Τα πέντε σφάλματα Χριστόφια:
Για το αρνητικό σκηνικό που δημιουργείται στις συνομιλίες – μετά και την κατάθεση του εγγράφου Ταλάτ – μεγάλη ευθύνη φέρει η τουρκική πλευρά, που ορθώνει συνεχώς εμπόδια στη διαδικασία της λύσης. Ωστόσο, εκτεθειμένη μένει σίγουρα και η ε/κ ηγεσία, στην οποία ένας έντιμος πολιτικός αναλυτής δεν μπορεί παρά να χρεώσει λάθη τακτικής αλλά και ουσίας, τα οποία συνοψίζονται στα πέντε παρακάτω σημεία:
1.Δημιουργία τεράστιων προσδοκιών
Με την εκλογή του στην Προεδρία, ο Δημήτρης Χριστόφιας προχώρησε με αριθμό δηλώσεων του τύπου «αν δεν λύσουμε εγώ και ο Ταλάτ το Κυπριακό, τότε κανένας δεν μπορεί να το λύσει», θέτοντας τον πήχη των προσδοκιών πάρα πολύ ψηλά.
Με τον τρόπο αυτό ενέταξε την παρούσα προσπάθεια σε μια λογική λύσης ή διάλυσης –make or break–, καθιστώντας την επίτευξη συμφωνίας μονόδρομο.
Το διαφαινόμενο ναυάγιο αναμένεται ότι θα επιτείνει την απαισιοδοξία τόσο στο εσωτερικό όσο και στη διεθνή κοινότητα, ενώ ίσως θέσει υπό αμφισβήτηση και το εφικτό της λύσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
2.Αστόχησε στα φυσικά χρονοδιαγράμματα
Για 18 μήνες αγνόησε επιδεικτικά τις συνεχείς παραινέσεις τόσο των Η.Ε. όσο και της Ε.Ε. για εκμετάλλευση των χρονικών οροσήμων του Δεκεμβρίου και του Απριλίου, αρνούμενος πεισματικά εντατικοποίηση και χρονοδιαγράμματα και μπαίνοντας σε μια ατέρμονη διαδικασία καταγραφής των διαφωνιών στα διάφορα κεφάλαια, οι οποίες έτσι κι αλλιώς ήταν γνωστές.
Αποτέλεσμα ήταν η Τουρκία – σε αντίθεση με το τι δηλωνόταν από κυβερνητικές πηγές – να περάσει την αξιολόγηση του Δεκέμβρη σχεδόν αλώβητη και η Κύπρος να χάσει μια ακόμα σημαντική ευκαιρία για άσκηση πιέσεων προς την Τουρκία, ώστε να προχωρήσει σε ουσιαστικές παραχωρήσεις.
Πιο σημαντικό, όμως, ήταν το γεγονός ότι Χριστόφιας και Ταλάτ μπήκαν σε εντατικές διαπραγματεύσεις μερικές μόλις βδομάδες πριν την έναρξη της «προεκλογικής» εκστρατείας στα κατεχόμενα, διάστημα κατά το οποίο ήταν ξεκάθαρο ότι ο Τ/κ ηγέτης δεν θα μπορούσε λόγω των «εκλογών» να προχωρήσει σε μια πραγματική διαβούλευση.
Οι ευθύνες γίνονται ακόμα μεγαλύτερες, καθώς η ε/κ πλευρά γνώριζε για τα ορόσημα αυτά από την αρχή της διαδικασίας.
Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι το εξής: Αφού δεν θεωρούσε τον Απρίλιο σημαντικό ορόσημο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, τι άλλαξε ξαφνικά και η μη εκλογή του Έρογλου έγινε σημαντικός στόχος;
3.Απώλεσε το πλεονέκτημα της κωδικοποίησης
Μετά την απόρριψη του Σχεδίου Ανάν, είναι γεγονός ότι η ε/κ πλευρά βαλλόταν από παντού. Είχε όμως και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της τ/κ:
Ήταν η πλευρά που είχε απορρίψει το σχέδιο, άρα αυτή της οποίας οι ανησυχίες θα έπρεπε να τύχουν αντιμετώπισης ώστε ένα νέο μελλοντικό σχέδιο να έχει προοπτικές επιτυχίας.
Το Εθνικό Συμβούλιο είχε προχωρήσει σε κωδικοποίηση των αλλαγών που η ε/κ πλευρά επιδίωκε, εντούτοις αυτές ουδέποτε τέθηκαν στο τραπέζι.
Με την επανέναρξη των συνομιλιών, ο Χριστόφιας θα έπρεπε να είχε θέσει πρώτα στο τραπέζι τις κωδικοποιημένες θέσεις του Εθνικού Συμβουλίου, ώστε να «κλειδώσει» τα όποια θετικά είχε εξασφαλίσει η πλευρά μας από το Σχέδιο Ανάν, και μετά να επιδιώξει σοβαρές βελτιώσεις επί των αρνητικών του Σχεδίου.
Αντ’ αυτού, μπήκε σε μια εξ υπαρχής συζήτηση όλων των κεφαλαίων, δίδοντας με αυτό τον τρόπο στην τ/κ πλευρά την ευκαιρία να απεγκλωβιστεί από τα θετικά για την ε/κ πλευρά στοιχεία του Σχεδίου – αποτέλεσμα των παραχωρήσεων που είχε κάνει το 2004 – και να υποβάλει θέσεις που σε κάποια σημεία παρουσιάζονται χειρότερες και από αυτές που προνοούσε το Σχέδιο Ανάν 5.
4.Διαπραγματεύτηκε λανθασμένα
Επέλεξε να μπει πρώτα σε συζήτηση των κεφαλαίων –όπως αυτό της διακυβέρνησης– όπου η ε/κ πλευρά είχε να δώσει, αφήνοντας για αργότερα κεφάλαια –όπως το εδαφικό και η ασφάλεια– όπου είχε να παίρνει.
Καταθέτοντας μάλιστα προτάσεις, όπως π.χ. η εκ περιτροπής προεδρία, που αποτελούσαν πάγιο τ/κ αίτημα και οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν από μέρους της ε/κ πλευράς ως παραχωρήσεις, και επιμένοντας σε αυτές, κατάφερε να εμφανίσει την τ/κ πλευρά ως την πλευρά που είχε υποχωρήσει και την ε/κ ως αυτήν που είχε λάβει και άρα ως αυτήν που με τη σειρά της θα έπρεπε τώρα να δώσει.
5.Επικεντρώθηκε σε λάθος ζητήματα
Εστίασε την προσπάθεια σε θέματα που δεν θεωρούνταν ιδιαίτερα αρνητικά, αγνοώντας θέματα που ήταν σαφώς πιο σημαντικά. Ούτε η μετακίνηση από το Προεδρικό Συμβούλιο στην εκ περιτροπής προεδρία ούτε η άμεση εκλογή του Προέδρου και Αντιπροέδρου από τον λαό και όχι από τη Γερουσία, τα οποία τόσο επιτακτικά έθεσε στο τραπέζι, αλλάζουν πολλά επί της ουσίας (απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι δεν ήταν ανάμεσα στα σημεία επί των οποίων το Εθνικό Συμβούλιο ζήτησε βελτιώσεις), σε αντίθεση με ζητήματα όπως αυτό της κατανομής των εξουσιών μεταξύ της κεντρικής κυβέρνησης και των κρατιδίων και εκείνο των εξωτερικών υποθέσεων.
-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-
Χρειάζονται κότσια
Του Ανδρέα Παράσχου
Η πλέον βιώσιμη λύση στο Κυπριακό, υπό τας περιστάσεις, είναι κατά τον κ. Ντερβίς Έρογλου η συμφωνημένη διχοτόμηση. Αυτό μας είπε την περασμένη βδομάδα στη συνέντευξη του στην «Κ» ο άνθρωπος που εκτός απροόπτου από τα μέσα του ερχόμενου Απριλίου θα κάθεται στο τραπέζι των συνομιλιών απέναντι από τον Πρόεδρο Χριστόφια, εκπροσωπώντας την τουρκοκυπριακή πλευρά.
