Στήλη Άλατος

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.

Συντονιστείτε τώρα στους 107, 6

Κινούμενη Άμμος. Κάθε Σάββατο 6-8 μ.μ στον 107,6 ή στο : www.1076.eu Στο shoutbox, το συζητάμε ζωντανά! Από τον Bach στον Dylan και από τον Beethoven στους Beatles και τους Felice Brothers,όλα είναι Μουσική 107.6 ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Παρασκευή, 18 Απριλίου 2008

Mahlathini

Είχα ανεβάσει εδώ, αρκετοί από εσάς το είδατε ένα video για τον υποσιτισμό και το θάνατο των παιδιών στην Αφρική.

Περιείχε εικόνες άφατης αθλιότητας και μηδενισμού της αξίας την ανθρώπινης ζωής.

Συνδύασα το οπτικό –παιδιά σκελετωμένα έτοιμα να σβήσουν , με μία συνταγή μαγειρικής και ένα πικρόχολο σχόλιο.

Στη συνέχεια ήρθε ο Aceras Anthropophorum με ένα σχόλιο του το οποίο χτύπησε «κέντρο» και με ξύπνησε.

Και το λέω αυτό γιατί υπέπεσα σε σφάλμα το οποίο ονομάζω σφάλμα χριστιανικής ηθικής, δηλαδή, Ενοχής. Η Ενοχή είναι το πιο αντιπαραγωγικό συναίσθημα , καλλιεργημένο σκόπιμα από τα ιερατεία ακριβώς για να κρατιέται ο άνθρωπος δέσμιος (Στις ενοχές και τη μετάνοια) και να μην δρα πολιτικά και λογικά άρα και αποτελεσματικά.

Τον ευχαριστώ για την παρέμβασή του και ζητώ την κατανόηση των υπολοίπων.

Μέχρι αύριο που θα ανέβει το επόμενο άρθρο (περί 21ης Απριλίου 1967) θα μείνουμε στην Αφρική την Αφρική που είναι και όρθια , τραγουδάει, χορεύει και επιμένει.

Ένα ελάχιστο αφιέρωμα στον Simon 'Mahlathini' Nkabinde που γεννήθηκε στη Νότια Αφρική και έγινε μία από τις κεντρικές φωνές στήριξης του αγώνα για το άπαρχαϊντ.

Mahlathini σημαίνει «το λιοντάρι του Σοβέτο». Ο Simon 'Mahlathini' Nkabinde που γεννήθηκε το 1938 και πέθανε το 1999 λατρεύτηκε στη χώρα του και έγινε πολύ γνωστός στη δύση όταν συνεργάστηκε με τον Paul Simon στον δίσκο Graceland.

13 σχόλια:

Αλέξανδρος Ζήβας είπε...

... --- ...Χελιδονάκι που 'ρχεσαι
από της Αφρικής τα γκέτο
βουβό και τρομαγμένο..,
πές μας.., τι σ' έκανε, εφέτο,
κι όλο πετάς θλιμμένο..!

--- ...Εκεί ζωή, πια, δεν περνά..,
μόν' θάνατοι διαβαίνουν..,
λόγια δε βρίσκω να τα 'πω..,
'κει, κι οι νεκροί πεθαίνουν..!

Κι όπως και νά 'ν' τα πράγματα..,
άλλο, εγώ, δεν κελαηδώ..,
να υμνώ δε βρίσκω "τίποτα"
στης Γης ετούτον το χαμό..!...

Αλέξανδρος Ζήβας,
URL : www.siopi.gr
Αποκωδικοποίηση..: ψυχής, σιωπής, θρησκειών, μυθολογιών,...
Σχηματοποίηση λόγου ("ποιημάτων" μου), θεογονία, κοσμογονία,...
Γεια...

dokisisofi είπε...

Re pitta telika poda to pairneis potzei to ferneis..asxoleisai parapnaw me ti thriskeia apo tous thriskous. De les kala pou iparxounn ki aftes oi ierapostoles...
estw

politispittas είπε...

@Αλέξανδρε σε ευχαριστώ για το ποίημα. Σε ευχαριστώ πολύ. Μπήκα και στη σελίδα σου, αλλά αντιλήφθηκα πως θέλει προσοχή και μελέτη, οπότε επιφυλάχθηκα για κάποια στιγμή που θα έχω κάποιο χρόνο-μάλλον μέσα στο σαββατοκύριακο.

politispittas είπε...

