- Και, ως ήτο αναμενόμενο πετάχτηκαν τα διάφορα (κο)κοράκια έμπλεα «ιεράς αγανακτήσεως» για να διαρρήξουν τα ιμάτια τους για αυτό το αίσχος, την προδοσία, το ανίερο, το ακατονόμαστο! Το ποιο; Μα…το απλό και αυτονόητο, πως μία μαθήτρια του σχολείου, που μεγαλώνει σε ξένη χώρα, προσπαθεί να ενταχθεί όσο γίνεται πιότερο στη ζωή των συνομηλίκων της αλλά και στη χώρα που διάλεξαν οι γονείς της.
- Και τα ανόητα αυτά (κο)κοράκια που μονίμως κόπτονται τάχα υπέρ πατρίδος και σημαίας, ούτε καν έχουν το μυαλό (μα τι ανόητοι!!!) να σκεφτούν,(λέμε τώρα) πως στο κάτω-κάτω της γραφής, ακόμα και από εθνικιστική πλευρά να δούμε το ζήτημα, είναι «νίκη» να δούμε μία «βάρβαρη μογγόλα» να στέκεται προσοχή κάτω από τη σημαία μας.
- Αντί λοιπόν να αδράξουν την ευκαιρία να την αγκαλιάσουν και να την επιβραβεύσουν (μα τι στενοκέφαλοι!!!) και να της πουν «μπράβο κοριτσάκι μας, είδες το φως το Ελληνικόν, το πραγματικόν κλπ» βρίζουν , λοιδορούν απειλούν. Ναι, απειλούν. Μια βολτίτσα στο site της Χρυσής Αυγής και των ντόπιων συναδέλφων τους θα σας πείσει.
- Λοιπόν περιμένω η κοπελίτσα να παρελάσει εφ όσον το επιθυμεί και οι συμμαθητές της να αποδείξουν πως πράγματι κάτι έχουν μέσα τους από την ανοιχτή, οικουμενική Ελληνική Παιδεία. Και θέλω να δω και τον κύριο Αρχιεπίσκοπο να πηγαίνει στην παρέλαση και να την ασπάζεται. Υπάρχει τέτοια εξυπνάδα; Υπάρχει τέτοια αγάπη για ένα ΠΑΙΔΙ που να μπορεί να τα κάνει όλα πέρα; Υπάρχει; Αμφιβάλλω…
Σημείωνα λοιπόν την περασμένη εβδομάδα πως είναι λάθος στιγμή να γίνουν αλλαγές σε συνήθειες πολλών χρόνων όπως οι Μαθητικές Παρελάσεις στις Εθνικές Γιορτές.
Εννοείται, πως ούτε καν συζητάω για κατάργηση Εθνικών Εορτών!
Ούτε τώρα ούτε ποτέ!- Αυτό που θα ήθελα να δω, είναι να αλλάζει το πλαίσιο. Σε όλη την Ευρώπη, αντίστοιχες γιορτές είναι αφορμές για αυθόρμητη συμμετοχή του λαού. Είναι ορισμένες φορές αργίες και ο κόσμος κατεβαίνει σε χαλαρή πορεία σε προσδιορισμένη διαδρομή για να δείξει πως έχει μνήμη ιστορική.
Έτσι, μπορώ να το δω. Ας αρχίσει η συζήτηση, ας μπει ένα πλαίσιο ελεύθερης συμμετοχής, να πάψουν οι παρελάσεις μαθητών με στρατιωτική στοίχιση και κυρίως ας γίνουν οι Εθνικές Γιορτές, γιορτές των Πολιτών. Χωρίς Στρατιωτικά Αγήματα. Πρώτα από όλα, η συμμετοχή του Στρατού, έχει μεγάλο οικονομικό κόστος και επιβαρύνει το περιβάλλον. Δεύτερο και κυριότερο, τι νόημα έχουν; Εδώ ούτε η υπερδύναμη του πλανήτη η Αμερική δεν κάνει στρατιωτικές παρελάσεις. - Τις κάνει δηλαδή, αλλά στο Ιράκ!
Αυτά που γράφω βέβαια, προϋποθέτουν πως κάποιοι θα κάνουν καλά τη δουλειά τους στο σχολείο. Πως θα κάνουν τα παιδιά να αγαπάνε το μάθημα της Ιστορίας , άρα το μάθημα πρέπει να γίνει «Ιστορίας» και όχι προπαγανδιστικής παπαγαλίας. Και για να γίνει αυτό χρειάζονται Καθηγητές εκπαιδευμένοι όχι μόνο στο μάθημα που διδάσκουν αλλά , κυρίως στο πως το διδάσκουν…- Και αυτό, είναι το μέγα θέμα εδώ, μία ιστορία πικρή σαν το φαρμάκι.
Το διαβάσατε; Η είδηση ξεκινάει με το εξής «Από το επόμενο φθινόπωρο όσοι βρίσκονται στο Άμστερνταμ θα μπορούν να απολαμβάνουν ελεύθερα τις χαρές του έρωτα στο πάρκο Βόντελ. Τη σχετική απόφαση πήρε ο δήμος της ολλανδικής πρωτεύουσας, με την υποχρέωση, βέβαια, για τους εραστές να τηρούν κάποιους κανόνες.»- Και συνεχίζει με τους διάφορους κανόνες, που είναι απλοί , όπως δηλαδή να περιμένουν οι εραστές μέχρι τη δύση του ηλίου, να μην είναι κοντά σε παιδικές χαρές και, να μαζεύουν τα προφυλακτικά τους.
- Στην πραγματικότητα, λέει ο Δήμαρχος της πόλεως «απλά νομιμοποιούμε κάτι που γίνονταν έτσι και αλλιώς και το απαλλάσσουμε από το πλαίσιο του απαγορευμένου που συνήθως καθοδηγεί τους διεστραμμένους.» Το πιο ενδιαφέρον;
- Η αστυνομία δήλωσε ενθουσιασμένη και προτρέπει όλους τους δήμους με μεγάλα πάρκα να πράξουν το ίδιο!
Ομολογώ, πως όταν διάβασα την είδηση, χαμογέλασα μέχρι τα αυτιά και μέσα μου για λίγο κύλησε ένα θαυμάσιο κλίμα ψυχικής ευφορίας.- Με πήγε πίσω στα χρόνια του flower power και μου θύμισε την απέραντη οργή που με καταλάμβανε όταν ένιωθα την οποιαδήποτε συμπίεση από την κοινωνία προς τον έρωτα και τους ερωτευμένους.
Την οποία οργή διαθέτω -ευτυχώς- ακόμα και τώρα που δεν είμαι νεαρός. - Ανέκαθεν, όταν περπατούσα στους δρόμους μίας πόλης και έβλεπα ζευγάρια αγκαλιασμένα να φιλιούνται με τις ώρες στο δρόμο έχοντας λησμονήσει τη φασαρία, τα αυτοκίνητα, τους περαστικούς και τα συνήθως κακιασμένα βλέμματα της μιζέριας, ενθουσιαζόμουν γιατί στα δικά μου τα μάτια η εικόνα αυτή, ομορφαίνει τα πάντα γύρω μου, τα γεμίζει με την επαναστατική ορμή του έρωτα και του πόθου, δηλαδή της ίδιας της ζωής.
- Μια ορμή ζωοφόρα και ασυγκράτητη που έχει τη δύναμη να γράφει το σύμπαν στα παλιά της υποδήματα ή όπου αλλού θέλει. Δύναμη, ίση με το σύμπαν.
- Η Ολλανδία, πιστή στην ανεκτική της παράδοση, έκανε -για μένα- ένα βήμα προς την Ομορφιά συνοδευμένο από μία θαυμάσια Λογική που εξηγείται μέσα στην ίδια την ανακοίνωση. Και, μου θυμίζει και πολλά από τα συνθήματα του Μάη του 68...!