Στη δική μας την πλευρά, οι κατά τ’ άλλα λαλίστατοι ημών ηγέτες προσπέρασαν επιδέξια τις δηλώσεις Έρογλου, όχι διότι δεν έχουν ράμματα για τη γούνα του, αλλά διότι δεν τους συμφέρει πολιτικά να μπουν σε μια τέτοια συζήτηση.
Κι αυτό γιατί οι μισοί δεν αντέχουν να σταθούν σοβαρά απέναντι στην αλήθεια και να παραδεχτούν ότι η πολιτική των αλλοπρόσαλλων διακηρύξεων που ακόμα σερβίρεται ανερυθρίαστα από τις αφεντιές τους, του τύπου «όλοι οι πρόσφυγες στα σπίτια τους» και «αγώνας μέχρι την απελευθέρωση», οδήγησε τελικά την Κύπρο στη διχοτόμηση. Και δεν την οδήγησε η πολιτικής τους σε μια συμφωνημένη διχοτόμηση, από την οποίαν στο κάτω-κάτω θα παίρναμε πίσω ένα Βαρώσι και μια Μόρφου και θα έκλειναν οι παρτίδες Βορρά Νότου.
Όχι. Δεν το έπραξαν, διότι δεν έχουν τα κότσια να πάνε σε κάτι τέτοιο, αφού θα ήταν ως να παραδέχονταν ήττα. Παραδεχόμενοι όμως ήττα, δεν θα είχαν και λόγο ύπαρξης, αφού τόσες δεκαετίες διακήρυσσαν ότι διά του ανένδοτου αγώνα θα μας πήγαιναν πίσω στα κατεχόμενά μας εδάφη.
Πάει όμως και ο ανένδοτος, πάει και η επιστροφή όλων στις εστίες τους πάνε και τα κοτσυφόπουλα που λέει κι ο Νιόνιος, έμειναν και κάθονται στο κλαδί μόνοι τους, κοιτάζοντας κατά την Κωνσταντινούπολη, η οποία πάλι με χρόνια και καιρούς πάλι δικιά μας θα ’ναι…
Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι εκείνο που έλεγε ο μακαρίτης ο Δούντας, η ντε φάκτο διχοτόμηση, η οποία ωστόσο θα γίνει με τους όρους της Τουρκίας.
Της Τουρκίας η οποία είναι σήμερα πανίσχυρη στην περιοχή, λόγω του ρόλου που μπορεί να παίξει εκ μέρους των ΗΠΑ και της Δύσης στο Ιράν, λόγω του ρόλου που προορίζεται να αναλάβει στο Ιράκ, λόγω της σημασίας που έχει η παρουσία της στο Αφγανιστάν, λόγω του ότι αποτελεί το σημαντικότερο ενεργειακό κόμβο της περιοχής και λιγότερο λόγω του Κουρδικού και του Αρμενικού και σχεδόν καθόλου λόγω του Κυπριακού.
Η διχοτόμηση όμως που θα επέλθει υπό τους όρους της Άγκυρας θα καταστεί επικίνδυνη, καθότι εντελώς ανεξέλεγκτη και θα καταστήσει τα Κατεχόμενα το μεγαλύτερο πλυντήριο παρανομίας στην περιοχή, με λαθραίες εισόδους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή στις ελεύθερες περιοχές. Κι αν νομίζει κανείς ότι θα έρθει η Ευρώπη να μας σώσει, όταν θα γίνει η Κύπρος το Ελ Πάσο της Μεσογείου, πλανάται πλάνην οικτράν.
Το πολύ-πολύ να γίνουμε η πρώτη χώρα που θα εκδιωχθεί από την Ε.Ε.
Όμως και για τη ντε φάκτο διχοτόμηση, την επικείμενη διχοτόμηση, δεν θα φταίνε μόνο οι ανένδοτοι και σκληροτράχηλοι πολιτικοί αυτού του τόπου. Εκείνοι στο κάτω-κάτω δεν ήθελαν λύση και το έλεγαν περιφραστικά.
Θα φταίνε κι εκείνοι που, ενώ διακήρυτταν ότι θέλουν λύση και μόνο λύση την ώρα που έπρεπε, που είχαν την ευκαιρία να τραβήξουν μπροστά και να ανοίξουν δρόμους στην προοπτική αυτού του τόπου να ορθοποδήσει, έμειναν αγκιστρωμένοι «στα καλά και συμφέροντα τας ψυχάς ημών».
Βλέποντας γλυκά τις βαθιές καρέκλες της εξουσίας έστω και στη μισή Κύπρο, παρά την προοπτική που θα έφερνε η λύση στις επόμενες γενιές ολόκληρου του νησιού.
Πρώτος απ’ όλους ο Πρόεδρος Χριστόφιας, ο οποίος είπε το όχι για να τσιμεντώσει το ναι κι όταν καβάλησε στο άλογο, πέταξε τον χάρτη που οδηγούσε στη λύση.
Κι όταν λέμε χάρτη, εννοούμε τις κωδικοποιημένες θέσεις του Εθνικού Συμβουλίου επί προεδρίας Τάσσου Παπαδόπουλου.
Με την κωδικοποίηση θα διασφάλιζε τα όποια θετικά είχε εξασφαλίσει η πλευρά μας από το Σχέδιο Ανάν και μετά θα επεδίωκε σοβαρές βελτιώσεις επί των αρνητικών του σχεδίου. Αντί αυτού, μπήκε σε μια δικής του επινόησης φόρμουλα λύσης, «από τους Κυπρίους για του Κυπρίους», επιδεικνύοντας σχεδόν άγνοια κινδύνου. Ποιου κινδύνου;
Ότι απέναντί του δεν ήταν μόνο ένας Τουρκοκύπριος συνομιλητής, αλλά ήταν και η Άγκυρα. Τώρα, ευρισκόμενοι ακόμα μια φορά στο τέλμα, προειδοποιούμε ότι δεν θα εγκαταλείψουμε θέσεις αρχών. Αυτό όμως δεν αλλάζει την ουσία.
-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0
Επειδή τόσο στο κείμενο του κου Πολυδώρου όσο και στο κείμενο του κου Παράσχου υπάρχει σαφής αναφορά στην περίφημη "κωδικοποίηση των 18 σημείων του Τάσσου Παπαδόπουλου" που συμφωνήθηκε ομόφωνα από το Εθνικό Συμβούλιο, παραθέτω το σχετικό κείμενο:
1.
Να οδηγεί σε πραγματική επανένωση της πατρίδας μας.
Να διασφαλίζει ότι η επανενωμένη Κύπρος θα έχει ενιαία κυριαρχία, μια διεθνή προσωπικότητα και μια ιθαγένεια, με την ανεξαρτησία, την ασφάλεια και την εδαφική της ακεραιότητα κατοχυρωμένες. Ακόμη, η επανενωμένη Κύπρος να έχει ενιαία εξωτερική πολιτική και πολιτική άμυνας και ασφάλειας και μια φωνή εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνώς. Τέλος, να διασφαλίζει την πλήρη εφαρμογή του ευρωπαϊκού κεκτημένου και του διεθνούς δικαίου.
2.
Να διασφαλίζει τη συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας σε ένα διζωνικό, δικοινοτικό, ομόσπονδο κράτος.
3.
Με το Ομοσπονδιακό Σύνταγμα, να κατοχυρώνει την πολιτική ισότητα των δύο κοινοτήτων, σύμφωνα με τα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών που καθορίζουν το δικοινοτικό χαρακτήρα της ομοσπονδίας και τη συμμετοχή των δύο κοινοτήτων στα όργανα και τις δομές της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Το Σύνταγμα να διασφαλίζει ακόμη ότι οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων σε ομοσπονδιακό επίπεδο, δεν θα παρακωλύουν την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του κράτους. Βασική αρχή: Καμιά κοινότητα να μην μπορεί να παραβιάζει τα δικαιώματα της άλλης, αλλά και καμία κοινότητα να μην μπορεί να παρακωλύει την ομαλή λειτουργία του κράτους.
4.
Να διασφαλίζει τη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητα της λύσης.