@Δοκισήσοφη, η Ενοχή είναι ή δεν είναι το θεμέλιο των σύγχρονων θρησκειών και κυρίως των δυο βασικών που φύτρωσαν από το ίδιο δέντρο και την ίδια ρίζα;

Είναι ή δεν είναι ένας ολόκληρος τρόπος «ύπαρξης» η Ενοχή και η καλλιέργειά της;

Και, όπως είπα, η κριτική του Ασέρας που θεωρώ πως ήταν όχι αυστηρή αλλά εξαιρετικά εύστοχη εντόπισε το πρόβλημα.

Ναι, έχω πρόβλημα με τις θρησκείες, δεν αντιλέγω.

Τις θεωρώ, χωρίς πολλά λόγια, σε τεράστιο βαθμό υπεύθυνες για το χάλι που υπάρχει στον κόσμο.

Και μιλώ κυρίως για τον χριστιανισμό και τον ισλαμισμό.

Από εκεί και πέρα φίλη Δοκισήσοφη, δεν έχω απολύτως καμία αντίρρηση για το ανθρωπιστικό έργο που προσφέρουν κάποιες ιεραποστολές, όπως δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα να πω πως ο τάδε παπάς είναι σπουδαίος άνθρωπος κλπ.

Αυτό, είναι τελείως άλλο ζήτημα.

dokisisofi είπε...

θεωρείς ότι ο άνθρωπος δεν πρέπει ποτέ να νιώθει ένοχος για τις κακίες του και τις άσχημες πράξεις που κάνει σε συνανθρώπους του? Ότι δεν πρέπει ποτέ των ποτών να νιώθει ένοχος για οτιδήποτε?
Πανεύκολο! Αυτό δεν κάνουν όλοι? Τί φωνάζεις?

Εμένα πάντως ένα σημείο του ευαγγελίου που με κάνει να "ντρέπομαι" είναι εκείνη η περικοπή όπου (δε θυμάμαι ακριβή λόγια) λέει ο Ιησούς: ήμουν ξένος και δε με φιλοξενήσετε, ήμουν πεινασμένος και δε με τάϊσετε, ήμούν διψασμένος και δε μου δώσατε να πιώ, ήμου άρρωστος και δε με φροντίσατε, ήμουν στη φυλακή και με ξεχάσατε. Και όταν τον ρώτησαν "Μα τί λαλείς Δάσκαλε? Πότε ήσουν ούλλα τούτα και δε σε φροντίσαμε" τους κατακεραύνωσε με το "Εφόσον δεν τα πράξατε για τους συνανθρώπους σας είναι σαν να μην τα κάνατε και σε μένα".
Είναι δύσκολο να βλέπεις τον Θεό στον άλλο το ομολογώ. Πολύ δύσκολο. Και πολύ δύσκολο να νιώσεις τύψεις όταν δεν προσφέρεις στον άλλο σήμερα. Άσε που θα σε παρεξηγήσουν ότι έχεις και απώτερους σκοπούς. Και έτσι φύλάμε την αγάπη στα συρτάρια και τα ευχολόγια στα μπλογκς. Πικραινόμαστε για λίγο και μετά ξανά προς την δόξα τραβάμε.
Ομολογώ ότι κι εγώ ένα από τα ίδια είμαι. Απ'αυτούς τους "ούτε κρύο, ούτε ζέστη" που ο Ιησούς είπε ότι του προκαλούν εμετό. Που προσαρμόζουν τα πάντα στο συμφέρον τους και κάνουν ότι τους βολεύει. Επιφανειακά και χωρίς βάθος που μένουν στα λόγια. Τους θεομπαίχτες , δηλαδή.Χωρίς τύψεις και ενοχές. Δυστυχώς ή ευτυχώς (νάσαι καλά που δικαιώνεις τον μέσο ανθρωπάκο).

politispittas είπε...

....Τελείως άλλο πράγμα λέω…τελείως άλλο πράγμα....

Anef_Oriwn είπε...

“… Η Ενοχή είναι το πιο αντιπαραγωγικό συναίσθημα , καλλιεργημένο σκόπιμα από τα ιερατεία ακριβώς για να κρατιέται ο άνθρωπος δέσμιος (Στις ενοχές και τη μετάνοια) και να μην δρα πολιτικά και λογικά άρα και αποτελεσματικά…”.

Αυτό είναι και το ζουμί της όλης υπόθεσης που πραγματεύονται τα δύο τελευταία posts, τα προβλήματα της φτώχειας και της πείνας.

