι τραπεζίτες που είχαν να παίρνουν, ως επίσης και οι τυχόν ιδιώτες επενδυτές, που τελικά έπαιξαν κρυφτούλι.
Γιατί αν ήταν πράγματι πειστικό το σενάριο, τότε εύκολα οι υπό αναφορά τράπεζες, ή άλλες τράπεζες θα αναλάμβαναν την επαναδιαπραγμάτευση των δανείων, και θα είχαν και το κέρδος τους σίγουρο, και το κεφάλι τους σίγουρο.
Γιατί δεν το έπραξαν;
Αναφορικά με το τελευταίο σου ερώτημα, αν η εταιρεία παρουσιάσει κέρδη το 2011, τότε τίποτα δε θα αλλάξει για τα δημόσια οικονομικά: σίγουρα δεν θα επιστραφούν τα 35 εκατομμύρια, αφού αφορούν έκδοση κεφαλαίου, ενώ πίστεψε με οι θα τράπεζες μετανιώσουν χίλιες φορές που δεν επαναδιαπραγματεύθηκαν τα δάνεια!

Και, Πήττα, συμφωνώ και εγώ: καμιά σχέση το ένα θέμα με το άλλο.

s είπε...

Κύριε Πίττα

Αν και δεν είχα σκοπό να απαντήσω στο σχόλιο σας, θα το κάνω όμως λόγω του υπονοούμενο που αφήσατε. Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι δεν απαντήσατε στα ποιο σημαντικά ερωτήματα μου παρά μόνο στο κλισέ «Εάν διαψευστώ, πραγματικά θα το χαρώ.» Αλήθεια χωρίς να θέλω και χωρίς να έχω το δικαίωμα να σας πω πώς θα αρθρογραφείτε δεν θα ήταν προτιμότερο να μας πείτε με επιχειρήματα γιατί οι προβλέψεις της εταιρίας δεν θα επαληθευτούν αφού λογικά οι ΟΥΔΕΤΕΡΕΣ πηγές σας θα τις είδαν και θα τις μελέτησαν για να έχουν τα ίδια συμπεράσματα με τα δικά σας; Ή μήπως, λέω μήπως οι ΟΥΔΕΤΕΡΕΣ πηγές σας ιδέα δεν έχουν από οικονομικές αναλύσεις; (και θα σας το αποδείξω πιο κάτω)

Παρόλο που στο σχόλιο σας λέτε ότι κατά τη γνώμη [σας], η Κύπρος είναι εξαιρετικά μικρή για να χωράει ΔΥΟ κρατικούς αερομεταφορείς στο όλο άρθρο σας κάτι άλλο ειρωνεύεστε (αδίκως). Την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης. Αυτό που θα ήθελα να σας πω και αυτό αφορά όλους είναι ότι, δυστυχώς, στη ελεύθερη οικονομία αυτοί που κάνουν λάθη μπορεί και να μην την πληρώσουν. Είναι πολύ εύκολο να λες λαϊκισμούς π.χ. κτίστε Μέγαρο Πολιτισμού με αυτά τα λεφτά. Η κυβέρνηση Μπαράκ Ομπάμα έχει δώσει 700 δις δολάρια σε μερικές δεκάδες εταιρίες που προκάλεσαν με τις ενέργειες τους μια από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις, αντί να τους στείλει όλους φυλακή. Σκεφτείτε τι έργα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση Ομπάμα με 700 δις; Όμως επέλεξε να τα δώσει σε μερικές εταιρίες. Ξέρετε γιατί το έκανε αυτό; Γιατί αν δεν το έκανε το οικονομικό κόστος θα ήταν πολλαπλάσιο. Ελπίζω να ακολουθείτε τον συνειρμό. Υπήρχε κακοδιαχείριση στη Eurocypria; Είμαι σίγουρος ότι όλοι ξέρουμε την απάντηση. Αλλά αν χρεοκοπούσε το κόστος στην οικονομία θα ήταν πολύ μεγαλύτερο από 35 εκ. Είναι γι αυτό που λέω ας πιστώσουμε κάποιους με μια λογική.