Απαραίτητες προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο είναι:
• Η σαφής διάκριση των αρμοδιοτήτων μεταξύ Εκτελεστικής, Νομοθετικής και Δικαστικής εξουσίας καθώς και η υπεροχή των νόμων του Ομοσπονδιακού Κράτους έναντι των νόμων των ομόσπονδων πολιτειών.
• Η θεσμοθέτηση αποτελεσματικών μηχανισμών λήψης αποφάσεων και επίλυσης αδιεξόδων.
• Η απεμπλοκή από λύσεις που προσδίδουν πολιτικό, διοικητικό, νομοθετικό ή δικαστικό ρόλο σε ξένους.
• Η αυστηρή εφαρμογή της αρχής του Κράτους Δικαίου.
5.
Να επιτρέπει και να διευκολύνει την αποτελεσματική εφαρμογή του κοινοτικού κεκτημένου σε όλη την Κύπρο χωρίς μόνιμες παρεκκλίσεις που θα καθιστούσαν τους Κύπριους πολίτες, ευρωπαίους πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
6.
Να βρίσκεται σε αρμονία με τις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του Κράτους Δικαίου. Οι Κύπριοι πολίτες να έχουν το δικαίωμα να δέχονται παιδεία στη γλώσσα τους και να εξασκούν το θρήσκευμά τους σε όλο το έδαφος της Κυπριακής Επικράτειας. Υπάρχουν διαζευκτικές προτάσεις, για να κατοχυρώσουμε εφαρμογή των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών, χωρίς να επηρεάζεται η έννοια της διζωνικότητας.
7.
Να θέτει οριστικό τέρμα στο πρόβλημα του εποικισμού και στις συνέπειές του.
Ο εποικισμός που εφαρμόζεται από την Τουρκία συνιστά μείζονα απειλή για την Κύπρο. Η αποκατάσταση του δημοκρατικού και πολιτισμικού χαρακτήρα της Κύπρου είναι αναγκαία για τη βιωσιμότητα της λύσης.
8.
Να αναγνωρίζει το δικαίωμα επιστροφής των προσφύγων σύμφωνα με το διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο. Το ίδιο ισχύει και για το ατομικό δικαίωμα της ελεύθερης απόλαυσης της περιουσίας. Οποιαδήποτε πρακτική διευθέτηση του προσφυγικού και του περιουσιακού θα πρέπει να είναι καθ’ όλα συμβατή με τις πρόνοιες της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Ο πολίτης πρέπει να έχει το δικαίωμα να αποφασίζει για την περιουσία του.
9.
Να διασφαλίζει, για να είναι βιώσιμη, την ενότητα της οικονομίας.
Η εισαγωγή του Ευρώ, συνιστά ισχυρή βάση για την επίτευξη της ενοποίησης της οικονομίας, αλλά και για την προσπάθεια ώστε το ταχύτερο δυνατόν να σμικρυνθούν και τελικά να εξαλειφθούν οι οικονομικές ανισότητες μεταξύ των δύο κοινοτήτων.
10.
Να προνοεί ότι η εφαρμογή της θα εποπτεύεται για όσο καιρό συμφωνηθεί, τόσο από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, με απόφαση του σύμφωνα με το κεφάλαιο VII του Καταστατικού Χάρτη, όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επίσης ότι η εφαρμογή της θα αποτελεί προϋπόθεση για οποιανδήποτε μελλοντική σχέση Τουρκίας – Ε.Ε.
11.
Να κατανέμει τις διάφορες γεωγραφικές περιοχές υπό τον έλεγχο της μιας ή της άλλης πολιτείας με ορθολογικά κριτήρια κτημοσύνης, οικονομικής βιωσιμότητας και, κυρίως, με σημείο αναφοράς την περί δικαίου αντίληψη των πολιτών.
Οι περιοχές που θα επιστραφούν θα πρέπει να καθοριστούν με τρόπο ώστε η μεγάλη πλειοψηφία των προσφύγων να βρεθεί υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση. Οι περιοχές αυτές θα πρέπει να αποδοθούν αμέσως, με τη λύση, στον έλεγχο των Ηνωμένων Εθνών για παράδοση στους νόμιμους ιδιοκτήτες.
Το μήκος της ακτής που θα αντιστοιχεί στην κάθε πλευρά, πρέπει να είναι ανάλογο με τη συνολική έκταση της κάθε πολιτείας.
Η Αμμόχωστος πρέπει να δοθεί στα Η.Ε. ταυτόχρονα με την έναρξη των διαπραγματεύσεων, ώστε να αρχίσει η ανοικοδόμησή της.
12.
Να προνοεί νέο σύστημα ασφαλείας που να εμπνέει εμπιστοσύνη και στις δύο κοινότητες και να διασφαλίζει την ανεξαρτησία, τη συνταγματική τάξη και την εδαφική ακεραιότητα του κράτους, ενώ παράλληλα να μην παραχωρεί επεμβατικά δικαιώματα σε τρίτη χώρα.
13.
Να μη θέτει τη συμμετοχή της Κύπρου στην Κοινή Εξωτερική Πολιτική Ασφάλειας της Ε.Ε. στην κρίση ξένων δυνάμεων. Το ίδιο να ισχύει και για τη σύναψη στρατιωτικών συμφωνιών, σημαντικών για την προαγωγή της στρατηγικής μας θέσης διεθνώς.
14.
Να δίνει στο ομοσπονδιακό κράτος την άσκηση πλήρους ελέγχου, ως απόρροια της κυριαρχίας του, στον εναέριο χώρο, αποκλειστική οικονομική ζώνη, χωρικά ύδατα και περιοχή έρευνας και διάσωσης, χωρίς να παραχωρούνται τέτοιες εξουσίες και δικαιώματα σε ξένα κράτη.
15.
Να οδηγεί σε διευθέτηση του μεγάλου ανθρωπιστικού προβλήματος των αγνοουμένων.
16.
Μα προβλέπει μεταβατικές ρυθμίσεις μικρής διάρκειας, μόνο για όσο είναι απολύτως αναγκαίο μέχρις ότου ετοιμαστούν στην πράξη οι νέες δομές.
17.
Να ορίζει ότι η μετάβαση από το παρόν συνταγματικό καθεστώς της Κυπριακής
Δημοκρατίας στο ομοσπονδιακό καθεστώς της λύσης, θα γίνει όταν είναι έτοιμες οι νέες δομές και διασφαλίζεται η αποτελεσματική λειτουργία τους.
18.
Οι δύο κοινότητες να δεσμευτούν και να εφαρμόσουν με καλή πίστη στην ολότητά τους τη Συνολική Συμφωνία έστω και αν σε επί μέρους σημεία θεωρούν ότι δεν τους ικανοποιεί πλήρως. Θα πρέπει επίσης να συμφωνηθεί ότι ύστερα από κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα υπάρξει συνταγματική αξιολόγηση από Μεικτή Συνταγματική Δικοινοτική Συνέλευση, η οποία θα λάβει χώρα υπό το φως των εμπειριών που θα έχουν μέχρι τότε αποκομιστεί κατά τα πρώτα χρόνια εφαρμογής της λύσης.
-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-
Με όλα αυτά κατά νου, ή στραβός είναι ο γιαλός, ή στραβά αρμενίζουμε.
Εντύπωση προκαλεί ανάμεσα στα άλλα η σπουδή για τη συγκρότηση Ομάδας Νομικών εξ Ελλάδος. Όταν κάτι τέτοιο είχε προταθεί πριν απο πολλούς μήνες από διάφορους σχολιαστές, παρατηρητές και αρθρογράφους, (μεταξύ των οποίων και η Στήλη Άλατος) η πλέον ήπια αντίδραση από αρκετούς κύκλους ήταν η μομφή.
Σήμερα άκουσα γνωστό σχολιαστή ραδιοφωνικού σταθμού να λέει έντονα πως η απόφαση αυτή, υποτιμά τους Κύπριους Νομικούς...