Η Ενοχή (και η χριστιανική ηθική) όμως μας περιορίζουν απλά σε φιλανθρωπίες. Αλλά οι φιλανθρωπίες (καθώς και οι οποιεσδήποτε αποστολές είτε ιερές είτε πρεσβείρων των Ηνωμένων Εθνών) έχουν περιορισμένα αποτελέσματα. Δεν λύνουν οριστικά και τελεσίδικα τα προβλήματα της φτώχειας, της πείνας, των θανάτων των παιδιών.

Για να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα και οι τραγικές τους συνέπειες απαιτούνται ριζοσπαστικές αλλαγές που θα περιορίσουν την εκμετάλλευση και την καταλήστευση των χωρών αυτών. Αλλαγές που θα δημιουργήσουν καλύτερες προϋποθέσεις για βελτίωση της ζωής. Απαιτούνται πρακτικά μέτρα που θα έχουν διάρκεια, έργα υποδομής και ανάπτυξης που δυστυχώς δεν μπορούν να προσφερθούν από τις πολυεθνικές.

Anef_Oriwn
Παρασκευή 18/4/2008 – 7:08 μ.μ.

Υ.Γ.: Το κείμενο στάληκε κατά λάθος και στο προηγούμενο post.

dokisisofi είπε...

...."kata lathos". Kata lathos to exeis to keimeno sto copy-paste...kane kai kanena paste sto diko mou to blogg na doume....Nomizw oti ekei de tha piasei. :P

@Pitta, apantw kai se kati alles paremvaseis pou eixes kanei stou leksi palia.

Eimasten gia klamata είπε...

Παρακολουθώ το συγκεκριμένο blog εδώ και μερικές βδομάδες, και αυτή είναι ουσιαστικά η πρώτη φορά που θα επιχειρίσω να συνδράμω στην όλη συζήτηση (συγχαρητήρια στον οικοδεσπότη, @Πολίτη Πίττα). Οφείλω δε να επεξηγήσω σε αυτούς που με βλέπουν για πρώτη φορά εδώ (κάποιοι ήδη με ξέρουν από άλλα blogs), ότι το "απαξιωτικό" nick που χρησιμοποιώ ΔΕΝ αποτελεί αιχμή ή κατηγορία έναντι οποιουδήποτε, αλλά είναι απλά ένα nick που έχω επιλέξει πριν μερικούς μήνες (κατά τη διάρκεια των Προεδρικών Εκλογών, βλέποντας το επίπεδο συζήτησης και τις αλληλοκατηγορίες μεταξύ των "φασίστων" και των "κομμουνιστών") και το άφησα.

ΧΩΡΙΣ να αμφισβητώ τις ιστορικές και οικονομικές αιτίες για την πείνα και τα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Αφρική (π.χ. Άγγλοι, Γάλλοι, Βέλγοι, και άλλοι αποικιοκράτες / ιμπεριαλιστές - με διαίρε και βασίλευε, απομύζηση πόρων για δικό τους όφελος, “παλιός” διεθνής καταμερισμός εργασίας σε αποικίες και εκμετάλλευση, την αποχή ουσιαστικής βοήθειας από τον ανεπτυγμένο / δυτικό κόσμο για επίλυση του προβλήματος, κλπ.), και με μεγάλο κίνδυνο να φανώ προκλητικός, κυνικός (ΙΣΩΣ και κάποιοι να με κατηγορήσουν ως ρατσιστή), ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να δούμε και κάποια ΑΛΛΑ πράγματα, τα οποία ουσιαστικά χαρακτηρίζουν σχεδόν ολόκληρη την Αφρικανική ήπειρο?


Και διερωτούμε, ΠΡΟΤΟΥ επιχειρήσω να εξηγήσω (με το δικό μου, μέσου όρου λογικής νοητικό επίπεδο), το φαινόμενο της πείνας, ΜΗΠΩΣ υπάρχει Δημοκρατία σε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την Αφρική?