- Που ανάμεσα στ' άλλα μιλούσαν για "έναν πλανήτη -απέραντο κρεβάτι" δηλαδή έναν πλανήτη στον οποίο ο Έρωτας θα είναι τελείως ελεύθερος και απενοχοποιημένος από την ηθικολογία.
Go Obama, go!
ΥΓ:…και η ώρα είναι κοντά 4 και 30, λίγο μετά από μία απολαυστική μπριζόλα στου Βαρδάρη στο κέντρο της Λευκωσίας και κάνω τα τελευταία ψαξίματα για την σημερινή εκπομπή :-))
Όπως πάντα βέβαια, θα υπάρξουν και μουσικές εκτός προγραμματισμού, είτε γιατί…έτσι θα μου έρθει, είτε γιατί κάποιοι από εσάς θα πληκτρολογήσετε στο τηλέφωνο το (00357) 77771010 και θα ζητήσετε κάποιο κομμάτι ,που μπορεί και να το βρω.
Αν λοιπόν την περασμένη εβδομάδα κινηθήκαμε στα πρώτα βήματα της ψυχεδέλειας και μετά στον all times classic Roy Buchannan, σήμερα θα πλανηθούμε στη Νεοψυχεδέλεια με κάποιες φρεσκότατες μπάντες και νέους συνθέτες και μετά, θα αφεθούμε στον ηλεκτρισμό και τη φωτιά του ενός και μοναδικού Jimmy Hendrix.
Σας περιμένω , όπως πάντα θα είμαι στον αέρα από τις 6 μέχρι τις 9 στη συχνότητα του Άστρα (92,8 και 105,3) και στο διαδίκτυο: http://www.astra.com.cy/
35 σχόλια:
Εγώ Γιώργο νομίζω ότι οι παρελάσεις δεν είναι πασαρέλες, άσχετα εάν κάποιοι τις λογίζουν ως τέτοιες. Δηλαδή με τις παρελάσεις τιμούμε αυτούς που έπεσαν για τη χώρα μας για να λέμε εμείς σήμερα ελεύθεροι το μακρύ και το κοντό μας και για να ζούμε σε ελεύθερη πατρίδα. Πολύ περισσότερο στην Κύπρο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο δηλαδή οι Κύπριοι δεν ζουν σε ελεύθερη πατρίδα ή ζουν σε μισοελεύθερη και αιτία είναι η εισβολή του Αττίλα και αυτό δεν αλλάζει εφόσον οι δυνάμεις κατοχής των Τούρκων βρίσκονται επί δεκαετίες στη χώρα.
Θα πρέπει λοιπόν στις παρελάσεις να παίρνουν μέρος οι μαθητές που είναι έλληνες ή είναι αλλοδαποί που αισθάνονται όμως έλληνες αφού ενστερνιστούν και τιμούν συνειδησιακά και όχι επιφανειακά την Ελλάδα-Κύπρο, την ιστορία της, τους ήρωες και τις αρχές και αξίες του Ελληνισμού. Μη μου πεις τώρα ότι η μαθήτρια εξ Τουρκίας ανταποκρίνεται σε ένα τουλάχιστον από τα παραπάνω.
Το παραμύθι ότι οι αλλοδαποί μετανάστες ανεξαιρέτως και χωρίς καμία άλλη παράμετρο παρά μόνο τη μαθητική ιδιότητα, μπορούν να παρελαύνουν επειδή απλά είναι μαθητές πρέπει να τελειώσει κάποτε. Ευτελίζεται έτσι η παρέλαση ως θεσμός και παράδοση προς τιμή των πεσόντων αγωνιστών του Έθνους μας.
Εγώ προσωπικά εάν ήμουν μετανάστης σε ξένη χώρα δε θα επιθυμούσα καθόλου να παρελάσω, θα αδιαφορούσα. Ο κακός χαμός που γίνεται κάθε φορά με ανάλογα περιστατικά, γίνεται εκ του πονηρού. Ένα παράδειγμα ήταν ο Οδυσσέας Τσενάι, θα θυμάσαι Γιώργο, ο αλβανός μαθητής στη Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης που εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση που δημιουργήθηκε για να περάσει ότι υπάρχει ρατσισμός τάχα κατά των αλβανών και φυσικά τον έβαλαν και τον υποστήριξαν οι γνωστοί «προοδευτικοί» και όχι μόνο δάκτυλοι να δημιουργήσει τότε το ζήτημα για τους δικούς τους λόγους και κυρίως για να έχει το άλλωθι η γειτονική χώρα να περνάει εκβιασμούς στη χώρα μας όπως να μη σταματήσουμε να δεχόμαστε αλβανούς λαθρομετανάστες, ζητήματα «τσαμουριάς» κλπ. Αργότερα ο ίδιος ο Τσενάι που το όνομα του είναι Οντίν και όχι Οδυσσέας (μέχρι και το όνομα του είχε αλλάξει τότε για τους γνωστούς λόγους), δήλωσε στην Ελευθεροτυπία από την Αμερική όπου και σπούδασε με ελληνική υποτροφία παρακαλώ, ότι ποτέ δεν ήθελε να παρελάσει παρόλο που το έπαιζε τότε στενοχωρημένος τάχα από τις αντιδράσεις των ελλήνων. Μετά ήλθε ξανά στην Ελλάδα πριν 2 χρόνια και έφτιαξε και Αλβανικό Κόμμα, ΝΑΙ καλά διαβάζετε……. Η συνέχεια σύντομα στις οθόνες σας επ’αυτού….
Αλλά ας γυρίσουμε στο θέμα…
Το ότι ζει κάποιος σε ξένη χώρα αυτό δε σημαίνει ότι υποχρεωτικά θα πρέπει και να ενσωματωθεί σε αυτή με την έννοια την εθνική και αυτό φυσικά δεν γίνεται ποτέ στην πράξη. Ο Αλβανός πχ στην Ελλάδα θα παραμείνει Αλβανός και προσωπικά έτσι θέλω να μείνει όπως και ο ίδιος αυτό επιθυμεί. Δεν καταλαβαίνω γιατί η ενσωμάτωση πρέπει να εκλαμβάνεται εθνικά. Κοινωνικά ναι μπορεί να ενσωματωθεί, εθνικά όμως δεν μπορεί και δε θέλει μάλιστα όπως προείπα. Και αυτό συμβαίνει πάντοτε όταν έχουμε να κάνουμε με γειτονικά κράτη που έχουν ή τουλάχιστον είχαν στο παρελθόν διαφορές. Ο Αλβανός μετανάστης στην Αμερική μπορεί να αισθανθεί αμερικανός όπως συμβαίνει και με τους έλληνες μετανάστες στην Αμερική, γιατί απλά η Αμερική υπήρξε και είναι κράτος μεταναστών στο σύνολο της και δημιουργημένο από αυτούς και από το μηδέν. Στην Ελλάδα και την Κύπρο όμως ποτέ δεν υπήρξε τέτοια περίπτωση για να υπάρχει συσχέτιση όπως πολύ συχνά ακούω. Ούτε η περίπτωση της Γαλλίας με τη Γερμανία δύο προαιώνιων εχθρών δηλαδή, συσχετίζεται όπως πολύ συχνά επίσης ακούω γιατί δεν υπάρχουν μετανάστες Γάλλοι στη Γερμανία και τούμπαλιν. Ο αλβανός λοιπόν μετανάστης στην Ελλάδα δε θα γίνει ούτε θα αισθανθεί Έλληνας ποτέ για πάρα πολλούς λόγους όπως και ο Τούρκος στην Κύπρο δε θα αισθανθεί όπως ο ελληνοκύπριος γιατί υπάρχει το παρελθόν και οι διαφορές οι οποίες δεν πρόκειται να ξεχαστούν. Έτσι λειτουργεί το ανθρώπινο συναίσθημα, τι να κάνουμε και ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας, αφού έτσι είναι τα πράγματα και δεν πρόκειται αυτά να αλλάξουν. Πουθενά δεν άλλαξαν σε ανάλογες περιπτώσεις στο διάβα της ιστορίας και τα παραδείγματα αναρίθμητα.