Το περίεργο είναι πως ο εν λογω σχολιαστής είναι από τους πλέον ένθερμους υπέρ της εμπλοκής της Ελλάδας στην διαδικασία επίλυσης του Κυπριακού (εκτός αν επιθυμεί μια τέτοια εμπλοκή με διαφορετική πολιτική ηγεσία στην Αθήνα).
Προσωπικά, θεωρώ σωστή την απόφαση, τόσο για πρακτικούς λόγους που αφορούν και στην εξοικείωση με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο όσο και για συμβολικούς λόγους τους οποίους δεν πρέπει να υποτιμά η Κυπριακή πλευρά εφ όσον αυτοί αποδεδειγμένα παίζουν το ρόλο τους-κάτι που γνωρίζει και εφαρμόζει η Άγκυρα, άριστα.
26 σχόλια:
δεν καταλαβαινω γιατι επιδιωκετε εσεις οι κυπριοι λυση στο κυπριακο!το κυπριακο λυθηκε το 1974.
αν διωχνατε εσεις οι ελληνες τους εισβολεις τοτε το νησι θα ηταν και πολιτικα δικο σας(διοτι πληθυσμιακα και οικονομικα ηταν ηδη).δεν πολεμησατε ομως ουσιαστικα ουτε επι χουντας ουτε επι καραμανλη.
συνεπως τωρα τι συμβιβασμο αποζητατε?δεν καταλαβαινω...!
αν εχετε πεντε δραμια μυαλο στο κεφαλι σας θα εχετε καταλαβει πως αυτο που ζητα η τουρκια ειναι πρωτον να διαλυσει την (πετυχημενη)κυπριακη δημοκρατια και δευτερον (ισως στο αμεσο μελλον)με βαση τα "ανθρωπινα δικαιωματα"περι ελευθερης εγκαταστασης να πνιξει το νησι στους τουρκους..εσεις δεν γεννατε αυτοι γεννοβολανε σαν κουνελια..ειναι πληθυσμιακη υπερδυναμη,δεν ξερω αν το εχετε καταλαβει?και ετσι και την πολιτικη σας υποσταση θα χασετε τυπικα στην αρχη με την διαλυση της κυπριακης δημοκρατιας και ουσιαστικα αργοτερα αφου αρκει ενα 5 τα εκατο των φτωχων τουρκων να παρει γραμμη για το πλουσιο νησι σας και με βασει τα ανθρωπινα δικαιωματα και πολιτικα δικαιωματα να του παραχωρησετε αργα η γρηγορα και επομενως να αποτελεσετε εσεις το 18 τα εκατο καποια στιγμη στο νησι..πιστεψε με σε μια τετοια περιπτωση δεν θα ειναι δυσκολο να γινει μια ενωση τουρκιας κυπρου(τοτε η αυτοδιαθεση θα αποκτησει νοημα και ισχυ με τις ευλογιες των αγγλοσαξωνων).εγω σε ενα συμβιβασμο βλεπω μια εθνοκαθαρση μελλοντικη με τις ευλογιες του διεθνους δικαιου χωρις να μπορειτε να κανετε ΤΙΠΟΤΑ γι αυτο.
ελπιζω οι κυπριοι να μην ειναι μονο χρημα και παραλια αλλα να εχουν απομεινει και καποιοι τυποι με φιλοτιμο και καποια εξυπναδα ...
η μονη λυση ειναι να παραχωρηθουν οι βασεις ή το μεγαλυτερο μερος σε εσας..και με ανταλλαγμα ενα 5 με 10 τα εκατο του τουρκικου τομεα να αναγνωρισετε δευτερο τουρκικο κρατος.
η αλλη λυση ειναι να στρουθοκαμηλιζετε οπως κανετε τωρα και να συναντησετε τον ολεθρο σε περιπτωση που συμφωνησετε σε συμβιβασμο με τους "κεμαλοδημοκρατες" ή να τα αφησετε ολα στον αυτοματο και χωρις τα λιγα εδαφη που θα κερδιζατε να αφησετε να αναγνωριστει το τουρκικο κρατος στο μελλον αναποφευκτα αλλα να κερδισετε λιγη απ την αξιοπρεπεια σας εμμενωντας στην θεση σας.θελει πολυ μυαλο? ποιες αλλες επιλογες εχετε?να γινετε ισραηλ?
επισης βλεπω διαφημιζεις το jungle report...
σορρυ αλλα εχω την αισθηση πως η φιλοπατρια και η ορθοδοξια αποτελουν βασικοτατους πυλωνες για μια πολιτεια που δεν θα αποτελει jungle...οτι ζητας(δικαιοσυνη κτλ )το περικλειει η ορθοδοξια...
οποτε δεν καταλαβαινω γιατι πολεμας μερικες απ τις ελαχιστες σοβαρες αξιες που μας κληρονομησαν οι προγονοι μας?
να ρωτησεις και καποιους που εζησαν σε σοσιαλιστικους παραδεισους οπου και αγριως πολεμηθηκε η ορθοδοξια αλλα και η φιλοπατρια(την οποια μονο στον μεγαλο πατριωτικο πολεμο θυμηθηκαν απο αναγκη ζωης η θανατου)να σου πουν τι κοινωνιες δημιουργει αυτο το κραμα για το οποιο αγωνιζεσαι...η μαλλον πανε δες τις πιατσες σε ολη την δυση να δεις που καταπεφτει η ηθικη οταν αποθεωνετε τον υλισμο και πολεματε τον χριστιανισμο και την φιλοπατρια...
το συστημα για το οποιο παλευετε δεν δημιουργει ουτε θερμοπυλες,ουτε 1821,ουτε 1940...το συστημα δημιουργει αντι για κοινωνιες ατομα..φιλοτομαριστες που νοιαζονται μονο για την καταναλωση.
το συστημα σας απετυχε.εναλλακτικη λυση δεν δινετε...εκτος και αν λυση ειναι να αποδεχεστε το μεικτο συστημα(δηλαδη καπιταλισμος με κρατικη παρεμβαση)αλλα ταυτοχρονα να μιλατε για οικολογιες !!να αποδεχεστε την οικονομικη θεωρια που διδασκετε σε ολα τα πανεπιστημια της γης και αποτελει την βαση τη ςοικονομιας μας(δηλ την μεγιστοποιηση των κερδων)και ταυτοχρονα να μιλατε για οικονομικη ισοτητα!
δεν εχετε κοσμοθεωρια...η σοσιαλιστικη κατατροπωθηκε..βελτιωστε την αλλιως βουλωστε το.
ο εθνομηδενισμος δεν ειναι κοσμοθεωρια...
υς:δεν λεω πως η θρησκεια ή η φιλοπατρια δεν εχουν τις διαστρεβλωσεις τους(θρησκοληψια,υποκρισια,εθνικισμος)..λεω πως δεν μπορουμε μαζι με το μωρο να πεταξουμε και το νερο του μπανιου...και μαλιστα για κατι νεφελωδες για το τιποτα εν προκειμενοις...
μεσα σε αυτο το κλιμα βρισκω απιστευτα παραλογο και δηλωτικο της παρακμης στα δυο ελληνικα κρατη το διδυμο γιωργακης-χριστοφιας.η πιο σωστα πασοκ-ακελ...
μιλαει για πανισχυρη τουρκια...
σορρυ αλαλ σοτο δεν τρωω...η τουρκια ειναι ισχυρη λογω του πληθυσμιακου μεγεθους της αλλα και του εθνικου φρονηματος της...οικονομικα τα χαλια της εχει εστω και αν βελτιωθηκε επι ερντογαν..πανισχυρη θα γινει αν με αυτον τον πληθυσμο αποκτησει εστω την μιση οικονομικη ισχυ της γαλλιας π.χ
το ζητημα ειναι γιατι η ελλαδα ειναι ανισχυρη?γιατι δεν αναπτυσσει στρατιωτικη βιομηχανια?..γιατι συνεχως δανειζεται ...?
μα γιατι η μεταπολιτευση που σφραγιστηκε απ την αριστερα διελυσε τον στρατο,διελυσε τα πανεπιστημια και καλλιεργησε την νοοτροπια του εκβιαζω (το ζουμε με τους αποκλεισμους του δρομου και αυτες τις μερες)για να πετυχω μεγαλυτερη καταναλωση...