Τέλος, δεν ακολούθησα την λογική σας. Γιατί θέτετε ως όρο για να παραδεχτείτε λάθος την « κερδοφόρα ανάπτυξη και των 2 εταιριών» ενώ στο άρθρο σας γράφετε το πομπώδες «Πώς είναι δυνατόν τη μια στιγμή να πετιούνται 35.000.000 ευρώ σε μία άχρηστη επιχείρηση…». Δεν αναφέρεστε μόνο για την Eurocypria; Κι αν ακόμα ενοποιηθούν δεν θα πληρώνονταν οι υποχρεώσεις τις eurocypria; Μου το εξηγείτε σας παρακαλώ;


P.S. @Strovolioti
Αντιπαρέρχομαι την πρώτη παράγραφο. Πολύ υποτιμητική για τους θεσμούς, κρίμα.
Δεύτερη παράγραφος. Δεν το ήξερα θα το κοιτάξω στο αρχείο του Πολίτη. Όμως καθόλου δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποφασίσει και όχι κάποιος αρθογράφος. Σωστά;
Τρίτη παράγραφος. Πιστεύω αυτή η ελληνιστή νοοτροπία ( ε και τι έγινε βρε αδελφέ δεν θα τους φέρουμε εμείς θα τους φέρει κάποιος άλλος) δεν έχει θέση στις αεροπορικές μεταφορές. Εκεί χρειάζονται διαθέσιμα αεροπλάνα, slots στα αεροδρόμια και άλλα πολλά που δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να βρεθούν σε 2,5 μήνες που ξεκινά η καλοκαιρινή σεζόν. Αλλά έστω και να υπάρχει εταιρία. Τι είναι καλύτερα; Να τους μεταφέρει μια κυπριακή εταιρία ή μια ξένη;. Τι είναι καλύτερο; Το σίγουρο με την κυπριακή εταιρία αφού έχουν πωληθεί οι θέσεις ή το μάλλον σίγουρο με μια ξένη;
Τέταρτη Παράγραφος. Ξέρετε καμιά τράπεζα που θα αρνηθεί να εισπράξει 28.000.000 σίγουρα σήμερα με στόχο να πάρει ας πούμε 32.000.000 σε 2 χρόνια; Με αυτή την κρίση που υπάρχει; Χμ… αν ξέρετε πες μου να μεταφέρω τα δάνεια μου σε αυτή. Όσο αφορά ιδιώτες επενδυτές το θέμα είναι πολιτικό. Δεν ξέρω καν αν το Υπουργείο Οικονομικών εξέτασε τέτοιο ενδεχόμενο.
Τελευταία παράγραφος. Δεν μίλησα για δημόσια οικονομικά αλλά για το σύνολο της οικονομίας. Συμφωνώ όμως ότι θα το μετανιώσουν οι τράπεζες :)

Παύλος είπε...

@S
Για την υποτίμηση των θεσμών:
Οι θεσμοί είναι που υποτιμούν εμάς , όχι το αντίστροφο. ;)

p.s. Είστε μέλος της κυβέρνησης;

s είπε...

@Παύλος
Διαφωνώ. Ατεκμηρίωτη, χωρίς κανένα παράδειγμα θέση. Βασικά ένα σύνθημα. Δεν κάνουμε και μια σύγκριση με μια άλλη χώρα π.χ. την Ελλάδα να δούμε που βρισκόμαστε;

Όχι. Είμαι απλά Κύπριος με (θέλω να πιστεύω) κάποιες above average οικονομικές γνώσεις.

Ολοκληρώνοντας, λέω ότι ο αρθρογράφος έχει εκφράσει μια θέση με τα δικά του επιχειρήματα. Πολλοί μπορεί να συμφωνούν ή να διαφωνούν. Εκφράζω μια αντίθετη θέση με τα δικά μου επιχειρήματα. Επίσης, πολλοί μπορεί να συμφωνούν ή να διαφωνούν. Αυτό είναι και τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.

