tag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post8054983142860982554..comments2023-10-30T12:08:31.071+02:00Comments on ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ: Αφελληνισμός; update Richard Wright***Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/03159917614393686226noreply@blogger.comBlogger121125tag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-22892906926534135832008-09-20T12:42:00.000+03:002008-09-20T12:42:00.000+03:00Μιλαμε για τον αφελληνισμο των Νitro,Esquire,Playb...Μιλαμε για τον αφελληνισμο των Νitro,Esquire,Playboy,Max,Maxim,cosmopolitan,pink woman,κτλ.<BR/>Για να βρουμε ελληνικο τιτλο στα περιπτερα πρεπει να παρουμε το Άστρα και Όραμα.<BR/>Αληθεια Πηττα,τι ζωδιο εισαι?<BR/><BR/><BR/>ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-67026020964332963322008-09-20T09:30:00.000+03:002008-09-20T09:30:00.000+03:00@anef_oriwn"ψάχνατε", "προσδώσετε", "στο μυαλό σας...@anef_oriwn<BR/><BR/>"ψάχνατε", "προσδώσετε", "στο μυαλό σας", "δεν μπορούσατε να αντιμετωπίσετε την επιχειρηματολογία"..... Ποιους εννοείς, αγαπητέ; Ποιοι είμαστε "εμείς" στους οποίους με εντάσσεις; Ή μήπως απευθύνεσαι σε μένα στον πληθυντικό της ευγενείας...; Γιατί, απ'ό,τι είδα, τα σχόλια αυτά σε μένα τα απευθύνεις... Θα σε παρακαλούσα να είσαι λίγο πιο προσεκτικός.<BR/><BR/>Δε σε προέτρεψα να παραδεχτείς ότι οι θολοκουλτουριάρηδες φέρουν τα χαρακτηριστικά που περιέγραψα. Σε προέτρεψα, αφού δε σου αρέσει το «θολοκουλτουριάρηδες», να προτείνεις εσύ έναν όρο της αρεσκείας σου που θα περιγράφει όσους έχουν τα χαρακτηριστικά και τις ιδέες που περιέγραψα. Δεν μπορείς να δεις τη διαφορά; Μπορεί τις ιδέες αυτές να μην τις έχουν οι κατ’ εμέ «θολοκουλτουριάρηδες», αλλά <B>καποιοι</B> τις έχουν. Εκτός και αν πιστεύεις ότι τέτοιες απόψεις <B>δεν</B> υπάρχουν... Τελικά, πες μου, εσύ βλέπεις τέτοιες στάσεις και απόψεις να εκφράζονται εντός της ελληνικής επικράτειας; <BR/><BR/>Πάντως, μετά και από την τελευταία σου «απάντηση», πραγματικά παραδέχομαι ότι είσαι άνευ ορίων, αγαπητέ. Όμως επειδή εγώ δεν είμαι, σταματώ εδώ.<BR/><BR/>@gregoris<BR/><BR/>Ίσως σε παρεξήγησα, νόμιζα ότι είχαμε συμφωνήσει στην ανάγνωσή μου των όσων έγραφες. Δε διαφωνώ με όσα γράφεις. Απλά συνεχίζω να σε ρωτώ, γιατί φιλικό μου άτομο κάνει ένα διαχωρισμό μεταξύ υγιούς και μεταξύ μη-υγιούς εθνικισμού, υποστηρίζοντας ότι στη σύγχρονη ιστορία είναι ο πρώτος που απέτυχε, ενώ ο δεύτερος δεν έχει δοκιμαστεί καν. <BR/><BR/>Το θέμα είναι τεράστιο, θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε να το συζητάμε, απλά τώρα είναι λίγο άβολο, καθώς το ποστ πλησιάζει στο τέλος του. <BR/><BR/>Πριν κλείσω: όταν δημοσιέυτηκαν τα σκίτσα του Μωάμεθ, οι Μουσουλμάνοι ανά τον κόσμο επαναστάτησαν (και συχνά μάλιστα βίαια) επειδή θεώρησαν ότι είχαν θιχτεί τα όσια και τα ιερά τους. Εκεί δεν ήταν εθνική ταυτότητα που είχε ενεργοποιηθεί, αλλά θρησκευτική. Επίσης αυτό δεν έγινε στο Μεσαίωνα. Και δεν ήταν ταυτισμένο με ένα έθνος (ήταν παγκόσμιο). Αδυνατώ να καταλάβω γιατί κάποιος με αρκετή ισχύ δε θα μπορούσε, ακόμα και σε ένα μη-εθνοκεντρικό πλανήτη, να μεταχειριστεί <B>αυτές τις πολιτισμικές και μη εθνικές</B> ταυτότητες για να πετύχει ακριβώς τα ίδια πράγματα που θα πετύχαινε αν υπήρχαν έθνη και μεταχειριζόταν αυτά. <BR/><BR/>Η διαφορετικότητα πρέπει να διατηρηθεί και δε φαίνεται να υπάρχει τίποτα που να εγγυάται ότι οποιοδήποτε φορέα και αν έχει δε θα τύχει εκμετάλλευσης. Αντίθετα, τέτοια εκμετάλλευση μπορεί να αποφευχθεί μέσω μίας κατάλληλης παιδείας. Αλλά σ’ αυτήν την περίπτωση, είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν έθνη θα είναι αδιάφορο. Φοβάμαι ότι χάνουμε χρόνο «γαυγίζοντας στο λάθος δέντρο».<BR/><BR/>Πάντα φιλικά<BR/><BR/>Dissident AggressorAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-15379413357909721212008-09-20T06:07:00.000+03:002008-09-20T06:07:00.000+03:00Δείτε εδώ που μας οδήγησε η "θολοκουλτούρα" και με...Δείτε εδώ που μας οδήγησε η "θολοκουλτούρα" και μετά αναρωτηθείτε εάν έχουμε δίκιο ή όχι, εμείς οι "φασίστες" να τα βάζουμε με τους "θολοκουλτουριάρηδες"..<BR/><BR/>http://www.youtube.com/watch?v=pXX98tHOMpA<BR/><BR/>Προσοχή μόνο μη σας πέσουν τα αυτιά...<BR/><BR/>Και ένα ακόμα "δωράκι"...<BR/><BR/>http://oikologiki-paremvasi.gr/blog/archives/148#more-148<BR/><BR/>Μετά φταίμε εμείς που αποκαλούμε αυτά τα ζώα ως θολοκουλτουριάρηδες?-=IMAGINOS=-https://www.blogger.com/profile/10455103470481184698noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-7623687866051529062008-09-20T00:40:00.000+03:002008-09-20T00:40:00.000+03:00dissident aggressor1. δεν λαλώ ότι το έθνος δύνατα...dissident aggressor<BR/>1. δεν λαλώ ότι το έθνος δύναται να τύχει εκμετάλλευσης που τες εξουσίες για να προκαλέσουν βία, λαλώ ότι το έθνος συγκροτείται ως αποτέλεσμα βίαιης επιβολής συγκεκριμένων πολιτιστικών στοιχείων τζιαι αποκλεισμού άλλων πολιτιστικών στοιχείων με στόχο την (πολιτική) κυριαρχία επί συγκεκριμένου εδάφους.