Ο σκηνοθέτης, ως όφειλε, πριν προχωρήσει σε τελική εκτέλεση είχε υποβάλλει αναλυτικό storyboard της ταινίας με όλες τις σχετικές σκηνές , το οποίο εγκρίθηκε.
Ενώ λοιπόν το φιλμ ήδη προβάλλονταν στο Μουσείο ως αναπόσπαστο μέρος του συνόλου η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να αντιδράσει γιατί θεώρησε πως κάποιες σκηνές την έθιγαν.
Αποτέλεσμα; Το κόψιμο των "ενοχλητικών" σκηνών χωρίς καν βέβαια να ενημερωθεί ο δημιουργός.
Το άλλο αποτέλεσμα; Η Ελλάδα, έγινε για άλλη μία φορά "βούκινο" σε όλον τον κόσμο με τρόπο που αρμόζει σε δικτατορίες του τρίτου κόσμου και μάλιστα άλλων εποχών.
Η Στήλη Άλατος, δεν έχει σκοπό να μπει αυτή τη στιγμή σε συζήτηση ιστορικού χαρακτήρα και ακόμα περισσότερο θρησκευτικού.
Εμμένει σε ένα και μόνο ζήτημα Αρχής. Στο απαράδεκτο και βαθύτατα τριτοκοσμικό χαρακτήρα της υπακοής της Πολιτείας στις πιέσεις της Εκκλησίας που για άλλη μία φορά απέδειξε πως στον 21ο αιώνα μπορεί και δικτατορεύει την δημόσια ζωή του τόπου.
Βεβαίως, αυτή τη φορά οι απαιτήσεις της εκκλησίας και οι υποκλίσεις πολιτειακών και άλλων παραγόντων γύρισαν μπούμερανγκ.
Σημάδι, πως σιγά αλλά σταθερά η Κοινωνία των Πολιτών αφυπνίζεται επιτέλους και στην Ελλάδα.
Πολύ χαρακτηριστικό και ελπιδοφόρο είναι το γεγονός πως μέσα σε ελάχιστο χρόνο, η δημιουργία μιας κοινότητας για το θέμα στο Facebook, που ξεκίνησε από "ανώνυμους" πολίτες πλυμήρισε από ένα τσουνάμι εγγραφών νέων μελών. Και ενώ στην αρχή ο στόχος ήταν "αντε να γίνουμε 100", έγινε " θα γίνουμε άραγε 500;" και τελικά, την ώρα που γράφω αυτές τις γραμμές τα μέλη έχουν ξεπεράσει τα 3.665!
Ακούστηκαν πολλά για αυτή την υπόθεση από διάφορες πλευρές. Και μέσα σε όλα που ακούστηκαν είναι και τα γνωστά περί "λάθους ή σωστού" των εικόνων της ταινίας που δείχνουν κάποια στιγμή τις καταστροφές που προκάλεσαν οι χριστιανοί στον Παρθενώνα.
Όμως, το θέμα δεν είναι αυτό.
Το ζήτημα δεν είναι αν ο Κύριος Γαβράς έκανε καλά ή όχι.
Ο βραβευμένος και με Όσκαρ σκηνοθέτης κλήθηκε να κάνει μία δουλειά, την δέχτηκε με χαρά, υπέβαλλε τις προτάσεις του, έγιναν δεκτές και τις υλοποίησε.
Το ζήτημα, είναι πως για άλλη μία φορά η Ελλάδα επέδειξε τον τριτοκοσμικό της χαρακτήρα και την αδυναμία της να λειτουργήσει ως ευνομούμενη δυτική δημοκρατία της Ευρώπης.
Γιατί, ας μην γελιόμαστε κάτι τέτοιο δεν θα είχε συμβεί ποτέ στη Γερμανία ή στη Βρετανία ή ακόμα περισσότερο στη Γαλλία όπου ο χαρακτήρας του κοσμικού κράτους φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού.
12 σχόλια:
Κι εκεί που όλοι στρίμωχναν την Αγγλία για τα μάρμαρα του Παρθενώνα, αυτή, με τούτα και με κείνα, ανάσανε και πάλι! Ετσι, έτσι..
Στο Ιράν, το τριτοκοσμικό, διαδηλώνουν με κίνδυνο την ζωή τους, για απεξάρτηση από την θρησκευτική τρομοκρατία.
Κάποια μέρα, πρώτα ο Θεός, κι εμείς έτσι θα κάνουμε!...
...και στη Πάφο ο Μητροπολίτης θα χτίσει σώνει καλά μέσα στο Δημόσιο Κήπο,"γιατί δεν έχει άλλο χωράφι",Καθεδρικό Ναό,τη στιγμή που η Πολιτεία θα υποκύψει,ως συνήθως στη κατά παράκκλιση αίτηση του στο Υπουργικό.Και ενώ μερικοί ηλίθιοι όπως εγώ "μαλώνουμε" σε δημόσιες ακροάσεις οι βολευτές μας και οι κουλουφοδημοτικοί σύμβουλοι χάζευαν τις γάμπες της Παπαρίζου αντί να "συγκρουστούν" με την Εκκλησία.Τον λόγο τον ξέρετε.