Ειδικά μάλιστα αυτό το αστείο εντελώς επιχείρημα που ακούγεται ότι μπορούν να παρελαύνουν οι αλλοδαποί επειδή ο Ισοκράτης είπε ότι "Έλλην θεωρείται αυτός που μετέρχεται της ελληνικής παιδείας" είναι εντελώς γελοίο γιατί πρώτον ο Ισοκράτης το είπε αυτό για τους πολίτες των Πόλεων-Κρατών της Αρχαίας Ελλάδας θέλοντας να τους «ενώσει» εθνικά και δεν το είπε για τυχόν μετανάστες και μετοίκους και δεύτερον, είναι καραγελοίο γιατί εγώ αν πάω και μάθω Κινέζικα και όλη την Κινεζική παιδεία απ' όξω και ανακατωτά, δεν πρόκειται να γίνω Κινέζος ούτε με σφαίρες και πλαστική στα μάτια να κάνω.
Να καταργηθούν οι παρελάσεις! Οι εν πομπή, με στοίχιση, ζύγιση, ομοιομορφία και στρατιώτικό βήμα και κάτω από τον ήχο στρατιωτικών εμβατηρίων παρέλαση ειναι ότι πιο μιλιταριστικό στο οποίο θα μπορούσαμε να μπορούσαμε να υποβάλουμε τα παιδιά μας.
Είναι τυχαίο ότι ανάμεσα στις ελάχιστες χώρες του πλανήτη που διατηρούν τέτοιες ηλίθιες εκδηλώσεις, περιλαμβάνονται η Κύπρος, η Ελλάδα και η Τουρκία;
ntroph tous.. Aftoi oxi ellhnes oute kan an8rwpoi den prepoi na legonte ... Paliokatsarides.. Ma einai dynaton na tous anexonte? an tolmisoun na kanoun oti dipote sth ma8htria 8a tous koupanisoume epi topou tous gelious..
Πέστα χρυσόστομε (με μικρό χ, να αποφεύγονται συνωνυμίες). Αλλά ο εθνικισμός καλά κρατεί. Πότε θα βγάλει φωνή η σιωπηρή πλειοψηφία;
Όσον για προοδευτικούς κανονισμούς, πόρρω απέχουν απο τα κεφάλια των νομοθετών μας, αλλά και της κοινωνίας για να είμαστε δίκαιοι.
Παρατείνω την επίσκεψη λόγω μουσικής, να 'σαι καλά.
Καλά δεν ντρέπονται να τα βάζουν μ' ένα κοριτσάκι; Ας πάνε σε κανένα πάρκο να...ηρεμήσουν καλύτερα. :)
Υ. Γ. Δηλαδή στην Κύπρο απαγορεύονται οι ερωτοτροπίες σε δημόσια μέρη; Εντάξει, πάρκα δεν έχουμε πολλά, αλλά υπάρχουν παραλίες, κάμποι, βουνά και ραχούλες. Σ' αυτό το σημείο θα επικροτούσα την όποια...παραβατικότητα των Κυπρίων.
Καλά, δεν ντρέπονται να τα βάζουν μ' ένα κοριτσάκι μεταναστόπουλο για ένα τέτοιο ασήμαντο θέμα; Θα μπορούσαν να πάνε σε κανένα πάρκο καλύτερα να...ησυχάσουν. :)
Υ. Γ. Δηλαδή στην Κύπρο απαγορεύονται οι ερωτοτροπίες σε δημόσια μέρη; Μπορεί να μην υπάρχουν πολλά πάρκα, αλλά έχουμε παραλίες, κάμπους, βουνά και ραχούλες. Σ' αυτό το σημείο θα έπρεπε να παραβλέπεται η όποια παραβατικότητα των Κυπρίων. Δε χρειάζεται να επιτραπεί κιόλας, αυτό χαλάει το παιχνίδι... Εισάγουμε άνοστα τυριά από την Ολλανδία, ας μην εισάγουμε και...ξενέρωτους κανονισμούς. :)
test!
Με φρίκη, διαπίστωσα πριν από λίγο πως κάποια βλακεία είχα κάνει, κατά λάθος και είχα ενεργοποιήσει τον...μετριασμό των σχολίων.
Χίλια συγνώμη προς όλους!
Γιώργο, περιμένω να "απελευθερώσεις" το σχόλιο μου :)
“… ως ήτο αναμενόμενο πετάχτηκαν τα διάφορα (κο)κοράκια έμπλεα «ιεράς αγανακτήσεως» για να διαρρήξουν τα ιμάτια τους για αυτό το αίσχος, την προδοσία, το ανίερο, το ακατονόμαστο …”. --- Επεταχτήκαν τζιαι διάφορες κότες, αγαπητέ PolitisPittas!
Anef_Oriwn
Σάββατο 25/10/2008 – 7:14 μ.μ.
Γιάννη, συγχώρα μου την άγνοια, αλλά που στην ευχή είναι το σχόλιό σου για το "απελευθερώσω"; Στο e mail μου δεν υπάρχει τίποτα! Δεν έχω καμία εμπειρία από...μετριασμούς...
Τι κότες αγαπητέ Άνευ; Για πες! (εμ...με τέτοια πίτουρα που κυκλοφορούν!)
Ίσως βρείτε και το δικό μου σχόλιο...ούτ' εγώ γνωρίζω από μετριασμούς. :(
Παιδιά, Γιάννη και Λεμέσια, και όσοι άλλοι ίσως, σας θερμοπαρακαλώ, ξαναγράψτε τα σχόλια σας, δεν έχω ιδέα που είναι...! Δεν τα "βλέπω" πουθενά...
:-((
Και το δικό μου....
(Ανασύνταξη)
Καλά, δεν ντρέπονται να τα βάζουν μ' ένα κοριτσάκι (μεταναστόπουλο, κιόλας) για ένα τόσο ασήμαντο θέμα; Ίσως είναι καλύτερα να καταφύγουν στα πάρκα για να επιδοθούν σε πιο...χαλαρωτικές δραστηριότητες.
Υ. Γ. Δεν ήξερα ότι απαγορεύονται οι ερωτοτροπίες σε δημόσιους χώρους στην Κύπρο. Αν και δεν υπάρχουν πολλά πάρκα, έχουμε παραλίες, κάμπους, βουνά και ραχούλες. Σ' αυτό το σημείο θα έπρεπε να παραβλέπεται η παραβατικότητα των Κυπρίων.
Δε χρειάζεται απαραίτητα να επιτραπούν διά του νόμου, αυτό θα χαλούσε το παιχνίδι...
Εισάγουμε τρίτης κατηγορίας τυριά από την Ολλανδία, δεν είναι ανάγκη να εισάγουμε και...ξενέρωτους κανονισμούς. :)
Νίκος
Πολλά θέματα πιάνεις συγχρόνως Γιώργο. Θα προσπαθήσω να συνεισφέρω καταθέτοντας τις απόψεις μου.
1. Αν αισθάνεται Έλληνας (Κύπριος στη δική σας περίπτωση υποθέτω ότι θα λέγατε) όποιος θέλει να παρελάσει, ασχέτως εθνικής καταγωγής, δεν βλέπω γιατί όχι.
Η ουσία είναι να κερδίζουμε φίλους και εφεδρείες, να ενσωματώνουμε, όχι να απομακρύνουμε όσους ζουν δίπλα μας, ακριβώς τη στιγμή που έχουν την ανάγκη της φιλοξενίας και της αγάπης μας.
