Εμβρόντητος έμεινα από την είδηση.
Ξεφύλλιζα την ηλεκτρονική έκδοση της Ελευθεροτυπίας και ξαφνικά διάβασα:
Μετά τον Πικάσο και ο Τένεσι Ουίλιαμς κρίνεται ακατάλληλος για τους μαθητές. Αυτή τη φορά, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, Γιώργος Χατζημιχάλης, απαγόρευσε σε μαθητές ενός Γυμνασίου και ενός Λυκείου των Σερρών να παρακολουθήσουν την παράσταση «Λεωφορείον ο Πόθος» του ΚΘΒΕ στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Ισότητα των δύο φύλων» και «Γυναίκα στην τέχνη».
Διαβάστε το όλον εδώ : http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=93632136
Γεια σου ρε Γιώργο Χατζημιχάλη καραμπουζουκλή!
Στο σωτήριο έτος «2008» του 21ου αιώνα παρακαλώ, όπου η προσεδάφιση στη Σελήνη και οι βόλτες στο –έστω- εγγύς διάστημα αποτελούν αρχαία σχεδόν ιστορία….!
Το ζήτημα όπως το βλέπω εγώ τουλάχιστον, δεν είναι αν στον κύριο Χατζημιχάλη αρέσει ή δεν αρέσει ο Πικάσο ή ο Τένεσι Ουίλιαμς αλλά στο ότι ο κύριος Χατζημιχάλης και ο κάθε Χατζημιχάλης, δεν πρέπει να έχει το δικαίωμα να ελέγχει τη ζωή των μαθητών έξω από το σχολικό κτίριο και έξω από τις σχολικές ώρες.
Από πότε οι Διευθυντές Εκπαίδευσης έχουν τέτοιες εξουσίες;
Ή δεν έπαψαν ποτέ να τις έχουν;
Βέβαια είμαστε στην Ελλάδα.
Όπου ο κάθε καθυστερημένος μπορεί να έχει δύναμη και να ασκεί επιρροή.
Όπου η εκκλησία έχει , ναι έχει ακόμα λόγο για το αν θα παιχτεί Αριστοφάνης στην πλατεία του χωριού ή κοντά στο προαύλιο του "ιερού ναού".
Και κατά την άποψή μου ο πάντα αξιοπρεπής διευθυντής του Κρατικού Θεατρου Βορείου Ελλάδος, ο κος Νικήτας Τσακίρογλου , πολύ κακώς μπήκε σε διάλογο για το θέμα σε σχεδόν απολογητικό τόνο.
Αυτές οι πρακτικές που θυμίζουν έντονα την Ελλάδα Ελλήνων Χριστιανών πρέπει να εξαφανισθούν και όσοι τις προκαλούν να περιθωριοποιούνται αυτομάτως.
Αιώνες ολόκληρους, οι Έλληνες εκπαιδεύονται στο να μισούν τον εαυτό τους.
Να μισούν τη χαρά, την Τέχνη, την ευχαρίστηση. Να μισούν δηλαδή το Φως που στον τόπο που τους έλαχε να γεννηθούν και να ζουν, φωνάζει και τραγουδάει συνεχώς.
Πραγματικά, νόμιζα πως τέτοια φαινόμενα, είχαν εκλείψει τελείως...
Το να διωχθεί βεβαίως ο κος Χατζημιχάλης πειθαρχικά για υπέρβαση καθήκοντος, μάλλον ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας.
Σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες , θα ήταν απλώς αυτονόητο.
Στήλη Άλατος
Καλώς Ήρθατε στη Στήλη Άλατος. Η Στήλη, δημοσιεύεται κάθε Σάββατο, ταυτόχρονα στην Κυπριακή εφημερίδα Πολίτης και στο ελληνικό portal TVXS. Κάποιες φορές, αν το επιβάλλει η επικαιρότητα γράφω και ανεβάζω κείμενα μόνο για διαδικτυακή χρήση. Κάτω από τα άρθρα, όπως σε όλα τα ιστολόγια, υπάρχει χώρος για σχολιασμό. Moderation, δεν κάνω. Για αυτόν τον λόγο όμως είμαι αυστηρός σε σχόλια επιθετικά που δεν σέβονται την οποιαδήποτε Άλλη άποψη ή είναι επιθετικά κατά κοινωνικών και φυλετικών ομάδων. Ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις διαγράφονται χωρίς συζήτηση.