τωρα κυνηγαει να μας διαλυσει παντελως αφου θελει να βαλει χερι και στην εθνικη εκπαιδευση!
και φυσικα η δεξια απλα ειναι ανυπαρκτη ή παντελως γραφικη...
απο την μια καταστροφικη για τον τοπο δυναμη απο την αλλη καμμια αντιπροταση...
Με τη λογική σου λοιπόν, το Κυπριακό το έλυσαν οι συμμορίτες της στρατιωτικής χούντας το 1974 όταν κατάλυσαν τη νόμιμη τάξη, ανέτρεψαν τον Μακάρια και άνοιξαν διάπλατα την πόρτα στην Τουρκία που παραμόνευε έτσι κι αλλιώς και έψαχνε απλά την αφορμή.
Καλό θα ήταν βέβαια, να λάμβανες υπόψη σου και τη θέληση των ίδιων των Κυπρίων για μία λύση του Κύπριακού, που μάλλον δεν σε απασχολεί.
1ον "διαφημίζω" το jungle report γιατί μου αρέσει
2ον δεν θεωρώ πως η Ορθοδοξία αποτελεί φυσικό μέλος του πολιτισμού μας.
Οι πρόγονοι μας, σίγουρα μας κληρονόμησαν αξίες που έχουμε λησμονήσει:
Αγάπη στο Κάλλος, Φιλοσοφία, Διαλεκτική, Ιερότητα στη σχέση με τη Φύση, Φιλοπατρία που είναι συνδυασμένη με Οικουμενική αντίληψη και σεβασμό΄στην ετερότητα κλπ.
με την δικια σου λογικη το κυπριακο το ελυσαν την στιγμη που εφτανε η ωρα του απολογισμου οι συμμοριτες που ανεβηκαν αμεσως μετα τον πολεμο στα βουνα αποζητωντας να ανατρεψουν την δημοκρατικη κυβερνηση και να εγκαθιδρυσουν μια σοβιετικη καλκουτα στην χωρα...εκεινη την στιγμη αντι ενωμενοι να ζηταμε την λευτερια της κυπρου ως ενδειξη τιμης απο τους συμμαχους αγγλους πολεμουσαμε ο ενας των αλλων εξαιτιας των συμμοριτων και αποζητουσαμε την βοηθεια των αγγλων για να μην γινουμε βουλγαρια...και οντως το πετυχαμε μετα απο χρονια με βαρυ τιμημα ομως την κυπρο..
πριν απο το 74 θα θυμασαι νομιζω υπηρχε το 1959-60..μηπως να σου θυμισω ποιος αποβιβαζοταν στο νησι?ποιος γινοταν εγγυητρια δυναμη?
μην αναφερεσαι στην παρεα του σαμψων...ηταν πραγματι πατριωτες αλλα αφενος (ακουω πως υπεπεσαν σε εγκληματα)και αφετερου ηταν κουτοι..οπως ολοι οι χουντικοι..πιστεψαν στον κισσινγκερ που αφηνε να εννοηθει πως δεν θα ενεργησει σε περιπτωση πραξικοπηματος και φαγαν το τυρακι...
ομως δεν μπορεις να τους κατηγορησεις πως αποσκοπουσαν στην διχοτομηση...ηλιθιους τους λες (οχι λιγοτερο βεβαια απ αυτους που περιμενουν λυση δικαια στο κυπριακο και ελληντουρκικη φιλια) αλλα οχι προδοτες...
τους συμμοριτες του εμφυλιου ομως πως του λες?
κατι ακομα..εγω δεν απολογουμαι για τιποτα...εσεις πρεπει να απολογηθειτε..η χουντα ηταν εγκληματικη και ανοητη και αφησε ενα μικροβιο στο σωμα του ελληνισμου..η μεταπολιτευση ομως αφησε εναν καρκινο
μην πιανεις πολυ στο στομα σου τους αρχαιους προγονους σας(αληθεια απο που και ως που εσυ θεωρεις προγονους τους αρχαιους ελληνες?μην με πεις πως δεν πιστευεις πως αφομοιωθηκατε απο βουλγαρους και τουρκους?αν οχι τοτε τι αριστερος εισαι?)
να μην τους πιανεις γιατι δεν συμφερει...εκεινοι οχι μονο δεν διναν ποτε πολιτικα δικαιωματα σε "βαρβαρους" δηλ στους περσες π.χ αλλα ουτε καν σε ελληνες που κατακτουσαν στους πολεμους και τους μετετρεπαν σε δουλους για τα κτηματα και τα σπιτια τους...
φυσικα αλλαξαν οι εποχες...Δοξα σοι ο Θεος...
φυσικα ενα συστημα νομιμοποιησης μεταναστων ειναι απαραιτητο ΟΧΙ ομως με την λογικη των ΜΚΟ,του ακελ και του πασοκ ,του ερντογαν και του σορος,αλλα με την λογικη που διεπει την δυση...με βαση το γαλλικο και το γερμανικο συστημα...
και οχι μονο νομιμοποιηση αλλα και πολιτικα δικαιωματα και παπα και κουμπαρο να δωσουμε τοτε...
οταν λες την θεληση των κυπριων?ποια ηταν η θεληση?δεν ειδα την θεληση των κυπριων με το δημοψηφισμα στο σχεδιο ΑΝΑΝ?
εσυ την λαμβανεις υποψιν σου?θυμασαι τι ποσοστο ειχε το οχι?
η μηπως θα παιζουμε την κολοκυθια και εσαει θα συζηταμε ενα σχεδιον που θα το λεμε σημερα αναν αυριο αυναν μεχρι με το στανιο να το αποδεχτουν οι κυπριοι?
αυτα που θελουν οι κυπριοι δεν γινονται συνεπως το ζητημα εληξε..αν με το στανιο καποιοι θελουν να γυρισουν και ας καταλυθουν τα παντα ασφαλως και δεν τους λαμβανω υποψιν!!
ακριβως οπως εσεις δεν λαμβανετε υποψιν την θεληση π.χ του ελληνικου λαου για δημοψηφισμα αναφορικα με τους μεταναστες...
και δεν τους λαμβανετε υποψιν διοτι ξερετε πως θα βγει ενα τεραστιο οχι απ το δημοψηφισμα γεγονος που θεωρειται εγκληματικο κατι αναλογο λοιπον και για το ζητημα ισχυει...
οποτε θελεις συνεχιζουμε την συζητηση...γιατι εισαι ενταξει ατομο.σε διαβαζω ποτε ποτε
α ελπιζω να διαβασες την απαντητικη μικη στην δραγωνα...ακρως διαφωτιστικη...
αλλα ξεχασα ο θεοδωρακης ειναι...γερος.
(μιλαμε για ΤΟ επιχειρημα οχι αστεια)
Η Ορθοδοξία τι ΜΑΣ κληρονόμησε, το "Πίστευε και μη Ερεύνα";
το σωστο ειναι πιστευε και μη,<-κομμα ερευνα
εσυ τι αλλο νομιζεις πως ειναι ο σοσιαλισμος παρα μια αιρεση του χριστιανισμου?
αν δεν υπηρχε ο χριστιανισμος θα ημασταν ακομα στο ρωμαικο αισχος...σε ολα τα συνταγματα της ευρωπης και σε τοσα εργα τεχνης αλλα και στη νοοτροπια μας μπορεις να δεις τις σαρωτικες επιρροες της διδασκαλιας του χριστιανισμου..ειναι αληθεια βεβαια πως οι σχισματικοι της δυσης βγαλαν και ατομα που κρυβαν τους ιδιοτελεις τους σκοπους πισω απο τον χριστιανικο μανδυα..αλλα αυτοι τα ιδια θα επρατταν και με και χωρις τον χριστιανισμο καποια αλλη προφαση θα βρισκαν...
"Ομάδας Νομικών εξ Ελλάδος"
Πο.Πη., αντί αυτών...δεν μας στέλνουν καμιά Επιτροπή Ιατρών για Σπάνιες Παθήσεις; Τη "Δουντίαση" πάντως δεν τη γλυτώνουμε.