<BR/>2. οπόταν εν τίθεται θέμα αντιπαραβολής του "καλού" πολιτισμού με το "κακό" έθνος. το επιχείρημα μου εν ότι όταν τα πολιτιστικά στοιχεία ενσωματώνονται σε μιαν δια-ιστορική αφήγηση της "εξέλιξης" ενός έθνους, (στην πραγματικότητα κατασκευάζοντας εκ των υστέρων το συγκεκριμένο έθνος) τότε τζίνα τα πολιτιστικά στοιχεία πολιτικοποιούνται τζιαι μετατρέπουνται σε εργαλείο της εξουσίας για να ομογενοποιήσει μιαν συγκεκριμένη γεωγραφία που ελέγχει ένα συγκεκριμένο κράτος.<BR/>3. το αν μπορεί να υπάρξει μια πανανθρώπινη κουλτούρα συμβίωσης με ένα μοντέλο στην βάση των εθνών νομίζω εδοκιμάστηκεν ιστορικά τους τελευταίους 2 αιώνες τζιαι απότυχεν. εν οι χαμένες πατρίδες, οι αλύτρωτοι αδερφοί, οι κόντρες για το σε ποιον ανήκει το τάδε έδαφος, σε ποιον ανήκουν οι τάδε προγόνοι κτλ...gregorishttps://www.blogger.com/profile/00739079007214823534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-79782022959510421592008-09-20T00:07:00.000+03:002008-09-20T00:07:00.000+03:00@ Dissident Aggressor,(Ένα τελευταίο σχόλιο από μέ...@ Dissident Aggressor,<BR/><BR/>(Ένα τελευταίο σχόλιο από μέρους μου πριν το post παει για αρχειοθέτηση): <BR/><BR/>Ο όρος (“θολοκουλτουριαρης”) δεν σημαίνει ως όρος απολύτως τίποτα. Απλώς ψάχνατε μια λέξη για να της προσδώσετε τα χαρακτηριστικά και γνωρίσματα που στριφογύριζαν για τον άλφα ή ωμέγα λόγο στο μυαλό σας. Ίσως ειρωνικός και χλευαστικός όρος γιατί δεν μπορούσατε να αντιμετωπίσετε την επιχειρηματολογία των συγκεκριμένων φορέων των απόψεων με τις οποίες εσείς διαφωνείτε είτε γιατί αντιβαίνουν με τη δική σας ηθική. <BR/><BR/>Αγαπητέ Aggressor, <BR/><BR/>Λαλείς: “... Μέχρι στιγμής, όμως, δεν έχω δει να προτείνεις τίποτα για να περιγράψεις τους ανθρώπους που φέρουν τις ανεδαφικές και επικίνδυνες ιδέες που περιέγραψα ...”. --- Μα ποιος σου είπε πως θέλω να προτείνω οποιαδήποτε λέξη και τι είναι εκείνο που σε κάνει να πιστεύεις πως θεωρώ ότι αυτοί οι άνθρωποι (οι “θολοκουλτουριάρηδες”, κατ’ έσενα “… φέρουν τις ανεδαφικές και επικίνδυνες ιδέες που περιέγραψες ...”;<BR/><BR/>Anef_Oriwn<BR/>Σάββατο 20/9/2008 – 00:06 π.μ.Anef_Oriwnhttps://www.blogger.com/profile/14963150524142053209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-18154415075734922362008-09-19T22:58:00.000+03:002008-09-19T22:58:00.000+03:00@m4cΑν προσέξεις, αγαπητέ, το λέω ακριβώς πριν από...@m4c<BR/><BR/>Αν προσέξεις, αγαπητέ, το λέω ακριβώς πριν από την περιβόητη «ανάλυσή» μου : «...μία εξήγηση, <B>όπως, βέβαια την καταλαβαίνω εγώ</B>.» Επίτρεψέ μου: το να μην έχει μία λέξη νόημα και το να είναι ο κόσμος μπερδεμένος ως προς το τι ακριβώς σημαίνει είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Από το δεύτερο δεν συνάγεται το πρώτο. Αλλά έχεις δίκιο (που ποτέ δεν αρνήθηκα): η «ανάλυσή» μου είναι <B>δική μου</B>. Εντελώς δική μου! <BR/><BR/>Τώρα, έχεις εσύ να αντιπροτείνεις κάποιον άλλο όρο που να περιγράφει τη <B>στάση</B> που «αναλύω» στο σχόλιό μου; Έχει κανείς άλλος; Κανένα σχόλιο επί της ουσίας, αντί επί της λέξης υπάρχει; Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν τέτοιες στάσεις ανάμεσά μας; Πώς τις ονομάζουμε; Ας κάνω εγώ το πρώτο βήμα: θα λέω ανθρώπους με τέτοιες στάσεις «μπιφουρέους». Έτσι μού’ρθε. Τώρα! Αυθόρμητα! Τέλος με το «θολοκουλτουριάρηδες»... <BR/><BR/>Αλλά για στάσου: και που άλλαξε ο όρος, το τι καταδεικνύει ο όρος δεν άλλαξε. Παράξενο που στα σχόλια αυτό δε σχολιάζεται καθόλου. Μήπως το ότι επικεντρωνόμαστε στον όρο είναι ακριβώς το «θόλωμα» για το οποίο μιλάει ο anef_oriwn; ...<BR/><BR/>@gregoris<BR/><BR/>Το ερώτημά μου είναι πολύ απλό, αγαπητέ. (α) Αφού συμφωνούμε όλοι ότι θέλουμε να διατηρηθούν η πολυχρωμία και η διαφορετικότητα στον πλανήτη που ζούμε, (β) αφού ισχυρίζεσαι ότι το έθνος, ως φορέας της διαφορετικότητας και της πολυχρωμίας δύναται να τύχει εκμετάλλευσης από εξουσίες που θα ωθήσουν τα έθνη (τις εθνοποιημένες κοινωνίες) σε βία εναντίον άλλων, και (γ) αφού φαίνεσαι να ισχυρίζεσαι ότι τα πολιτισμικά (και όχι τα εθνικά) χαρακτηριστικά μπορούν να εγγυηθούν πολυχρωμία και διαφορετικότητα, αλλά να μην αφήσουν ανοιχτό το ενδεχόμενο της εκμετάλλευσής τους από τις εξουσίες: αιτιολόγησε γιατί ο διαχωριστικός παράγων «πολιτισμός» δεν ενέχει αυτόν τον κίνδυνο που ενέχει ο διαχωριστικός παράγων «έθνος». Ειλικρινά δεν έχω καταλάβει γιατί το ισχυρίζεσαι αυτό. Πού βλέπεις τη διαφορά ως προς τον ενδεχόμενο κίνδυνο; <BR/><BR/>Δεν αμφιβάλλω ότι μιλάς ιστορικά. Αλλά το ερώτημα είναι μεν θεωρητικό, αλλά και πολύ πρακτικό: είμαι μπροστά σε μία επιλογή : να επιλέξω αν θα στηρίξω τη διαφορετικότητα της κοινωνίας μου στον πολιτισμό ή στο έθνος. Αν λες ότι κριτήριό