2. Ποιο είναι το πρόβλημα με τις παρελάσεις; Γίνονται και στη Γαλλία, για παράδειγμα, στο πιο κοσμικό κράτος της Ευρώπης, στρατιωτικές, σε ετήσια βάση και σε πολλά άλλα κράτη. Τα περί "στοίχισης" και "μιλιταρισμού", τα έχω διαβάσει και στην Ελλάδα.
Σημειωτέον ότι το 2007, έγιναν στρατιωτικές παρελάσεις, σε 123 από τις 192 χώρες του Ο.Η.Ε. (taxalia. blogspot.com, 25/10/2008).
Αποτελούν λανθασμένες και κατά τη γνώμη μου, άκρως μειοψηφικές απόψεις, σύμφωνα με τις σφυγμομετρήσεις της ελληνικής κοινής γνώμης. Κι εγώ καμαρώνω ως γονέας στις παρελάσεις.
Και εγώ παρέλασα ως μαθητής και δεν μου έκανε κακό, εμένα προσωπικά τουλάχιστον. Ούτε απέκτησα μιλιταριστική αντίληψη, ούτε "στοιχήθηκα" ποτέ πίσω από κανέναν.
Τι σημαίνει "γιορτή πολιτών" Γιώργο; Και τι ενοχλεί το "Εθνικό"; Να καταργήσουμε τις εθνικές" αντιπροσωπείες, τις "Εθνικές Ομάδες", τα έθνη; Πως θα γίνει αυτό; Και γιατί να γίνει; Τη στιγμή που ο ίδιος μάλιστα επισημαίνεις προς τιμήν σου, ότι "ούτε καν συζητάω για κατάργηση Εθνικών Εορτών!"
Ποιος το πιστοποιεί την κατάργηση του "εθνικού" ως "ορθή"; Η πολιτική ορθότητα; Και από πότε έγινε αυτή ο αποδεκτός μπούσουλας; Έτσι επιτάσσουν ο διεθνισμός, ο (νεο)φιλελευθερισμός ή ο κοσμοπολιτισμός;
Δεν χρεώνω κάτι από τα παραπάνω σε σένα Γιώργο, γνωρίζοντας πόσο ελεύθερος είσαι από ιδεοληψίες και πόσο δεκτικός είσαι στην αντίθετη άποψη. Παρακαλώ να μην παρεξηγηθώ. Αναρωτιέμαι απλά και προβληματίζομαι μεγαλοφώνως, στο πλαίσιο της συζήτησης.
Απλά: στην Ελλάδα αγαπούμε την 25 Μαρτίου και την 28η Οκτωβρίου, τις ελληνικές σημαίες, τα εμβατήρια, τον στρατό, τον κλήρο, τη συγκίνηση, την υπόμνηση των χρυσών μας σελίδων, τη μνήμη όσων πολέμησαν για την Ελευθερία μας.
Και θέλουμε να καμαρώνουμε τα στρατευμένα νιάτα μας και τους μαθητές μας, μαζί με τους τελευταίους και όσους ασπάστηκαν τις αρχές μας, τον πολιτισμό μας και είναι έτοιμοι να προσφέρουν στην κοινωνία μας. Δικά μας παιδιά είναι όλοι.
Επίσης: γράφεις ότι "εδώ ούτε η υπερδύναμη του πλανήτη η Αμερική δεν κάνει στρατιωτικές παρελάσεις". Ορθό. Σε κάθε μεγάλη πόλη όμως, οι εθνικές κοινότητες παρελαύνουν ετησίως, προβάλλοντας τα "εθνικά" τους σύμβολα με καμάρι. Έλληνες, Ιρλανδοί, Ιταλοί και βάλε... Αυτά όλα τους κρατούν όρθιους.
3. Τώρα, για το μάθημα της Ιστορίας: αν η κατάργηση της υφιστάμενης τεχνικής της διδασκαλίας και του περιεχομένου των βιβλίων, σημαίνει την (κεκαλυμένη έστω) απόπειρα εμπέδωσης των αρχών του εθνομηδενισμού (αλά Ρεπούση, Κουλούρη, Λιάκου), του διεθνισμού και του κοσμοπολιτισμού, για να επιτευχθούν οι συνθήκες "προσέγγισης" και "συμβίωσης", τότε να μου λείπει το βύσσινο Γιώργο.
Η διδασκαλία της Ιστορίας δεν μπορεί να ενσωματωθεί σε πολιτικές οποιουδήποτε τύπου, σε μεθοδεύσεις και συμφέροντα.
Τέλος, εγώ προσωπικά, δεν επιθυμώ να δω την πατρίδα μου να μετατρέπεται σε πολυεθνικό σκουπιδοτενεκέ. Άλλο πράγμα η καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, άλλο η υπονόμευση του "εθνικού" κορμού και η ισοπέδωση με ψευδεπίγραφες "ιστορίες" (περί "συνωστισμών") και αφαίρεση όσων στοιχείων προκαλούν, κατά τους θιασώτες του διεθνισμού, "εντάσεις".
4. Για τα περί έρωτος: τις διευθετήσεις τέτοιων θεμάτων, τις αφήνω εγώ προσωπικά στις τοπικές κοινωνίες και στα δικά τους επίπεδα ανοχής και ήθη και έθιμα. Κάτι τέτοιο σε Ελλάδα και Κύπρο θα ήταν ίσως λίγο τραβηγμένο.
Όμως, παρά τις ενστάσεις των όποιων σεμνότυφων και υποκριτών, κάποιοι χώροι όπου θα μπορεί ο κόσμος να είναι λίγο πιο "ελεύθερος", καλό είναι να υπάρχουν. Όποιος δεν γουστάρει στο κάτω-κάτω, ας μην περνάει από εκεί!
ΡΕ ΑΠΛΥΤΕ ΝΕΟΤΑΞΙΚΕ ΛΕΧΡΙΤΗ ΑΝΤΕ ΤΡΑΒΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΔΕΡΦΟΥΣ ΣΟΥ ΤΟΥΣ ΜΟΓΓΟΛΟΥΣ!!!
Ο ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟΥ ΦΟΡΤΩΣΟΥΝ ΟΙ ΑΦΕΝΤΑΔΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΑ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΑ "ΛΥΣΗ" ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!!!!!
Η ΚΥΠΡΟΣ ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ!!!!!
Γιώργο και το δικό μου σχόλιο χάθηκε κάπου στο υπερπέραν χαχαχα.
Αναρτώ λοιπόν από το blog μου τα όσα έγραψα σχετικά με τις παρελάσεις κλπ. Τα ίδια περίπου έγραφα και στο σχόλιο που χάθηκε.
Θα παρακαλούσα και όλους όσους έχουν αντίθετες απόψεις με τον Πολίτη Πήττα να επιχειρηματολογούν και όχι να υβρίζουν. Δεν κερδίζεις στο διάλογο ποτέ υβρίζοντας, αντίθετα δικαιώνεις την άποψη, πανηγυρικά μάλιστα, εκείνου που υβρίζεις και κατηγορείς.
Πάμε λοιπόν στο θέμα:
"Πλησιάζει η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου! Θα το ξαναδούμε λοιπόν από αύριο στις οθόνες μας το σκηνικό περί παρελάσεων και αναρτήσεων της σημαίας από αλλοδαπούς μαθητές….
Οι παρελάσεις δεν είναι μαθητικές "πολιτιστικές" εκδηλώσεις ούτε πασαρέλες, άσχετα εάν κάποιοι τις λογίζουν ως τέτοιες. Οι παρελάσεις είναι εκδηλώσεις απονομής ευγνωμοσύνης, τιμής και δόξας προς τους ήρωες προγόνους μας που μας κληροδότησαν ελεύθερη πατρίδα με το αίμα τους. ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ.
