Όσοι ένστολοι στην Εθνική Φρουρά γίνονται αποδέκτες εντολών που περιλαμβάνουν «μη αποδεκτά συνθήματα» α) να μην υπακούουν και β) να καταγγέλλουν το γεγονός.
Στο δεύτερο σκέλος, θα συμφωνήσω απόλυτα. Ασφαλώς και να καταγγέλλουν.
Στο πρώτο όμως, θα διαφωνήσω επίσης απόλυτα. Είναι όχι απλώς αδόκιμο αλλά εξαιρετικά ολισθηρό να καλεί η πολιτεία σε ανυπακοή προς ανωτέρους στο πλαίσιο του στρατεύματος.
Ή είναι στρατός ή δεν είναι.
Ανήκω σε αυτούς που δεν θρέφουν καμία ιδιαίτερη εκτίμηση στους στρατούς.
Στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα άλλο παρά εκτελεστικοί μηχανισμοί των μεγάλων συμφερόντων. Με βρίσκει επίσης απόλυτα σύμφωνο η κλασική ρήση που λέει πως «εκεί που αρχίζει ο στρατός σταματάει η λογική».
Ωστόσο, εφ όσον μία χώρα έχει στρατό, οφείλει να τον κρατάει σε στρατιωτικό επίπεδο και αυτό σημαίνει εκτός των άλλων, πως είναι αδιανόητη η οποιαδήποτε αμφισβήτηση εντολής που έρχεται από ανώτερο. Δεν είναι καμιά φιλοσοφία αυτό. Ο στρατός, είναι ένοπλο σώμα και αλλοίμονο αν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο νομιμοποιημένης από την Πολιτεία αταξίας. Ανοίγει έτσι ένας πολύ επικίνδυνος δρόμος.
Πιστεύω, πως η σχετική δήλωση πρέπει να ανασκευασθεί και να επαναληφθεί με ορθό τρόπο.
Τούρκος Καλός, Μόνο νεκρός.
Κατά συνέπεια, θα έπρεπε να εκτελεστούν πάραυτα οι χιλιάδες επί χιλιάδων Τούρκοι πολιτικοί κρατούμενοι που φιλοξενήθηκαν στα μπουντρούμια των Τουρκικών φυλακών τα τελευταία 30 χρόνια. Με αυτή τη «λογική» ο νομπελίστας Ορχάν Παμούκ , ο συγγραφέας Νεντίμ Γκιουρσέλ, ο Αζίζ Νεσίν, ο Ναζίμ Χικμέτ, η Φεριντέ Τσιτσέκογλου και άλλοι πολλοί διακεκριμένοι συγγραφείς, ποιητές, δημοσιογράφοι θα έπρεπε τώρα να είναι κάτω από το χώμα γιατί μόνο εκεί είναι ο Τούρκος…καλός.
Οι άνθρωποι που εκστομίζουν ή σπρώχνουν άλλους να φωνάζουν τέτοια συνθήματα, είναι είτε ηλίθιοι με την κλινική έννοια είτε, από ένα σημείο και πέρα ύποπτοι, βαλτοί προβοκάτορες και πράκτορες.
Πριν από πολύ καιρό από αυτήν εδώ τη στήλη, είχα καταγγείλει ανοικτά και επώνυμα συγκεκριμένη (ανεπίσημη) Ιστοσελίδααθλητικού φορέα ως εστία συστηματικής καλλιέργειας ρατσισμού, σωβινισμού, αρρωστημένου εθνικισμού και ξενοφοβίας. Και μάλιστα είχα αναρωτηθεί τι κάνει η Υπηρεσία Δίωξης του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Είχα επίσης κάνει έναν απόλυτο και κάθετο διαχωρισμό:
Άλλο πράγμα η ιστοσελίδα ενός Φορέα και μάλιστα αθλητικού στην οποία συγκεντρώνονται νεαροί άνθρωποι που μπορούν εύκολα να γίνουν έρμαια των επιτήδειων ενηλίκων διαχειριστών της Ιστοσελίδας και τελείως άλλο πράγμα τα Ιστολόγια, τα blogs, τα οποία πρέπει να είναι απόλυτα ελεύθερα και να λένε ότι θέλουν με όποιον τρόπο θέλουν, για οποιονδήποτε.
Το blogs είναι η ελεύθερη έκφραση πολιτών, είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει αυτό που υποστηρίζουν.
Με αυτό το σκεπτικό, θα καταδικάσω ασφαλώς και εγώ, όπως ο κάθε στοιχειωδώς σκεπτόμενος πολίτης αυτής της χώρας τα συνθήματα που ακούστηκαν την περασμένη Δευτέρα κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας. Όχι μόνο γιατί προσβάλλουν το θεσμό, αλλά και γιατί, αυτά που ακούστηκαν ήταν εξωφρενικά.
Και κατά τη γνώμη μου, όσα πολιτικά πρόσωπα ήσαν παρόντα και δεν αποχώρησαν αμέσως στο άκουσμα των συνθημάτων, ελέγχονται αυστηρά ως επιεικώς απαράδεκτα.
Αλλά, με την ίδια ένταση, θέλω να καυτηριάσω τις συλλήψεις που έγιναν.
Τις οποίες προτιμώ να αποδώσω σε υπερβάλλοντα ζήλο κάποιων αστυνομικών παρά σε εντολές «εκ των άνω».
Αλήθεια…
Τι θα κάνετε Κύριοι αν μεθαύριο ένας υπουργός σε μία εκδήλωση φάει κατακέφαλα ένα ωραίο κλούβιο αυγό;
Ή κάποιο γιαουρτάκι στο προσωπάκι;
Συνοπτικές διαδικασίες και…εκτέλεση;;;;
Θυμάμαι πριν χρόνια την εξαιρετική αντίδραση κορυφαίου Βρετανού υπουργού που αφού δέχθηκε κατάμουτρα ένα γιαούρτι χαμογέλασε, με το δάχτυλο πήρε λίγο γιαουρτάκι από το πρόσωπό του και το έγλυψε δηλώνοντας «ευχαριστώ , και δεν είχα προλάβει να πάρω πρωινό» .
Ναι, τα συνθήματα που ξεστόμισαν κάποιοι κατά του Προέδρου ήταν απαράδεκτα και άδικα.
Αλήθεια….ήταν πιο άδικα από το ανατριχιαστικό και χυδαιότατο
««Δεν θα πάτε στο Βαρώσι ποτέ, μαλάκες πρόσφυγες» που ακούστηκε πρόσφατα σε ποδοσφαιρικό αγώνα;
Αλήθεια….ήταν πιο προσβλητικά από το «έλληνες είστε και φαίνεστε» και το έμβλημα του ψευδοκράτους που εμφανίστηκε επίσης στο γήπεδο κάποια στιγμή; Ρωτάω!
Κατά τη γνώμη μου, ο Πρόεδρος σαν πρόσωπο πυκνώνει την ιερότητα του Θεσμού.
Όμως αυτός ο Θεσμός, υπάρχει για να εκφράζει τους Πολίτες.
Αυτοί τον απονέμουν με την ψήφο τους, αυτοί του δίνουν την ουσία και τον λόγο ύπαρξης του, αυτοί είναι το πραγματικό αφεντικό. Ο «κυρίαρχος λαός» έτσι δε λέμε;
Θα ήθελα λοιπόν να δω ανάλογη ευαισθησία από τις Αρχές όταν προσβάλλεται ο ύψιστος άρχοντας, δηλαδή ο Λαός.
Θα ήθελα να δω μαντρωμένους σε μια κλούβα, αυτούς που χωρίς καμία αιδώ και με ξέχειλη αμετροέπεια φώναζαν το ««Δεν θα πάτε στο Βαρώσι ποτέ, μαλάκες πρόσφυγες».