1. Εκτός από την Νότιο Αφρική (και κάπως την Αίγυπτο, παρόλο που ουσιαστικά μπορούμε να πούμε ότι επικρατεί “μονοκομματικό” σύστημα) ΔΕΝ νομίζω να υπάρχει στην Αφρικανική ήπειρο κράτος, το οποίο να λειτουργεί δημοκρατικά, ή ότι έχει δημοκρατικές δομές, διαδικασίες, σεβασμό ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κλπ.). Προσωπικό παράδειγμα: Μιλούσα πριν μερικά χρόνια με γνωστό Κύπριο που έκανε λίγα εκατομμύρια σε συγκεκριμένη Αφρικανική χώρα που έζησε για δεκαετίες, στην οποία μία βδομάδα πριν υπήρξε (ακόμη ένα) στρατιωτικό πραξικόπημα, κατά το οποίο ο πολύ καλός του φίλος και Πρόεδρος της χώρας αυτής (ας τον πούμε στρατηγός δικτάτορας κύριος Χ), έχασε την εξουσία από κάποιο άλλο στρατηγό δικτάτορα (ας τον πούμε κο Υ). Όταν τον είδα, του λέω, μεταξύ σοβαρού και αστείου “έμαθες το ότι εφάντον φίλο σου τον Χ, τζε ότι τωρά ανέλαβεν ένας Υ, έννεν”? Και η απάντηση που έλαβα “Ίντα τούτος εν ΠΙΟ φίλος μου που τον Χ”!! Μάλιστα, έτσι γίνονται τα business στην Αφρική, απλά γα να το μάθετε, όσοι τυχόν δεν το γνωρίζετε. Και σας μιλώ ειλικρινά, ο άνθρωπος αυτός (που έκανε μόλις λίγα εκατομμύρια) ήταν κολλητός των 2 αυτών “Προέδρων”. Σκεφτείτε πόσους κολλητούς θα έχουν κάποιοι άλλοι που έκαμαν πιο πολλά εκατομμύρια ή/και δισεκατομμύρια, τυχόν ξένες χώρες, πολυεθνικές που “κερδίζουν” συμβόλαια, κλπ.

2. Υπάρχουν έθνη (όπως εξελίχθηκαν στη Δύση, Λατινική Αμερική ή Ασία), ή απλά όλα σχεδόν τα Αφρικανικά κράτη αποτελούσαν ένα συνονθύλευμα φυλών που “έσμιξαν” οι παλιοί αποικιοκράτες (ή/και με το διαίρε και βασίλευε) και οι αποικιοκράτες έκαναν τα πράγματα χειρότερα από ότι ήταν πριν φτάσουν? Σίγουρα, πριν φτάσουν οι Ευρωπαίοι αποικιοκράτες (και υποδουλωθούν σε αυτούς και το κεφάλαιο τους) οι Αφρικανοί μια χαρά τα κατάφερναν να αλληλοσκοτώνωνται μεταξύ τους, ακόμη και για ασήμαντους λόγους (και μην μου πείτε πως οι διαμάχες ήταν ΜΟΝΟ για φαγητό, υδατικούς πόρους, κλπ.). Άρα, το επιχείρημα ότι “όλα τα κακά τα έφεραν οι Ευρωπαίοι” (όπως ισχυρίζονται πολλοί) κατά την ταπεινή μου γνώμη ΔΕΝ μπορεί να είναι 100% τουλάχιστον αληθές, αφού παλιά κατάφερναν να σφάζονται και από μόνοι τους, ΧΩΡΙΣ τη βοήθεια των Ευρωπαίων.

3. Θέμα Πολιτισμού. Η Αφρική εκτός από φτώχεια (ως φυσική συνέπεια) διαθέτει τα πιο μεγάλα ποσοστά αναλφαβητισμού παγκοσμίως. Σίγουρα διαθέτει ένα πάρα πολύ διαφορετικό Πολιτισμό και κουλτούρα από αυτόν που εμείς εννοούμε, αλλά ΔΕΝ είναι με τίποτα εφάμιλλος με τον δυτικό (π.χ. όχι πως δεν υπάρχουν, αλλά πόσους μεγάλους Αφρικανούς ποιητές, λογοτέχνες, ζωγράφους, επιστήμονες, κλπ. ξέρετε)? – εγώ πάντως ελάχιστους, μέχρι κανένα. Και λογικό αυτό, με τα τόσα προβλήματα (πείνα, φυσική επιβίωσης, πόλεμοι, κλπ), σιγά να μην ασχολείτο ο Αφρικανός με τον Πολιτισμό.