Στις παρελάσεις των εθνικών επετείων συνεπώς και κατά την άποψη μου, μπορούν να παίρνουν μέρος και να σηκώνουν την Ελληνική σημαία οι μαθητές που είναι Έλληνες ή είναι αλλοδαποί που αισθάνονται όμως Έλληνες αφού ενστερνιστούν και τιμούν συνειδησιακά και όχι επιφανειακά, την Ελλάδα, την Ιστορία, τους Ήρωες και τις Αρχές και Αξίες του Ελληνισμού. Ειδικά μάλιστα αυτό το αστείο εντελώς επιχείρημα που ακούγεται ότι μπορούν να παρελαύνουν οι αλλοδαποί επειδή ο Ισοκράτης είπε ότι "Έλλην θεωρείται αυτός που μετέρχεται της ελληνικής παιδείας" είναι εντελώς γελοίο γιατί πρώτον ο Ισοκράτης το είπε αυτό για τους πολίτες των Πόλεων-Κρατών της Αρχαίας Ελλάδας θέλοντας να «ενώσει» εθνολογικά τον τότε Ελλαδικό χώρο και δεν το είπε για τυχόν μετανάστες και μετοίκους όπως ηλιθίως ή και δολίως ισχυρίζεται η ψευδοκουλτούρα και δεύτερον, είναι καραγελοίο γιατί εγώ αν πάω και μάθω κινέζικα και όλη την κινεζική παιδεία απ' όξω και ανακατωτά, δεν πρόκειται να γίνω Κινέζος ούτε με σφαίρες και πλαστική στα μάτια να κάνω.
Το παραμύθι ότι οι αλλοδαποί μετανάστες ανεξαιρέτως και χωρίς καμία άλλη παράμετρο και προυπόθεση παρά μόνο τη μαθητική ιδιότητα, μπορούν να παρελαύνουν και να σηκώνουν τη σημαία επειδή απλά είναι μαθητές πρέπει να τελειώσει κάποτε. Ευτελίζεται έτσι η παρέλαση ως θεσμός και παράδοση προς τιμή των πεσόντων αγωνιστών του Έθνους μας. Εγώ προσωπικά εάν ήμουν μετανάστης σε ξένη χώρα δε θα επιθυμούσα καθόλου να παρελάσω, θα αδιαφορούσα.
Ο κακός χαμός που γίνεται κάθε φορά με ανάλογα περιστατικά, γίνεται εκ του πονηρού. Ένα παράδειγμα είναι ο Οδυσσέας Τσενάι, το παιδί βιολί σούπερ αλβανός μαθητής στη Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης που εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση που δημιουργήθηκε για να περάσει ότι υπάρχει ρατσισμός τάχα κατά των αλβανών και φυσικά τον έβαλαν και τον υποστήριξαν οι γνωστοί «προοδευτικοί» και όχι μόνο δάκτυλοι και κύκλοι, να δημιουργήσει τότε το ζήτημα για τους δικούς τους λόγους και κυρίως για να έχει το άλλοθι η γειτονική χώρα να περνάει εκβιασμούς στη χώρα μας όπως να μη σταματήσουμε να δεχόμαστε αλβανούς λαθρομετανάστες, ζητήματα «τσαμουριάς», προσφυγές και παράπονα στην Ε.Ε. με σκοπό να περνούν τις θέσεις τους κατά της Ελλάδας κλπ. Αργότερα ο ίδιος ο Τσενάι που το όνομα του είναι Οντίν και όχι Οδυσσέας (μέχρι και το όνομα του είχε αλλάξει τότε για τους γνωστούς λόγους όπως και το 90% των αλβανών στην Ελλάδα εξάλλου), δήλωσε στην Ελευθεροτυπία από την Αμερική όπου και σπούδασε με ελληνική υποτροφία παρακαλώ, ότι ποτέ δεν ήθελε να παρελάσει παρόλο που το έπαιζε τότε στενοχωρημένος τάχα από τις αντιδράσεις των ελλήνων. Μετά ήλθε ξανά στην Ελλάδα πριν 2 χρόνια και έφτιαξε και Αλβανικό Κόμμα, ΝΑΙ καλά διαβάζετε……. Η συνέχεια σύντομα στις οθόνες σας επ’ αυτού….
Αλλά ας γυρίσουμε στο θέμα…
Το ότι ζει κάποιος σε ξένη χώρα αυτό δε σημαίνει ότι υποχρεωτικά θα πρέπει και να ενσωματωθεί σε αυτή με την έννοια την εθνική και αυτό φυσικά δεν γίνεται ποτέ στην πράξη. Ο Αλβανός πχ στην Ελλάδα θα παραμείνει Αλβανός και προσωπικά έτσι θέλω να μείνει όπως και ο ίδιος αυτό επιθυμεί. Δεν καταλαβαίνω γιατί η ενσωμάτωση πρέπει να εκλαμβάνεται εθνικά. Κοινωνικά ναι μπορεί να ενσωματωθεί, εθνικά όμως δεν μπορεί και δε θέλει μάλιστα όπως προείπα. Και αυτό συμβαίνει πάντοτε όταν έχουμε να κάνουμε με γειτονικά κράτη που έχουν ή τουλάχιστον είχαν στο παρελθόν διαφορές.
Ο Αλβανός μετανάστης στην Αμερική μπορεί να αισθανθεί αμερικανός όπως συμβαίνει και με τους Έλληνες μετανάστες στην Αμερική, γιατί απλά η Αμερική υπήρξε και είναι πρόσφατο πολυεθνικό κράτος μεταναστών και αποικιοκρατών στο σύνολο της και δημιουργημένο από αυτούς και από το μηδέν. Στην Ελλάδα και την Κύπρο όμως ποτέ δεν υπήρξε τέτοια περίπτωση για να υπάρχει συσχέτιση όπως πολύ συχνά ακούω. Ούτε η περίπτωση της Γαλλίας με τη Γερμανία δύο προαιώνιων εχθρών δηλαδή, συσχετίζεται όπως πολύ συχνά επίσης ακούω γιατί δεν υπάρχουν μετανάστες Γάλλοι στη Γερμανία και τούμπαλιν. Ο Αλβανός λοιπόν μετανάστης στην Ελλάδα δε θα γίνει ούτε θα αισθανθεί Έλληνας ποτέ για πάρα πολλούς λόγους όπως και ο Τούρκος στην Κύπρο δε θα αισθανθεί όπως ο Ελληνοκύπριος γιατί υπάρχει το παρελθόν και οι διαφορές οι οποίες δεν πρόκειται να ξεχαστούν. Έτσι λειτουργεί το ανθρώπινο συναίσθημα, τι να κάνουμε και ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας, αφού έτσι είναι τα πράγματα και δεν πρόκειται αυτά να αλλάξουν. Πουθενά δεν άλλαξαν σε ανάλογες περιπτώσεις στο διάβα της ιστορίας και τα παραδείγματα αναρίθμητα.
Σωφροσύνη λοιπόν και να πάψει ο ψευδοπροοδευτισμός να κρύβεται πίσω από το δάκτυλο του. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με θεωρίες γραμμένες μέσα από τα βιβλία του Μαρξ και Έγκελς που καταρρίπτονται εύκολα στην πρακτική τους εφαρμογή, έχουμε να κάνουμε με πράξη και ανθρώπινο συναισθηματισμό ο οποίος και αυτός πρέπει να εξεταστεί πρακτικά και μόνο, γιατί οι θεωρίες δεν έχουν αξία χωρίς την πρακτική τους υλοποίηση.