μου στην επιλογή του πολιτισμού είναι ότι ο δεύτερος δεν ενέχει τον κίνδυνο εκμετάλλευσής του από εξουσίες για βία, απλώς σε ρωτώ «γιατί το πιστεύεις αυτό»;<BR/><BR/>Όσο για την «πανανθρώπινη πολιτική κουλτούρα συμβίωσης» είμαι ο τελευταίος που θα διαφωνούσε. Και ερωτώ: ένα μοντέλο με βάση τα έθνη γιατί θα εμπόδιζε να βρεθεί μία τέτοια κουλτούρα; Αν οι ανθρώπινες κοινωνίες είναι διαχωρισμένες (ώστε, να θυμόμαστε, να διατηρούν την ταυτότητά της η κάθε μία) σε έθνη γιατί δε θα μπορούσε να βρεθεί κάτι τέτοιο, ενώ αν είναι διαχωρισμένες σε πολιτισμούς θα μπορούσε; <BR/><BR/>Ευχαριστώ<BR/><BR/>Dissident AggressorAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-46225246521928947792008-09-19T19:59:00.000+03:002008-09-19T19:59:00.000+03:00dissident aggressorεν σε εκατάλαβα πλήρως επειδή ν...dissident aggressor<BR/>εν σε εκατάλαβα πλήρως επειδή νομίζω κινείσαι βασικά σε ένα θεωρητικό τζιαι υποθετικό πλαίσιο ενώ εγώ μιλώ σε καθαρά ιστορικό τζιαι εμπειρικό πλαίσιο. η διαδικασία συγκρότησης των εθνών όπως η ανθρωπότητα την εβίωσε τους τελευταίους 2 αιώνες εβασίστηκε σε ακριβώς τούτον: την πολιτικοποίηση πολιτιστικών στοιχείων με στόχο την εξασφάλιση κυριαρχίας επί συγκεκριμένων εδαφών. τούτον αποτελεί τη σύγχρονη ιστορία της ανθρωπότητας, σε αντίθεση με τους θρησκευτικούς πολέμους που αποτελούν την μεσαιωνική ιστορία. το αν θα καταφέρουμε να σταματήσουμε τους εξουσιαστές που το να προκαλούν πολέμους έσιει να κάμει παραπάνω με τον αγώνα της προώθησης μιας πανανθρώπινης πολιτικής κουλτούρας συμβίωσης παρά με την ανακάλυψη ενός πολιτισμικού στοιχείου που δεν επιδέχεται εκμετάλλευσης.gregorishttps://www.blogger.com/profile/00739079007214823534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-35919196051753422182008-09-19T18:39:00.000+03:002008-09-19T18:39:00.000+03:00@ Pittas:τελικά εγώ τι να λέω οτι είμαι αγαπητέ μπ...@ Pittas:<BR/><BR/>τελικά εγώ τι να λέω οτι είμαι αγαπητέ μπλογκοδεσπότη; Κύπριος, Ελληνοκύπριος; Έλληνας (αλλά όχι Έλλαδίτης); Ελληνας (σκέττος);<BR/><BR/>εσύ τι είσαι;<BR/><BR/>πάντοτε φιλικά,<BR/>m4cAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-37069937259067922562008-09-19T18:32:00.001+03:002008-09-19T18:32:00.001+03:00@ Dissident Aggressor: ...παραπονιέσαι που ο μπλο...@ Dissident Aggressor: <BR/><BR/>...παραπονιέσαι που ο μπλογκοδεσπότης θεωρει οτι οτι "θολοκουλτουριάρης" δεν σημαίνει τίποτα. <BR/>λές οτι η λέξη αυτή δημιουργήθηκε για να περιγράψει ενα σύνολο χαρακτηρισμών τους οποίους και αναφέρεις. <BR/>ε λοιπόν ρε φίλε μου, εγώ σήμερα βρήκα και ρώτησα 8 Ελλαδίτες για την σημασια της λέξης. θέλεις να μαντέψεις κατά πόσο οι ερμηνίες τους μοιάζουν με την δική σου?<BR/><BR/>...νομίζω, κάθε φορά που θα την αναφέρεις στο εξής (μιάς και δεν υπάρχει κάποια άλλη που να σε καλύπτει εξ ίσου) να κολλάς στο τέλος και ένα "που κατ'εμένα σημαίνει".<BR/>φιλικά,<BR/>m4cAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-70802565865810193692008-09-19T18:32:00.000+03:002008-09-19T18:32:00.000+03:00@ Dissident Aggressor: ...παραπονιέσαι που ο μπλο...@ Dissident Aggressor: <BR/><BR/>...παραπονιέσαι που ο μπλογκοδεσπότης θεωρει οτι οτι "θολοκουλτουριάρης" δεν σημαίνει τίποτα. <BR/>λές οτι η λέξη αυτή δημιουργήθηκε για να περιγράψει ενα σύνολο χαρακτηρισμών τους οποίους και αναφέρεις. <BR/>ε λοιπόν ρε φίλε μου, εγώ σήμερα βρήκα και ρώτησα 8 Ελλαδίτες για την σημασια της λέξης. θέλεις να μαντέψεις κατά πόσο οι ερμηνίες τους μοιάζουν με την δική σου?<BR/><BR/>...νομίζω, κάθε φορά που θα την αναφέρεις στο εξής (μιάς και δεν υπάρχει κάποια άλλη που να σε καλύπτει εξ ίσου) να κολλάς στο τέλος και ένα "που κατ'εμένα σημαίνει".<BR/>φιλικά,<BR/>m4cAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-24997676545640361602008-09-19T18:18:00.000+03:002008-09-19T18:18:00.000+03:00Εάν ο όρος "φασίστας" φίλε Γιώργο, είτε δηλώνει κ...Εάν ο όρος "φασίστας" φίλε Γιώργο, είτε δηλώνει κατηγορηματικά την ιδεολογική καταγωγή κάποιου, είτε καταγγέλλει μία νοοτροπία αυταρχική και βίαιη που συνήθως δεν αποδέχεται καμία κριτική ή έχει την τάση να συμπιέζει οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα που δεν είναι αρεστή στην ίδια, τότε και ο όρος "θολοκουλτουριάρης" επίσης είτε δηλώνει κατηγορηματικά την ιδεολογική καταγωγή κάποιου είτε καταγγέλλει μία νοοτροπία αυταρχική και βίαιη που συνήθως δεν αποδέχεται καμία κριτική ή έχει την τάση να συμπιέζει οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα που δεν είναι αρεστή στην ίδια.