Τέλος, εκφράζω την ευχαρίστηση μου που ο αρθρογράφος με άφησε να αναλύσω την άποψη μου στο δικό του χώρο(blog).

Unknown είπε...

Ο λόγος για τον οποίο "εκθέτω" τα κείμενά μου και στο ιστολόγιο, πέραν της εφημερίδας, είναι ακριβώς για να μπορεί το κάθε άρθρο να διαλεχθεί με την αντίθετη άποψη ή να συμπληρωθεί κλπ. Υπό αυτή την έννοια, ο "S" με την παρέμβασή του, δικαιώνει αυτή τη θέση μου-για το "ιστολογείν" και ως εκ τούτου τον ευχαριστώ. Θα απαντήσω πιο αναλυτικά σε όσα σημειώνει, από αύριο.

Όπως γνωρίζουν οι τακτικοί φίλοι, τα σαββατοκύριακα επιδιώκω να απέχω από τον υπολογιστή, μιας που όλη την εβδομάδα περάνω πάρα πολλές ώρες στο πληκτρολόγιο.

ΥΓ. Αλήθεια...γιατί το πεδίο σύγκρισης πρέπει να είναι μονίμως η Ελλάδα; Δεν το λεω αυτό "αντεθνικά" αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί μια χώρα με τόσα προβλήματα-και δεν εννοώ την τρέχουσα κρίση- πρέπει να είναι το συγκριτικό παράδειγμα...Γιατί όχι η Γερμανία; Η Σουηδία; Το Λουξεμβούργο; Μιλώ για τους Θεσμούς και τον κοινωνικό και πολιτικό πήχη και όχι για όσα προκύπτουν από την γειτνίαση με την Τουρκία κλπ, κλπ, κλπ.

Μιχάλης είπε...

Εγώ πάλε νομίζω πως το άρθρο μιλά την κοινή λογική που λεει πως ειναι τρελο μια χώρα οσάν την Κύπρο να έχει δυο κρατικές αεροπορίες.

Τυγχάνω μουσικός (κλασικό βιολί) είμαι ετών 22 και περιμένω το Μεγαρο Πολιτισμού αμαν και πως. Όχι γιατι σκετα είμαι μουσικός αλλά γιατι θέλω να ζήσω και εργαστώ στην πατρίδα μου.

Η Μάλτα και φέρνω επι τουτου το παράδειγμα γιατί ειναι πιο μικρή από την Κύπρο καλπάζει σε τετοιες υποδομές και μάλιστα χωρίς χρηματοδότηση από την Ε.Ε.

Οτι σε μας το θύμα εν πάντα ο πολιτισμός οι τεχνες και η κουλτούρα δεχνει το επιπεδο μας δυστχώς.

Παύλος είπε...

@s
Αν θέλετε να συγκρίνετε όπως λέει και ο Πιττας κάντε το με τη Σουηδία ή τη Δανία. Από την άλλη αν θέλουμε να νιώσουμε ωραία συγκρίνουμε με την Ινδία ή την Αϊτή.
Ούτε και εσείς τεκμηριώσατε την θέση σας για τους θεσμούς. Επίσης συνθηματικά αντιπαρέρχεστε τα λεγόμενα του Στροβολιώτη...
Για τα οικονομικά οι γνώσεις μου είναι κάτω του μετρίου έτσι δεν έχω άποψη αλλά για τους θεσμούς έχω.
Θέλετε να μιλήσουμε για την Κυπριακή δικαιοσύνη, για τις αγορές άχρηστων όπλων, τα οικονομικά συμφέροντα στο δημόσιο τομέα, τις εκθέσεις της Γενικής Ελέγκτριας;
Και μια και μιλούμε για χρήματα και ξέρετε προφανώς αρκετά, μας λέτε σε νούμερα τις συντάξεις που δίνονται σε πρώην διευθυντές και υποδιευθυντές υπουργείων, πρώην βουλευτών, διοικητών ΚΤ και τέλος πάντων όλων όσων βρίσκονται στο ανώτερο 10% των απολαβών; Να βάλουμε και εφ'άπαξ και φιλοδωρήματα για "ευδόκιμο υπηρεσία" και 6 μήνες ανεργιακό; Θα μπορούσαμε να έχουμε και μιά λίστα με τα assets όλων αυτών και το πως αποκτήθηκαν και να επανέλθουμε μετά στη συζήτηση για τους θεσμούς;