4. ΔΕΝ πιστεύω ότι θα πρέπει να νοιώθουμε αποκλειστικά ένοχοι για την φτώχεια στην Αφρική. Το ότι όμως θα πρέπει να συμβάλουμε (όσο μπορεί ο καθένας) είναι αυταπόδεικτο. Πιστεύω ότι το ΠΙΟ μεγάλο πρόβλημα της Αφρικής (εκτός από την παντελή έλλειψη Δημοκρατίας), είναι ένα από τα φυσικά της επακόλουθα, και πιο συγκεκριμένα η ΔΙΑΦΘΟΡΑ. Μίζες, νεποτισμός, δικτατορίες, κλπ., χαρακτηρίζουν την σημερινή Αφρική εδώ και δεκαετίες, μετά την απελευθέρωση των κρατών από τον κάθε αποικιοκράτη. Σίγουρα μερικά από αυτά (μίζες, νεποτισμός), υπάρχουν παντού (και στην Κύπρο και σε άλλες πρώην αποικίες που σήμερα έχουν πετύχει οικονομικά θαύματα). Γιατί η Κύπρος, το Χογκ Κονγκ, η Σιγγαπούρη, κλπ., χώρες που υπήρξαν ΚΑΙ αυτές αποικίες, κατάφεραν να σταθούν οικονομικά, να έχουν αξιοζήλευτα κατά κεφαλή ΑΕΠ και επίπεδο ζωής, υποδομές (π.χ. δρόμοι, τηλεποικοινωνίες), χαμηλή παιδική θνησιμότητα, απαλλαγή από τις σοβαρές μολυσματικές και άλλες αρρώστειες (με καλό σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης)? Μήπως εμείς και οι κάτοικοι Σιγγαπούρης και Χογκ Κόνγκ είμαστε ΠΙΟ έξυπνοί από τους άλλους? Αμφιβάλλω, αλλά κάποιοι άλλοι, ΙΣΩΣ με αυτά τα δεδομένα, να έλεγαν ναι, ειδικά ΑΝ θυμηθούμε και κάποιους από τους τρόπους για επίλυση κάποιων από τα προβλήματα αυτά: π.χ. Υπουργός Υγείας Αφρικανικής χώρας (Κένυα, Ν. Αφρική, Ουγάνδα, ΔΕΝ θυμάμαι ποιάς χώρας), διάβασα ότι παρακινούσε τους πολίτες της χώρας τους να τρων (νομίζω) λεμόνια πριν συνεβρεθούν σεξουαλικά γιατί αποτελούσε ασφαλή προφύλαξη για το σεξ (σε αντίθεση με το προφυλακτικό, το οποίο εμφάνιζε ως ακόμη μια προσπάθεια επιβολής ενός νέου τρόπου ελέγχου της συγκεκριμένης χώρας, από τους Ευρωπαίους παλιούς τους δυνάστες)!!!!!.


Κάποια άλλα σχόλια σε σχόλια άλλων στο blog αυτό, τόσο στο παρόν κείμενο, καθώς επίσης και από το προηγούμενο (τα παίρνω με την σειρά):

@Δοκησίσοφη
Συμφωνώ απόλυτα για τραγικότητα των εικόνων, που μειώνουν το δυτικό πολιτισμό της ευμάρειας και του υπεκαταναλωτισμού (για ρόλο των ιεραποστολών, έχω κάτι να προσθέσω στο τέλος). Σιγά να μην ξόδευε η Αμερική τόσα για την Αφρική, όσα ξοδεύει σε Ιράκ και Αφγχανιστάν (και ειδικά τώρα που εισέρχεται σε οικονομική κρίση).

@Άνευ_ορίων
Όντως, οι προσπάθειες για μείωση ή διαγραφή του χρέους των χωρών του Τρίτου Κόσμου (από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και τη Διεθνή Τράπεζα) και όλη η σχετική μελάνη που χύνεται για το θέμα αυτό, ΔΕΝ έχει ουσιαστικά καταλήξει κάπου θετικά για τις χώρες που χρωστούν και πεινούν. Έχεις δώσει ΚΑΠΟΙΟΥΣ από τους λόγους για την πείνα στην Αφρική (“τα υπέρογκα ποσά που οι αναπτυσσόμενες χώρες πληρώνουν για την εξυπηρέτηση των δανείων τους, έχουν ως αποτέλεσμα να στερούνται αναγκαίων πόρων για να επενδύσουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης, της υγείας και της ανάπτυξης”). Αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, που έχω αναφέρει πιο πάνω. Σημαντικά και τα στοιχεία που δίνεις (“από τα 10 εκατ. παιδιά που πεθαίνουν κάθε χρόνο από την πείνα, τα 7 εκατ. πεθαίνουν ως αποτέλεσμα της κρίσης που προκαλεί το χρέος. Το παγκόσμιο εμπόριο κλέβει από τις φτωχές χώρες 1,3 δισ. δολάρια την ημέρα, 14 φορές το ποσό που λαμβάνουν σε βοήθεια”. Πληροφοριακά, ο πόλεμος στο Ιράκ κοστίζει στις ΗΠΑ, 300 εκατ. δολ. ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ. ΔΕΝ φταίει ΜΟΝΟ ο ιμπεριαλισμός, οι πολυεθνικές και το κεφάλαιο. Φταίνει και οι ΙΔΙΟΙ οι Αφρικανοί που τους αφήνουν να λυμαίνουν τις χώρες του με το αζημείωτο (και αυξάνοντας ο κάθε στρατηγός – δικτάτορας την περιουσία του, μέχρι να τον “ρίξει” κάποιος άλλος και να συνεχίσει η διαφθορά).