<BR/><BR/>Επίσης εάν ο όρος "θολοκουλτουριάρης" είναι κακόηχος και άθλιος και δε δηλώνει τίποτα, ακριβώς το ίδιο δηλώνει και ο όρος "φασίστας" κατά τη γνώμη μου, διότι ο φασισμός δεν είναι "προνόμιο" κανενός πολιτικού χώρου παρά μόνο αυτών που τον εκφράζουν ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. Οι "θολοκουλτουριάρηδες" λοιπόν εκδηλώνουν άκρατο φασισμό και μπορώ να σου φέρω πάρα πολλά παραδείγματα, πχ, η αριστερά έχει ιδιοποιηθεί σύμφωνα με τη θεωρία του Υπερεγώ, την τέχνη και την κουλτούρα η οποία κατά τη γνώμη τους δεν παρουσιάζεται πουθενά αλλού (εξ ου και η προέλευση του όρου), επίσης πχ καίνε οι αναρχικοί το βιβλιοπωλείο του Γεωργιάδη και η αριστερά δε λέει κουβέντα, οι αναρχικοί καίνε γενικώς το σύμπαν και σπάνε κεφάλια αστυνομικών και συνδικαλιστών (βλέπε Πολυζογόπουλος), δημιουργούν εξτρεμιστικές οργανώσεις τύπου 17Ν και στέλνουν σωρηδόν στον τάφο ανθρώπους αλλά είναι παιδιά που βράζει το αίμα τους και θέλουν έτσι να εκφράσουν την αντίθεση τους στο σύστημα και την άδικη και άτιμη κοινωνία, αντίθετα όταν σπάνε κεφάλια μεταναστών οι Χρυσαυγίτες αυτοί δεν είναι παιδιά που θέλουν επίσης να εκφραστούν απέναντι στο σύστημα και την άδικη και άτιμη κοινωνία.. είναι φασίστες… Η υποκρισία και συμφεροντολογία σε όλο της το μεγαλείο δηλαδή αφού και στις δύο περιπτώσεις κεφάλια σπάνε…<BR/>Μπορείς να μου πεις λοιπόν σε τι διαφέρουν οι Αναρχικοί από τους Χρυσαυγίτες αφού η συμπεριφορά τους είναι απόλυτα κοινή στην πράξη? Δυστυχώς σε αυτό το παράδειγμα οι αριστεροί απαντούν ότι οι Χρυσαυγίτες είναι οι φασίστες ενώ οι αναρχικοί είναι νιάτα που βράζει το αίμα τους. Ε εγώ λοιπόν απαντώ σε αυτούς με την ίδια λογική αφού έτσι θέλουν, ότι εκείνοι είναι θολοκουλτουριάρηδες και οι Χρυσαυγίτες είναι νιάτα που βράζει το αίμα τους. …<BR/><BR/>Η υποκρισία πρέπει να τελειώνει. Η θα καταδικάζουμε το φασισμό από όπου και αν προέρχεται ειδάλλως είναι αναπόφευκτο να μιλούμε για θολοκουλτουριάρηδες.<BR/>Και βέβαια εσύ Γιώργο καταδικάζεις πχ την καταστροφή δεξιών και γενικώς βιβλιοπωλείων αλλά το ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζεις ποτέ δεν έπραξε κάτι ανάλογο ούτε έχει ποτέ πει κουβέντα για τους αναρχοναζί και τα «κατορθώματα» τους. Λογικό και επόμενο λοιπόν να μιλούμε για θολοκουλτούρα μετά η οποία όχι μόνο δεν μας υποτιμά όταν την προσωποποιούμε σε συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους αλλά μας βάζει κιόλας ως «ισότιμους» παίχτες στην πολιτική σκακιέρα. Δε μπορεί μονίμως ο αριστερός χώρος να προσαγάγει στους άλλους χώρους «κοσμητικά» επίθετα με τόση ευκολία και να μην υπάρχει η κατάλληλη απάντηση που τους τσούζει ή αν θέλεις τους εκνευρίζει. Έτσι είναι το παιχνίδι και η αριστερά μπήκε πρώτη στο χορό για να χορέψει αφού αυτή το θέλησε με τη στάση της απέναντι στις αντίθετες απόψεις και λόγο. Ακολούθησαν και άλλοι λοιπόν στο χορό, γιατί σας ενοχλεί όμως αυτό? Και στο χορό μονοπώλιο θέλει η αριστερά? Μάλλον έχει παρεξηγήσει το πράγματα εάν νομίζει ότι θα είναι ο μόνος χορευτής.-=IMAGINOS=-https://www.blogger.com/profile/10455103470481184698noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-79384996477841383632008-09-19T17:51:00.000+03:002008-09-19T17:51:00.000+03:00Εγώ ευχαριστώ για την εξαιρετική συζήτηση, τα εμπε...Εγώ ευχαριστώ για την εξαιρετική συζήτηση, τα εμπεριστατωμένα σχόλια και κυρίως για τις διαφορετικές απόψεις που σέβονται η μία την άλλη. <BR/><BR/>Από αύριο σας θέλω, με ίσως λιγότερο "πιασάρικο" θέμα, αλλά...πιο δύσκολο; πιο ουσιασιστικό; απλά τελείως διαφορετικό; δεν ξέρω τι επίθετο να βάλω! <BR/><BR/>Ο τίτλος του, "Να δούμε το θάνατό μας τρώγοντας;" και σίγουρα δεν έχει να κάνει με διατροφικά σκάνδαλα. <BR/><BR/>Η συζήτηση βέβαια εδώ, παραμένει ανοιχτή αν τυχόν κάποιος θέλει να προσθέσει κάτι. <BR/><BR/>Φίλτατε μου Dissident Aggressor, απλά με ενοχλεί ο όρος, τον νιώθω εξαιρετικά απαξιωτικό και αφοριστικό και για αυτό ίσως λέω "δεν σημαίνει τίποτα" <BR/><BR/>Έχω ακούσει, όχι λίγες φορές να αποδίδουν αυτόν τον χαρακτηρισμό τελείως ανερμάτιστοι άνθρωποι σε Κάποιους που θα όφειλαν να τους σέβονται-αν μη τι άλλο.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03159917614393686226noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-15736444989513596902008-09-19T17:41:00.000+03:002008-09-19T17:41:00.000+03:00Διόρθωση"Κάποτε μόνο ο πρώτος κοπάναγε το δεύτερο....Διόρθωση<BR/><BR/>"Κάποτε <B>μόνο</B> ο πρώτος κοπάναγε το δεύτερο."<BR/><BR/>Dissident AggressorAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-67381330211639862672008-09-19T17:36:00.000+03:002008-09-19T17:36:00.000+03:00@αγαπητέ anef_oriwnΤο "λογύδριο" προέκυψε για να π...