Και αν δεν υπήρχε ο διαφωτισμός και η γαλλική επανάσταση – που στην ουσία επανέφεραν τις ελληνορωμαϊκές έννοιες του ανθρωπισμού, του πολίτη, της δημοκρατίας και του ορθολογισμού- θα παραμέναμε στο χριστιανικό αίσχος, στο κυνήγι της επιστήμης, στο θάψιμο της φιλοσοφίας, στην αγραμματοσύνη, στις αποστεωμένες βυζαντινές αγιογραφίες και στα ψαλτήρια. .. Τράβα ρε δικέ μου και προσκύνα κανένα λείψανο, που θα μας γυρίσεις και την ιστορία ανάποδα …
@Ανώνυμε
Ο λόγος σου είναι επιδεικτικά αυταρχικός και αντιδιαλεκτικός εφ όσον ξεκινάς με αφορισμούς, απαγορεύσεις και υποτιμητικούς προσδιορισμούς του τύπου "αν εχετε πεντε δραμια μυαλο" ,"εσεις πρεπει να απολογηθειτε", "μην πιανεις πολυ στο στομα σου" , "απο που και ως που εσυ " κλπ.
Αν θεωρείς πως με αυτό το επίπεδο και ύφος μπορεί να γίνει συζήτηση, με γεια σου και χαρά σου. Εγώ, ΔΕΝ.
Για την κα Δραγώνα και την επιστολή Μίκη Θεοδωράκη.
Η επιστολή Θεοδωράκη είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και κυρίως εξαιρετικά διατυπωμένη. Περιέχει απόψεις που είναι έγκυρες ως απόψεις, συνιστούν αν θέλεις μια ολόκληρη σχολή σκέψης.
Αυτό δεν σημαίνει πουθενά, πως κάποιος είναι υποχρεωμένος να συμφωνήσει.
Ο σεβασμός στο πρόσωπο, το έργο και την ιστορία του, από την πλευρά μου τουλάχιστον είναι δεδομένα πάμπολλες φορές εκφρασμένα.
Άλλο ο σεβασμός όμως και άλλο η ταύτιση των απόψεων επί παντός.
@Ανώνυμε της 19ης Ιανουαρίου 2010 6:56 μ.μ.
Συμφωνώ.
@Idiot Mouflon
...Επιτροπή Ιατρών για Σπάνιες Παθήσεις;;;;
Μα αυτοί Αγρινέ μου είναι Ανίατη περίπτωση....δεν μπορούν να ιάσουν τις δικές τους χρόνιες παθογένειες...
20 Ιανουαρίου 2010 10:19 π.μ.
"...Δεν τραβάει η ομάδα
αχ Ελλάδα, αγελάδα
δεν τραβάει η εθνική
θέλουμε αλλοδαπό προπονητή..."
Πανούσης.
σορυ φιλε αλλα απ τις γκιλοτινες προτιμω το πολυπολιτισμικο βυζαντινο μεγαλειο(αιωνες πριν την γαλλικη επανασταση η οποια διχως την αναγεννηση η οποια με την σειρα της διχως την χριστιανικη διδασκαλια και το βυζαντιο δεν θα υπηρχε ΠΟΤΕ)...
αν εχεις τετοια αποψη για το βυζαντιο..πολυ βολταιρο διαβαζεις...
ακομα και στα πανεπιστημια των λεγομενων απο τους βυζαντινους αζυμιτων το κλιμα για το βυζαντιο εχει αλλαξει εδω και δεκαετιες...ειχαν τους λογους τους αυτοι που εξολοθρευσαν με τοση χαρη και υπερπολιτισμο την Πολη το 1204 να την λοιδωρουν αιωνιως(και δεν αφορα μονο το σχισμα αυτο)...αλλα πλεον το παραμυθι δεν εχει δρακο...αυτο το καταλαβαν εως και οι δυτικοι..κατι δικοι μας βεβαια ακομα αδυνατουν να το χωνεψουν..ας οψεται το αντιθετο της θρησκοληψιας..η κομματοληψια...
φιλε πιττα...σορρυ αλλα απο τα λεγομενα σου τεινω να πιστεψω πως την εισβολη την εκανε ο σαμψων και η δαλιδα...το σαμαρι θα βαραμε τωρα?
η γαλλικη επανασταση δεν εφερε τιποτα καινουριο στον κοσμο...
η αρχαια ελλαδα εφερε...ο χριστιανισμος εφερε και σφραγισε...
το βυζαντιο συνδυασε και παρεδωσε...
η αναγεννηση αναμασησε...
και η γαλλικη επανασταση απλα ξεσκισε τα φεουδα της δυσης(και οχι μονο)...και πιο πριν απ την γαλλικη επανασταση ειναι το αμερικανικο συνταγμα που παλι εξαιτιας ολων των παραπανω προβαρει και συνταγματικα πια τις ιδεες που προυπηρχαν στις κοινωνιες αιωνες-χιλιετιες πριν...
η γαλλικη επανασταση γεννησε τον εθνικισμο(στην δυση)...και ο εθνικισμος υπηρξε το χειροτερο ανθρωπινο κατασκευασμα της ιστοριας με εκατομμυρια εκατομμυριων κουφαρια ανθρωπινα να θυσιαζονται στα ποδια του...
ο ναπολεων υπηρξε παιδι της γαλλικης επαναστασης και κυριος πρωταγωνιστης της...αυτο τα λεει ολα(και ο ροβεσπιερος επισης)..
αντιθετα στην βυζαντινη αυτοκρατορια μια χιλιετια και πριν τα παιδια στο σχολειο διαβαζαν ομηρο...οτι καταγωγη και αν ηταν..αρμενιοι,συριοι,ελληνες ειχαν ιδιες πιθανοτητες να ανελθουν στο θρονο και σε καθε αλλο υψηλο αξιωμα...ενω η θανατικη καταδικη ηταν απαγορευμενη...
επισης η αναγεννηση ξεκιναει απ το βυζαντιο..πανε δες τις τοιχογραφιες του πανσεληνου στο αγιο ορος...απλα το βυζαντιο το σκοτωσαν οι δυτικοι το 1204 και το βυζαντιο τους χαρισε τον πολιτισμο και την αναγεννηση...ακριβως οπως οι ρωμαιοι σκοτωσαν μεν την ελλαδα αλλα η ελλαδα τους δωρισε τις ιδεες της..
μην μου μιλας για τους βυζαντινισμους στις αυλες..λες και στην ρωμη ή στις αυλες της δυσης εως προσφατα δεν γινοταν το σωσε(η μηπως στην σ ενωση εραιναν γαρυφαλλα τους διαδοχους?)..αυτα υπαρχουν οπου υπαρχει εξουσια...
απλα λεω πως στο βυζαντιο τα προτερηματα ηταν πολυ περισσοτερα απ τα οποια ελαττωματα...
και η αρχαια ελλαδα βρισκεται μεσα στο βυζαντιο...(αλλωστε ο κωνσταντινος γεμισε με αρχαια αγαλματα και κολωνες την αποστραπτουσα πρωτευουσα του)απλα ο χριστιανισμος το πεθαμενο κουφαρι που υπηρξε πριν το βυζαντιο ο αλλοτε κραταιος ελληνικος πολιτισμος το αναζωογονησε..το παιδι που βγηκε ,η ελληνορθοδοξια μας χαρισε το υψηλοτερο επιπεδου πολιτισμου στην ευρωπη εκεινη την εποχη εως την τελικη εξολοθρευση απ τους βαρβαρους ασιατες..και ειναι σιγουρο πως η Πολη θα αποτελουσε με εντελως μοναδικο τροπο αυτο που καχεκτυπα υπηρξε η δυση αιωνες αργοτερα απ την ληστεια του 1204...
το βλεπεις στα χρυσα αγαλματα της βενετιας το βλεπεις στην αρχιτεκτονικη της αγιας σοφιας του αγιου ορους...το βλεπεις στις τοιχογραφιες του πανσεληνου...