Θα ήθελα να δω την δημοσιογραφική ευαισθησία αλλά και την πολιτική ευθιξία κάποιων να μοιράζονται πιο δίκαια.
Γιατί όσο δεν βλέπω «αυτούς» μαντρωμένους, τότε δεν μπορώ να δεχτώ καμία σύλληψη λόγω συνθημάτων!
Τα συνθήματα αυτά, τόσο τα «έτσι» όσο και τα… «γιουβέτσι» είναι απολύτως και εξ ίσου επικίνδυνα, εμπρηστικά και κυρίως διχαστικά.
Και η Πολιτεία είτε οφείλει να είναι ακριβοδίκαιη και αυστηρή προς πάσα κατεύθυνση, είτε αλλιώς, οφείλει να τα θεωρεί όλα, απλώς «πταίσματα» και να μην ασχολείται.
Η περίοδος που διανύουμε, είναι εξαιρετικά μα εξαιρετικά κρίσιμη.
Το ξέρουμε όλοι αυτό. Οι επόμενοι μήνες θα κρίνουν αν η Κύπρος θα βρει τρόπο να ενώσει κάπως τα κομμάτια της ή αν θα μείνει ως έχει.
Όσοι είναι στις Επιτροπές, όσοι ασχολούνται με τις διαπραγματεύσεις και πρώτιστα ο ίδιος ο Πρόεδρος, βαδίζουν σε ένα τεντωμένο σχοινί ισορροπιών που ενδεχομένως κανένας από μας δεν μπορεί να φανταστεί. Μιλάμε, για απίθανες περιπλοκότητες…
Η κοινωνία, οφείλει να παρακολουθεί, να ενημερώνεται, να προκρίνει ή να επικρίνει, αλλά με τεράστια σύνεση.
Η οποία, μόνο από τους καθ ύλην αρμόδιους μπορεί να εκπορευθεί, δηλαδή από τα πολιτικά κόμματα και τις ηγεσίες τους.
Σύνεση, δεν σημαίνει χειροκρότημα. Σύνεση σημαίνει ευθύνη, προς κάθε κατεύθυνση.
Όμως!
Το ««Δεν θα πάτε στο Βαρώσι ποτέ, μαλάκες πρόσφυγες» είναι βαρύτατη περιύβριση Αρχής.
Ή δεν είναι ο Λαός η Αρχή;
ΥΓ.Στην κορυφή, το εξώφυλλο της Βρετανικής Sun κατά τη διάρκεια της εισβολής. Ο τεράστιος τίτλος:
"Βάρβαροι" και από κάτω, πλήθος επώνυμων μαρτυριών Ελληνοκυπρίων για εφιαλτικά που βίωσαν από τον εισβολέα. Τους βιασμούς, τις εκτελέσεις γονιών μπροστά στα παιδιά τους κ.α. Εκείνη την εποχή το σύνολο του Ευρωπαϊκού τύπου είχε γεμίσει από ανάλογα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα. Πολλά, μπορούν να βρεθούν ακόμα, ριγμένα στο πέλαγος του διαδικτύου. Όλα μαζί, συνθέτουν το παζλ της βαρβαρότητας και φωτίζουν τη μία και απόλυτα πραγματική πτυχή του ζητήματος. Εισβολή και Κατοχή. Και μάλιστα εισβολή που ξέφυγε έτη φωτός από το "δίκαιο του πολέμου" εμβαπτιζόμενο στην απόλυτη βαρβαρότητα, στο ανήλεο μακέλεμα αμάχων. Ας τα μαζέψουν οι αρμόδιοι και ας τα στείλουν στον Σουηδό Υπουργό Εξωτερικών που για τους επόμενους μήνες θα διαχειριστεί το Κυπριακό στην πιο κρίσιμη φάση του.
Αυτά, προς όποιους επιχειρούν να "στρογγυλέψουν" τα γεγονότα της δεκαετίας του 60 και να αναδείξουν την Εισβολή ως σχεδόν φυσικό επακόλουθο τους.
41 σχόλια:
Λοιπόν αν και σου λέω ξεκάθαρα οτι μου είσαι τα μάλα αντιπαθής για αυτή σου την ακριβοδίκαια ανάρτηση, μόνο μπράβο έχω να σου πω. Ελπίζω να συνεχιστεί αυτό και να μην περνάς απλώς μια "κρίση"..
Σε ευχαριστώ επίσης τα μάλα, ωστόσο έχω να πω πως δεν διαφέρει σε τίποτα ως "πνεύμα και αντίληψη" από το σύνολο των άρθρων μου. Απλά, μερικές φορές είναι απαραίτητο είτε να διαβάζουμε πιο προσεκτικά είτε να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές.
Και ασφαλώς είναι απαραίτητο ο γράφων να έχει εκφρασθεί με επάρκεια. Δεν υποστήριξα πως το καταφέρνω πάντα, αντιθέτως.
Ωστόσο για άλλη μία φορά θα πω (και δεν το λεω για μένα αυτό μόνο) πως τα "μπράβο" δεν πρέπει να πηγαίνουν μονάχα εκεί που κατά περίπτωση συμφωνούμε, αλλά εκεί που υπάρχει συνειδητή και επίμονη προσπάθεια για Σοβαρότητα και Νηφαλιότητα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από την όποια επί μέρους άποψη. Και τέτοια δείγματα υπάρχουν στο Ελληνοκυπριακό Διαδίκτυο τα όποια ωστόσο αντιμετωπίζουν τακτικά τον χλευασμό και τον σαρκασμό από την εκάστοτε "απέναντι όχθη".
Ξανά, ευχαριστώ.
...και κάτι ακόμα. Δεν περνάω απολύτως καμία κρίση! Η αλήθεια, δεν έχει μία όψη. Και αν πραγματικά αναζητάς με αγωνία όχι το να υπερασπιστείς την προσωπική σου άποψη μόνο ή την ιδεολογική σου γραμμή αλλά την αλήθεια που υπάρχει σε κομμάτια και θραύσματα παντού για να μπορείς να υποψιαστείς το "όλο" (κατά το δυνατόν) γίνεσαι σίγουρα αντιπαθής. Κάθε φορά σε όσους θεωρούν το δικό τους κομματάκι αλήθειας ως απόλυτο για όλους.
Γνώμη μου.
RESPECT!
+100000000000000000000000 OLO TO POST APO TI ARXI MEXRI TO YSTEROGRAFO
@ Πο.Πη.
Καλά. Εγώ που πίστευα -πριν από την οδηγία του Υπουργείου -πως οι νέοι δεν πρέπει να υπακούουν στις εντολές των στρατιωτικών... τώρα πρέπει να θέλω οι νέοι να μην υπακούσουν στις εντολές του Υπουργείου; Μπερδεύτηκα ο αναρχοαυτόνομος!
Πο.Πη. Με εντολές ή χωρίς... θα τα κάνουν θάλασσα από μόνοι τους. Ζήτω το Χάος.
Α! Κάτι ξέχασα.
"...άλλο πράγμα τα Ιστολόγια, τα blogs, τα οποία πρέπει να είναι απόλυτα ελεύθερα και να λένε ότι θέλουν με όποιον τρόπο θέλουν, για οποιονδήποτε..."
Ακόμη και προτροπές σε πράξεις βίας Πο.Πη.;
@Idiot Mouflon
Άλλο είναι αυτό που λέω. Εφ όσον (ως κράτος που λες πως είσαι) έχεις στρατό, έχε τον σωστά. Ναι, ζήτω το χάος. Ω γες, συμφωνώ με τον τρόπο που το βάζεις. Προσωπικά όμως δεν με ενδιαφέρει το ένοπλο χάος και η αταξία σε ένα τσούρμο ένοπλους τύπους που ο καθένας μπορεί να κάνει ότι του κατέβει με τα κουμπούρια του.