@αγαπητέ anef_oriwn<BR/><BR/>Το "λογύδριο" προέκυψε για να περιγράψει τι εννοώ εγώ ότι καταδεικνύει ο "άθλιος" όρος "θολοκουλτουριάρης. Ελλείψει άλλης λέξης, τον χρησιμοποίησα συνειδητά. Το αν συμφωνώ με τον όρο, ως όρο, είναι διαφορετικό από το αν ο όρος έχει όντως περιεχόμενο. Αυτό το περιεχόμενο εξήγησα (πάντα κατά τη γνώμη μου). Μπορεί η λέξη να άκούγεται "κακόηχη" στ' αυτιά μου, αλλά εγώ θεωρώ ότι περιγράφει αυτό που περιγράφει. (Όπως, ας πούμε, και η λέξη "καμπινές". Εγώ προτιμώ να χρησιμοποιώ το "τουαλέτα"). Θα μπορούσες εσύ να αντιπροτείνεις μία άλλη λέξη, λιγότερο "άθλια και κακόηχη" που να περιγράφει τη στάση που περιέγραψα εγώ στο "λογύδριο"; Αν ναι, ευχαρίστως να τη χρησιμοποιήσω. Μέχρι στιγμής, όμως, δεν έχω δει να προτείνεις τίποτα για να περιγράψεις τους ανθρώπους που φέρουν τις ανεδαφικές και επικίνδυνες ιδέες που περιέγραψα. <B>Ή μήπως θεωρείς ότι δεν υπάρχουν;</B> Γιατί, ξέρεις, εγώ τους βλέπω συνέχεια. Γύρω μου, στα τηλεοπτικά παράθυρα, σε ομιλίες, παντού. Είναι ένα είδος παράξενα κυρίαρχης ιδεολογίας (!), που, όποτε της θέσουν μία δύσκολη ερώτηση, αναφωνεί: «Φασίστας! Φασίστας! Φασίστας!». Και ποτέ δεν απαντάει σε τίποτα... <BR/><BR/>Και γιατί τόσος ντόρος για μία λέξη; Εν τέλει, δεν έχω καταλάβει γιατί ο οικοδεσπότης μας επιμένει ότι «δε σημαίνει απολύτως τίποτα» (δεν μπορείς να πεις ότι στερείται περιεχομένου ένας όρος ο οποίος φτιάχνεται <B>ακριβώς</B> για να περιγράψει ένα ήδη υπάρχον περιεχόμενο!). Ο τρόπος με τον οποίο περιέγραψα τα χαρακτηριστικά είναι στη βάση του ‘αναλυτικός’. Όπως λέμε ότι :<BR/><BR/>«ανύπαντρος άντρας» = «εργένης»<BR/><BR/>έτσι ακριβώς ορίζουμε (εγώ έτσι το καταλαβαίνω) ότι : <BR/><BR/>«κάποιος που επιδεικνύει τα χαρακτηριστικά που περιέγραψα στην ‘ανάλυσή’ μου» = «θολοκουλτουριάρης»<BR/><BR/>Το «θολοκουλτουριάρης» είναι απλώς ένας τέτοιος όρος που περιγράφει όλα αυτά. Ναι, είναι «άθλιος» και ναι, είναι «υβριστικός». Ε, και; Τόσοι και τόσοι είναι (το «βλαμένος», ας πούμε…). Ας τον αντικαταστήσουμε με κάποιον άλλον. Εσύ ρώτησες τι σημαίνει <B>αυτός</B> ο όρος, αγαπητέ anef_oriwn, όχι κάποιος άλλος.<BR/><BR/>Ξέρεις, αγαπητέ, διατρέχω τον κίνδυνο να θεωρηθώ κι εγώ «φασίστας» προβάλλοντας την άλλη άποψη. Απ’ όσο με ξέρω, φασίστας δεν είμαι. Ούτε ακροδεξιός, ούτε καν δεξιός. Για την ακρίβεια, απλώς τρέφω μία βαθιά απέχθεια (μετά λόγου) στους πολιτικούς –ισμούς. Αλλά τη μεγαλύτερη απέχθεια (μετά λόγου) την τρέφω στα δύο μέτρα και στα δύο σταθμά.<BR/><BR/>Αναρωτιέσαι αν έκανα το "λογύδριο" για να τα ψάλλω σε κάποιους που "δεν πάω"... φίλε μου, με αδικείς αν νομίζεις ότι απλά γράφω για να την πω σε όποιον "δεν πάω". Μήπως κρίνεις εξ ιδίων; Έγραψα για να περιγράψω ανθρώπους που φέρουν νοοτροπίες με τις οποίες διαφωνώ, γιατί θεωρώ ότι είναι εξίσου ακραίες όσο ακραίες είναι και οι απόψεις εκείνων τους οποίους υποτίθεται ότι αντιστρατεύονται – αλλά αυτοβαυκαλίζονται ότι είναι «προοδευτικές»... <BR/><BR/>Όπως ακριβώς δεν αρνούμαι την ύπαρξη ακραίων στοιχείων στη μία πλευρά έτσι δεν αρνούμαι και την ύπαρξη ακραίων στοιχείων στην άλλη. Η κάθε ακρότητα έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ωστόσο και οι δύο συνιστούν διατάραξη της ισορροπίας, της αρμονίας που προκύπτει από το ρυθμό. Και ο ρυθμός είναι τα πάντα γύρω μας. Η ίδια σου η καρδιά λειτουργεί έτσι. <BR/><BR/>Εν τέλει, ξέρεις κάτι, αγαπητέ anef_oriwn; Απογοητεύομαι όταν βλέπω ανθρώπους οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως «προοδευτικοί» και ως «ανοιχτοί» ή ως «μη αφοριστικοί» και «μη κινδυνολόγοι» και δεν εννοούν να δείξουν <B>έμπρακτα</B> ότι καταλαβαίνουν το παιχνίδι των δύο τάσεων πάνω στο οποίο βασίζεται όλος ο γνωστός μας κόσμος: της συστολής και της διαστολής. Για μένα ο «ακροδεξιός» «φασίστας» είναι ο υπερβάλλων την πρώτη, ενώ ο «θολοκουλτουριάρης» είναι ο υπερβάλλων τη δεύτερη. Κανένα άκρο δε με ικανοποιεί (μετά λόγου). Κάποτε ο πρώτος κοπάναγε το δεύτερο. Σήμερα, και ο δεύτερος μπορεί να κοπανάει ελεύθερα τον πρώτο. Είναι αυτό πρόοδος; Όπως το λες κι εσυ: στο ίδιο έργο θεατές. Πότε θα βγούμε από αυτό;<BR/><BR/>@gregoris<BR/><BR/>Ευχαριστώ για την απάντηση. Αλλά εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω. Γιατί δεν μπορεί ένα «πολιτιστικό στοιχείο που συγκροτεί ταυτότητες» να χρησιμοποιηθεί ως «ιδεολόγημα εξουσίας» για την κυριαρχία «επί συγκεκριμένων εδαφών»; Ειλικρινά, θα έλεγα ότι είναι το ίδιο έυκολο. Για παράδειγμα, αν η θρησκεία είναι πολιτισμικό στοιχείο (γιατί αυστηρά εθνικό δεν είναι), πόσες φορές έχει χρησιμοποιηθεί (και ακόμα χρησιμοποιείται) για τους ελεεινούς σκοπούς που περιγράφεις και για τερατωδίες; <BR/><BR/>Υπάρχει ένα αυστηρά πολιτισμικό στοιχείο, που ναι μεν να εγγυάται διαφορετικότητα με ικανό τρόπο, αλλά να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εξουσιαστές ως μοχλός υποκίνησης μίας μάζας ενάντια σε μία άλλη;<BR/><BR/>Ευχαριστώ όλους για το διάλογο<BR/><BR/>Πάντα φιλικά<BR/><BR/>Dissident AggressorAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-34554083109505212672008-09-19T17:05:00.000+03:002008-09-19T17:05:00.000+03:00Συμφωνώ απόλυτα Γρηγόρη με τα όσα είπες εδώ, από τ...Συμφωνώ απόλυτα Γρηγόρη με τα όσα είπες εδώ, από την αρχή μέχρι το τέλος.