@Aceras Anthropophorum
Τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ και ΠΙΟ εύστοχα (κατ’ εμέ), σχόλια, όσον αφορά “κυνικότητα και προσπάθεια να νοιώσουμε ενοχές και τις παραινέσεις τους σε άλλους (Σταλαματιά και Δοκησίσοφη), καθώς και τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησε για να στοιχειοθετήσει τις απόψεις του. Εδώ όπως καταντήσαμε ΔΕΝ ενδιαφερόμαστε για τον συμπατριώτη μας, πολοί ακόμα και για τους ίδιους τους τους γονείς που τους πετούν σε ένα γηροκομείο, ή για κάποιο που πραγματικά έχει πρόβλημα στην Κύπρο (π.χ. τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τετραπληγικούς, τυφλούς, κλπ, που τους θυμόμαστε όποτε γίνεται ο Ραδιομαραθώνιος, κλπ), και θα σκεφτόμαστε συνεχώς τα καημένα τα μωρά που πεινούν στην τόσο μακριά από εμάς, Αφρική?

@Idiot mouflon
Και δράσεις ΚΑΙ λύσεις χρειάζονται. Αλλά ΔΕΝ πιστεύω να υπάρχει το απαραίτητο κίνητρο για να σπρώξει τις δυτικές πλούσιες “πολιτισμένες” χώρες να προβούν σε όλες τις δέουσες ενέργειες για συνολική επίλυση του προβλήματος.

@Σταλαματιά
Ντροπή νοιώθουν τα άτομα που έχουν συνείδηση, κάποιοι άλλοι και δει τα μεγάλα αφεντικά της Γης όπως τους αποκαλείς, την έχουν χάσει εδώ και δεκαετίες. Επιπλέον, είναι ΠΙΟ εύκολα να κυβερνήσεις ΑΝ ΔΕΝ έχεις συνείδηση, ήθος, ηθικούς ενδοιασμούς, κλπ., εξυπηρετώντας μεταξύ άλλων (προς επιβεβαίωση του @Άνευ_ορίων) το κεφάλαιο, τις πολυεθνικές και τα γεωστρατηγικά τους συμφέροντα.

@Πολίτης Πίττας
Προς τιμήν σου (αν και πιστεύω ΔΕΝ υπήρχε καμιά κακή πρόθεση εκ μέρους σου), αναγνώρισες το λάθος σου, μετά την αυστηρή και εύστοχη κριτική του @Aceras. Τείνω όμως να συμφωνήσω με τα λεγόμενα της @Δοκησίσοφη και να διαφωνήσω μαζί σου, όσον αφορά το θέμα της ενοχής όπως το παρουσιάζεις, σε σχέση με την χριστιανική ηθική. Κανένας ΔΕΝ σε αναγκάζει να είσαι, ή/και να γίνεις χριστιανός (δεν είμαστε στον 15ο αιώνα, ούτε φυσικά ζούμε στην Λατινική Αμερική και περιμένουμε τους Ισπανούς και τους Πορτογάλους καθολικούς, για να μας εκχριστιανίσουν και να μας σώσουν). Όποιος θέλει, ας με ακολουθήσει, δεν είπε ο Ιησούς? Τώρα, ΑΝ κάποιος άνθρωπος (λογικά σκεπτόμενος πάντα εννοώ) αποφασίζει να ακολουθήσει κατά γράμμα τη χριστιανική πίστη και τα μυστήρια κλπ., αυτή είναι δική του απόφαση. ΔΕΝ νομίζω ότι στην Κύπρο του 21ου αιώνα, υπάρχει ακόμη “εκκλησιαστική τρομοκρατία” του τύπου, ΑΝ ΔΕΝ κανείς αυτό, τότε θα πας στην Κόλαση, κλπ., όπως γινόταν πριν δεκαετίες και κυρίως από αμόρφωτους κληρικούς. Άποψη σου είναι (και φυσικά δικαίωμά σου) να πιστεύεις αυτά που πιστεύεις (και ΔΕΝ μιλώ επιθετικά, η σε κατακρίνω). Αλλά τουλάχιστον, δέξου και την αντίθετη άποψη. Μπορεί μεν οι θρησκείες να έχουν ένα μερίδιο ευθύνης για το τι συμβαίνει στον κόσμο, αλλά κάποιοι ΙΣΩΣ βρήκαν το αποκούμομπι τους σε αυτές (καλώς ή κακώς) και είναι ευτυχισμένοι με αυτό που είναι και ζουν. Υπάρχει λόγος που ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεις μέσα στις αιτίες για το χάλι στον κόσμο ΚΑΙ τον εβραϊσμό, ο οποίος είναι πολλές φορές ΠΙΟ ρατσιστικός ακόμα και από τον ισλαμισμό (οφθαλμόν αντί οφθαλμού, ο περιούσιος λαός, κλπ.)?