Πεινάλας είπε...

Εγώ πάλε επειδή τυγχάνω μουσικός ΚΑΙ αεροπόρος κι επειδή καταλαβαίνω πως ο αρθρογράφος εν να γίνει σύντομα παράγοντας, παρακαλώ να συνεχίσει έτσι. Θέλω δουλιά στο Μεγαρο και σε μια αεροποτική εταιρία!

Unknown είπε...

@Πεινάλα, στείλε ένα βιογραφικό. Ως μέγας....παράγοντας κάπου θα σε βολέψω, ειδικά σε "αεροΠοτική" εταιρεία όπως έγραψες. Να σε στείλω σε μια κάβα να πίνεις αέρα.

Unknown είπε...

@Μιχάλη, είθε! Έχω πολλούς καλούς φίλους μέσα στην Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου καθώς και μουσικούς Κύπριους που κάνουν σπουδαίες καριέρες στο εξωτερικό και όλοι προσμένουν αυτό το εργο που δεν αφορά μόνο τη Μουσική αλλά το σύνολο των Τεχνών και την ίδια την Παιδεία.

Το παράδειγμα της Μάλτας που έφερες, είναι εξαιρετικό...

the Idiot Mouflon είπε...

Πετάει ο Γάιδαρος;

Διότι άλλο είναι να μάθει την αεροΠοτική ο γάιδαρος και άλλο να τη μάθουνε και τα Αγρινά.

Unknown είπε...

"S"

Αν και, απαντήσεις σε όσα έθεσες υπάρχουν σε πλήθος δημοσιεύσεων στις Κυπριακές εφημερίδες της Κυριακής να επισημάνω και εγώ κάποια πράγματα:

1. Ο Έφορος Κρατικών Ενισχύσεων, παρά την ιδιότητά του (Υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών άρα κατά συνέπεια με προϊστάμενο τον Υπουργό Οικονομικών) είχε την παρρησία να δηλώσει στη σχετική συνεδρίαση πως η χρηματοδότηση συνιστά άμεση παραβίαση των Ευρωπαϊκών Κανονισμών. Η απάντηση που έλαβε, ήταν θετική (!) και η δικαιολογία πως πρέπει να γίνει καταγγελία για να ενεργοποιηθεί έρευνα της Ε.Ε. και πως αν γίνει κάτι τέτοιο...βλέπουμε.

Αυτό αγαπητέ "S" είναι το...ευρωπαϊκό ήθος μας; Μου θυμίζει κατά το μάλλον, τις ελληνικές νοοτροπίες (εφ όσον τις θέλετε ως παράδειγμα) που οδήγησαν την Ελλάδα στην παρούσα απελπιστική κατάσταση...

2. Η εταιρεία, μπορεί να έκανε μελέτες περί μελλοντικής κερδοφορίας. Μόνο που αυτές, δεν μπορούν να έχουν μεγαλύτερη αξιοπιστία από εκείνες που προηγήθηκαν μόλις πριν από δυο χρόνια και οι οποίες προέβλεπαν τα ίδια (κερδοφορία). Οι ζημιές όμως των 36.000.000 που ακολούθησαν κάνουν τις μελέτες αυτές παντελώς αναξιόπιστες.