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03159917614393686226noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-22789357735584693212008-09-19T16:27:00.000+03:002008-09-19T16:27:00.000+03:00dissident aggressor,οι πολιτιστικοί διαχωρισμοί πο...dissident aggressor,<BR/>οι πολιτιστικοί διαχωρισμοί που μόνοι τους δεν αποτελούν πρόβλημα (νομίζω δαμέ συμφωνούμεν ούλλοι). το πρόβλημα προκύπτει όταν αυτοί επενδυθούν πολιτικά στην λογική των διαφορετικών τζιαι αντιμαχόμενων εθνών. τότε παύουν να είναι απλά πολιτιστικά στοιχεία που συγκροτούν ταυτότητες τζιαι μετατρέπουνται σε ιδεολογήματα εξουσίας που παλεύκουν μεταξύ τους για κυριαρχίες επί συγκεκριμένων εδαφών.το έθνος συγκροτείται μέσα που διαδικασίες ενσωμάτωσης τζιαι αποκλεισμού. το "εμείς" προΫποθέτει ότι κάποιοι εν οι "άλλοι". η συγκρότηση όμως του "εμείς" έννεν απλά θέμα πολιτιστικό αλλά πρώτιστα πολιτικό τζιαι δυστυχώς τελικά θέμα στρατιωτικής ισχύς.gregorishttps://www.blogger.com/profile/00739079007214823534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-17771441543762841212008-09-19T15:55:00.000+03:002008-09-19T15:55:00.000+03:00@imaginos το "φασίστας" είναι συγκεκριμένη λέξη πο...@imaginos το "φασίστας" είναι συγκεκριμένη λέξη που είτε δηλώνει κατηγορηματικά την ιδεολογική καταγωγή κάποιου είτε καταγγέλει -και αυτό γίνεται συνήθως- μία νοοτροπία αυταρχική και βίαιη που συνήθως δεν αποδέχεται καμία κριτική ή έχει την τάση να συμπιέζει οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα δεν είναι αρεστή στην ίδια. <BR/><BR/>Με αυτή, την ευρύτερη έννοια "φασιστική" νοοτροπία και συμπεριφορά μπορεί να έχει οποισδήποτε άνθρωπος όποια ιδεολογία και αν κουβαλά ως πρόσχημα.<BR/><BR/>Το κουλτουριάρης ή θολοκουλτουριάρης κλπ δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Και θεωρώ πως όσοι χρησιμοποιούν τον όρο υποτιμούν πρώτα από όλα τον εαυτό τους. <BR/><BR/>Θα συνιστούσα (όχι σε σένα αποκλειστικά!) προσεκτική ανάγνωση όλων των τελευταίων σχολίων όπου οι απόψεις μεν αποκλίνουν ή και διαφέρουν ορισμένες φορές έντονα, αλλά το επίπεδο συζήτησης είναι θαυμάσιο, χωρίς χαρακτηρισμούς και εγωπάθειες.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03159917614393686226noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-18968722460906806432008-09-19T15:21:00.000+03:002008-09-19T15:21:00.000+03:00@ Dissident Aggressor, Αφού τελικά συμφωνείς ότι “...@ Dissident Aggressor, <BR/><BR/>Αφού τελικά συμφωνείς ότι “… το «θολοκουλτουριάρης» είναι μία άθλια λέξη – κακόηχη και όντως υβριστική ... όπως και το παλιότερο «κουλτουριάρης» άλλωστε …”, πως προέκυψε το λογύδριο επί του φαινομένου της καλούμενης “θολοκουλτούρας”; Για να τα ψάλλεις σε κάποιους που για οποιοδήποτε λόγο δεν τους πας και δεν ξέρεις πως να τους χαρακτηρίσεις; <BR/><BR/>Το αν εγώ δε βλέπω ή δεν δέχομαι κάτι που ίσως υπάρχει, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι εθελοτυφλώ ή παίζω πελλόν δηλ. τον τρελό), αλλά ότι ίσως να σκέφτομαι ότι υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να ξεπεραστεί το πρόβλημα πέραν από τους αφορισμούς και την κινδυνολογία! Και κάποια πράγματα αν δεν πληρώσουμε (δηλ. αν δεν κάνουμε θυσίες και υποχωρήσεις) δεν φτιάχνονται στον αιώνα τον απόντα (άπαντα)! Κι ο νοών νοήμων (νοείτο)! <BR/><BR/>Anef_Oriwn<BR/>Παρασκευή 19/9/2008 – 3:20 μ.μ.Anef_Oriwnhttps://www.blogger.com/profile/14963150524142053209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-34958012829369679302008-09-19T14:48:00.000+03:002008-09-19T14:48:00.000+03:00@politispittasΠραγματικά θα συμφωνήσω ότι το «θολο...@politispittas<BR/><BR/>Πραγματικά θα συμφωνήσω ότι το «θολοκουλτουριάρης» είναι μία άθλια λέξη – κακόηχη και όντως υβριστική. Όπως και το παλιότερο «κουλτουριάρης» άλλωστε.<BR/><BR/>Ελπίζω η διαπίστωση ότι κατά κανόνα τον όρο χρησιμοποιούν ακροδεξιοί/μαοϊστές (ή ό,τι άλλο) να μην επεκτείνεται και σε όσους τον καταλαβαίνουν, αλλά και να μην υπάρχει πρόθεση να υποστηριχτεί ότι επειδή κατά κανόνα τον όρο τον χρησιμοποιούν ακροδεξιοί/μαοϊστές, άρα και ΟΛΟΙ όσοι τον χρησιμοποιούν είναι ακροδεξιοί/μαοϊστές... <BR/><BR/>Κατά τα άλλα, μιας και ο όρος αυτός είναι πραγματικά τόσο άθλιος, γιατί να μη ψάξουμε να βρούμε έναν άλλο, λιγότερο κακόηχο και προσβλητικό, που να περιγράφει, ίσως και καλύτερα, το είδος των ανθρώπων που περιέγραψα στην «ανάλυσή» μου;<BR/><BR/>Μετά, επειδή δε μου αρέσει να βγαίνω από το θέμα που συζητείται για πολύ, επιτρέψτε μου να καταθέσω μία απορία:<BR/><BR/>@gregoris<BR/><BR/>Καταλαβαίνω ότι θεωρείς πως διαχωρισμοί και κατακερματισμοί βάση του έθνους μπορούν να είναι πολύ επικίνδυνοι. Αν σε διαβάζω σωστά, θεωρείς επίσης ότι ένας διαχωρισμός βάση πολιτισμών δε θα είναι. Το ερώτημά μου είναι: <B>γιατί;</B> Γιατί ο ένας διαχωρισμός (η βάση της διαφορετικότητας που θα στηρίξει/εγγυηθεί την πολυμορφία/πολυχρωμία που, από ό,τι βλέπω, όλοι αγαπάμε...) είναι επικίνδυνος και ο άλλος όχι;<BR/><BR/>Ευχαριστώ για τη φιλοξενία<BR/><BR/>Dissident AggressorAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-62752478974690538672008-09-19T14:08:00.000+03:002008-09-19T14:08:00.000+03:00Γιώργο ο όρος “θολοκουλτουριάρης” είναι η αναγκαία...