ΥΓ. Όσο για κάτι τσουλιά που παρελαύνουν με ξέκωλες φούστες και ζαρτιέρες και κάτι λελέδες με φρουφρού και αρώματα, χτένισμα στου Σαμαρά και δονητή εν λειτουργία στον πισινό μονίμως, ε αυτά είναι τα αποτελέσματα της λελεδοπροοδευτικής κοινωνίας μας και της επέλασης από αυτή του σοσιαλισμού και των καθηγητικών μαλακίων εντεταλμένων του.... Ποιος θα τους μάθει την έννοια του σεβασμού και της τιμής? Τα θολοπροοδευτικά καθηγητικά μαλάκια?Ποιος θα τους μάθει την ιστορία των προγόνων τους που έδωσαν το αίμα τους για να μαλακίζονται σήμερα ελεύθερα αυτοί? Εξάλλου όλα αυτά τα παρλιακά με τα ξέκωλα και τους δονητές, νομίζουν ότι την 28η Οκτωβρίου του 1940 ξεκινήσαμε την επανάσταση κατά των... Μοζαμβικινών και την 25η Μαρτίου του 1821 είπαμε το μεγάλο ΟΧΙ στους... Μεξικάνους... Το μόνο που τα ενδιαφέρει είναι να συμμετέχουν σε κάνα Χ-FACTOR... Δεν το πιστεύετε, ρωτήστε τα… "
ΡΕ ΑΠΛΥΤΕ ΝΕΟΤΑΞΙΚΕ ΛΕΧΡΙΤΗ ΑΝΤΕ ΤΡΑΒΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΔΕΡΦΟΥΣ ΣΟΥ ΤΟΥΣ ΜΟΓΓΟΛΟΥΣ!!!
Ο ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟΥ ΦΟΡΤΩΣΟΥΝ ΟΙ ΑΦΕΝΤΑΔΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΑ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΑ "ΛΥΣΗ" ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!!!!!
Η ΚΥΠΡΟΣ ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ!!!!!
@ Ανώνυμο Accessory,
Όταν λαλείς “… Η ΚΥΠΡΟΣ ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ!!!!! …”, προφανώς εννοείς απαλλαγμένη από σκουπίδια, σαβούρες τζιαι γενικώς ποσκούπι(δ)α σαν και του λόγου σου!
Anef_Oriwn
Σάββατο 25/10/2008 – 11:47 μ.μ.
Θα μείνω στην ουσία των πραγμάτων (έτσι όπως την αντιλαμβάνομαι).
Ελπίζω να μην προκαλεί έκπληξη, αλλά ΣΥΜΦΩΝΩ σε πολλά σημεία με τον Νίκο!!
Κυρίως ως προς το ότι πρέπει να κερδίζουμε φίλους και να μην απομακρύνουμε όσους ζουν δίπλα μας.
Από την άλλη μπαίνει βεβαίως και η πτυχή (=IMAGINOS=-) που έχει να κάνει με την εθνική και την κοινωνική ενσωμάτωση. Νομίζω ότι σε αυτό το σημείο (από αυτή την οπτική) έχει δίκαιο.
Ούτε κι εγώ είμαι σύμφωνος στο να καταργηθούν οι παρελάσεις και οι άλλες εθνικές γιορτές.
Δεν είμαι υπέρ της ισοπέδωσης εθνών και κουλτούρων, είμαι κάθετα εναντίον.
Διότι, τις διαφορές μεταξύ των εθνών δεν τις προκαλούν οι κουλτούρες αλλά οι πολιτικές, οικονομικές και άλλες πραγματικότητες.
Αν ήταν έτσι, τότε (σε κάποιο επίπεδο) δεν θα έπρεπε να είχαμε διαφορές μεταξύ ομοεθνών.
Ούτε πιστεύω ότι οι παρελάσεις προωθούν τον μιλιταρισμό.
Ο μιλιταρισμός δεν προωθείται μέσο των παραδόσεων, είναι κουλτούρα, διδάσκεται και πρέπει να διδάσκεται συστηματικά για να στεριώσει. Και έχω την άποψη ότι δύο παρελάσεις το χρόνο δεν βοηθούν καν προς αυτή την κατεύθυνση.
Μέσα λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο, δεν μπορώ να κατανοήσω τι ενοχλεί (όντως) η εθνική επέτειος μιας χώρας.
Στον Ελληνικό χώρο έχουμε 2 εθνικές επετείους που πιστεύω ότι δεν μπορούν να χρεωθούν κανένα αρνητικό πρόσημο.
Η 25η Μαρτίου είναι επέτειος που στέλλει το μήνυμα της Ελευθερίας.
Μήπως αυτό δεν είναι ένα θετικό μήνυμα με αποδέχτες όλο τον κόσμο;
Έχει το χαρακτηριστικό (έτσι το έφερε η ιστορία) να έγινε η επανάσταση εναντίον ενός άλλου έθνους. Όμως ποιος πόλεμος δεν στρέφεται εναντίον άλλου έθνους ή χώρας;
Έτερον εκάτερον.
Η 28η Οκτωβρίου, εκτός από το εθνικό, έχει κι αυτή το πανανθρώπινο μήνυμα της. Ότι ένας μικρός λαός τόλμησε να αντισταθεί σε μία λαίλαπα.
Κατά συνέπειαν, αυτές οι επέτειοι έχουν και πανανθρώπινα μηνύματα.
Υπό αυτή την έννοια, δεν βλέπω αρνητικά τη συμμετοχή και μη ελλήνων στις παρελάσεις (δεν μιλώ βέβαια για τις στρατιωτικές).
Είναι μεν ελληνικές γιορτές, έχουν όμως ένα οικουμενικό χαρακτήρα.
Στην περίπτωση με το κοριτσάκι...αν δεν έχει ο εκάστοτε μετανάστης πρόβλημα, γιατί να το έχει η χώρα που το φιλοξενεί; Έτυχε να κατάγεται από την Τουρκία, όμως διάλεξε ελληνοκυπριακή παιδεία, μέσα σ' αυτά τα πλαίσια δικαιούται να συμμετέχει σε όλα.
Θυμάμαι στο σχολείο, συμμαθητές μου με γονείς (τη μητέρα, συνήθως) από την ανατολική (τότε σοσιαλιστική) Ευρώπη, οι οποίοι αρνούνταν να λάβουν μέρος στην πρωϊνή προσευχή. Αν ήταν έξυπνος και φιλελεύθερος ο/η εκπαιδευτικός, το επέτρεπε χωρίς να δίνει σημασία, αν όχι, τότε ερχόταν σε σύγκρουση με τα παιδιά αυτά και δημιουργείτο μεγάλο θέμα στην τάξη, τα υπόλοιπα παιδιά δυσανασχετούσαν και τα έβαζαν άθελα τους με τον αντιρρησία. Ως άμεσο επακόλουθο ήταν να μη σέβεται κανείς τη θρησκεία ή τα ήθη και τα έθιμα τού άλλου. Γιατί κι αυτό πρέπει να διδαχτεί.
Μία άλλη παράμετρος σ' ότι αφορά τα μεταναστόπουλα, είναι η αδικαιολόγητη αποχή από μαθήματα ή δραστηριότητες. Τα κορίτσια από μουσουλμανικές οικογένειες που μεγαλώνουν στη Δ. Ευρώπη, απέχουν συχνά από τη γυμναστική ή το κολύμπι. Κι ενώ αυτό θεωρείται άκρως οπισθοδρομικό κι ίσως άδικο σε σχέση με τους υπόλοιπους μαθητές, επιβάλλεται η γνώμη της οικογένειας τους για εξαίρεση από το σύστημα και πολλές φορές ενάντια στη θέληση των ίδιων των κοριτσιών.