ποσα αρχαια ελληνικα κειμενα θα διασωζονταν αν οι βυζαντινοι δεν τα αντεγραφαν?οι οποιοι δεν καταφευγαν σε αναχρονισμους(επειδη ετσι γραφαν οι αρχαιοι) οπως καναν οι παρηκμασμενοι πια δωδεκαθειστες,αλλα χρησιμοποιουσαν την ανοργανη μελανι και την αυθεντικοτερη του παπυρου περγαμηνη...
http://www.youtube.com/watch?v=JVt4mk9gicM
Εφτά άγγελοι χωρ(ατ)εύουν πάνω σε τρεις τρίχες κατσαρές στου Κορνήλιου το κεφάλι... 2:08 - 4:08.
Τι να πεις για τον Κορνήλιο...;
Θεμέλια για την Ουσία ο στοχασμός του.
Σορυ φίλε μου, αλλά από τις πυρπολήσεις ανθρώπων στους ιπποδρόμους της Κωσταντινούπολη και τις ιερές εξετάσεις προτιμώ τις ελληνορωμαϊκές αξίες που πρέσβευαν η γαλλική επανάσταση και ο διαφωτισμός. Κατά τα άλλα έχεις δίκαιο, αν δεν κατέρρεαν οι λατρευτές σας θεοκρατίες, η αναγέννηση και οι κοινωνικές επαναστάσεις δεν θα υπήρχαν ποτέ. Και ασφαλώς, δεν διαχωρίζω το σκοταδισμό σε δυτικό η ανατολικό, αυτά να τα βρείτε εσείς οι θεοκράτες μεταξύ σας.
Γράφεις φίλτατε ανώνυμε :
«η γαλλικη επανασταση δεν εφερε τιποτα καινουριο στον κοσμο...
η αρχαια ελλαδα εφερε...ο χριστιανισμος εφερε και σφραγισε...
το βυζαντιο συνδυασε και παρεδωσε...
η αναγεννηση αναμασησε...»
Και συμπληρώνω, η γαλλική επανάσταση επανέφερε τις ξεχασμένες έννοιες του πολίτη και της δημοκρατίας σε μια ανθρωπότητα που ήταν βυθισμένη στην δεισιδαιμονία, το δεσποτισμό της εκκλησίας και την αλαζονεία των γαλαζοαίματων δήθεν αριστοκρατών.
Η αρχαία Ελλάδα, βεβαίως έφερε, και ο χριστιανισμός με την σειρά του έφερε και συμφωνώ ότι σφράγισε και πάγωσε μέσων των δυτικών και ανατολικών του θεοκρατιών την εξέλιξη της ανθρωπότητας για μια χιλιετία, στην καλύτερη των περιπτώσεων.
Η αναγέννηση φίλε μου, ναι αναμάσησε, τι να κάνουμε, αναμάσησε μετά από χίλια και βαλε χρονιά, πνευματική και επιστημονική τροφή που επί των θεοκρατιών σας ούτε να την πλησιάσουν θεωρητικά οι ανθρώποι δεν μπορούσαν.
Φίλε μου, βεβαίως και ο εθνικισμός είναι κάκιστο φαινόμενο, δεν είναι όμως παράγωγο της γαλλικής επανάστασης αλλά στρέβλωση της ιδέας του πατριωτισμού και της αγάπης των πολιτών προς τα τότε αναδυόμενα έθνη κράτη, που με την σειρά τους επέφεραν την πτώση των γαλαζοαίματων βασιλείων και των αυτοκρατοριών.
Βέβαια, ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός είναι παράγωγο των θεοκρατιών σας και είναι ότι χειρότερο και αιμοβόρο γέννησε η ανθρωπινή διάνοια σε τούτο το πλανήτη.
Ο Ναπολέων δεν ήταν παράγωγο της γαλλικής επανάστασης ούτε και πρωταγωνιστής - αν και στο ξεκίνημα της δήλωνε οπαδός της και φυλακίσθηκε – αντιθέτως, ήταν αυτός που της έβαλε ταφόπλακα και καθάρισε τους τελευταίους Ιακωβίνους. Ο Ροβεσπιέρος ναι, ήταν πρωταγωνιστής της επανάστασης, και τι με αυτό, τι ζόρι τραβάς ...
Ναι πρόσεχε, σκοτωθήκανε στην μελέτη επί Βυζαντίου, για αυτό και ήταν πλημμυρισμένη η αυτοκρατορία με φιλοσοφικές σχολές και επιστημονικά συγγράμματα... Και το ότι όλοι οι υπήκοοι είχαν τις ίδιες πιθανότητες να αναλάβουν αξιώματα στην αυτοκρατορία δεν είναι βυζαντινό προτέρημα, ίσχυε σε όλες τις κοσμοπολίτικες αυτοκρατορίες, ακόμη και στην οθωμανική, φτάνει βέβαια να ήσουν μουσουλμάνος, όπως και στο Βυζάντιο να ήσουν χριστιανός, της ορθής βέβαια δρομολόγησης, για τους παρεκκλίνοντας η αυτούς αμφισβητούσαν, φωτιά και τσεκούρι στο κοσμοπολίτικο Βυζάντιο...
Πως το είπες το άλλο δικέ μου, η θανατική καταδίκη στο Βυζάντιο ήταν απαγορευμένη ; Δηλαδή, όταν ο Ιουστινιανός κώδικας αναφέρετε σε αποκεφαλισμούς, αυτό δεν θεωρείται θανατική ποινή, ρε φίλε μα θες να μας τρελάνεις, δες το κάτωθεν απόσπασμα :
« Είναι απαίτησή Μας να κλείσουν όλοι οι ναοί των πόλεων και επαρχιών στην οικουμένη, καθώς και να απαγορευθεί η είσοδος σ' αυτούς, για να μη διαπραχθεί έγκλημα. Θέλουμε επίσης να απέχουν όλοι απ' τις θυσίες. Διότι, αν κάποιος με κάποια δύναμη παραβεί το νόμο, θα τιμωρηθεί με αποκεφαλισμό».
Λες ότι η αναγέννηση ξεκινάει από το Βυζάντιο, ε και, και ο διαφωτισμός ξεκίνησε στην δύση εν καιρό ιεράς εξέτασης και διωγμών, πάντα ο σκοταδισμός επιφέρει δημιουργικές αντιστάσεις. Όμως, αλήθεια, ποιον ήταν το τέλος του Πλήθωνα, που κατέληξε ο Ιωάννης ο Ιταλός και τόσοι άλλοι ελληνίζοντες – δηλαδή μιαροί κατά τους βυζαντινούς – διανοούμενοι. Εσύ φαντάζομαι θα ξέρεις καλύτερα για την τύχη αυτών των ανθρώπων.
Πάμε τώρα και στην αρχαία Ελλάδα, βεβαίως και βρίσκετε μέσα στο Βυζάντιο, νεκρή και ισοπεδωμένη από την νεοσύστατη θρησκεία που ήθελε να οικοδομήσει την νέα Ιερουσαλήμ. Δεν είναι τυχαίο που ο Ιουστινιανός κατά την τελετή των εγκαινίων της Αγίας Σοφίας αναφώνησε «Νενίκηκάς σε, Σολομών» κι όχι βέβαια «νενίκηκάς σε, Ικτίνε και Καλλικράτη», που θα αναφωνούσε, εάν είχε κατασκευάσει κάτι Ελληνικό.
Τώρα, αυτή η μανία να ονομάζουμε ελληνορθόδοξους ανθρώπους που αποκαλούσαν τον ίδιο τον εαυτό τους ρωμαίους και στην καλύτερη των περιπτώσεων ήταν ελληνόφωνοι ιουδαιοχριστιανοί, αυτό είναι μια αστειότητα που θα πρέπει να την ξεπεράσουμε.
Και τα περί ανωτέρου πολιτισμού, άσε ρε δικέ μου, απλώς οι δυτικοί χριστιανοί ήταν λίγο ποιο βάρβαροι και από τους ανατολικούς αδερφούς τους. Μιλάμε για σκοτεινές εποχές φίλτατε, ας μην επιχαίρουμε κιόλας για το τότε κατάντημα της ανθρωπότητας.