Γιώργο ο όρος “θολοκουλτουριάρης” είναι η αναγκαία λεκτική ανταπόδοση σε όλους αυτούς που τόσο πολύ εύκολα χρησιμοποιούν τον όρο "φασίστας" τον οποίο καταλογίζουν επίσης πολύ εύκολα σε αυτούς με τους οποίους δε συμφωνούν ιδεολογικοπολιτικά μαζί τους και τον πιπιλάνε μάλιστα αυτό τον όρο άνθρωποι που ούτε καν επιθετικοί στο διάλογο δε δείχνουν, υποτίθεται.. Και αυτό είναι κατά πολύ χειρότερο. Εγώ το χρησιμοποιώ τον όρο “θολοκουλτουριάρης” όπως ξέρεις για τους παραπάνω λόγους αλλά και εσύ χρησιμοποιείς πολύ εύκολα τον όρο «φασίστας» πολύ εύκολα άσχετα εάν εσύ δεν ανήκεις σε αυτούς που έχουν άμεσο επιθετικό λόγο.<BR/>Και να σου θυμίσω ότι ο όρος «φασίστας» καταλογίστηκε εύκολα, πολύ πιο πριν παρουσιαστεί ο όρος “θολοκουλτουριάρης”. Στη δράση πάντα υπάρχει και αντίδραση όπως ξέρεις και αυτό θα πρέπει η αριστερά γενικώς να το αναλογιστεί εάν δε θέλει να της απαντούν έτσι όπως της αξίζει τελικά. Και ξέρεις επίσης γιατί θα πρέπει να το αναλογιστεί? Γιατί η αριστερά τα τελευταία χρόνια έχουν πάρει πολύ αέρα τα μυαλά της.-=IMAGINOS=-https://www.blogger.com/profile/10455103470481184698noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-70324539572416614162008-09-19T10:39:00.000+03:002008-09-19T10:39:00.000+03:00Με ενοχλεί αφόρητα ο όρος "κουλτουριάρης" από όπου...Με ενοχλεί αφόρητα ο όρος "κουλτουριάρης" από όπου και αν προέρχεται και με όποια παραλλαγή του. <BR/><BR/>Και αυτό, γιατί μεγάλωσα σε εκείνη την περίοδο που ο όρος ήταν ένας εξωφρενικός περιφρονητικός προσδιορισμός για όποιους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είχαν ένα βαθύτερο ενδιαφέρον για τις τέχνες. <BR/><BR/>Στην Ελλάδα, τον καθιέρωσε δυστυχώς το ΚΚΕ στα χρόνια του 70 και του 80 για να χτυπάει το τότε ΚΚΕ Εσωτερικού που για διάφορους λόγους συγκέντρωνε στους κόλπους του την συντριπτική πλειοψηφία των λογοτεχνών των συνθετών κλπ. <BR/><BR/>Φέτος, το ΚΚΕ εκανε συναυλία αφιέρωμα στον "δεξιό" Μάνο Χατζιδάκι. <BR/><BR/>Όταν το ΚΚΕ Εσωτερικού τον τιμούσε εν ζωή ήταν "κουλτουριάρικο" και ερωτοτροπούσε με την... τέχνη των αστών. <BR/><BR/>Συγνώμη αλλά όλα αυτά, είναι επιεικώς απαράδεκτα. <BR/><BR/>Τώρα έχουμε τον όρο "θολοκουλτουριάρης" που έχει γίνει καραμέλα στο στόμα της ακροδεξιάς και κατά κανόνα τον πιπιλάνε άνθρωποι εξαιρετικά επιθετικοί στη φρασεολογία τους, ανίκανοι να μπουν στο πετσί του όποιου άλλου και συχνά βαθύτατα απαίδευτοι.<BR/><BR/>Βέβαια, τον όρο τον χρησιμοποιούν ακόμα ορισμένες εκφάνσεις της Αριστεράς, εκφάνσεις που ακόμα φλερτάρουν με την Μαοϊκή Κίνα και αποδέχονται ως «επαναστατικά» τα εγκλήματα της λεγόμενης Πολιτιστικής Επανάστασης, μίας –κατά τη γνώμη μου- από τις πλέον τραυματικές εμπειρίες για το ανθρώπινο είδος και τον πολιτισμό.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03159917614393686226noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-69629371288209411292008-09-19T09:20:00.000+03:002008-09-19T09:20:00.000+03:00@anef_oriwnΤο ότι δε βλέπεις κάτι εσύ, αγαπητέ, δε...@anef_oriwn<BR/><BR/>Το ότι δε βλέπεις κάτι εσύ, αγαπητέ, δε σημαίνει και ότι δεν υπάρχει. Επίσης είναι δικαίωμά σου να δέχεσαι ή να μη δέχεσαι κάτι. Τώρα, το αν αυτό που δε δέχεσαι είναι όντως αντικείμενο της πραγματικότητας (του οποίου τη μη αποδοχή κάποια στιγμή θα κληθείς να «πληρώσεις») θα αποδειχτεί από τα πράγματα. <BR/><BR/>Έτσι, ωσάν ανέκδοτο: το αρχείο word όπου έγραψα την πρώτη μου «ανάλυση» (σιγά τα ωά...) το ονόμασα, όταν το άνοιξα, «anef reply»... Μετά από το τελευταίο post σου νομίζω ότι η ονομασία αυτή αποκτά μία ευστοχία που δεν είχα σκεφτεί...<BR/><BR/>Dissident AggressorAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-43178636542035666622008-09-19T09:09:00.000+03:002008-09-19T09:09:00.000+03:00Ναι, και εγώ συμφωνώ πως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρ...Ναι, και εγώ συμφωνώ πως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η συζήτηση. Ωστόσο (νομίζω) πως μόνο ως συζήτηση που πατάει σε κάποιο έμμεσα σχετιζόμενο θέμα μπορεί να υπάρξει και όχι ως κύριο άρθρο που προκαλεί τον διάλογο επ' αυτού.<BR/><BR/>Και ο λόγος γιατί έχω την εντύπωση πως αν επιχειρηθεί να μπει σε ένα άρθρο 600-800 λέξεων το ζήτημα "ταυτότητα" θα αδικηθεί εξαιρετικά...Είναι τεράστιο ζήτημα...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03159917614393686226noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-60583800673241188922008-09-18T22:57:00.000+03:002008-09-18T22:57:00.000+03:00@ Dissident Aggressor, Σ’ ευχαριστώ για την προσπά...