24 σχόλια:
Επειδή φοβήθηκαν μη τυχόν πάθουν το κάζο που είχε πάθει το ΠΑΣΟΚ με την έκθεση OUTLOOK το 2003 και το "προχωρημένο" έργο του Βέλγου καλλιτέχνη Τιερί ντε Κορντιέ που εκσπερμάτωνε πάνω στο σταυρό (αλήθεια γιατί δεν διάλεξε το Βούδα το Γιαχβέ το Μωάμεθ το Che Guevara η τον Λένιν στη θέση του σταυρού να δούμε αν θα έλεγαν τα ίδια που είπαν οι προοδευτικοί τότε?) γι αυτό και αποφάσισαν να κόψουν την έκθεση στους μαθητές.
Τα ίδια ισχύουν και για την παράσταση «Λεωφορείον ο Πόθος» για να μη μακρυγορώ.
Για μένα κακώς βέβαια υπήρξαν και οι δύο απαγορεύσεις γιατί στην τελική σιγά τα γυμνά του Πικάσο δηλαδή και σιγά και την παράσταση Λεωφορείον ο Πόθος, εδώ ακόμα και σε εμπορικές διαφημίσεις στην τηλεόραση προβάλλεται το γυμνό και πολύ πιο "καυτά" για να μη πω τις τσόντες που παίζουν ελεύθερα λίγο μετά τα μεσάνυκτα και για να μη μιλήσω και για την κύρια ενασχόληση και αναζήτηση κατά 95% των μαθητών στο ίντερνετ που έχει να κάνει με την πορνογραφία σχεδόν αποκλειστικά.
Η απαγορεύσεις συνεπώς ήταν υπερβολές και στρουθοκαμηλισμός και προφανώς πάμε από το ένα άκρο στο άλλο αφού μέσες λύσεις όπως φαίνεται απαιτούν υψηλό δείκτη IQ. Μη φτάσουμε και στο επίπεδο του "παν μέτρον άχρηστον" αλλά τα απλά γι αυτούς είναι δυσκολονόητα όπως φαίνεται.
@Imaginos: "(αλήθεια γιατί δεν διάλεξε το Βούδα το Γιαχβέ το Μωάμεθ το Che Guevara η τον Λένιν στη θέση του σταυρού να δούμε αν θα έλεγαν τα ίδια που είπαν οι προοδευτικοί τότε?)"
Ας υποθέσουμε ότι γίνεται αυτό που λες, Ιμάτζινε. Ακόμα και να υπήρχαν αντιδράσεις από κάποιους που θίγονται, τί σημαίνει αυτό; Ότι κακώς αντέδρασαν οι "προοδευτικοί", όπως τους χαρακτηρίζεις;
Επειδή κάποιοι είναι φανατικοί, εμείς πρέπει να νιώθουμε κορόιδα που θέλουμε απόλυτη ελευθερία λόγου και έκφρασης; Αν θέλουμε να λεγόμαστε πολιτισμένοι, τότε θα συμπεριφερόμαστε και με ανάλογο τρόπο, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις ενέργειες εκείνων που (κατά τ'άλλα) θεωρούμε σκοταδιστές και οπισθοδρομικούς.
Λες επίσης: "Για μένα κακώς βέβαια υπήρξαν και οι δύο απαγορεύσεις γιατί στην τελική σιγά τα γυμνά του Πικάσο δηλαδή και σιγά και την παράσταση Λεωφορείον ο Πόθος"
Αν ήταν δηλαδή πιο hardcore θέαμα, θα ήσουν υπέρ της απαγόρευσης;
Εγώ πιστεύω πως είναι πολύ πιο απλά τα πράγματα: Πλήρης ελευθερία έκφρασης και λόγου. Δεν υπάρχουν βρώμικες εικόνες και βρώμικες λέξεις, μόνο αρρωστημένα μυαλά. Και η απόλυτη ελευθερία μπορεί να τα λιγοστέψει σημαντικά, κατά τη γνώμη μου.
Ego simfono me ton imaginos kai thelw na pw epipleon oti, gia na sillavoun oi mathites to riksikeleftho kapoias morfis texnis kai na antilifthoun tin proklisi prepei prota na entrifisoun stis simvatikes, paradosiakes aksies kai na exoun empeiria twn katherwmewn arxwn. Antitheta vlepoue simera ena terastio kima atheismou apo mathites pou kala kala den kseroun to simvolo tis pistews, alla diamorfosan tin proti tous apopsi peri thriskeias parakolouthwntas ton "Kwdika Nta Vinci". Afti ta masimena kai efkoloxonefta paketa aporripsis pou kataklizoun simera tin ipokoutoura mas prepei asfalws na mas provlimatisoun.
Episis, prin tis epskepseis se gkalery me erga opws afto pou anefere o imaginos, prepei prohgoumenws oi mathites na kseroun kai ti einai texni, ti einai propaganda kai na elaxistopoiisoun ta kritiria tis "alitheias" stin ermineia tou.