3. Οι Κυπριακές Αερογραμμές εξ όσων γνωρίζω εάν είχε ακολουθηθεί ο δρόμος που επιβάλλει η λογική , δηλαδή η συγχώνευση, θα κάλυπταν 100% όλες τις υποχρεώσεις της Eurocypria σε επιβάτες, προορισμούς , δεν θα χρειάζονταν να γίνει η παραμικρή ακύρωση. Επίσης οι Κ.Α. είχαν αναλάβει και την κάλυψη του προσωπικού της Eurocypria.

Όμως φίλτατε "S" δεν κομίζω γλαύκας εις Αθήναις. Όλα όσα γράφω πιο πάνω, είναι πια γνωστά, έχουν γραφτεί με κάθε λεπτομέρεια στο σύνολο του τύπου...

Καλή Εβδομάδα σε όλες και όλους :-)

Skorpion είπε...

Δεν ειχα πολυ χρονο τωρα τελευταια.

Εφοσον ειναι οπως τα λεει ο Γ. Πηττας περι μεγαρου πολιτισμου , και οντως ηδη τα λεφτα "επενδυθηκαν" σε αυτο το εργο. Το να μην γινει θα ειναι σπαταληση λεφτων . Εκτος εαν κατι αλλο συμβαινει. Οπως το θετει πρεπει να αλλαξω γνωμη και να συμφωνησω αλλα ΔΕΝ μπορω δυστυχως να βασιστω στην αποψη του οποιουδηποτε τριτου , χωρις να σημαινει πως εχω κατι προσωπικο μαζι του.

Μεχρι να το μελετησω το θεμα περισσοτερο ομως , αποσυρω την διαφωνια μου.

Περι Ελλαδας. Περισοτερο καλο θα κανει στην Ελλαδα (κρατος της Λατινικης Αμερικης την καταντησαν) να μας ακολουθησει εμας που σιγουρα δεν ζουμε στο τελειο κρατος παρα το αντιθετο.


Τωρα περι Eurocypria.

Δυστυχως Ο/Η Σ , δεν ενδιαφερθηκες να απαντησεις στα προβληματα που δημιουργουνται απο την υπαρξη δυο κρατικων αεροπορικων εταιριων.

Η λυση σε αυτο το ερωτημα δεν ειναι "Μα τι να γινουν οι τουριστες που θα ερτουν φετος " .

Με τα 35 εκατομμυρια που πληρωσαμε που την πουγκα μας δεν δωσαμε καμια λυση σε αυτο το προβλημα.

Πιθανες λυσεις υπαρχουν ομως.

Επισης αναφερθηκε ο Ομπαμα.

Ο Ομπαμα εβαλε τα δκυο ποδκια σε ενα παπουτσι σε οσους εδωσε ριαλια , τους εβαλε σε σειρια , τους εβαλε υπο ελεγχο , και δεν αφηνεται στην τυχη το θεμα εαν και εφοσον θα παρει τα λεφτα του πισω. Φυσικα και εκει υπηρχαν ελειψεις.

Αλλα δαμε ποιος θα βαλει σε υπο ελεγχο ποιον ; Το ρουσφετοκρατος στον εαυτο του. Και οι ρουσφετοπολιτικοι μας ; Κανονικα επρεπε να γινει φασαρια και η βουλη με ειδικες αυστηρες προυποθεσεις και υπο ορους στους οποιους θα διασφαλιζονταν 100% το που θα πηγαιναν τα λεφτα , το πως θα επιστρεφονταν , το καθε τι.

Επειδη και παλι θα ειχαμε το προβλημα των ΔΥΟ κρατικων αερομεταφορων , θα επρεπε συγχρονως να ψαχναμε λυση και γι'αυτο το προβλημα (και αναλογα με την λυση σε αυτο το προβλημα , θα ηταν και το bail out. Ας πουμε πως δεχομαστε πως ενα ποσο επρεπε να δωθει).



Αρα , σωθηκε η μια εταιρια απο τα λεφτα μας , χωρις να δωθει λυση σε αυτο το προβλημα τωρα που ειχαμε την ευκαιρια να το κανουμε.