-Τι εννοείς "προτροπή σε πράξεις βίας"; Είναι πολύ λεπτό το ζήτημα. Γιατί αν μπουν απαγορευτικές λογικές στα μπλογκς , τότε ο κάθε εξουσιαστής θα προσαρμόζει τις λογικές αυτές στα δικά του τα μέτρα. Είναι ακριβώς σαν την λογοκρισία, που για μένα είναι απόλυτα απαράδεκτη και αδικαιολόγητη σε κάθε περίπτωση.
Κατανοητό. Άμα αύριο όμως βάλω μια φώτο σας στο Ιστολόγιο μου και πω "όπου τον δείτε, δώστε του να στήσει";
Χμμμ, τώρα που το σκέφτηκα... χειρότερα θα ήταν να έλεγα "διαβάστε του στίχους της Αντιγόνης Παπαδοπούλου". Ε;
Giorgo, mia diafonia apo thn pleyra mou sxetika me thn arxh toy arthrou.
H ypakoh sthn opoia diatagh den einai monodromos. As mhn ksexname oti otan epesan ta kathestota sth Latinikh Amerikh, h pio synhthis amyna ton stratiotikon opoioasdhpote bathmidas htan oti ofeilan na akolouthisoun tis diatages pou tous edinan. To due obedience exei edo kai arketo kairo afairethei apo th lista ton apodekton amynon kai dikaiologion. Logika kai nomika omilountes nomiza sosta exi ginei kati tetoio.
Opote, nai, anypakoh se xazosynthimata kai anypakoh kai se pio sobara themata (an px sou poun traba sto proedriko me to arma sou).
Se xaireto!
Νομίζω πως ορθά δόθηκε η εντολή ανυπακοής.
Προσωπικά είμαι εναντίον της ύπαρξης των στρατών.
Υπάρχουν όμως.Κι αφού τέλος πάντων, η ρομαντική ιδέα της κατάργησής εκκρεμεί,ας μην αποτελούν ένα μηχανισμό όπου θα εμφωλεύει και θα αναπαράγεται η πιο επικίνδυνη και αρρωστημένη ιδεολογία, ο ρατσισμός και ο φασισμός.
Όσο μπορεί δηλαδή να ελέγχεται περισσότερο αυτός ο μηχανισμός από φανερούς, νόμιμους πολιτειακούς μηχανισμούς(βουλή,θεσμικά κρατικά όργανα) τόσο το καλύτερο για τη δημοκρατία.
Είναι πολύ πρόσφατη εμπειρία η ανάλογη διάβρωση του στρατού το 74 και η χρησιμοποίησή κατά του κράτους, που έφερε αυτό που μας έφερε.Τέτοια συνθήματα φώναζαν και τότε.Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει οι νέοι πηγαίνοντας εκεί μέσα να υφίστανται την ιδεολογική αυτή δηλητηρίαση.
Πολύ λογικό μου φαίνεται που υπάρχουν εγκεκριμένα συνθήματα έτσι ώστε κανείς ανεγκέφαλος, απαίδευτος, φασίστας ρατσιστής στρατοκράτης, να μην έχει το δικαίωμα να κάνει αυτή την ιδεολογική χειραγώγηση με την απόλυτη μάλιστα δικαιοδοσία που αισθάνεται ότι έχει πάνω στον απλό φαντάρο. Ένα ον που μπαίνοντας εκεί μέσα ξεχνά ότι είναι ανθρώπινη ύπαρξη με συνείδηση και δικαιώματα.
Και βέβαια δε λύνεται το πρόβλημα με αυτή τη διαταγή, θα πρέπει να επεκταθεί ο έλεγχος προς τα ανώτερα στελέχη και όχι απλώς στους εκπαιδευτές.
Προσωπικά την κατάσταση στρατός τη γνωρίζω εξ ακοής και εγκυκλοπαιδικά μόνο-ως γυναίκα-. Όμως η υπακοή σε πάσης φύσεως εντολές δε θεωρώ ότι είναι αυτοσκοπός. Και μ΄αυτό μου έρχεται αμέσως η περίπτωση των παιδιών που διατάχθηκαν να χτυπήσουν το Πολυτεχνείο το 73 ή την Αρχιεπισκοπή και το Προεδρικό το 74.Εκεί υπακούεις για να στραφείς κατά του λαού, κατά της δημοκρατίας και να ανατρέψεις το νόμιμο κράτος, να γίνεις δολοφόνος κοινός;
Γιατί να υπακούνε οι φαντάροι στα αιμοδιψή ή εθνικιστικά συνθήματα λοιπόν; Γιατί να μη γνωρίζουν σε ποιους ακριβώς στόχους επιδιώκει να τους συσπειρώσει η πολιτεία και ότι αυτούς μόνο έχουν υποχρέωση να υπηρετήσουν εκεί που βρέθηκαν;
Προσωπικά πολύ διεστραμμένο μου φαίνεται το ντοπάρισμα μέσα από τα συνθήματα του τύπου "θέλουμε να πιούμε αίμα τουρκικό" .
Αυτό κάνει το στρατό αξιόμαχο;
Μήπως λοιπόν η συγκεκριμένη οδηγία του υπουργού θα μπορούσε να αποτελέσει ένα μικρό τόσο δα βήμα εκδημοκρατισμού του στρατού, αν συνοδευτεί και με άλλα μέτρα;
Αυτό δεν είναι ένα βασικό ζήτημα, που έχει άμεση σχέση με το στόχο της λύσης του Κυπριακού;
Μια από τις δυνάμεις που τάχθηκαν κατά του Σχεδίου Ανάν δεν ήταν και οι στρατιωτικοί;(δε θέλω ν΄ανοίξω τώρα το ζήτημα αυτό, αλλά να θέσω το θέμα της πιθανής στάσης των στρατιωτικών σε μια λύση του Κυπριακού που θα προνοεί αποστρατωτικοποίηση)
Δεν έχει αυτό να κάνει με το πνεύμα που καλλιεργείται στο στρατό;
sthn antikatoxiki poreia eprepe na ginoun syllhpseis gia allous logous, alla bebaia sthn kypro kaneis den 8elei na pei ena pragma aytonohto, dhladh oti oi ratsistes kai fasistes trampoukoi ginontai olo kai perissoteroi me thn anoxh kai ths politeias, alla akomh perissotero kai mias seiras politikwn xorwn kai swmateiwn
Προτείνω να συλληφθεί και ο χυδαίος φασίστας Κώστας Κωνσταντίνου του "Κατά Βαρβάρων" στον Πολίτη για τις χιλιάδες ύβρεις εναντίον του Τάσσου Παπαδόπουλου.
Εάν δεν κατάλαβες αγαπητέ ανώνυμε 26 "Ιούλιος 2009 6:10 μμ" είμαι κατά των οποιονδήποτε συλλήψεων.
Ειδικά για τον Κώστα Κωνσταντίνου έχω να πω πως θα έπρεπε όσοι τον "κοπανάνε" μονίμως να έχουν αντιληφθεί πως ο συγκεκριμένος αρθρογράφος χτυπάει αλύπητα οποιαδήποτε εξουσία. Δεν υπήρξε σκληρός ή και άδικος κάποιες φορές (κατ' εμέ) με τον Τάσσο Παπαδόπουλο μόνο. Την ίδια τύχη έχει και ο Δημήτρης Χριστόφιας και σχεδόν το σύνολο των πολιτικών του τόπου.
Γνωρίζω δε πως ουκ ολίγοι, είναι μονίμως ενοχλημένοι από την γραφίδα του σε όλες τις παρατάξεις και όλα τα κόμματα χωρίς καμία εξαίρεση.
Πέρα από όλα αυτά όμως, είναι απολύτως μη αποδεκτή η οποιαδήποτε μορφή άσκησης πίεσης ή λογοκρισίας κατά δημοσιογράφων, ότι και αν αυτοί πρεσβεύουν ή γράφουν.