Na katalavoun dld tous kwdikes tis texnis.
To kanoun? to kanete? to kanoume?
To amfivallw. Edw eixame akousei tis proalles na legetai oti i texni oti exei skopo na "fitaxnei taftotites" kai na tonwnei aftopepoithiseis. Iapopsi afti elavnetai apo tis idies antilipseis apo tis opoies elavnotan i praksi tou Xtzimixali. Tis antilipseis dld pou stekontai ston metaplastiko xataxtiras tis texnis kai tin "ithiki diapedagogisi" pou epixeirei.
@Frapdigo
Φίλε προφανώς ξεχνάς ότι εδώ αναφερόμαστε σε παιδιά και όχι σε ενήλικες. Τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά όπως υποστηρίζεις, ούτε φυσικά επικαλούμαστε την πλήρη ελευθερία του λόγου και της έκφρασης όταν μιλάμε για παιδιά. Τα παιδιά διαμορφώνουν χαρακτήρα και γίγνεσθαι δεν έχουν γεννηθεί με διαμορφωμένο χαρακτήρα και γίγνεσθαι. Με λίγα λόγια μου λες εσύ τώρα ότι στο βωμό της ελευθερίας του λόγους και της έκφρασης των ενηλίκων θα πρέπει να πλασάρουμε και στα παιδιά μας hardcore θέαμα, τέχνη κλπ. Ε ναι φίλε θα σου πω ότι είσαι εντελώς μα εντελώς όμως λάθος για να μη σου πω ότι αυτές οι ιδέες είναι και άκρως επικίνδυνες όχι για μας τους ενήλικες αλλά σαφώς για τα παιδιά. Κοίτα να ξεχωρίσεις κάποια πράγματα γιατί δε μπορεί να τα τσουβαλιάζουμε όλα μαζί. Και μπορεί τα παιδιά πλέον να μαθαίνουν τα πάντα μέσω internet βασικά αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα τους δίνουμε και την τσόντα στο πιάτο. Αυτό δεν θα ήταν ποτέ ελευθερία λόγου ούτε ελευθερία έκφρασης, αυτό θα ήταν καθαρό νταβατζηλίκι για να τα λέμε έξω από τα δόντια. Και τι σημαίνει σκοταδισμός και φανατισμός? Το να μη πλασάρεις τσόντες ακόμα και καλλιτεχνικές στα παιδιά είναι σκοταδισμός και φανατισμός κατά τη γνώμη σου? Αυτό είναι σοβαρότητα, υπευθυνότητα και χρέος όλων μας απέναντι στα παιδιά μας. Μόνο αυτό είναι. Ε δηλαδή έλεος ρε φίλε ας σοβαρευτούμε κάποτε, δεν είναι όλα επίπεδα ούτε ισοπεδωμένα όσο και να προσπαθούν κάποιοι να τα ισοπεδώσουν. Στα δικά σου τα παιδιά άμα θέλεις δείξε τους τσόντες δείξε τους εκσπερματώσεις κάνε ότι θέλεις. Εκεί είσαι απόλυτα ελεύθερος αν και πάλι θα σε κατηγορούσα εάν το έκανες αυτό και στα δικά σου παιδιά και σκοταδιστής είμαι μόνο ως προς τη σκοτεινή μουσική που ακούω και μου αρέσει και πολύ.
Και να πάμε και στα περί Βούδα Γιαχβέ Μωάμεθ Che Guevara Λένιν κλπ. Οι προοδευτικοί αντέδρασαν στην αποκαθήλωση του γελοίου κατ’ εμέ έργου με την εκσπερμάτωση στο σταυρό και αντέδρασαν στο όνομα της ελευθερίας της τέχνης τάχα γιατί απλά τους βολεύει και τους χαροποιεί οτιδήποτε χλευάζει και ξεφτιλίζει ειδικά το Χριστιανισμό. Πολύ περισσότερο αντέδρασαν γιατί είναι υποκριτές και συμφεροντολόγοι. Και είναι τέτοιοι γιατί θα είναι πολύ αστείο εάν δε παραδεχτείς ότι όλοι αυτοί, εάν στη θέση του σταυρού ήταν ο Che Guevara και ο Λένιν, θα είχαν φάει τα μουστάκια τους κατά του «καλλιτέχνη» γιατί τότε η εκσπερμάτωση στη μάπα του Che και του Λένιν θα ήταν αισχρότητα και προσβολή, επίθεση και προσπάθεια εξευτελισμού της αριστεράς και η τέχνη τότε θα είχε όρια… . Μήπως αμφιβάλεις φίλε?