Εκτος εαν υπαρχει καποια ερευνα που να αποδυκνευει το αντιθετο. Πως το λογικο (ειναι ασυμφορο , και λιγοτερο παραγωγικο) το να λειτουργουν δυο εθνικες αεροπορικες εταιριες , δεν ισχυει. Δηλαδη καλυτερα οπως ειναι τα πραγματα.

Νομιζω πως κανενας δεν εκανε την οποιαδηποτε ερευνα.

Αναδιοργανωση της εταιριας (Οχι της ΤΩΝ δυο εταιριων), ελεγχος μισθων , γενικα ελεγχος απο καποιους για να μην παν τα λεφτα του αερα , θα γινει ;


Διαβαστε τι γινεται σε καποιες αλλες χωρες http://en.wikipedia.org/wiki/Swissair#Management_trial

Skorpion είπε...

Δεν ειχα πολυ χρονο τωρα τελευταια.

Εφοσον ειναι οπως τα λεει ο Γ. Πηττας περι μεγαρου πολιτισμου , και οντως ηδη τα λεφτα "επενδυθηκαν" σε αυτο το εργο. Το να μην γινει θα ειναι σπαταληση λεφτων . Εκτος εαν κατι αλλο συμβαινει. Οπως το θετει πρεπει να αλλαξω γνωμη και να συμφωνησω αλλα ΔΕΝ μπορω δυστυχως να βασιστω στην αποψη του οποιουδηποτε τριτου , χωρις να σημαινει πως εχω κατι προσωπικο μαζι του.

Μεχρι να το μελετησω το θεμα περισσοτερο ομως , αποσυρω την διαφωνια μου.

Περι Ελλαδας. Περισοτερο καλο θα κανει στην Ελλαδα (κρατος της Λατινικης Αμερικης το καταντησαν) να μας ακολουθησει εμας που σιγουρα δεν ζουμε στο τελειο κρατος παρα το αντιθετο.


Τωρα περι Eurocypria.

Δυστυχως Ο/Η Σ , δεν ενδιαφερθηκες να απαντησεις στα προβληματα που δημιουργουνται απο την υπαρξη δυο κρατικων αεροπορικων εταιριων.

Η λυση σε αυτο το ερωτημα δεν ειναι "Μα τι να γινουν οι τουριστες που θα ερτουν φετος " .

Με τα 35 εκατομμυρια που πληρωσαμε που την πουγκα μας δεν δωσαμε καμια λυση σε αυτο το προβλημα.

Πιθανες λυσεις υπαρχουν ομως.

Επισης αναφερθηκε ο Ομπαμα.

Ο Ομπαμα εβαλε τα δκυο ποδκια σε ενα παπουτσι σε οσους εδωσε ριαλια , τους εβαλε σε σειρια , τους εβαλε υπο ελεγχο , και δεν αφηνεται στην τυχη το θεμα εαν και εφοσον θα παρει τα λεφτα του πισω. Φυσικα και εκει υπηρχαν ελειψεις.

Αλλα δαμε ποιος θα βαλει σε υπο ελεγχο ποιον ; Το ρουσφετοκρατος και οι ρουσφετοπολιτικοι μας ; Κανονικα επρεπε να γινει φασαρια και η βουλη με ειδικες αυστηρες προυποθεσεις και υπο ορους στους οποιους θα διασφαλιζονταν 100% το που θα πηγαιναν τα λεφτα , το πως θα επιστρεφονταν , το καθε τι.

Επειδη και παλι θα ειχαμε το προβλημα των ΔΥΟ κρατικων αερομεταφορων , θα επρεπε συγχρονως να ψαχναμε λυση και γι'αυτο το προβλημα (και αναλογα με την λυση σε αυτο το προβλημα , θα ηταν και οι δαπανες του κρατους).

Αλλα ειπαμε το κρατος πρεπει να τους βολεψει ολους , εν κριμα.