...είναι τραγικό, αλλά δυστυχώς πολλοί σε αυτόν τον τόπο ακόμα δεν έχουν καταλάβει στο ελάχιστο πως λειτουργεί μία Δημοκρατία. Και αυτοί οι πολλοί, είναι τρυπωμένοι παντού, μα παντού.
Θα μου πουν πώς διαρκώς σας...λιβανίζω κύριε Πήττα αλλά και πάλι γράψατε ένα εξαιρετικά ισοροπημένο άρθρο , ακριβοδίκαιο όπως το χαρακτήρισε ο πρώτος σχολιαστής. Διαισθάνωμαι πάντως πως αυτή η αντικειμενικότητα που κυνηγάτε διαρκώς...μέχρις παραξηγήσεως από κάποιους φίλους, δεν αρέσει σε πολλούς και στα δεξιά και στα αριστερά.
Blogοδεσπότα PolitisPittas,
Και λοιποί συν-επισκέπτες (απλοί αναγνώστες και σχολιογράφοι του Blog),
Shερετώ Σας!
Αυτή τη (σχολιο)παρέμβαση μου (πάνω στα όσα γράφει φίλτατος PolitisPittas), την κάνω μετά από πολλή σκέψη και προβληματισμό ... Κι ο λόγος είναι γιατί η αυστηρότητα και η αιρετικότητα, με την οποία κρίνω κάποια πράγματα (και γραφόμενα) συνήθως προκαλούν παρεξηγήσεις – ίσως γιατί δεν είμαι αρκούντως σαφής και διευκρινιστικός ή γιατί δεν αναμενόταν να είμαι τόσο καυστικός (κι αντιδραστικός).
Όπως και να ‘χει όμως ... Το κείμενο της παρούσας ανάρτησης το διάβασα χτες το πρωί στην εφημερίδα (τον “Πολίτη”), αλλά τα σχόλια μόλις σήμερα κατάφερα να τα δω γιατί για κάποιους λόγους δεν είχα πρόσβαση σε computer (και internet)… Οι τοποθετήσεις όμως (βασικά) του φίλτατου PolitisPittas με προβλημάτισαν κυρίως για το δίπορτο τους ή για να το πω πιο απλά για το “ναι μεν αλλά ... ” που ενυπάρχει στο κείμενο, αλλά και σε κάποια σχόλια. Π.χ. δεν μπορώ να αντιληφτώ τι πάει να πει “εξαιρετικά ισοροπημένο άρθρο”, όπως χαρακτηρίζει το κείμενο ο Κapernaros Νikos (μήπως γιατί ελίσσεται μεταξύ δυο καταστάσεων χτυπώντας μια του παλλουκιού τζιαι μια του πετάλλου;) ή “ακριβοδίκαιο” όπως το ονομάζει κάποιος Ανώνυμος ...
Anef_Oriwn
Κυριακή 26/7/2009 – 11:01 μ.μ.
(η συνεχεια) ...
Καταδικάζουμε μεν τα υβριστικά συνθήματα εναντίον του Προέδρου (δεν πρωτοτυπούμε, όλοι τα έχουν καταδικάσει – όμως τι παει να πει είναι “προδότης και καταδότης” και ότι “θέλουν στον τάφο να τον δουν”;), αλλά καυτηριάζουμε και τις συλλήψεις που έγιναν (γιατί λένε πλήττουν τη δημοκρατία – την ελευθερία της έκφρασης δηλ. του υβρίζειν!), προφανώς περιμένοντας από την (απρόσωπη) κοινωνία να τους καταδικάσει! [Ζήσε γάρε, να φας τον Μαν τριφύλλιν ... Εκείνοι, πολιτικοί και πολίτες που ήταν εκεί δεν σηκώθηκαν να φύγουν και θα τους καταδικάσει η κοινωνία γενικώς κι αορίστως ... Ε, άντε και τους καταδικάσαμε και τους σκυλοβρίσαμε κι Εμείς από τα σπίτια μας - τι έγινε μετά;]
Ο μοναδικός λόγος που εγώ προσωπικά διαφωνώ με τις συλλήψεις (τις οποίες ΔΕΝ αποδίδω στον όποιο υπερβάλλοντα ζήλο της Αστυνομίας, αλλά στην κεκτημένη κατασταλτική συνήθεια του Σώματος αυτού) είναι γιατί συλλαμβάνοντας αυτά τα φασιστοειδή τους έχει ηρωοποιήσει!
Από την άλλη όμως αφού λέμε και διακηρύττουμε ότι σεβόμαστε τους θεσμούς (του αστικού κράτους και της αστικής δημοκρατίας), γιατί προβάλλουμε ενδοιασμούς όταν λαμβάνονται μέτρα για την προάσπιση τους (μέσα από τους μηχανισμούς καταστολής αυτού του κράτους – Αστυνομία, Νομοθεσία, Δικαιοσύνη);
Παράλληλα διερωτούμαι πόσο δόκιμη ή πόσο αντιπροσωπευτική (κοντά στη πραγματικότητα) είναι η σύγκριση που γίνεται μεταξύ των υβριστικών συνθημάτων που αναφωνούνται σε μια πολιτική συγκέντρωση (όπως εκείνη της 20ης του Ιούλη παρακαλώ αποκαλώντας μάλιστα τον όποιο Πρόεδρο “προδότη” και “καταδότη”) και των όποιων συνθημάτων (και πολιτικών ακόμα) φωναζονται σ’ ένα ποδοσφαιρικό αγώνα και μέσα στα πλαίσια μάλιστα μιας άναρχης οχλαγωγικής γηπεδο-ποδοσφαιρικής ψυχολογίας (χωρίς να θέλω να πω ότι τούτα δεν είναι σοβαρά και καταδικαστέα). Ή ακόμα μπορούμε να φέρνουμε (απλοϊκά και αφελώς) ως παράδειγμα ένα “fuck off” που λαλεί (μέσα από τα δόντια του) ένας εγγλέζος, βλέποντας τη Βασίλισσα να περνά με τη λιμουζίνα της από το δρόμο (κουβέντα που μας σέρβιρε ο Άριστος Μιχαηλίδης στο χτεσινό “Φιλελεύθερο” – τι υπονοεί, να ξεκινήσουμε να λεμε “φακ οφ” στον Πρόεδρο;). Αλήθεια δεν είναι καταφανής η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο;
[Να σημειώσω ότι τα υβριστικά συνθήματα εναντίον του Προέδρου δεν ήταν καθόλου κεραυνός εν αιθρία ή φαινόμενα χουλιγκανισμού – όπως κάποιοι προσπαθούν να υποβάλουν - αλλά συνέχεια κάποιων άλλων προγενέστερων καταστάσεων και συμβάντων από πλευράς ακροδεξιών. Είναι οι ίδιοι που ξυλοκόπησαν και προκάλεσαν ζημιές σε αυτοκίνητα τουρκοκυπρίων έξω από το Hilton. Οι ίδιοι που γυρίζουν και τρυπούν τα λάστιχα τουρκοκυπριακών αυτοκινήτων στη Λευκωσία, οι ίδιοι που εισβάλλουν στην παλιά Λευκωσία και ξυλοκοπούν μετανάστες ...