Καλημέρα συντοπίτη μου,
το διάβασα κι εγώ το συγκεκριμένο ή μάλλον τα συγκεκριμένα επεισόδια και έμεινα εμβρόντητη. Να είσαι σίγουρος ότι ο εν λόγω κύριος έβαλε ήδη υποψηφιότητα για βουλευτής του ΛΑΟΣ. Χα χα χα. Όσο για πειθαρχική δίωξη μάλλον μην το περιμένουμε.
Α Γιώργο αν δεν σου κάνει κόπο πέρασε από το ιστολόγιο μου να καταθέσεις κι εσύ τις εμπειρίες σου επί του θέματος που ανάρτησα.
@Imaginos:
Ναι, αμφιβάλλω. Και διαφωνώ ριζικά μαζί σου, τόσο για την απαγόρευση θεαμάτων και το "χάιδεμα" των παιδιών ως προς το τί θα βλέπουν, όσο και για τις υποθέσεις που κάνεις για το πώς θα αντιδρούσαν αυτοί που χαρακτηρίζεις προοδευτικοί.
Σύντομα:
α) Τα παιδιά ούτε χαζά είναι, ούτε αθώα με χαριτωμένο τρόπο. Πέρνα έξω από ένα δημοτικό και θα πεισθείς σε ένα λεπτό. Είναι καλύτερο να έρχονται σε επαφή με την πραγματικότητα μέσω της τέχνης και της σωστής καθοδήγησης των ενηλίκων, παρά μόνα τους, με τυφλή καθοδήγηση των συνομηλίκων.
β) Οι αντιδράσεις που αναφέρεις (σε περίπτωση "προσβολής" προσώπων που λες), ενδεχομένως να υπήρχαν, αλλά θα ήταν από τη μερίδα των ανθρώπων που εκφράζει τη συντηρητικότητα και το φανατισμό. Να στο θέσω αλλιώς: Οι σοβαροί κομμουνιστές το πιθανότερο να γελούσαν με ένα έργο τέχνης σαν αυτό που αναφέρεις. Αυτοί όμως που αμφιβάλλουν για τη δύναμη της ιδεολογίας τους και έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση, ναι, θα έκαναν τις βλακείες που λες. Αυτό το φαινόμενο υπάρχει σε κάθε χώρο, δυστυχώς.
@Imaginos:
Ξέχασα επίσης να σου πώ ότι κακώς μου αποδίδεις πράγματα που δεν είπα, όπως
"Με λίγα λόγια μου λες εσύ τώρα ότι στο βωμό της ελευθερίας του λόγους και της έκφρασης των ενηλίκων θα πρέπει να πλασάρουμε και στα παιδιά μας hardcore θέαμα, τέχνη κλπ"
και
Το να μη πλασάρεις τσόντες ακόμα και καλλιτεχνικές στα παιδιά είναι σκοταδισμός και φανατισμός κατά τη γνώμη σου?
και
Στα δικά σου τα παιδιά άμα θέλεις δείξε τους τσόντες δείξε τους εκσπερματώσεις κάνε ότι θέλεις
Ο οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος (αριστερός ή όχι) γελάει με κάτι τέτοια.
Και, κυρίως, ο οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος δεν εγείρει ζητήματα απαγορευσεων σε οποιαδήποτε μορφή έκφρασης. Αν δεν του αρέσει θα κάνει την κριτική του. Αν διαφωνεί (με το περιεχόμενο) θα πει "διαφωνώ" και θα εξηγήσει το γιατί.
Ειδικά σε μία Έκθεση, το αν θα πας ή όχι, είναι ζήτημα προσωπικής επιλογής.
Το θέμα της κουβέντας όμως ήταν άλλο.
Γιώργο ο οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος οφείλει όχι μόνο να λέει οτι είναι τέτοιος αλλά και να το δείχνει. Και θα μου πεις τι εννοείς σοβαρότητα? Ελα μου ντε εσύ την επικαλέστηκες πρώτος δώσε μου μία απάντηση να σου πω και εγώ τη δική μου μετά. Και φυσικά το παράδειγμα μου παραπάνω με τον Che και το Λένιν που τυχόν θα βρίσκονταν στη θέση του σταυρού, αποστομώνει θέλεις δε θέλεις, αυτούς που διαλαλούν την τάχα "ελευθερία και χωρίς όρια της τέχνης". Γιαυτό μιλώ για υποκριτές και συμφεροντολόγους αριστερούς και ψευτοπροοδευτικούς γιατί όχι μόνο δε θα αδιαφορούσαν και θα χλεύαζαν το τυχόν έργο αυτό αλλά θα γκρέμιζαν το σύμπαν σε διαβεβαιώ….