Για τα κείμενα που διέσωσαν οι βυζαντινοί, ας μην το συζητήσουμε, διότι ακόμη δεν κατάλαβα που χάθηκε η συντριπτική πλειονότητα των μη χριστιανικών κειμένων και από ποιους πραγματικά κινδύνευαν αυτοί οι θησαυροί. Μήπως, από αυτούς που αποκαλούσαν τις βιβλιοθήκες φυλακτήρια δαιμόνων και την ελληνική παιδεία θύραθεν ;
απο συνεντευξη του στηβεν ρανσημαν
"...
Γράφετε στο Βυζαντινό πολιτισμό ότι δεν υπήρχε θανατική ποινή στο Βυζάντιο.
Όντως, δεν σκότωναν. Και η μεγάλη διαφορά φαίνεται στους πρώτους χρόνους. Όταν η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έγινε χριστιανική, μία από τις βασικότερες αλλαγές ήταν να σταματήσουν οι μονομαχίες, να μη πετούν πια ανθρώπους στα λιοντάρια κι όλα τα σχετικά. Η αυτοκρατορία έγινε πολύ πιο ανθρωπιστική. Και πάντα απέφευγαν, όσο μπορούσαν, τη θανατική ποινή. Κατά καιρούς, κάποιοι αυτοκράτορες κατέφευγαν σε αυτή, αλλά οι περισσότεροι χρησιμοποιούσαν, ως εσχάτη τιμωρία, μια μέθοδο που σήμερα μας φαίνεται αποτρόπαια: τον ακρωτηριασμό κάποιας μορφής. Αλλά μου φαίνεται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα προτιμούσαν να τους κόψουν π.χ. ένα χέρι, παρά να τους θανατώσουν.
..."
και αυτα απο μια αυτοκρατορια που πεθανε πριν 6 αιωνες...στην δυση εως προσφατα(και η γαλλικη επανασταση και ο σοσσιαλισμος επι σ ενωσης στην ανατολη καθως και η κινα και η αμερικη ακομα και σημερα κτλ)σκοτωναν και σκοτωνουν αβερτα παιζοντας το θεοι..
ολα τα αλλα αν δεν ειναι διαστρεβλωσεις συνειδητες ειναι παντως προπαγανδα
υς:ελληνορθοδοξος(θυμιζω τους τελευταιους αιωνες αποκαθαριστηκε σε σημαντικο βαθμο η λεξη ελληνας απο το παγανιστικο της νοημα και χρησιμοποιουνταν ιδιαιτερα απ την αυλη και τους γραμματικους κυριως ως αυτοπροσδιορισμος)ειναι ο πολιτισμος που συνδυασε χαρακτηριστικα του ελληνικου πολιτισμου με την νεα θρησκεια..ποιο το προβλημα?
και παντως σου διαφευγει κατι.μιλαμε για μια αυτοκρατορια που τελειωσε εξι αιωνες πριν οχι πριν εξι μερες..και ηταν οτι καλυτερο ειχε να επειδειξει η ανθρωποτητα απο αποψη ισχυος και πολιτισμου επι αιωνες..
το "Νενίκηκά σε Σολομών"(το οποιο το γραφεις και λαθος) ειναι προφανως το σωστο να ειπωθει...αφου ο ναος του σολομωντα θεωρουνταν ο μεγαλυτερος που εγινε ποτε...επισης δεν μιλαμε για μουσουλμανο..αλλα τον θεωρουσαν οπως εμεις τωρα τον θεωρουμε και ειναι ανθρωπο της παλαιας συμφωνιας του Θεου με τους προ χριστιανικους ανθρωπους,της παλαιας διαθηκης...αρα δεν ειναι μια ασχετη ιστορια για τους χριστιανους...και οι δυο ναοι στον ιδιο και εναν Θεο απευθυνονται..αλλωστε οι ελληνορθοδοξοι της αυτοκρατοριας(οι ρωμιοι δηλαδη)στην συντριπτικη τους πλειοψηφια ειναι πια χριστιανοι ορθοδοξοι παρα τους 3 αιωνες ρωμαικων διωγμων και φυσικα η παλαια διαθηκη(την οποια αρκετοι παρεξηγουν μην εννοωντας να κατανοησουν πως απευθυνεται και στον προχριστιανικο ανθρωπο,εσυ σε ενα μωρο κατευθειαν κρεας του δινεις να φαει?)η οποια συμπληρωθηκε και ανανεωθηκε με τον ερχομο του Χριστου και την καινη διαθηκη αποτελει μερος του βιβλιου της πιστεως εκεινων των ανθρωπων και φυσικα των τωρινων ορθοδοξων.οποτε ποιο το περιεργο?
επισης δειχνεις να μπερδευεις συχνα πυκνα ορκισμενους εχθρους του βυζαντιου οπως ηταν οι δυτικοι και παραβατικες συμπεριφορες τους (π.χ ιερες εξετασεις)με το βυζαντιο και τους ανθρωπους του...
επειδη μια συζητηση με εναν(δωδεκαθειστη??!!)ειναι ασκοπη σε παραδιδω στα χερια του βυζαντινολογου ρανσιμαν(που συγχωρεθηκε πριν λιγα χρονια) εξαιτιας του οποιου η δυση εκανε στροφη στις βυζαντινες της σπουδες στις ακαδημιες της..
Επειδη θεωρω τον Πολιτη Πιττα εξυπνο ανθρωπο πιστευω πως σε τουτο το σημειο παιζει πελλον για να καμει προπαγανδα.
ειπε :
"
Εντύπωση προκαλεί ανάμεσα στα άλλα η σπουδή για τη συγκρότηση Ομάδας Νομικών εξ Ελλάδος. Όταν κάτι τέτοιο είχε προταθεί πριν απο πολλούς μήνες από διάφορους σχολιαστές, παρατηρητές και αρθρογράφους, (μεταξύ των οποίων και η Στήλη Άλατος) η πλέον ήπια αντίδραση από αρκετούς κύκλους ήταν η μομφή.
Σήμερα άκουσα γνωστό σχολιαστή ραδιοφωνικού σταθμού να λέει έντονα πως η απόφαση αυτή, υποτιμά τους Κύπριους Νομικούς...
Το περίεργο είναι πως ο εν λογω σχολιαστής είναι από τους πλέον ένθερμους υπέρ της εμπλοκής της Ελλάδας στην διαδικασία επίλυσης του Κυπριακού (εκτός αν επιθυμεί μια τέτοια εμπλοκή με διαφορετική πολιτική ηγεσία στην Αθήνα).
Προσωπικά, θεωρώ σωστή την απόφαση, τόσο για πρακτικούς λόγους που αφορούν και στην εξοικείωση με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο όσο και για συμβολικούς λόγους τους οποίους δεν πρέπει να υποτιμά η Κυπριακή πλευρά εφ όσον αυτοί αποδεδειγμένα παίζουν το ρόλο τους-κάτι που γνωρίζει και εφαρμόζει η Άγκυρα, άριστα.
"
Γινεται εμεις να περιμενουμε την Ελλαδα να μας σωσει , σημερα ;
Εν παμε καλα. Συνεργασια μπορει να υπαρχει μεταξυ δυο εξυπνων ανθρωπων που ξερουν τι θελουν .
Και εμεις και η Ελλαδα , εαν ημασταν ανθρωποι , μπορουμε να πουμε πως θα ημασταν δυο παλαβοι ανθρωποι που ουτε μονοι μας ουτε σε συνεργασια εχουμε υποθεση.
Ο Χριστοφιας καλα θα κανει να εμπιστευθει Κυπραιους σοβαρους νομικους και εαν θελει να εμπλουτισει τις ομαδες και με Ελλαδιτες , επαναλαμβανω σοβαρους νομικους ας το κανει.
(Σοβαρος =/ Τσελεπης η υποστηρικτης του Ναι , η υποστηρικτης της εκ περιτροπης προεδριας. Ολοι αυτοι ειναι ανοητοι και συνηθως δεν εχουν και τα απαιτουμενα πτυχια το οποιο παει μαζι με την ανοησια τους . Αλλα και το γεγονος πως δεν ειναι σοβαροι).
Δημοσίευση σχολίου