Σε απάντηση και του @Άνευ_ορίων: Το θέμα ενοχής (και μετάνοιας), σκόπιμα καλλιεργημένο από το Ιερατείο, είναι όταν βλέπεις τα πράγματα μονόπλευρα. Εσύ που ΔΕΝ έχεις π.χ. οποιουσδήποτε χριστιανικούς ενδοιασμούς και ηθικές (ΔΕΝ λέω πως είσαι ανήθικος για να ΜΗΝ παρεξηγηθώ), νοιώθεις ότι το Ιερατείο σε καταπιέζει? Σου έχει βάλει κανένας το πιστόλι στον κρόταφο για να σε αναγκάσει να πιστέψεις σώνει και καλά και να σωθείς? Εγώ πάντως όχι. Προσωπικά πιστεύω στο Θεό, δηλώνω Χριστιανός Ορθόδοξος, σέβομαι και τιμώ την Εκκλησία (προσοχή ΔΕΝ εννοώ τους παπάδες, γιατί Εκλησία = λαός), αλλά ΔΕΝ μπορώ να πω ότι είμαι καλός χριστιανός. Δεν κοινωνώ ούτε εξομολογούμαι, μοιχεύω, ΑΛΛΑ τα κάνω, γνωρίζοντας το τυχόν αποτέλεσμα (ΑΝ υπάρχει ας πούμε Κόλαση). Διαφωνώ για πολλά πράγματα στη θρησκεία μας, και έχοντας μιλήσει αρκετές φορές με ιερωμένους, ΔΕΝ υπήρξε ΚΑΜΙΑ προσπάθεια εκ μέρους τους να με κάνουν να νοιώσω ενοχές. Αντίθετα, αναγνωρίζουν τις ανθρώπινες αδυναμίες, όπως τις ίδιες έχουν και οι ίδιοι. ΔΕΝ ξέρω ΑΝ αποτελώ την εξαίρεση, αλλά αυτά έζησα, αυτά ξέρω.

Εν κατακλείδι και συγνώμη για το εξαιρετικά μεγάλο κείμενο, πιστεύω ότι οι Αφρικανικές χώρες υπέφεραν μεν πολλά δεινά από τους εκάστοτε δυνάστες τους, αλλά εδώ και μερικές δεκαετίες είναι ανεξάρτητες (πολλές πριν από την Κύπρο) και φέρουν οι ΙΔΙΕΣ μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το τι αντιμετωπίζουν. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο, ΚΑΙ αξιοθαύμαστο το έργο που προσφέρουν οι Ορθόδοξες Ιεραποστολές στην Αφρική (από τα μέσα της δεκαετίας του ΄60, σε αντίθεση με εκείνο που προσφέρουν ας πούμε οι Καθολικοί εδώ και αιώνες), και το οποίο, μπορώ ευθαρσώς να πω ότι ΔΕΝ γίνεται για σκοπούς προσηλυτισμού (έχω ιδίαν εμπειρία), τουλάχιστον όπως έκαναν πριν από αιώνες (και που ΑΚΟΜΑ γίνεται από τη Καθολική Εκκλησία). Οι Ορθόδοξες Ιεραποστολές έχουν κτίσει ορφανοτροφεία, παρέχουν, εκτός από είδη πρώτης ανάγκης (σίτηση, ένδυση - κάποτε και υπόδηση), δωρεάν παιδεία σε ΟΛΟΥΣ (ανεξαρτήτως φυλής και θρησκεύματος), δηλ. ΔΕΝ ταίζουν ούτε μορφώνουν ΜΟΝΟ τους “δικούς τους”, ενώ παράλληλα έχουν διατηρήσει (προσαρμόζοντας όλες τις θρησκευτικές τελετές) την κουλτούρα και την πολιτιστική κληρονομιά των φυλών (με παραδοσιακούς χορούς και ενδυμασίες, τοπική γλώσσα και μουσική).