Υ. Γ. Οι παρελάσεις, κυρίως οι μη στρατιωτικές, είναι φαινομενικά άδολες. Θα προτιμούσα, εντούτοις, να καθιερώνονταν γενικά οι Πορείες Μνήμης, όπως γίνεται την Πρωτομαγιά, δηλαδή με λιγότερη επισημότητα, χωρίς στολές κτλ. και με την ελεύθερη συμμετοχή όλων των πολιτών που θέλουν να τιμήσουν τις εθνικές επετείους, όχι μόνο των μαθητών.
H prwth enstash mou se sxesh me tis parelaseis einai, kat' arxin oti einai ypoxrewtikes giatous ma8htes. Ean den symmetexeis aytomatws se filodwroun me mish ntouzina apousies, kai polles fores sou meiwnoun kai thn diagwgh ston elegxo h to apolythrio pou 8a pareis apo to sxoleio.
Mia deyterh enstash mou einai oti oi ma8htes exoun polly kalytera pragmata na kanoun apo to na trexoun se parelaseis, idiws twra pou to systhma ths paideias tous kanei ton bio abiwto outws h allws kai kapoies eley8eres wres stis opoies mporoun na asxolh8oun me pragmata pou tous endiaferoun kai tous boh8oun na apobaloun to opoio agxos mporei na exoun einai polyteleia. Fantasteite ena paidi ths deyteras lykeiou to opoio olh mera trexei sxoleio-frontisthrio-spiti kai toumpalin, kai enw 8a mporouse na exei ena prwino eley8ero na kanei kati pou pragmatika goustarei, prepei na trexei na symmetexei se ena pragma to opoio mporei kai na 8ewrei mia malakia kai mish, apla kai mono gia na mhn parei thn apousia. Diaole den 8a htan kalytero ean ayto to paidi anti gia ayto exei thn dynatothta na paei (leme twra) gia enan kafe me thn parea tou?
@ Λεμέσια,
Ξεκινώντας απ’ αυτό που λες ή μάλλον εισηγείσαι ότι [θα ήταν προτιμότερο] “… να καθιερώνονταν γενικά οι Πορείες Μνήμης, όπως γίνεται την Πρωτομαγιά, δηλαδή με λιγότερη επισημότητα, χωρίς στολές κτλ. και με την ελεύθερη συμμετοχή όλων των πολιτών που θέλουν να τιμήσουν τις εθνικές επετείους, όχι μόνο των μαθητών…”, να πω ότι μου έτυχε να παρακολουθήσω πριν πολλά χρόνια παρέλαση σε πρώην σοσιαλιστική χώρα (όχι τη Σοβιετική Ένωση) για την Επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης και είχε αυτή τη μορφή που περιγράφεις (ανεξάρτητα αν ήταν ίσως υποχρεωτική η συμμετοχή σ’ αυτήν γα κάποιους).
Anef_Oriwn
Κυριακή 26/10/2008 – 4:53 μ.μ.
PITTAS H XTESINI SOY EKPOMPI APO OTI KALYTERO EHW AKOUSEI! BRAVO:-)
LISTENER
Το θέμα των παρελάσεων θα πρέπει κάποια στιγμή να συζητηθεί αλλά ο τρόπος που γίνεται ο δημόσιος διάλογος στην Κύπρο με ανησυχεί γιατί συνήθως καταλήγουμε στο πιο λαϊκίστικο και χωρίς να γίνεται αληθινός διάλογος αλλά show από τα ΜΜΕ.
Θύμωσα όταν πριν χρόνια άκουσα την ιστορία με τον Αλβανό μαθητή - σημαιοφόρο του σχολείου και ακόμη θυμώνω όταν αντί να χαιρόμαστε δημιουργούμε πρόβλημα.
Δεν είχα επιλογή, γεννήθηκα Ελληνοκύπριος και είμαι περήφανος για την καταγωγή μου (άσχετα αν έχουμε και μια σειρά από ελαττώματα ...) γι αυτούς που τους δώσαμε την άδεια και επέλεξαν να ενταχθούν πρέπει να είμαστε ίσως και περισσότερο περήφανοι.
Όσο για τον έρωτα εγώ θυμάμαι πόση εντύπωση μου έκανε όταν φοιτητής στο Λονδίνο για πρώτη φορά είδα ανθρώπους να φιλιούνται δημοσίως που ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΜΑΘΗΤΕΣ!
Είναι ωραίο αίσθημα να νιώθεις τη γαλήνη της αγάπης γύρο σου ...
@Άνευ,
ας ελπίσουμε ότι μία μέρα θα το ζήσουμε και στην Κύπρο. θα ήταν μεγάλη ευκαιρία να συνδυαζόταν με σύγχρονα, κοινωνικά αιτήματα η όποια εθνική επέτειος. Η μετατροπή του κοινού, από απλό θεατή μιας παρέλασης σε συμμετέχοντα μίας Πορείας Μνήμης, θα έφερνε σίγουρα κι άλλα, νέα και φιλελεύθερα στοιχεία.
Καλημέρα και καλή εβδομάδα...
Ομολογώ πως έχω καταληφθεί από μία τεράστια αγωνία για το τι θα γίνει. Και δεν μιλάω ούτε για την παρέλαση, ούτε για το Κυπριακό. Παρακολουθώ διαρκώς ειδήσεις, ομολογώ πως παρακολουθώ κατά 99% ξένα δίκτυα αντιλαμβάνομαι μία παγκόσμια κρίση σε ένα επίπεδο που έχω την εντύπωση πως δεν έχουμε συνειδητοποιήσει, φοβάμαι πως ένα ισχυρό ενδεχόμενο για έξοδο από την κρίση είναι η πολεμική ανάφλεξη, η υπερθέρμανση της πολεμικής βιομηχανίας, οι αναλογίες με τα του προ Β Πολέμου γεγονότα είναι εξαιρετικά ανησυχαστικές και, πραγματικά δεν ξέρω πως θα εκλογικεύσω την τελείως παρανοϊκή κατάσταση που υπάρχει γύρω μας.
Στο μεταξύ,τα ελληνικά δελτία, κυρίως ασχολούνται με τα χρηματιστήρια και ελάχιστα με την έκρηξη της ανεργίας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης και κυρίως στον δυτικό κόσμο μας. Μιλάμε για εκατομμύρια καινούργιους ανέργους για βιομηχανίες και υπηρεσίες που είτε κλείνουν είτε αναστέλλουν τις δραστηριότητες τους, μιλάμε για ένα κοινωνικό κόκτεϊλ πιο εύφλεκτο από ποτέ.
Μπορεί να είναι λάθος η ανησυχία μου σε τόσο μεγάλο βαθμό, αλλά ακόμα δεν έχω βρει στοιχεία για να την καλμάρω...
Συγνώμη για την άσχετη παρέμβαση, αλλά....
Re pitta.. Ekatastrepsen mas o xak exei 3 mines pame pippa kolo xoris dialhma gia pippa...
Eminame me ta sovraka..
O dowjones einai -30 kai oi amerikanoi xtypoun pagkosmious synagermous
O xak -70 kai o stayrakhs..na mas Propagandizei oti ola ok epeidh exoume... tous rossous...
Ma pious rossous sior?? ma nomizoun koma oti eimaste sth soviotikh enosh oi mastoroi mas?
O abramovich exase 15 disekatomyria dolaria.. Pou touth th krish..
Το χειρότερο, είναι η μόνιμη διαβεβαίωση από τους "αρμόδιους" πως η Κύπρος τάχα δεν θα αγγιχτεί από την κρίση. Όμως αυτό είναι τεράστιο ψεύδος και πραγματικά δεν κατανοώ αυτή την εμμονή. Εφησυχάζουν τον κόσμο...αντί να ενημερώνουν και να λαμβάνουν συγκεκριμένα μέτρα.
Γιώργο,
Αυτό που λες δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Εκείνο που λένε έιναι ότι ακόμα δεν άγγιξε τη λεγόμενη πραγματική οικονομία.