@ Dissident Aggressor, <BR/><BR/>Σ’ ευχαριστώ για την προσπάθεια που κατέβαλες να μου εξηγήσεις τι εστί “θολοκουλτουριάρης” (κατά τη δικιά σου άποψη, που δεν βλέπω σε τι διαφέρει στο τρόπο που προσεγγίζεις το θέμα από τον τρόπο που διαλογίζονται οι ούτω καλούμενοι από σένα “θολοκουλτουριάρηδες”. Το ερώτημα πιο πολύ ρητορικό ήταν, για το ακατανόητου του νεοφανούς αυτού χαρακτηρισμού! Παλαιοτέρα είχα κι εγώ ενδιατρίψει επί του θέματος, υπάρχει μάλιστα κι ένα σχετικό δικό μου (εμπεριστατωμένο) σχόλιο σε παλαιότερο post αυτού του blog (Link: http://politispittas.blogspot.com/2007/11/1973-2007.html) ), το οποίο για χάριν της συζήτησης θα παραθέσω πιο κάτω. <BR/><BR/>Προσωπικά δεν δέχομαι τέτοιους όρους και ορισμούς. Άποψη μου είναι πως εκείνοι που τους χρησιμοποιούν για να χαρακτηρίσουν έτσι κάποιους άλλους, το κάνουν για εντυπωσιασμό ... Η ίδια η συγκεκριμένη λέξη είναι anef_περιεχομένου (παρ’ όλο που έχεις κοτσάρει εκεί ένα σωρό γνωρίσματα και χαρακτηριστικά) και βασικά χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει τις αδυναμίες και την απάθεια (σε κάποια θέματα) των χρηστών της. <BR/><BR/>Λοιπόν, το κείμενο δικό μου έχει ως εξής: <BR/><BR/>«“Θολοκουλτουριάρης” είναι λέξη σύνθετη (σίγουρα), από το “θολός” ή το “θόλος” (θα το διευκρινίσουμε μετά αυτό) και από την ξενικιά αλλά ελληνοποιημένη λέξη κουλτουριάρης εκ του εγγλέζικου culture (μάλλον λατινογενής είναι η λέξη αλλά εγώ δεν κατέχω πράμα από λατινικά). (Η περίπτωση να προέρχεται από το αγγλικό cool ή κουλ στα ελληνικά είναι πολύ πιθανή. Γιατί εκ του κουλ έχουμε και το κουλάρω … δηλ. ηρεμώ Και ο θολοκουλτουριάρης ίσως είναι αυτός που αφού είχε θολώσει πρώτα το μάτι του – τα ‘χε πάρει, όχι τα λεφτά αλλά στο κρανίο - και μετά κούλαρε και ξαναβρήκε την ψυχραιμία του …) <BR/><BR/>Κουλτουριάρης, βασικά είναι αυτός που ασχολείται που πάνω που πάνω, (όπως λαλούμεν δακάτω στην Κυπρο) δηλ. επιφανειακά με θέματα πολιτισμού τζιαι κάμνει τζιαι τον καμπόσο δηλ. τον σπουδαίο. Ως εδώ καλά, όμως πως κολλά ο θόλος ή ο θολός με τον κουλτουριάρη; <BR/><BR/>Θόλος είναι ο “κουππές” (δηλ, η καμπυλόγραμμη στέγη) της εκκλησιάς. Άρα ο “θολοκουλτουριάρης” είναι ο κουλτουριάρης που έχει ανέβει στο θόλο κάποιας εκκλησιάς και ζει εκεί η απλά ανέβηκε για να βγάλει λόγο (μπορεί να κάνει προεκλογική) ή ετοιμάζεται να πηδήξει (όχι την παπαδιά) αλλά προς τα κάτω (ίσως είναι του άλματος επί κάτω), ή ακόμη μπορεί να είναι και κατασκευαστής θόλων (“κουππέδων”) – που είναι και δύσκολη δουλειά.<BR/><BR/>Θολός είναι ο θολωμένος, αυτός που έχει θολούρα (δηλ. μια θαμπάδα) ή αυτός που θολώνει συνήθως τα ύδατα, αλλά δεν διευκρινίζεται αν αυτά είναι θαλασσινά, ποταμίσια, λιμνίσια ή κάποιου υδατοφράκτη (φυσικά με την ανομβρία έχουν στερέψει και οι φράκτες, άντε να βρεις λίγη λάσπη για λασποθεραπεία). Αλλά μπορεί θολό να είναι και το τοπίο (ένεκα ομίχλης, συννεφιάς ή καπνού) αλλά θολό μπορεί να είναι και το τζάμι του αυτοκινήτου, φέρ’ ειπείν να πούμε – σε τέτοια περίπτωση πρέπει να σταματήσουμε να οδηγούμε μέχρι να καθαρίσει ή ο καιρός ή το τζαμί του αυτοκινήτου μας!)<BR/>Άρα “θολοκουλτουριάρης” είναι ένας κουλτουριάρης (διανοούμενος) που τον βλέπουμε θολά γιατί δεν έχουμε βάλει τα γυαλιά μας … Ή μπορεί κι ένας άλλος, κουλτουριάρης και πάλι που επειδή δεν έχει τίποτα καλύτερο να κάνει, έχει πάρει ένα καλάμι (μπορεί να το έχει καβαλήσει κιόλας) ή ένα ξύλο (μπορεί για να μας δείρει γιατί είμαστε απαίδευτοι), και ανακατώνει (για να θολώσει) τα νερά στο ρέμα αλλά προσέχετε μην σας πάρει το ρέμα!»<BR/><BR/><BR/>Υ.Γ.: Πού ενδιαφέρουσα η συζήτηση όπως εξελίχτηκε για κάποια ιστορικά ζητήματα (κυπριακή ταυτότητα, Λινοπάμπακοι...). Ελπίζω να συνεχιστεί κάποια άλλη στιγμή. <BR/><BR/>Anef_Oriwn <BR/>Πέμπτη 18/9/2008 – 10:56 μ.μ.Anef_Oriwnhttps://www.blogger.com/profile/14963150524142053209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1082488332850163159.post-85240340700889829832008-09-18T16:15:00.000+03:002008-09-18T16:15:00.000+03:00Η απώλεια των Λινομπάμπακων είναι πραγματικά τραγι...Η απώλεια των Λινομπάμπακων είναι πραγματικά τραγική. Γνωρίζω ελάχιστα για το ιστορικό τους- ξέρω μόνο κάποιες αδρές γραμμές για αυτή την ιστορία και τα όσα διάβασα με είχαν συγκινήσει πολύ. Είναι απίστευτα εξοργιστική η παρέμβαση των «αρχών» που δημιουργούν συνθήκες τεχνητές προκειμένου να εξαφανίσουν μειονότητες, ομάδες ανθρώπων και, κυρίως, τη θαυμαστή χημεία που προκύπτει μεταξύ των ομάδων αυτών. Και αν το φιλοσοφήσει κανείς λίγο, αν υπάρξει μία λύσις στο Κυπριακό, και αν αυτή η λύσις αφεθεί να δουλέψει, σε κάνα δύο αιώνες το πολύ, (και πάρα πολύ λέω) θα προκύψουν νέοι «λινομπάμπακοι» άλλου είδους βέβαια και άλλης εποχής.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03159917614393686226noreply@blogger.com