Γιατί τέλος πάντων έχει δοθεί τόση μεγάλη σημασία σ’ αυτές τις συλλήψεις κι έχει ασκηθεί τόση πολλή κριτική για την πραγματοποίηση τους; Δεν αντιλαμβανόμαστε πως με την εξίσωση (τον αντιλογισμό/συμψηφισμό) των δυο αυτών καταστάσεων, (έστω κι αν πολιτικά κρίνονται ως λανθασμένες οι συλλήψεις) στην ουσία δίνουμε συγχωροχάρτι στους φασίστες – υβριστές (κάτι που το επιδιώκουν και οι ίδιοι); Πως τέλος πάντων αντιδρούμε σαν οργανωμένα σύνολα στα όποια φασιστικά φαινόμενα και πως ξεπερνούμε την ανοχή μας σ’ αυτά ως κοινωνία; Πότε θα πάψουμε να βλέπουμε (και να ασχολούμαστε με) το δέντρο (μόνο, ας πούμε, με τη σύλληψη από την Αστυνομία 4-5 φωνασκούντων - ως κύμβαλα αλαλάζοντα - υβριστών) κι όχι με το δάσος (που είναι τα επαναλαμβανόμενα φασιστικά συμβάντα);
Δυο λόγια έχω να πω και για το Στρατό και τα συνθήματα εκεί αλλά θα το αφήσω για αύριο ...
Anef_Oriwn
Κυριακή 26/7/2009 – 11:01 μ.μ.
Προσοχή! Έχουμε χάσει κάθε επαφή του γνωστού ακροδεξιού μπλόγκερ! Είναι εξαφανισμένος εδώ και δύο βδομάδες και χρειάζεται φάρμακα.
Εάν το 1974 δεν υπάκουαν οι εθνοφρουροί που δεν συφφωνούσαν...;;;
Όσο ερασιτεχνικό τζιαι να φαίνεται που την αριστερή διακυβέρνηση που πρώτη φορά κυβερνά, θέλει σκέψη πριν να κρίνουμε.
Προσέχεται να μεν παίζεται με τον φασισμό τζιεικάτω στην Κύπρο. Το 74 δεν ήταν πολλά παραπάνω οι φασίστες. Είχαν απλά ράσιη. Μπορεί να μην υπάρχει άλλο κράτος να βάλει ράσιη τώρα, έχει όμως εκατομυριούχους που μπορεί να δεχτούν αντί να τους δοξάζουν ποδοσφαιροανεγκέφαλοι, να προτιμούν τους 650 που εδιαδηλώσαν προχτές. Έχει κόμματα που φθίνουν λόγω του περιορισμού του ρουφεθκιού που ήταν η μόνη ιδιολογία που επέφερε ψηφοφόρους που είναι επιρρεπή προς άλλες μεθόδους που να προσελκύουν κόσμο. Στην Κύπρο έχει 30% καθαρούς ρατσιστές τζιαι 50% κρυφούς όπως σε ούλλη την Ευρώπη. Είναι πειρασμός για μια πολιτική κατάσταση που απειλήται με εξαφάνηση. Αν φαν τον Αρμένη που την κεφαλή του Δήκο, να μεν παραξενευτήτε να το δήτε να έχει την ίδια τύχη με την Δημοκρατική Ένωση του Κέντρου της Ελβετίας που εκατάντησε ο φορέας του ελβετικού ρατσισμού τζιαι φασισμού απο μετριοπαθές αγροτικό κόμμα.
Τα όπλα του φασιμού στην δική μας εποχή δεν είναι καλασνίκωφ. Είναι φύλλα κυκλοφορίας τζιαι ποσοστά ακρόασης. Ποιός τα έχει; Έχει πρόσβαση σε αυτά το όπλα ο φασισμός σήμερα;
Κάμνετε σαν να μεν αντιλαμβάννεστε τι παίζεται στην Κύπρο τους επόμενους 3 μήνες, είτε λύση θα έχει, είτε όχι. Λες τζιαι ζείτε σε άλλο κόσμο. Φέρτε τα μίλια σας ρε! Στες 20 του Ιούλη κάποτε στα παλιά τα χρόνια όταν τα εφέραμεν ήταν ήδη αργά.
Σήμασία σήμερα δεν έχουν οι έξυπνες ατάκες. Που είναι η κοινωνική συμμαχία που θα απαιτήσει που το κράτος να λαχτοπατίσει τον φασισμό πριν να ξαναδρατζιάσει; Τζιαι μην πάρει κάποιος το σουσουνάρι της δημοκρατικής έκφρασης. Ο φασισμός δεν κτυπιέται που την δημοκρατία με φασιστικές μεθόδους αλλά με την εφαρμογή των νόμων που υιοθέτησεν ο κυρίαρχος λαός μέσω των δημοκρατικών θεσμών.
Πιστεύω ότι η προσπάθεια ποδοσφαιροποίησης του θέματος είναι άκρως αποπροσανατολιστική.
Δεν μπορεί να συγκρίνεται μια πράξη που γίνεται στο γήπεδο και έχει στόχο να «πικκάρει» την απέναντι κερκίδα με μια καθαρά πολιτική πράξη η οποία μάλιστα είναι και οργανωμένη.
Η Δημοκρατία είναι το πιο δύσκολο πολίτευμα, είτε είναι αστική είτε όχι.
Αυτή η Δημοκρατία έχει μηχανισμούς αυτοάμυνας και αυτοπροστασίας διότι από τη φύση της είναι πολύ ευαίσθητη σαν πολίτευμα.
Δεν δικαιολογώ, αιτιολογώ το ότι υπάρχουν μηχανισμοί καταστολής.
Η συζήτηση αυτή έχει ξαναγίνει όταν συζητούσαμε από αυτό το ιστολόγιο για την παρέλαση της 1ης Οκτωβρίου.
Πιστεύω ότι πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πρώτα μέσα μας πότε μια πράξη είναι πολιτική ή ποδοσφαιρική, πότε έχει αντίκτυπο πολιτικό, τι είναι ύβρης, τι είναι προτροπή προς πράξεις ανατροπής και τι είναι ελευθερία έκφρασης.
Θα θυμίσω ότι οι άνοες του της περιόδου του 1974 επικαλούνταν την έλλειψη ελευθερίας λόγου για να επιφέρουν τελικά το «σωτήριο» έργο τους σε πέρας.
Λέμε ρε παιδιά ότι η ιστορία διδάσκει;
Πόσο καλοί μαθητές είμαστε τελικά;
Ο Γιώργος είπε κάτι απολύτως ξεκάθαρο: Αν κάνεις συλλήψεις για θέματα εξύβρισης θεσμών και συμβόλων, τις κάνεις παντού και σε κάθε ευκαιρία. Κι όχι μονο όταν βρίζουν τα "δικά σου" ιερά και όσια. Τώρα τι μπούρδες μας λέτε πως εκεί είναι γήπεδο, εδώ πολιτική συκέντρωση (λες και είναι επτασφράγιστο μυστικό η διασύνδεση των κομμτικών μηχανισμών με τα φιντάνια της κάθε θύρας στην Κύπρο!!!), λες και οι πολιτικές συκεντρώσεις εδώ διαφέρουν από αυτές των γηπέδων...
Ας ακουγόταν τουλάχιστον από εκείνη την πλευρά, που υποτίθεται πως είναι απολύτως ευαίσθητη σε οτιδήποτε θίγει ζητήματα ανθρωπισμού, ένα απλό "ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ" για αυτό το άθλιο ¨μαλάκες πρόσφυγες". Ας ξεκινούσαν τουλάχιστον με μια τέτοια τοποθέτηση και μετά θα τους διαβάζαμε με πολύ μεγαλύτερη προσοχή. Γιατί χωρίς αυτό το ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ, ο λόγος τους μοιάζει ρηχός και ψεύτικος - ψεύτικη και η ευαισθησία τους απέναντι στον φασισμό μια και τον βλέπουν μυωπικά μόνο στην άλλη όχθη...
Οι ανθυγιεινές επιπτώσεις των πεποιθήσεων
Κοιτάζοντας διαρκώς προς μια κατεύθυνση
όλοι μου οι φίλοι έγιναν μονόφθαλμοι
Το παραπάνω "στιχοσχόλιο" το αλίευσα από το ωραίο ποιητικό ιστολόγιο του ΔemΩΝ.