Εδώ και ένα μήνα ο Σταυράκης μιλά συνέχεια για τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση ενώ σήμερα τα είπαν με τον ΠΑΣΥΞΕ και σχεδίασαν τα μέτρα που θα πάρουν για στήριξη του τουρισμού.
Στην Ελλάδα η οικονομική κρίση έχει ήδη πλήξει την οικοδομή. Δεν κατασκευάζονται άλλες οικοδομές αφού ήδη μάλιστα υπάρχουν 550.000 νέα διαμερίσματα απούλητα.
Η οικονομική κρίση έχει όμως και μία άλλη σοβαρότατη παράμετρο. Στην Ελλάδα αυτοί που εργάζονται στις οικοδομές είναι σχεδόν αποκλειστικά οι αλβανοί μετανάστες. Σύμφωνα με το σωματείο των ελλήνων οικοδόμων το 80% των εργατών στις οικοδομές όλης της Ελλάδας, είναι Αλβανοί. Στην Ελλάδα έχουμε 2μισι εκατομμύρια Αλβανούς (ναι πολύ καλά διαβάζετε και αυτό το είπε στην τηλεόραση ο ίδιος ο πρόεδρος των Αλβανών μεταναστών ο Ταχίρ Μήτσι). Πείτε μου τι θα γίνει τώρα που η οικοδομή πέθανε. Που θα δουλέψουν όλοι αυτοί? Να περιμένουμε μήπως μία άνευ προηγουμένου εγκληματική έξαρση που ήδη από τις αρχές του 2008 έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ με πρωταγωνιστές σχεδόν αποκλειστικά αλλοδαπούς και ειδικά αλβανούς? Λογικό δεν είναι όταν πεινάς να το γυρνάς στις παράνομες και εγκληματικές ενέργειες για να επιβιώσεις? Η μήπως περιμένει κανείς ότι αυτά τα 2μισι εκατομμύρια αλβανών θα γυρίσουν στην πατρίδα τους που βρίσκεται σε πολύ χειρότερη οικονομική και εργασιακή κατάσταση?
Και το χειρότερο είναι ότι η Ελλάδα δεν έβαλε ακόμα φραγμό στην είσοδο λαθρομεταναστών στη χώρα όπως ήδη έχουν κάνει άλλες χώρες της Ε.Ε και με πολύ ισχυρότερη οικονομία όπως η Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία κλπ. Καλά τους φέρνεις όλους αυτούς εδώ, που θα τους βάλεις να δουλέψουν? Υπάρχουν δουλειές για να μπορέσουν να ζήσουν?
Να που οδηγεί η ανεξέλεγκτη λαθρομετανάστευση και η παντελής έλλειψη σοβαρής μεταναστευτικής πολιτικής εδώ και 18 χρόνια.
Μύρια κακά έπονται και η απάντηση θα είναι ότι κινδυνολογώ και είμαι ρατσιστής. Περιμένετε λίγο και θα δείτε τι έχει να γίνει και εδώ στην Ελλάδα και στην Κύπρο, δε θα πιστεύετε στα μάτια σας σε πολύ λίγο καιρό….
Kyriakos : Telika ti egine me thn tourkala? Parelase?
Γιώργο
Έχεις θίξει επιδερμικά το ζήτημα της κρίσης για το οποίο πράγματι με εντυπωσιάζει πόσο αγρόν αγοράζουμε. Μιλώ κυρίως για τον κόσμο και τα ΜΜΕ.
Απουσιάζω απο την Κύπρο τους τελευταίους δύο μήνες και μπορώ να σας βεβαιώσω ότι ΜΟΝΟ εδώ στην Κύπρο ο κόσμος δεν ανησυχεί. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΟ.
Βεβαίως το κύριο θέμα είναι να κατανοήσουμε τον χαρακτήρα της κρίσης, τις αιτίες, το βάθος της για να μπορέσουμε (αν μπορέσουμε) να επιδιώξουμε το ξεπέρασμα της κρίσης σε όφελος των εργαζομένων και όχι του συστήματος.
Κατά την γνώμη μου τούτη η κρίση σηματοδοτεί το τέλος του Χρηματοοικονομικού καπιταλισμού.
Του συστήματος που υπέδειξε σαν διέξοδο του καπιταλισμού την δημιουργία της "εικονικής" οικονομίας, της οικονομίας των hedge funds των features και της επίθεσης στις μικρές αποταμιεύσεις με την υπόσχεση (αν αυτές οι αποταμιεύσεις "επενδυθούν") των πολλών κερδών κλπ.
Ο καπιταλισμός έχει "καταναλώσει"και αυτό το στάδιό του το οποίο ήταν και το πιο απάνθρωπο και ληστρικό.
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΣΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΞΕΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ.
Κατ αυτήν την έννοια θα έχουμε καταστροφή εργατικής δύναμης, με την αύξηση της ανεργίας, καταστροφή εργοστασίων και άλλων παραγωγικών δυνάμεων(βλέπε κλείσιμο μονάδων), καταστροφή χρηματοπιστωτικών οργανισμών, κλπ.
ΚΑΙ φυσικά στο πολιτικό επίπεδο θα δούμε (το βλέπουμε ήδη) τις κυβερνήσεις να στηρίζουν εκείνους που η ύπαρξή τους και η δράση τους είναι η γενεσιουργός αιτία της κρίσης. Δηλαδή, τους εργοστασιάρχες, τραπεζίτες, κλπ. Θα υπάρξει στήριξη για αντικατάσταση- αποκατάσταση των ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ χαμένων πόρων χωρίς να τους καίγεται καρφί για τους χαμένους πόρους των εργαζωμένων και της μεσαίας τάξης.
Ομως πρέπει να κατανοήσουμε ότι και αυτή η κρίση είναι κρίση ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΗΣ που έπρεπε να εχει εκδηλωθεί πριν μερικά χρόνια αλλά οι "μάγοι" της Αμερικάνικης οικονομικής πολιτικής εξασφάλισαν μερικά χρόνια παράτασης-ηρεμίας δίνοντας δάνεια ψηλού και βέβαιου ρίσκου, μεγιστοποιόντας έτσι και τις ζημιές έξαιτίας της κρίσης τώρα που εκδηλώθηκε.
Για να ξεφύγουμε από την κρίση και να περάσουμε σε ανάπτυξη ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ τον ενα η τον άλλο τρόπο το STOCK που υπάρχει στη αγορά σε εμπορεύματα, κατοικίες, υπηρεσίες κλπ να εξαφανιστεί. Μπορεί να εξαφανιστεί με πολλούς τρόπους, ένας απο αυτούς είναι και ο πόλεμος. Για το με πιό τρόπο θα εξαφανιστεί το stock, αυτό θα εξαρτηθεί απο το μέγεθος και το βάθος της κρίσης. Όσο πιο βαθιά είναι η κρίση τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος να ξεπεραστεί εν θερμώ.
Όμως θα εξαρτηθεί και από το πόσο θα αντιδράσει ο κόσμος για την κατάσταση που δημιουργήθηκε.Από το πόσο σωστά θα κατανοηθούν οι αιτίες της κρίσης και ο χαρακτήρας της. ΚΑι θα δούμε όλο τούτο το χρονικό διάστημα να ρίχνουν ευθύνες στους διαχειριστές του συστήματος ΑΠΑΛΛΑΣΟΝΤΑΣ το σύστημα απο τις ευθύνες του.
ΟΥΦ ΕΓΙΝΕ ΣΕΝΤΟΝΙ, ΣΤΑΜΑΤΑΩ
Γιώργο θέλω να δεις αυτό το βίντεο που έφτιαξα γιατί τα έχω πάρει πολύ άσχημα στην κράνα σου λέω..
http://www.youtube.com/watch?v=8lw5kBkXiOc
Δημοσίευση σχολίου