Επιπλέον, η Ορθόδοξη Εκκλησία, έχει ΠΡΩΤΗ μεταφράσει στις γλώσσες πολλών φυλών την Αγία Γραφή (την ίδια στιγμή που αρκετές χώρες τις έχουν καταργήσει, και έχουν υιοθετήσει ως επίσημη γλώσσα την αγγλική - ή ανάλογα με τη χώρα, την γαλλική), ενώ τα γνωστά (και πολύ συχνά σε εμάς) φαινόμενα διαφθοράς και σκανδάλων ΔΕΝ υφίστανται. Φυσικά πολύ καλή δουλεία κάνουν και ΟΛΕΣ οι Ανθρωπιστικές Οργανώσεις, αλλά θα αποφύγω να αναφερθώ σε αυτές.

Υ.Γ. ΔΕΝ ξέρω ΑΝ πραγματικά άξιζε τον κόπο να γράψω για πρώτη φορά εδώ μέσα, μπορεί τελίκά να σας κούρασα (ή και να σας "έπρισα") με το μακροσκελές μου κείμενο. Και πάλι τις απολογίες μου για αυτό.

Eimasten gia klamata είπε...

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

4. "(...) να τρων (νομίζω) λεμόνια πριν συνεβρεθούν σεξουαλικά γιατί αποτελούσε ασφαλή προφύλαξη για το σεξ (...)" - SORRY εννοούσα για το AIDS.

politispittas είπε...

@Είμαστεν για κλάματα….σε ευχαριστώ για την παρέμβαση σου, το «σεντόνι» δεν είναι το πρόβλημα. Είναι όμως κρίμα που το σχόλιό σου μπήκε ελάχιστη ώρα πριν το ποστ κατέβει προκειμένου να ανέβει το τακτικό άρθρο του Σαββάτου. Είναι πολλά που έβαλες σαν θέματα, σε πολλά συγκλίνουμε και σε άλλα όχι. Θα ήταν χαρά, αν είχαμε πιο πυκνή την παρουσία σου με ανάλογης ποιότητας εμπεριστατωμένα σχόλια. Ευχαριστώ.

the Idiot Mouflon είπε...

@κλάματα

Εμείς οι ιδιώτες τι κάνουμε; Δεν μίλησα για κράτη αλλά για μας.

Επαναλαμβάνω:

"...Θα προτιμούσα ένα κλιπ όπου ιδιώτες... αφιλοκερδώς μοιράζονται ιδέες για τρόπους π.χ. το νερό από μια πηγή, αφού χρησιμοποιηθεί... να μπορεί μετά με εύκολο, χαμηλού-κόστους τρόπο και χωρίς (ή με ελάχιστη) την ανάγκη εμπλοκής βιομηχανικής πραραγωγής (και κερδοσκόπων)... να τυγχάνει εκ νέου χρήσης.

Και μετά... τρόπους διάδοσης και εφαρμογής τέτοιων "projects" σε επίπεδο μη εμπορικό..."

Eimasten gia klamata είπε...

@Idiot Mouflon

Ο καθένας μπορεί (ΑΝ και εφόσον θέλει) να κάνει ό,τι νομίζει για επίλυση του εν λόγω προβλήματος, συμπεριλαμβανομένης και της δικής σου συγκεκριμένης εισήγησεις. Σίγουρα, το ΠΙΟ σημαντικό είναι η ανάληψη ομαδικών προσπαθειών για αντιμετώπιση του προβλήματος (και που δυστυχώς ΔΕΝ έχω να προτείνω κάποιους συγκεκριμένους τρόπους).

Ένας όμως πολύ ΠΙΟ απλός τρόπος (η εύκολη λύση, όπου ΟΛΟΙ μπορούν να βοηθήσουν ατομικά), αποτελεί η υιοθεσία αριθμού παιδιών, με την εισφορά ενός μηδαμινού ποσού κάθε μήνα ή χρόνο. Με τον τρόπο αυτό, αυτά τα παιδιά θα έχουν φαγητό και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και τη δυνατότητα και σίγουρα πιθανότητα, να επιζήσουν (και φυσικά, εμείς οι ίδιοι να νοιώσουμε λιγότερο ένοχοι για την σημερινή κατάντια του κόσμου, αφού με τα "φιλάνθρωπα και χριστιανικά" μας αισθήματα, θα μπορέσουμε να "αγοράσουμε" την επιβίωση ενός συνανθρώπου μας και τη δική μας "αποενοχοποίηση").