Και μπορεί να πει το Βρετανικό Μουσείο:
Αν αύριο η Εκκλησία της Ελλάδος απαιτήσει να καταστραφούν τα βέβηλα μάρμαρα;
Καλημέρα σας. Και, ασφαλώς επαυξάνω στα σχόλια που γράψατε και σας ευχαριστώ.
Η αυγκεκριμένη ανάρτηση είναι απλά πρόλογος του αυριανού τακτικού Σαββατιάτικου άρθρου. :-)
http://www.antinews.gr/?p=10421
ρίξτε μια ματιά αν φυσικά θέλετε. Καταρρίπτει τους ισχυρισμούς Γαβρά!
όσο για τις διεθνείς αντιδράσεις Πίττα, κόμπλεξ δεν έχουμε με τη χώρα μας!Πέρασαν οι εποχές του ραγιαδισμού, ειδικά από το "Ηνωμένο Βασίλειο" της αντιδημοκρατικής και σκανδαλοθηρκής βασιλικής Οικογένειας!
Θανάση, το ζήτημα είναι θέμα Αρχής. Δεν έχει καν σημασία το λάθος ή το σωστό της ταινίας, αλλά ποιος θεσμικά έχει ή δεν έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει.
To ζήτημα είναι αν οι αντιχριστινικώς "διαμαρτυρόμενοι" ενεργούν έτσι διότι θίχτηκε η ιστορικότητα ή η πολιτικότητα του φιλμ; Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για τους "προοδευτικούς διαφωτησάριους".
Επείσης θα πρέπει να σκεφτούμε οι "διαμαρτυρόμενοι" μπορούν να ξεχωρήσουν τις έννοιες λογοκρισία στο ψεύδος και ιστορικής αποκατάστασης.......
όχι και τόσο κοσμικό κράτος το ελληνικό, απ' ότι αντιλαμβανόμαστε και όχι και τόσο σοφοί και φιλελεύθεροι οι "μουφτήδες" της ορθοδοξίας
για 1000 χρόνια είχαν κάνει χριστιανικό ναό τον Παρθενώνα και κανένας δεν έχει βγει να πει ένα συγνώμη ή να αναγνωρίσει το λάθος.
"αδιευκρίνιστες συνθήκες", θα μας πουν...
@worldcity
Η ορθοδοξία έχει έντονη παρρησία στην Ελλάδα για ιστορικούς λόγους, κάτι που δεν "χαλάει"την [πλειοψηφία πλειοψηφία των Ελλήνων!
Το ίδιο γίνεται και στην γειτονική μας Ιταλία όπου ο καθολικισμός έχει έντονη πολύ έντονη παρουσία λόγω της Αγίας Έδρας. Ούτε εμείς, ούτε οι ιταλοί έχουμε κόμπλεξ.
@ Πήττας
Ακούστηκαν πολλά για αυτή την υπόθεση από διάφορες πλευρές. Και μέσα σε όλα που ακούστηκαν είναι και τα γνωστά περί "λάθους ή σωστού" των εικόνων της ταινίας που δείχνουν κάποια στιγμή τις καταστροφές που προκάλεσαν οι χριστιανοί στον Παρθενώνα.
Όμως, το θέμα δεν είναι αυτό.
Το ζήτημα δεν είναι αν ο Κύριος Γαβράς έκανε καλά ή όχι.
Αντιλαμβάνονται λοιπόν ότι δεν υπάρχει ιστορική αλήθεια και ΕΙΔΙΚΑ στο θέμα της Ακρόπολης (διότι εκτός Ελληνικού κέντρου υπήρξαν τέτοια πράγματα, κυρίως από μη Έλληνες χριστιανούς, κυρίως Εβραίους). Και κάνοντας πισωγυριστή υιοθετούν την άποψη "Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ" και μιλούν περί δικαιωμάτων στην ελεύθερη έκφραση.
Το ερώτημα είναι αλήθεια ή η ελευθερία του λόγου;
Το επιχείρημα θα μπορούσε να το επικαλεστεί και ένας πλαστογράφος και ένας κινηματογραφικός "ψευτοθόδωρος" και φυσικά είναι βαθειά χαραγμένο στη καρδιά των δημοσιογράφων που θυσιάζουν την αλήθεια για την σκοπιμότητα, την εμπορικότητα και τα γούστα της εργοδοσίας.
Βροντοφωνάζουν το δίκαιο τους οι «ψευτομάρτυρες» και εν ονόματι του δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης θα πρέπει να καταδικαστεί η αλήθεια και να σιωπήσουμε στην παραχάραξη.
Να είστε σίγουροι ότι θα βρεθούν πολύ περισσότεροι από 3.500 υποστηρικτές των κινήσεων αυτών , αλλά να είστε επίσης σίγουροι ότι η συντριπτική πλειοψηφία θα σας γυρίσει την πλάτη και σ αυτό το ζήτημα διότι αγαπητέ Κε Πήττα «Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια δεν πάει μακρυά»
Ιδού και μερικές απλές τοποθετήσεις μου επί του θέματος
http://ignatios100.blogspot.com/2009/07/blog-post_31.html
Respect!!!
Δημοσίευση σχολίου