Και φυσικά το θέμα της κουβέντας δεν είναι άλλο, αυτό ακριβώς είναι που αναφέρω γιατί προφανώς θεωρείς όπως και ο frapdigo οτι ενήλικες και ανήλικοι έχουν τα ίδια δικαιώματα στην ελευθερία του λόγου, της έκφρασης, της επιλογής κλπ Κάνετε πολύ μεγάλο λάθος να μου επιτρέψετε να πω. Οι ανήλικοι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ελεύθεροι πολίτες, είναι κηδεμονευόμενοι πολίτες και για το λόγο αυτό μάλιστα και νομικά τους αναγνωρίζεται το "ανεύθυνο" και την ευθύνη των πράξεων τους, όπως γνωρίζετε, την επωμίζονται οι κηδεμόνες τους, οι δάσκαλοι τους και γενικά εμείς οι "μεγάλοι". Το λάθος σας και μάλιστα τραγικό κατά τη γνώμη μου, είναι ότι αντιλαμβάνεστε και εξισώνεται τους ανήλικους με τους ενήλικες σε ότι αφορά τα ατομικά δικαιώματα λοιπόν κλπ. Ε δεν είναι έτσι αγαπητοί μου. Ατομικά δικαιώματα για τους ανηλίκους φυσικά και υπάρχουν αλλά δεν είναι αυτόνομα, είναι εξαρτώμενα από τους ενηλίκους ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Τους μαθητές μπορούν να τους πάνε να δούνε μία έκθεση πχ με θαλασσογραφίες δεν είναι ανάγκη να τους πάνε να δούνε μία έκθεση με έργα του John Currin, μπορούν να τους πάνε να δουν μία παράσταση του Ψαθά, δεν είναι ανάγκη να τους πάνε να δούνε “το κορμί” του Luis Alfaro. Μη προσπαθούμε να μετατρέψουμε τους ανήλικους σε ενήλικους βεβιασμένα για να αυτοαποκαλούμαστε "προοδευτικοί" άνθρωποι. Αυτό δεν είναι προοδευτισμός είναι βιασμός! Έχουν όλο το χρόνο μπροστά τους να ενηλικιωθούν μόνοι τους δεν υπάρχει λόγος να τους σπρώχνουμε. Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται βεβιασμένα. Εκτός εάν το θέλουμε αυτό για να τους κάνουμε από τώρα οπαδούς του Τσίπρα….. να τους χρησιμοποιήσουμε δηλαδή τους μαθητές για ίδιον πολιτικό όφελος πράγμα που θεωρώ αισχρό και επαίσχυντο και δυστυχώς έτσι και συμβαίνει εδώ και αρκετά χρόνια.
Και τέλος Γιώργο να σου πω ότι προσωπικά εάν πήγαινα σε μία ελεύθερη η και όχι έκθεση με τη γυναίκα και το παιδί μου και χωρίς κανείς να με έχει προειδοποιήσει με κάποιο τρόπο ότι ξαφνικά θα πέσω πάνω σε ψωλοχύματα, θα την έκανα την έκθεση καμπριολέ και τη μάπα των διοργανωτών μπλε μαρέ και ας με έλεγαν σκοταδιστή θεούσο φασίστα και ότι ήθελαν, εχέσθη η φορβάς εν τω αλωνίω... Περιττό να σου πω και τι θα πάθαιναν αυτοί οι καθηγητές που θα οδηγούσαν το δικό μου το παιδί σε ανάλογες εκθέσεις η παραστάσεις χωρίς τη δική μου πρώτα άδεια... 29 κομμάτια ala Φραντζής...
ΥΓ Σορρυ για τα διπλά posts αλλά δε ξέρω τι διάλο συμβαίνει και μου κολλάει ο explorer και μου τα βγάζει μισά...
@Imaginos:
Λες "Και τέλος Γιώργο να σου πω ότι προσωπικά εάν πήγαινα σε μία ελεύθερη η και όχι έκθεση με τη γυναίκα και το παιδί μου και χωρίς κανείς να με έχει προειδοποιήσει με κάποιο τρόπο ότι ξαφνικά θα πέσω πάνω σε ψωλοχύματα, θα την έκανα την έκθεση καμπριολέ και τη μάπα των διοργανωτών μπλε μαρέ και ας με έλεγαν σκοταδιστή θεούσο φασίστα και ότι ήθελαν, εχέσθη η φορβάς εν τω αλωνίω... Περιττό να σου πω και τι θα πάθαιναν αυτοί οι καθηγητές που θα οδηγούσαν το δικό μου το παιδί σε ανάλογες εκθέσεις η παραστάσεις χωρίς τη δική μου πρώτα άδεια... 29 κομμάτια ala Φραντζής..."