Χα χά χά! Πολίτη Πίττα έχει πον μονόφθαλμοι που τους φίλους σου, αλλά έχει που δεν αμπλέπουν πιον τίποτε, διότι παίξε παίξε το μάτι δεξιά τζιαι αριστερά (με την τοπολογική έννοια των λέξεων) εκουράστηκεν τζιαι συγχίζει τα πάντα. Του στραβού βασιλεύει πάντα ο μονόφθαλμος :))
"Του στραβού βασιλεύει πάντα ο μονόφθαλμος"
Απολύτως Aceras μου, μόνο που κάποτε πρέπει να ψηλώσουμε τον πήχη λιγάκι ε;;;;
Το μιτσοκάμμημα ήταν για τη διαφορά των φίλων που βλέπουν μονόπαντα με τους άλλους που δεν κάθεται το μμάτι τους έναν τόπον τζιαι στραβώννουνται τέλλεια από hyperactivity.
Πόσες φορές και με πόσους τρόπους να σας το πω;
Στο Βασίλειο των Τυφλών, ο Μονόφθαλμος είναι Φρικιό!
In the Kingdom of the Blind, the one-eyed 's a Freak !
Με ή χωρίς κόμμα
Όμορφες ατάκες μάθαμε (ή θυμηθήκαμε) περνώντας απ’ αυτό το post – αφού κοντοσταθήκαμε φυσικά και για λίγο για να χαζέψουμε ... Έξυπνες αποκαλεί (τις ατάκες) ο Aceras, με βαθύ περιεχόμενο αλλά και παράπλευρες ερμηνείες θα ‘λεγα Εγώ!
Σταχυολογώ:
1. “Κοιτάζοντας διαρκώς προς μια κατεύθυνση
όλοι μου οι φίλοι έγιναν μονόφθαλμοι” – Ποιοι φίλοι; Αυτοί που μίλησαν για “ποδοσφαιροποίηση” και “άναρχη οχλαγωγική γηπεδο-ποδοσφαιρική ψυχολογία”;
2. “Μέσ’ τους στραβούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος” --- Άραγε για ποιον/ποιους εν η ροτσια;
3. “… έχει που δεν αμπλέπουν πιον τίποτε, διότι παίξε παίξε το μάτι δεξιά τζιαι αριστερά (με την τοπολογική έννοια των λέξεων) εκουράστηκεν τζιαι συγχίζει τα πάντα …” --- Όχι μόνο τοπολογικά θα ‘λεγα Εγώ, αλλά και πολιτικά (κυρίως)!
Όμως ας σταθούμε και λίγο στην βασική έννοια του Aceras (που εκφράζεται με δύναμη έντονη στο λόγου του) παρά να διυλίζουμε τον κώνωπα (για 4 συλλήψεις):
“Σήμασία σήμερα δεν έχουν οι έξυπνες ατάκες. Που είναι η κοινωνική συμμαχία που θα απαιτήσει που το κράτος να λαχτοπατίσει τον φασισμό πριν να ξαναδρατζιάσει; Τζιαι μην πάρει κάποιος το σουσουνάρι της δημοκρατικής έκφρασης. Ο φασισμός δεν κτυπιέται που την δημοκρατία με φασιστικές μεθόδους αλλά με την εφαρμογή των νόμων που υιοθέτησεν ο κυρίαρχος λαός μέσω των δημοκρατικών θεσμών.”
(Ακολουθεί η συνεχεια) ...
Anef_Oriwn
Δευτέρα 27/7/2009 – 4:43 μ.μ.
(Η συνεχεια ...):
Συμπληρώνοντας όμως τα όσα έγραψα ψες θα ήθελα να προσθέσω ότι όταν κάνουμε συγκρίσεις γεγονότων (που επεσυνέβησαν σε διαφορετικούς χώρους και χρόνους), καταστάσεων και προσώπων, καλό είναι να λαμβάνουμε υπ’ όψη και τα μεγέθη και τες κλίμακες του κάθε χωροχρόνου, την πολιτική κουλτούρα των λαών καθώς και πόσο νωπά στην μνήμη του κόσμου είναι κάποια πρόσφατα ιστορικά γεγονότα και οι τραγικές τους επιπτώσεις. Ας πούμε, πόσο δόκιμο είναι να συγκρίνουμε πολιτικά γεγονότα που συμβαίνουν στην Κύπρο με “παρόμοια” που μπορεί να έχουν συμβεί στις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Ελλάδα ή την Γερμανία; Όμως το σημαντικότερο είναι ότι στες πολιτικές συζητήσεις ΠΡΕΠΕΙ να καταθέτουμε (τεκμηριωμένα και με στοιχεία) Θέσεις, να λεμε τις Απόψεις μας και τις Αντι-Θέσεις μας, μακράν από χαρακτηρισμούς κι αφορισμούς. Σίγουρα αυτές οι Θέσεις κι Αντι-Θέσεις μας μπορεί να προκαλέσουν Αντι-παρα-Θέσεις, αλλά επιδίωξη μας πρέπει να είναι η Συν-Θέση, είτε έχει υπάρξει και Σύγκρουση, είτε όχι! [Αναπόφευκτη, κατ’ εμένα η σύγκρουση όταν έχεις να κάνεις με ακροδεξιά στοιχεία αλλά και νεοφασίζουσες στάσεις και νοοτροπίες ... Δεν μπορούμε να στρουθοκαμηλίζουμε και να μην βλέπουμε πως αυξάνονται τα περιστατικά και οι εκδηλώσεις ρατσιστικών και φασιστικών συμπεριφορών στην κυπριακή κοινωνία, έστω κι αν κάποιοι προσπαθούν να τα σπρώξουν κάτω από το χαλί για να μην φανεί το χάλι μας!
Και τέτοιες συμπεριφορές, (πέραν από τα υβριστικά συνθήματα ενάντια στον Πρόεδρο) είναι και τα ρατσιστικά συνθήματα (γενικά ενάντια στους τούρκους) που αναφωνήθηκαν από νεοσύλλεκτους στρατιώτες (κατ’ εντολή) στα ΚΕΝ.
Και διερωτούμαι αγαπητέ Γιώργο: Αφού “… ανήκεις σε αυτούς που δεν θρέφουν καμία ιδιαίτερη εκτίμηση στους στρατούς ...”, αφού θεωρείς ότι “… στην πραγματικότητα ... [οι στρατοί] ... δεν είναι τίποτα άλλο παρά εκτελεστικοί μηχανισμοί των μεγάλων συμφερόντων ...” και ότι “… σε βρίσκει επίσης απόλυτα σύμφωνο η κλασική ρήση που λέει πως «εκεί που αρχίζει ο στρατός σταματάει η λογική»”, ειλικρινά ΔΕΝ περίμενα πως θα υπερασπιζόσουν τις στρατιωτικές διαδικασίες, πρακτικές και μεθοδεύσεις. Πιο πολύ περίμενα πως θα μιλούσες για αποστρατικοποίηση (όχι μέσω της φυγοστρατίας φυσικά). Όσο ουτοπική κι αν ακούγεται η προοπτική της αποστρατικοποίησης πιστεύω πως τώρα που είμαστε εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούσαμε να το απαιτήσουμε. Πέραν τούτου δεν σε προβλημάτισε αν τελικά μας είναι αναγκαίος αυτός ο στρατός; Τι μπορεί να πετύχει τέλος πάντων και γιατί έχουμε εγκλωβιστεί σ’ αυτή την αμφιλεγόμενη αναγκαιότητα του; Η αποστρατικοποίηση δεν θα καθιστούσε την παρουσία του τουρκικού στρατού στην Κύπρο anef_αντικειμένου και δεν θα απελευθέρωνε τεράστια κοντύλια για άλλους σκοπούς; Θα μου πεις φυσικά τι θα κάναμε μ’ όλους αυτούς τους στρατιωτικούς (αλλά και τους στρατόκαυλους) και τους μιζαδόρους; Ε, αυτό είναι όντως ΤΟ πρόβλημα!