Αναδιοργανωση της εταιριας , ελεγχος μισθων , γενικα ελεγχος απο καποιους για να μην παν τα λεφτα του αερα , θα γινει ;

(Οχι ειπαμε).

Πιθανον στην , Γερμανια , Ελβετια , Γαλλια , Αμερικη , Καναδα θα γινοταν.

Και καποιοι ισως να πηγαιναν και φυλακη.

Διαβαστε τι γινεται σε καποιες αλλες χωρες http://en.wikipedia.org/wiki/Swissair#Management_trial

http://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_International_Air_Lines

Unknown είπε...

@Skorpion

Αναφορικά με το Μέγαρο Πολιτισμού.

Το ενδιαφέρον μου για το έργο και αν θέλεις η επιμονή μου προέκυψε ως εξής:

Πρίν από ένα περίπου χρόνο ή και λίγο παραπάνω, αντιλήφθηκα πως υπήρχε μια πολεμική από ορισμένους φορείς.

Επειδή μου έκανε εντύπωση αποφάσισα να το ψάξω λίγο, τελείως μόνος μου. Μπήκα στην ιστοσελίδα (υπάρχει ο δεσμός στο σάιτ) και στη συνέχεια ως απλός πολίτης, εφ όσον υπάρχει γραφείο πληροφοριών κλπ, πήγα να μάθω, να ρωτήσω κλπ. Εκεί ήρθε η μεγάλη έκπληξη, όταν διαπίστωσα πως τουλάχιστον ο συγκεκριμένος Φορέας είναι απόλυτα ανοιχτός στον κάθε περαστικό και απαντάει σε όλες τις πιθανές ή και απίθανες ερωτήσεις. Λάβε υπόψη σου, πως ούτε δήλωσα πως γράφω σε εφημερίδα ούτε τίποτα. Το ΑΝ είναι έτσι όπως τα αναφέρω και το πως είναι γενικά, μπορεί εύκολα να το διακριβώσει ο κάθε καλόπιστος πολίτης με μια επίσκεψη στα γραφεία του Ιδρύματος Πολιτισμού.

Είτε το πιστεύεις είτε είσαι καχύποπτος, έτσι είναι.

Cyprus Republic είπε...

Ti egine S???? Eisai mallon stelexos Eurocypria kai twra siwpas???

Κκουλλάς είπε...

Έλειπα τζι εγώ τζαι επιστρέφοντας είδα ενδιαφέροντες διαλόγους τζαι απόψεις.
Ειδικά που τον S

@ Cyprus Republic,
Σίουρα ο S έσιει πολλύ συμφέρον που τη Eurocheapria που λαλεί τζι ο κος Πήττας, τούτον εν πασιφανές.

@ S
Όσον αφορά τις οικονομικές γνώσεις που όπως λές ότι έχεις above average όπως πιστεύεις, τότε αγαπητέ δεν τις χρησιμοποιείς σωστά ή τις χρησιμοποιείς επιλεκτικά και κατά το πως βολεύει
να στηρίξεις μια χαμένη υπόθεση.
Οι αλήθειες που αναφέρεις είναι μισές και δεν είδα καμία ΠΕΙΣΤΙΚΉ και ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ θέση για απόδειξη επί του
"Ή μήπως, λέω μήπως οι ΟΥΔΕΤΕΡΕΣ πηγές σας ιδέα δεν έχουν από οικονομικές αναλύσεις; (και θα σας το αποδείξω πιο κάτω)"

Και καλά ρε αθεόφοβε, έτσι εύκολα ρίχνεις τη σπόντα για τες πηγές του ανθρώπου μήπως δεν έχουν ιδέα από οικονομικά?
Λίγη μετριοφροσύνη δεν βλάπτει.

Επιπλέον με τα όσα ξέρεις above the average μόνο οικονομικές γνώσεις εν αρκετές για να κρίνεις το μέλλον της εταιρίας?