Ιμάτζινε, ποιό από τα δύο θα έβλαπτε περισσότερο τη διαπαιδαγώγιση και το χαρακτήρα του παιδιού σου; Τα "ψωλοχύματα", ή ο τρόπος αντίδρασης του πατέρα του;
@frapdigo
Τι να σου πω φίλε, εγώ σε κάθε περίπτωση προτιμώ το ξύλο στους ύπουλους προπαγανδιστές παρά τα ψωλοχύματα. Εάν εσύ προτιμάς τα δεύτερα, αναφαίρετο δικαίωμα σου είναι...
Για τα πιο πάνω δεν έχεις να σχολιάσεις τίποτα? Εάν διαφωνείς κάπου, που διαφωνείς και γιατί? :)
@Imaginos:
Τί να σχολιάσω, φράσεις όπως αυτή:"Εκτός εάν το θέλουμε αυτό για να τους κάνουμε από τώρα οπαδούς του Τσίπρα….. να τους χρησιμοποιήσουμε δηλαδή τους μαθητές για ίδιον πολιτικό όφελος πράγμα που θεωρώ αισχρό και επαίσχυντο και δυστυχώς έτσι και συμβαίνει εδώ και αρκετά χρόνια."
Απορώ πώς κατάφερες να βάλεις τον νέο πρόεδρο του ΣΥΝ μέσα στο θέμα.
Και μη μου λες ότι αποφεύγω τις απαντήσεις, στις έδωσα στα α/β του παραπάνω σχολίου μου (12.46 μμ). Απάντησα ακριβώς σε όσα γράφεις και τώρα και πριν. Τόσο για τους Τσε, Λένιν κλπ που αναφέρεις (εκτός θέματος), όσο και για την ελευθερία των ανηλίκων.
Εγώ όμως μιλούσα για ελευθερία, εσύ μου έλεγες ότι θέλω να πλασάρω στα παιδιά τσόντες. (12.49 σου τα λέω όλα αυτά).
Εγώ που σε ρώτησα όμως τί θα έβλαπτε περισσότερο το παιδί σου, μου απάντησες για το τί προτιμάς εσύ.
Ποιός είναι, λοιπόν, ο "ύπουλος προπαγανδιστής", Ιμάτζινε;
Προτείνω να δώσουμε ένα τέλος εδώ. Η συζήτηση έχει ξεστρατίσει υπερβολικά.
Πίσω στο θέμα: Συμφωνώ με τον κ. Πήττα που λέει ότι οι κυρώσεις σε όσους υπεύθυνους Εκπαίδευσης έχουν το θράσος να καθορίζουν το τί είναι τέχνη και τί όχι, είναι απαραίτητες.
Έχω ακούσει πολλούς αξιόλογους ανθρώπους να λένε ότι η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα οφείλεται στο ότι δεν περάσαμε Διαφωτισμό (λόγω Τουρκοκρατίας). Θλίβομαι ιδιαίτερα που βλέπω, ότι αντί να τον περνάμε τώρα, γυρίζουμε πίσω στο Μεσαίωνα, και το "προοδευτικός" έχει καταλήξει να γίνεται ειρωνικός χαρακτηρισμός από πολλούς.
Ρε Γιώργο, με το συμπάθιο, αλλά νομίζω πως έχετε αναγάγει κάτι μεμονωμένο σε κανόνα (και κατ' επέκταση σε απειλή για τον πολιτισμό, την τέχνη κτλ). Χαλαρώστε λίγο. Ένας καθηγητής έκανε λάθος. Αυτό είναι δεχτό. Τώρα όμως το να λες για Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών, για υπέρβαση καθήκοντος κτλ, αποτελεί (κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα...) γραφικότητα
Ο Προϊστάμενος έχει κάθε δικαίωμα να προβεί σε τέτοιες ενέργειες, επειδή κάθε διευθυντής αν θέλει να κάνει κάποια ενέργεια εκτός σχολείου οφείλει να ζητήσει την άδεια της προϊσταμένης αρχής. Και εκεί αν θέλει την δίνει ή όχι. Κάθε κίνηση εκτός σχολείου, έχει την άδειά της.
Ωστόσο, η μωρία αυτών των ανθρώπων στηρίζεται ακριβώς στη στενόμυαλη καλλιτεχνική και παιδαγωγική παιδεία τους. Δεν αντιλαμβάνονται καθόλου την αξία της θεατρικής τσόντας (κάτι ανάλογο συμβαίνει επί σκηνής) ή των βυζιών του Πικάσο. Εξάλλου, έχουμε και το σύνδρομο της μωροπαρθένας.