Καλή συνέχεια!
Anef_Oriwn
Δευτέρα 27/7/2009 – 4:43 μ.μ.
Παίδες, έχετε καταθέσει πολλά και σοβαρά επιχειρήματα στα οποία δεν θέλω να απαντήσω εκ του προχείρου. Προς ώρας, πήζω στην κυριολεξία σε δουλειά η οποία είναι (για την εποχή) αφύσικα πολλή και, δεν προλαβαίνω να πάρω ανάσα...
1.μιτσοκάμμημα (τι σημαίνει;)
2.Κοιτάζοντας διαρκώς προς μια κατεύθυνση
όλοι μου οι φίλοι έγιναν μονόφθαλμοι” – Ποιοι φίλοι;
Δεν το αντέγραψα για φίλους αλλά για όλους ΜΑΣ. Έχουμε την τάση, όλοι μας να κοιτάζουμε πάντα μέσα από τη δική μας αλήθεια μόνο. Αυτό μας καθιστά "μονόφθαλμους".
Λέει ο Άνευ:
Η αποστρατικοποίηση δεν θα καθιστούσε την παρουσία του τουρκικού στρατού στην Κύπρο anef_αντικειμένου και δεν θα απελευθέρωνε τεράστια κοντύλια για άλλους σκοπούς; Θα μου πεις φυσικά τι θα κάναμε μ’ όλους αυτούς τους στρατιωτικούς (αλλά και τους στρατόκαυλους) και τους μιζαδόρους; Ε, αυτό είναι όντως ΤΟ πρόβλημα!
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με όλα αυτά. Αναφορικά με τι θα κάναμε με όλους αυτούς, δεν ξέρω. Πόσοι είναι; Ας απορροφηθούν σε Αστυνομία, Πυροσβεστική και...Περιβαλλοντική Αστυνομία-γιατί όχι; Οι εκ πεποιθήσεως στρατόκαυλοι, στον ψυχίατρο, αυτοί είναι εκ φύσεως ανώμαλοι.
Πρέπει να εργαστώ, κλείνω.
Μιτσοκάμμημα είναι το clin d'oeil αν μιλάς γαλλικά. Στα ελληνικά δεν ξέρω πως λέτε. "κλείνω το ένα μάτι;" Έκλεισα σου το ένα μάτι πονηρά ;)))
Για την ουσία της κουβέντας δεν παραλληλήζω με το τί έγινε το 74 παρόλο που αναφέρτηκα. Παραλληλήζω με την αναγέννηση του νεοφασιζοντα λαϊκισμού στην Ευρώπη, Γαλλία, Αυστρία, Ιταλία, Ολλανδία, Ελβετία. Αυτή είναι η ανυσηχία μου τζιαι όχι ότι θα ξαναγινεί πραξικόπημα. Άμα ζεις σε μιά χώρα που ξέρεις ότι 32% των ανθρώπων που είναι γύρω σου σε μισούν γιατί δεν αποτελείς μέρος της "καθαρής" ράτσας, ή έστω της "καθαρής" παιδείας, μπολιάζεσαι και προσέχεις.
Στην Κύπρο αυτός ο χώρος είναι ορφανός από τότε που τον εγκατέλειψε, τουλάχιστον τυπικά, ο συναγερμός. Στην Κύπρο έχουμε και την κατοχή κάμνει τα πράματα πιο σύνθετα.
Αυτό που φοβούμαι φίλε μου Πίττα τζιαι σύρνω σου σπόντες (αφήνω υπονοούμενα), είναι ότι ενασχολημένοι με την κριτική της μιζέριας (ΜΑΣ, έστω), μπορεί να μη δούμε το θηρίο της μιζέριας που ξηπουλιάζει αυτές τις ώρες στον τόπο (ΣΑΣ, εδώ που ζώ ηδη εδράτζιασε ενόσο οι άλλοι ασχολούνταν με τα μικρά).
Αναζητείται το πιο κάτω κείμενο το οποίο διαφημίζεται στο blog των ακατονόμαστων:
“ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ "ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΕΣΤΑΤΗ" ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ (μετά μουσικής) - Πριν από 5 ώρες”
Anef_Oriwn
Τρίτη 28/7/2009 – 5:40 μ.μ.
Δεν είναι "κείμενο" ακριβώς αλλά μία οπτικοποιημένη ανακοίνωση που αφορά στο αίσχος της λογοκρισίας μετά από παρέμβαση του ιερατείου, στην Ελλάδα στο φιλμ του Κώστα Γαβρά για το Μουσείο της Ακρόπολης.
Αρχικά ανέβασα το συγκεκριμένο και μετά επιχείρησα να προσθέσω και το φιλμάκι του Γαβρά με τις επίμαχες σκηνές που κόπηκαν κατόπιν "ιεράς αγανακτήσεως". Τελικά για λόγους που δεν έχω καταλάβει χάθηκαν και τα δύο...θα επιχειρήσω πάλι αύριο.
@πολίτη πίττα
Αν και όπως αναφέρθηκε ο σύνδεσμος "Χριστο...." δεν εμφανίζεται, μπορώ από τώρα να φαντασθώ ότι θα μιλάς για ιερατεία κ.τ.λ..
Σαν πρώτη παρατήρηση θα ήθελα να σε ρωτήσω πως ξέρεις ότι το, κατ'εσένα εκκλησιαστικό ιερατείο παρενέβη; έχεις αποδείξεις ή στηρίζεσαι στις πληροφορίες τύπου Κούλογλου;Επικροτείς με άλλα λόγια την διχαστική ατεκμηρίωτη πρπαγάνδα του Γαβρά;
Μια και είσαι ελλαδίτης, δεν σ'έχει προβληματίσει ότι η ελληνική κοινή γνώμη δεν "τσιμπάει" πια με τέτοια θέματα;Που αποδίδεις την κατάρρευση του εθνομηδενισμού στην χώρα μας; Περιμένω από έναν καλό αριστερό δημοσιογράφο απαντήσεις πέρα από τα τετριμμένα περί ακροδεξιών κ.τ.λ.
Στα της κύπρου τώρα, συμφωνώ μαζί σου Πιττα για το ζήτημα της άρνησης εκτέλεσης διαταγών. Πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία αν μη τι άλλο!Νομίζω ότι ούτε οι πιο ακραίοι αναρχικοί των εξαρχείων δεν θα διανοούνταν κάτι τέτοιο. Εξάλλου, οι ελλαδίτες αναρχικοί ποτέ δεν έχουν καταφερθεί κατά του στρατού νομίζω. Αν είναι έτσι, κλείστε το παίδες το "μαγαζί" μια ώρα αρχύτερα!
Θανάση, ξεκινώ από το τέλος.
Οι ακροδεξιοί κλπ δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη θέση στη συζήτηση για το φιλμ του Γαβρά, που στην πραγματικότητα είναι συζήτηση για το ποιος έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει στα της Πολιτείας.
Τα όσα περιγράφει ο κύριος Γαβράς στην ταινία και θα έλεγα με εξαιρετικά ήπιο τόνο είναι απλά μία εικαστική απεικόνιση των όσων έχει υποστεί ο Ιερός Βράχος και ο Παρθενώνας μέσα στους αιώνες.