BTW
Η rose νομίζω έδωσε την ουσία, μεγάλο μέρος της τουλάχιστον

s είπε...

Φαίνεται ότι δεν ήμουν ξεκάθαρος στo τελευταίο μου σχόλιο. Το τελευταίο μου σχόλιο το ήθελα να είναι και το τελευταίο. Απλά επειδή παρακολουθώ αρκετά τα τελευταία χρόνια τα blogs έχω αποφασίσει ότι θα παραθέτω μία φορά την άποψη μου ίσως και μια ανταπάντηση.(δεν μπορώ να πώ ότι συχνά κάνω παρεμβάσεις, μάλλον πολύ σπάνια. Η διαδικασία του να απαντώ, να ανταπαντούν κάποιοι άλλοι και να επανέρχομαι και να επανέρχονται και αυτοί και ξανά και ξανά δεν με βρίσκει σύμφωνο.

Πιστεύω ότι τα επιχειρήματα είναι εκεί και ο καθένας μπορεί να κρίνει. Βασικά όλοι κρινόμαστε από το αποτέλεσμα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση νομίζω ισχύει αυτό που έγραψα την πρώτη φορά. Αν από το 2011-2012 έχουμε την Eurocypria ως μια κερδοφόρα εταιρία που να συνεισφέρει τους φόρους της και να εργοδοτεί κόσμο κτλ. τότε θα έχω δίκιο. Αν όχι, τότε έγινε διασπάθιση δημοσίου χρήματος και αυτοί που διαφωνούν μαζί μου θα έχουν δίκιο αυτοί. Τόσο απλό. Γι αυτό και εγώ έγραψα ότι το έχω σημειώσει στο calendar μου. Σήμερα ότι και να σας πω, ότι και να μου πείτε δεν πρόκειται να πείσουμε ο ένας τον άλλο.

Cyprus Republic είπε...

S epeises me teleia. Se koftei perisotero i EuroCHEAPria kai i kerdoforia tis kai ligotero i tsepia tou malaka Kyprioy forologoumenou.

Den apantas omws re koumpare:

H Kypros sikwnei DYO kratikes etairies ? Kai CA kai Euroc.?

H LOGIKI leei MIA antexei.

ARA H CA eprepe na parei ti Euroc. me sygxwnesyi.

Ektos an theleis na klatarei i CA kai na meinei mono i Eurocypria.

Se kathe periptwsei en se noiazei oute i Kypros oute oi forologoumenoi. To mono poy se koftei einai i Eurocypria giati exeis SYMFERONTA.

Cyprus Republic είπε...

S epeises me teleia. Se koftei perisotero i EuroCHEAPria kai i kerdoforia tis kai ligotero i tsepia tou malaka Kyprioy forologoumenou.

Den apantas omws re koumpare:

H Kypros sikwnei DYO kratikes etairies ? Kai CA kai Euroc.?

H LOGIKI leei MIA antexei.

ARA H CA eprepe na parei ti Euroc. me sygxwnesyi.

Ektos an theleis na klatarei i CA kai na meinei mono i Eurocypria.

Se kathe periptwsei en se noiazei oute i Kypros oute oi forologoumenoi. To mono poy se koftei einai i Eurocypria giati exeis SYMFERONTA.

Cyprus Republic είπε...

S epeises me teleia. Se koftei perisotero i EuroCHEAPria kai i kerdoforia tis kai ligotero i tsepia tou malaka Kyprioy forologoumenou.

Den apantas omws re koumpare:

H Kypros sikwnei DYO kratikes etairies ? Kai CA kai Euroc.?

H LOGIKI leei MIA antexei.

ARA H CA eprepe na parei ti Euroc. me sygxwnesyi.

Ektos an theleis na klatarei i CA kai na meinei mono i Eurocypria.

Se kathe periptwsei en se noiazei oute i Kypros oute oi forologoumenoi. To mono poy se koftei einai i Eurocypria giati exeis SYMFERONTA.