@απόστολε καλώς όρισες από εδώ-δεν θυμάμαι να σε έχω ξαναδεί. Μπορεί να έχεις δίκαιο. Μπορεί να είμαι υπερβολικός και μακάρι να είμαι δηλαδή. Ξέρεις όταν σε έχει κάψει ο χυλός, φτάνεις να φυσάς και το γιαούρτι. Πράγματι το γεγονός τουλάχιστον στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν είναι πλέον σύνηθες. Κάποτε ήταν ρουτίνα και δυστυχώς κάποιοι προλάβαμε αυτές τις ρουτίνες. Οι υστερίες εκ μέρους της εκκλησίας όμως για διάφορες παραστάσεις Αριστοφανικές και όχι μόνο, στην Ελληνική επαρχία δυστυχώς ακόμα καλά κρατούν κάθε, μα κάθε καλοκαίρι...
@δείμος του πολίτη...Όπως το λες...
@frapdigo
Νομίζω οτι υπήρξα σαφής από το πρώτο ποστ μου. Έγραψα για υπερβολές σε ότι είχε να κάνει με τις συγκεκριμένες απαγορεύσεις. Επίσης έγραψα για ξύλο ναι σε ύπουλους προπαγανδιστές αλλά το οριοθέτησα και αυτό. Δηλαδή είπα οτι την έκθεση θα την έκανα καμπριολέ εάν τυχόν την επισκεπτόμουν με την οικογένεια μου και χωρίς καμία επισήμανση για τυχόν ψωλοχύματα ανάγκαζε εμένα και την οικογένεια μου να τα αντικρίζω μεταξύ άλλων έργων τέχνης. Ήμουν σαφής και νομίζω οτι στην τέχνη μπορεί να μην υπάρχουν όρια για τους ενήλικους αλλά για τα παιδιά τουλάχιστον υπάρχουν. Δε ξέρω εάν το γνωρίζεις αλλά στην Νέα Υόρκη ένας "καλλιτέχνης" πρόπερσι είχε κάνει μία έκθεση με πτώματα και ανθρώπινα όργανα που είχε πάρει από ιατρικές σχολές. Ε δε νομίζω οτι αυτή η τέχνη μπορεί ποτέ να γίνει αποδεκτή σα θέαμα για παιδιά τουλάχιστον. Στην τελική κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να εκθέτει τα παιδιά του στις ορέξεις και διαστροφές του κάθε καλλιτέχνη... Στην τελική τουλάχιστον όπως προείπα ας υπάρχουν προειδοποιήσεις στις εκάστοτε εκθέσεις εάν προβλέπεται και πρόσβαση σε ανηλίκους. Εάν αυτό το βλέπεις σκοταδιστικό και μεσαιωνικό τότε εντάξει είμαι σκοταδιστής και οπισθοδρομικός δε πειράζει.
Και κάτι τελευταίο. Δε μου αρέσει καθόλου να τιμωρούνται και να διώκονται ποινικά πειθαρχικά η αλλιώς, συγγραφείς και βιβλία επειδή αυτά δεν εκφράζουν το πολιτικό μας χώρο ούτε μου αρέσει η προσδοκία τιμωρίας επίσης για αποφάσεις που παίρνονται γνώμονα την προστασία των ανηλίκων ακόμα και λάθος να είναι αυτές οι αποφάσεις για κάποιους. Βλέπω προοδευτικούς ανθρώπους τελευταία να επικαλούνται πολύ συχνά την τιμωρία και αυτό δε μου κάνει καθόλου καλή εντύπωση. Μετά δε φταίω εγώ όταν μιλώ για υποκρισία και συμφεροντολογία στη σύγχρονη αριστερά και γενικότερα στο λεγόμενο και αυτοπροσδιοριζόμενο προοδευτικό και δημοκρατικό χώρο.
να πω κάτι απλά για την έκθεση με τα πτώματα.... είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.
και εκπαιδευτική θα έλεγα.
δεν την κρίνω καν από καλλιτεχνική σκοπιά.
δεν "παρουσιάσε πτώματα".... αλλά το μεγαλείο του ανθρώπινου σώματος.
αν δεν σκανδαλίζεσαι :
http://www.bodiestheexhibition.com/bodies.html
α.... και δεν ήταν μόνο στη ΝΥ.
.......
όσο για το θέμα.... ίσως μέσω της απαγόρευσης αυτού του κατά τα άλλα αδικαιολόγητου καθηγητή, τα παιδιά μάθουν πολύ περισσότερα.