Δεν θα μπω σε αναλυτική συζήτηση, δεν πρόκειται για πληροφορίες «τύπου Κούλογλου» (δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό να πω την αλήθεια) Πρόκειται για ζητήματα καθαρά ιστορικά που σε όλα τα ευρωπαϊκά ακαδημαϊκά ιδρύματα αποτελούν κοινό τόπο. Δεν μπορώ να αντιληφθώ, γιατί στην Ελλάδα έχουμε μέγα πρόβλημα να παραδεχθούμε επισήμως αυτό που γνωρίζουν οι πάντες. Ότι ο χριστιανισμός στα πρώτα του βήματα υπήρξε αμείλικτος και επιθετικός σε οτιδήποτε «Άλλο» και κυρίως στα έργα και τα σύμβολα του προχριστιανικού κόσμου. Το να κοιτάζει κανείς την ιστορία του κατάματα χωρίς ωραιοποίηση, ξέρεις, είναι πολύ σημαντικό, για να κατακτιέται μεταξύ άλλων και η «εθνική αυτοπεποίθηση» στηριγμένη σε αλήθειες και όχι στα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα».
Το θέμα είναι απλό. Και το θέμα είναι πως για άλλη μία φορά η Ελλάδα έγινε περίγελος στα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης λογοκρίνοντας όχι μόνο έναν σκηνοθέτη, αλλά και ένα διακεκριμένο και πολυβραβευμένο τέκνο της πατρίδας.
Όταν ζητάς μια δουλειά από έναν τόσο προβεβλημένο άνθρωπο όπως ο Γαβράς, οφείλεις να σεβαστείς ως Πολιτεία αυτό που υπέγραψε. Αλλιώς, δεν ζητάς από έναν τέτοιο άνθρωπο το συγκεκριμένο έργο, αλλά από έναν μισθωμένο σκηνοθέτη που θα χαϊδέψει τα αυτιά. Τους χαρακτηρισμούς σου περί «διχαστικής ατεκμηρίωτης προπαγάνδας» κάνω πως δεν τους διάβασα, αυτοί οι προσδιορισμοί μάλλον γήπεδο μου θυμίζουν παρά συζήτηση γύρω από ένα πρόσωπο που χαίρει και δικαίως γενικής εκτίμησης.
Αναφορικά με την Κοινή Γνώμη που αναφέρεις θα σου απαντήσω πως η γνώμη των πολλών δεν είναι πάντα το ορθό κριτήριο για όλα τα ζητήματα.
Αν ήταν η "κοινή γνώμη" το πρόκριμα για ζητήματα πολιτισμού και παιδείας τότε πάμπολλοι μεγάλοι ποιητές, συνθέτες, επιστήμονες κλπ, που το έργο τους αναγνωρίστηκε σε κάποια δεδομένη στιγμή, θα έπρεπε να είχαν αλλάξει δουλειά -αν υπάκουαν στην "κοινή γνώμη" της εποχής τους.
Τέλος, το ζήτημα είναι καθαρά θεσμικό. Και κατά τη δική μου αντίληψη, η εκκλησία ασφαλώς και μπορεί ή και πρέπει να έχει γνώμη αλλά δεν δικαιούται να έχει δυνατότητα δραστικής παρέμβασης σε ζητήματα που δεν την αφορούν. Το επίμαχο πλάνο που λογοκρίθηκε, δεν είναι ούτε θεολογικό, ούτε ομολογιακό, ούτε θρησκευτικό.
Είναι καθαρά ΙΣΤΟΡΙΚΟ.
Και δεν είναι τυχαίο πως τόσο η Ακαδημαϊκή Κοινότητα όσο και η Ένωση Ελλήνων Αρχαιολόγων (κάτι ξέρουν και αυτοί ε;) τάχθηκαν αναφανδόν με τον Κο Γαβρά.
*δεν ξέρω επίσης ποιος είναι ο "εθνομηδενισμός".
Αναφορικά με το άλλο ζήτημα, της υπακοής ή όχι σε απαράδεκτες εντολές ανωτέρων στο στράτευμα, έλαβα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σημείωμα στην αλληλογραφία μου.
Επειδή όμως ήρθε στο e mail και δεν υπάρχει σχετική διευκρίνηση δεν θα αποκαλύψω το όνομα του αποστολέα για ευνόητους λόγους. Αν ο ίδιος δεν έχει πρόβλημα, ας με ενημερώσει.
Αναφορικά λοιπόν με την παράγραφο περί ανυπακοής, μου γράφει:
"Entelws la8os. Ws Ellhnes h Kyprioi stratiwtes dinoume orko sto
syntagma kai stous nomous tou kratous. Epeidh den brhka antistoixh
anafora se ellhnika egxeiridia sto web sas parapempw se keimeno pou
afora ton Amerikaniko strato, to montelo tou opoiou akolou8ei sxedon
katagramma h Dhmokratikh kai Natoikh Ellada.
"Military members who fail to obey the lawful orders of their
superiors risk serious consequences. Article 90 of the Uniform Code of
Military Justice (UCMJ) makes it a crime for a military member to
WILLFULLY disobey a superior commissioned officer. Article 91 makes it
a crime to WILLFULLY disobey a superior Noncommissioned or Warrant
Officer. Article 92 makes it a crime to disobey any lawful order (the
disobedience does not have to be "willful" under this article).
In fact, under Article 90, during times of war, a military member who
willfully disobeys a superior commissioned officer can be sentenced to
death.
___Seems like pretty good motivation to obey any order you're given,
right? Nope. These articles require the obedience of LAWFUL orders. An
order which is unlawful not only does not need to be obeyed, but
obeying such an order can result in criminal prosecution of the one
who obeys it. Military courts have long held that military members are
accountable for their actions even while following orders -- if the
order was illegal.___"
Oxi loipon, an dekteis mia paranomh entolh h akoma xeirotera mia
entolh pou parabiazei to Kypriako syntagma diaprateis paranomia. Mia
dhmokratikh xwra mono tetoious kanonismous mporei na exei, alliws 8a
katalhgame na epanalambanoume ta tragika la8h tou parel8ontos.
Ws dokimos Mhxanikou ths EF to eixa ma8ei auto apo ton Elladith
dioikhth mou sthn Klhrou opws epishs kai apo tous Elladites dioikhtes
mou sto Loutraki.
Pws kai den to 3erate eseis, kai pws o poliths
dhmosieuse kati toso pasifanws la8os? Den peirazei omws, oloi exoun
dikaiwma na kanoun kanena la8aki pou kai pou, kai eidika eseis
proswpika kai o poliths thn opoia ar8rografia sas apolambanw
ka8hmerina
sthn 3enitia.
xi den prepei ka8olou na anaskeuastei alla prepei na 8esmo8eth8ei ws
aparaithth h enhmerwsh tou stratiwtikou proswpikou gia tous nomous ths
patridas mas.
Gia to ypoloipo ar8ro symfwnw fysika apolytws.
Αυτά λοιπόν, από άνθρωπο που υπηρέτησε στην Εθνική Φρουρά και από ότι φαίνεται γνωρίζω άριστα το νομικό πλαίσιο....Τον ευχαριστώ για την παρέμβαση/διόρθωση.
(το...."γνωρίζω" στην τελευταία μου παράγραφο, είναι ασφαλώς "γνωρίζει".
@Πολίτη Πίττα
Θα ήθελα να κάνω κάποια σχόλια αναφορικά με το γράμμα που έλαβες.Έχω την εντύπωση ότι κάποιοι ε/κ νομίζουν ότι ζουν στο Οχαίο ή στην χειρότερη στο Λου/γο!Φυσικά αυτό είμαι απόλυτα σεβαστό! Όμως αυτοί και κυρίως η κυβέρνηση τους θα πρέπει να χαράξουν ευθείες γραμμές:ή θέλουν στρατό ή όχι. Το στράτευμα έχει κανόνες αλλιώς γίνεται σώμα προσκόπων!!
άλλωστε η κυβέρνηση της κύπρου θα όφειλε να γνωρίζει ότι ο στρατός δεν είναι μόνο για πόλεμο!Συμμετέχει και στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, στην πολιτική άμυνα κ.τ.λ.Μάλλον ψιλά πράγματα για μερικούς!!
Δημοσίευση σχολίου