ίσως να ακούγεται τρελό, αλλά η σύγκρουση με το συντηριτισμό μπορεί να είναι ιδιαίτερα εκπαιδευτική.
Στέλιο, έκανες ένα από τα πιο περιεκτικά σχόλια που έχω διαβάσει. Είπες ακριβώς ότι ήθελα να πω. Φυσικά, συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες.
Κατά τη γνώμη μου, όσα ισχύουν για τη θέαση της έκθεσης από παιδιά, ισχύουν και για κάθε άλλο θέαμα που πολλοί μπορεί να θεωρούν ακραίο.
Τέλος, όπως πολύ σωστά είπες, αλλάζω γνώμη. Μακάρι να απαγορευτούν και άλλες εκθέσεις, βιβλία, μουσικές και ταινίες για τα παιδιά. Να νιώσουν στο πετσί τους την απαγόρευση, και να δούν πόσο επικίνδυνα όμορφη μπορεί να γίνει η τέχνη. Και να αγαπήσουν, πάνω από όλα, την ελευθερία.
Καμία σχέση Στέλιο δεν έχει αυτό που έβαλες στο λίνκ με την έκθεση που αναφέρθηκα εγώ. Εγώ έγραψα για πραγματικά πτώματα και ανθρώπινα όργανα μάλιστα σε κατάσταση τεχνητής μουμιοποίησης. Είχα δει τη συγκεκριμένη έκθεση μέσω μιας εκπομπής της RAI της Ιταλικής τηλεόρασης δηλαδή. Συζητούσαν για την ελευθερία στην τέχνη και μετά από όσα έπαιξαν στην εκπομπή δεν ήταν λίγοι αυτοί που έφυγαν από το πλατό για να πάνε να ξεράσουν.... Μάλιστα σε μία άλλη έκθεση που και αυτή είχε παρουσιαστεί στην ίδια εκπομπή μία "καλλιτέχνης" είχε ασχοληθεί με σκατά κυριολεκτικά. Είχε φτιάξει η τύπισσα "έργα" από περιττώματα, ούρα και ανθρώπινες εκκρίσεις παντός είδους.
Αυτά δεν είναι τέχνη είναι ξεράσματα διεστραμμένων και ψυχικά διαταραγμένων εγκεφάλων η και νορμάλ που όμως δεν έχουν άλλο τρόπο για να προβληθούν τα έργα τους εάν δεν προκαλούν ποικιλοτρόπως αυτά. Και φυσικά ούτε λόγος αν θα πήγαινα το παιδί μου η θα άφηνα τρίτους να το πάνε σε μία τέτοια έκθεση. Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν έχω πρόβλημα με τις εκθέσεις αυτές γιατί υπήρχαν οι ανάλογες προειδοποιήσεις και απαγορευόταν και η είσοδος σε παιδιά ακόμα και με τους γονείς τους. Μπορεί να θεωρώ αυτούς τους καλλιτέχνες άρρωστους ψυχικά και διεστραμμένους αλλά δε με πειράζουν όταν προειδοποιούν για το θέμα και το θέαμα. Ο καθένας είναι ελεύθερος να θαυμάζει η όχι τέτοια "έργα". Προσωπικά ούτε από περιέργεια δε θα πήγαινα σε ανάλογη έκθεση όπως και ποτέ δεν έχω πάει ούτε πρόκειται να πάω στα σκυλάδικα της παραλιακής. Εμένα με πειράζουν οι εκθέσεις που με χρήματα του δημοσίου δηλαδή του Ελληνικού λαού διεξάγονται, έχουν ελεύθερη είσοδο και ξαφνικά πέφτεις στα ψωλοχύματα σε σταυρούς του κάθε ψυχάκια καλλιτέχνη επειδή για τους δικούς του ιδεολογικούς πολιτικούς ή άλλους λόγους τα έχει βάλει με τους παπάδες και τις θρησκείες χωρίς να τον ενδιαφέρουν τα δικαιώματα των άλλων στα δικά τους πιστεύω και αξίες όπως έγινε και στην OUTLOOK 2003.
par ola ayta oi anhlikoi einai eley8eroi na tous phgainoume gia parelash sta synora kai na tous bazoume na fwnazoun "sta opla sta opla na paroume ta skopia", stis laosynakseis ths ekklhsias, opou h parousia twn ma8htwn akomh kai tou dhmotikou htan ypoxrewtikh, symfwna me egkyklio tou tote Ypourgou Paideias.....to 8ymamai giati tote hmoun sto dhmotiko kai mas eixan balei na symmetexoume........
ακριβώς φίλε, ακριβώς....για κάνε μια βόλτα και από το νέο ποστ που έχει ανάψει...
Δημοσίευση σχολίου